2014.11.03. 11:55

Mi az, amit 26 évesen megtehettem, de 37 évesen már nem?

Az elmúlt években lassan beletörődtem, hogy megöregszem (megöregedtem). Még a CS profilomra is kiírtam, hogy 25 alatt nem fogadok vendéget, kivéve ha nagyon szépen megmagyarázzák a requestben, miért pont engem akarnak a hosztjuknak, ha fiatalabbak, mint 25. Nyilvánvalóan látszik az arcomon és a testemen, hogy már nem ugyanaz, mint 10 éve voltam. Őszül a hajam, igaz, csak pár hajszál a tetején, ezért is festem rendszeresen. A ráncokkal nem törődöm még (bár van bőven), nem használok ránctalanítót, és nagyon ritkán sminkelem magam. A bőröm már nem olyan rugalmas, mint 10 éve, a melleim sem olyan tökéletesek, bár még mindig elégedett vagyok velük. A derekam is tartósan fáj egy éve, ma délután el is megyek az orvoshoz. Ja és köszönhetően az elmúlt fél év intenzív sportolásának, soha olyan izmos nem voltam, mint most 37 évesen. A testem most néz ki a legjobban :-)

Én 25 évesen...

280321_2210226936212_392011_o.jpg

A szintén velem egyidős Lilla barátnőmmel szoktunk vinnyogni együtt, hogy úristen, mindjárt 40 évesek leszünk. Katasztrófa! Borzasztó. Ez itt a vég. Szoktuk mondani. 

Tegnap együtt lógtam egy berlini német couchsurfer párral, Max Bachmann (26) és barátnője, Nadine (24). Max mérnök MA szakon épp a diplomamunkáját írja, Nadine építészhallgató. Nem kértek szállást, foglaltak egy hostel szobát a Kálvin téren, csak szerettek volna egy helyivel találkozni a budapesti tartózkodásuk alatt. Délután 3.00-kor találkoztunk a Deákon, tettünk egy két órás sétát az V. kerületben, majd beültünk a Kino Cafeba. Én rendeltem egy lattét, ők két tortaszeletet. Miközben jóízűen falatoztak, bevetettem nekik Bill Murray egy tweet-jét:

I eat cake every day because I know somewhere out there, it's someone's birthday and I need to show respect.

2014-11-03 11.38.14.jpg

Max mosolyogva jelezte, hogy nem csak mások születésnapja emlékére eszik most ezt a tortát, hanem igazából az ő szülinapja is ma van. Este vacsorázni mennek, hogy megünnepeljék a jeles napot. Meglepődtem és gyorsan felköszöntöttem. Az első reakcióm utána az volt kissé (nagyon) írigykedve, hogy ohh, de jó volt 26 évesnek lenni. Erre Max nagyon kedvesen annyit kérdezett, hogy mi az, amit 26 évesen meg tudtál csinálni, de ma már nem? Hosszasan elgondolkodtam ezen az okos kérdésen, és nem jutott az eszembe semmi kifogás.

Az életem semmiben sem más most 37 évesen, mint 26 évesen. Sőt! Sokkal többet és aktívabban sportolok, 11 éve nem gondoltam volna, hogy valaha is képes leszek egy fél maratont lefutni, most meg gond nélkül megteszem egy sima edzés során, ha épp nem fáj a csípőm. 10 éve iratkoztam be főiskolásra, most szeptembertől is MA képzésre járok. Azaz akkor és most is tanultam/tanulok. Jóval többet utazom, mint egy évtizede. Ugyanannyi férfi akar komolyan és komolytalanul udvarolni, mint 10 éve, azaz a vonzalmi képességem sem öregedett. Ugyanazt a munkát végzem most is, mint akkor. Mi változott? Semmi. Befolyással van e az életemre, hogy 10 évvel idősebb vagyok? Nem. 

Én 32 évesen..

4292_1160173085522_4444074_n.jpg

Az öregkor valóban akkor "szívás", ha tényleg megöregszem. Ha már gond lesz felmenni a második emeletre gyalog, vagy amit édesapám mondott tegnap, ha kezébe vesz egy szerszámot, hogy dolgozzon vele, leteszi valahova, majd 3 perccel később nem emlékszik hova tette. Ő már 80 éves. Kérdeztem, nem szar ez, apu? A válasz: jajj, dehogynem. Szóval igen, a demencia szívás, és az is, ha gond egyik szobából a másikba eljutni. De ha még csak 37 vagyok, jobb, ha befogom a szám.

Huszon, harminc, negyven évesnek lenni egyenértékű. Ötven felett már elkezdődhetnek némi reumatikus panaszok, hatvan felett rendszeres lesz az orvosi check up ilyen-olyan felülvizsgálatokkal. Addig viszont jobb, ha kussban maradok. Mindent megtehetek, amit egy huszonéves megtehet. Sőt, annyi előnyöm van, hogy tapasztaltabb (és talán bölcsebb is) vagyok, mint ők, és többet is keresek náluk. A gyerekszülés kérdésében nálam persze már nagyon tiktakkol az óra, de ahogy ez a kérdés huszonévesen sem volt központi fontosságú, most sem az. Jobban tartok attól, hogy családom legyen, mint hogy egyedül éljek egész életemben, rövidebb-hosszabb időközönként váltogatott partnerekkel. Ráadásul kivitelezhetetlen is, hogy tartósan egyedül legyek hatszoros nagynéni státuszban, így se tudok annyi időt tölteni a gyerekekkel, mint amennyit szeretnék. Ha mégis megállapodok, annak a férfinak átkozottul különlegesnek kell lennie.  Erről megint Bill Murray jut az eszembe:

Food is my favorite. If I ever share it with you, then you’re pretty damn special.

Én 35 évesen..

_MG_1827-web.jpg

A konklúzió az, hogy le kell szarni a koromat, és nem azon nyavalyogni, hogy nem vagyok már fiatal. Olyan idős vagyok, aminek érzem magamat. Az én belső életkorom 28 év. A sógornőm kötött nekem egy virágos piros sapkát, mindenki azzal jön, hogy nagyon kislányos, nem az én koromnak való. Erre is magas ívből teszek, mert nekem tetszik. Hordom szeretettel, és jól is áll rajtam. A huszonévesek szemében mi hamincasok, negyvenesek már öregek vagyunk, de azt meg ki nem szarja le?

Kövess Facebookon és Instagramon is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr326859351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sellőlány 2014.11.03. 18:11:58

És hol a mostani kép, kedves Rita? :-) A szőke egyébként nagyon jól áll. És a kor... A húszas éveimet nem éltem meg igazàn, hajtott az önmegvalósítás és még kerestem az igazit. A 30 igazi trauma volt, nemcsak korban, kapcsolatban is, fiatal apámat is akkor veszítettem el. 31 voltam, amikor jött az igazi, 33 amikor férjhez mentem, közben szakmailag is magamra találtam. 35 éves korom óta tök boldog vagyok (pedig nem, nincs gyerekünk). Két hónap múlva 40 leszek és rohadtul nincs jelentősége. Még mindig letegeznek egy csomó helyen. Az élet - amíg az ember élvezni tudja - szép. Csak ezen kell dolgozni!

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.11.03. 18:41:14

@sellőlány: amin egyedül vagyok, olyan kép nincs mostani, de majd csináltatok! Mindig szőke voltam, csak április óta vagyok vörös.

kvadrillio 2014.11.04. 00:21:23

Újabb önégetéses tiltakozás volt Bulgáriában
2014, november 3 - 16:54

Friss hírek
Külföld

Felgyújtotta magát egy 38 éves nő hétfőn a bolgár elnöki hivatal épülete előtt Szófiában - közölte a bolgár belügyminisztérium illetékese, emlékeztetve arra, hogy tavaly több hasonló tragédia történt az Európai Unió legszegényebb országában.

A nő súlyos égési sérüléseket szenvedett, de életben van - közölte az önégetőt kezelő kórház illetékese. Az öngyilkosjelölt kilétéről és tettének indítékáról egyelőre semmit nem tudni.

Tavaly február és március között legalább hatan gyújtották fel magukat nyilvános helyen Bulgáriában, mindegyikük életét vesztette. Az áldozatok így próbáltak tiltakozni a politikai életben tapasztalható korrupció és a megélhetés magas költségei ellen. Szakértők korábban arról számoltak be, hogy legtöbb esetben a kilátástalanság és a nyomor miatti végső elkeseredés vezet a nyilvános önégetésekhez.

Bulgáriában mindössze 125 ezer forintnak megfelelő összeget keres havonta átlagosan egy bolgár munkavállaló, és minden ötödik háztartás a szegénységi küszöb alatt tengődik. Egy nemrég készített felmérés szerint a bolgárok 69 százaléka úgy vélte, hogy országukban "kibírhatatlan" állapotok uralkodnak.

A kelet-európai országot az elmúlt hónapokban súlyos belpolitikai válság sújtotta. Júliusban lemondott Plamen Oresarszki bolgár kormányfő, októberben pedig két év alatt immár a második előre hozott parlamenti választást rendezték meg Bulgáriában. Jelenleg Bojko Boriszov korábbi konzervatív miniszterelnök kisebbségi kormány élén vezeti az országot két kisebb párttal kötött kompromisszum alapján.

MTI – alfahir.hu

EZÉRT KELLETT A KAPITALIZMUS ?????

EGYBKÉNT..., fiatalon kell meghalni és akkor nem okoz gondot az alacsony nyugdíj-megélhetés..... nyugdíj

csepke 2014.11.04. 06:55:45

Persze hogy nem kell a koron nyavalyogni. De az átkozottul különleges férfival való megállapodást el kell felejteni. Azok nem keresgetnek 30 feletti nőt megállapodásra, akármennyire is átkozottul különleges lehetsz te magad.

ROTFL Manó 2014.11.04. 07:32:27

@nikita: Egy szánalom-szexre azért még bármikor jó vagy nálam, vénasszony!

:-D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.11.04. 07:57:06

@csepke: nekem kell, hogy átkozottul különleges legyen,.. lehet, hogy ami nekem átkozottul különleges, másnak nem az :-)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.11.04. 07:58:30

@ROTFL Manó: köszönöm a remek ajánlatot, megnézem a naptáramat mikorra tudnálak besuvasztani. :-)

csepke 2014.11.04. 08:14:44

@nikita: én értelek, de azt is célszerű minél hamarabb kifogni, mert ha csak egy nő is van akinek pont az a zsánere, jobb ha te vagy a fiatalabb. Biztos ami biztos.;)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.11.04. 08:31:16

@csepke: hátt.. eddigi tapasztalataim alapján, még huszonévesen is szakítottak velem jóval idősebb és jóval fiatalbb nő miatt is. És ugyanez megtörtént harmincas koromban is: hagytak el nálam idősebb nő miatt.. Sztem a kor nem jelent semmit. És magam körül is tengernyi példát látok erre: a feleség sokkal sokkal fiatalabb a férjnél, a férj mégis egy korabeli nővel csalja a feleséget, vagy válik is el. A saját családomban is előfordult: a férfi konkrétan a feleségénél idősebb nő miatt vált el, hagyott ott két gyereket... Szóval ha a pasimat azért viszik el tőlem, mert a hölgy fiatalabb nálam, akkor vigyék.

(egyébként nem vagyok egyedül most sem, én a családalapítás kontextusába helyeztem a különleges férfit)

csepke 2014.11.04. 08:54:09

@nikita: én is a családalapításra mondtam. 40 körüli nővel nem nagy valószínűséggel lehet már családot alapítani, ez sajnos biológia. És ha egy férfi családot akar, az nagyon akar, nem fog nekiállni kísérletezni 40 évessel, ha vannak 30 évesek és az alattiak is, és ugyanolyan jó fejek. De egyébként meg fő az optimizmus, nagyon helyesen.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.11.04. 09:00:34

@csepke: nem voltam akkor nagyon egyértelmű.. A megállapodás, családalapítás, amiről én beszélek, egy lehetséges sikerprojektként említem. Jó lenne, ha minimum 20 évre szólna.. Megházasodhatnak a 30 évesek, huszonévesek, ha néhány év múva elvállnak.. akkor most ők sikeresek voltak?

Egyébként ha már annnyira rágörcsöltem volna a családalapításra, megtettem volna 10 évvel ezelőtt, vagy még korábban, (azóta valószínű már el is váltam volna), de ahogy a posztban írtam, ez soha nem volt központi téma, most sem az.

csepke 2014.11.04. 09:18:33

@nikita: Ha a családon papa mama gyerekeket értünk mindketten, akkor de, egyértelmű volt. Nincs kétségem se afelől hogy ne lenne párod jelenleg is, se afelől hogy ne éreznéd jól magad a párkapcsolatban, és azt sem gondolom hogy ne maradhatna ez így akár örökre. Csak annyit fűztem hozzá, hogy a családalapítás egy bizonyos kor után a nőknek már nem opció, tőlünk függetlenül múlik el, és az ellenkezőjében kár is ringatni magunkat. A valóban családalapítós férfiak, legyenek mondjuk 35-50 évesig. Ezek még simán keresgethetnek 20-30 éves nők között. Így fordítva, a 35-50 éves nők még a korosztályukból is csak akkor reménykedhetnek kicsit is komolyabb párkapcsolatban ,ha különlegesen jól néznek ki. De inkább 10-15 évvel feljebbi férfiakban kell gondolkodniuk. Azok meg már nem akarnak családot alapítani. Egyébként a példáidra visszatérve, nekem meg olyan férfi ismerőseim is vannak, akiknek egész életükben nem volt 35nél idősebb nőjük.

Sledger · http://krikett.blog.hu/ 2014.11.04. 09:19:07

Mondjuk kevésbé bírom a piát :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.11.04. 09:35:56

@csepke: Igen, csak amit a korábbi kommentjeimben is próbáltam jelezni: a családalapítás nem kardinális kérdés az életemben, értsd: nem fontos, nem dolgozok az ügyön, ha nem lesz, az sem baj. Ha meg mégis lesz, akkor meg úgy lesz a jó.

csepke 2014.11.04. 09:48:57

@nikita: na most esett le, hogy a helyzet az, hogy kiépítettél magadnak egy remek önvédő taktikát, leegyszerűsítve: azért nincs, mert nem akarok. Én meg itt ezt figyelmen kívül hagyva görény módon azt mondom, hogy elhiszem, hogy nem akarsz, de ez lényegtelen, mert igazából azért nincs, mert már veled nem akarnak. Boccs. És ez persze nem jelenti azt, hogy 10 éve még ne te lettél volna döntési helyzetben. De az 10 éve volt. Egyébként meg igaz, a boldog élet kulcsa valóban az, hogy azt kell akarni, amit lehet is.

repecs 2014.11.04. 10:01:28

Annyira szeretném ha igazad lenne.

De a valóság:

Repülők Dalszöveg
A tükör előtt állok, és iszonyú a látvány,
Csak bámulok, mint egy ma született hátrány.
"Na, mi a gond? Na, mondd, mi a gond?!"
Valaki mondja meg, hogy ki vagyok, és pont!

"Hát idehallgass most, kis haver!
Örülj, ha valaki még hátba ver!
Ne filozofálj, hidd el, az a fő,
Hogy sok pénz legyen és elég nő!
Mi ez a kivagyiság, mikor a lényeg az,
Hogy kinek látszol és kinek játszol,
Hiszen elmúlsz húsz és elmúlsz negyven,
És elmúlsz lassan, szépen és csendben."

Sakk. Sokk. Ez nem valami sok.
Évek óta kutatom, hogy mégis ki vagyok.
Nem hős, nem nős, nem gyémánt és nem is agyag,
Se csúcstechnika, se hanyag anyag.

Gyors vagyok a lánynak, a zsarunak személy,
Moszkvában gazdag, de idehaza szegény.
Törpének óriás, óriásnak törpe,
Playboynak téboly, egyenesnek görbe.

"Hát idehallgass most, kis haver!
Örülj, ha valaki még hátba ver!
Ne filozofálj, hidd el, az a fő,
Hogy sok pénz legyen és elég nő!
Lemehetsz hídba, de nincs, aki felavat,
Híd sem vagy, szedd össze magadat!
Nem vár se dicsfény, se kárhozat,
Tettes se vagy, se áldozat."

De nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát,
A befőtt pedig eltegye a nagymamát!
Én kérdezek, amíg szétesek,
És ha nincs, aki felel, én nem adom fel.

Nem adom fel, míg egy darabban látsz,
Nem adom fel, míg életben találsz,
Nem adom fel, míg nem robbanok szét,
Míg akad egy kerék, mi tovább vihet még,
Mi tovább forog még.

Néha félek, hogy élek, s bárhova nézek,
Az ég és a föld közé - na szép! - jól beférek.
Éppen ideférek, akár a hamburgerbe a ledarált részek
És az akarok lenni, ami akkor voltam,
Mikor az akartam lenni, ami most vagyok.
A kérdést kilövöm az űrbe, ha kell,
Hátha válaszolnak rá a marslakók.

"Már megint ez a duma hé, kis haver,
Örülj, ha valaki még hátba ver!
Ne filozofálj, hidd el, az a fő,
Hogy sok pénz legyen és elég nő!
Mi ez a kivagyiság, mikor a lényeg az,
Hogy kinek látszol és kinek játszol,
Hiszen elmúlsz húsz és elmúlsz negyven,
És elmúlsz lassan, szépen és csendben."

De nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát
A befőtt pedig eltegye a nagymamát!
Én kérdezek, amíg szétesek,
És ha nincs, aki felel, én nem adom fel.

Nem adom fel...

randomuser1 2014.11.04. 11:43:20

így van, ha az ember nem görcsöl rá, az életkor cask egy ojjan absztrakció, személyes tapasztalat..
a család, az más téma, bár vannak objektív korkövetelményei, de az egész projekt csak annak jó, aki szereti az ijjesmit, másnak kínszenvedés az egész, csak ciki bevallani mert mi ojjan kersztényi izék vagyunk, szaporodjunk sokasodjunk, ki tudja minek, ezt írták abban amesekönyvben,csak igaz lehet, ugyebár.
hát,a mai kor embere mondhatja erre, h nem és kész...
és öregen pláne kurvafárasztó egy kölyök, lehet elfelejteni a mézesmázos nagyszülőunoka zsánerképet, baromság az is.

dooky 2014.11.04. 12:32:43

Azert a dekoltazsod profi volt 32 evesen:) Ha meg mindig ilyen, ne foglalkozz a koroddal, ugyse a szemed nezik a pasik;-)

2014.11.04. 12:39:29

"Már nem vagy a régi, mert nagyon régi vagy
Régi lábon jársz, fejedben régi agy ;)"

(Nekem egyébként jobban bejössz 35 évesen mint 25 évesen..)

fecundus.balbus · http://fecundusbalbus.blog.hu/ 2014.11.06. 08:30:07

Szeretem amikor magadról írsz. Jövőre leszek 46 éves. Belül ugyanaz punkrocker vagyok, aki a 25 éve, de a testem megőszült. Nem vagyok öreg, középkorú vagyok. Számomra ezzel a dilemmával a legnehezebb megküzdeni, illetve megtanulni középkorúként viselkedni.
Én is futok, de még ennél is fontosabbnak tartom, hogy spirituálisan, illetve szellemileg fejlesszem magam.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.06. 09:05:51

@Emmanuel Goldstein: jaaaj, a biologia az a keresztenyseg elott is mukodott
Az, hogy a Biblia leirja, hogy szaporodjatok, az nem azt jelenti, hogy egyreszt mindenki emiatt szaporodik, masreszt a mesekonyv csak rogzitett egy biologiai tenyt.
A nappal es az ejszaka is valtakozik, le van irva a Bibliaban, de megsem ez a jelenseg oka.
Az allatok nem olvassak a nagy vallasos mesekonyveket, megis szaporodnak.
En ateistakent is elismerem, hogy az emberek tobbsegeben van kesztetes az utodnemzesre, nyomot hagyni maguk utan. Na most ez joval a vallasok kialakulasa elottrol ered, csak erre rahuztak a vallasos hulyeseget.
Mellesleg pont Jezus allitolag nem alapitott csaladot, plusz a katolikus papok se teszik hivatalosan. Na ezek utan ne is osszak az eszt a csaladrol.
Valoban, az ember megteheti, hogy nem vallal gyereket. Sok ember meg is gyozi magat, hogy nem akar, ezert nincs, kozben lehet, hogy nincs es ezt intezi el egy "nem akarokkal".
Nem kotelezo. En mondjuk azt latom a posztoloban, hogy mar annyit mantrazza, hogy nem fontos, hogy ez mar onszuggesszio. Az anyai osztonok el is nyomhatok, ha valakit lekotnek az unokahugok, occsok, keresztgyerekek. Kakukkfioka effektus.

Laza kapcsolatra persze egy 40-es no is jo, de csaladalapitas mar nem lesz belole tobbnyire. Szerencsere ez ma mar maganugy, senkit nem fognak mesterseges megtermekenyitesre hurcolni, ha nem szul idoben. Esetleg olyan part lehet talalni, akinek mar vannak gyerekei, igy nem akar tobbet vagy egyaltalan nem akar o se utodkat.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.06. 09:08:18

@repecs: a Rapulok muveinel rosszabb dalszovegeket azt hiszem sose hallottam
Ki kellene torolni azt a kort a magyar zene tortenetebol.
süti beállítások módosítása