Volt nekem 7 évig egy MacBook Air gépem, amivel boldog voltam, sosem volt semmi baja. 7 év után eladtam 2017-ban 75 000 Ft-ér, mert már újrainstallálás után is nagyon lassúvá vált.
2017 decemberében vettem egy Macbook Pro (13 inch, 2017, 2 TBT3) gépet bruttó 441 000 Ft-ért az Edigitalban. A hetekben kiesett a T-betű, a kamerája egy ideje már nem működött, de nem bántam, mert sosem használtam és bal oldalt a töltő csatlakozónál a felső csatlakozó szintén nem működött.
Elvittem a ReStore-ba, ahol kaptam egy 130 000 Ft+áfa-os árajánlatot a billentyűcsere és a kameracserére, de jelezték, hogy az Apple szervízbe küldik el ők is, mert ők nem tudják javítani. A csatlakozócserére nem kaptam árajánlatot tőlük.
Visszakértem a gépet javítás nélkül. Az Apple Support oldalán örömmel olvastam, hogy billentyűcsere visszahívás program alá tartozik a gépem. Juhéjj. Ingyen kicserélik a billentyűmet. Hivtam egy futár, mert csak úgy lehet beadni gépet javításra és a Care Center Rákóczi úti egységébe beküldtem a gépet. Leirtam, hogy a visszahívás program keretében kérek billentyűcserét és kértem árajánlatot a kamera és csatlakozó cserére. Egy hét után megérkezett a válasz.
Tisztelt Ügyfelünk,
Tájékoztatjuk, hogy a CST03064 munkalapszámon leadott készülékének várható javítási költsége: Bruttó 450 500 Forint.
Kérjük erre az e-mailre válaszolva jelezze, hogy elfogadja-e az árajánlatot. Az árajánlat elfogadásával a javítást megkezdjük. Ha az árajánlatot elutasítja, úgy a bevizsgálási díjat meg kell fizetni, ami Bruttó 6 000 Forint.
A számítógép olcsóbb volt a boltban. Először azt hittem, hogy elírták egy nullával az ajánlatot, de nem. Telefonhívásomra elmondták, hogy nem érvényes a visszahívási program, mert sérült a gép oldala. Visszakaptam a gépet egy órán belül.
Ma hosszasan beszélgettem az Apple Support ügyfélkezelőjével telefonon. Elmondtam mi a problémám, hogy nem érzem jogosnak, hogy azért nem javítják garanciában a gépet, ami szériahiba probléma, pont emiatt hozták ki a visszahívási programjukat, mert ez a pro laptopok tipushibája és nem azért esett ki a T betűm, mert oldalt megütődött a gépem és lepattant a festék. Ezt ő is elismerte.
A legnagyobb problémám az, hogy a visszahívási program oldalon NEM jelzik még csak ráutalóan sem, hogy ha lepattant a festék a gépedről vagy bármilyen egyéb más hibája van, akkor NEM érvényes az itt publikált ingyenes billentyűzet csere. Azt gondolom fogyasztóvédelem és üzleti etika betartása okán is az lenne a korrekt eljárás a részükről és egyben megelőznék vele a hasonló blogposztokat, mint ez is, hogyha a honlapjukon publikálnák azokat a kitételeket, miszerint mikor NEM érvényes az oldalon felajánlott garanciális csere. Ha pedig más oldalon van ez leírva, akkor linkelniük kellene az aloldalt a "Billentyűzetszervizelési program MacBook, MacBook Air és MacBook Pro számítógépekhez" címszó alatt publikált leírásukban. De nem tették meg.
Szomorú vagyok, hogy a közel félmilliós gépemben elromlik a kamera egy év után. Szomorú vagyok, hogy a szériahibás billentyűzetemet az Apple nem érzi szükségességét garanciában cserélni. Ennek a két problémának NEM szabadna megtörténnie egy fiatal Apple gépnél.
Valamint szembe mehet-e az Apple Magyarország a fogyasztóvédelmi törvények ellen a vásárlói garancia tekintetében? Ez esetben az Önkéntes Jótállás érvényes rájuk, amit ugyan meghirdettek, de mégsem.
Kértem emailen árajánlatott az Appsolute szervíztől. Ha ők is drágábbak lesznek, akkor visszaviszem hétfőn a gépet a ReStore-ba és kiváncsi vagyok a javításra és a tényleges végső árra. Ja és írtam levelet Tim Cook-nak is, hátha szavaim nekem is meghallgatásra találnak.