2014.06.07. 17:48

Spontán barátkozás helybeli görögökkel

Vettem Mariatól egy szappant, arcradírt és éjszakai hidrataló krémet 20 Euróért. Utána összepakoltam és elmentem a környékre sétálni, mielőtt átköltöznék az új hosztomhoz. A környék tele van girbe-gurba kacskaringós utcácskákkal és remek kávézókkal, energiafeltöltésként ittam egy finom lattét az utca végén található kávézóban, ahol kerékpárok tartják az asztalokat.

IMG_20140526_210114.jpg

Maria tanácsára felsétáltam a hegy tetejére, hogy megnézzem a thesszaloniki kilátást. Felértem a tetejére, de mindenhol csak szeleteket láttam, egyben nem lehetett látni a tengert, mivel a hegy teteje is be van építve teljesen. Gondoltam lennie kell valahol egy jól elrejtett titkos pontnak, ahol szabad kilátás terül a városra.

IMG_7380.jpg

Egy ötvenes jól öltözött férfi épp a kocsijához lépett, gyorsan odaszaladtam hozzá és megkérdeztem hol fényképezhetnék. Nem értett angolul, mondta, hogy nem segíthet. Mondtam neki, hogy nem baj, elmagyarázom. Felényújtottam a kamerát, majd a tengerre mutattam. Erre azt hitte, hogy magamról akarok egy fényképet, segítőkészen a kamerám felé nyúlt. Mondom nem nem! Én fotózik tengert. Hol? (me - picture- sea- where?) Majd az utca két irányába mutattam kérdőn. Ekkor megértette. Rámnézett, gondolkodott, pár másodpercig fürkészte az arcomat, majd intett, hogy kövessem. Átmentünk az utcán, a kulcsával kinyitotta egy ház ajtaját, bement és beszélt valakivel. Utána kijött és jelzett, hogy menjek be. Nagyon meglepődtem, de követtem. Egy álmos ötvenes hölgy jött ki pongyolában. A férfi utána azonnal elsietett. Ottmaradtam a házban a nővel, néztük egymást. Na gondoltam ez érdekes lesz. 

A hölgy azonnal bemutatkozott, hálistennek ő már beszélt angolul. Levettem a cipőmet és utána mentem. A ház négy szintes volt, felmentünk két emeletet, és kimentünk a teraszra. Onnan már fantasztikus kilátásban volt részem. Vadul fényképezni kezdtem.

IMG_7375 (1).JPG

A hölgy megkérdezte, hogy kérek e kávét. Kértem egy pohár vizet. Ekkor magamra hagyott. Pár perc múlva visszajött csinosan átöltözve, egy üveg hideg vízzel és saját készítésű süteménnyel. Leültünk az asztalhoz és beszélgetni kezdtünk. 

A hölgy építész, a férje is az, de ő városi építész, azaz a kormánytól voltak megrendelései középületekre. Nemrég nyugdíjaztatta magát a válság miatt. Van három felnőtt fiúk, mindannyian egyetemisták, ebből ketten külföldön tanulnak. A legfiatalabb még otthon lakik. Pár éve voltak néhány napig Budapesten, és nagyon szerették. Valamelyik ötcsillagos hotelban laktak a Lánchíd környékén. Lelkesen mesélt róla, hogy milyen szép volt a Dunára néző kilátás a szálloda teraszáról. Hát mondom, én inkább az ő kilátását írigylem a teraszukról. Mondta, hogy jah, nem rossz, de hát a Duna is igazán gyönyörű. 

A hölgy eszméletlen kedves volt. Mesélt a munkájáról és a családjáról, én is meséltem neki magamról. Csak alapfokon beszélt angolul, de úgy éreztem, hogy örült a lehetőségnek, hogy velem gyakorolhat kicsit. Megmutatta később az egész házat. Meséltem neki a couchsurfingről, ami annyira megtetszett neki, hogy elkérte a szervezet honlap címét, és a saját email címemet, ha kérdései lennének. Mondta, hogy két szabad hálószobájuk van, mióta kirepültek a gyerekek, ő is szivesen hosztolna turistákat. A család mélyen vallásos ortodox katolikus keresztény. Időközben a legfiatalabb fiuk is hazaért. Bemutatkoztunk, elmeséltem neki hogyan kerültem hozzájuk. A fia kisebb sokkot kapott a meglepetéstől, hogy az apja behívott engem az utcáról. Mondta, hogy soha de soha nem csinált még ilyet. Erre az anya hozzátette, hogy a férje nagyon zárkózott és szigorú ember, de valami miatt engem megbízhatónak talált.

IMG_734144.jpg

Később elmentünk sétálni a környékre, mutatott néhány rejtett pici templomot. Tiszteletlenségnek éreztem volna bemenni, mivel egy rövidnadrágot és trikót viseltem, ezért mindig csak a kapuból kukucskáltam befelé. A séta közben két srác ment el mellettünk, magyarul beszéltek, ezért rájuk köszöntem. Nem hallottam magyar szót a három nap alatt Szalonikiben. Dumáltunk kicsit, majd elköszöntünk.  

Eredetileg nem terveztem, hogy ilyen sokáig elmaradok, és Mariara gondoltam, hogy jó lenne őt is elkapni, mielőtt tovább költözöm, ezért a sétánk után már nem mentem vissza újdonsült barátaimhoz, hanem megölelve elköszöntünk egymástól, és lesiettem a hegyen. Már nem találtam a hosztjaimat otthon, felkaptam a táskámat, írtam Marianak pár sor köszönő búcsú üzenetet, majd elhagytam a házukat. 

Legyalogoltam a buszmegállóba, és felszálltam a buszra, ami Christos házához vitt. Útközben néhányszor útbaigazítást kértem, majd leültem várakozni egy másik buszmegállóban. Egy nagyon idős férfi és egy huszonéves srác ücsörgött a megállóban. Kedvesen rájuk mosolyogtam, majd néztem magam elé. 

Bácsi: - Tourist? 
Én: - Yes...
Bácsi: - Country?
Én: - Hungary..
Bácsi: Ahh, Ungaria, Admirale Horthy!!

Van akinek ez az első reakciója Magyarországra. Ezek után a bácsi mondott kb. 3 mondatot görögül. A fiú felém fordult, hogy lefordítsa: Kommunizmusban éltetek 40 évig, most meg nácik lettetek.

Na itt sokkot kaptam. Nem akartam, hogy ebben a hitben legyen, ezért a lehetőségekhez képest megvédtem a haza becsületét, amellett, hogy tényszerűen vázoltam a Jobbik politikai jelenlétét Magyarországon. Időközben befutott a busz, amire mindannyian felszálltunk. 

Kövess Facebookon és Instagramon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr336284975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mohamed 2014.06.07. 20:13:39

Hehe a görögöknél erősebb az Arany Hajnal mint itthon a jobbik.

Krisz11 2014.06.07. 20:33:27

Pont a leghülyébb görögöt kellett ott is kifogni.

monddazigazatmar 2014.06.07. 20:46:48

Igy van. És ez még nem minden. Még Alekoszt is sztároljuk. Ennyire megátalkodottak vagyunk.

_most_ 2014.06.07. 20:48:29

köszönjük a jobbiknak az országimázst, tényleg sokat tettek azért, hogy lejárassák az országot, mondjuk a görögök is sokat szopnak az arany hajnal miatt, így igazán megérthetnék, hogy Magyarországon csak jobbikosok nácik :D

Altaïr 2014.06.07. 20:50:14

Aztán a fejér megyei Beloiannisz mikor, hogyan és miért is lett magyarországi görög város?

Egyébként meg digók véleményére nem adunk.

Altaïr 2014.06.07. 20:51:50

@_most_: A Jobbik kevésbé "nácik", mint a republikánusok az usában, csak szólok.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.06.07. 20:54:02

Na mi van, már thesszalonikiban is lehet fogni a Klub Rádiót? :)

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.06.07. 21:05:24

"A család mélyen vallásos ortodox katolikus" - aham.

Egyébként Szalonikiben van egy vár (Eptapirgió a neve), ha oda felmész, akkor van szép kilátás, oszt nem kell idegeneknél vicces sütit fogyasztani hozzá.

_most_ 2014.06.07. 21:07:50

@Altaïr: USA-ban néger az elnök, nem lehetnek nácik, viszont a jobbik nemzeti is, szocialista is, szóval eléggé adja magát a náci jelző, persze akik látták Vona cuki cicás képeit tudják, hogy ez hülyeség :D

vigyazo09 2014.06.07. 21:12:43

A 80 éves görög bácsi Görögországból jobban látja a helyzetet, mint a posztoló.
A Horthy kultusz nem a Jobbik érdeme, nem ők vannak kormányon.

cenzuratroll bosszanto 2014.06.07. 21:54:17

Valamit félrehallottál, az öreg nem a jobbikról beszélt, hanem az orbánizmusról.
Azt mondjuk nem tudhatta az öreg, hogy valójában a 40 év kommunizmus újraépítése zajlik orbán beteg agyától vezérelve.

HgGina 2014.06.07. 22:20:51

@_most_: kb. tizedannyira nácik, mint a volt nemzeti bankos komenista főember Fekete János, Kádár alatt. Mert az a Fekete pl. köztudottan nyilas volt. Meg Csikós Nagy Béla, az Árhivatal elnöke detto. Ő is komenista-nyilas volt, nem lepne meg, ha az összes volt nagy komcsiról kiderülne, hogy Szálasi bácsi szoknyája alól bújtak elő. Csikós birodalmi ösztöndíjas is volt.
Te meg egyszerűen hülye. De ez a privát nyomorod.

tintamin 2014.06.07. 22:28:10

Részben van igaza:

kommunizmusban éltek, és most megint oda tartanak. Kis náci hátszéllel:)
De az igazi végcél persze a királyság.

2014.06.07. 22:47:08

a fidesz nem náci

Istóczy Győző · http://kuruc.info 2014.06.07. 23:01:27

Valamivel el kell adni a posztot, a blogot, az újságot is. Erre pedig ideális a vége.

Így tanította a buzifeedes Jónás is a múltkori cikkben.

Holnap majd az a cikk jön, hogy '15 csalhatatlan jele annak, hogy Magyarország náci'.

micsoda? 2014.06.07. 23:34:24

Tengert, várat fényképezni mindig lehet, de bepillantani egy görög család, vagy más idegen országbeli otthonba, az az igazi.
Annak idején amikor Athénba turistaként, mi magyarok betértünk az egyik üzletbe, bármit kértünk pirosat mutattak, jelezve a hovatartozásunkat:)
Sznob útitársaink meg azon akadtak ki, hogy forintért vásároltunk az utcai árusoktól. Mert hol a nemzeti büszkeségünk:)
Hülyeségért nekünk se kell a szomszédba /Görögországba/ menni.

sanyix 2014.06.08. 00:03:46

@_most_: és ez hogy jön ide? Itthon is cigány a miniszterelnök. Obama pedig, nem a republikánus párthoz, hanem a demokrata párthoz tartozik.

eax_ 2014.06.08. 00:04:34

@Altaïr: egyaltalan nem, pl. a republikanusok eleg messze allnak a szocializmustol, ellentetben a Jobbikkal.

Mari Komócsinné 2014.06.08. 00:49:58

@HgGina:
Jó lenne, ha utánanézne az említett Fekete János életrajzának:
"Édesanyja korai halála után családja Szarvasra költözött. A numerus clausus miatt nem tanulhatott tovább, ehelyett a szarvasi takarékpénztár irattárosa lett. A második világháború alatt munkaszolgálatosként esett hadifogságba, ahonnan 1945-ben szabadult." wikipédia

fairlane 2014.06.08. 01:04:17

Sielés során kabinos felvonóval jövünk le a hegyről Ausztriában, magyarul beszélgetünk. 35-40 körüli arc is bent ül, egyedüli idegenként. Hallgatja a beszélgetésünket, majd megkérdezi angolul, hogy honnan jöttünk. Mondjuk magyarok vagyunk. Ő pedig lengyel, mondja. Majd a következő kérdést szegezi nekünk: Ez az Orbán tényleg olyan hülye, mint amilyennek a hírekből kitűnik?

digiteye 2014.06.08. 02:50:07

Nem olyan régen Puskás neve ugrott be a görögöknek, amikor magyarral találkoztak. Most ez.
Ez van. Országimázs.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 04:30:26

@_most_: Magyarországon meg roma a miniszterelnök, tehát a magyarok nem lehetnek nácik
primitív érvelésed téged minősít

@digiteye: nem csodálkoznék, ha a görög öregember még személyes emlékei miatt említette volna Horthy-t
ki van zárva, hogy mai magyar híreket olvas, amikben amúgy sincs sok szó Horthyról, esetleg a Syriza nevű szélsőbal szervezet támogatója, ezért neki mindenki náci, aki nem maoista (mindig érdemes megnézni, ki mondja a kritikát)

szerintem fiatal volt a második világháború alatt, ahogy nagyapám is név szerint emlegette a külföldi vezetőket, akik az ő fiatalkorában "uralkodtak"

az is érdekes, hogy egy görög öregember szól be a magyaroknak
ők, akik demokráciában éltek, most meg rohannak a kommunizmus felé, meg a másik oldalon Arany Hajnal is tör előre, agyonlövik egymást a politikai pártok fegyveresei, azért ettől Magyarország még messze van

Görögországban a szélsőségeknek sokkal nagyobb támogatottsága és hagyománya van, mint Magyarországon
volt náluk polgárháború is a 40-es években, kommunisták vesztettek, később azok menten Magyarországra tömegesen, ahol befogadták őket

tuti, hogy a görög öregember egy lelkes ex-komcsi volt
úgy emlegeti a kommunizmust, mint valami jó dolgot: 40 évig jó kis kommunizmusban éltetek, aztán most rossz nácik lettetek... mintha egyik jobb lenne, mint a másik

az Arany Hajnalra is szavaznak görögök, szóval én tuti visszaszóltam volna, hogy akkor ott mi a szitu?

meg az is egy jó riposzt lett volna, hogy ti görögök évtizedekig jólétben éltetek, hitelből, nagy lábon, most meg le vagytok gatyásodva, miért akartok így élni, Európa nyakán élősködni, szlovák meg német adófizetők pénzén? Miért ezt választottátok? Adót miért nem fizettek? Kommunizmust akartok? Syriza egy maoista szervezet
balos terroristák kivégezték az Arany Hajnal több tagját... azt hiszem Görögországban durvább a helyzet, mint Magyarországon

@fairlane: ez pont akkora idiótaság a lengyel részéről, mintha én egy amerikaitól elsőnek azt kérdezném, hogy hogy képesek elviselni Obamát maguk felett, aki hazug és amúgy is egy nagy nulla?
különbség: az amerikai vagy megvédené Obamát, vagy azt mondaná, hogy ő republikánus, mindig ellene szavaz, nem ért egyet Obamával

a magyar meg szégyenkezik olyan dolgok miatt, ami miatt nem kellene, mert belenevelték, hogy mindenért ő a felelős és mindenhez köze van :)

ilyenkor azt kell mondani, hogy hívd fel, kérdezd meg tőle

ismerek lengyeleket, voltam is ott, kérdeztem őket a Kaczynskikről (akkor még mindkettő élt), meg Tadeusz Rydzyk-ről, erre elkezdtek szégyenkezni... ez ilyen kelet-európai betegség, hogy mindenért felelősnek érezzük magunkat

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 04:47:32

"A család mélyen vallásos ortodox katolikus." - Én ateistaként is megdöbbenek az ilyen tudatlanság láttán.

digiteye 2014.06.08. 05:05:37

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: ha a cikkben közölt információhoz ragaszkodunk, akkor nem tudjuk az öreg pártállását.
Kezeljük csak tényként, amit a szerzö közölt.
Eszerint Magyarország megítélése ma egy egyszerü külföldi ember által: náci.
Ez megy ki innen külföldre.

Az összes többi egyéni vélemény vagy vörös hering, esetleg szalmabábu - nincs mit róla vitatkozni. Mindegy, hogy hitelböl éltek, mindegy, hogy épp ki nyírja ki a másik oldali ellenlábast, attól az innen kijutó kép ugyanaz marad.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 05:50:38

@digiteye: szerintem nem lehet elmenni amellett, hogy Görögországban a maoista szélsőbaloldal a legerősebb politikai erő
ez meghatározza, hogy a szavazóik, a görög átlagemberek hogyan látják a világot: mindenki náci, aki akár csak mérsékelt is
a görögöknél iszonyatosan nagy a kommunista ideológia hagyománya
egy szélsőbalos Syriza tarolt, ez a közhangulat, a néplélek
ahogy Magyarországon a Fidesz határozza meg a közhangulatot, ami egy kereszténykedő, populista párt

Kelet-Ázsiában élek, itt ha Magyarországról hallanak, akkor a többség csak azt tudja, hogy egy európai ország, tehát gazdag (LOL), nagyon művelt, bár orosz megszállás alatt állt (néhányan nem tudják, hogy milyen nyelven is beszélnek Mo-on, vagy úgy általában K-Európában)
meg a tájékozottabbak ismerik Kodályt, Rubik-kockát, magyarok zsenialitását (így en bloc megkaptam, hogy a magyarok nagyon okos nép, erre csak kínosan mosolyogtam, hogy hát azért ez így erős túlzás, de köszi) ezt nem csak ázsiaiaktól, de itt élő fehérektől is hallottam

aki az itteniek közül járt Európában, az általában egy Bécs-Budapest-Prága körúton is részt vett, imádták Európát, Budapestet is
mondjuk Magyarországon csak oda mennek, máshova nem, de Csehországban és Ausztriában sem látnak mást, csak ami a Lonely Planetben benne van, azt körbejárják, itt nincs sok szabadságuk az embereknek, nem tudnak hónapokat élni valahol
pénzük viszont van

én nem csinálok ellenreklámot Magyarországnak, csak legközelebbi ismerőseimnek mesélek arról, hogy vannak cigányok, akik miatt életveszélyesek egyes vidékek, hogy van magas munkanélküliség, protekció nélkül lehetetlen állást találni, akármilyen képzett is vagy és van egyházi nyomulás, ami engem ateistaként zavar (utóbbira egy ázsiai csak megvonja a vállát, itt ugyanis a mindennapi élet, hagyomány része a vallás)

én csak pozitív oldalát látom, hogy Magyarországról származom, ha valaki faszorrú majom, akkor akárhonnan jöhet, nem lesz jó reklám az országának
én meg egy értelmes, jóképű gyerek vagyok, szerintem jó reklám az országnak, bár nem reklámozom, hogy honnan jöttem, mindig megkérdezik :)

az meg különösen visszatetsző a külföldiek szemében, amikor valaki elkezdi fikázni, szapulni a saját hazáját (a túldicsérés csak akkor büdös, ha valaki nyilvánvalóan shithole országból jön: Észak-Korea, Szíria, Irak és hasonlók)

a magyaroknál tapasztaltam külföldön, hogy azzal akarnak bevágódni a nyugatiaknál, hogy elkezdik szapulni Magyarországot és úgy általában a magyarokat, közben magukról azt állítják, hogy ők mások, ők a kevés felvilágosult magyar egyike, aki kénytelen volt elmenekülni a magyar ugarról, mindenki más náci otthon és egy fostenger az ország
azt hiszik, ettől a nyugati majd hasra esik és nagyon befogadja őket, mert ők mekkora liberálisok és kivételesen nem náci magyarok

ebből a nyugati csak annyit von le következtetésként, hogy az illető fikázza a hazáját, csupa negatív dologról beszél és mániákusan egy témát hajszol

a magyar még önmagát sem tudja anélkül futtatni, hogy Magyarországot és más magyarokat ne szapuljon

egy brittől sose hallottam, hogy a UKIP miatt szégyenkezett volna vagy egy franciát, hogy a Front national miatt szórna hamut a fejére, pedig mindkettő szélsőséges, kirekesztő, EU-ellenes, idegengyűlölő párt
pedig franciákkal hetente találkozom, brittel is havonta többször beszélek személyesen, de sose jutott eszembe, hogy rájuk verjem az otthoni politikát

szerintem nem mindegy, hogy egy nép hitelből él-e vagy sem... utána meg nácizza a németeket, magyarokat, szlovákokat, akik még próbálnak termelni

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 06:16:16

@digiteye: a Magyarországról nyugatra kijutó képet elsősorban a nyugati média határozza meg
a nyugati média, aminek vannak magyarországi leányvállalatai, szövetségesei, tudósítói, forrásai, ahova mennek panaszkodni az aktuális választási vesztesek, azok a magyarországi pártok, amelyek folyamatosan tematizálják a magyar politikai életet külföldön is

mindig az aktuális ellenzékről van itt szó

régebben a Fidesz ment árulkodni a konzervatív német lapoknak, ma a baloldal árulkodik a kormányra külföldön
na ez határozza meg a nyugati ember látásmódját

lengyelek 2006 után (2008-ban) kérdezték tőlem, hogy miért tűrünk el olyan vezetőt, aki hazudott és utána rendőrökkel löveti az embereket (ez Gyurcsány), meg megkínoztatják az ártatlan járókelőket rendőrökkel, meg egyáltalán mi a franc folyik Magyarországon, hogy politikus hazudik, beismeri és helyén marad (a kérdező lengyel srác amúgy Donald Tusk szimpatizáns ateista műszaki egyetemista volt, nem egy Kaczyński hívő elborult keresztény)
erre kicsit kifejtettem, hogy azért volt ott balhé, TV székház ostroma, a rendőrök töketlenek voltak, csak a végén az ártatlanokon verték le a rendőrök a frusztrációjukat
de a Fidesz akkor Lengyelországban el tudta hitetni az ottani szövetségesein és azok médiáján keresztül a saját álláspontját

na most itt Ázsiában nincsenek a magyar pártoknak szövetségesei, nincs semmi befolyásuk, a magyar megmondóemberek nem is akarnak itt senkit meggyőzni, mert ez nem Európa, sem Amerika
ezért itt objektív a kép Magyarországról, kevesebbet tudnak róla, de egyáltalán nincs is benne politikailag motivált, pártoskodó vélemény
Európában a nagy pártszövetségek szemmel tartják egymást, megy a médiaháború, a szövetséges pártok kötelezően benyalnak egymásnak, a pártmédiák nyomják a külföldi szövetségeseik magasztalását és azok ellenfeleinek lejáratását
Európa egy nagy falu

amit én olvastam Görögországról a sajtóban, az alapján egy életveszélyes helynek tűnik, ahol az emberek csak szélsőséges pártokra szavaznak, amiknek a fegyveres halálosztagai vadásznak a másik párt tagjaira, bevándorlókra, közben mindenki munkanélküli, tüntet és nem fizet adót, sőt még a szigeteiket is eladják amerikai meg kínai milliárdosoknak, mert olyan córesz van
a poszt alapján azonban Görögország nem a pokol, most kinek higgyek?

digiteye 2014.06.08. 06:24:34

@digiteye: hol lehet neked privátban írni?

Alick 2014.06.08. 07:52:45

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: az UKIP libertariánus szemléletű patriotizmusa aligha mosható össze a neonáci mozgalmakéval.

Kerek négyszög 2014.06.08. 08:04:04

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Te a kormány propagandistája vagy. Az idős öreg bácsi pont erről mondott véleményt. Te magad igazoltad a blog hitelességét. Nem kéne hülyének nézni az egész világot.

A 2006-os szetrvezett terrorgyújtogatásokat ("ha nem nyerünk forradalmat kell csinálni")minden demokratikus jogállamban pontosan így kezelték volna. Érdekes a mostani rendmániás terrorelhárítós elnyomó hatalom mennyire másként értékeli a rendet, ha nem ők vannak hatalmon. Akkor magától gyulladtak fel a budapesti utcák, ahhoz nekik semmi közük nem volt...

Janos432 2014.06.08. 08:31:27

Gratulálok a cikk szerzőjének. Megint sikerült a valóságot nélkülöző alapon beállítani országunkat. Úgy tűnik valakiknek az okoz örömöt, ha folyamatosan negatív módon próbálják bemutatni hazánkat. Javaslom nekik keressenek más - netán hasznos - tevékenységet.

cenzuratroll bosszanto 2014.06.08. 08:42:59

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"Európa nyakán élősködni, "

Mint orbán és a fideSS tolvaj oligarchái?

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 08:51:00

@Alick: idegengyűlölő, kirekesztő, amit ők patriótának, libertáriusnak neveznek
ahogy a Jobbik magát radikálisnak nevezi, az ellenfelei/ellenségei meg nácizzák

érdekes, a magyarok a nyugati nácikat megtapsolják, a magyar radikálisokat, nácikat meg leköpik
annyira européer dolog ez...
A rasszista, náci, fasiszta is szimpatikusabb, ha nem magyarul beszél, mi?
nincs ezzel baj, csak a kettős mérce zavar

a UKIP kirekesztő, lehet, hogy nem a német nemzetiszocializmussal rokonítja magát, de pont olyan kirekesztő, csak mások a célpontjai

hogy ki minek nevezi magát az egy dolog, közben meg: a Fidesz leginkább államszocialista oligarcha párt, a Magyar Szocialista Párt meg tőkéspárti, a liberális pártok olyan távol álltak a liberalizmustól, hogy csak na, a Jobbik radikális, mások nácizzák
hol itt az igazság

az izmusok lejártak, akik ezek alapján akarnak beskatulyázni pártokat, azok meg lesznek vezetve
katyvasz van

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 09:05:54

@cenzuratroll bosszanto: igen, amit Orbán csinál, az sem szimpi, de Görögországban úgy en bloc ráépült minden az uniós pénzekre, mentőövekre és semmit nem hajlandóak változni, ebből akarnak jólétet finanszírozni

Magyarország elfogadja a pénzeket (nem mentőövet), de közben kritizál, ez sem szimpatikus

@Kerek négyszög: hazudsz! a magyar kormányhoz semmi közöm, Magyarországon évek óta nem voltam, de nem is tervezek még egy ideig, ki lehet találni, hogy miért :P pontosan a mostani kormány miatt, bár az előzőekkel sem voltam megelégedve
plusz jó nekem itt, ahol vagyok

a posztban szereplő görög öregember az átlag szélsőbalos görögöt képviseli
Magyarországon az orbánista kispolgár az átlag, Görögországban meg a kommunista (lásd a hosztot és az öregembert)
nincs ezzel baj, nekem a déli államok szimpatikusak, csak látom, hogy komcsik kicsit és fújnak a kapitalista németekre, akik összedobják a zsetont a jólétükre

a 2006-os események után a nagyon nem keresztény-konzervatív lengyel ismerősöm is megkérdezte, hogy ez a miniszterelnökünk hogy lehet még a helyén?
a srác egy Donald Tusk-ot támogató teljesen ateista műszaki egyetemista volt, aki mellesleg már dolgozott akkor a szakterületén, ő elképzelhetetlennek tartotta, hogy egy politikus így viselkedhet
persze a lengyelek is sokfélék, a vidéken sok a keresztény agymosott

emlékezz, a TV székháznál, ahol jogos lett volna a fellépés, nem léptek fel a rendőrök (kivéve az, aki a tüntetők között dobálta a köveket), csak később vadásztak le ártatlan embereket a mellékutcákban, törtek ki tőből ujjakat, zaklattak szexuálisan embereket, ez nem politikai ügy, ez féregség, ezért minden demokratikus államban életfogytig börtönben rohadna a rendőr
a székházat ostromlók is, meg a székházat meg nem védő rendőrök is

és kérlek ne hazudd, hogy a kormány propagandistája vagyok, ez teljesen agyrém

és ne trollkodd szét a posztot

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 09:09:08

Ilyen az, ha az ember csak a fő médiákat figyeli.

cso zsi 2014.06.08. 09:11:13

@_most_: "köszönjük a jobbiknak az országimázst, tényleg sokat tettek azért, hogy lejárassák az országot... ...Magyarországon csak jobbikosok nácik :D "
De ez csak a választási propaganda-hadjáratban "derült ki", a fidesz-csatlósok, és az lmp által.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 09:11:56

"mélyen vallásos ortodox katolikus"

Ez teológiailag helyes, de hétköznapi nyelven félreérthető. Ezt így meg kellett volna magyarázni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 09:12:31

@bikmakk:

Ez teológiailag helyes, de hétköznapi nyelven valóban félreérthető.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 09:13:35

@_most_:

Tévedsz. Mo-n MINDENKI náci, aki nem ballib.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 09:15:41

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Nem, ez végülis teológiai értelemben helyes, azaz ez nem feltétlenül tudatlanság. Hozzáteszem: hétköznapi szövegben viszont zavaros külön magyarázat nélkül.

01234567 2014.06.08. 09:30:03

Sejtettem melyik rész fogja kiverni a biztosítékot. Csak nem tudom miért? Nálunk simán zsidóznak, cigányoznak nyíltan, az átlag rasszista, rendpárti, gazdasági megoldásként a zsidók eliminálásában látja a kulcsot, közbiztonság javításaként a cigányokat irtaná, aki baloldali komcsi, takarodjon, vagy munkatáborba vele, a demokrácia egy pestis, csak elveihez igazodó médiából tájékozódik, pártolja az önkéntes, önbíráskodó erőszakszervezeteket, az oktatás még mindig poroszos ellenkezést nem tűrő, egyéniséget zabolázó..stb..Fogadnám a legtöbb felháborodva kommentelő is ilyen. Jó lenne már magunkba nézni egy kicsit önkritikusabban, talán akkor a társadalmunk sem lenne ilyen.

ludwigvan 2014.06.08. 09:54:01

3 dolog:

1. Az örreg bunkó volt, hogy így beszólt. A fia is, hogy lefordította. Nem kellett volna magyarázkodni: el kellett volna küldeni a ...-ba.
2. Az átlag-görög, akivel a túrista találkozik, inkább olyan, mint a cikk elei segítőkész emberek.
3. A göregember nem a mai magyar politikáról foglalt állást, hanem nagy tájékozottságában azt hiszi, hogy Ungarn (ez Mo német neve, csak szólok) valamilyen német csatlós ország - tehát náci.

Jó lenne, ha az ország vezetői olvasnák ezeket a posztokat, hogy lássák, milyen szégyenérzet van az emberekben. Hogy képtelenek arcon köpni valakit, aki lenácizza őket.

Alick 2014.06.08. 10:23:48

@Kerek négyszög: "A 2006-os szervezett terrorgyújtogatásokat minden demokratikus jogállamban pontosan így kezelték volna"

Nem éppen, a gyújtogatókat szakszerűen kiemelték volna, illetve a rendőri szakszerűtlenség vétlen áldozataitól minimum bocsánatot kér a belügyminiszter.

Alick 2014.06.08. 10:26:43

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "Magyarország elfogadja a pénzeket (nem mentőövet), de közben kritizál"

A (demokratikus) véleménynyilvánító joga független attól, hogy éppen pénzt kap a szervezettől.

Alick 2014.06.08. 10:29:08

@ludwigvan: "Az öreg bunkó volt, hogy így beszólt"

Végső soron - ahogy bárkinek - joga van a véleményét kinyilvánítani...

Alick 2014.06.08. 10:33:25

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "a UKIP kirekesztő, lehet, hogy nem a német nemzetiszocializmussal rokonítja magát, de pont olyan kirekesztő, csak mások a célpontjai"

Attól, hogy valaki nem híve a korlátlan (megélhetési) bevándorlásnak, még nem nevezném kirekesztőnek... mindenkinek szabadságában áll megfontolni és eldönteni, hogy kit és milyen alapon enged be az otthonába.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 10:35:30

@nikita:

Az ortodox egyház hivatalos neve: Ortodox Katolikus Egyház, szóval ez nem feltétlenül hiba.

cso zsi 2014.06.08. 10:42:41

@ludwigvan: "azt hiszi, hogy Ungarn (ez Mo német neve, csak szólok) valamilyen német csatlós ország"
A 40 éves "kitérőt" figyelmen kívül hagyva, 5-600 éve így van.

yatumux 2014.06.08. 10:47:13

Esetleg a bácsi egy görög kommunista volt.

Örök igazság szélsőbalról minden jobb szélsőnek tűnik.

Ez alól csak az lmp kivétel hazánkban.

De lehet tovább mocskolni az hazát külföldön...

A nép a választásokon már minősítette ezt...

ludwigvan 2014.06.08. 10:49:43

@maxval a gondolkodó birca: "Az ortodox egyház hivatalos neve: Ortodox Katolikus Egyház"

Erről egy megbízható linket lehetne kérni?

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 11:07:17

@yatumux: óóó, azért már Schiffert is nácizták a ballibek, mert holokauszt túlélők elszármazottjaként merészelte azt mondani Kálmán Olgának, hogy bár a megszállási emlékművel nem ért egyet, szerinte ma Magyarországon vannak fontosabb dolgok az emlékmű ügynél

@Alick: persze minden kirekesztő nyugati párt és ember ilyen indokokat hoz fel
amúgy meg nincs joga megtiltani a szabad mozgást az Unión belül, just sayin'

"mindenkinek szabadságában áll megfontolni és eldönteni, hogy kit és milyen alapon enged be az otthonába." - ez így egy hazugság, az Unióban vannak alapelvek, joganyag, amik megmondják, hogy mit lehet és mit nem
elvileg ugye az Unió arról szól, hogy -és most naiv leszek - Európa egységes, közös otthonunk, nem lehet senkit kidobni sehonnan

a UKIP egy náci pártnak lenne bélyegezve és bele lenne taposva a földbe, ha német vagy magyar lenne ugyanilyen programmal
csak ők Churchill-lel kampányolnak, ezért senki nem meri őket lenácizni, mert azt hiszik, hogy brit párt per definitionem nem lehet náci

a britek most ugyanúgy átadták magukat a széljobbos tébolynak, mint Európában sok más helyen (Franciaországban is)
a populista jelszavak hatnak

paszto 2014.06.08. 11:24:46

A sajtó mindig a hisztériakeltésben érdekelt, ez a kollektív felelősség pedig egy nagy baromság. Mi közöm nekem ahhoz, amit egy általam meg nem választott politikus csinál, minek álljak le vitatkozni egy olyan emberrel, akinek semmi fogalma sincs a magyar valóságról?

bbwd 2014.06.08. 11:28:56

érdekes poszt, de mielőtt írásra adnánk a fejünket, talán kellene egy kis helyesírás, stilisztika ismétlés arról, hogy mi hangzott el általánosban. vagy át kéne futni legalább egyszer, hogy ne maradjanak benne nagy hibák.

pl. "Van három felnőtt fiúk"
" írtam Marianak pár kedves köszönő búcsú üzenetet"

és ugye az orthodox katolikus sem egyszerű...

Alick 2014.06.08. 11:32:46

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "Európa egységes, közös otthonunk, nem lehet senkit kidobni sehonnan"

Európából nem is akarja senki sem kidobni az európaiakat. De amikor az euro-kommunában sokan egyszerre megindulnak a konyhába, hogy rávessék magukat a tömött hűtőszekrényre, akkor nem árt további etikett előírásokat érvénybe léptetni...

Alick 2014.06.08. 11:37:27

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: egyébként az UKIP kritikája (ami a fő programpontjuk) teljesen jogos a túlszabályozott, voluntarista brüsszeli gittegylet irányába... remélem, hogy nem minősül nácinak az, aki bírálni meri a jelenlegi európai centralizáció folyamatát.

yatumux 2014.06.08. 12:04:25

Mindenesetre nem túlzok ha azt mondom az EU nagy bajban van.

Identitás
Gazdaság
Demográfia
Közös jövőkép
Misszió

Mindenképpen az baloldali utópista internacionalistákat teszem felelőssé.

Pont náluk nem fér bele a (sokféle-sok ország) patriotizmus.

Mindig tragikumikusnak éreztem, hogy a másság bajnokai nem tűrik a más-másságot... :)))

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 12:04:51

@Alick: márpedig nácizzák egymást már minden szinten a különböző izmusok, iskolák, politikai pártok
a brüsszelitákat is nácizzák a nemzetek Európájában hívők
a nemzeti önrendelkezés híveit is nácizzák a balliberálisok
a nácizás ma egy jó kis ultima ratio lett, ha nincs érve valakinek, akkor lenácizza a másikat
én is azért nácizok itt, hogy lássák a többiek, mennyire elcsépelt dolog ez és ellehetetleníti a vitát
persze aki nácizik, az nem is akar vitatkozni, csak elhallgattatni az ellenfelét
a görög öregember is nácizik, a görögökre meg lehet mondani, hogy sokáig nácik voltak, majd szabadok lettek, majd elmulatták a jólétet, most sorban állnak segélyért a többi euroövezeti országnál, közben meg nácikat és kommunistákat választanak
és még igaz is lenne a vád, nem úgy, mint a magyarok esetén, ahol a Fidesz azért messze van a szélsőjobbtól
egy opportunista, hataloméhes gittegylet különösebb elvek nélkül

"Európából nem is akarja senki sem kidobni az európaiakat. De amikor az euro-kommunában sokan egyszerre megindulnak a konyhába, hogy rávessék magukat a tömött hűtőszekrényre, akkor nem árt további etikett előírásokat érvénybe léptetni." - ez azért nem így megy.
Az Unióban vannak alapelvek, amik alól nagyon kevés esetben enged kivételt a Bíróság.
Különben ha a szabad mozgás jogát kétségbe vonják a britek és franciák, akkor ugyanúgy kétségbe lehet vonni az áruk és szolgáltatások szabadságát is. Tehát a magyar, lengyel stb. termőföldről ki ki lehet picsázni a gonosz nyugati tőkést, aki a helyi lakosság megélhetését veszi el. Meg akkor lehet a multi ellen is szabadságharcolni...

Én nem mondom, hogy egyik vagy másik oldalnak igaza van, csak azt, hogy legyenek következetesek.

yatumux 2014.06.08. 12:08:22

Ja. És Katalónia, Székelyföld, baszkföld, észak-Írország, Felvidék, Délvidék, Skócia, tovább is van mondjam még?

Demokrácia? Népek önrendelkezési joga?

Sztálin alatt volt autonómia Székelyföldön?

Ez az EU????????

eßemfaßom meg áll 2014.06.08. 12:18:10

@digiteye: "Kezeljük csak tényként, amit a szerzö közölt."

Igen, amit egy blogban valaki megír, azt minden forráskritika nélkül tényként kell kezelni hiszen blogban még soha senki nem állított nemigazat :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 12:33:43

@ludwigvan:

en.wikipedia.org/w/index.php?title=Eastern_Orthodox_Church#Catholicity_of_the_Orthodox_Church

De nézz meg ortodox honlapokat is.

Benne van ez a Hiszekegyben is, "hiszek egy katolikus, ortodox szent egyházban".

Alick 2014.06.08. 12:42:20

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "Különben ha a szabad mozgás jogát kétségbe vonják a britek és franciák"

A szabad mozgás korántsem egyenlő a tömeges megélhetési kivándorlással. Persze mindenhez lehetne teljes szabadságot biztosítani, csak ennek eredménye ahhoz lenne hasonlatos, mint amikor egy hajó utasai a hajó egyik oldalára tódulnak bámészkodni, a személyzet meg kénytelen a "jogaikat korlátozva" visszaterelni őket, nehogy felboruljon a hajó.

"akkor ugyanúgy kétségbe lehet vonni az áruk és szolgáltatások szabadságát is."

Farage pl. kiállt a szabadkereskedelmi együttműködések mellett, amelyek a Közös Piac idején is jól működtek. Ugyanakkor ebből is lehet "hajóborogatás", meg kell találni az "áramvonalas", átlátható szabályozást.

ludwigvan 2014.06.08. 14:03:30

@maxval a gondolkodó birca:

Tudom, hogy ez kötözködésnek tűnik, és nem is vág a témába, de amit linkeltél, angol nyelvű - magyarul sehol sem hívják így az ortodox egyházat. A magyar nyelvű ortodox hiszekegyben pedig az általad feltételezhetően angolból fordított sora pedig így hangzik: "Hiszek egy, szent, egyetemes és apostoli Egyházban."

Ezért úgy gondolom, hogy egy magyar nyelvű szövegben teljesen hibás ortodox katolikusnak nevezni valakit vagy valamit.

hungary.orthodoxia.org/konyvtar/imakonyv/reggeli-imak/

Merthogy az angol nyelvű szövegben a catholic teljesen mást jelent:
oca.org/questions/romancatholicism/catholic-and-orthodox

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 14:28:13

@Alick: te a szociális kiadásokról beszélsz

a szabad mozgás joga teljesen más
szociális ellátások más tészta
kidobni csak elég komoly okokkal lehet egy uniós tagállamból, ha egy másik uniós tagállam polgára
a szabad mozgást gyakorló polgárok is megélhetésért mennek, ez a migrációjuk fő oka, tehát megélhetési migránsok

az EB esetjoga elég jól mutatja, mit tekint az Unió megengedhető korlátozásnak a mozgás jogával kapcsolatban

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.08. 14:31:53

Nyugat-Európa egyértelműen fasizálódik. Görögországban meg a fasiszták és kommunisták versengenek, most a komcsik állnak jobban. Szép jövőkép, csak az európai emberek lesznek ennek a vesztesei.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.06.08. 15:32:02

@maxval a gondolkodó birca: Nem hiszem, hogy a "katholikosz" szó eredeti, görög jelentésére gondolt a szerző... :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.08. 15:38:18

@ludwigvan:

Katolikus = egyetemes.

Ortodox = igazhitű.

Természetesen mind a katolikusok, mind az ortodoxok (mind az ókeletiek, mind az asszírok) egyetemesnek és igazhitűnek tartják magukat.

Ráadásul a görög ortodoxoknál az egyetemes szóra nincs is más szó, csak a katholikosz (katolikus). A nem görög ortodoxoknál persze van erre 2 külön szó, ez tény, de teológiai értelemben ott is ugyanaz a jelentés.

Abban persze igazad van, hogy köznapi értelemben csak a római pápa alatt álló egyházat szokás katolikusnak nevezni. Az ortodox szó esetében ez nem egyértelmű, a szó használatos mind a szűken vett ortodoxokra, mind az ókeletiekre. Magyarul nincs ez jól elhatárolva. Angolul igen.

sanyix 2014.06.08. 15:54:37

@Alick: "Attól, hogy valaki nem híve a korlátlan (megélhetési) bevándorlásnak, még nem nevezném kirekesztőnek..."

Pedig ha magyarországon valaki nem híve a korlátlan megélhetési gyerekcsinálásnak(ami nagyon hasonló)/bűnözésnek, azt nem csak lekirekesztőzik, de rögtön le is nácizzák...

digiteye 2014.06.08. 17:06:01

@eßemfaßom meg áll: nem erröl van szó.
Azt kell eldönteni, hogy a blogban leirtakkal vitatkozunk, vagy azzal hogy ki-ki milyen feltételezésekkel él a szereplökkel kapcsolatban.
Lehet mondani hogy a cikkíró hazudik.
Lehet mondani, hogy a görög papi komcsi.
De ezek mind feltételezések, ami nyilvánvaló.
Ha tehát a blogban írtakkal akarunk vitatkozni, akkor el kell fogadnunk hogy ami ott elhangzott, az úgy volt. Az pedig nem hangzott el, hogy a faszi komcsi. De ha az is lenne, akkor is az megy ki Magyarországról, hogy náci. Erre emlékeznek.
Ezen el kellene gondolkodni

Mercel 2014.06.08. 17:36:00

@fairlane:

" ..Ő pedig lengyel, mondja. Majd a következő kérdést szegezi nekünk: Ez az Orbán tényleg olyan hülye, mint amilyennek a hírekből kitűnik?"

Wazz ezen felröhögtem:D

Mit tudtatok mondani neki, hogy hát hmm ja igen tényleg olyan hülye, illetve annál is sokkal idiótább, vagy esetleg - nem nem dehogy ő valójában egy lángelme és a kánaánba tolja éppen az országot, csak az a nyomorult média aminek még csak félig tudott a nyakára lépni állandóan hazudozik róla?:D

Jó, nem kell válaszolni, csak tényleg felröhögtem és próbáltam elképzelni.
Részemről valószínűleg köpni nyelni nem tudtam volna, attól függetlenül, hogy szeretett vezérünk nem éppen a szívem csücske.:)

Mercel 2014.06.08. 17:56:49

@Janos432:

"Gratulálok a cikk szerzőjének. Megint sikerült a valóságot nélkülöző alapon beállítani országunkat. Úgy tűnik valakiknek az okoz örömöt, ha folyamatosan negatív módon próbálják bemutatni hazánkat. Javaslom nekik keressenek más - netán hasznos - tevékenységet."

Valaki a messzeségben függetlenül attól, hogy igaza van vagy sem úgy gondolt valamit, ezt a blogger megosztotta a posztban.
Ha neked ez nem tetszik esetleg ugorj el a görögökhöz és rendezd le a dolgot:)

Ennyi. Kár ezen hörögnöd.
Nem a blogger szapulta a hazánkat külföldön.

2014.06.08. 20:22:43

@sanyix: te vadállat, oda kerültetek, ahova valók vagytok. Még onnan a csatornából is cigányozol felfelé? Menj a liberó blogjaitokra köpködni meg cigányozni, ez a blog másról szól. Hagyd meg azoknak, akik a tartalomra kíváncsiak, nem rád. Ti tényleg mindent összeszartok magatok körül, rosszabbak vagytok az utolsó veszett kutyánál. Megérdemlitek a sorsotokat.
süti beállítások módosítása