2012.08.09. 14:16

A francia divat

france-flag.gifTizennegyedik és tizenötödik vendégem egy testvérpár, Constance (21) és Philippine (25) volt Párizsból. Constance művészeti fotográfiát tanul egy amsterdami egyetemen, mellette egy boltban dolgozik eladóként. Philippine történelmet tanul másoddiplomás képzésen Párizsban, valamint egy rádióban szerkesztő-riporter. A fiatalabb lány tagja a CS-nek, 4 barátja és 3 pozitív referenciája van, az anyanyelvén kívül angolul kiválóan beszél, emellett törökül alapszinten, mivel egy évet élt Istambulban, ahol angol irodalmat tanult egy főiskolai képzésen. Az idősebb nővérnek én voltam az első CouchSurfing élménye, a francia és angol mellett a német nyelvet bírja, köszönhetően a berlini egyetemei éveinek, ahol a protestáns-katolikus vallásháborúk kutatása volt a fő területe. A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam, de egyrészt szimpatikusak voltak, másrészt nem a tervezett Sziget napjaim egyikére érkezett a kérés, így fogadtam őket. 

rita2 (1).JPGA találkozót a Batthyányi térre 16.30-ra időzítettük, a lányok késtek 50 percet, találkoztunk, és közöltem is velük, hogy akkor jó városnézést, 20.00-kor visszajövök ide értük, mert most pingpong edzésre kell sietnem. Visszaérkezésem után hazamentünk, bepakoltam a hűtőbe a belga söröket, amit ajándékba hoztak nekem. Ugyan én nem szeretem a sört, de lesz aki megigya. A kipakolással, esti készülődéssel, terasz-sörözéssel elment egy kis idő, így csak a zárás előtt érkeztünk meg a szokásos kedd esti CouchSurfing buliba.

A csajok nagyon éhesek voltak, otthagytuk a bulit azzal, hogy majd visszajövünk. A Ráday utcában próbálkoztunk valamilyen gyorsan elvihető étellel. Megálltunk az utca elején (nem a Costesnél), hátha ott kaphatunk elvihető vacsorát. Egy pökhendi pincér, aki kinn állt az étterem előtt, önmagukat javasolta, viszont az étlapjuk csak rendes beülős ételeket tartalmazott igen drága áron. Próbáltam a fiúnak elmagyarázni, hogy mi valami kézben megehető kajára vágyunk, ami elvihető (pl gyros). A pincér nem értette meg, erősködött, hogy náluk minden elvihető. Otthagytuk őket, amire beszólt, hogy miért nem megyünk a McDonald's-ba. Az utca végén találtunk egy épp zárás alatt lévő gyorskajádát, ahol a szakács srác visszament miattunk és legyártott Phillipine-nek egy hot-dogot. Visszasétálva a Ráday-n beugrottunk egy másik étterembe és rendeltünk két tál tapast.

A CS party időközben véget ért, elvittem őket a Szimpla Kertbe, ittunk egy cidert, körbevezettem őket minden helyiségben, de egy óra múlva eljöttünk onnan. Megállapítottam, hogy a felszolgáló pincéreken kívül ott csak én beszélek magyarul. A testvérek lenyűgözőnek találták a Szimplát és magát a romkocsma jelenséget, Párizsban még csak hasonló hely sincs. Philippine sok berlini barátja Budapestet úgy emlegetik, mint az új Berlint. Berlin atmoszféráját érezte ő is Budapesten. Philippine arra volt felkészülve, hogy Budapest sokkal rosszabb állapotú város, de mindenhol a felújított házakat, utcákat és a tisztaságot látta. 

A lányok szerettek volna látni egy autentikus szórakozóhelyet, ahova nem csak külföldiek járnak, így elsétáltunk a Kőlevesbe. Constance a megérkezésünk után azonnal elaludt az asztalnál. A témánk a francia filmművészet volt, főleg François Truffautról beszélgettünk. Minden Truffaut-filmet amit láttunk, el kellett mondani, hogy miről szól, mert ő a francia eredeti címet ismerte, én meg a magyar címet. Philippine javasolt nekem mostani új francia filmeket, többek között a De rouille et d'os című filmet Jacques Audiard rendezésében, főszereplő Marion Cotillard. Ugyanezen rendező másik munkáját is ajánlotta Un prophète címen. Must see kategóriába sorolta még egy új feltörekvő fiatal rendező, Ursula Meier munkáját L'enfant d'en haut címen, valamint Christophe Honoré rendező a Les chansons d'amour című alkotását. 

Hazafelé megállított minket egy csapat fiú, és angolul kérdezték, hogy merre van a Szimpla Kert. Társaságunk legszebb hölgyéhez, Philippine-hez szóltak, aki angolul válaszolt nekik. Jeleztem, hogy átválthatnak franciára is akár. Vicces volt, hogy én ismertem fel a francia akcentust. 

rita1 (1).JPGMásnap mexikói reggelit készítettem magunknak, amit eddig egy surferemnek sem csináltam. Délben összepakoltak a lányok, bevitték a csomagjaikat a Keletihez, mert este innen indul a vonatuk egy szerbiai fesztiválra. 20.00-kor találkoztam velük az Oktogonnál, hogy az utolsó két budapesti órájukat még együtt tölthessük. Sátáltunk az Andrássy úton, vacsoráztunk az Akváriumban és megnéztük a szomorú olasz-magyar vizilabda meccset.

A lányok elmesélték, hogy nagyon sok lányt láttak nagyon rövid sortban vagy extra miniszoknyában és szűk felsőben, ez valamilyen általánosan elterjedt magyar divat lehet nálunk. Az esténk fő témája a french fashion volt. A párizsi lányok használnak sminket, de nagyon fontos, hogy a makeup-juk természetesnek tűnjön, mintha nem lenne rajtuk semmi. Ez nem csak a húszas, hanem a harmincas korosztályra is jellemző. A lányok az öltözködésben a vintage-stílust preferálják. A francia nőknek elengedhetetlen a visszafogott elegancia, elutasítják a szűk, nagyon kihívó öltözködést. A párizsi lányok előnyben részesítik a Sandro, Maje, Sessun, Cos brand-eket. Ezen kívül szívesen variálják a Comtoir des Cottoniers brand-et a Gap és Uniqlo ruhákkal. Kedves magyar lányok, ha a francia divatot akarjátok követni, akkor ezen márkák ruháit vásároljátok! Ha pedig nagyon sok pénzetek van az öltözködésedre, akkor vásároljatok Chanel, Miu Miu, Zadig et Voltaire, Dior és Missouri brand-ek ruhatárából, de e a Gucci-t kerüljétek el, mert egy igazi francia nő nem hordja. 

Constance-ék elmondták, hogy ők is és alapvetően a francia nők a vékony alakukat az egészséges étkezéssel tartják meg, nem annyira a gyakori sportolásnak köszönhetően. Budapesten láttak sok izmos csinos lányt, de emellett nagyon sok elhízott fiatal hölgyet is..

A Kossuth-téren szálltunk metróba, de a Keletinél már rohannunk kellett, 5 perccel az indulás előtt érkeztünk ki a vonatukhoz. Bon voyage, filles!

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr984703270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrgnc 2012.08.10. 09:53:52

Teljesen inkonzisztensen hozzátenném, hogy a halálba sztárolt Coco Chanel náci kém volt, akit csak azért nem lőttek agyon, mert Churchill kihúzta a szarból.
Amúgy minden "divattervező" ingyenélő pöcs, imho persze.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.08.10. 10:06:46

hát nem tudom. én úgy látom, hogy egyre több a normális szemöldökű, nem szarráfestett, természetes hajú nő (akár ősz hajszálakkal benne), aki normális, térdig érő szoknyát, vagy nadrágot vesz fel, normális, elegáns blúzzal, zakóval, vagy normális pulóverrel, sállal, nincs kint a dekoltázsa, legalább egy japánujj van rajta, nem patacipőt hord, hanem trottőrt, vagy törpesarkút, és az általam ismert, vagy gyakran látott nők nagy része vagy sportosan elegáns, vagy az 50-es évek stílusát követi, egy-két soros gyöngy nyaklánccal, pici button gyémánt fülbevalókkal, ízléses, nem pornókurvás napszemüvegekkel, elegáns pashmina sálakkal.

pedig én a nyócker-kilencker-retekalja19ker legpudvább részein szoktam járkálni, tehát ritkaságszámba megy, hogy betolom a pofám a budai, vagy ötkeres úriasszonyok kerületeibe.

talán nem a korukból, iskolai szubkultúrából fakadó, idővel kinőhető szakadtkurvaságot kellene észrevenni a magyar nőkön-fiatal lányokon, hanem azt, hogy mennyire egyediek és értékesek.

ja, és vajon mi lenne, ha a média nem azt az üzenetet közvetítené a magyar nők felé, hogy kizárólagos értékmérőjük, hogy mekkora csöcsük van, és mennyire putrikurvásan elérhetőek a férfiak privilegizált szexuális igényei számára, hanem a sikeres, okos, önálló és független nők képét közvetítenék számukra, akik a külső megjelenésüket nem kizárólagosan a külső visszajelzésektől teszik függővé, hanem a saját egyéniségük és stílusuk határozza meg a külső megjelenésüket? és van annyi érzelmi stabilitásuk, hogy nincsenek rászorulva az ingyenpina után kajtató férfiak visszajelzéseire?

tace 2012.08.10. 10:09:34

@a fene tudja még:
:)) jól van gyakran benézem, ezer sorry
egyébként meg mi megint ez a Budapest az új Berlin frász?? ezek a kis pinákok tudják milenyn volt Belin hanglata a világhábotrú előtt?:))

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 10:14:47

@Elanor_: köszi, már csak tegnap jjel küzdöttem a sokadik hasonló kommentre, feltünt, h senki nem érti :-). szivesen, ezért linkelgettem be őket :-)

Prosztó 2012.08.10. 10:19:13

Most nem azert, de ranezve erre a ket libara, nem eppen autentikus a velemenyuk sem oltozkodes, sem smink, sem kinezet teren.

Kar volt kitenni a kepeket.

SarahConnor 2012.08.10. 10:23:44

Hát a francia divat, és az a divat, amit az átlag francia lány visel, nem ugyanaz! Vagy két tucatnyi francia csajjal laktam együtt (lakótársként) az évek folyamán, túlnyomó többségük Párizsból jött, a többiek más nagyvárosokból.
Farmer, vagy valamilyen bő nadrág, póló. Ez volt a divat. Nem fényezem a magyar divatot, mert én sem szeretem, birkamód követünk minden hülye trendhullámot, mint pl legutóbb a teleszart gatyát, ugye. De nekem egy francia csaj nem fogja megmondani, mi a tuti. Azok után, amit az évek alatt tapasztaltam róluk.
Reggel felkeltünk, ki-ki elment a fürdőbe, én feldobtam egy kis alapozót, szempillaspirált, megfésülködtem, helyreszárítottam a hajam, addigra ő a város másik végén járt. Olyan cuccokban aludtak, amiket aztán képesek voltak utcára is felvenni, ha úgy hozta az élet. Kifordultak az ágyból, összefogták a hajukat és már mentek is, max egy mosdás után. Farmert, bő gatyákat (lenvászon pl) hordtak, kényelmes túraszandálra hasonlító, meglehetősen trampli lábbelikkel. A kényelem volt a fő szempont, amit megértek, de hogy ezek a népek divatot diktáljanak itthon egy magyar csajnak, vagy akárhol akárkinek, az kicsit túlzásnak tűnik.
Az biztos, hogy nem díszítenek, giccseznek feleslegesen, amit abszolút értékelhető bennük. A töméntelen giccs a legelviselhetetlenebb számomra itthon a divatban. Ocsmány bizsuékszerek és olyan pólók, amiken egyszerre van flitter, gyöngy és csipke...
Természetes jelenség mindegyik, az tuti, de már-már méltatlanul elhanyagolják a kérdést. Azért hogy valaki fésülködés nélkül csak összegórja a haját egy random kontyba a feje tetején, az nem természetesség, hanem beleszarás.
Azt gondolom, azért lephette meg őket a magyar utcán látott tömegízlés, mert valahol két véglet a kettő.
Én mégis úgy gondolom, a végletek sose jók. Ha példát akarunk venni valakiről, legyenek azok az olasz nők. Akik képesek egy szar hétfő reggelen is úgy kinézni, mint egy királynő.

mrgnc 2012.08.10. 10:25:30

Vagy példát vehetne mindenki magáról és öltözhetne úgy, ahogy neki tetszik, neki kényelmes, neki megfelelő. De ez csak egy tipp.

GMS 2012.08.10. 10:32:27

az igaz, hogy Budapesten vagy egy elég nagy réteg (korosztáytól függetlenül) aki NEM tudnak öltözködni, akkor sem, ha van pénzük. Ezeket látod az utcán, a plázákban, és a stílusosan, visszafogottan öltözködő nők meg elvesznek ebben a tömegben, plusz észrevétlenek is maradnak, hiszen nemcsak a férfiak, de a nők szeme is a rikítón akad meg. Ez nem is csoda. A stílus és az elegancia bizonyos mértékig tanulható, de nagyon fontos, amit otthonról hoztál és ami veled születik. Ha sem nem tanultad, sem az otthoni háttered nincs meg, és még veled született stílusérzéked sincs, akkor vajon mit is várhatunk??
Továbbá a bécsi nőkkel ne jöjjön nekem senki, mert ordít róluk, hogy drágák a ruháik, de könyörgöm, NEM tudják hordani őket!A ruha nem lópokróc, amit rád terítenek! Azt hordani kell, annak olyan szabása kell legyen, ami divattól függetlenül a te alakodhoz illik! Előnyös kell legyen, és csak azokon a helyeken hangsúlyos, ahol neked jól áll!
Párizsról meg csak annyit, hogy akkor már inkább a nőies olaszok és az olasz tervezők. Sosem láttam annyi kifejezetten előnytelenül öltözött nőt mint Párizsban.

LenaLondon 2012.08.10. 10:38:43

Angliában mindenki szarik rá, hogy miben vagy. Nem súgnak össze a hátad mögött. Egyik nap lehetsz pin-upnak öltözve, másnap sportszerkóban, ha akarod egy bazinagy virágot biggyesztesz a hajadba, ha akarod baseball sapkában jársz. Ami jólesik, ami illik a hangulatodhoz.
Jó lenne átvenni ezt a mentalitást. Mert ugyan kinek mi köze van hozzá, hogy mi van rajtad.
Rómában kinéznek maguk közül az olasz nők, hogyha nem vagy elegáncsos mint ők. A franciák összesúgnak és röhögnek, csakúgy mint Magyarországon, ahol képesek még beszólni is neked.

kjetil 2012.08.10. 10:43:12

Nem tudom megállni , hogy ne reagáljak a sminkes részre.3 hétig laktam együtt egy párizsi 30 éves nővel(Párizs egyik leggazdagabb negyede , középvezető egy menő divatcégnél).Az esti bulira ő úgy készült hogy napközbeni szintén nem kevés sminkmennyiségére még rátolt 1-2 réteget , fürdés jó esetben 10 perces cicamosdás 1 vagy inkább 2 naponta.Parfüm hihetetlen mennyiségekben , a drága ruhák alatt ragacsos koszréteg.Ugyanez a barátnőknél , lehet leszólni a magyar nők stílusát , tény hogy az ízlésesség nem is pénztárcafüggő de a franciáktól se legyen senki elájulva .Arról nem beszélve hogy az is megér egy misét milyen szintű koszban képesek élni a lakásaikban....

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 11:03:32

@HUN_Sector: Magyarország földrajzilag és történelmileg is Kelet-Európa. Én elég sokat utazom, és elfogultság nélkül meg kell állapítanom, hogy legalábbis Európában semmivel sem kisebb az egy négyzetméterre eső jónők száma. Nagyjából homogén az eloszlás, talán az angolok maradnak le egy kicsit, mert ők belterjesebbek. Ez a tudat, hogy ha minden másban szarabbak is vagyunk, de legalább a csajok nálunk a legjobbak, csak valamiféle kompenzálási vágy. És ahogy már fentebb elhangzott, stílusban a magyar nők messze elmaradnak a felvilágosultabb nemzetekétől. Annyi szatyros-papucsos-berajzolt szemöldökű nőt kevés helyen látsz, mint a pesti utcán.

GMS 2012.08.10. 11:06:47

ratman, aki ekkora marhaságot képes mondani, hogy Mo. törénelmileg és földrajzilag is Kelet-Európa, az vagy nem járt középiskolába, vagy nem figyelt az órán - no comment.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 11:07:19

@tace: katasztrófa a helyesírásod, szerintem neked nem kéne szociológiai értekezést folytatni.

GMS 2012.08.10. 11:09:19

a tájékozottság sajnos nem pótolja a műveltséget, és nem összekeverendő az intelligenciával - ezt napi szinten tapasztalom (vezetői szinten kifejezetten szánalomra méltó).

Tundenyuszi 2012.08.10. 11:13:26

Én nem tudom, ti hol laktok, de én a belvárosban hordányi nyugat-európai 18-25 év közötti lányt látok a segget épp, hogy nem láttató shortban mászkálni.

Egyébként nem értem, mi a probléma pl. a combközépig érő miniszoknyával (feltételezve, hogy olyan valaki veszi fel, akinek jó lábai vannak és nincsenek hurkái). Nekem pl. rövidek a lábaim, így a térdig ér szoknya nagyon előnytelen számomra. Így marad a mini...

bigthereal 2012.08.10. 11:25:45

a francia filmművészet, haha:P

Aeolian 2012.08.10. 11:30:16

Akkor lenne kerek a történet ha a magyar átlag férfiak öltözködéséről mondanak valami véleményt de lehet, hogy inkább szemérmesen elhallgatták mit is gondolnak erről valójában. Mondjuk a hősnők sosem volt vintage stílusa is elég érdekes.

Prosztó 2012.08.10. 11:30:44

"Magyarország földrajzilag és történelmileg is Kelet-Európa. Én elég sokat utazom, és elfogultság nélkül meg kell állapítanom, hogy legalábbis Európában semmivel sem kisebb az egy négyzetméterre eső jónők száma."

Hm, azok a csinos nemet nok! Azok a kicsit sem topis, erdekes arcu franciak! Azok a kicsit sem szorzet-tultengeses deliek!

Ellenben azok a rosszul oltozott, formatlan moszkvai nok, na ja!

Bar, vegul is, izles kerdese.

Jó Estét 2012.08.10. 11:38:26

@mrgnc: ez hulyeseg, mindenkinek ugy kell oltoznie, ahogy mindenki megmondja, es a vegen ugyis mindenki rosszul oltozkodik, mindenki szerint :D en pont azt szeretem Pestben, h itt az emberek el tudnak szakadni a farmer+polo kombotol, es belevinni az egyeniseguket. Baratnomnek is azt mondtam, h pont azert tetszik az oltozkodese, mert nem tetszik minden ruhaja :) Es ez joo, mert legalabb nem unalmas :)

Dr. NiChuck Norris sp. 2012.08.10. 11:38:33

@Niurka: Gondolom ki sem mozdultál otthonról így közvetlen közeli a tapasztalat és általánosítás.

yatumux 2012.08.10. 11:39:07

@Austin.: Drága Austin. Bejártam a nagyvilagot, sok barátom eljött magyarorszagra. Nem illik általánosítani de leírom hogy megértsd. A magyar lányok többsége kurvas. Ez az önbizalom hiánya miatt van. Nem hiszik el hogy ha pontosan nem látjuk milyen a fenekuk és mekkora a melluk akkor nem szépek. Pedig azok. Lennének de így kozonsegesek. Amerikai lány ismerőseim Pld a higiéniat is felhoztak. Magyarul palott olcsó dezodor szag testszaggal keveredve. Ez BKV tapasztalat. Az USA lányok sportosak ok de hidd el barátom. A földön nem öltöznek jobban a francia lányoknál. És meg valami. Képzeld! Egesz Európában a magyar lányok a legkoverebbek. Remelem büszke vagy! Ez statisztika nézz utána. Nem szégyen ha valamiben nem vagyunk jók és tanulhatunk, fejlodhetunk. De a hibát védeni és moslékban fetrenge

Jó Estét 2012.08.10. 11:39:16

@Jó Estét: varom az ekezoket, de igy disclaimerkent: nem azt mondta h Bp a divatvilag fovarosa, es nem varok listat se Europa olyan varosairol, ahol sokkal jobban oltoznek :)

Briggs51bc (törölt) 2012.08.10. 11:39:20

@Niurka: ez sajnos pontosan így van, bár ezt is erősen meghatározza a település, honnan való az adott magyar hölgyemény. Pl. el kellene utaznia mindenkinek Gyöngyösre, ott aztán olyan öltözködési kultúra van a fiatal nők körében, hogy Budapesten a kanálisból előmászott utolsó ribanc azokhoz képest egy menyasszonyi ruhába öltözött tündérvirágok.

Dr.Betépett felhasználó 2012.08.10. 11:39:45

@nikita: a két szépséget azért szabó kezére adnám.Egyiknek a szeme ,a másiknak a kacsaorra.Nem tudom melyiket nyilvánítottad gyönyörűnek.Túl sok idegen szó van a szövegedben.Magyarok vagyunk.

yatumux 2012.08.10. 11:42:13

Fetrengeni nem menő. A cikk írójának maximálisan igaza van. Nem szép dolog hogy úgy néz ki a lányok 2/3 a mint egy roman utcalany.

Jokerpofa 2012.08.10. 11:45:43

@Tundenyuszi: pontosan így van, ráadásul elképesztően amorf a testük, laspos segg, formátlan comb, semmi izom

bubosvocsok2 2012.08.10. 11:54:37

Éljenek a magyar csajok. Nekem nagyon bejönnek. :)

Most voltam dojcslandban. El kellett telnie másfél napnak, mire az első nem szép, hanem >nem okádék< nő jött szembe. Szépet ott nem is láttam... Magyarországon ez az idő kábé másfél perc... :)))

Egy vidéki városban élek. Szoktak hozzánk jönni németek, más külföldiek. Leesik az álluk, ha bemegyünk a belvárosi sétálóutcára, mind azt mondják, hogy ennyi jó nőt ilyen rövid idő alatt életükben nem láttak....

Voltam 14-szer Franciaországban. Párizsban és dél felé is. Nem akartam elhinni, hogy egy szép/csinos nőt sem látni...

Tavaly voltam Bécsben. Annyi lófejű nőt még életemben nem láttam...

Az izmos nő szerintem meg baromira NEM csinos....
De ne is adjatok az én véleményemre, végül is csak egy férfi vagyok...

Nekem baromira bejön a magyar nők öltözködése. Úgy általában... (persze vannak kivételek).

Innen üzenem nektek, hogy csinosak vagytok!!

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:03:00

Ettől mindig felmegy bennem a pumpa... :)))

Néha igenis tök jól néz ki, ha egy kicsit több "felesleget" magán viselő nő is szexi szűkebb ruhákat vesz fel. Piros pont neki, mert igenis fel merte venni, és formás, nőies benne. Miért, mit venne fel inkább ??? Otthonkát? Mert az takar?? Elmondom, hogy ha egy teltebb nő bő cuccot vesz fel, az még jobban kövéríti!! Ha valamit takargatunk, az annál feltűnőbb, ezt még én hülye is tudom.

Igenis nem csak a tökéletes alakú nők vegyenek fel szűk, csinos, szexi ruhát!

Egy csomó papol ennek az ellenkezőjéről, szerintem tökre tévesen!
Én férfi vagyok, én már csak tudom, hogy min akad fenn a szemem.... :)

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:07:33

Igenis ne csak a....
Egy csomó nő papol...

így akartam írni.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.08.10. 12:07:40

Hála az Örökkévalónak a platformcipős, ribacrendszámos hazai proletárok és penészvirág arcú, agyon mosott, gyűrött pólós, kétes tisztaságú, sunyi arcú franszija bölcsész muffokon kívül azért vannak jó csajok a városban!

town 2012.08.10. 12:08:57

Egy kicsit sznob posztban arra is vigyázni kell ám, hogy a helyiséget nem írjuk helységnek.

town 2012.08.10. 12:11:54

"A párizsi lányok előnyben részesítik a Sandro, Maje, Sessun, Cos brand-eket. Ezen kívül szivesen variálják a Comtoir des Cottoniers brand-et a Gap és Uniqlo ruhákkal. Kedves magyar lányok, ha a francia divatot akarjátok követni, akkor ezen márkák ruháit vásároljátok!"

Közben szociológiai tény, hogy a magyar nők, lányok turiból öltöznek. És egyre többen. Anyagi okokból.

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:16:40

Igen-igen, de a turiban néha előkerül ám egy két makulátlan Lacoste póló, stb... is....

town 2012.08.10. 12:21:46

@akoshi:

Aztán jön másik 2 francia lány, és lesz egy poszt arról, hogy te a tavalyi Lacoste pólót hordod, az új L. trend helyett. :-)

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:24:51

Én nem hordom, a húgomtól hallottam...
:)

town 2012.08.10. 12:27:12

Az izlést a világlátás is csiszolja, na most mikor teheti meg a magyar átlag, ami külföldön bevett szokás, hogy a középiskola után egy évig csak utazgat (világot lát), és csak utána kezdi el az egyetemet?

68nyara 2012.08.10. 12:35:29

@ratman_: Magyarország földrajzilag nem Kelet-Európa. Történelmileg akár még igazad is lehet.

A cikk meg egy hányadék. Első szabály: eldöntöm, hogy milyen nyelven fogok írni. (A magyarban nincs olyan szó, hogy request, pl.) Második szabály: a történetnek van eleje, közepe, vége. Ezek csak egymás után írt mondatok. Harmadik szabály: Mondatot nem kezdünk énnel. Még sorolhatnám, de minek? (Tudom, nyelvtannáci, de azért baromira érdekelne, hogy miért került ki egy ilyen színvonaltalan valami az Index címlapjára?

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.08.10. 12:39:38

Párizsban egy dologra kell figyelni a csajokkal, hogy ne legyen helyi! Ezt mindenki tudja aki két percnél többet töltött Párizsban. Bár ízlésről nem érdemes vitatkozni, aki az ágyban az érett, szőrös sajtokat kedveli annak hajrá! :D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 12:44:12

@68nyara: a request egy couchsurfing kifejezés, ez pedig egy couchsurfingről szóló blog, képzeld még a couchsurfinget se írtam le magyarul. LOL :-)

Dehogynem, a történet elkezdödik és befejeződik, az hogy neked nem tetszik, ilyen van, nem tetszik mindenkinek.

Nyugodtan kezdhetek mondatot Én-nel, semmiféle tiltó szabály nincs erre.

egyébként meg csillapodj le, mély levegő, nem kell idegeskedni :-)

Jokerpofa 2012.08.10. 12:48:26

@town: poénból megnéztem az egyik márkát.
Sessun. egy pár kötött kesztyű akciósan a nyár közepén csak 22.80. hosszú nadrág féláron 56.50 (ez volt a legolcsóbb btw) Euróban persze.

kedves nikita, szerinted egy átlag magyar egyetemista csaj ki tud fizetni 15 ezer forintot egy nadrágért?
mert szerintem nem, ezért marad a Zara, Bershka, PullandBear, angol turkáló
egyébként a magyar lányok az elmúlt években pont ezeknek a márkáknak köszönhetően sokkal csinosabban, nőiesebben öltözködnek, mint korábban. az ilyen műszempillás, plázarobogós agyonszolizott csajok kivágott pink felsőben jellemzően az alsó társadalmi rétegből kerülnek ki, ami a franszhiáknál sem jobb.

68nyara 2012.08.10. 12:49:45

@nikita: Nincs szó idegességről, és természetes, hogy - mint a blogszféra nagy része - te is nehezen viseled a negatív kritikákat. Ez látható a többi negatív kritikára írt válaszodból is.

Az önmagában, hogy elkezdődik és befejeződik még nem jelenti azt, hogy van normális történetvezetés. Ebben nincs. Persze szerinted van, ami - utalva első mondatomra - természetes. Mindenki azt szereti, ha csak pozitív kritikát kap. Persze ettől nem fog tanulni semmit a hibáiból, de ez is egy jellegzetes magyar tulajdonság. A seggnyalókat szeretjük, a kritikusokat nem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 12:51:40

@Theodoro: van olyan egyetemista, aki kifizeti és van aki nem. És sok huszas, harmincas dolgozik, aki szintén ki tudja fizetni. A 15 ezer ft teljesen átlagos ár egy nadrágért. Egy farmer sokkal többe kerül.

68nyara 2012.08.10. 12:51:47

@nikita: Ja, hogy a stílusodnhoz igazodjak: "request egy couchsurfing kifejezés" mega LOL:-)

Silent Bob 2012.08.10. 12:53:50

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Semmi megerőszakolás az egész kommentben? Minden OK? :D

town 2012.08.10. 12:53:57

@Theodoro:

Na ja. És ha szegény lány megveszi az akcióst nehezen, akkor a francia csaj megint húzni fogja a száját, hogy "né má'ezek a magyarok a tavalyi divat szerint öltözködnek"?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 12:55:18

@68nyara: eléggé kiborult hangulatú kommentet írtál. De ha már a kritika szót említetted, ha kritizálni akarsz, tedd, csak tanulok belőle, de te nem kritizálsz, csak anniyt irsz, h hányadék. Szerinted ezt kéne jól viselnem? Meg most azt irod, h nincsen normális történetvezetés. Miért nem normális? Mi az, h normális? Tessék, menj végig a poszton és elemezd ki, ha ezt megteszed, akkor azt fogom kritikának hívni. Amit te csinálsz az szimpla mocskolódás.

68nyara 2012.08.10. 12:57:50

@nikita: Már értem a problémát amit ez a mondatod világított meg: "A 15 ezer ft teljesen átlagos ár egy nadrágért." Nem kedves nikita, ez nem átlagos ár egy nadrágért. Az a rengeteg ember az utcán, aki nem tizenötezer forintos nadrágokban szaladgál, tudod azért teszi ezt, mert pont nincs ennyi pénze, nemhogy egy nadrágra, hanem egy komplett öltözékre sem. Tudod, most elárulok egy nagy titkot neked: Magyarországon tömegek szegényedtek/szegényednek el. Kurvára. Arra sincs pénze az átlag magyarnak, hogy a havi rezsit kifizesse. Az olyanok akiknek apuci a segge alá tolja a pénzt kicsit kevesebben vannak. Mielőtt még azzal jössz, hogy biztos csak az irigység beszél belőlem: megengedhetem magamnak az ennél drágább farmert is, ahogy írtad. A különbség köztünk az, hogy én nyitott szemmel járok. Te láthatólag nem.

town 2012.08.10. 13:01:13

@nikita:

Jól öltözni elsősorban pénz kérdés, ezt lehet tagadni de attól így van. Az izlés másodlagos, mert az tanulható, csiszolható.

Ha én bemegyek az Armanihoz 1 millió forinttal, hogy kérek öltönyt, meg inget és kézzel varrott bőrcipőt, akkor kizárt, hogy bármi izléstelen legyen rajtam.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:02:57

@68nyara: esetleg tévedek ebben: a request nem CS kifejezés? és az elmúlt hónapokban rosszul használtam én és az általam ismert CS tagok? kérlek szólj, és többet akkor nem használjuk.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:05:57

@68nyara: értem :-) látom nagyon jól ismersz már :-))) és mi köze egy átlagos nadrágárnak ahhoz, h milyen szegények a magyarok? Várom az elemző kritikádat!

Silent Bob 2012.08.10. 13:06:23

@nikita: sokan használják még rajtatok kívül is. :)

locsocs 2012.08.10. 13:06:41

@nikita: Köszi az írást nekem tetszett! Szép napot.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:07:03

@Silent Bob: ohh, megnyugodtam! köszönöm!!!!!!! :-)

locsocs 2012.08.10. 13:10:07

@nikita: Ne foglalkozz ezzel a modoroskodó pipogyával, láthatóan csak föl akar piszkálni, felettébb bölcsnek szánt lekezelő hozzászólásaival.

Minden a matekon múlik 2012.08.10. 13:12:18

Ne már , hogy a franciákkal példálóztok. Ott majonézzel eszik a sült krumplit, a big mac-et meg la big mac-nek hívják

locsocs 2012.08.10. 13:14:01

@Minden a matekon múlik: Ráadásul royal with cheese is van :)

encir 2012.08.10. 13:18:39

Hát igen.... most szomorú vagyok......
Az átlag nadrágár 15 ezer :-(
Én meg húztam az orromat, mikor a lányomnak 3 ezerért vettem egy kínai csőfarmert (ami kivételesen jól is néz ki és strapabíró is :-))
Magam a piaci turkálóból öltözöm 100 Ft-ért vagy a 20-30 éve rám sózott rokoni használt ruhákból szemezgetek - meglepően sok "divatos" darab van köztük.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:23:40

@encir: én csak akkor szoktam új nadrágot venni, ha szükségem van rá. Utálok ruhát vásárolni

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:28:33

@town: lehet, h az 1 misi kevés lesz a felsorolt ruhadarabokhoz az Armaninal:-)

oliva 2012.08.10. 13:29:54

@Behajtó70: hála Istennek, azért még vannak olyan férfiak, akik nem az ócska, közönséges, ízlésficamos ribancokat preferálják

encir 2012.08.10. 13:29:54

@nikita:
Én is :-(
Rossz az alakom, a konfekció egyáltalán nem jó.

bubosvocsok2 2012.08.10. 13:33:45

LÖ Bigmek...
... és ott nem fontban mérnek.... :)))

2012.08.10. 13:33:53

Jó lenne, ha ilyen jó idegenvezető lennék... ha vendég van mindig gond mit mutassak mert ami érdekes azt vagy én sem ismerem vagy eszembe sem jut, mert számomra már nem érdekes..:)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:41:07

@A csótány is ember: megvettem ezt a könyvet júniusban: couchsurfing.blog.hu/2012/06/17/budapest_guide_870

Azóta az összes vendégemnek odaadom, amikor bemennek a városba nélkülem, mindig nagyon örülnek neki. Én még csak átfutottam a könyvet, de azóta egyre rosszabb állapotban van :-)

egyébként mit tippelsz, mennyire unhatom már a Szimplát? :-))) viszont nekik mindig nagyon izgi

eastern 2012.08.10. 13:41:11

Hülye sznob picsa a kedves poszt toló.....

nod20 2012.08.10. 13:43:54

@town: Simán kitudsz jönni az Armanitól ízléstelenül...

Különben a párizsi lányok nagyon tudnak öltözködni. Szebbek vagy nem, nem tudom, de annyi jól öltözött nőt kevés helyen láttam (-lázadó tinik). A magyar lányok (amúgy a férfiak sem) nem tud öltözködni. Nem kell tökéletes alak (bár segít), hogy jól nézzen ki valaki. Ehhez értenek a francia lányok.

town 2012.08.10. 13:44:17

@nikita:

Ki fogok jönni belőle, mert leárazáson veszem. :-) Idén a zakó hajtókája 1 cm-rel szélesebb lesz, és a bőrcípőnél az új trend, hogy a sarka félbe van vágva, és halkan nyikorog.

:)

68nyara 2012.08.10. 13:56:54

Hát, ha akartad, akkor legyen:
"Tizennegyedik és tizenötödik vendégem egy testvérpár, Constance (21) és Philippine Proux (25) volt Párizsból. Constance művészeti fotográfiát tanul egyetemen Amsterdamban, mellette egy boltban dolgozik eladóként. Philippine történelmet tanul másoddiplomás képzésen Párizsban, valamint egy rádióban szerkesztő-riporter. "

A "Constance művészeti fotográfiát tanul egyetemen Amsterdamban" helyesen: Constance művészeti fotográfiát tanul az amszterdami egyetemen. (Úgy semmiképp nem jó ahogy te összeraktad).

"A fiatalabb lány tagja a CS-nek, 4 barátja és 3 pozitív referenciája van, az anyanyelvén kívül angolul kiválóan beszél, emellett törökül alapszinten, mivel egy évet élt Istambulban, ahol angol irodalmat tanult egy főiskolai képzésen."

Ez legalább két mondat, a referenciája van után pont majd jöhet a következő (Isztambul, mondjuk).

"Az idősebb nővérnek én voltam az első couchsurfing élménye, a francia és angol mellett a német nyelvet bírja, köszönhetően a berlini egyetemei éveinek, ahol a protestáns-katolikus vallásháborúk kutatása volt a fő területe. A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam, de egyrészt szimpatikusak voltak, másrészt nem a tervezett Sziget napjaim egyikére érkezett a kérés, így fogadtam őket."

Mit is bír az idősebb nővér? (Ez még elmegy szódával.) Az már nem, hogy: "A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam". Tudom szakszó, de akkor ugyan ebben a mondatban miért szerepel a kérés is? Egyébként az nem igaz, hogy azért mert mondjuk egy angol nyelvű oldalon angolul írok le valamit, egy magyar cikkben is így teszek.

"A találkozót a Batthyányi térre 16.30-ra időzítettük, a lányok késtek 50 percet, találkoztunk, és közöltem is velük, hogy akkor jó városnézést, 20.00-kor visszajövök ide értük, mert most pingpong edzésre kell sietnem. Visszaérkezésem után hazamentünk, bepakoltam a hűtőbe a belga söröket, amit ajándékba hoztak nekem. Én nem szeretem a sört, de lesz aki szivesen megissza. A kipakolással, esti készülődéssel, terasz-sörözéssel elment egy kis idő, így csak a zárás előtt érkeztünk az esti keddi szokásos CouchSurfing buliba."

Helyesen: A találkozót 16:30-ra beszéltük meg a Batthyányi térre, ahonnan ők 50 percet késtek. Mondtam nekik, hogy sajnos nekem most pingpong edzésre kell mennem de visszajövök értük 20:00 órára, addig is jó városnézést. (A számokat én mondjuk kiírnám, de egye fene így is jó esz. Azonban az eredeti mondat kusza és zavaros).

"Én nem szeretem a sört, de lesz aki szivesen megissza." Jobban nézne ki úgy, hogy: "Ugyan én nem szeretem a sört de lesz aki megigya." (Mondjuk, vagy valami hasonló...)

"így csak a zárás előtt érkeztünk az esti keddi szokásos CouchSurfing buliba." Helyesen: így csak zárás előtt érkeztünk meg a szokásos kedd esti CouchSurfing buliba. (Látod, leírom a CouchSurfing-et kvázi mint egy márkanevet...)

"A csajok nagyon éhesek voltak, otthagytuk a bulit azzal, hogy majd visszajövünk. A Ráday utcában próbálkoztunk valamilyen gyorsan elvihető étellel. Megálltunk az utca elején (nem a Costesnél), hogy hol kapunk elvihető vacsorát. Egy pökhendi pincér, aki kinn állt az étterem előtt, önmagukat javasolta, viszont az étlapjuk csak rendes beülős ételeket tartalmazott igen drága áron. Próbáltam a fiúnak elmagyarázni, hogy mi valami kézben megehető kajára vágyunk, ami elvihető (pl gyros). A pincér nem értette meg, erősködött, hogy náluk minden elvihető. Otthagytuk őket, amire beszólt, hogy miért nem megyünk a McDonald's-ba. Az utca végén találtunk egy épp zárás alatt lévő gyorskajádát, ahol a szakács srác visszament miattunk és legyártott Phillipine-nek egy hot-dogot. Visszasétálva a Ráday-n beugrottunk egy másik étterembe és rendeltünk két tál tapast."

Na itt meg sem próbálom a kibogozást, de:Beülős étteremnél (ha már így hívod), nem kérdezzük meg, hogy van e valami elvihető. Párizsban sem. Az a gyorskajáldák specialitása, ahogy nagyon helyesen erre ti is ráébredtetek az utca végén, aztán mégiscsak beültetek egy tál tapasra, vagy nem? Akkor meg az a baj, hogy ez nem derül ki az utolsó mondatból.
Azért ezt az egy mondatot mégiscsak nézzük meg közelebbről: "Megálltunk az utca elején (nem a Costesnél), hogy hol kapunk elvihető vacsorát. " Úgy vélem itt arra gondoltál, hogy: Megálltunk az utca elején, hogy megnézzük hol kaphatunk elvihető vacsorát.

"A CS party időközben véget ért, elvittem őket a Szimpla Kertbe, egy gyors cider, körbevezettem őket minden helyiségben, de egy óra múlva eljöttünk onnan."

Először is: "...a Szimpla Kertbe. Egy gyors cider után körbevezettem őket..." Bár jobb lenne, hogy: "Ittunk egy cidert, ami után...", Vagy: "Gyorsan legurítottunk egy cidert, ami után..."

"Megállapítottam, hogy a felszolgáló pincéreken kívül ott csak én beszélhettem magyarul."

"...csak én beszélek magyarul."

"A testvérek lenyűgözőnek találták a Szimplát és magát a romkocsma jelenséget, Párizsban még csak hasonló ilyen hely sincs."
"...Párizsban még csak hasonló hely sincs."

"Philippine sok berlini barátja Budapestet úgy emlegeti, mint az új Berlint. Berlin atmoszféráját érezte Budapesten is."
"Philippine berlini barátai...úgy emlegetik..." A következő mondat így viszont nagyon suta, jobb megoldás lett volna: "...mint az új Berlint, amit megerősített ő is." Vagy: "Berlin atmoszférája szerinte is érezhető Budapesten."

"Minden Truffaut-filmet amit láttunk, el kellett mondani, hogy miről szól, mert ő a francia eredeti címet ismerte, én meg a magyar címet."

A Truffaut-filmek tartalmát el kellett mondani neki, mert ő francia én pedig magyar címekkel ismertem ezeket. (Bár itt így is hiányzik egy mondat, valami ilyesmi: Ahhoz, hogy tudjuk melyik filmről beszélünk...)

"Philippine javasolt nekem mostani új francia filmeket, többek között a De rouille et d'os című filmet Jacques Audiard rendezésében, főszereplő Marion Cotillard."
Philippine új francia filmeket javasolt nekem, többek közt a De rouille et d'os címűt, amit Jaques Audiard rendezett és Marion Cotillard a főszereplője.

"Ugyanezen rendező másik munkáját is ajánlotta Un prophète címen. "

...valamint a rendező Un prophète című filmjét is ajánlotta.

"Must see kategóriába sorolta még egy új feltörekvő fiatal rendező, Ursula Meier munkáját L'enfant d'en haut címen, valamint Christophe Honoré rendezőtől a Les chansons d'amour című alkotását."

A Must see tudom, hogy divatos, jobban tetszene a "muszáj megnézni", de egy kis sznobság még belefér. Azonban a rendezőtől helyett rendező, mert különben nem stimmel a mondat végén az alkotását...

"Hazafelé megállított minket egy csapat fiú, és angolul kérdezték, hogy merre van a Szimpla Kert. Társaságunk legszebb hölgyéhez, Philippine-hez szóltak, aki angolul válaszolt nekik. Én jeleztem nekik, hogy szerintem átválthatnak akár franciára is. Vicces volt, hogy én ismertem fel a francia akcentust. "

"Hazafelé megállított minket egy csapat fiú, akik angolul kérdezték meg, hogy merre van a Szimpla Kert. .... Jeleztem, hogy szerintem átválthatnak franciára is akár..."

Mert különben csúnya szóismétlés kerekedik belőle. (Se én, se nekik...)

"Másnap mexikói reggelit készítettem magunknak, ilyet eddig egy surferemnek sem csináltam. Délben összepakoltak a lányok, bevitték a csomagjaikat a Keletihez, este indultak tovább egy szerbiai fesztiválra. Este 20.00-kor találkoztam velük az Oktogonnál, hogy az utolsó két órájukat még együtt tölthessük."

"Másnap mexikói reggelit készítettem magunknak, amit eddig egyik surferemnek sem csináltam." (Itt már szerintem a vendég nyugodtan helyettesítehtné a surfer-t, de hát ha sazkszó..)

"... Keletihez, ahonnan este indultak tovább egy..." Bár itt kicsit kusza így. Ahonnan majd este szándékoztak, vagy valami ilyesmi. Mert a múltidőbe tett indultak után megint találkozol velük a városban. Elsőre azt hittem, ez téridő utazásos élmény lesz.

"Nyolckor még találkoztam velük, hogy az utolsó két Budapesten töltött órájukat még együtt tölthessük." Remélem így értetted és megélték a harmadik órát is...

A következő bekezdés egy kicsit sűrű lett, de legalább a brand-et lehetett volna márkának írni. Az utolsó mondat viszont:
"Ha pedig nagyon sok pénzetek van az öltözködésedre, akkor vásároljatok Chanel, Miu Miu, Zadig et Voltaire, Dior és Missouri brand-ek ruhatárából. De a Gucci-t például kerüljétek el, mert egy igazi francia nő nem hordja. "

"Ha nagyon sok pénzetek van vásároljatok....Missouri márkákat, de a Gucci-t kerüljétek el, mert..." Így kicsit jobb.

"Constance-ék elmondták, hogy ők is és alapvetően a francia nők a vékony alkatukat az egészséges étkezéssel tartják fel, mint inkább a gyakori sportolásnak köszönhetően. Budapesten láttak sok izmos csinos lányt, de emellett nagyon sok elhízott fiatal hölgyet is.."

Constance-ék elmondták, hogy mint ahogy a többi francia nő is, a vékony alakjukat a helyes étkezéssel tartják fenn, nem annyira a gyakori sportolással. (Ha már mindenképpen kell az a fenn, de semmiképpen sem fel, valamint nem alkat, hanem alak. Talán jobb lenne: Constace-ék szerint a vékony alak inkább a helyes étkezés, mint a sportolás következménye a francia nőknél. )

"A Kossuth-téren szálltunk le a metróba, a Keletinél már rohantunk, 5 perccel az indulás előtt érkeztünk ki a vonatukhoz. Bon voyage, filles!"

A Kossuth téren szálltunk metróra de a Keletinél már rohannunk kellett, csak 5 percel az indulás előtt...

Jobb lenne: A Kossuth téren már kicsit késve szálltunk metróra így a Keletinél már rohannunk kellett...

Lehetne még máshol is hibákat találni benne, de ez is elég talán, ha már soronkénti kritikát vártál.

oliva 2012.08.10. 13:57:08

@nod20: szerintem a stílus érzéken múlik, de hogy az mitől lesz valakinek azt nem tudom

68nyara 2012.08.10. 13:59:34

@locsocs: Kislovag, a pipogya szó jelentésének előbb nézz utána, mielőtt használod. :-)

locsocs 2012.08.10. 14:03:40

@68nyara: Csak nem megszólítva érezted magad? :)

68nyara 2012.08.10. 14:10:23

@nikita: Nem, a request nem CS kifejezés, az egy angol szó, amit sznobságból nem fordítunk magyarra. Ennyi erővel egy szót sem kellene fordítani belőle lehetne angolul az egész. Amúgy ha már, akkor azt még meg is érteném. Ám egy cikkben amit magyarul írsz minek idegen szavakkal dobálózni, mikor van rá magyar is?

68nyara 2012.08.10. 14:12:34

@locsocs: Te használtad, egy olyan mondatban ahol értelmetlen....hacsak nem ismered személyesen az illetőt. Esetleg magyarázd el, hogy a pipogya szó mit keres ott? Mit akartál írni?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:17:22

@68nyara: na, előszőr is köszönöm szépen! Az ilyen kommentek azok, amikből tudok fejlődni. Ez alapvetően egy stilisztikai javítás volt, korábban azt mondtad, h nincs eleje, közepe, vége, erre nem tértél ki, h mit értesz ez alatt.
Viszont ki fogom javítani a legtöbb általad javasolt verzióra, mert tényleg jobb így. nem mindet, mert van ami stílus és nem stilisztika.., ami nem egyezik az enyémmel.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:20:09

@68nyara: azért szerepelt egy mondatban a request és a kérés, mert nem akartam a szóismétlést. Gyakran hazsnáljuk CS körökben a request szót, ezért irtam le a posztban is. Hidd el, jól van ez így. Te egyébként tagja vagy a couchsurfingnek? ha tagja lennél, nem zavarna ennyire :-)

68nyara 2012.08.10. 14:25:05

@nikita: Természetesen a stílusok eltérhetnek, ezért is írtam több helyen is, hogy "jobb lenne", vagy "valahogy így". Az eleje-közepe-vége gondolatra: Nincs íve, ezt nem tudom jobban elmondani, egymást követő bekezdések, de nem áll össze egy egésszé. Ok, a blogokon sokszor nem is az a cél, hogy egy valamiféle tanulsággal, vagy tartalommal bíró szöveg szülessen, sokszor csak a közlési vágy dolgozik. (Nem negatív értelemben...)

Az öltözködés mikéntjére pedig (mások is erre gondoltak) könnyű egy olyan országból tanácsokat osztogatni, ahol a pénz hiánya nem olyan nagy mint nálunk. A nyolcvanas években sokszor jártam Romániában, az akkori Szovjetunióban (nyugaton is, de az most nem érdekes), ahol akkor mi játszottuk el ezt a kicsit lekezelő, kicsit felsőbbrendű játékot azzal, hogy ezek hogy néznek ki? Az is bunkóság volt a részünkről, mert nem igazán a szándék nem volt meg, hanem a lehetőség. Nem tudom így érthetőbb e?

town 2012.08.10. 14:25:55

@oliva:

A II. világháború előtt jól öltöztek az emberek (még a szegények is, mert megvarrták maguknak amit a gazdagabbakanláttak). Aztán jött ez a redvás 40 év, a csávók műanyag öltönyökben, a nők amit lehetett kapni szintén műanyag, és életvitelben a proliság állami szintű feldicsőitése.

Aztán elindult valami, de most meg a csóróság miatt megállt az a kevés is.

A francia lányoknak miután elsorolták, hogy milyen világmárkákban néznének ki jól a magyar lányok, el kellett volna magyarázni pár szociológiai összefüggést is.
De akkor kevesebbet beszélgettek volna a francia újhullám rendezőjéről.:)

68nyara 2012.08.10. 14:29:56

@nikita: Sajnos gyakori, hogy egyes körökben (nem csak a CS, de üzlei, stb.) még tisztán magyarok közt is pörögnek az ilyenek. Én azt mondom, hogy ha magyarok közt vagyunk, akkor használjuk a magyart, ha van ott akár csak egy külföldi is, akkor inkább az ő nyelvén, vagy közös nyelven beszéljünk végig, mert különben kirekesztve érzi magát. A szóismétlést meg ki lehetett volna váltani a mondat átszerkesztésével, mondjuk: A kérést csak egy nappal az érkezésük előtt kaptam meg, de mivel nem ütközött a Szigetes napjaimmal így elfogadtam. (Természetesen a stílus lehet más is, hiszen a stílus maga az ember....) ;-)

68nyara 2012.08.10. 14:31:08

Sajnos mennem kell, de talán egy kicsit mindkettőnk hasznára volt ez a kis csörte.

68nyara 2012.08.10. 14:32:42

@town: Oh, egy ember a tömegben...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:50:48

@town: a francia lányok azokat a márkákat sorolták fel, amiket ők és a francia nők hordanak!nem az észt osztották, h mi mit hordjunk! nagy különbség.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:53:31

@68nyara: hát nem tudom, nekem össze áll :-) ez a blog arról szól, h elmesélem minden egyes vendégemmel történt együtt töltött időnket. ennyi. de nem vagyok újságíró, ne várj profizmust, ez csak egy blog, nem a New York Times :-)

2012.08.10. 15:54:19

@nikita: áhá, szóval csalsz. Elbookmarkoltam, biztos lesz benne számomra is újdonság, mivel nem itt nőttem fel... köszi. Mondjuk pofonegyszerű magyarázat, de több posztnál is gondolkodtam, honnan tudsz annyi (turistáknak megfelelő) helyet..:)

encir 2012.08.10. 15:57:42

Ami azt illeti, nézzetek meg egy-két hatvanas években készült magyar filmet.Lehet, hogy akkor már kezdett teret hódítani a műanyag, de (nagynénémtől tudom, aki a Kőbányai Fonóban dolgozott), még lehetett jó minőségű gyapjúszöveteket is kapni - noha az nem volt nagyon olcsó, de mégis, egy munkás is össze tudta rakni az árát meg a varratásét is, ha nagyon akarta.
A nők csinos kosztümökben, jó szabású ruhákban, szép cipőkben, kalapokban, ápolt hajjal (mert a fodrász is megfizethető volt, akár hetente )jártak. A férfiak öltönyben-nyakkendőben - a munkások is :-)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 17:22:34

@A csótány is ember: egyik helyet se a könyvből tudom :-) tényleg. a könyvben főleg séták vannak. szórakozóhelyek is, de az igazság az, h alapvetően nem vagyok egy otthonülő tipus, így nem nehéz ismerni a jó kocsmákat.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 18:21:54

@Dr.Betépett felhasználó: ha már ilyen kibaszott büszke vagy a magyarságodra, legalább a saját anyanyelvedet tanuld meg középfokon. Központozásról életedben nem hallottál, pedig a legtöbb embernek már általánosban megy. Elhiszem, hogy frusztrál, hogy mindenhol idegen szavakat látsz magad körül, amiket nem értesz.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 18:26:38

@akoshi: neked a "formás, nőies" nyilván a dagadt szinonímája. Milyen gusztusos is, mikor a top alól kibuggyannak a lágy hurkák. És mikor a vágósertés asszonyka mossa otthon a fogát, az egész teste rázkódik.

Ne menj stylistnak, ha kirúgnak a melóhelyedről.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 18:36:13

@nikita: kb. ezerszer rosszabb stilisztikailag, amit a @68nyara nevű figura beírt, a helyesírásról, vesszők használatáról nem is beszélve. Helyenként értelmetlen is. Nehogy kijavíts bármit is.

Szerintem nagyon vicces, mikor egy inkompetens, tanulatlan ember ennyire kétségbeesetten erőlködik.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 18:59:55

@ratman_: Volt amiben igaza volt. Van olyan javitasi javaslata, ahol tényleg jobb úgy az adott mondat, mint ahogy eredetileg volt. Azokat javítottam.

68nyara 2012.08.10. 21:30:44

@ratman_: Kérhetném, hogy úgy írj kritikát, hogy példákat is hozol? Mert így ez csak egy szimpla fröcsögés. Ok, nem etetjük a trollokat, de neked azért dobok gy kis koncot.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 21:43:05

@68nyara: felesleges, mert buta vagy, ez kiderül a végtelen kommentedből. Amúgy nem vagyok troll, rendszeresen olvasom ezt a blogot, bent van rss-ben, és többnyire konstruktívan igyekszem írni. Csak mikor címlapos egy poszt, idejön a magadfajta. Mindegy, nem akarok veled beszélgetni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.10. 21:54:31

@Elstron: ha az neked zsiros, akkor nincs mit mondanom. Az idealis suly me gigen tag fogalom. Egy 180 centis nonek ugyanugy lehet a 60 es a 70 is idealis. Tulsulyosnak pedig a magyar nyelv nem azt nevezi, akin 5 kg felesleg van. Van par szo ra, husi, vagy zomokebb testalkat, netan molett, de tulsulyos az total mas.

68nyara 2012.08.11. 10:15:21

@ratman_: azért azt látod remélem, hogy a hozzáállásod a sértett kisóvodásé? Minden bántó szándék nélkül mondom. Tudod mit? Rendben. Legyek, buta, inkompetens, tanulatlan és pipogya. Ha neked ettől szebb napod lesz...sőt arrogáns és cinikus vadállat, ami legalább igaz is.

Legyen szép napod! :-)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.08.13. 08:53:43

@Silent Bob:

de édes vagy, hogy így aggódsz... :) minden rendben, én gyárilag vagyok ilyen hülye.
süti beállítások módosítása