2012.06.17. 19:26

Budapest guide

A francia vendégem ittléte alatt kért tőlem egy Budapest útikönyvet. Szégyellve vallottam be, hogy csak magyar nyelvű van. Még csak bele se lapozott. :-) Ma pótoltam a hiányosságot. 

termek253.jpgFontos volt, hogy mindenképpen Budapesten élő magyar szerzőtől válasszak könyvet, és az információtartam domináljon, ne a szép szines fotók. Kb. hat könyv között választhattam a Mammut Libri könyvesboltjában, de 2 perc alatt eldőlt: Török András Budapest A Critical Guide c. könyve lesz a nyertes. A könyvnek van saját honlapjaAz útikönyv Lonely Planet hangulatú és elsősorban Budapest sétákra koncentrál. Feltétlenül le fogom sétálni mindet! A hasznos információk mellett (ingyen wifi, idegennyelvű könyvesbolt lelőhelyek, média, közlekedés, néhány példa mondat magyarul és angolul, történelem stb.) van benne művészeti, éttermi, kávézói-cukrászdai ajánló. Az egyik mondat magyarul és angolul a "Twelve commonplace sentences you can make happy with" c. fejezetben: "Az 1920-as trianoni békeszerződés tényleg nagyon igazságtalan volt, de most, hogy benn vannak az Európai Unióban, egész Európa az önöké lett, az összes tengerekkel". Nos, elképzelem ahogy ezt a mondatot egy külföldi turista megtanulja (kétlem) és előadja bárkinek. Ha még kap is erre a mondatra egy értelmes választ (kétlem) magyarul, mit kezd vele? A felsorolásban szerepel ez is: Nagyon szép ország Magyarország. 

A kedvenc fejezeteim a könyvben: 7 places to meet a lady of your dreams, if you don't necessarily want to tell it to the world. Az oktogoni Burger King közöttük van. Hmm.. Valamint a 7 ideas for an evening out if you are over 50 years old, and plan to start your life all over again with a lady just a little younger. 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr674594389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeadBodiesEverywhere 2012.06.23. 01:50:52

Az Oktogonon a Burger King, LOL! :-D

ibn_battuta 2012.08.30. 20:04:05

Nézd meg a köszönetek listáját :)

Simplicissimus 2012.08.30. 20:19:05

Kedves Nikita,
kösz, hogy megvette a könyvemet.
Ha talál benne javítani valót, kérem.
TA
(alias Simplicissimus)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.30. 20:51:39

@Simplicissimus: ohh, hát én köszönöm, hogy kommentelte személyesen a posztomat! :-)

Én nem hiszem, h találni fogok, ahhoz jól kéne tudni angolul, az meg nekem nem megy. :-) A könyvet azért vettem, hogy az épp nálam lévő külföldi vendégeknek odaadhassam, amíg várost néznek. Egyre rosszabb állapotban van, pedig én csak épp hogy belelapoztam. :-) Pár hónap múlva vehetek egy új példányt, ha már nagyon saláta lesz.
süti beállítások módosítása