2012.08.09. 14:16

A francia divat

france-flag.gifTizennegyedik és tizenötödik vendégem egy testvérpár, Constance (21) és Philippine (25) volt Párizsból. Constance művészeti fotográfiát tanul egy amsterdami egyetemen, mellette egy boltban dolgozik eladóként. Philippine történelmet tanul másoddiplomás képzésen Párizsban, valamint egy rádióban szerkesztő-riporter. A fiatalabb lány tagja a CS-nek, 4 barátja és 3 pozitív referenciája van, az anyanyelvén kívül angolul kiválóan beszél, emellett törökül alapszinten, mivel egy évet élt Istambulban, ahol angol irodalmat tanult egy főiskolai képzésen. Az idősebb nővérnek én voltam az első CouchSurfing élménye, a francia és angol mellett a német nyelvet bírja, köszönhetően a berlini egyetemei éveinek, ahol a protestáns-katolikus vallásháborúk kutatása volt a fő területe. A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam, de egyrészt szimpatikusak voltak, másrészt nem a tervezett Sziget napjaim egyikére érkezett a kérés, így fogadtam őket. 

rita2 (1).JPGA találkozót a Batthyányi térre 16.30-ra időzítettük, a lányok késtek 50 percet, találkoztunk, és közöltem is velük, hogy akkor jó városnézést, 20.00-kor visszajövök ide értük, mert most pingpong edzésre kell sietnem. Visszaérkezésem után hazamentünk, bepakoltam a hűtőbe a belga söröket, amit ajándékba hoztak nekem. Ugyan én nem szeretem a sört, de lesz aki megigya. A kipakolással, esti készülődéssel, terasz-sörözéssel elment egy kis idő, így csak a zárás előtt érkeztünk meg a szokásos kedd esti CouchSurfing buliba.

A csajok nagyon éhesek voltak, otthagytuk a bulit azzal, hogy majd visszajövünk. A Ráday utcában próbálkoztunk valamilyen gyorsan elvihető étellel. Megálltunk az utca elején (nem a Costesnél), hátha ott kaphatunk elvihető vacsorát. Egy pökhendi pincér, aki kinn állt az étterem előtt, önmagukat javasolta, viszont az étlapjuk csak rendes beülős ételeket tartalmazott igen drága áron. Próbáltam a fiúnak elmagyarázni, hogy mi valami kézben megehető kajára vágyunk, ami elvihető (pl gyros). A pincér nem értette meg, erősködött, hogy náluk minden elvihető. Otthagytuk őket, amire beszólt, hogy miért nem megyünk a McDonald's-ba. Az utca végén találtunk egy épp zárás alatt lévő gyorskajádát, ahol a szakács srác visszament miattunk és legyártott Phillipine-nek egy hot-dogot. Visszasétálva a Ráday-n beugrottunk egy másik étterembe és rendeltünk két tál tapast.

A CS party időközben véget ért, elvittem őket a Szimpla Kertbe, ittunk egy cidert, körbevezettem őket minden helyiségben, de egy óra múlva eljöttünk onnan. Megállapítottam, hogy a felszolgáló pincéreken kívül ott csak én beszélek magyarul. A testvérek lenyűgözőnek találták a Szimplát és magát a romkocsma jelenséget, Párizsban még csak hasonló hely sincs. Philippine sok berlini barátja Budapestet úgy emlegetik, mint az új Berlint. Berlin atmoszféráját érezte ő is Budapesten. Philippine arra volt felkészülve, hogy Budapest sokkal rosszabb állapotú város, de mindenhol a felújított házakat, utcákat és a tisztaságot látta. 

A lányok szerettek volna látni egy autentikus szórakozóhelyet, ahova nem csak külföldiek járnak, így elsétáltunk a Kőlevesbe. Constance a megérkezésünk után azonnal elaludt az asztalnál. A témánk a francia filmművészet volt, főleg François Truffautról beszélgettünk. Minden Truffaut-filmet amit láttunk, el kellett mondani, hogy miről szól, mert ő a francia eredeti címet ismerte, én meg a magyar címet. Philippine javasolt nekem mostani új francia filmeket, többek között a De rouille et d'os című filmet Jacques Audiard rendezésében, főszereplő Marion Cotillard. Ugyanezen rendező másik munkáját is ajánlotta Un prophète címen. Must see kategóriába sorolta még egy új feltörekvő fiatal rendező, Ursula Meier munkáját L'enfant d'en haut címen, valamint Christophe Honoré rendező a Les chansons d'amour című alkotását. 

Hazafelé megállított minket egy csapat fiú, és angolul kérdezték, hogy merre van a Szimpla Kert. Társaságunk legszebb hölgyéhez, Philippine-hez szóltak, aki angolul válaszolt nekik. Jeleztem, hogy átválthatnak franciára is akár. Vicces volt, hogy én ismertem fel a francia akcentust. 

rita1 (1).JPGMásnap mexikói reggelit készítettem magunknak, amit eddig egy surferemnek sem csináltam. Délben összepakoltak a lányok, bevitték a csomagjaikat a Keletihez, mert este innen indul a vonatuk egy szerbiai fesztiválra. 20.00-kor találkoztam velük az Oktogonnál, hogy az utolsó két budapesti órájukat még együtt tölthessük. Sátáltunk az Andrássy úton, vacsoráztunk az Akváriumban és megnéztük a szomorú olasz-magyar vizilabda meccset.

A lányok elmesélték, hogy nagyon sok lányt láttak nagyon rövid sortban vagy extra miniszoknyában és szűk felsőben, ez valamilyen általánosan elterjedt magyar divat lehet nálunk. Az esténk fő témája a french fashion volt. A párizsi lányok használnak sminket, de nagyon fontos, hogy a makeup-juk természetesnek tűnjön, mintha nem lenne rajtuk semmi. Ez nem csak a húszas, hanem a harmincas korosztályra is jellemző. A lányok az öltözködésben a vintage-stílust preferálják. A francia nőknek elengedhetetlen a visszafogott elegancia, elutasítják a szűk, nagyon kihívó öltözködést. A párizsi lányok előnyben részesítik a Sandro, Maje, Sessun, Cos brand-eket. Ezen kívül szívesen variálják a Comtoir des Cottoniers brand-et a Gap és Uniqlo ruhákkal. Kedves magyar lányok, ha a francia divatot akarjátok követni, akkor ezen márkák ruháit vásároljátok! Ha pedig nagyon sok pénzetek van az öltözködésedre, akkor vásároljatok Chanel, Miu Miu, Zadig et Voltaire, Dior és Missouri brand-ek ruhatárából, de e a Gucci-t kerüljétek el, mert egy igazi francia nő nem hordja. 

Constance-ék elmondták, hogy ők is és alapvetően a francia nők a vékony alakukat az egészséges étkezéssel tartják meg, nem annyira a gyakori sportolásnak köszönhetően. Budapesten láttak sok izmos csinos lányt, de emellett nagyon sok elhízott fiatal hölgyet is..

A Kossuth-téren szálltunk metróba, de a Keletinél már rohannunk kellett, 5 perccel az indulás előtt érkeztünk ki a vonatukhoz. Bon voyage, filles!

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr774703270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 18:38:43

Helyesek a csajok. Érdekes, hogy mennyi jó helyet ismersz pesten, akár azt is gondolhatná a kívülálló, hogy pest egy vibráló, hipster európai város. Én pesten születtem és nőttem fel, és nekem katasztrofális a véleményem a helyről, a vendéglátásról pedig különösen. Mindig letargikus leszek, mikor visszaérek külföldről, főleg hosszabb távollét után, mert nagyon erős a kontraszt. De örülök, hogy vannak még páran, akik élhető helynek tekintik.

Behajtó70 2012.08.09. 20:17:22

Tök ciki, hogy csak azért esel hasra, mert valaki "francia". Sztem pl kifejezetten gáz a fra fiatalok öltözködése, a lányok áthatóan fiúk akarnak lenni.

A magyar lányok tartsák csak meg nőiességüket, nem akarunk fiúnak öltözött észlénylibákat! Nem kell csodálkozni, hogy az effélék szingliként, magányosan tengetik semmit nem érő életüket!

Austin. 2012.08.09. 20:25:58

"A lányok elmesélték, hogy nagyon sok lányt láttak nagyon rövid sortban vagy extra miniszoknyában és szűk felsőben"
"A párizsi lányok használnak sminket, de nagyon fontos, hogy a makeup-juk természetesnek tünjön"

Azért díjaznám, ha nem két ilyen kis egérfejű nyomi ekézné a magyar csajokat. A sminkjük olyan természetesre sikerült, mint egy tacskóé. És felöltözniük is igazán párizsias eleganciával sikerült.
Mindenképpen méltók rá, hogy megmondják a tutit a magyar csajoknak - meg nyilván bármely más nemzet nőinek is.

Kicsit olyan, mint amikor a dagadékok fikázzák a modelleket...

S1lver 2012.08.09. 20:47:26

@Behajtó70: pedig eppenhogy a magyar lanyok lehetnenek egy kicsit visszafogottabbak. Itt, Becsben sokkal noiesebben, de szolidabban oltoznek a nok, a Budapestre latogato osztrak kollegaim meg is szoktak kerdezni, hogy a magyar lanyok mindegyike ribanc-e, ugyanis ugy neznek ki.

Alaister Grand 2012.08.09. 20:53:28

Hö. Ha valaki járt a Kazinczy utcában, és csak a tisztaságot látta, akkor vagy elképesztően rossz az orra, vagy elképesztően pozitív a hozzáállása.

Szóval, nekem is van ismerősöm, aki fogad szörfösöket, de ott nincs városnéző túra meg pesztrálás. Megmutatja a lakást, odaadja a kulcsot és megy a dolgára. Ha véletlenül egy időben vannak otthon, akkor persze beszél vele.

Niurka (törölt) 2012.08.09. 20:56:40

Magyar nő: kiszaggatott szemöldök, helyére tetovált vonal, fényes arc (mintha disznózsírral mosták volna), rovarlábbá sminkelt szempillák, feltűnő rúzs, csöcs, pina kirakva, magassarkú, lábak kirakva, függetlenül attól, hogy jó-e a formája, olcsó, ócska, ízléstelen ruhák, cipők, táskák. Sok fém, lakk, bazári színek, formák. Hegyes, kisvirágos műkörmök, nonfiguratív tetkó, piercing, szar, formátlan frizura, többnyire otthonfestve, padlizsánlila, zöldessárga, molyrágta, balzsamot, hajvégápolót sosem látott. És cigi, pia minden mennyiségben. Kint egy 50 eurós kurva úrinőnek látszik a magyar csajok mellett. Akinek meg ez bejön, az magáról is sokat elmond.

Alaister Grand 2012.08.09. 20:56:54

No igen, ahogyan tanult kommentelő kollégáimnak, úgy nekem is feltűnt, hogy túl magas az a ló, amire ez a két csaj felkapaszkodott.
Egyébként is minden, csak nem vonzó és nem érdekes művészfilmekről dumálni. Ja, meg divatmárkákról. Nehezen viseltem volna el velük ezt az együttlétet.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.09. 20:58:07

@Alaister Grand: a lányok nem egy utca (Kazinczy) alapján alakították ki a Budapest tiszta és normális véleményüket. Gyakorlatilag bejárták az egész belvárost és részben a külvárost is, kb 35 km-ert gyalogoltak le.

nincs erre szabály, én szivesen vagyok a surfereimmel, annyi időt töltök velük, amennyit az időm engedi, de az estéimet mindenképpen. Erről szól a CS.

Alaister Grand 2012.08.09. 20:58:27

@Niurka:

Pesten élsz, igaz? :)
Én ezt a nőtípust csak ott látom gyakorinak (de NEM általános ott sem!).

Alaister Grand 2012.08.09. 21:01:28

@nikita:

Persze, értem én, hogy láttak sok mindent.
De NÁLAM pl a Kazinczy utcai szagok (különösen nyáron) egyszerűen mindent ütnek. Nekem kitörölnek minden korábbi szépet és jót.

Austin. 2012.08.09. 21:02:49

@S1lver: "Budapestre latogato osztrak kollegaim meg is szoktak kerdezni, hogy a magyar lanyok mindegyike ribanc-e, ugyanis ugy neznek ki."

Megkérdezhetnéd tőlük, hogy ők meg mind nácik-e, mert úgy beszélnek, mint Hitler.

És ha zavarja őket a nőies stílus, semmi gond, szopogassák csak bátran tovább egymás dákóját.

S1lver 2012.08.09. 21:04:25

@Austin.: de ez nem noies stilus! Nezz korul Pragaban, Becsben, Parizsban - a nok noiesek, nem kurvasak.

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 21:08:36

@Alaister Grand: ebben lehet valami, kivéve természetesen, ha ballib értelmiségiként definiálod magad, és romkocsmák homályában akarsz a többi tarisznyással kontaktolni. Ez a szubkultúra sajnos nem olyan kicsi, mint gondolnád, és megvan a maga belterjes madárnyelve. Valószínűleg kötelező ismerni az újhullámos francia rendezőket, meg bizonyos divatmárkákat, különben mehetsz, amerre látsz.

Niurka (törölt) 2012.08.09. 21:13:03

@Alaister Grand: Igen, de azért vidéki városokban is gyakori ez a típus. Még lemaradt a több kilónyi ékszer viselete. Gyűrű minden ujjon, több tonna lánc és valami igénytelen, de nagy fülbevaló.

mirx 2012.08.09. 21:14:08

@Behajtó70: ez a komment kicsit olyan, mint amikor az atlétatrikós bajszos kőműves hadonászik a sörével a fotelból, hogy az asszonynak a konyhában a helye

attól még hogy a férfiak szeretnek pornószínésznősen felöltözött patatalpas műszempillás bőrminis luvnyák tangájára pislogni, azért ne ez legyen már az érték, a történész meg a riporter a "semmit nem érő" - max neked

vedd meg nyugodtan a playboyt, használd, amire való, de azért lássad már, hogy a k..vás öltözködés értékként való aposztrofálása "tök ciki", hogy a szavaiddal éljek. meg az egész hozzáállás tök ciki, hogy egy nő egyetlen értelme a te szexuális örömöd lehet.

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 21:14:58

@Austin.: van valami igaza az embernek. Baromi sok a közönséges nő pesten. Teszkószatyorral, zuhanypapucsban, kőművesdekoltázzsal mászkálnak, rágóznak, bagóznak az utcán, kínai haspólók alól kivillannak a hájhurkák. Néha nekem is hányingerem van. Ez nem nőies, inkább kelet-európai proli style. Vannak civilizált nők is, de egyáltalán nem a túlnyomó többség.

Bambano 2012.08.09. 21:29:51

ilyen felsőtesthez tényleg nem passzol a szűk felső.
de egyetértek azokkal, akik szerint egy ruhafogas is jobb nő...

Fidesz = nácigecik (törölt) 2012.08.09. 21:32:16

Magyar nő: kiszaggatott szemöldök, helyére tetovált vonal, fényes arc (mintha disznózsírral mosták volna), rovarlábbá sminkelt szempillák, feltűnő rúzs, csöcs, pina kirakva, magassarkú, lábak kirakva, függetlenül attól, hogy jó-e a formája, olcsó, ócska, ízléstelen ruhák, cipők, táskák. Sok fém, lakk, bazári színek, formák. Hegyes, kisvirágos műkörmök, nonfiguratív tetkó, piercing, szar, formátlan frizura, többnyire otthonfestve, padlizsánlila, zöldessárga, molyrágta, balzsamot, hajvégápolót sosem látott. És cigi, pia minden mennyiségben. Kint egy 50 eurós kurva úrinőnek látszik a magyar csajok mellett. Akinek meg ez bejön, az magáról is sokat elmond.

:) nagyon találós!!! Imádlak Niurka! :)

Fidesz = nácigecik (törölt) 2012.08.09. 21:34:04

transzvesztita cipőt említsük még meg lécci-lécci :D bocsánat * P L A T F O R M * cipő (ha jól tudom ez a hivatalos neve) hogy oda ne szarjak! na meg az agyonszolizott bőrt!! nyehehehe

micsoda? 2012.08.09. 21:34:19

Nekem is az a véleményem, hogy izléstelenül öltözködik a magyar nők sokasága. Jellemző a szűk felső a kidomborodó hason, mellen. Nyaktól felfele még csak- csak adnak magukra. Rossz nézni a fiatal lányokat, a legtöbb festett fekete. Idősebb korosztálynál meg a vörös árnyalat. Szép barna haj ritka. A szőkéről már nem is szólók. A cipőviselés szerintem nem olyan kirívó, legfeljebb a trampli papucsok helyett viselhetnének szandált.

Fidesz = nácigecik (törölt) 2012.08.09. 21:35:56

cellukszos melltartó csőtop alatt ááááá (szilikon pántos elnézést már megint) na jó leszállok a témáról :D

Zsémbike 2012.08.09. 21:43:56

úgy beszéltek, mintha Pesten az összes pasi kigyúrt, jóképű, kellemes megjelenésű, intelligens faszi lenne és nem a zsíros haj, ápolatlan külső, sörhas és idióta kinézet lenne az általános... 100 pasiból 1-re ha azt tudnám mondani, hogy 7-es feletti....

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 21:46:02

@Zsémbike: téged itt alaposan eltaláltak, úgy nézem

Zsémbike 2012.08.09. 21:46:55

@ratman_: és? Attól még igazam van:DDD az összes pasi 10-ből 12-es nőre vágyik, amikor alsóhangon ütik a 3-ast nagy átlagban...

cso zsi 2012.08.09. 21:50:13

@Zsémbike: Arról az 1-ről, aki után vágyódsz, úgyis kiderül, hogy kerüli a nőket.

@Niurka: Van benne valami, hálistennek nem mind ilyen. A rokonságban volt, hogy a srác nője pont így nézett ki, de úgy gondoltam, nem nekem kell szeretni.
Ha lehetett, kerültem. A "bohócszemöldök" a legsúlyosabb, szinte biztos, hogy "ribancrendszám" is jár hozzá.

cso zsi 2012.08.09. 21:54:16

@Zsémbike: A "12-es" nő az, akinek kacsaszája van, és gumimellei?
Nem minden pocak sörhas, többnyire a jómód átka. Jómód= van mit enni.
Vajon a sok 16 éves libuska miért néz úgy ki, mint egy 30 éves, hármat szült anyuka, akinek plasztikára már nem futja?
A hivatásos guminővel ne példálózz, az nem szült egyet sem, csak felvágták, amikor eljött az idő.

cso zsi 2012.08.09. 21:57:38

@Austin.: A modelleken van mit fikázni, a nők (hálistennek) nem úgy néznek ki.
Ennek a két hölgynek meg azért tűnik úgy, hogy a magyar lányokon szűk a felső, mert a magyar lányok többségének VAN valódi melle.

Bár az is igaz, az a legszebb mell amelyik a tenyeredbe simul.
De egy női mondás illik ide: "mindegy mekkora, csak nagy legyen..."

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.09. 22:07:00

@cso zsi: Rossz az a mondas. Baromira nem mindegy mekkora, es en inkabb azt mondom, inkabb akkora legyen, hogy ne jarjon fel es ala minden lepesnel.

nitro1 2012.08.09. 22:07:06

@cso zsi: "Bohócszemöldök", ja. Nekem is a Ronald McDonald stílus a kedvencem. :-D

Elstron 2012.08.09. 22:08:39

Ezek a lányok olyan franciásan csúnyácskák. A baloldali szerintem túlsúlyos lehet, a jobboldalinak meg olyan a feje, mint egy pasié. Ettől függetlenül a mondandójuk nem hülyeség, a magyar csajok tényleg ótvarul öltöznek, és nincs stílusérzékük. Szerencse, hogy legalább gyönyörűek. A többin meg úgyis lehet még kupálni. :)

Amúgy meg én egy 10/10-es hapsi vagyok, de nem adom magaaaam! :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.09. 22:26:25

@Elstron: Na a tulsuly az nem a baloldalinal kezdodik, hanem kb plusz husz kiloval folotte.

cso zsi 2012.08.09. 22:43:13

@tildy:): Még egy férfié is jár fel-alá.
Ahogy a legkisebb női mell is.
Nem kell feltétlenül két görögdinnye a póló alá, de a férfitekintetet meglehetősen vonzzák a gömbölyű idomok.
Lehet, hogy ezért is nem néznek divatbemutatókon csontkollekciókat? A fiús alkatú manökenek viszont a lányos beállítottságú divatkreátorok művei.
Nem bírják a konkurenciát. :))))

ezanicknevem 2012.08.09. 22:47:39

Most tényleg afelé kell elvinni a kommentelést, hogy a magyar nőkben mi a legrosszabb, és a franciákban mi a legjobb?

Naná, hogy egy cigányasszony a pesti nyóckerben nem úgy fog öltözködni, nem olyan értékek mentén él, mint egy párizsi egyetemista csitri. Meglepődtetek?

Ha már hasonlítgattok, akkor azonos kategóriákkal tegyétek. Vagy torzítsatok a másik véglet felé, az ugyanolyan (in)korrekt: Mihalik Enikő, Srej Zsófia, Palvin Barbara, miért nem őket veszitek elő? Ez a két francia lány a lábnyomuk fényképének az árnyékát sem csókolja meg.

Tényleg két huszonéves lányka kemény egynapos tapasztalata, meg egy kommentelőtársunknak a külvárosi kőművesek keresetlenségével nyilatkozó, bizonyára mérvadó bécsi kollégái azok, akikre az önképünket építeni kell?

Fárasztó ez a parttalan öngyűlölet. Ti nem unjátok?

De tudjátok mit? Kritizáljátok nyugodtan a magyar lányokat, nőket. Minél kisebb lesz az önbecsülésük, annál jobban vágynak majd a pozitív visszajelzésre. Egy együttérzőnek mutatkozó férfi pedig annál könnyebben kapja meg őket. Ez az, húzzatok bele! :D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.09. 22:57:26

@ezanicknevem: nem kéne 3 nemzetközi szuper modellhez hasonlítani a két vendégemet. Minek? Mi okból? A lányok megjegyezték, hogy minden fiatal lány szuper rövid shortot hord szűk felsővel, és ez így is van, egyetértek velük. Ez egy szimpla megjegyzés volt. De mondták még azt is, h nagyon nagyon sok csinos izmos lányt láttak.

Ebből hogy jutsz el oda, hogy a csajok nem csókolhatják meg Palvin Barbara fényképét se? De ha már mindenképpen hasonlítani akarsz, mindkét lány egyenként műveltségben, edukáltságban kenterbe veri mindhárom modellka lányt.

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 23:17:48

@ezanicknevem: ugye a mihalikot csak véletlenül nevezted a versenybe? Annál lényegesen jobb a két francia lány. Én még olyan ufófejű, tébolyult vigyorú nőt nem láttam, mint a mihalik. Amúgy meg egy szétkokszolt, drabális, primitív nő, nézd meg bármelyik interjúját. Vetkőzésből él, mert minden máshoz hülye. Akkor már inkább a modoros francia libbancs csajok.

VOGAben 2012.08.09. 23:19:25

A természetes szépség mindenek felett! Na ez ellen vét a legtöbb mai lány a fentebb felsoroltakkal. A legszebb barna szempár tekintetét is elkúrja egy elszabott szemöldök tetoválás, ami centikkel a szemöldök természetes íve fölött indul és valahol a halántékig ér. Ha meg közben már nőni kezd az igazi az már a néhai Szergej bohócot is lepipálja. A bugyuta megjegyezhetetlen nyagyonnonfig jószartetkók meg egyenesen szánalmasak. A legjobban az a röhejes amikor a lány fiatalosnak tűnő kora negyvenes anyukája is varrat magára valami szart, mert ma ez a trendi. A piros v. lila haj meg valóban hungarikum. Nem baj ha egy jó alakú nő megmutatja magát, de itt azok is szép számmal kitesznek mindent akiknek már/még nagyon nem kéne. A 14 évesek huszonévesnek a negyvenesek 18nak akarnak mutatkozni. Azon meg nem kell csodálkozni, hogy ha valaki mennél kirívóbban és harsányabban öltözködik akkor egy határon túl kurvának nézik. A félig gyereklányok ráadásul nem kis veszélynek teszik ki magukat ha éjszaka ezekben a ribancjelmezekben flangálnak, ráadásul egyedül. Hétfőn meg olvassuk, hogy már megint tragédia történt erre meg arra. Zárszóképpen: Aki kurvának áll, ne sírjon ha ba***ák!

ezanicknevem 2012.08.09. 23:19:51

@nikita: szerintem te olyasmire válaszolsz, amit nem neked címeztek.

A hozzászólásomat azoknak szántam, akik a lányok első benyomásából azt a következtetést vonták le, hogy a francia nők mennyivel kifinomultabb külsejűek a magyaroknál.

Nem kéne a két vendéged műveltségéhez hasonlítani a három magyar nemzetközi modellét. Minek? Mi okból? Hogy jön ez ide? Megint pályát váltunk? Ha műveltség a téma, akkor magyar bölcsészekhez hasonlítsd őket, ne modellekhez. Megjegyzem, egy topmodell sem okvetlenül műveletlen. Csak neki nem az a munkája, hogy vallásháborúkat meg újhullámos rendezőket tanulmányozzon.

(Mellesleg, szerintem én jobban ismerem a magyar filmművészetet, mint a két lány együtt. De tévedhetek is. :D Hogy ők jobban ismerik a francia mozit? Ja igen, ők francia bölcsészek. Én meg pusztapiripócsi parasztgyerek vagyok, és Pusztapiripócs domborzati viszonyait ismerem jobban. Folytassuk?)

Még egyszer: engem nem érdekel a két vendéged külseje (jó, megnéztem őket egyszer, mint férfi a nőket, ennyi elég is volt). A magyar nőkről alkotott benyomásaik is csak ésszel, a helyükön kezelve foglalkoztatnak - figyelembe kell venni, hogy ők kicsodák (nem kell tőlük szellemiekben sem hasra esni ám), és mennyi idejük volt a véleményalkotásra.

Amiről én írtam - és remélem, nem kell még egyszer elmagyaráznom: unom, hogy a két vendéged véleményét arra használják fel, hogy a magyar nők ízlését úgy en bloc leírják. Ez egyszerűen méltánytalan. Sportszerűtlen. Kishitű. Álságos.

Különben nem vágom, miért neked kell bizonygatnom ezt. Te lebecsülöd a magyar nőket? Ugye nem? Akkor ne vedd magadra, amit írtam.

vizsla_barat 2012.08.09. 23:20:40

"hogy Budapest sokkal rosszabb állapotú város, de mindenhol a felújított házakat, utcákat és a tisztaságot látta."

Na nezzuk.
Felujitott hazak: menj el a Nyugati melle a nagypostahoz. Bandukolj lefele amerre a 70valahanyas troli megy a Keletibe. Na amikor a troli befordul jobbra,nezz fel. 56-os golyonyomok a falban. Bar ez mar lehetne akar muzealis ertek is:)

Szerintem a francia kutyaszar utan a magyar hajlektalanhugy es egyetmista rokafuttatas feluditoen hathatott rajuk. Pest budos, koszos, elhetetlen varos.

ezanicknevem 2012.08.09. 23:21:22

@ratman_: Mihalik Enikőről: egyéni ízlésről nem látom értelmét vitát nyitni. Ami tény: Enikőnek egy rakás pénzt fizetnek azért, hogy lefényképezhessék. A két francia lánynak (tudtommal) nem.

ratman_ (törölt) 2012.08.09. 23:28:32

@ezanicknevem: ez tény, de nem tudhatod, mi van mögötte. Kevés olyan megosztó személyiség van a magyar neten, mint a mihalik, és ha ennyi emberből vált ki értetlenséget, dühöt, ellenszenvet, stb, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy mégis mit keres ott. Más modellek esztétikai megítélése és népszerűsége sokkal egyértelműbb. A mihalik egy rendkívül furcsa fejszerkezetű nő, emelett kivételesen buta is (még modellhez képest is), szóval nem biztos, hogy jó hivatkozási alap.

milkabögre 2012.08.09. 23:31:16

Na ezt kár volt elolvasnom. Nem mellesleg megírni is...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.09. 23:38:16

@ezanicknevem: Errol nekem a legyek jutnak az eszembe.
Egy normalis vilagban a fenti ket lany lenne tobbet fenykepezett, nem Eniko, az hot ziher.

Palvin Barbara mas teszta, szerintem tenyleg topmodellnek valo.

Bar szemelyesen egyikuket sem ismerem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.09. 23:42:08

@ezanicknevem: Erre a mondatodra reagáltam: "Ez a két francia lány a lábnyomuk fényképének az árnyékát sem csókolja meg." Nem ismerem a 3 modell lány felsőoktatási tanulmányait, de vélhetően nem jeleskednek benne. A két francia lány edukáltsága egészen biztosan magasabb. De ha már csak a külsőségeket boncolgatjuk, a két francia lányt az iPhone-ommal fotóztam le reggeli után. A 3 topmodell képeit, amiket ismersz, pedig profi kamerával, megvilágításban, sminkben készítik, utána nagyon durva photoshopot ráküldve.

Jobban ismered a magyar filmművészetet? A posztomban van egyetlen mondat, ami a magyar filmművészetről szól?? Hogy jön ez ide?
Megkértem a lányokat, hogy ajánljanak mostani új francia filmeket, amiket érdemes megnéznem, de vélhetően nem jutott el a magyar mozikba. Erre írtak nekem össze egy listát, amit szépen belinkelgettem a posztba.

Ismétlem, egyetértek a lányokkal, hogy túlzottan sok magyar nő hord nagyon rövid shortot. Ennyi. A posztban sincs írva több. Az én véleményem: Magasról teszek rá hogyan öltözködnek a magyar nők.

Joltinda 2012.08.09. 23:53:07

Nekem is több külföldi ismerősöm mondta már, hogy a magyar lányok gyakran közönségesen öltöznek, egy francia kolléganő meg nem hitte el, hogy a miniszoknyás lányok a metróban nem kurvák.

A magyar lányok első ránézésre vagy fényképen tényleg gyakran gyönyörűek, a francia lányok meg fényképen nem ütnek akkorát, de megszólalva sokkal inkább elbűvölnek.

ezanicknevem 2012.08.09. 23:56:27

@nikita: "Magasról teszek rá hogyan öltözködnek a magyar nők."

Fenti megjegyzésed alapján nincs véleményed arról, ami az én hozzászólásom lényegét jelenti. Hogy egyes részleteket te hogyan értettél, és én azt hogyan értettem, az lássuk be, nem érdekes, legalábbis most nem. Alapvetően nem neked szántam a hozzászólásomat.

Ha sértve érzed a vendégeidet, akkor sajnálom, eszem ágában sincs megsérteni őket. (Bár ha annyira kényes lennél rájuk, nem írnál ilyesmit: "Társaságunk legszebb hölgyéhez, Philippine-hez szóltak". Természetesen mindig mindenki tudni szokta, hogy egy adott társaságban ki a legszebb nő, de ezt nem szokás kinyilvánítani külön érdek (bók vagy sértés szándéka) nélkül. :) )

Tényleg, tökmindegy. Felejts el engem.

Nincs miről vitáznunk. Nem neked írtam. Semmi bajom veled. A részletkérdések meg fele ennyire se érdekesek. Köszönöm a posztot. Jó volt. Tényleg. Szia. :)

böme 2012.08.09. 23:57:33

@vizsla_barat: "Pest budos, koszos, elhetetlen varos" - ez igy leginkább nagy baromság, vannak jobb és rosszabb részei, de összességében nagyon jó hely!
A lányok meg akkor adtak volna tanácsokat, ha legalább rendesen fel lennének öltözve, úgy, mint otthon! A rövid nadrág / farmer és bő trikó nem túl nőies viselet, Párizs utcáin nem is nagyon látni ilyen öltözködést... vagy úgy gondolták, hogy ide a balkánra jó lesz ez is? :)

ezanicknevem 2012.08.09. 23:58:44

@ratman_: Értelek. Nem kedveled Mihalik Enikőt. Semmi gond. Nem ismerem őt, akár igazad is lehet. De ez az első hozzászólásomat lényegét tekintve mindegy.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 00:01:00

@ezanicknevem: Philippine elképesztően gyönyörű lány. Sajnos nem volt alkalmam külön lefotózni őt, amiből ez kiderült volna. A két belinkelt fotón ez nem derül ki. Azért írtam, hogy társaságunk legszebb hölgye, mert szerettem volna a posztban is hangot adni arra, hogy nagyon szép lánynak tartom.

ezanicknevem 2012.08.10. 00:01:42

@tildy: "Egy normalis vilagban a fenti ket lany lenne tobbet fenykepezett"

Nincs normális világ. Csak ez az egy. Én sem vagyok vele maradéktalanul elégedett, de ezt kell beosztani.

vizsla_barat 2012.08.10. 00:02:21

@böme: annak aki szeret mocskos muzeumban elni,hogyne. 2000ben (amikor kedvenc horngyufatok lemondta) volt szerencsem Hannoverben elvezni az expot. Na az igen. Pest 3 metroja katasztrofa, a 4ik meg epul es lopodik egy darabig. Szechenyi mar a dilihazba se tudna bevonulni demszky amokfutasa lattan

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 00:03:35

@böme: nem tudom. Ha én utazom, túristáskodom, mindig a leglazább, legkényelmesebb ruháimat csomagolom be, soha nem a legcsinosabbakat. Biztos vagyok benne, hogy a lányok otthon a hétköznapi életükben csinosabban öltözködnek.

böme 2012.08.10. 00:15:14

@vizsla_barat: A politikát ne keverjük ide, nekem se egyik, se második, de még a harmadik se tetszik, marhára nem érdekel.

Minden városrésznek van egy hangulata, vannak szépségei és árnyoldalai. Csak keresni kell a hangulatos dolgokat!
De ha ennyire utálod, akkor miért nem költözöl egy vidéki kisvárosba, ahol rend és tisztaság van. Kelhetsz a tyúkokkal és feküdhetsz is velük! :) Tegyük hozzá, hogy sok mást nem is csinálhatsz, mert még egy Szeged méretű városban sem tudsz magaddal semmit kezdeni hétköznap, ha esetlegesen nem aludni akarsz este 8 után.

böme 2012.08.10. 00:17:58

@nikita: Nem a lányokat akartam bántani, hanem a hozzáállásukat. Amikor Erasmusos francia diákokkal lógtunk, a francia egyberuhák (bocsi nem tudom mi ezeknek a rendes neve, pasi vagyok :) ) sem értek lejjebb combközépnél, ennél rövidebb szoknyácskák meg itthon sem túl gyakoriak nappal. :)

Subba Sógor 2012.08.10. 00:21:44

A magyar csajok az elveiknek megfelelően öltözködnek. Mi ezzel a probléma? :)

Findzsa 2012.08.10. 00:25:33

Hali! Nah, érdekes ez a couch surfing! Mostanában egyre többet lehet olvasni róla. A képeket viszont kár volt kirakni, sajnálom szegényeket, hogy ennyi lehúzást kapnak. Tény, hogy amiket írtál: "Visszafogott elegancia jellemzi a francia nőket, milyen szépen, ízlésesen öltözködnek, Chanel, MiuMiu, Dior, stb...", azokat nem tükrözik a képek. Ugyanolyan tucatteszkós kinézetű felsőben vannak ők is, amiben mi, csóróbb magyar lányok. Nem jön át a flancia flanc... Biztos ott is vannak kurvás lányok, mint ahogy itthon is vannak szürke egerek és elegáns yuppie-lányok is.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 00:40:54

@böme: a kis rövid shortokat figyeld meg Pesten, mind csak a fenék aljáig ér. A lányoknak nincs hozzáállásuk, statisztikai megfigyelést végeztek (sok a rövid short és a szűk pólós lány. pont.) és ezt egy mondatban közölték. ennyi.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 00:44:23

@Findzsa: a most felsorolt márkák, amiket említesz a poszt azon részén van, hogy mit ajánlanak azoknak a nőknek, akiknek nagyon sok pénzük van. Ne keverd a kettőt össze. Neked is elmondom, ahogy már másnak is, a lányok jelenleg hátizsákos túristák, a fotókon lévő kép nem tükrözi a mindennapi öltözködésüket. Én kértem meg őket, h sorolják fel azokat a brand-eket, amit a francia lányok hordanak.

böme 2012.08.10. 00:46:23

@nikita: gyanítom, ha francia pasik lettek volna, akkor ennek a kijelentésnek pozitiv kicsengése lett volna! :)

rubik_kocka 2012.08.10. 00:51:41

Nekem szimpatikusak a csajok, és a francia divat is nagyon bejön. Alapvetően igazat adok nekik, nálunk tényleg nagyon általános, hogy tegyél ki mindent, amit csak lehet (szerintem emögött durva önértékelési zavar állhat amúgy), de azért ne felejtsük el, hogy volt itt 60 évnyi diktatúra, ami tudatosan irtotta a kultúrát. Most meg tele van minden a dubajosokkal, de szerintem 50-100 év múlva ugyanolyan hagyománya lesz megint a megfelelő viseletnek, ahogyan Budapest Párizs vetélytársa volt minden tekintetben az első világháború előtt.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 01:13:28

@rubik_kocka: igen, egyrészről teljesen igaz van abban, amit írsz. Másrészt: ez van a boltokban, most ez a divat, ezért hordja ezt "mindenki". Később más lesz. Amikor én 16-24 éves voltam, csak bő indiai ingeket, trapéz farmerokat, hosszú szoknyákat hordtam, ún. hippi stilusom volt, vagy nevezzük tarisznyás bölcsésznek. Soha nem gondoltam arra, h ki kéne tennem, ami van, pedig volt mit :-) Most, 30 felett, sokkal több szűk felsőt hordok én is, idén vettem pár rövid szoknyácskát is, télen különösen szeretem felvenni hosszú csizmával és érdekes harisnyákkal. Sőt! nekem is van egy extra rövid farmer shortom, amit akkor veszek fel, ha 42 fok van, ha a Balatonnál vagyok, vagy kerékpározom stb.

dr. pretender 2012.08.10. 01:26:12

Mondjuk a Uniqlo az tényleg kurvajó :)

rubik_kocka 2012.08.10. 02:03:14

@nikita: én szeretném azt hinni, hogy csak azért hordja most ezeket "mindenki", mert csak ezt lehet kapni, de logikailag ennek ellentmond, hogy akkor a franciák, olaszok is hasonló cuccokban járnának, de mégsem így van. Teljesen el voltam képedve, hogy kis olasz faluban is milyen igényesen öltöznek a férfiak és a nők is. (nyilván más összegből, de akkor is) Mindenesetre én abszolút pozitívnak látom nálunk az irányt, egyre több a sikeres magyar tervező, modell, stb.

Másik: ahogy írtad is, nincs gond egyébként a - nem túl - rövid dolgokkal, csak tudni kell viselni őket. Értem ezalatt: alkalom, testfelépítés és leginkább kultúra függvénye.

gigacherry 2012.08.10. 02:04:18

Én nem érzem magam eltalálva: Bölcsészként sem jártam tarisznyával, imádtam a szép táskákat. AZ egyik hobbim az, hogy olcsón vásárolok szép dolgokat. A festett szemöldöktől irtózom, mahagóni színű hajam utoljára gimnazista koromban volt. Szeretem a mélyen dekoltált bővebb a felső-szűkebb szoknya/nadrág kombinációt, mert a lábam vékony, sajnos hasban vagyok "erős" :-) Tartózkodom a csípőnadrágtól. Az öltözködéssel lehet ellensúlyozni a testalkat hibáit szerintem. A legrosszabb az, amikor valaki előnytelen ruhadarabokat választ csak azért, mert az a divat. Sokféleképpen lehet divatosan öltözni. Felesleges magamutogatásnak tartom, ha valaki mindenét kiteszi: Mi izgató marad egy nőben, ha boldog-boldogtalannak mindent megmutat? A Playboy legalább fizet a vetkőzésért. A miniszoknyában, rövid sortban nem találok semmi kivetnivalót (amíg nem olyan rövid, hogy a bugyi is kilátszik alóla). Épp pár napja mondtam a férjemnek, hogy rossz időben az hord rövid szoknyát, vagy sortot, akinek szépek a lábai, ebben a hőségben viszont már mindenki és ez így természetes.

Pong 2012.08.10. 02:32:21

Családi ágon párizsi véna van, és kérem zongora és kiskert ahol el lehet veszni az alap. A francia divatról szerintem felesleges beszélgetni, totál nem homogének ott sem a csajok, délfranciában teljesen máshogy tolják, természetesebben, de gyakran grungeosabban.

OFF:

@nikita:

Légyszives szólj a lányoknak, ha Barcelona mellett vannak, szivesen elviszem őket az itten Abszintériába, hogy egy kis rendes kultúra is érje őket.

töreki 2012.08.10. 06:25:26

@ratman_:

Ezeket észre sem veszi az ember, nagyon messze járnak a helyes nőktől! A francia "nők" dromedárok a Magyarhoz képest, savanyú a káposzta nekik!

becsoccsent 2012.08.10. 07:39:49

@töreki: magyar, te szerencsetlen. ha mar melymagyarkodsz, tanuld mar meg vegre. bar ujra elolvasva... savanyukaposzta, mi? meg jo, hogy nem savanyucukor!

ezek a lanyok mosolyognak, igy vonzok. a magyar lanyok pedig valoban szepek, csak ne az agyonszolariumozott, tepkedett-vonalas szemoldoku, tulsminkelt pesti picsakat vegyuk alapul.

menjetek le valahova videkre ( barhova ). ha azok a lanyok megtanulnanak mosolyogni, tenyleg nalunk lennenek a legszebb nok a vilagon. de addig...

Elstron 2012.08.10. 08:35:41

@tildy:): Egyrészt ez marhaság. Miért pont +20 kiló? Az a póló nagyon jól takarja a részleteket, de azért sejteni, hogy van ott zsír.

BTW +5 kiló is lehet túlysúly, hiszen pont ez a definíciója: az ideális testsúlyodnál több!

Ha pedig érintve érzed magad, akkor próbálj meg elvonatkoztatni.

kurgan 2012.08.10. 08:57:34

sztem helyes lányok. részvétem azoknak, akik bárki kinézetén köszörülik az ilyenolyan komplexusaikat..
hm, kőleves mint autentikus magyar szórakozóhely? :) hát ez azért kicsit túlzás sztem.
amúgy, a couchsurfereknél mennyire szokás szexuális kapcsolatba lépni a vendégadóval?

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.08.10. 09:00:27

@nikita: "Philippine elképesztően gyönyörű lány."
Ez kettejük közül melyikre vonatkozik? :O

ledo76 2012.08.10. 09:06:38

@rubik_kocka: Az a hatvan 40 volt, ráadásul a fogyasztói kultúrát írtotta, de más területeken (TV, film, színház, könnyűzene) sokkal komolyabb kultúra volt mint manapság. Ezzel most nem azt a rendszert védem, csak a kijelentés enyhén fals.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.10. 09:06:44

@rubik_kocka:

"nálunk tényleg nagyon általános, hogy tegyél ki mindent, amit csak lehet (szerintem emögött durva önértékelési zavar állhat amúgy)"

Vagy csak egyszerű "fegyverkezési verseny". Ha a helyi fiúk/férfiak a minél több bőrfelület látványát preferálják, és a cél a hímek figyelmének felkeltése ill. vonzása, akkor várható jelenség az hogy hogy a leányok/nők egymásra licitálnak.

2012.08.10. 09:15:51

@jaja!!!!: Ezek a csajok 2 számmal nagyobb ruhában vannak, ami lóg le rajtuk, igénytelen megjelenést kölcsönöz nekik. Messze nem nőiesek, ezt egy avatatlan szem is elismerheti. A magyar nők (de általában a közép-európaiak) fényévekkel szebbek a nyugat-európai társaiknál.

Elanor_ 2012.08.10. 09:16:13

@nikita: az szelmalomharc, ha minden Index-cimlaprol idetevedonek ujra es ujra elmagyarazod, h senki nem akarta a magyar noket bantani stb., mert ok altalaban csak az ottani, kiragadott mondatbol alkotott szalagcimre ugranak, jol megmondjak, aztan soha tobbe nem latod oket. :) sporolj energiat, es sok sikert a tovabbi blogolashoz. :) a divathazas/markas tippet koszi. :)

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.08.10. 09:17:48

@Niurka: gondolom te bivalybasznád mellett, egy tanyán élsz.
sztem menj el oszt nézegess német meg osztrák Brünhildákat, vagy csőmellű angol picsákat.

IIsten 2012.08.10. 09:43:41

amikor én pár évvel ezelőtt elvittem 4 franciát bulizni, meglepődve kérdezték, hogy miért van mindenki így kiöltözve, ugyanis ők a farmer-póló kombón kívül mást nem nagyon ismernek és azt mondták, hogy franciaországban az átlag fiatal így megy bulizni...
egészen egyszerűen igénytelenek

tace 2012.08.10. 09:47:18

Szerintem Buda és Pest között óriási a külömbség szociológiai szempontból.. Nem azt mondom, hogy ha átmész Budára ott nem találsz egyetlen rikító rószaszín topos,virsliszínűre szolizott,válltetkós, rajzoltszemöldökű ribinek öltözött nőt, de azért van különbség... Annyi biztos, hogy az utóbbi 10-15 évben eléggé elzűlött a társadalmunk..főleg Budapest.. Néhány hely olyannyira, hogy olyant Bukarestben vagy Szófiában sem talál a túrista..

Szalacsi_Dezső 2012.08.10. 09:48:23

"elvittem őket a Szimpla Kertbe, egy gyors cider,"
mind a kettő? Respect. :-))))

tace 2012.08.10. 09:50:57

@IIsten
akkor nem tudom, honnan jöttek a Te franciáid.. én többször jártam Párizsban és elmondhatom, hogy egy párizsi és egy pesti nő öltözködése közt kb annyi a külömbség, mint egy francia étteremben felszolgált étel és egy kínai gyorsbüfés szecsuáni csirke között..:))

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.08.10. 09:53:35

"külömbség" LOL
Párizsban így írják?

mrgnc 2012.08.10. 09:53:52

Teljesen inkonzisztensen hozzátenném, hogy a halálba sztárolt Coco Chanel náci kém volt, akit csak azért nem lőttek agyon, mert Churchill kihúzta a szarból.
Amúgy minden "divattervező" ingyenélő pöcs, imho persze.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.08.10. 10:06:46

hát nem tudom. én úgy látom, hogy egyre több a normális szemöldökű, nem szarráfestett, természetes hajú nő (akár ősz hajszálakkal benne), aki normális, térdig érő szoknyát, vagy nadrágot vesz fel, normális, elegáns blúzzal, zakóval, vagy normális pulóverrel, sállal, nincs kint a dekoltázsa, legalább egy japánujj van rajta, nem patacipőt hord, hanem trottőrt, vagy törpesarkút, és az általam ismert, vagy gyakran látott nők nagy része vagy sportosan elegáns, vagy az 50-es évek stílusát követi, egy-két soros gyöngy nyaklánccal, pici button gyémánt fülbevalókkal, ízléses, nem pornókurvás napszemüvegekkel, elegáns pashmina sálakkal.

pedig én a nyócker-kilencker-retekalja19ker legpudvább részein szoktam járkálni, tehát ritkaságszámba megy, hogy betolom a pofám a budai, vagy ötkeres úriasszonyok kerületeibe.

talán nem a korukból, iskolai szubkultúrából fakadó, idővel kinőhető szakadtkurvaságot kellene észrevenni a magyar nőkön-fiatal lányokon, hanem azt, hogy mennyire egyediek és értékesek.

ja, és vajon mi lenne, ha a média nem azt az üzenetet közvetítené a magyar nők felé, hogy kizárólagos értékmérőjük, hogy mekkora csöcsük van, és mennyire putrikurvásan elérhetőek a férfiak privilegizált szexuális igényei számára, hanem a sikeres, okos, önálló és független nők képét közvetítenék számukra, akik a külső megjelenésüket nem kizárólagosan a külső visszajelzésektől teszik függővé, hanem a saját egyéniségük és stílusuk határozza meg a külső megjelenésüket? és van annyi érzelmi stabilitásuk, hogy nincsenek rászorulva az ingyenpina után kajtató férfiak visszajelzéseire?

tace 2012.08.10. 10:09:34

@a fene tudja még:
:)) jól van gyakran benézem, ezer sorry
egyébként meg mi megint ez a Budapest az új Berlin frász?? ezek a kis pinákok tudják milenyn volt Belin hanglata a világhábotrú előtt?:))

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 10:14:47

@Elanor_: köszi, már csak tegnap jjel küzdöttem a sokadik hasonló kommentre, feltünt, h senki nem érti :-). szivesen, ezért linkelgettem be őket :-)

Prosztó 2012.08.10. 10:19:13

Most nem azert, de ranezve erre a ket libara, nem eppen autentikus a velemenyuk sem oltozkodes, sem smink, sem kinezet teren.

Kar volt kitenni a kepeket.

SarahConnor 2012.08.10. 10:23:44

Hát a francia divat, és az a divat, amit az átlag francia lány visel, nem ugyanaz! Vagy két tucatnyi francia csajjal laktam együtt (lakótársként) az évek folyamán, túlnyomó többségük Párizsból jött, a többiek más nagyvárosokból.
Farmer, vagy valamilyen bő nadrág, póló. Ez volt a divat. Nem fényezem a magyar divatot, mert én sem szeretem, birkamód követünk minden hülye trendhullámot, mint pl legutóbb a teleszart gatyát, ugye. De nekem egy francia csaj nem fogja megmondani, mi a tuti. Azok után, amit az évek alatt tapasztaltam róluk.
Reggel felkeltünk, ki-ki elment a fürdőbe, én feldobtam egy kis alapozót, szempillaspirált, megfésülködtem, helyreszárítottam a hajam, addigra ő a város másik végén járt. Olyan cuccokban aludtak, amiket aztán képesek voltak utcára is felvenni, ha úgy hozta az élet. Kifordultak az ágyból, összefogták a hajukat és már mentek is, max egy mosdás után. Farmert, bő gatyákat (lenvászon pl) hordtak, kényelmes túraszandálra hasonlító, meglehetősen trampli lábbelikkel. A kényelem volt a fő szempont, amit megértek, de hogy ezek a népek divatot diktáljanak itthon egy magyar csajnak, vagy akárhol akárkinek, az kicsit túlzásnak tűnik.
Az biztos, hogy nem díszítenek, giccseznek feleslegesen, amit abszolút értékelhető bennük. A töméntelen giccs a legelviselhetetlenebb számomra itthon a divatban. Ocsmány bizsuékszerek és olyan pólók, amiken egyszerre van flitter, gyöngy és csipke...
Természetes jelenség mindegyik, az tuti, de már-már méltatlanul elhanyagolják a kérdést. Azért hogy valaki fésülködés nélkül csak összegórja a haját egy random kontyba a feje tetején, az nem természetesség, hanem beleszarás.
Azt gondolom, azért lephette meg őket a magyar utcán látott tömegízlés, mert valahol két véglet a kettő.
Én mégis úgy gondolom, a végletek sose jók. Ha példát akarunk venni valakiről, legyenek azok az olasz nők. Akik képesek egy szar hétfő reggelen is úgy kinézni, mint egy királynő.

mrgnc 2012.08.10. 10:25:30

Vagy példát vehetne mindenki magáról és öltözhetne úgy, ahogy neki tetszik, neki kényelmes, neki megfelelő. De ez csak egy tipp.

GMS 2012.08.10. 10:32:27

az igaz, hogy Budapesten vagy egy elég nagy réteg (korosztáytól függetlenül) aki NEM tudnak öltözködni, akkor sem, ha van pénzük. Ezeket látod az utcán, a plázákban, és a stílusosan, visszafogottan öltözködő nők meg elvesznek ebben a tömegben, plusz észrevétlenek is maradnak, hiszen nemcsak a férfiak, de a nők szeme is a rikítón akad meg. Ez nem is csoda. A stílus és az elegancia bizonyos mértékig tanulható, de nagyon fontos, amit otthonról hoztál és ami veled születik. Ha sem nem tanultad, sem az otthoni háttered nincs meg, és még veled született stílusérzéked sincs, akkor vajon mit is várhatunk??
Továbbá a bécsi nőkkel ne jöjjön nekem senki, mert ordít róluk, hogy drágák a ruháik, de könyörgöm, NEM tudják hordani őket!A ruha nem lópokróc, amit rád terítenek! Azt hordani kell, annak olyan szabása kell legyen, ami divattól függetlenül a te alakodhoz illik! Előnyös kell legyen, és csak azokon a helyeken hangsúlyos, ahol neked jól áll!
Párizsról meg csak annyit, hogy akkor már inkább a nőies olaszok és az olasz tervezők. Sosem láttam annyi kifejezetten előnytelenül öltözött nőt mint Párizsban.

LenaLondon 2012.08.10. 10:38:43

Angliában mindenki szarik rá, hogy miben vagy. Nem súgnak össze a hátad mögött. Egyik nap lehetsz pin-upnak öltözve, másnap sportszerkóban, ha akarod egy bazinagy virágot biggyesztesz a hajadba, ha akarod baseball sapkában jársz. Ami jólesik, ami illik a hangulatodhoz.
Jó lenne átvenni ezt a mentalitást. Mert ugyan kinek mi köze van hozzá, hogy mi van rajtad.
Rómában kinéznek maguk közül az olasz nők, hogyha nem vagy elegáncsos mint ők. A franciák összesúgnak és röhögnek, csakúgy mint Magyarországon, ahol képesek még beszólni is neked.

kjetil 2012.08.10. 10:43:12

Nem tudom megállni , hogy ne reagáljak a sminkes részre.3 hétig laktam együtt egy párizsi 30 éves nővel(Párizs egyik leggazdagabb negyede , középvezető egy menő divatcégnél).Az esti bulira ő úgy készült hogy napközbeni szintén nem kevés sminkmennyiségére még rátolt 1-2 réteget , fürdés jó esetben 10 perces cicamosdás 1 vagy inkább 2 naponta.Parfüm hihetetlen mennyiségekben , a drága ruhák alatt ragacsos koszréteg.Ugyanez a barátnőknél , lehet leszólni a magyar nők stílusát , tény hogy az ízlésesség nem is pénztárcafüggő de a franciáktól se legyen senki elájulva .Arról nem beszélve hogy az is megér egy misét milyen szintű koszban képesek élni a lakásaikban....

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 11:03:32

@HUN_Sector: Magyarország földrajzilag és történelmileg is Kelet-Európa. Én elég sokat utazom, és elfogultság nélkül meg kell állapítanom, hogy legalábbis Európában semmivel sem kisebb az egy négyzetméterre eső jónők száma. Nagyjából homogén az eloszlás, talán az angolok maradnak le egy kicsit, mert ők belterjesebbek. Ez a tudat, hogy ha minden másban szarabbak is vagyunk, de legalább a csajok nálunk a legjobbak, csak valamiféle kompenzálási vágy. És ahogy már fentebb elhangzott, stílusban a magyar nők messze elmaradnak a felvilágosultabb nemzetekétől. Annyi szatyros-papucsos-berajzolt szemöldökű nőt kevés helyen látsz, mint a pesti utcán.

GMS 2012.08.10. 11:06:47

ratman, aki ekkora marhaságot képes mondani, hogy Mo. törénelmileg és földrajzilag is Kelet-Európa, az vagy nem járt középiskolába, vagy nem figyelt az órán - no comment.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 11:07:19

@tace: katasztrófa a helyesírásod, szerintem neked nem kéne szociológiai értekezést folytatni.

GMS 2012.08.10. 11:09:19

a tájékozottság sajnos nem pótolja a műveltséget, és nem összekeverendő az intelligenciával - ezt napi szinten tapasztalom (vezetői szinten kifejezetten szánalomra méltó).

Tundenyuszi 2012.08.10. 11:13:26

Én nem tudom, ti hol laktok, de én a belvárosban hordányi nyugat-európai 18-25 év közötti lányt látok a segget épp, hogy nem láttató shortban mászkálni.

Egyébként nem értem, mi a probléma pl. a combközépig érő miniszoknyával (feltételezve, hogy olyan valaki veszi fel, akinek jó lábai vannak és nincsenek hurkái). Nekem pl. rövidek a lábaim, így a térdig ér szoknya nagyon előnytelen számomra. Így marad a mini...

bigthereal 2012.08.10. 11:25:45

a francia filmművészet, haha:P

Aeolian 2012.08.10. 11:30:16

Akkor lenne kerek a történet ha a magyar átlag férfiak öltözködéséről mondanak valami véleményt de lehet, hogy inkább szemérmesen elhallgatták mit is gondolnak erről valójában. Mondjuk a hősnők sosem volt vintage stílusa is elég érdekes.

Prosztó 2012.08.10. 11:30:44

"Magyarország földrajzilag és történelmileg is Kelet-Európa. Én elég sokat utazom, és elfogultság nélkül meg kell állapítanom, hogy legalábbis Európában semmivel sem kisebb az egy négyzetméterre eső jónők száma."

Hm, azok a csinos nemet nok! Azok a kicsit sem topis, erdekes arcu franciak! Azok a kicsit sem szorzet-tultengeses deliek!

Ellenben azok a rosszul oltozott, formatlan moszkvai nok, na ja!

Bar, vegul is, izles kerdese.

Jó Estét 2012.08.10. 11:38:26

@mrgnc: ez hulyeseg, mindenkinek ugy kell oltoznie, ahogy mindenki megmondja, es a vegen ugyis mindenki rosszul oltozkodik, mindenki szerint :D en pont azt szeretem Pestben, h itt az emberek el tudnak szakadni a farmer+polo kombotol, es belevinni az egyeniseguket. Baratnomnek is azt mondtam, h pont azert tetszik az oltozkodese, mert nem tetszik minden ruhaja :) Es ez joo, mert legalabb nem unalmas :)

Dr. NiChuck Norris sp. 2012.08.10. 11:38:33

@Niurka: Gondolom ki sem mozdultál otthonról így közvetlen közeli a tapasztalat és általánosítás.

yatumux 2012.08.10. 11:39:07

@Austin.: Drága Austin. Bejártam a nagyvilagot, sok barátom eljött magyarorszagra. Nem illik általánosítani de leírom hogy megértsd. A magyar lányok többsége kurvas. Ez az önbizalom hiánya miatt van. Nem hiszik el hogy ha pontosan nem látjuk milyen a fenekuk és mekkora a melluk akkor nem szépek. Pedig azok. Lennének de így kozonsegesek. Amerikai lány ismerőseim Pld a higiéniat is felhoztak. Magyarul palott olcsó dezodor szag testszaggal keveredve. Ez BKV tapasztalat. Az USA lányok sportosak ok de hidd el barátom. A földön nem öltöznek jobban a francia lányoknál. És meg valami. Képzeld! Egesz Európában a magyar lányok a legkoverebbek. Remelem büszke vagy! Ez statisztika nézz utána. Nem szégyen ha valamiben nem vagyunk jók és tanulhatunk, fejlodhetunk. De a hibát védeni és moslékban fetrenge

Jó Estét 2012.08.10. 11:39:16

@Jó Estét: varom az ekezoket, de igy disclaimerkent: nem azt mondta h Bp a divatvilag fovarosa, es nem varok listat se Europa olyan varosairol, ahol sokkal jobban oltoznek :)

Briggs51bc (törölt) 2012.08.10. 11:39:20

@Niurka: ez sajnos pontosan így van, bár ezt is erősen meghatározza a település, honnan való az adott magyar hölgyemény. Pl. el kellene utaznia mindenkinek Gyöngyösre, ott aztán olyan öltözködési kultúra van a fiatal nők körében, hogy Budapesten a kanálisból előmászott utolsó ribanc azokhoz képest egy menyasszonyi ruhába öltözött tündérvirágok.

Dr.Betépett felhasználó 2012.08.10. 11:39:45

@nikita: a két szépséget azért szabó kezére adnám.Egyiknek a szeme ,a másiknak a kacsaorra.Nem tudom melyiket nyilvánítottad gyönyörűnek.Túl sok idegen szó van a szövegedben.Magyarok vagyunk.

yatumux 2012.08.10. 11:42:13

Fetrengeni nem menő. A cikk írójának maximálisan igaza van. Nem szép dolog hogy úgy néz ki a lányok 2/3 a mint egy roman utcalany.

Jokerpofa 2012.08.10. 11:45:43

@Tundenyuszi: pontosan így van, ráadásul elképesztően amorf a testük, laspos segg, formátlan comb, semmi izom

bubosvocsok2 2012.08.10. 11:54:37

Éljenek a magyar csajok. Nekem nagyon bejönnek. :)

Most voltam dojcslandban. El kellett telnie másfél napnak, mire az első nem szép, hanem >nem okádék< nő jött szembe. Szépet ott nem is láttam... Magyarországon ez az idő kábé másfél perc... :)))

Egy vidéki városban élek. Szoktak hozzánk jönni németek, más külföldiek. Leesik az álluk, ha bemegyünk a belvárosi sétálóutcára, mind azt mondják, hogy ennyi jó nőt ilyen rövid idő alatt életükben nem láttak....

Voltam 14-szer Franciaországban. Párizsban és dél felé is. Nem akartam elhinni, hogy egy szép/csinos nőt sem látni...

Tavaly voltam Bécsben. Annyi lófejű nőt még életemben nem láttam...

Az izmos nő szerintem meg baromira NEM csinos....
De ne is adjatok az én véleményemre, végül is csak egy férfi vagyok...

Nekem baromira bejön a magyar nők öltözködése. Úgy általában... (persze vannak kivételek).

Innen üzenem nektek, hogy csinosak vagytok!!

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:03:00

Ettől mindig felmegy bennem a pumpa... :)))

Néha igenis tök jól néz ki, ha egy kicsit több "felesleget" magán viselő nő is szexi szűkebb ruhákat vesz fel. Piros pont neki, mert igenis fel merte venni, és formás, nőies benne. Miért, mit venne fel inkább ??? Otthonkát? Mert az takar?? Elmondom, hogy ha egy teltebb nő bő cuccot vesz fel, az még jobban kövéríti!! Ha valamit takargatunk, az annál feltűnőbb, ezt még én hülye is tudom.

Igenis nem csak a tökéletes alakú nők vegyenek fel szűk, csinos, szexi ruhát!

Egy csomó papol ennek az ellenkezőjéről, szerintem tökre tévesen!
Én férfi vagyok, én már csak tudom, hogy min akad fenn a szemem.... :)

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:07:33

Igenis ne csak a....
Egy csomó nő papol...

így akartam írni.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.08.10. 12:07:40

Hála az Örökkévalónak a platformcipős, ribacrendszámos hazai proletárok és penészvirág arcú, agyon mosott, gyűrött pólós, kétes tisztaságú, sunyi arcú franszija bölcsész muffokon kívül azért vannak jó csajok a városban!

town 2012.08.10. 12:08:57

Egy kicsit sznob posztban arra is vigyázni kell ám, hogy a helyiséget nem írjuk helységnek.

town 2012.08.10. 12:11:54

"A párizsi lányok előnyben részesítik a Sandro, Maje, Sessun, Cos brand-eket. Ezen kívül szivesen variálják a Comtoir des Cottoniers brand-et a Gap és Uniqlo ruhákkal. Kedves magyar lányok, ha a francia divatot akarjátok követni, akkor ezen márkák ruháit vásároljátok!"

Közben szociológiai tény, hogy a magyar nők, lányok turiból öltöznek. És egyre többen. Anyagi okokból.

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:16:40

Igen-igen, de a turiban néha előkerül ám egy két makulátlan Lacoste póló, stb... is....

town 2012.08.10. 12:21:46

@akoshi:

Aztán jön másik 2 francia lány, és lesz egy poszt arról, hogy te a tavalyi Lacoste pólót hordod, az új L. trend helyett. :-)

bubosvocsok2 2012.08.10. 12:24:51

Én nem hordom, a húgomtól hallottam...
:)

town 2012.08.10. 12:27:12

Az izlést a világlátás is csiszolja, na most mikor teheti meg a magyar átlag, ami külföldön bevett szokás, hogy a középiskola után egy évig csak utazgat (világot lát), és csak utána kezdi el az egyetemet?

68nyara 2012.08.10. 12:35:29

@ratman_: Magyarország földrajzilag nem Kelet-Európa. Történelmileg akár még igazad is lehet.

A cikk meg egy hányadék. Első szabály: eldöntöm, hogy milyen nyelven fogok írni. (A magyarban nincs olyan szó, hogy request, pl.) Második szabály: a történetnek van eleje, közepe, vége. Ezek csak egymás után írt mondatok. Harmadik szabály: Mondatot nem kezdünk énnel. Még sorolhatnám, de minek? (Tudom, nyelvtannáci, de azért baromira érdekelne, hogy miért került ki egy ilyen színvonaltalan valami az Index címlapjára?

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.08.10. 12:39:38

Párizsban egy dologra kell figyelni a csajokkal, hogy ne legyen helyi! Ezt mindenki tudja aki két percnél többet töltött Párizsban. Bár ízlésről nem érdemes vitatkozni, aki az ágyban az érett, szőrös sajtokat kedveli annak hajrá! :D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 12:44:12

@68nyara: a request egy couchsurfing kifejezés, ez pedig egy couchsurfingről szóló blog, képzeld még a couchsurfinget se írtam le magyarul. LOL :-)

Dehogynem, a történet elkezdödik és befejeződik, az hogy neked nem tetszik, ilyen van, nem tetszik mindenkinek.

Nyugodtan kezdhetek mondatot Én-nel, semmiféle tiltó szabály nincs erre.

egyébként meg csillapodj le, mély levegő, nem kell idegeskedni :-)

Jokerpofa 2012.08.10. 12:48:26

@town: poénból megnéztem az egyik márkát.
Sessun. egy pár kötött kesztyű akciósan a nyár közepén csak 22.80. hosszú nadrág féláron 56.50 (ez volt a legolcsóbb btw) Euróban persze.

kedves nikita, szerinted egy átlag magyar egyetemista csaj ki tud fizetni 15 ezer forintot egy nadrágért?
mert szerintem nem, ezért marad a Zara, Bershka, PullandBear, angol turkáló
egyébként a magyar lányok az elmúlt években pont ezeknek a márkáknak köszönhetően sokkal csinosabban, nőiesebben öltözködnek, mint korábban. az ilyen műszempillás, plázarobogós agyonszolizott csajok kivágott pink felsőben jellemzően az alsó társadalmi rétegből kerülnek ki, ami a franszhiáknál sem jobb.

68nyara 2012.08.10. 12:49:45

@nikita: Nincs szó idegességről, és természetes, hogy - mint a blogszféra nagy része - te is nehezen viseled a negatív kritikákat. Ez látható a többi negatív kritikára írt válaszodból is.

Az önmagában, hogy elkezdődik és befejeződik még nem jelenti azt, hogy van normális történetvezetés. Ebben nincs. Persze szerinted van, ami - utalva első mondatomra - természetes. Mindenki azt szereti, ha csak pozitív kritikát kap. Persze ettől nem fog tanulni semmit a hibáiból, de ez is egy jellegzetes magyar tulajdonság. A seggnyalókat szeretjük, a kritikusokat nem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 12:51:40

@Theodoro: van olyan egyetemista, aki kifizeti és van aki nem. És sok huszas, harmincas dolgozik, aki szintén ki tudja fizetni. A 15 ezer ft teljesen átlagos ár egy nadrágért. Egy farmer sokkal többe kerül.

68nyara 2012.08.10. 12:51:47

@nikita: Ja, hogy a stílusodnhoz igazodjak: "request egy couchsurfing kifejezés" mega LOL:-)

Silent Bob 2012.08.10. 12:53:50

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:
Semmi megerőszakolás az egész kommentben? Minden OK? :D

town 2012.08.10. 12:53:57

@Theodoro:

Na ja. És ha szegény lány megveszi az akcióst nehezen, akkor a francia csaj megint húzni fogja a száját, hogy "né má'ezek a magyarok a tavalyi divat szerint öltözködnek"?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 12:55:18

@68nyara: eléggé kiborult hangulatú kommentet írtál. De ha már a kritika szót említetted, ha kritizálni akarsz, tedd, csak tanulok belőle, de te nem kritizálsz, csak anniyt irsz, h hányadék. Szerinted ezt kéne jól viselnem? Meg most azt irod, h nincsen normális történetvezetés. Miért nem normális? Mi az, h normális? Tessék, menj végig a poszton és elemezd ki, ha ezt megteszed, akkor azt fogom kritikának hívni. Amit te csinálsz az szimpla mocskolódás.

68nyara 2012.08.10. 12:57:50

@nikita: Már értem a problémát amit ez a mondatod világított meg: "A 15 ezer ft teljesen átlagos ár egy nadrágért." Nem kedves nikita, ez nem átlagos ár egy nadrágért. Az a rengeteg ember az utcán, aki nem tizenötezer forintos nadrágokban szaladgál, tudod azért teszi ezt, mert pont nincs ennyi pénze, nemhogy egy nadrágra, hanem egy komplett öltözékre sem. Tudod, most elárulok egy nagy titkot neked: Magyarországon tömegek szegényedtek/szegényednek el. Kurvára. Arra sincs pénze az átlag magyarnak, hogy a havi rezsit kifizesse. Az olyanok akiknek apuci a segge alá tolja a pénzt kicsit kevesebben vannak. Mielőtt még azzal jössz, hogy biztos csak az irigység beszél belőlem: megengedhetem magamnak az ennél drágább farmert is, ahogy írtad. A különbség köztünk az, hogy én nyitott szemmel járok. Te láthatólag nem.

town 2012.08.10. 13:01:13

@nikita:

Jól öltözni elsősorban pénz kérdés, ezt lehet tagadni de attól így van. Az izlés másodlagos, mert az tanulható, csiszolható.

Ha én bemegyek az Armanihoz 1 millió forinttal, hogy kérek öltönyt, meg inget és kézzel varrott bőrcipőt, akkor kizárt, hogy bármi izléstelen legyen rajtam.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:02:57

@68nyara: esetleg tévedek ebben: a request nem CS kifejezés? és az elmúlt hónapokban rosszul használtam én és az általam ismert CS tagok? kérlek szólj, és többet akkor nem használjuk.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:05:57

@68nyara: értem :-) látom nagyon jól ismersz már :-))) és mi köze egy átlagos nadrágárnak ahhoz, h milyen szegények a magyarok? Várom az elemző kritikádat!

Silent Bob 2012.08.10. 13:06:23

@nikita: sokan használják még rajtatok kívül is. :)

locsocs 2012.08.10. 13:06:41

@nikita: Köszi az írást nekem tetszett! Szép napot.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:07:03

@Silent Bob: ohh, megnyugodtam! köszönöm!!!!!!! :-)

locsocs 2012.08.10. 13:10:07

@nikita: Ne foglalkozz ezzel a modoroskodó pipogyával, láthatóan csak föl akar piszkálni, felettébb bölcsnek szánt lekezelő hozzászólásaival.

Minden a matekon múlik 2012.08.10. 13:12:18

Ne már , hogy a franciákkal példálóztok. Ott majonézzel eszik a sült krumplit, a big mac-et meg la big mac-nek hívják

locsocs 2012.08.10. 13:14:01

@Minden a matekon múlik: Ráadásul royal with cheese is van :)

encir 2012.08.10. 13:18:39

Hát igen.... most szomorú vagyok......
Az átlag nadrágár 15 ezer :-(
Én meg húztam az orromat, mikor a lányomnak 3 ezerért vettem egy kínai csőfarmert (ami kivételesen jól is néz ki és strapabíró is :-))
Magam a piaci turkálóból öltözöm 100 Ft-ért vagy a 20-30 éve rám sózott rokoni használt ruhákból szemezgetek - meglepően sok "divatos" darab van köztük.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:23:40

@encir: én csak akkor szoktam új nadrágot venni, ha szükségem van rá. Utálok ruhát vásárolni

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:28:33

@town: lehet, h az 1 misi kevés lesz a felsorolt ruhadarabokhoz az Armaninal:-)

oliva 2012.08.10. 13:29:54

@Behajtó70: hála Istennek, azért még vannak olyan férfiak, akik nem az ócska, közönséges, ízlésficamos ribancokat preferálják

encir 2012.08.10. 13:29:54

@nikita:
Én is :-(
Rossz az alakom, a konfekció egyáltalán nem jó.

bubosvocsok2 2012.08.10. 13:33:45

LÖ Bigmek...
... és ott nem fontban mérnek.... :)))

2012.08.10. 13:33:53

Jó lenne, ha ilyen jó idegenvezető lennék... ha vendég van mindig gond mit mutassak mert ami érdekes azt vagy én sem ismerem vagy eszembe sem jut, mert számomra már nem érdekes..:)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 13:41:07

@A csótány is ember: megvettem ezt a könyvet júniusban: couchsurfing.blog.hu/2012/06/17/budapest_guide_870

Azóta az összes vendégemnek odaadom, amikor bemennek a városba nélkülem, mindig nagyon örülnek neki. Én még csak átfutottam a könyvet, de azóta egyre rosszabb állapotban van :-)

egyébként mit tippelsz, mennyire unhatom már a Szimplát? :-))) viszont nekik mindig nagyon izgi

eastern 2012.08.10. 13:41:11

Hülye sznob picsa a kedves poszt toló.....

nod20 2012.08.10. 13:43:54

@town: Simán kitudsz jönni az Armanitól ízléstelenül...

Különben a párizsi lányok nagyon tudnak öltözködni. Szebbek vagy nem, nem tudom, de annyi jól öltözött nőt kevés helyen láttam (-lázadó tinik). A magyar lányok (amúgy a férfiak sem) nem tud öltözködni. Nem kell tökéletes alak (bár segít), hogy jól nézzen ki valaki. Ehhez értenek a francia lányok.

town 2012.08.10. 13:44:17

@nikita:

Ki fogok jönni belőle, mert leárazáson veszem. :-) Idén a zakó hajtókája 1 cm-rel szélesebb lesz, és a bőrcípőnél az új trend, hogy a sarka félbe van vágva, és halkan nyikorog.

:)

68nyara 2012.08.10. 13:56:54

Hát, ha akartad, akkor legyen:
"Tizennegyedik és tizenötödik vendégem egy testvérpár, Constance (21) és Philippine Proux (25) volt Párizsból. Constance művészeti fotográfiát tanul egyetemen Amsterdamban, mellette egy boltban dolgozik eladóként. Philippine történelmet tanul másoddiplomás képzésen Párizsban, valamint egy rádióban szerkesztő-riporter. "

A "Constance művészeti fotográfiát tanul egyetemen Amsterdamban" helyesen: Constance művészeti fotográfiát tanul az amszterdami egyetemen. (Úgy semmiképp nem jó ahogy te összeraktad).

"A fiatalabb lány tagja a CS-nek, 4 barátja és 3 pozitív referenciája van, az anyanyelvén kívül angolul kiválóan beszél, emellett törökül alapszinten, mivel egy évet élt Istambulban, ahol angol irodalmat tanult egy főiskolai képzésen."

Ez legalább két mondat, a referenciája van után pont majd jöhet a következő (Isztambul, mondjuk).

"Az idősebb nővérnek én voltam az első couchsurfing élménye, a francia és angol mellett a német nyelvet bírja, köszönhetően a berlini egyetemei éveinek, ahol a protestáns-katolikus vallásháborúk kutatása volt a fő területe. A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam, de egyrészt szimpatikusak voltak, másrészt nem a tervezett Sziget napjaim egyikére érkezett a kérés, így fogadtam őket."

Mit is bír az idősebb nővér? (Ez még elmegy szódával.) Az már nem, hogy: "A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam". Tudom szakszó, de akkor ugyan ebben a mondatban miért szerepel a kérés is? Egyébként az nem igaz, hogy azért mert mondjuk egy angol nyelvű oldalon angolul írok le valamit, egy magyar cikkben is így teszek.

"A találkozót a Batthyányi térre 16.30-ra időzítettük, a lányok késtek 50 percet, találkoztunk, és közöltem is velük, hogy akkor jó városnézést, 20.00-kor visszajövök ide értük, mert most pingpong edzésre kell sietnem. Visszaérkezésem után hazamentünk, bepakoltam a hűtőbe a belga söröket, amit ajándékba hoztak nekem. Én nem szeretem a sört, de lesz aki szivesen megissza. A kipakolással, esti készülődéssel, terasz-sörözéssel elment egy kis idő, így csak a zárás előtt érkeztünk az esti keddi szokásos CouchSurfing buliba."

Helyesen: A találkozót 16:30-ra beszéltük meg a Batthyányi térre, ahonnan ők 50 percet késtek. Mondtam nekik, hogy sajnos nekem most pingpong edzésre kell mennem de visszajövök értük 20:00 órára, addig is jó városnézést. (A számokat én mondjuk kiírnám, de egye fene így is jó esz. Azonban az eredeti mondat kusza és zavaros).

"Én nem szeretem a sört, de lesz aki szivesen megissza." Jobban nézne ki úgy, hogy: "Ugyan én nem szeretem a sört de lesz aki megigya." (Mondjuk, vagy valami hasonló...)

"így csak a zárás előtt érkeztünk az esti keddi szokásos CouchSurfing buliba." Helyesen: így csak zárás előtt érkeztünk meg a szokásos kedd esti CouchSurfing buliba. (Látod, leírom a CouchSurfing-et kvázi mint egy márkanevet...)

"A csajok nagyon éhesek voltak, otthagytuk a bulit azzal, hogy majd visszajövünk. A Ráday utcában próbálkoztunk valamilyen gyorsan elvihető étellel. Megálltunk az utca elején (nem a Costesnél), hogy hol kapunk elvihető vacsorát. Egy pökhendi pincér, aki kinn állt az étterem előtt, önmagukat javasolta, viszont az étlapjuk csak rendes beülős ételeket tartalmazott igen drága áron. Próbáltam a fiúnak elmagyarázni, hogy mi valami kézben megehető kajára vágyunk, ami elvihető (pl gyros). A pincér nem értette meg, erősködött, hogy náluk minden elvihető. Otthagytuk őket, amire beszólt, hogy miért nem megyünk a McDonald's-ba. Az utca végén találtunk egy épp zárás alatt lévő gyorskajádát, ahol a szakács srác visszament miattunk és legyártott Phillipine-nek egy hot-dogot. Visszasétálva a Ráday-n beugrottunk egy másik étterembe és rendeltünk két tál tapast."

Na itt meg sem próbálom a kibogozást, de:Beülős étteremnél (ha már így hívod), nem kérdezzük meg, hogy van e valami elvihető. Párizsban sem. Az a gyorskajáldák specialitása, ahogy nagyon helyesen erre ti is ráébredtetek az utca végén, aztán mégiscsak beültetek egy tál tapasra, vagy nem? Akkor meg az a baj, hogy ez nem derül ki az utolsó mondatból.
Azért ezt az egy mondatot mégiscsak nézzük meg közelebbről: "Megálltunk az utca elején (nem a Costesnél), hogy hol kapunk elvihető vacsorát. " Úgy vélem itt arra gondoltál, hogy: Megálltunk az utca elején, hogy megnézzük hol kaphatunk elvihető vacsorát.

"A CS party időközben véget ért, elvittem őket a Szimpla Kertbe, egy gyors cider, körbevezettem őket minden helyiségben, de egy óra múlva eljöttünk onnan."

Először is: "...a Szimpla Kertbe. Egy gyors cider után körbevezettem őket..." Bár jobb lenne, hogy: "Ittunk egy cidert, ami után...", Vagy: "Gyorsan legurítottunk egy cidert, ami után..."

"Megállapítottam, hogy a felszolgáló pincéreken kívül ott csak én beszélhettem magyarul."

"...csak én beszélek magyarul."

"A testvérek lenyűgözőnek találták a Szimplát és magát a romkocsma jelenséget, Párizsban még csak hasonló ilyen hely sincs."
"...Párizsban még csak hasonló hely sincs."

"Philippine sok berlini barátja Budapestet úgy emlegeti, mint az új Berlint. Berlin atmoszféráját érezte Budapesten is."
"Philippine berlini barátai...úgy emlegetik..." A következő mondat így viszont nagyon suta, jobb megoldás lett volna: "...mint az új Berlint, amit megerősített ő is." Vagy: "Berlin atmoszférája szerinte is érezhető Budapesten."

"Minden Truffaut-filmet amit láttunk, el kellett mondani, hogy miről szól, mert ő a francia eredeti címet ismerte, én meg a magyar címet."

A Truffaut-filmek tartalmát el kellett mondani neki, mert ő francia én pedig magyar címekkel ismertem ezeket. (Bár itt így is hiányzik egy mondat, valami ilyesmi: Ahhoz, hogy tudjuk melyik filmről beszélünk...)

"Philippine javasolt nekem mostani új francia filmeket, többek között a De rouille et d'os című filmet Jacques Audiard rendezésében, főszereplő Marion Cotillard."
Philippine új francia filmeket javasolt nekem, többek közt a De rouille et d'os címűt, amit Jaques Audiard rendezett és Marion Cotillard a főszereplője.

"Ugyanezen rendező másik munkáját is ajánlotta Un prophète címen. "

...valamint a rendező Un prophète című filmjét is ajánlotta.

"Must see kategóriába sorolta még egy új feltörekvő fiatal rendező, Ursula Meier munkáját L'enfant d'en haut címen, valamint Christophe Honoré rendezőtől a Les chansons d'amour című alkotását."

A Must see tudom, hogy divatos, jobban tetszene a "muszáj megnézni", de egy kis sznobság még belefér. Azonban a rendezőtől helyett rendező, mert különben nem stimmel a mondat végén az alkotását...

"Hazafelé megállított minket egy csapat fiú, és angolul kérdezték, hogy merre van a Szimpla Kert. Társaságunk legszebb hölgyéhez, Philippine-hez szóltak, aki angolul válaszolt nekik. Én jeleztem nekik, hogy szerintem átválthatnak akár franciára is. Vicces volt, hogy én ismertem fel a francia akcentust. "

"Hazafelé megállított minket egy csapat fiú, akik angolul kérdezték meg, hogy merre van a Szimpla Kert. .... Jeleztem, hogy szerintem átválthatnak franciára is akár..."

Mert különben csúnya szóismétlés kerekedik belőle. (Se én, se nekik...)

"Másnap mexikói reggelit készítettem magunknak, ilyet eddig egy surferemnek sem csináltam. Délben összepakoltak a lányok, bevitték a csomagjaikat a Keletihez, este indultak tovább egy szerbiai fesztiválra. Este 20.00-kor találkoztam velük az Oktogonnál, hogy az utolsó két órájukat még együtt tölthessük."

"Másnap mexikói reggelit készítettem magunknak, amit eddig egyik surferemnek sem csináltam." (Itt már szerintem a vendég nyugodtan helyettesítehtné a surfer-t, de hát ha sazkszó..)

"... Keletihez, ahonnan este indultak tovább egy..." Bár itt kicsit kusza így. Ahonnan majd este szándékoztak, vagy valami ilyesmi. Mert a múltidőbe tett indultak után megint találkozol velük a városban. Elsőre azt hittem, ez téridő utazásos élmény lesz.

"Nyolckor még találkoztam velük, hogy az utolsó két Budapesten töltött órájukat még együtt tölthessük." Remélem így értetted és megélték a harmadik órát is...

A következő bekezdés egy kicsit sűrű lett, de legalább a brand-et lehetett volna márkának írni. Az utolsó mondat viszont:
"Ha pedig nagyon sok pénzetek van az öltözködésedre, akkor vásároljatok Chanel, Miu Miu, Zadig et Voltaire, Dior és Missouri brand-ek ruhatárából. De a Gucci-t például kerüljétek el, mert egy igazi francia nő nem hordja. "

"Ha nagyon sok pénzetek van vásároljatok....Missouri márkákat, de a Gucci-t kerüljétek el, mert..." Így kicsit jobb.

"Constance-ék elmondták, hogy ők is és alapvetően a francia nők a vékony alkatukat az egészséges étkezéssel tartják fel, mint inkább a gyakori sportolásnak köszönhetően. Budapesten láttak sok izmos csinos lányt, de emellett nagyon sok elhízott fiatal hölgyet is.."

Constance-ék elmondták, hogy mint ahogy a többi francia nő is, a vékony alakjukat a helyes étkezéssel tartják fenn, nem annyira a gyakori sportolással. (Ha már mindenképpen kell az a fenn, de semmiképpen sem fel, valamint nem alkat, hanem alak. Talán jobb lenne: Constace-ék szerint a vékony alak inkább a helyes étkezés, mint a sportolás következménye a francia nőknél. )

"A Kossuth-téren szálltunk le a metróba, a Keletinél már rohantunk, 5 perccel az indulás előtt érkeztünk ki a vonatukhoz. Bon voyage, filles!"

A Kossuth téren szálltunk metróra de a Keletinél már rohannunk kellett, csak 5 percel az indulás előtt...

Jobb lenne: A Kossuth téren már kicsit késve szálltunk metróra így a Keletinél már rohannunk kellett...

Lehetne még máshol is hibákat találni benne, de ez is elég talán, ha már soronkénti kritikát vártál.

oliva 2012.08.10. 13:57:08

@nod20: szerintem a stílus érzéken múlik, de hogy az mitől lesz valakinek azt nem tudom

68nyara 2012.08.10. 13:59:34

@locsocs: Kislovag, a pipogya szó jelentésének előbb nézz utána, mielőtt használod. :-)

locsocs 2012.08.10. 14:03:40

@68nyara: Csak nem megszólítva érezted magad? :)

68nyara 2012.08.10. 14:10:23

@nikita: Nem, a request nem CS kifejezés, az egy angol szó, amit sznobságból nem fordítunk magyarra. Ennyi erővel egy szót sem kellene fordítani belőle lehetne angolul az egész. Amúgy ha már, akkor azt még meg is érteném. Ám egy cikkben amit magyarul írsz minek idegen szavakkal dobálózni, mikor van rá magyar is?

68nyara 2012.08.10. 14:12:34

@locsocs: Te használtad, egy olyan mondatban ahol értelmetlen....hacsak nem ismered személyesen az illetőt. Esetleg magyarázd el, hogy a pipogya szó mit keres ott? Mit akartál írni?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:17:22

@68nyara: na, előszőr is köszönöm szépen! Az ilyen kommentek azok, amikből tudok fejlődni. Ez alapvetően egy stilisztikai javítás volt, korábban azt mondtad, h nincs eleje, közepe, vége, erre nem tértél ki, h mit értesz ez alatt.
Viszont ki fogom javítani a legtöbb általad javasolt verzióra, mert tényleg jobb így. nem mindet, mert van ami stílus és nem stilisztika.., ami nem egyezik az enyémmel.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:20:09

@68nyara: azért szerepelt egy mondatban a request és a kérés, mert nem akartam a szóismétlést. Gyakran hazsnáljuk CS körökben a request szót, ezért irtam le a posztban is. Hidd el, jól van ez így. Te egyébként tagja vagy a couchsurfingnek? ha tagja lennél, nem zavarna ennyire :-)

68nyara 2012.08.10. 14:25:05

@nikita: Természetesen a stílusok eltérhetnek, ezért is írtam több helyen is, hogy "jobb lenne", vagy "valahogy így". Az eleje-közepe-vége gondolatra: Nincs íve, ezt nem tudom jobban elmondani, egymást követő bekezdések, de nem áll össze egy egésszé. Ok, a blogokon sokszor nem is az a cél, hogy egy valamiféle tanulsággal, vagy tartalommal bíró szöveg szülessen, sokszor csak a közlési vágy dolgozik. (Nem negatív értelemben...)

Az öltözködés mikéntjére pedig (mások is erre gondoltak) könnyű egy olyan országból tanácsokat osztogatni, ahol a pénz hiánya nem olyan nagy mint nálunk. A nyolcvanas években sokszor jártam Romániában, az akkori Szovjetunióban (nyugaton is, de az most nem érdekes), ahol akkor mi játszottuk el ezt a kicsit lekezelő, kicsit felsőbbrendű játékot azzal, hogy ezek hogy néznek ki? Az is bunkóság volt a részünkről, mert nem igazán a szándék nem volt meg, hanem a lehetőség. Nem tudom így érthetőbb e?

town 2012.08.10. 14:25:55

@oliva:

A II. világháború előtt jól öltöztek az emberek (még a szegények is, mert megvarrták maguknak amit a gazdagabbakanláttak). Aztán jött ez a redvás 40 év, a csávók műanyag öltönyökben, a nők amit lehetett kapni szintén műanyag, és életvitelben a proliság állami szintű feldicsőitése.

Aztán elindult valami, de most meg a csóróság miatt megállt az a kevés is.

A francia lányoknak miután elsorolták, hogy milyen világmárkákban néznének ki jól a magyar lányok, el kellett volna magyarázni pár szociológiai összefüggést is.
De akkor kevesebbet beszélgettek volna a francia újhullám rendezőjéről.:)

68nyara 2012.08.10. 14:29:56

@nikita: Sajnos gyakori, hogy egyes körökben (nem csak a CS, de üzlei, stb.) még tisztán magyarok közt is pörögnek az ilyenek. Én azt mondom, hogy ha magyarok közt vagyunk, akkor használjuk a magyart, ha van ott akár csak egy külföldi is, akkor inkább az ő nyelvén, vagy közös nyelven beszéljünk végig, mert különben kirekesztve érzi magát. A szóismétlést meg ki lehetett volna váltani a mondat átszerkesztésével, mondjuk: A kérést csak egy nappal az érkezésük előtt kaptam meg, de mivel nem ütközött a Szigetes napjaimmal így elfogadtam. (Természetesen a stílus lehet más is, hiszen a stílus maga az ember....) ;-)

68nyara 2012.08.10. 14:31:08

Sajnos mennem kell, de talán egy kicsit mindkettőnk hasznára volt ez a kis csörte.

68nyara 2012.08.10. 14:32:42

@town: Oh, egy ember a tömegben...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:50:48

@town: a francia lányok azokat a márkákat sorolták fel, amiket ők és a francia nők hordanak!nem az észt osztották, h mi mit hordjunk! nagy különbség.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 14:53:31

@68nyara: hát nem tudom, nekem össze áll :-) ez a blog arról szól, h elmesélem minden egyes vendégemmel történt együtt töltött időnket. ennyi. de nem vagyok újságíró, ne várj profizmust, ez csak egy blog, nem a New York Times :-)

2012.08.10. 15:54:19

@nikita: áhá, szóval csalsz. Elbookmarkoltam, biztos lesz benne számomra is újdonság, mivel nem itt nőttem fel... köszi. Mondjuk pofonegyszerű magyarázat, de több posztnál is gondolkodtam, honnan tudsz annyi (turistáknak megfelelő) helyet..:)

encir 2012.08.10. 15:57:42

Ami azt illeti, nézzetek meg egy-két hatvanas években készült magyar filmet.Lehet, hogy akkor már kezdett teret hódítani a műanyag, de (nagynénémtől tudom, aki a Kőbányai Fonóban dolgozott), még lehetett jó minőségű gyapjúszöveteket is kapni - noha az nem volt nagyon olcsó, de mégis, egy munkás is össze tudta rakni az árát meg a varratásét is, ha nagyon akarta.
A nők csinos kosztümökben, jó szabású ruhákban, szép cipőkben, kalapokban, ápolt hajjal (mert a fodrász is megfizethető volt, akár hetente )jártak. A férfiak öltönyben-nyakkendőben - a munkások is :-)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 17:22:34

@A csótány is ember: egyik helyet se a könyvből tudom :-) tényleg. a könyvben főleg séták vannak. szórakozóhelyek is, de az igazság az, h alapvetően nem vagyok egy otthonülő tipus, így nem nehéz ismerni a jó kocsmákat.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 18:21:54

@Dr.Betépett felhasználó: ha már ilyen kibaszott büszke vagy a magyarságodra, legalább a saját anyanyelvedet tanuld meg középfokon. Központozásról életedben nem hallottál, pedig a legtöbb embernek már általánosban megy. Elhiszem, hogy frusztrál, hogy mindenhol idegen szavakat látsz magad körül, amiket nem értesz.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 18:26:38

@akoshi: neked a "formás, nőies" nyilván a dagadt szinonímája. Milyen gusztusos is, mikor a top alól kibuggyannak a lágy hurkák. És mikor a vágósertés asszonyka mossa otthon a fogát, az egész teste rázkódik.

Ne menj stylistnak, ha kirúgnak a melóhelyedről.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 18:36:13

@nikita: kb. ezerszer rosszabb stilisztikailag, amit a @68nyara nevű figura beírt, a helyesírásról, vesszők használatáról nem is beszélve. Helyenként értelmetlen is. Nehogy kijavíts bármit is.

Szerintem nagyon vicces, mikor egy inkompetens, tanulatlan ember ennyire kétségbeesetten erőlködik.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.10. 18:59:55

@ratman_: Volt amiben igaza volt. Van olyan javitasi javaslata, ahol tényleg jobb úgy az adott mondat, mint ahogy eredetileg volt. Azokat javítottam.

68nyara 2012.08.10. 21:30:44

@ratman_: Kérhetném, hogy úgy írj kritikát, hogy példákat is hozol? Mert így ez csak egy szimpla fröcsögés. Ok, nem etetjük a trollokat, de neked azért dobok gy kis koncot.

ratman_ (törölt) 2012.08.10. 21:43:05

@68nyara: felesleges, mert buta vagy, ez kiderül a végtelen kommentedből. Amúgy nem vagyok troll, rendszeresen olvasom ezt a blogot, bent van rss-ben, és többnyire konstruktívan igyekszem írni. Csak mikor címlapos egy poszt, idejön a magadfajta. Mindegy, nem akarok veled beszélgetni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.10. 21:54:31

@Elstron: ha az neked zsiros, akkor nincs mit mondanom. Az idealis suly me gigen tag fogalom. Egy 180 centis nonek ugyanugy lehet a 60 es a 70 is idealis. Tulsulyosnak pedig a magyar nyelv nem azt nevezi, akin 5 kg felesleg van. Van par szo ra, husi, vagy zomokebb testalkat, netan molett, de tulsulyos az total mas.

68nyara 2012.08.11. 10:15:21

@ratman_: azért azt látod remélem, hogy a hozzáállásod a sértett kisóvodásé? Minden bántó szándék nélkül mondom. Tudod mit? Rendben. Legyek, buta, inkompetens, tanulatlan és pipogya. Ha neked ettől szebb napod lesz...sőt arrogáns és cinikus vadállat, ami legalább igaz is.

Legyen szép napod! :-)

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.08.13. 08:53:43

@Silent Bob:

de édes vagy, hogy így aggódsz... :) minden rendben, én gyárilag vagyok ilyen hülye.
süti beállítások módosítása