2012.12.24. 12:09

Egy párizsi férfi budapesti élete III.

Jean-Christophe Bonis francia tanácsadó két éve él Budapesten. 5 éve tagja a CouchSurfingnek. Beválogattam őt is a leghelyesebb CS tagok listámba. Szerettem volna tudni hogyan él egy francia Magyarországon, ezért elhívtam kávézni. Az interjú első részét itt találod, a második részt pedig itt olvashatod. 

Voltak negatív tapasztalataid?
Soha nem volt még rossz tapasztalatom. A legrosszabb élményem csak az volt, hogy nem volt meg az összhang, a közös nyelv a vendégemmel. Engem is sokan használtak ingyen szállásnak, de nekem ez még nem negatív tapasztalat. Rengeteg alkalommal megtörtént velem és nem csináltam belőle nagy ügyet, ha csak a kanapémat akarták, és nem a társaságomat. Sok embernek különböző okai lehetnek miért használják a CS-t, vagy minden nap más hangulatban lehetünk, és éppen akkor találkozunk, amikor nem passzolunk egymáshoz.

Photo1 (5)_1.jpg

Mennyire bízol meg a vendégeidben?
Mindenkinek adok lakáskulcsot és soha semmilyen problémám nem volt még ebből. Fontos elmondanom viszont, hogy soha nem hostolok férfiakat. Kizárólag nőket vagy párokat fogadok. Rengeteg férfit hostoltam a barátnőjükkel, az teljesen rendben van. De egyedül a férfiakkal nem tudok mit kezdeni. Ha egy vagy két férfit hostolnék, talán problémám lehetne belőle, nem érezném magam kényelmesen, tehát nem csinálom. Ha férfiaktól kapok requestet, azonnal nemmel válaszolok. Egy-két-három lányt egyszerre örömmel fogadok. Ez az én kanapészörf szabályom.

Volt már couchsurfing afférod?
Természetesen igen. A vendégeimmel mindig elmegyünk este bulizni, ha jól érezzük magunkat egymással, jó italokat fogyasztunk, ilyenkor kialakulhat vonzalom is. Mikor visszajövünk, többször előfordult, hogy a vendégem nem a vendégszobába ment lefeküdni. Komolyan viszont egyik ilyen alkalmat se vettem. Ezek a kapcsolatok inkább csak barátság extrákkal. Néha előfordult, hogy pár vendégem visszatért hozzám, de nem azért mert valami mélyebb kapcsolat lett közöttünk, hanem mert csak újra akartunk találkozni bármilyen komolyabb szándék nélkül. Nem hiszek a távkapcsolat működőképességében, a komoly kapcsolat lehetőségében, hiszen több ezer kilométerre élünk egymástól. Van akinél ez működik, nálam nem. 

Photo1 (10).jpg

Mi volt a legfurcsább CS élményed?

Kicsit nehéz erre válaszolni, mert én nem írok blogot a kanapészörfről, nem emlékszem minden esetre. A legfurcsább élményem talán az volt - ami nem is igazi CS élmény - mikor Moszkva felé tartottam a Transzszibériai Expresszel. Novoszibirszkben megálltam néhány napra, hogy onnan elutazzak egy másik városba Észak-Mongóliába busszal. Egy idős 60 év körüli néni ült le mellém, aki a társaságom is lett egyben. 7 órát beszélt velem folyamatosan oroszul. Többször jeleztem neki, hogy semmit nem értek, de nem érdekelte. Megosztotta velem a szendvicseit, elmesélte a teljes életét és megmutatta a családi fotókat. Egy pillanatra sem állt le a monológjával. Az út végén, nem emlékszem a város nevére, este 21.00-kor érte jött a férje a buszmegállóba, ahol leszálltunk. Kivették az én csomagomat is a buszból és betették az autóba. A férj megfogott engem is és betolt a kocsiba. Én voltam az egyetlen külföldi a semmi közepén. Megérkeztünk az otthonukba, ahol a 25 év körüli lányuk várt minket. A lányuk átköltözött a szülei szobájába és nekem adták az ő szobáját. Sajnos ő is csak oroszul beszélt, viszont volt szótára, amit tudtunk használni. Kaptam vacsorát, készítettem róluk fotókat is és alapvetően jót “beszélgettünk”. Másnap adtak egy óriási ebédet és csomagoltak is nekem búcsúzóul.

Mikor visszaértem Európába, elküldtem nekik levélben a fényképeket. Eltelt két hónap és kaptam egy óriási hosszú levelet, amiben mindent leírtak mi történt velük, mióta nem találkoztunk. Meg kellett kérnem egy oroszul tudó barátomat, hogy fordítsa le nekem a levelet. Azóta eltelt 5 év, de minden negyedévben írnak levelet nekem, hogy mi történt velük, a családdal, a disznókkal, a csirkékkel. Azóta a lánynak is családja lett, a levelek mellé friss képeket mellékelnek. Az esküvőre is meghívtak természetesen. Minden levélre válaszolok én is természetesen oroszul. Komoly energiákat igényel mindig válaszomnál oroszul tudó ismerősöket keresni a kb. 2 oldalas levelem lefordításához. Azt hiszem barátok lettünk, vissza kell mennem valamikor még az életemben, hogy ismét találkozhassunk.

Mi a tanácsod a kezdő kanapészörfösöknek?
Ha kapsz egy requestet, és valami nem tetszik a lapján, akkor ne fogadd. Nagyon fontos a sok fotó, és a részletes kitöltött adatlap. Fontos, hogy 3 esténél többnél ne mondj előre igent senkinek. Ha szimpatikusak lesztek egymásnak, és tovább maradna a vendéged, az rendben van. Ugyanis ha nem lesz meg közöttetek az összhang, a pokolba fogod kívánni az egész kanapészörföt a negyedik napon. Tisztelt a másik ember életét, filozófiáját. Aki arra használja a CS-t, hogy ingyen szállást találjon, az nem a couchsurfing. Nekik az airbnb vagy hostel való. Aki pedig arra, hogy egy szinttel jobban ismerje meg azt a helyet ahova utazik, az a CouchSurfing.

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr804974806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GrandMasterB 2012.12.24. 23:01:46

Boldog Karácsonyt, Rita.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.24. 23:34:46

@GrandMasterB: nagyon köszönöm! Es egyben szulinapom is ám ;) neked is áldott karácsonyt, finom kajakat!

bad obsession 2012.12.25. 03:36:24

hát ez a sztori az orosz mamikával és családjával nagyon szívmelengető :) halálos bűn, ha nem megy vissza meglátogatni őket, ajándékokkal megpakolva. viszont ezzel az arccal valami nem stimmel. fura dolgai vannak, mi az hogy férfiakat nem hostol a csigaevő? szerintem ez egy látens buzi :D

GrandMasterB 2012.12.25. 09:11:18

@nikita: akkor bizony... Boldog Szülinapot!! Tessék fejest ugrani a cider-es mámorba. ;)

ANTICK 2012.12.26. 00:52:06

@bad obsession: szerintem nem látens buzi, csak egyszerűen a fiúknál esély sincs arra, h sexl egyen a végén, ezért nem is hostolja. sűrűn érzem, h fogadnának, ha csaj lennék, de így meg "bocsika, nem"...
meg geciség nem kiírni, hogy csak lányokat hostol! mert én amikor keresek, akkor mindenkinek személyes írok, stb. és ilyenekre pazarlom az időm. de persze értem, a lányok éreznék, h itt azért illene természetben fizetni...

Nikita, mint CS hívő, miért nem kérdezted meg, hogy érzi-e, hogy ezzel öli a CS lelkületét? mert az ilyene után van az, hogy mindenkinek küldesz nem személyes requestet, aztán hátha valaki fogad...

bad obsession 2012.12.27. 14:38:58

@ANTICK: na hát ez az! és még ő pofázik arról hogy akinek csak ingyen ingyen szállás kell az nem igazi CSer...meg hogy azoknak ott vannak az olcsó hostelek...az iylen majomnak meg ott van a rosszlanyok.hu...ez egy majom !

666E 2013.01.18. 05:51:05

Honnan ismered fel a francia fazont bárhol a világon? akár egy olyan multikulti helyen is mint párizs?
A hatalmas sálról a nyakában, sőt olykor többet is hord. Párizsban láttam olyan 40 éves alakot is akinek nem egy, nem két, HÁROM sál is a nyakában volt. Ebből egyet már meg se tekert csak magára terített.
LEhet, hogy ez valami kitüntetés-jellegű náluk. Ha francia vagy, akkor sállal mozogsz. NYÁRON IS. Nem érdekel, mennyire beszéled a nyelvet, tudod a történelmet, lényeg: a SÁL. Abban van minden. Az igazán komoly embereknek persze két sáluk van, és az ősveterán, nemakárki franciák (nagyon ritka faj, de ők már tényleg letettek valamit az asztalra), a három sálas kaszt. Követségen, komolyabb üzletekben ez a dress code, komolyan se vesznek amíg nem hordasz sálat.
Felejtsd el a bagettet, meg a tengerészcsíkos pólót, vegyél sálat, vagy ha sietős, kérd el valami nyugdíjas rokonod kendőjét és tekerd a nyakadra.
Ennyi a titok
süti beállítások módosítása