2012.06.02. 10:00

CoushSurfing biztonság

A szüleim mindig azt tanították nekem gyermekkoromban: ne állj szóba idegenekkel! Erre felnövök és mi az eredmény? Beengedem a lakásomba őket, szállást adok nekik éjszakára, beszélgetek velük, nevetünk együtt, megosztom velük a vacsorámat, az élményeimet, a titkaimat, a kultúrámat. 

Bárkinek mesélek a couch surfingről, az első reakció: Nem veszélyes ez? A válaszom nem, de tudni kell okosan használni. Csak olyan embert engedj be az otthonodba, és olyantól kérj szállást, akinek az adatlapján van sok pozitív referencia és van sok sok barátja. Ha verified (ellenőrzött) user, akkor még nagyobb biztonsággal mondhatsz neki igent. Erről Speed már írt a korábbi posztjában részletesebben. Fontos az is, hogy az adatlapja legyen teljesen kitöltve és természetesen az is, hogy nyerje el a bizalmadat.

 

 

Nyilvánvalóan elsőre félelmetesnek tűnhet hostolni és couchsurfernek lenni egyaránt. Kaptam olyan reakciót is, hogy "nem tudom elképzelni, hogy egy idegen ember aludjon a lakásomban." Az első alkalommal nekem is furcsa volt reggel, mikor felkeltem félkómásan, majd hirtelen elsuhant mellettem egy alak, bement előttem a fürdőszobába és becsukta az ajtót az orrom előtt. Akkor én is azt éreztem: na ne..

Az első pár vendégnél érezhető az idegen érzés furcsasága és nyugtalansága, hiszen normális esetben a saját otthonodba csak a családodat és a barátaidat engeded be, valamint szintén csak a számodra közeli embereknél alszol meg éjszaka. De a harmadik vendégnél már természetes folyamat alakul ki. Miközben a reggeli teendőidet végzed és közben egy fél napja megismert utazó a reggelijét készíti a konyhádban, mégis úgyérzed mindez rendben van. 

Hogy meg tudj barátkozni ezzel a jelenséggel, hogy tudd élvezni a vendégedet az otthonodban vagy te tudd magad elengedni idegen emberek lakásában és társaságában, elengedhetetlen, hogy légy nyitott, kiváncsi és befogadó személyiség.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr664560489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

múvemáccsó 2012.08.02. 16:28:54

én most regisztráltam, akartam megerősíteni az adataimat, de azt mondta, h az én országomból ez 21dollárba kerülne....
na most ha nem szükséges, nem fizetek csak egy megerősítő link miatt 21 dollárt-főleg h amúgy sem adnék ki, és nem is feltételeztem, h ez pénzbe kerül.
igazából az elején csak találkoznék arcokkal itt Londonban, főleg, h újra akrom építeni az AEGEE London antennát, és keresek mindenféle jó arcot hozzá.
így azért mindenki kapcsolatba tud velem kerülni, és látjuk egymást, nem?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.02. 17:18:23

@múvemáccsó: Én se vagyok ellenőrzött user, kihagyhatod ezt a lépést a regisztraciodbol. Igen, mindenki latja az adatlapodat akkor is ha nem vagy leellenőrizve
süti beállítások módosítása