2012.12.05. 17:45

Egy párizsi férfi budapesti élete

Jean-Christophe Bonis francia tanácsadó két éve él Budapesten. 5 éve tagja a CouchSurfingnek. Beválogattam őt is a leghelyesebb CS tagok listámba. Szerettem volna tudni hogyan él egy francia Magyarországon, ezért elhívtam kávézni. 

Miért költöztél Budapestre?

Mindenki ezt kérdezi tőlem. Oh, egy fiatal pasi a csodálatos Párizs után miért pont Budapestre települ? Először is nem magyarországi vállalatnál dolgozom, külföldi nagy cégekkel állok szerződésben független magánvállalkozóként, a bevételeim is külföldről jönnek. Ez azt eredményezi, hogy akárhol élhetek, nem vagyok röghöz kötve. Két éve döntöttem el, hogy szeretnék máshol élni, körbenéztem a választható európai országok között és Budapest mellett döntöttem.

177393_4749009444188_1021044992_o.jpg

Miért?

Több oka van. Az élet minősége fantasztikus Budapesten. Jó termékeitek vannak, jó alapanyagokat tudok vásárolni, pompás zöldségeket, halakat, húsokat szerezhetek be a kedvenc organikus piacaimon. Imádok főzni, ha egy jó vacsorát akarok készíteni a vendégeimnek, mindent megkaphatok itt hozzá a legjobb minőségben.

Második ok az anyagiak: A megélhetőségi költségek teljesen másképp alakulnak, mint bárhol máshol Európában. Nem mondom, hogy Európában itt a legolcsóbb élni, kifejezetten drágább város, mint például Belgrád. Budapest azonban olyan, mint Berlin 10 évvel ezelőtt. Nagyon alacsony költségekkel lehet nagy és remek lakást bérelni. Párizsban 4 000 Euróért havonta bérelhetnék egy olyan otthont, amilyenben most élek Budapesten ennek az összegnek a töredékéért. (Párizs-Budapest viszonylatban ugyanolyan felszereltségű és állapotú lakás rezsiköltséggel, és kiváló lokációval.) 

Harmadik ok a hangulat: Tudom, hogy budapestiek depressziósak és közel sem olyan az életminőségük, mint amilyet szeretnének maguknak. Én sokat utaztam, és tapasztalataim szerint ez máshol sincsen másképp, Párizsban az emberek még rosszabbak és depressziósabbak. Itt az emberek barátságosak és kedvesek. Mindenkivel bárhol tudok beszélgetni és ismerkedni, pezsgő éjszakai élet van itt, amit a budapestiek ki is használnak, és én magam is gyakran járok szórakozni. Akár egyedül is elmehetek romkocsmákba, és nyugodtan társaloghatok bárkivel, mint ahogy mindenki más is, de ez Párizsban lehetetlen. 

Negyedik ok a lokáció: Budapest Európa közepén van, 2 óra alatt minden lényeges város elérhető. Sokat utazom, számomra ez fontos szempont volt.  

Ötödik ok az időjárás: Budapest időjárása remek. Áprilistól novemberig maximum 15 napig van rossz idő, sok esővel stb. A tél hideg, de nem sok hóval. Ha Párizsban 10 fok van, Pesten 15. 

Mivel foglalkozol?

Kommunikációs tanácsadó vagyok: a specialitásom krízis és politikai tanácsadás, valamint nagyvállalatoknak adok még stratégiai tanácsokat. Az ügyfeleim között volt pl. a Louis Vuitton is, és dolgozom digitális vállalatoknak is.

378952_10150386597959934_111211885_n.jpg

Szerinted mi a legjelentősebb nemi szerep különbség Franciaország és Magyarország között?

Itt a kapcsolat férfiak és nők között teljesen más típusú, mint Nyugat-Európában. Ott a nők férfiak akarnak lenni és a férfiak kevéssé akarnak már férfiak lenni. Franciaországban sokkal feministábbak a nők, mint itt. Magyarországon sokkal tisztábbak a nemi szerepek. Imádok főzni, nem akarok udvariatlan lenni a másikkal, de az én konyhám, az én konyhám. Ha én főzök a nőnek ki kell menni a konyhából. Itt a legtöbb férfinak fontos, hogy férfiak maradjanak, és fenntartsák a családot, a nők feladata pedig, hogy törődjenek a háztartással, neveljék a gyerekeket. Ez a hozzáállás tökéletes például az oroszoknak és nekem is. Nyugat-Európában rengeteg nő akar kibaszott okos lenni egy fantasztikus karrierrel a háta mögött. A nők elvárják, hogy a férfiaknak legyen nagyon magas fizetése és befolyásos pozíciója és adjanak nekik sok ajándékot, fizessenek mindent, és törődjenek ők mindennel. Nem akarok egy ilyen ribancot, aki az életemet még bonyolultabbá teszi. Olyan nőre van szükségem, aki békét teremt körülöttem, és ilyet nem találtam Nyugat-Európában.  

Mi a véleményed a magyar nőkről? 

Több, mint 10 alkalommal utaztam Magyarországra az elmúlt 10 évben, és 2 éve tartósan itt élek. A magyarok nagyon csinosak, viszont kevéssé elegánsak. Nem tudják, hogyan öltözködjenek, mit viseljenek az utcán. Rengeteg gyönyörű lányt látok borzalmas ruhában. Ugyanakkor ha délebbre mész, láthatsz számtalan csodálatos nőt hihetetlen elegáns ruhában. Ha kevés pénzed van, akkor is öltözködhetsz divatosan, ez persze függ a stílusodtól és az iskolázottságodtól. A legnagyobb probléma ebben az országban, hogy a mostani 25-30 közötti fiatalok tulajdonképpen egy elveszett generáció. A lányok nem tudják mit akarnak. Semmire sem adnak határozott választ és minden pillanatban meggondolják magukat. Például a magyarországi párkapcsolataimban gyakran megtapasztaltam, hogy minden rendben és szép volt, majd hirtelen, pár héttel vagy 1-2 hónappal később, minden indok nélkül kirúgtak a csajok. Nem értem ezt a féle bizonytalanságot. 

24048_385186164933_3782691_n.jpg

az interjú itt folytatódik

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr144949277

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.06. 10:06:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.12.05. 20:28:12

"Kommunikációs tanácsadó vagyok: a specialitásom krízis és politikai tanácsadás"

ez a semmi hasznosat nem csinálok a világon sznob megfogalmazásban?

egyébként sok gondolatával egyetértek

Jokerpofa 2012.12.05. 21:17:02

tökéletesen egyetértek a magyar nőkről (bocs, nem nők még) alkotott véleményével

Haloperidol 2012.12.05. 21:40:20

Szex volt-e ez a fő kérdés.... :D

Egyebként Louis Vuitton, nem Vutton. Google is your friend.

Jogaman 2012.12.05. 21:41:26

"Kommunikációs tanácsadó vagyok: a specialitásom krízis és politikai tanácsadás, valamint nagyvállalatoknak adok még stratégiai tanácsokat."
vs
"Például a magyarországi párkapcsolataimban gyakran megtapasztaltam, hogy minden rendben és szép volt, majd hirtelen, pár héttel vagy 1-2 hónappal később, minden indok nélkül kirúgtak a csajok. Nem értem ezt a féle bizonytalanságot. "

Elégtelen. Leülhet.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.05. 21:45:54

@Haloperidol: Nem volt. Köszi a javítást, más hibát nem találtál?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.05. 21:48:48

@Jogaman: sztem nincs összefüggés a kettő között. Az üzleti tanácsadók nem feltétlenül jó párkapcsolati terapeuták is egyben.

Zimme-zumm (törölt) 2012.12.05. 22:12:42

"Ha kevés pénzed van, akkor is öltözködhetsz divatosan, ez persze függ a stílusodtól és a edukáltságodtól."

ezen felnyerítettem, olyan magyar szó, hogy edukáltság tudtommal nem létezik
talán műveltség, tanultság, iskolázottság...

amúgy tökéletesen egyetértek a pasival nyugati nők ügyében: pénzéhesek, férfiasak, törtetők, akarnokok, karrieristák (rossz értelemben), a nőiesség, kedvesség szikrája is hiányzik belőlük, családcentrikusság kb 100 éve kihalt arrafelé, nem csoda, hogy rengeteg nyugati pasi hozat magának thai, filippínó, kínai, orosz, magyar, ukrán feleséget

a legslamposabb nőket eddig magyar lakótelepeken és Nyugat-Európában láttam

dél felé valamivel jobb a helyzet öltözködés terén, de arra meg csúnyulnak a csajok erősen, pl olasz, spanyol bigék hiába öltöznek nagyon trendin, ha a drága smink alatt "érdekes" az arcuk

a francia pasinak teljesen igaza van, olcsón él itt, hiába kamuszagú a szakmája, itt elevickél vele, hiszen "fhanszia", így mindenki hasra esik neki, vagy térdre
olcsó lakás, olcsó pia, kaja, olcsó, könnyen kapható nők, én is így szeretnék élni

Pierre Woodman, a francia análpápa sem véletlenül visszajáró vendége Budapestnek
minden itt van, amit egy férfi akarhat az életben, csak nyugati fizetés kell hozzá

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.05. 22:42:03

@Zimme-zumm: de van ilyen szó, keress rá a google-ban. Én se nagyon használom egyébként, csak a fordítás során maradt benne rosszul. De köszi a szinonímákat, valóban jobb az egyik általad javasolt. Javítottam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.05. 22:55:31

Rita , bocsi , de az organikus piacokon felnevettem :D Errefele valoban organic foodnak ivjak, de otthon bionak:D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.05. 23:29:50

@tildy:): itt is ugyanannyit használják az organikust, mint a bio-t. Keress rá a google-ben. De itt van szemléltető pédának egy origós cikk: www.origo.hu/tafelspicc/hirek/20120905-nem-mindenben-jobbak-az-organikus-etelek.html

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.05. 23:41:41

jó fizetésből a világ minden táján lehet jól élni. bevallom azt vártam, hogy valami gagyi cikk lesz francia-imádással, de a srác nagyon jól vágja a témát a csajokról és teljesen korrekt nyers valóságában adja vissza ami itt van. teszem hozzá, ha egyszer majd valamikor 20 év múlva nő itthon az életszínvonal, pest se lesz már olyan olcsó és ezek az arcok tovább állnak, mondjuk belgrád felé sajnos

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.05. 23:50:20

@nikita: nem, a blogról magáról gondolom és erről a kócsszörfingről, hogy egy kicsit idióta dolog, illetve erőltetett. olyan, mint az erasmus-lét meg az aiesec. de a cím is elég gáz volt. flanszia férfi:))

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.05. 23:51:12

@balage_81 reloaded: szia, miért gondoltad, h gagyi lesz? A poszt címe egy teljesen általános cím, azaz akkor biztos gagyi?
Egyébként nem fizetése van, vállalkozó a srác, ő is ugyanúgy szerzi a megrendeléseket. Csak nem magyarok a megbízói. Pont azért költözött ide, h emelkedjen az életszinvonala. Párizsban rosszabbúl élne.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.05. 23:54:29

@balage_81 reloaded: ha a blog gagyi, és nyilván a gagyi minősítést az alapján szűrted le, hogy korábban is olvastad a posztokat, akkor miért olvasod még mindig?

A címében nincs olyan, h francia férfi, párizsi van. és tudod azért ez a címe, mert erről szól az egész interjú.

Gaius Plinius Secundus 2012.12.06. 00:54:50

A nagyvállalatokat segíti a gyarmatosításban... Mit nem értetek, gyermekeim?

Miután a 68-as liberalizmus tönkretette a Nyugat-európai társadalmat, annak tagjai más országokba mennek, és a magukkal hozott mentalitással azt is sikeresen tönkrevágják.

Az itt élő jómódú küldöldiek csak azt érik el, hogy a nőket csak az fogja érdekelni, hogy külföldi fasziuk legyen, mert ugye "Kimegyünk a szigetre mert ott sok a külföldi pasi" című dolog.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2012.12.06. 01:37:30

Divattervező cimbim ugyanezt mondta az ízlésről és öltözködésről, mint ez a csóka. Van pénz, csak ízlés nincs, és hiába szépek a csajok, ha nem tudnak öltözködni. Én kiegészíteném mindezt a járással is, amely kifejezetten slampossá/tramplissá teszi őket.

A másik, amin jót nevettem: "Semmire sem adnak határozott választ és minden pillanatban meggondolják magukat. Például a magyarországi párkapcsolataimban gyakran megtapasztaltam, hogy minden rendben és szép volt, majd hirtelen, pár héttel vagy 1-2 hónappal később, minden indok nélkül kirúgtak a csajok. " Muhahaha, üdv a klubban :))

Zimme-zumm (törölt) 2012.12.06. 01:44:40

@Gaius Plinius Secundus: igen, ez egy reális kép, amit felvázoltál, a magyar lányok nagy részének ez a "szerezzünk külföldi pasit és biztosítsuk be a jövőnket úgy, hogy begyertyázzuk a nedveit és bevemhesedünk" mentalitás jelen van
ezért járnak a romkocsmákba sokan, "gazdag" külföldi pasit fogni

de minden szegényebb országban megvan ez a szemlélet, nem magyar sajátosság
nem is kell ehhez jómódúnak lenni, csak elérni, hogy a csajok elhiggyék, hogy "minden arabnak olajkútja van otthon"
találkoztam ilyen lányokkal...
de ez nem a külföldi hibája, hanem a magyar nőké

a magyarországi férfiaknak is nagy sikere volt a 80-as években a romániai magyar lányoknál

ismerősöm direkt úgy közlekedett ott, hogy kilógjon a mellzsebéből a magyar útlevél :)

a nők ilyenek, mi meg élvezzük az előnyeit, tudni kell kezelni a helyzetet :P

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.06. 01:49:36

@pszicho pete: akkor ebbe a klubba én is belépek, engem is többször rúgtak már ki úgy, h előtte semmi gond nem volt. legalábbis én azt hittem...

Zimme-zumm (törölt) 2012.12.06. 02:07:46

@pszicho pete: Mondjuk nem értem, hogy mit vár, hogy hetek, hónapok után ha a csajnak nem jön be a francia lőcs, akkor ne mondja ki?
Kicsit furcsa, hogy Franciaországban nem jutott nőhöz, mert ott nem kellett a pénzéhes, "igényes" nőknek, Magyarországon meg a magyar lányok teszik ki. Valami azért csak nem kerek vele.
Az, hogy pár hétig dugópajtása valaki, nem jelent házassági szándékot.
Gyanítom, hogy ha a csaj két hónap múlva kijelentené, hogy akkor legyen házasság vagy összeköltözés, akkor pont a francia pasi menekülne hanyatt homlok.
Az elutasítást tudnia kellene kezelni, nem megsértődni.

Ízlés, öltözködés: Délen tényleg jobban öltöznek, de nyugaton messze nem... Franciaország, Németország, Anglia, Hollandia siralmas. Higiéniáról már nem is beszélnék nyugati viszonylatban. Francia lánynál tapasztaltam, hogy még a WC használat is problémás volt neki, vonalkód természetes, illetve izzadságszag, közben előadta az elvontat.
A skandinávok meg egyendivatban nyomulnak, ami egyszer érdekes, de a geek szemüveges androgün pasikat szerintem két nap alatt meg lehet unni. Ahogy a maszkulin finn-svéd lányokat is.
Plusz orrszívás, böfögés, pofámba ásítás, amikor rájön...

Slampos, trampli járás pont nyugaton jellemző a nőkre tapasztalatom szerint.

Olasz lányoknál meg nagyon megy a smink, öltözködés, közben a rétegek lekaparása után elég siralmas a kép.

Nem hiszem, hogy egy francia nőknél sikertelen (őket leribancozó) francia srác véleménye mérvadó lenne, bár sok igazság van abban, amit nyilatkozott, de valami nekem nem kerek nála sem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.06. 02:14:06

@Zimme-zumm:
Nem az a problémája, hogy szakítottak vele, hanem, hogy indok nélkül szakítottak. Pont hogy nem mondták meg, hogy mi a baj.
Azóta van már komoly párkapcsolata egy magyar lánnyal, várd majd meg a folytatást, abban lesz szó erről is. Januárban fog megjelenni.

Zimme-zumm (törölt) 2012.12.06. 02:27:15

@nikita: Na de miért kell indokolni, miért kell, hogy baj legyen? Kihűlt, ennyi volt. Bontóperben is csak feldúltsági elv van, nem kell vétkesség :) Nem kell megmagyarázni, gyúrni a sz@rt, vekengeni, terápiázni, leásni, amikor nincs is miért, számon kérni az indokot, amire a másik nem köteles.

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.12.06. 08:39:51

Nos, az a generáció, amiről beszél, valóban elveszett - ezt már én is tapasztaltam. Eléggé perspektíva nélküli az életük.

GiaMarie 2012.12.06. 09:27:59

Üdv az elveszett generáció nőtagjaként... :)
Alapvetően,ez nagyon egyszerű.És mégis bonyolult.A mai lányok sokmindent tudnak.Emiatt elég nyomorított világképük van.Többségében a mi szüleink (60-as évek) nem éltek együtt nagymutterékkal,mert vagy lakáshoz jutottak államilag/olcsó hitellel,vagy mivel az ő szüleik lakáshoz jutottak,így tudtak venni nekik.Korán szültek,így a lányok gyerekkorukban úgy képzelték,25 éves koruk körül férjhez mennek,és gyerekük lesz.A valóság meg kicsit más.Lakáshoz,vagy egyáltalán lakhatáshoz jutni lehetetlen,legtöbb esetben a szülőknél lakás sem játszik,mert ők sem "100 nm-s Kádár-kockában" laknak,ahol azért kompromisszumokkal elvan két család,hanem 56 nm-n,ahova meg merész dolog odaszülni a kisunokát.És semmi más nem történt,mint így neveltek minket,ezt hittük az életről,10-15 éve még mind meg voltunk győződve róla,hogy 30 évesen minimum kétgyerekes anyák leszünk.Ezen meg nehéz átlépni,miután lepergett a homokóra,és nem történt semmi.A munkaadók is így gondolják,mondhatni,tudják,hogy 30 fele már sajog a méhünk,így nem nagyon vesznek fel.Ezért tengünk-lengünk,egyre kétségbeesettebbek vagyunk,mert Budapesten túl egy 25-35 éves nőnek sem karrierre,sem családra nincs lehetősége az esetek 80%-ban.És ne csodálkozzunk azon,hogy akinek az a perspektíva a jövőre nézve,hogy anyuéknál a kisszobában tengődik a netto 100-as fizetéséből,az bekattan.Nem kicsit,nagyon...

Sand Lover 2012.12.06. 09:41:31

@Zimme-zumm: „amúgy tökéletesen egyetértek a pasival nyugati nők ügyében: pénzéhesek, férfiasak, törtetők, akarnokok, karrieristák (rossz értelemben), a nőiesség, kedvesség szikrája is hiányzik belőlük, családcentrikusság kb 100 éve kihalt arrafelé, nem csoda, hogy rengeteg nyugati pasi hozat magának thai, filippínó, kínai, orosz, magyar, ukrán feleséget”

Nem értek egyet. Igaz, hogy nem ismerek túl sok nyugati nőt, de nem érdemes idekeverni a thai, filippínó stb. nőket, mert – véleményem szerint – ez az emberkereskedelem egyik kifinomult formája. Őket nem azért importálják, mert párkapcsolatot óhajtanak folytatni velük, vagy mert “nőiesek” és “családcentrikusak” hanem mert készséges cseléd és szexpartner kell, olcsón. Ugyanis ezek a nők a helyi nyelvet esetleg nem beszélik, kiszolgáltatottak és egy kis talmi jólétért cserébe bármit megcsinálnak. Aztán, ahogy öregszenek, kidobják őket, hiszen mindig van szebb és (egyre) fiatalabb.

borzimorzi 2012.12.06. 10:07:10

@Sand Lover: Pontosan így van. A Keletről importált egzotikus "feleségek" kevés kivételtől eltekintve úgy járnak, ahogy leírtad.
Ezzel az ürgével egyébként valami tényleg nem kerek. Igen csinos, de mégis hamar lapátra teszik a nők. Vagy az ágyban harmatgyenge, vagy az emberi kapcsolat terén vannak komoly hiányosságai.
Üdv:
b

msnick 2012.12.06. 10:29:45

Jó kis cikk, imádok ilyeneket olvasni, amikor külföldiek megmondják rólunk a tuttit!
Miért csak januárban jelenik meg a folytatás? Különben nem bírom ezeket férfivá válni nem képes, csinos kis fiúcskákat. :D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.06. 10:37:45

@msnick: mert még ugyan novemberben felvettem az interjút az iPhone-omra, elkezdtem beirni, fordítani az anyagot, és eddig jutottam el, amit itt olvashattok. Utána félreraktam, h majd később folytatom. Viszont pár napja ellopták a telefonomat. A mobil meg nem volt leszinkronizálva. Szóval fel kell venni újra a többi kérédst, de csak januárban tudok vele találkozni, mert most nincs itthon.

msnick 2012.12.06. 11:14:28

Részvétem. Hogy törjön le a tolvaj keze!

Светлана Павлова 2012.12.06. 12:38:09

Nikita, neked folyton ellopják a telefonod? :(

A srác fotók alapján egyedül veri az egész listádat szerintem. Ezek a bánatos kiskutya szemek... :)))

A témához, egyik ismerős Oroszországban is 3 perc alatt felszedett bármilyen nőt, elég volt megemlítenie, hogy "Nyugatról" jött. Ugyebár ez is viszonylagos. Ráadásul az ottani nők nem slamposak, mondjuk ennek is meg van az oka.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.06. 15:20:49

@msnick: igen, a taxiban hagytam sajnos, és a következő utas vagy a taxis tette zsebre, ahelyett, hogy becsületesen visszaszolgáltatták volna :-(
ami a legjobban fáj, az a rengeteg fotó, ami rajta volt az iPhone4 S-en leszinkrinizálatlanul :-(((((

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.06. 15:21:51

@Светлана Павлова: nekem is ő tetszik a legjobban, a képalá írt megjegyzésből, ez sztem ki is derült (nem bírtam kihagyni) :-)))

Helene Bienvenu · http://planeteregards.wordpress.com/ 2012.12.06. 16:36:02

Sok Francia srac van Budapesten, semmi ritaksag;) Nehany ponttal egyekertek Francia allampolgarként aki él itt BP-en (a piacok nagyon jok, a hangulat és a éjszaki élet jo is...), de az, hogy jo az elétszinvonal igen bizony: csak akiknek eleg penzuk van, mert az atlag magyar fizetes nem sokat tehet... és bocs ez a rész a magyar lanyokrol ez deja vu, elég "retro" mondhatném, az annak örül én inkabb sirom;). " Magyarországon sokkal tisztábbak a nemi szerepek": igen, biztos hogy nem feminista a Jean-Christophe... ;) Udv. Hélène

DeadBodiesEverywhere 2012.12.06. 21:39:51

Reszvetem a 4S-ert, jo telefon :)

devDavid · http://blog.hu 2012.12.06. 23:19:49

@nikita: Kérlek annyit kérdezz meg tőle a januári folytatásban, hogyan lehetek én is politikai/stratégiai tanácsadó :)

Viccet félretéve érdekel, hogy kerül valaki ilyen pozicióba.

köszi,
D.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.06. 23:43:26

@nikita: "az organikus piacot" kb inkabb ugy hasznaljuk mint a Kelet- , Nyugat- Europai, vagy arab piacot, nem pedig mint olyan helyet, ahol organikus elelmiszereket vehetsz. Egyebkent en eddig otthon szinte sosem lattam igy hirdetve a biocuccokat, pedig mar akkor is voltak, amikor kijottem.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.12.07. 07:12:42

@nikita: :0
miért még nem tud magyarul?

egyébként én is majdnem így nézek ki, csak nem vagyok ilyen törpe... ha gondolod, alhatok nálad ^^

Bartush 2012.12.07. 07:32:21

Szóval egy francia fajankó idejött a számára olcsó Magyarországra, és leribancozza, akit csak akar. Otthon nem volt jó munka, amiből kényelmesen lehetett volna élni? Otthon nem dőltek be francia nők a nem létező francia sármjának? Ja hogy egy idő után átlátnak rajta az itteniek is?
A bevételei külföldről jönnek - az adója is gondolom oda megy.
Ő egyébként pontosan tudja mit akar az életben elérni?

Összegezve egy roppant unszimpatikus fickó.

DeadBodiesEverywhere 2012.12.07. 08:14:51

Szerintem tök király hogy így csinálja, én is így tennék ha visszamehetnék az időben 7-8 évet, vagy majd ha nyugger leszek megyek Thaiföldre és ott leszek az öreg, házsártos KIRÁLY ;)

msnick 2012.12.07. 16:15:40

@wmiki: Ha nem probléma, áruld el, ki van a fotódon. :)

Zb74 2012.12.07. 20:16:33

@GiaMarie: "Többségében a mi szüleink (60-as évek) nem éltek együtt nagymutterékkal,mert vagy lakáshoz jutottak államilag/olcsó hitellel,vagy mivel az ő szüleik lakáshoz jutottak,így tudtak venni nekik."

Te nagyon el vagy tévedve. A 60-as években sokkal kevesebb lakás volt az országban, mint most (1960-ban 2'757'625, 2011-ben 4'382'894), így a lakáshelyzet objektíve is sokkal rosszabb volt. Rengeteg volt a kényszertársbérlet (hallottál egyáltalán róla? tudod, mit jelentett?), és generációk éltek együtt még az aprócska - sokszor komfort nélküli - városi lakásokban is. Sokan ablaktalan alkóvokban töltötték a gyerek- és ifjúkorukat, de az sem volt ritka, hogy a gyereknek a konyha egyik lefüggönyözött sarkában alakítottak ki fekhelyet.

A kevéske öröklakás gyakorlatilag megfizethetetlen volt az akkori fizetésekhez képest; a tanácsi lakásokat elsősorban protekciósoknak utalták ki. Így sokaknak maradt a kényszerű együtt lakás a szülőkkel, nagyszülőkkel, adott esetben idegenekkel - esetleg az eltartási szerződés (ha nem tudod, mi az, nézd meg pl. a Mici néni két élete című filmet).

"legtöbb esetben a szülőknél lakás sem játszik,mert ők sem '100 nm-s Kádár-kockában' laknak,ahol azért kompromisszumokkal elvan két család,hanem 56 nm-n,ahova meg merész dolog odaszülni a kisunokát"

A hetvenes években a szüleim - házasokként! - az apai nagyszüleimmel éltek együtt egy 38 négyzetméteres józsefvárosi lakásban, ahol nemhogy fürdőszoba, de melegvíz sem volt, vécére is a gang végébe kellett kijárni. Anyámban ennek ellenére föl sem merült, hogy "merész dolog" lenne "odaszülni a kisunokát", azaz engem. Ez volt akkoriban a jellemző. Nem a lakáshelyzet romlott azóta - az kifejezetten javult -, hanem az igények változtak meg.

foolproof 2012.12.07. 20:50:09

Ez az ektoplazma az általános forgalmi adón(mínusz "organikus" pijac LOL, ugye) kívül fizet itt valami adót még? Ha nem, igaza van, remélem minél több hülye p*csának megmutatja, milyen az igazi flanszia charmeur!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.09. 19:10:14

Hja, hát párizsi jövedelemből persze olcsó Budapest!

De ha munkában számoljuk, akkor a legeslegdrágább város az egész EU-ban.

Itt kell a legtöbbet dolgozni a tömegközlekedésért, az áramért, s a benzin is csak kettő másik tagállamban drágább munkában számolva.

Honnan tudhat ez az ember, mint magánvállalkozó olyan politikai, krízis, stratégiai tanácsokat adni, amelyekért nagyvállalatok ennyit hajlandóak fizetni?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.09. 19:16:01

Ja, azt meg nagy megdöbbenésemben el is felejtettem leírni, ami meglepett, ahogyan a cikkre kattintottam.

Ez az ember fehér.

Azt hittem a franciák már csak négerek, esetleg arabok.

Furcsa, hogy még mindig léteznek köztük fehérek is.
Öröm látni az ilyen utolsó mohikánokat.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.09. 19:20:33

A cikkből hiányzik, amit általában minden itt élő külfölditől meg szoktak kérdezni, hogy mennyit tud magyarul, és mi a véleménye a magyar nyelvről.

Csigorin 2012.12.09. 19:46:06

@Zimme-zumm: "minden itt van, amit egy férfi akarhat az életben, csak nyugati fizetés kell hozzá "

na ennel jobban ossze se lehetne foglalni :)

egyebkent meg igaza van az urgenek, en Parizsban dolgozom es lakom, meg kell hogy erositsem az egesz tortenetet. Ezerszer szivesebben elnek Budapesten, csak itt 2100 euro nettot kapok amibol eltartom az egesz csaladot, otthon meg jo esetben 150ezer forint nettot kapnek, tehat kb 600 eurot. Igaz ami igaz, a lakhatasi koltseg es a szolgaltatasok ara alacsonyabb Magyarorszagon (lakber vagy torleszto lenyegeben ugyanaz a nagysagrend), de ez semmi masra nem igaz.

Yumurdzsak 2012.12.12. 13:09:55

"Nyugat-Európában rengeteg nő akar kibaszott okos lenni egy fantasztikus karrierrel a háta mögött. A nők elvárják, hogy a férfiaknak legyen nagyon magas fizetése és befolyásos pozíciója és adjanak nekik sok ajándékot, fizessenek mindent, és törődjenek ők mindennel. Nem akarok egy ilyen ribancot, aki az életemet még bonyolultabbá teszi."

jó nagy paréj a srác. inkább menjen el valami muszlim országba, fél kiló aranyért vehet olyan csajt, aki nem fog neki visszapofázni, meg karriert csinálni.

Yumurdzsak 2012.12.12. 13:21:23

@balage_81 reloaded: neked kimaradt az életedből azért fitymálod le?
erasmus életem legjobb fél éve volt

a magyar piacokon meg sztem sokkal kisebb a kínálat (sajt, zöldség, gyümölcs) és a boltok igényesebbek
süti beállítások módosítása