2018.01.30. 15:19

Mi lenne, ha holnaptól mindenki vegán lenne a Földön?

Hat évig voltam vegetáriánus, és másfél éve ismét eszem húst, ráadásul minden nap. A keresztlányom meg újévi fogadalomból vegán lett, állatvédelmi okokból. Nagyon támogatom a lépését, bár én épp most fejeztem be a vajban sütött baconos omlettemet rukkolával, avokádóval, edami sajttal és mascarpone sajttal, hozzáadva némi zakuszkával elfogyasztását. Ez kb 1000 kalória, nagyon keto, de ebből csak a rukkola, az avokádó, na meg a zakuszka vegán.

Az emberiségnek és a Föld nevű bolygónak az lenne a legjobb, ha mindenki vegán lenne, mondjuk holnaptól. A légtérben fellelhető metán egyik legfontosabb forrásának a WHO a szarvasmarha-állományt jelölte meg. A szarvasmarhák (és más kérődző állatok) beleiben a rostok megemészthetetlensége miatt nagy mennyiségben termelődik metán. A mezőgazdasági tevékenység révén óriási mennyiségben kerülnek a légtérbe üvegházhatású gázok. Állítólag nagyobb mennyiségben szennyezik a levegőt, mint a Földön az összes autó teszi azt. 

Most nem kezdem el kifejteni mennyire káros és kizsigereli a bolygónknak a Föld minden pontján folytatot állattenyésztés. Jóléti államokban ellenőrzött körülmények között, máshol meg elképzelhetetlen kizsákmányoló, mérgező és állatkínzó módon teszik ugyanezt. 

tehen.jpg

Szóval ma eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha mi, közel 8 milliárd ember, mától mindannyian vegánok lennénk? Könnyítés annyi lenne, hogy állattenyésztést folytatni ezentúl kizárólag csak bio gazdálkodásban, kis területen és "mennyiségben" lehetne. Azaz Marika néni továbbra is tarthatna a hátsó kertjében tyúkokat, amik szabadon rohangásznak és kapirgálnak, begyűjtheti a tojásait, és le is vághatja a csirkéit, sőt, el is adhatja a feleslegét az épp falun áthaladó budapesti lakosnak, mondjuk nekem. De bezárnák hatóságilag a világ összes állattelepét, tejtermék gyárát. Szóval nem vehetnénk többet a Tescóban csirkét, disznót és semmilyen tejterméket. A piacon lehetne kizárólag bio termelői igazolvánnyal rendelkező Marika néniktől beszerezni a jóságokat. Vélhetően aranyárban. 

Az élelmiszerboltokban mindenhol a világon csak zöldségeket, gyümölcsöket és magvakat, örleményeket, liszteket  és mindenféle vegán termékeket lehetne kapni. Nyilván egyik napról a másikra ezt nem lehetne meglépni, de mi lenne, ha lenne egy közös ENSZ döntés az ipari állattenyésztés megszüntetéséről és mondjuk 10 év alatt fokozatosan bezárnák ezeket a gyárakat? Mindenhol, mind a 200 országban? 

Húst utána már kizárólag ökogazdálkodó magánfarmoktól lehetne beszerezni, vagy akkor ha magad kimész az erdőbe, és lősz magadnak vadat. Ha van rá vadászengedélyed. 

Mindez azért lenne, hogy a gyerekeidnek és unokáidnak biztosíts 50 év múlva is elég ivóvizet, és igen, minőségi élelmet. Kicsiben kezdhetjük azzal, hogy saját döntésből egyenként vegánokká válunk. Én mától nem, de később lehetséges. Addig is hajlandó vagyok átállni a csak biogazdálkodásból szerzett hús és tejtermékekre. Tudom az meg kurvadrága, de emiatt legalább majd jelentősen visszafogom a hús és tejtermék fogyasztást. 

Kövess Facebookon isBiztos hallottál már arról, hogy jelentős változások jönnek a Facebookon. Néhány kattintással biztosíthatod, hogy továbbra se maradj le a Couchsurfing blog posztjairól. Az első lépés, hogy a jobb felső sarokban lévő legördülő menüben ki kell választani a Hírfolyam-beállításokat, illetve ha angolul használod a Facebookot, akkor a News Feed Preferences-t. A következő lépés "Az elsőként megjelenők beállítása" menüpont kiválasztása. A kattintás után meg fog jelenni nemcsak az összes ismerősöd, de az általad kedvelt minden oldal is. Ezek közül keresd ki a Couchsurfing blogot, majd kattints rá, ahogy a lap alján lévő Kész (Done) gombra is. Ezzel el tudod érni, hogy posztjaim minden alkalommal megjelenjenek a hírfolyamodban. Természetesen nem csak egy oldalt, ismerőst lehet kiválasztani, összesen 30-at lehet bejelölni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr2613617474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

commentes nikk 2018.01.31. 14:02:29

@Én de genere Mi: az elmélet még gyermekcipőben jár :)))) A lényeg annyi, hogy az emberiségről le kéne dobni a ballasztot, a részleteken lehet játékból gondolkodni, de ez úgy is csak elmélet marad nyilván. Mindenesetre a dolgot a természet el fogja intézni, várhatóan egy globális és fatális epidémiával, ahogy az már többször megtörtént. Az viszont sajna nem fog válogatni.

2018.01.31. 14:04:43

@CyberPunK: Egy blogger (aki semmilyen hatalommal nem rendelkezik) eljátszott egy gondolattal, felvetette, hogy mi lenne ha... ezt pedig egyesek igencsak túlreagálták. (Egyébként nagyipari termelés betiltása =/= húsfogyasztás betiltása.)

CyberPunK 2018.01.31. 14:07:09

@Sally and Billy:
Mi is csak eljátszottunk a gondolattal, hogy a blogger hülye, mi ezzel a gondod?

Igazad van, én pl mindenkit meddővé tennék, kivéve aki kifizet 20.000.000 FT-t. Ezzel nem születésszabályozást követnénk el, hisz mindenki számára elérhető, igaz?

2018.01.31. 14:10:43

@haXXor: A babban (és a többi hüvelyesben) is kb. 20g fehérje van.

Hókirályfi 2018.01.31. 14:15:01

Kissé átgondolatlannak tűnik ez a vegán utópia, inkább science fiction kategória. Mindaddig, amíg nem megoldott az állatmentes mesterséges hús és tej iparszerű gyártása, addig az emberek nem fognak lemondani az állatok húsáról és tejéről.
A cellulóz pedig igenis emészthető, ez történik baktériumok segítségével a kérődzők előgyomraiban illetve a lovak bélrendszerében is.

mgdé 2018.01.31. 14:21:44

@commentes nikk:
Ha egyszer majd tudományoskodni akarnál, akkor bizony vedd figyelembe, hogy valószínűleg a "kisfogyasztású" (azaz kistermetű és vékony testalkatú) és a genetikailag minél szélesebb(!) ember-alapanyaggal járna jobban mind a jövendő emberiség, mind a Föld. Ezeknek a szempontoknak pl. hogy felelnének meg a szép fehér, sőt, egyenesen "színárja" izlandiak?

(Azt meg, hogy az eszkimóknak - legalábbis amíg mostani földjeiken maradnak - miért kellene csak csírákat meg banánt enniük, még nem nagyon értem, de biztos van olyan vegán, aki erről is fel tud világosítani.)

arabok balrol 2018.01.31. 14:25:31

@Én de genere Mi: az izlandiak jarnanak jol ha mindenki nyuzuge lenne, ok ugyanis kiirtanak a fergeket es vegre lenne normalis orszaguk

FlybyWire 2018.01.31. 14:26:48

@SabSpy: "rengeteget olvastma a témában,"

mindenegyben.hu, mindmeghalunk.hu-n kívül is kellett volna.

arabok balrol 2018.01.31. 14:26:58

@Hókirályfi: meg utana se

a zsellerek majd eszik a muhust meg a mutejet

a mutejet mar kulonben itthon is arultak Reggeli Italkent v. mi

Az urak pecsenyezni fognak 1000 ev mulva is, en biztosan.

haXXor 2018.01.31. 14:29:51

@Sally and Billy: Nem teljes értékű fehérje a növényi fehérje. Nem basztatás, de növényi fehérjéből izmod soha nem lesz (ami meg valljuk be, elengedhetetlen ahhoz, hogy életbe maradj). Ehhez legrosszabb esetben is keverni kell a növényeket az étrendben (tehát össze kell állítani egy teljes értékű fehérje étrendet). Amúgy nem azzal van baj, hogy te vegán vagy. Tégy így, te dolgod, csak ne akarj mindenkit meggyőzni itt arról, hogy az húdejó mert egészségügyi (de valamennyire etikai is - már ha elfogadjuk, hogy a növények nem érzésekre képtelen élőlények) szempontból azért hagy kivetni valót + a teljes emberiség vegán életre való átállása kb sok-sok ember halálával működne csak (a termelésről, a logisztikáról nem is beszélve, hisz a 1500-2000 napi kalóriához azért enni is kell, plusz még osztoznunk kell az állati túlszaporulattal is, hisz ha nem 'öljük' őket, nem hiszem, hogy sokáig lesznek ennyien a földön)

csakférfi 2018.01.31. 14:34:12

@Bambano:
Szén lenne ha nagy mennyiségben nem ennék meg az állatok.
Az a probléma hogy a növényeknek szükségük van arra hogy a levgőben co2 legyen.
Ha nincs akkor a növekedés leáll.
Erre találta ki az evolúció a növényevőket....állatokat.
De azok is letarolhatják a növényeket ha túlszaporodnak.

Itt egy rövid video mennyire szükséges a ragadozó.
Lassan ismerjük fel mennyire "lövésünk " nincs mi miért történik
.
Szóval egyoldalu táplálkozás veszélyes és felborítja az ökoszisztémát.
m.youtube.com/watch?v=KTowuvk2f9Y
Engem csodálattal tölt el ez a rendszer. Mármint a földi élet.
Ebből kifolyólag a vegánt....mint vallást....mint hitet hogy jót teszek lenézem.
Mintahogy egy gyilkost...vagy egy állatot indokolatlanul kiirtót is.

csakférfi 2018.01.31. 14:38:47

@Sally and Billy:
"Nézzük például az Earth Balance nevű terméket (a vegánoknál gyakran használt vajhelyettesítő).

Összetevői: pálmagyümölcs olaj, repceolaj, pórsáfrány olaj, lenmagolaj, olíva olaj, só, természetes aroma, borsófehérje, napraforgó lecitin, tejsav, annatto színezék.
A vaj összetevői: vaj.
Az emberiség évezredek óta eszik vajat. Repce olajat csupán a múlt században kezdtünk gyártani. A vaj egy természetes táplálék, míg a repceolaj egy torzszülött. A borsófehérje és a természetes aromák szintén magasan feldolgozott nem-ételek.

Szerencsére egyre többen kezdenek rájönni, hogy a magasan feldolgozott vegán termékek nem egészségesek, egyszerűen csak magasan feldolgozottak. És mégis sokan választják ezeket az opciókat."

www.tenyek-tevhitek.hu/miert_nem_lennek_soha_vegan.htm

Tények és tévhitek.
A vega .....tév hit.
:)

csakférfi 2018.01.31. 14:42:01

@Hókirályfi:
"Az élelmiszerek széles skálájában megtalálható mint emulgeálószer, térfogatnövelő vagy diétás rostanyag. Napi maximum beviteli mennyisége nincs meghatározva. Az ember emésztőenzimei a lebontására nem képesek, a tápcsatornán felszívódás nélkül halad át. Nagy mennyiségben fogyasztva puffadást, hasmenést okozhat.[3]"

Wiki idézet.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2018.01.31. 14:42:23

@Lavinia Pinkerton: nem lenne megoldható, ostoba vagy. még egy hibás érvet sem bírtál összekaparni, olyan ostoba vagy.

csakférfi 2018.01.31. 14:44:20

@Hókirályfi:
Mármint a cellulóz.
Bocs.
:)

ételizésítő 2018.01.31. 14:50:55

Tanuld már meg a következő 6-7 évben (hátha ennyi elég lesz rá), hogy a mindennap EGYBEírandó, baszd meg.

Pont ugyanolyan alapműveltség-hiányra utaló jel, mint a muszály a muszáj helyett. Sőt, kicsit még nagyobb, mert ez magyar szó, míg a muszáj németből átvett.

mgdé 2018.01.31. 14:51:27

@arabok balrol:
Tehát ha az izlandiak mind megeszik a földigilisztáikat és százlábúikat, akkor Izland rögvest Paradicsommá válik. Érdekes okfejtés.
Eddig azt hittem, az éghajlata okán olyan Izland, mint jelenleg is.

Nem lehetne, hogy mégis inkább a commentes nikk kommenteljen tovább?

ételizésítő 2018.01.31. 14:51:53

Ja, meg ne keverd a kalóriát a KILOkalóriával.
Vagy neked mindegy, hogy 100 métert vagy 100 KILOmétert kell lefutnod? Pont ugyanaz a különbség.

BiG74 Bodri 2018.01.31. 14:53:50

Tényleg túl sok húst fogyaszt a bolygó kisebb része, aki megengedheti magának. Ezért aki pénzt akar, húst állít elő, sokat. Már fel is borult a szép kis egyensúly. De ezt az egyensúlyt nem a vegánok fogják helyreállítani.

csakférfi 2018.01.31. 14:54:24

@Brendel Mátyás:
"Eddig még nem volt rá példa, hogy egy tudósokat tömörítő világszervezet az emberiség tudásrendszereinek szintézisét tűzze ki célul. Az IPBES (az ENSZ-hátterű, a biológiai sokféleség megőrzésével foglalkozó kormányközi szervezet) ezért új utakat tör a tudásszintézisben, hogy minél jobban megalapozza a fenntartható fejlődéshez szükséges döntéseket, zárul az MTA közleménye. "

444.hu/2018/01/19/a-tudomany-nem-eleg-ahhoz-hogy-megmentsuk-a-foldet-allitjak-kutatok

A tudósok kezdenek észhez térni.
Remélhetőleg a vegák is ..........egyszer .
Talán belátóbbak lesznek és nem vizionálnának olyant hogy "legyen vega mindenki".
Mekkora butaság!

csakférfi 2018.01.31. 15:01:25

@Sally and Billy:
Nagyipari termelés betiltása miért egyenlő a hústermelés betiltásával?
Ezeket honnan veszed?
Szabadtartásos legeltetés mond valamit?
Tartottál már valaha csirkét...tyúkot...bárányt...disznót....stb. ?
Vagy csak elméletben?

2018.01.31. 15:03:45

@haXXor: Nem vagyok vegán, és a többi állításod is pont ennyire igaz...

2018.01.31. 15:05:42

@csakférfi: Szerintem próbáld meg mégegyszer értelmezni, amit írtam. Kis segítség: =/= jelentése: nem egyenlő.

DFK 2018.01.31. 15:05:44

@Lavinia Pinkerton: Aha, a gyümölcstermelés megoldható januártól decemberig. Ja, nem. Tehát a világ túlfeléről kell szállítani, éretlenül, majd a felhasználási területen etilénnel beérleltetni. Biztos nem lesz szép nagy ökológiai lábnyoma...

csakférfi 2018.01.31. 15:08:07

@commentes nikk:
"Mindenesetre a dolgot a természet el fogja intézni, várhatóan egy globális és fatális epidémiával, ahogy az már többször megtörtént. Az viszont sajna nem fog válogatni."

Az erős fennmarad a gyenge elbukik.
Darwin

Mi ez ha nem válogatás?
:)

2018.01.31. 15:09:11

@csakférfi: És ennek mi köze van ahhoz, amit én írtam?

ételizésítő 2018.01.31. 15:11:02

@hidroponi:
"egyszer probaljatok ki a gondolkodast..ne feljetek, nem fog fajni.. :DDD"

Ezt nem tudhatod, mivel te láthatóan még sosem próbáltad.

csakférfi 2018.01.31. 15:12:19

@Sally and Billy:
Ja tényleg!
Amúgy kérdeztem mást is.
Ki fogja a gyümölcsfákat metszeni?
Kézzel szedni?
Ha megugrik a keteslet és az igény.
A gyerekeink?
Vagy a migránsok afrikából?
Esetleg máshonnan?
Nos?

commentes nikk 2018.01.31. 15:17:18

@Én de genere Mi: egymilliárdos létszámnál ez egyáltalán nem lenne szempont, bőven jutna csupa 60 kilós cingár embernek meg 90 kilós böszmének is.

2018.01.31. 15:18:29

@chrisred: spenótból alig tud a szervezetünk vasat felvenni. Nagyon nem azonos a növényi és állati fehérjék és ásványi anyagok felszívódóképessége az emberben.

2018.01.31. 15:18:48

@csakférfi: Ja, hát végülis tehenek seggében turkálni biztos csábítóbb munka...

csakférfi 2018.01.31. 15:19:21

@Sally and Billy:
"Mint már írtam, engem csak az zavar, hogy miért kell egy teljesen jóindulatú kezdeményezést támadni."

A pokolba vezető út jószándékka van kikővezve.................na azért.

2018.01.31. 15:26:59

@Lavinia Pinkerton: Indiában az alacsonyabbrendű kasztokban terjedt el a vegetáriánus étrend. Az előkelőbbek ehettek húst is. Eredmény: fizikailag eltérő méretűek az indiai emberek, a vegetáriánusok alacsonyak és nyüzügék, ropi karokkal és pipaszár lábakkal. A húsevők (mindenevők) magasabbak, izmosabbak, természetesen okosabbak is, ők mehetnek egyetemre és lesznek vezető pozíciókban. Ez a kasztrendszer ádása.

ételizésítő 2018.01.31. 15:28:23

@SabSpy:
"Egyébként nem vagyok vegán."

Nem. Te szimplán hülye vagy. De az nagyon.
És iszonyatosan buta is, akinek fingja sincs semmiről.

Szerintem kiváló példa vagy arra, hogy a húsmentes táplálkozás mennyire csökkenti a szellemi kapacitást.

@arabok balrol:
"A vilag nagy reszen az emberek vegetarianusok, es alig esznek hust."
Ezt a baromságot honnan szedted?
Másrészt vegetáriánusok, akik ESZNEK húst?
Nem fedezed fel az ellentmondást?

@CyberPunK:
""Mivel elég termőföld 7 milliárd ember eltartásához egyáltalán nincsen"
Most sincs, márpedig tisztán állati eredetű étellel se lehet túlélni."

Akkor ezek szerint most a Földön kívülről hozzák az UFO-k az élelmiszert, hogy a jelenleg valamivel több mint 7 milliárd ember ne haljon éhen?

Ami meg az állattartás kontra növénytermesztés vízigényét illeti: igaz, hogy a fűnek is kell víz, hogy megnőjön, de a legelőt nem szokták öntözni, elintézi az eső.
De ha a paradicsomot egy átlag magyar nyáron nem öntözöd, akkor lófasz lesz ott, nem termés.
És egy átlag nyáron egy 4 tagú család éves paradicsomigényéhez több tízezer liter víz kell. Az esőn kívül, öntözéssel. És ez csak a paradicsom, a paprika, krumpli és egyéb növények még szóba sem kerültek.
A marha pedig ad tejet, ha meg levágod, akkor a 4 tagú családnak 1 évre elegendő húst is.
A disznó jóval kevesebb vízigénnyel szintén 1 évre elegendő húst (igen, eszik búzát-árpát-kukoricát, meg zöldtakarmányt is - fű, lucerna, tarlórépa, csalán stb. -, de ezeket szintén nem szokás öntözni, elég hozzá az eső, kivéve a nagyon-nagyon aszályos nyarakat, talán 10-15 évente egyszer). És ehhez kb. 1 évet él, és megnő 2 mázsán felülire.

ételizésítő 2018.01.31. 15:33:46

@SabSpy:
"valóban a hústól és állati zsíroktól leszel a dagi"

Ezeket a faszságokat hol olvastad?
Dagi a szénhidrátoktól leszel, többek közt a gabonafélék keményítőjétől és a gyümölcsökben lévő cukortól, mert ezeket könnyebb lebontani és zsírrá alakítani a szervezetnek, mint a zsírt, ami az egyik legnehezebben lebontható vegyület - azaz több energiát igényel a lebontása.
A zsír ugyanis nem úgy tárolódik a zsírsejtekben, hogy a zsíros kenyérről a szervezet egyből a zsírsejtekbe küldi a zsírt.
Nem-nem, butuskám.
Azt először szépen lebontja alkotóelemeire, mint minden más élelmiszert is, majd cukorrá alakítja, mert az kell a sejteknek, hogy ne haljanak meg, és kizárólag cukrot tudnak elégetni, mást nem, aztán a fölösleget (ami épp nem kell a szervezet fenntartásához) visszaalakítja zsírrá.

Mi lenne, ha nem írnál hülyeségeket, vagy legalább odafigyeltél volna bioszórán, amikor erről volt szó?

ételizésítő 2018.01.31. 15:36:48

@Balogh Zsolt:
100-150 éve is csak a nagyon szegények ettek nyers zöldséget (illetve azt talán még ők sem) meg teljes kiőrlésű lisztet.
Az átlag magyar paraszt fehér lisztet használt, a gabonából a liszt mellől kirostált korpát meg kapták az állatok.

Amire te gondolsz, az inkább 1000-1500 éve lehetett, még a vaseke feltalálása előtt.

2018.01.31. 15:37:15

@hidroponi: az állatok olyan táplálékot is megesznek, amit ember nem tudna. Ezek az élelmiszeripar vagy mezőgazdaság melléktermékei vagy egyenesen olyan növényej, amiket rossz minőségű földeken terjesztett növények.
Állati eredetű élelmiszerből nagyságrenddel jobban hasznosulnak a fehérjék, zsírok, ásványi anyagok, vitaminok.
Tejből, tojásból, májból sokkal több kalciumot, magnéziumit, vasat, A és D-vitamint tudsz felvenni, mint bármilyen növényből.
A sárgarépa rengeteg karotint tartalmaz, de abból minimális hatékonysággal tud az emberi szervezet felvenni és A-vitamint előállítani.

csakférfi 2018.01.31. 15:44:33

@Sally and Billy:
Korlátolt a gondolkodásod és a kérdésre sem válaszolsz.
paranoia???

"A paranoia vagy üldözési mánia túlzó és irracionális szorongás vagy félelem, ami gyakran az üldözöttség érzésében nyilvánul meg.

A paranoia jelentése sokat változott az idők során, ezért a használata nem teljesen egységes. Kezdetben mindenféle elmebetegség megnevezésére használták (a görög παράνοια jelentése „az elmén kívül”, majd a 20. század elején Emil Kraepelin német pszichiáter olyan elmebetegségek jellemzésére kezdte használni, amiknek a legfőbb jellegzetessége valamifajta tévhit, de ettől eltekintve a gondolkodás képessége nem sérül, szemben a dementia praecox-szal, amit a kognitív képességek romlása jellemez. (Mai szóhasználattal az ebben az értelemben vett paranoiát téveszmének, a dementia praecoxot pedig skizofréniának neveznénk.)

Jelenleg elsősorban olyan téveszmék megnevezésére használják, amelyekben az érintettet üldözi valaki.

A tipikus paranoid tévhitek közé tartozik, amikor valaki úgy érzi, üldözik, megmérgezték, valaki (általában egy híres ember) titokban szerelmes belé (de Clerambault szindróma), beteg vagy parazitái vannak, Isten kiválasztotta, a gondolatait vagy a cselekedeteit távolról befolyásolják.

A hétköznapi életben gyakran használják a kifejezést mindenféle túlzott félelemre, például a posztjukért túlzottan aggódó politikusokra vagy az összeesküvés-elméletek hívőire."
Wiki idézet.

"Mindez azért lenne, hogy a gyerekeidnek és unokáidnak biztosíts 50 év múlva is elég ivóvizet, és igen, minőségi élelmet. "

poszt idézet

Ez szerinted nem paranoás túlzott rettegés tévhiteken és feltételezéseken alapuló szorongás???

Buta egy ember vagy !
lenézel szakmákat holott Te nem ehetnél ha ezen szakmák nem lennének.
Különben a "tehén seggében turkálás" mivel különb a paranoiánál vagy az hogy mattrészegre leisszák magukat hétvégente emberek csak úgy buliból?
hogyan jön össze ez neked?

csakférfi 2018.01.31. 15:55:37

@ételizésítő:
"És egy átlag nyáron egy 4 tagú család éves paradicsomigényéhez több tízezer liter víz kell. Az esőn kívül, öntözéssel. És ez csak a paradicsom, a paprika, krumpli és egyéb növények még szóba sem kerültek.
A marha pedig ad tejet, ha meg levágod, akkor a 4 tagú családnak 1 évre elegendő húst is.
A disznó jóval kevesebb vízigénnyel szintén 1 évre elegendő húst (igen, eszik búzát-árpát-kukoricát, meg zöldtakarmányt is - fű, lucerna, tarlórépa, csalán stb. -, de ezeket szintén nem szokás öntözni, elég hozzá az eső, kivéve a nagyon-nagyon aszályos nyarakat, talán 10-15 évente egyszer). És ehhez kb. 1 évet él, és megnő 2 mázsán felülire."

ez nem teljesen felel meg a gyakorlatnak.
:)
Meg ne sértődj...termeltem anno fólia és szabadföldön ...paradicsomot ,paprikát,kukoricát,búzát.....főállásban úgy 10 évig.
:) :) :)

ételizésítő 2018.01.31. 15:57:17

@arabok balrol:
"a parasztok gyakorlatilag kizarolag szalonnat meg kenyeret ettek hetkoznap, egesz evben"

Maximum szerettek volna, de nem volt annyi.
Szalonnát csak akkor, amikor sok fizikai munkát végeztek. De húst is egy héten általában csak kétszer, addig tartott ki az évi 1 disznó. Marhát nem nagyon vágtak, esetleg akinek volt, az még birkát meg kecskét. De azt is általában max. évi 1 alkalommal.

Elhízva meg azért nem voltak, mert szarrá dolgozták magukat.
És meghaltak általában 60 éves kor körül. De Sokan azt sem érték meg. Nézz körül a régi temetőkben, milyen évszámokat látsz a kereszteken.

@Sally and Billy:
Jaja, jól írod, a vegánok beszélő állatok.
Az emberhez válás során megrekedt az agyfejlődésük a hiányos táplálkozás miatt. Kinézetre egyébként emberszerűek.

@Void Bunkoid:
Esetleg lehetne az is, hogy a hozzád hasonló barmok, akik szerint drasztikusan csökkenteni kellene a népességet, öngyilkosok lennének. Mind. Most.
És mindenki jól járna.

@commentes nikk:
Persze, hogy dolgoznak.
Ennek egyik terméke az AIDS. Csak idő előtt kiszabadult a laborból.

De pl. Nancy Kressnek megjelent magyarul 2 regénye vagy 10 évvel ezelőtt, az is foglalkozik hasonlókkal.

@Naki vagyok kerdojel:
Igazából a 7 milliárd ember nem annyira sok, Borsodban vagy Bács-Kiskunban elférne az összes, és mindenkire jutna több mint egy teljes négyzetméter, azaz 2-3-szor annyi hely, mint egy átlagos rockkoncerten vagy tüntetésen.

Ami az élelmiszer-pazarlást illeti: szarok a törvények is.
A Sparban pl. zárás előtti 1 órában féláron adják a sült húst, 25% kedvezménnyel a pékárukat.
De ami nem fogy el, azt NEM tehetik ki a hajléktalanoknak, meg kell semmisíteniük.
Lejárt szavatosságú konzervek, szalámik, tejtermékek, csokoládék, italok stb. dettó, pedig ezek mindegyike (sajt, tejföl, kefír stb.) még hetekig (kivéve a sima tej), a konzervek évekig ehetőek.
De nem, még a kukára sem rakhatják a bolt előtt a hajléktalanoknak, meg KELL semmisíteni.
Na, ez a pazarlás.
Vagy a határon elkobzott hamis ruhák-cipők elégetése. Ez mind mehetne a szegényeknek, akiket nem érdekel, hogy Adidas vagy Abibas, Puma vagy Pina van a ruhára írva, mert megvenni egyiket sem tudnák.

spinat 2018.01.31. 15:57:56

@chrisred: a spenót nem magas vastartalmú.

ételizésítő 2018.01.31. 15:58:19

@csakférfi:
Akkor sorold, melyik nem felel meg.
Mert nekem a rokonaim szintén termesztenek, 10-nél egy kicsit több éve.

ételizésítő 2018.01.31. 16:01:17

@Sally and Billy:
Ugye, te nem ütöd agyon a szúnyogot sem, ha megcsíp?
Vagy nem irtod az ágyi poloskát, ha beköltözik a lakásodba?
Hiszen nem tud szólni, hogy éhes, és hát ki szólal fel az érdekében?

csakférfi 2018.01.31. 16:05:24

@ételizésítő:
"Szalonnát csak akkor, amikor sok fizikai munkát végeztek. De húst is egy héten általában csak kétszer, addig tartott ki az évi 1 disznó. Marhát nem nagyon vágtak, esetleg akinek volt, az még birkát meg kecskét. De azt is általában max. évi 1 alkalommal."

Apám mesélte...vagy a nagyapám?
egy ember kézi aratáskor kaszával napestig dolgozott pirkadattól....délben 2-3 órát aludtak az árnyékban és ettek.
Ez ment hetekig.
Volt olyan barátja aki 20 azaz húsz kilót fogyott.aratási időszak végére.Pdig jóllaktak mindig és bor is került a tarisznyába,meg a demizsonba.
Néhány vegát rábírnék esetleg egy ilyen akcióra....termelje meg ha enni akar!
Mindjárt jobban ízlene az étel és a hús.
:)

Medgar 2018.01.31. 16:08:27

@ételizésítő: A paradicsomnak kb. 0,5 m2 hely kell és heti 50 mm víz. Egy négytagú családnak 10-12 tő paradicsom elég. Ez kb. 3500-4000 liter per szezon.

arabok balrol 2018.01.31. 16:10:06

mar a kutyakajalas is tele van propaganda hazugsagokkal nem csak a zember kajalas

A legujabb tudomanyos trendek szerint a kutyanak NEM SZABAD CSONTOT adni, s nyers hust se!

Nehogy hulyen haljon meg a kutyatok ezt mindenkepp beszeljetek meg vele!

csakférfi 2018.01.31. 16:11:13

@ételizésítő: egy marha kb....1.2 hektár legelőt igényel.pl.
ahhoz hogy 1 év alatt megnőljön gabonát kell adni.nem lehet pusztán ridegtartásban teleltetni.
meg még tejet is adjon.
Evotranszpirációs együttható....ez jellemzi a felhasznált víz és szárazanyagfejlődés együtthatóját amit számmal ki lehet fejezni.
A tudosok és az ököbiológusok ezeket kiszámolták már.Erre alapozzák a vegák az indokaikat.
Egyértelmű hogy a növények hatékonyabban.
ezért "sántít" az érveid nagy része.
a paprika pl.ul 300 as számmal bír.azt jelenti hogy 1 kg tömegnövekedéshez 300 liter vízre van szüksége.
Érthető?
:) :)

BiG74 Bodri 2018.01.31. 16:11:32

@ételizésítő:
Az a négytagú család kurva sok paradicsomot zabálhat egész évben.

csakférfi 2018.01.31. 16:15:25

@arabok balrol:

:) :) :)
Nehogy hulyen haljon meg a kutyatok ezt mindenkepp beszeljetek meg vele!

nagyon is figyelnek arra amit mondok...sőt a farkukat is csóválják.Láthatóan örülnek a beszédemnek.
csak nem értik.
:) :) :)

ételizésítő 2018.01.31. 16:22:05

@Naki vagyok kerdojel:
És belehalsz hamar, mert nem kapsz vitaminokat meg nyomelemeket.

@commentes nikk:
Neked is ajánlom a fent említett Nancy Kress-könyveket. Tkp. génsebészeti úton irányított epidémiáról ír (ami véletlenül pont a fehéreket nem bántaná, szóval az elméletedet valaki már kitalálta). :-)

@csakférfi:
Nem gondol semmire, mivel fingja sincs a témáról, csak akart valami nagyot mondani.

ételizésítő 2018.01.31. 16:37:49

@Medgar:
Gondoltál arra is, hogy esetleg elraknak télre belőle (fagyasztva vagy paradicsomléként), esetleg még savanyítva zöldparadicsomként is?
Valamint hogy esetleg főzéshez is használják, mondjuk paradicsomleves, -főzelék, paradicsomos káposzta, zöldségleves, de akár húslevesbe is jó 1-2 paradicsom?

A heti 50 mm csapadék pedig remekül hangzik, de mondjuk nem a 40 fokos nyarakon, amik mostanában vannak.

@BiG74 Bodri:
Számolj átlagban mondjuk fejenként napi 15 dekát. Az kb. 2 közepes darab. 365 napra. Fejben számolva valahol 2-2,5 mázsa közöttire jön ki.

@csakférfi:
Nem lehet? A fenébe, hogy ezt régen nem tudták, és mégis sikerült. Vagy gondolod, hogy 1000 évvel ezelőtt a magyarok a marháknak adták a gabonát, mikor nekik maguknak sem jutott elég? Valahogy mégis megnőtt a marha.
De mondjuk az argentin pampákon meg Texasban sem hiszem, hogy nagyon gabonáznák őket.
Meg is döglik mind.
Ja, nem.

Ami a paprikát illeti, remek, szóval 1 kg = 300 liter. Mondjuk megeszel napi 15 dekát, az egy közepes darab. Ez 4*365-tel megszorozva mennyi is? Csak nem 65 700? Ami ugye nagyjából 6,5-szer 10 ezer. Ha csak a felét eszi meg a család, még akkor is igaz a több tízezer liter víz a négyfős család részére.
(És akkor a főzéshez használt, savanyúságnak elrakott stb. paprikát még nem is számoltuk.)

2018.01.31. 16:38:37

Micsoda indulatok. De hát nem is csoda, jönnek az agresszív vegánok (akik egyesek szerint annyira alultápláltak, hogy majd' összeesnek), és elnyomják az erőtől duzzadó húsevőket. Innen pedig már nyilván egyenes út vezet a világvégéhez...

Ja, és persze paranoiáról szó sincs.

BiG74 Bodri 2018.01.31. 16:57:59

@ételizésítő:
Folyamatosan átlagolsz, és mi van ha szar az átlagod? Bedőlt a számítás.
Mi van, ha mondjuk fejenként, itt Magyarországon kb. 30 kg paradicsomot eszünk évente átlagosan? Az a négy egyforma emberkére számítva is 120 kg.
Amúgy a múlt évben a 2700 m2-es kertemben locsoltam el kb. 20-30 m3 vízet. Lett két mázsa burgonyám, 10-10 kg zöldség-sárgarépa, elárasztottam mindenkit cukkinivel, tojás tökkel, sütőtökkel. Paradicsom kb. 40 kg, paprika édes és erős kb. 20 kg. Cseresznyepaprika, uborka, petrezselyem. Ribizli, málna, eper. És igen rohadt forróság volt, ezért a friss telepítésű szöllőt és gyümölcsöst is locsoltam.

Thomas Dantes 2018.01.31. 18:05:58

@arabok balrol: Márpedig mind a kettő igaz.

Te nagyon...okos. Szerinted mi a fenét eszik meg egy kutya egy csontból? Szerinted tele van tápanyaggal, A csont? Max a velő, de abban sincs túl sok.

Ellenben a csirke csont szilánkosan törik, tehát kiszúrhatja a kutya belét.

A nyers hússal nincs alapvetően baj. Ha friss és ha megfelelő minőségű. Csak sok esetben nem felel meg az árusított nyers húsok minősége. Ez a gond.

2018.01.31. 18:08:10

Sok hülye. Én növényvédő vagyok, mert azok termelik az élethez való oxigént, ezért állatokat eszek, hogy ne használják el a levegőmet. A növényevők, bár az igaziaktól messze eltérően, igencsak nagy marhák.

Thomas Dantes 2018.01.31. 18:11:14

@SabSpy: A hús pont hogy természetes tápláléka az embernek. Amióta az ember ember, azaz homo sapiens sapiens, azóta eszik húst. Na ennyit a természetes táplálékról.

Az hogy kell-e hús, bármelyik orvos, biológus, megmondja. de tessék bazdmeg:

www.webbeteg.hu/cikkek/fogyokura/14442/kerdesek_a_hus_korul

2018.01.31. 18:18:29

@Thomas Dantes: "Ellenben a csirke csont szilánkosan törik, tehát kiszúrhatja a kutya belét."

Nagy ügy, egy döggel kevesebb.

"Csak sok esetben nem felel meg az árusított nyers húsok minősége. Ez a gond."

A húsipari vállalkozások egy csomó döghúst etetnek meg a magyarokkal (mert megtehetik). Nyilván ennek mellékhatásaként szavaznak a Viktorra. Ha valahol lebuknak, megbírságolják őket, legfeljebb pár hónapra bezáratják a dögkútjaikat, de aztán újra folytathatják máshol, más néven. Pedig Amerikában ezért szimplán felhúznák őket az első fára.

2018.01.31. 18:20:37

@Thomas Dantes: "a csirke csont szilánkosan törik"

Már amelyik. Nem minden csontja törik szilánkosan!

" Szerinted tele van tápanyaggal, A csont? Max a velő, de abban sincs túl sok."

A csontvelő igen tápláló, tele van zsiradékkal, koleszterinnel, D vitaminnal, vassal.

Jancsiszeg1980 2018.01.31. 18:32:19

Mindenki folyton ezen nyafog, hogy állatok meg kérődzés. Bezzeg a vega szarságok miatt kiírtott esőerdőkért nem fáj a szívük. Illetve addig már soha senki nem jut el - mert még gondolni is tilos ilyenre - hogy a probléma forrása a túl sok ember. 4 milliárd mínusz máris jelentősen javítana a kilátásainkon.

csakférfi 2018.01.31. 19:03:57

@BiG74 Bodri:
Végre!
Átlagokat számolt és azokat osztotta szorozta. Ráadásul az együttható amit evotranszparációnak neveztek el. Az a gyökérre..levélre...szárra...termésre vonatkozott.
Ő meg úgy számolta hogy mindezeket megesszük.
A marhákat ősszehasonlítja a tartási körülményekben.
Az árpad-kori marhák birták a telet istálló nélkül.....a maiak már elpusztulnának istálló és abrak nélkül.
Mondtam neki "meg ne sértődj" a tudósok már kiszámolták.
Erre vitázik.
:)

ételizésítő 2018.01.31. 19:08:28

@BiG74 Bodri:
Nyilván akinek meg kell vennie, az jóval kevesebbet eszik, mint aki meg tudja termeszteni a kertjében, és tudod, ezeket összeadva és a résztvevők számával elosztva kapod az átlagot.
A termelők száma jóval kevesebb, mint 50%, tekintve, hogy az ország lakosságának hány százaléka él kertes házban, ahol konyhakert is van.
Most utóbbiakról, a termesztőkről beszéltünk.

"2700 m2-es kertemben locsoltam el kb. 20-30 m3 vízet"
Ja, kb. De lehet, hogy meglesz az 100 is, vagy még több, ha nem kb., hanem megméred.
Erről ennyit.

@Thomas Dantes:
Hogy mit eszik meg rajta, azt nem tudom, de hogy el szokta rágcsálni a marhalábszárat iszaz utolsó morzsáig, az tény. És még szereti is, amilyen hülye, mert van neki rendes kutyakaja is, ha csont van, mégis inkább azon nyammog. Ja, és nem bivaly méretű bernáthegyi-óriássnaucer keverék, hanem foxi-tacskó. Láttam már nála nagyobb macskát, nem is egyet.

"Amióta az ember ember, azaz homo sapiens sapiens, azóta eszik húst."

Jelen korunk csimpánzaiból kiindulva valószínűleg jóval régebb óta. Csak akkor még nem sütötte-főzte, csak úgy nyersen, mint az állatok (lásd még: tatárbifsztek).

A kutyának-macskának azért nem ajánlják a nyers húst, mert egyrészt ezeknek a szervezete az elmúlt 10-20 ezer év alatt hozzászokott az főtt ételhez, és a nyers hús gyomorégést okozhat náluk (erre jó pl. a macskánál a tej, bár nem tudom, hogy a zsidóknál a macska kóser étrendre van-e szoktatva, és húsra nem ihat tejet), másrészt pl. a disznóhúsban vannak olyan élősködők, amiket a hőkezelés elpusztít, de nyersen fertőzőek, mindenféle betegséget okozhatnak. Meg marhában is a BSE. Csirkében a madárinfluenza. Stb. Tehát itt nem maga a hús a baj, hanem ami benne élősködik/tenyészik.

Amúgy meg ne zavard össze mindenféle tudományos tényekkel, mit érthet ezekhez egy orvos, amikor a fényevő guruja megmondta, hogy a hús az káros és kész.
Apelláta nincs, a guru csak tudja, hiszen majdnem elvégezte a 8 általánost, mielőtt utcaseprő diplomát szerzett a budapesti nagykörúton.
Orvos, lófaszt, mit tudhat az a fényevő guruhoz képest a maga 12 év orvosi tanulmányával meg gyakorlatával, ami a szakvizsgához kell.

@Jancsiszeg1980:
Na jó, de azok csak fák, nem olyan jó őket simogatni, mint a mindenféle szőrös kis izéket.

ételizésítő 2018.01.31. 19:11:53

@csakférfi:
Ja, hogy te olyan paprikát termesztesz, aminek nagy része szár, és ez tavasztól őszig folyton nő.
Nem tudom, felénk olyan van, amin a tömeg többségét a paprika (termés) teszi ki, a szár meg pár hónap után nem nő tovább.

Amint mondtam, a marha még ha kap is takarmányt, azt nem szokták öntözni, csak nagyon aszályos években. Egyébként öntözi az eső. Az, ami egyébként is esne arra a területre. Tehát sok víz, de nem kéne felszámolni a hús árába, mert nem kerül semmibe.

csakférfi 2018.01.31. 19:13:57

@Sally and Billy:
Megsértődtél?
Mert logikus magyarázattal szolgáltam elmebajt illetőleg a vegákról és rólad?
Bakker nagy ügy.
Mások meg másban "defektesek" így én is.
Az nem defekt ha tényekkel bizonyított dolgoktól félsz és ez ellen tenni próbálsz,dühödben.
A vegákkal az a baj hogy azt hiszik megmenthető így a biodiverzitás.
Ez hazugság.
Ez nekem és másoknak felnyomja az agyát.
Ez meg az igazság.
Így műkszik a társadalom újabban.
Ez meg aztán végképp nem menti meg a társadalmat a békétlenségtől és a feszkótól.
Ez van.....fogadd el.
:)

csakférfi 2018.01.31. 19:19:52

@ételizésítő:
Öcsém értsd már meg nem bántani akarlak.
A marha ha takarmányt eszik akkor a takarmányhoz felhasznált vizet hozzáadják a saját hústermeléséhez.
Amihez naponta megiszik 10 liter vizet.
Ergo a húsba tesszük a felesleges takarmányt miközben mi is megehetnénk.
Ez a vega logika.
:)
A paprika.......hagyjuk.
Ne sértődj meg erre kérlek ujfent.

csakférfi 2018.01.31. 19:25:24

@ételizésítő:
Növényfenológia.
Én termesztettem egyszáras paprikát amit folyamatosan "metszeni" kellett. Volt olyan hogy elérte a 2 azaz kettő méteres magasságot november végére ...amit előző év decemberében vetettem.
Ne vitázzunk. Nincs értelme.
Rühellem a vegákat.....ennyi.
:)

2018.01.31. 19:26:41

@csakférfi: Nem megsértődés volt, hanem poén.

A többi dologra, amiket rólam képzelődtél, pedig nem tudok reagálni, mert semmi közöm hozzájuk.

2018.01.31. 19:39:23

@csakférfi: Szóval akkor szerinted kinek van igaza? A húsevők tudósainak, akik szerint a növénytermesztéshez több víz kell mint az állattenyésztéshez, vagy a vegák tudósainak, akik szerint az állattenyésztéshez kell több?

ételizésítő 2018.01.31. 19:54:23

@Sally and Billy:
Attól függ, milyen növényről és milyen állatról van szó.

A bálnatenyésztéshez pl. biztosan sokkal több víz kell, mint a zúzmótermesztéshez.

BiG74 Bodri 2018.01.31. 20:10:41

@ételizésítő:
Ne menj bele, mert nagyon meg fogsz keveredni.
A konkrét paradicsom esetében, te jössz átlag fogyasztással nekem, aztán jól kicsavarod. Gugliz már egy kicsit körbe. Én találtam ilyet pl. 1974 ben a magyar átlagosan évente 10 kg paradicsomot evett. Akkor amikor még igen sokan termelték otthon. De ha jól láttam 2014- ben sem érte el a 15 kg- ot. A teljes zöldség és gyümölcs fogyasztásunk alulról kóstolja a 200 kg/ év/fő értéket. Nem hogy csak paradicsomból eszünk ennyit. De én be is fejeztem, mert ezen a téren kontár vagyok, nem szakmám ez, csak a hobbim.
A kertemben ellocsolt víz esetében, direkt kihagytam valamit, de te nem arra kérdeztél, hanem a mennyiséget vontad kétségbe. A baj az, hogy csak eső és kútvízet használok a tárolótartályokon keresztül, nagyon jól követhető a fogyasztás, de nem literezgetek. Ha 5-10-15 m3 -es különbségbe akarnál belekötni azt még, kiskertészeti viszonyok között megérteném, de te nagyságrenddel arrébb gondolkodsz.
Túl azon, hogy nem ütött szöget a fejedbe, hogy 2700 m2 -ből mennyit mire és hogyan használok, ráadásul a növények vízigényét egy az egyben az öntözésből elégíted ki.

BiG74 Bodri 2018.01.31. 20:16:06

@csakférfi:
Ha jól tudom vannak determinált és determinálalatlan fajták. A determinált fajták mérete genetikailag adott, a nem determináltak addig nőnek amíg a lehetőségük meg van rá. Az én paprikáim szeptember végén lettek feltépve, kb 140 cm-es magasságnál. A determinálatlan paradicsom a munkatársamnál a fóliában kb. 6 m volt a szezon végére.

2018.01.31. 20:33:23

Nancy Kress: amerikai sci-fi író

en.m.wikipedia.org/wiki/Nancy_Kress

Na, ezt mondtam: kinek mi számít hiteles forrásnak...

csakférfi 2018.01.31. 20:58:19

@Sally and Billy:
Egyiknek sem.....és mindkettőnek.
Ez egy paradoxon.
A biodiverzitást és a fenntarthatóságot úgy tudjuk megmenteni ha szakítunk a "modern nagyüzemi kemikáliákon alapuló mezőgazdaságban".
Permakultúra és valódi bio gazdaság ötvözete.
Ez macerás mert sok kézierőt követel.
A termésátlagok közel azonosak vagy meghaladják a gépiesített növények hozamát.
Macerás mert az "ürüléket" ...emberi vagy állati ...értékesnek ítéli.
Szóval macerás.....meg "ganézni ólat" ...."seggben turkálni"......:)....nem karrier.
Nem pálya. Talán a robotok. Addig meg jót fröcsögünk egymásra.
Egy video ami "képbe hoz".
Másfél óra....ha van kedved nézd meg.
www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=0ahUKEwjn2pm684LZAhVB7BQKHf0zC0IQwqsBCB8wAA&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov

Végül is a "kakánkkal és a széndioxiddal " fizetünk a növényeknek azért hogy élhessünk.
:)

csakférfi 2018.01.31. 21:04:20

@BiG74 Bodri:
Igen a folytonnövő a szelektálás eredménye.
Mellesleg a paprika "fásodó száru félcserje" eredetileg 2 éves növény.
A mi éghajlatunkon csak max. 1.
A fényviszonyok itt dec és januárban halálra itélik a növényt.
Ezen ledes pótmegvilágítással segíthetünk. A hő meg külön kategória. A termálért környezetvédők verik a tamtamot.
A többi drága.
Így marad az afrikai vagy más.
:)

csakférfi 2018.01.31. 21:15:39

@BiG74 Bodri:
2700m2 27 ezer azaz 27m3 víz 10 mm esőnek felel meg. Ez kb . 10 cm. talajréteget áztat át.
Amúgy a paprika 30 cm max mélységig képes lemenni. Mivel a gyökere bolytosodig a palántázás végett. Ha helyre veted karó gyökeret fejleszt. Viszont akkor fele termésed lesz. Ugyanis juliusban kezd termést hozni...ellenben a palántázott júniusban.
:)

defender3 2018.01.31. 21:29:29

Az tény, hogy az állatoknak sok kajára van szüksége mire odaér, hogy vágásérett legyen. Főleg igaz ez a lábasjószágokra. De azok nem az I. osztályú gabonát kapják hanem azt, ami valami oknál fogva nem megfelelő minőségű. Vagy nézzük meg miket is adtak nagyszüleink az állataiknak (zöldséghéj, gaz, gyom) a takarmányon felül. Dolgok, amiket már nem ettek meg vagy nem is lehet. És a vegánok ezeket is beleszámolják, mert nekik az úgy jó.

Ha olyan lenne a világ, ahogy azt a vegánok akarnák akkor nem lenne természetes trágya, ami nélkülözhetetlen a talaj szempontjából. Nem lenne méhészet, mert minek is foglalkoznának az emberek vele ha nem lehet a mézet megenni, és ha nem csökkenne drasztikusan a növényvédő szerek használata a méhek száma nagyon rövid idő alatt drasztikusan csökkenne, amit meg aki egy kicsit is értelmesebb megért, hogy akkor sokkal kevesebb növény lenne. Vagy majd a emberek fogják a beporzást is csinálni, hogy legyen mit enni.

Gondolom azokat a területeket is tudják, hogy kéne bevonni az emberi fogyasztásra alkalmas növénytermesztésbe, amiket eddig nem arra használnak, kehet, hogy mondjuk tehenek legelnek rajta, mint pl. az alpesi réteken.

De még lehetne sorolni itt a dolgokat.

Ja és, amikor voltam vagy 10 éves láttam, hogy öli meg és nyúzza meg a nagypapám az általam felnevelt nyulat mégse lettem vega. Korábban a más alomból származókat leadtam pénzért. Megértettem, hogy az haszonállat, kint is voltak korábbi disznóólban nem bent a házban.

Krisztina Lauermann 2018.01.31. 22:14:59

@Thomas Dantes: aha,annyira kell a hús,hogy a világ kegetősebb embere vegán,meg rengeteg sportoló-testépítők,ironmanek-,sőt,egy amerikai futball csapat ,miután a csapattársuk felesége növényi etelekkel érett-e őket és sokkal jobban érezték magukat és nőtt a teljesítményük,úgy döntöttek,maradnak a növényi etrendnél.Már tudományosan is elismerték-tavaly itthon is-,hogy a növényi étrend sokkal egészsegesebb,ráadásul mindenkinek,nemtől,kortól függetlenül,tehet terhesség alatt,sőt,kisgyermekek számára is.

Krisztina Lauermann 2018.01.31. 22:21:00

@csakférfi: pont tegnap jelent meg egy felvételekkel ellátott cikk arról,hogy a lengyeleknél egy tehén megszökött és beállt a bölényekhez.Teljesen jól elvan velük,a telet is bírja és élvezi a szabadságot.Ennyit arról,hogy eletképtelenek.Egyik sem az,az emberi barmolások ellenére sem.

mgdé 2018.02.01. 00:02:28

@Krisztina Lauermann:
A mongol - kínai élet-halál kézitusák a kínaiak által dokumentált eredményei nem feltétlenül ezt igazolják. :)
Tőlem ugyan lehetnek a csak növényevők akár kitartóbbak, meg egészségesebbek, meg minden, de a húst is evők egyszerűen fizikailag erősebbek.
(Hol indult az az amcsi focicsapat? A thaiföldi amerikai foci bajnokságban ahol minden ellenfél legalább 70 kilóval könnyebb volt?)

(S most már igazán érdekel, hogy Vaszilij Alekszejev, vagy Alekszander Karelin vajon ettek-e húst? Bobby Fischer lehet hogy nem, de az egy másik sport.)

ételizésítő 2018.02.01. 03:35:38

@BiG74 Bodri:
Tudod, láttam már 2700 négyzetméteres kertet, tudom hogy mekkora, bár igazából inkább négyszögölben mérik vidéken, de ez nagyjából egy parasztporta mérete, 700 négyszögöl, valamivel több mint fél hold.
Mint mondtam, rokonaim jelentős része él vidéken, nem tegnap láttam először kertet.

@Sally and Billy:
Baromka, ki mondta, hogy hiteles forrás?
Vagy ennyire nem megy az értő olvasás?

Egyébként az említett két regénye pont nem sci-fi, hanem thriller. Majd lapozd fel a szótárban.

@Krisztina Lauermann:
Ezek kamuk, kiscsillag. Hallottad már a "hiteles forrás" kifejezést? Érted, nem a mendemonda (hülyébbeknek "városi legenda") kifejezést, amivel most itt keverted.

A tehénről meg olvasd el azt is, hogy ha nem védik meg a bölények a ragadozóktól, akkor a tehén már régen farkas- vagy medveszarként heverne a Bielsko-Biala-i erdőben.
Az emberi barmolásra meg te és a húshiányos táplálkozástól bomlott agyad a jó példa.

chrisred 2018.02.01. 05:31:14

@_B_: Vörös húsok – marha-, borjú-, sertéshús 3-4 mg vas / 100 gramm; bárányhús: 2 mg / 100 gramm;
Szárnyasok – pulykahús: 2-3 mg / 100 gramm;
Libamáj: 6-7 mg / 100 gramm;
Sertés-, marha- és borjúmáj: 5-10 mg / 100 gramm;
Májkrém, kenőmájas: 4-5 mg / 100 gramm;
Halak – tonhal: 2 mg / 100 gramm; szardínia: 3 mg / 100 gramm;
Tojás: 1-1,5 mg / 1 tojás sárgája.
Növényi eredetű élelmiszerek vastartalma
Főzelékfélék – spenót/sóska: 2-5 mg / 100 gramm; zöldborsó/zöldbab: 2-3 mg / 100 gramm; lencse, csicseriborsó, tarkabab: 4-8 mg / 100 gramm;
Idénygyümölcsök – ribizli: 4-6 mg / 100 gramm; szilva: 5-6 mg / 1 dl szilvalé vagy 6-8 szem szilva; körte: 2 mg / 100 gramm; eper: 3 mg / 100 gramm; sárgabarack: 2 mg / 100 gramm;
Zöldségek – gomba: 10 mg / 100 gramm; retek: 1-2 mg / 100 gramm;
Csonthéjasak, olajos magvak – 15-20 mg / 50 gramm; dió: 2 mg / 50 gramm; mandula: 3-4 mg / 50 gramm;
Gyümölcs- és zöldséglevek – paradicsomlé: 1,5 mg / 1 dl; almalé: 1,5 mg / 1 dl.

csakférfi 2018.02.01. 05:34:06

@Krisztina Lauermann:
"A felesége növénnyel etette"
.....ettől jobban érezte magát"
Haláli.
Törődött vele.
Lényegtelen mit eszik.
A tehént meg hagyjuk.....ételízesítő leírta helyettem.
Ösztön c. film....nézd meg utána .....kötözködj velem.

tlantos 2018.02.01. 06:03:19

Ok, mostantol nem eszunk allatot. Akkor sokkal tobb novenyt kell enni. Most is keves a termoterulet, nem lesz egyszeru.
Mondjuk azert vannak orszagok, akik annyira ra vannak epulve az allattenyesztesre, hogy beledoglenenek.

DFK 2018.02.01. 06:03:34

@Sally and Billy: és attól meg egy csomó metánt flotulálunk, ugye.

DFK 2018.02.01. 06:08:17

@csakférfi: aha,és ezzel mennyi húst lehet előállítani?

csakférfi 2018.02.01. 07:19:42

@DFK:
Ezt hogy érted?
Mivel lrhet több húst elő állítani?

BiG74 Bodri 2018.02.01. 08:19:21

@ételizésítő:
Nem is gondoltam olyasmire, hogy nem tudod mennyi, az annyi. Az dicséretes, hogy az átváltást is ismered, de ezt sem róttam fel neked.

2018.02.01. 10:22:33

@ételizésítő:

"Persze, hogy dolgoznak.
Ennek egyik terméke az AIDS. Csak idő előtt kiszabadult a laborból."

Ezt írtad. Ebből következtettem arra, hogy nem túl hiteles forrásokat használhatsz, és erre céloztam a kommentben. Persze ha olyan betegségben szenvedsz, ami miatt nem érted a célozgatásokat, arról nem tehetsz.

ételizésítő 2018.02.01. 16:57:22

@Sally and Billy:
Ja.
Az általam említett két könyv (egyébként összefüggő sztori, legalábbis részben azonos szereplők és némi kapcsolódó szál, de külön történet) FIKCIÓ, és nem az AIDS-ről szól. De nem is írtam ilyet.

Láthatóan tényleg nem megy neked az értő olvasás. Lapozd fel a funkcionális analfabéta kifejezést, és ne lepődj meg, ha a fényképed lesz ott az illusztráció.

2018.02.01. 17:32:31

@ételizésítő: Azt, hogy te képzeletben megemlítettél két konkrét könyvet, sajnos én nem látom. Én csak a valóságot látom, ami egy amerikai sci-fi író neve.

És egyáltalán nem utaltam arra, hogy az említett írónőtől származik az AIDS-szel kapcsolatos információd, de aki képes a szövegértésre, az ezt látja is.

Mivan 2018.02.01. 17:58:32

Technikailag a bejegyzes irojanak igaza van.
A fold civilizalt felen az allati eredetu taplalekot intenziv termelesre alapozva elegitik ki.
Ez intenziv takarmanytermesztest feltetelez, es ahol az intenziv takarmany megterem, ott direkt fogyaszthato novenyt is lehet termeszteni.
Az allat folnevelese soran soxor annyi novenyi energiat fogyaszt el, mint amennyit majd az ot elfogyaszto ember kinyer belole. Emellett az allat altal elfogyasztott es a technologiahoz szukseges edesvizen felul szamolni kell a takarmanytermesztes soran felhasznalt edesviz mennyiseggel is.
Osszesegeben megallapithato, hogy hosszutavon a vegan etkezes fele kell elmozdulnia az emberisegnek, mert az intenziv allattemyesztes tapanyag es energia pazarlo, multiplikalja az elelmiszer termeleshez szukseges termoteruletek nagysagat.
A tragya miatt aggodoknak meg uzenem, aki vegan, az is kakil. A buza nem valogat, nem ragaszkodik a malax meg tehen kakihoz.
Tehat, embertarsaim, keszuljetek, ha az emberiseg nem irtja ki magat addig, eljon az ido, amikor a huseves olyan luxus lesz, amit el sem tudtok most kepzelni...

ételizésítő 2018.02.01. 18:27:48

@Sally and Billy:
Na igen, megint bizonyítod, hogy funkionális analfabéta vagy. A szavakat (talán) érted, csak a velük alkotott mondatok felfogása haladja meg a képességeidet. De az nagyon.

2018.02.01. 19:21:29

@ételizésítő: Aztán a projekcióról tetszett-e már hallani, bácsi?

ételizésítő 2018.02.02. 01:18:33

@Sally and Billy:
Hú, ezt a szót most szótáraztad ki, rossz helyen kerested a képet magadról a funkcionális analfabéta szócikket kutatva?

2018.02.02. 09:14:11

@ételizésítő: Mivel az én értékrendem szerint hanyatló értelmi képességű bácsikat, bármennyire rosszindulatúak is, nem illik kinevetni, én itt be is fejezem. További jó szemetelést itt, a blog.hun. Gyanítom, nagyobb öröme már úgysincs az életben :(

ételizésítő 2018.02.02. 14:59:53

@Sally and Billy:
De van, az, hogy anyádat dugom.
És még fizet is érte.

Void Bunkoid 2018.02.07. 11:13:04

@Naki vagyok kerdojel: @ételizésítő: hogy beleesnék-e a népességritkító szórásba? Engem marhára nem zavarna. Nem mondom, hogy mögöttem van az élet, de má' azt sem, hogy még előttem. Ha épp kihúznának a guillotine-lottón, akkor felőlem. Nemes cél érdekében történik, pont.
süti beállítások módosítása