2013.10.21. 21:44

13 millió ember között egyedül

Az életem annyiban változott meg az elmúlt egy évben, hogy gyakran vagyok Londonban egy helyes brit srácnak köszönhetően. Most épp 3 hétig vagyok itt. Semmi különös. Későn kelek, elmegyek a délben kezdődő bikram jóga órára, hazamegyek, kimosom a ruháinkat és a vizes bikram cuccokat, kitakarítom a lakást, leülök a gép elé dolgozni, aztan kora este megjön a pasim. Néha főzök. Vagy elmegyünk valahova, vagy maradunk itthon. Napközben viszont egyedül vagyok. 

IMG_5396.jpg

A bikram jóga klubba csak echte angolok járnak, én vagyok az egyetlen turista. Nyáron még vehettem 35 fontért korlátlan 30 napos bérletet, második alkalommal már a sima bérlet árak vonatkoztak rám is. Korlátlan alkalom 30 napig 150 Font (uhh), én egy 10 alkalmas bérletet választottam 92 Fontért. Szombaton kiszurkoltam az árát, lejógáztam egy alkalmat, majd hazamentem, és otthon leülve ismét átnéztem az opciókat. Találtam egy olcsóbb és korlátlan alkalmú off-peak bérletet, ami csak 77 Font. Ezt nem ajánlotta fel a recepciós lány. (Csak reggeltől délig tartó órákra vonatkozik, és hetente háromszor egy délutáni foglalkozás). Délután visszamentem, hogy visszacseréljem a bérletemet erre, hiszen egyébként is a déli órákra járok, és legalább mehetek, amennyit akarok. A menedzser volt ott, elmondtam a problémámat és szó nélkül átírta a bérletemet és visszaadott 15 fontot. Budapesten ez lehet, hogy nem így lenne. Tetszik ez az azonnali kérdés nélküli korrektség.

Az öltözőben nincs az a családias hangulat, mint ami a budapesti stúdióban van, ahova szintén járok. Senki nem szól egymáshoz, el se köszönnek a lányok távozóban. Valamelyik óra előtt a recepción álldogálva a tanár rámutatott a mellettem álló kisfiúra és büszkén újságolta, hogy milyen cool, hogy ő is ide jár, pedig csak 11 éves. Annyit reagáltam, hogy otthon ez nem megengedett, 18 év a korhatár. Kérdezte, hogy hol van az otthon. Aztán az órán az egyik ászanánál törülközőt használtam könnyítésképp a kitartáshoz. Odajött és mondta a mikrofonba, hogy dobjam le a törülközőt, mert nem megengedett. Talán ez Budapesten elmegy, de itt nem. Revenge. Csak könnyed ügyfél mosolygás jött ki belőlem válaszul, na meg nem akartam visszaszólni a teremben még jógázó 40 angol előtt.  

Vásárolni járok, néha főzök. A nap egyik fénypontja, a kb 10 perces útvonal a jóga órára, majd aztán haza. Odafelé gyorsan kapkodom a lábam, mert általában késésben vagyok, visszafelé már kimerülten a bikramtól, nézelődő funkcióba váltok. Azt szeretem ezekben az utakban, hogy szembe jön velem a világ. A világ különböző nemzetiségei, alakjai, stílusai, figurái haladnak el mellettem.

IMG_624311.jpg

Shoreditchben lakunk, a fent látható képen lévő vendéglátóipari egységbe szoktam beugrani kávéért. Elvitelre kérem, a helyről kifordulva pont olyan lendületet veszek, mint Hugh Grant a Notthing Hill című film elején, mikor narancslét rendelt, majd később leöntötte vele Julia Robertset. Én még nem öntöttem le senkit. Shoreditch London felkapott művész és homoszexuális negyede. A merőleges utcában rengeteg a gay bar, és az utcán sétáló meleg párokhoz már hozzászokott a szemem. Tavaly még megbámultam a kézenfogva sétáló fiúkat, ma már csak pillanatnyi szivárványfolt.

Nemrég a piros lámpánál várakozva az Old streeten egy magas fiún akadt meg a szemem. A haja középnél volt elválasztva: az egyik fele derékig érő hullámos szőke hajzuhatag, a másik fele 2 centisre nyírott forma. Szakállas, de csak félig: az arca egyik felét rövidre nyírt szakáll borítja, a másik fele sima. Az arca mértani közepén van az elválasztás. Férfi kabátot, női szürke pullóvert, hosszú térdközépig érő fodros lila szoknyát és férfi cipőt viselt. Ezzel a ruházattal és haj/szőrzet választással a kettős nemi identitását akarja kifejezni. Én voltam az egyetlen, aki megbámulta, a többi járókelő még egy futó pillantást se vetett rá, akadály, amit ki kell kerülni. Budapesten ugyanez minden sétálóból rácsodálkozást és utánafordulást váltana ki. Budapest sokkal konzervatívabb város, és nem is gyakori a különcség.

IMG_5436.jpg

Egyébként nem élnék itt tartósan és véglegesen. London magányossá tenne. Szeretem Budapestet, szeretem a törzshelyeimet, a kávézókat, éttermeket, ahol már ismernek. Szeretem, hogy minden alkalommal, mikor a városban rohangálok, kihagyhatatlanul összefutok egy ismerőssel, és ha van időnk, gyorsan meg is iszunk egy mi van veled kávét valahol. Londonban mindenhol, főleg a turisztikai látnivalók környékén fullasztóan hömpölyög a tömeg, de a nem turistás helyeken is akármerre nézek kurvasokan vannak. Budapest egy csendes kedves élhető üres kisváros. Szeretem a pesti hidakat, a parkokat, az utcákat a környékemen. Szeretem az épületeinket, hogy még ma is mindig feledezek egy új ház szépségét, ami mellett eddig elmentem. Szeretem a mozikat, ami otthon 3-5 font között megkapok, Londonban 8-15 font.. És nincs felirat, haha.

Szeretem a munkámat. A 15 év alatt kiépítettem egy biztos networkinget, ismerem a megfelelő embereket mindenhol, vagy ahol nem, ott ismerek valakit, aki ismeri... Itt folytatva a vállalkozásomat előlről kéne kezdeni mindent. Sok időbe és pénzbe kerülne, és sokkal nehezebb lenne. Londonban el kéne menni valami rendes munkahelyre, ami nekem nem volt 6 éve, és akkor is csak 1 évig.. Szeretem a barátaimat, szeretem őket áthívni a lakásomba, hogy hajnalig ciderezhessünk a teraszomon. Szeretem a kreativ és sikeres barataimat, mikor találkozom velük, mindig előrébb visz a velük folytatott beszélgetések. Imádom Bluminál a filmnézéseket, GG irodájában a brainstormingokat, Lillánál a közös kajálásokat, babázást és a nagy beszélgetéseket, Andival a kávézásokat. Nincsennek magyarosan depressziós barátaim.

Szeretem a családomat, a hétvégi törökbálinti kitömegközlekedéseket a szüleimhez, az 5 és fél kölyköt, akiknek a nagynénje/keresztanyja vagyok. Nyáron érkezik a hatodik. A bátyámék belehúztak :-) Szeretem, hogy majdnem minden héten láthatom a 13 éves keresztlányomat (a szívemben a saját kislányom), hosszabb idő nem is menne nélküle.. Szeretem az anyanyelvemet, a színházat, a beszélgetős kultúr esteket. Két hete itt vagyok, és csak az egyik szponzorommal beszéltem eddig magyarul telefonon kétszer pár percig. Néha annyira hiányzik az anyanyelvem, hogy a páromhoz ok nélkül mondok valamit magyarul, persze nem érti, akkor lefordítom. Pointless. Anyámékat felhívtam kétszer, de 1 perc után letették a telefont, mert ez drága nekem. Néha felhívom a szomszédot, hogy él e még a macska. Él. 

IMG_555011.jpg

Sok magyar költözött Londonban az elmúlt években. Ebből is többségében két tipus van. Az egyik (nagyobb halmaz), aki tanulatlan, itt pizzafutárkodik, étteremben mosogat, otthoni hazalátogatásai során dicsekedhet a haveroknak a 350 ezres fizetésével, és a menő cuccaival, amit Londonban fillérekért megvehetett. 6 fontos GAP farmer, Pesten 20 ezer Ft. De nem beszél arról, hogy a 4-5 zónában lakik kinn a picsában szar környéken, voltakép nem is Londonban. A szobáját is megosztja valakivel egy putri lakásban, mert az 1000 fontos minimálbéréből csak erre telik, "megússza" 300 fontból. Órákat tömegközlekedik naponta a munkahelyére, és késő este holtfáradtan dől be az ágyába. Beleragad egy ördögi körbe, és esélye sincsen jobb állást találni, interjúkra járni. Már ha beszél angolul. Otthon viszont előtte saját lakása volt, de legalábbis saját szobája. Londonban nem jár esténként szórakozni, mert az már nem fér bele a büdzsébe, na meg a pakisztáni kollegákkal nehéz is lenne. Magyarországon viszont ez nem volt gond. 

A másik réteg az értelmiség, itt is jó munkája van, saját lakást bérel 2000 font körüli áron (vagy a külvárosban olcsóbban), de nem tudja azt az életszinvonalat tartani, amit Budapesten megengedhetett magának. Odafigyel a bevásárlásnál, melyik a olcsóbb joghurt, meggondolja mikor menjen étterembe, moziba stb. Egy srácot ismerek, aki menő nemzetközi bankban dolgozik informatikusként, a Hyde Park mellett lakik egy szuper lakásban (kurvadrágán, de nem baj), rendszeresen utazik, magas életszinvonalon él. Ő pont, hogy ugyanezt az életszínvonalat nem engedhetné meg Budapesten egy hasonló munkakörben. Ő a ritkább kivétel, és ő egyben a példakép, ami motiválja a kalandkeresőket az emigrálásra. 

Az én helyzetem is hasonló, sőt, nekem Budapestről hozott magyar bevétel van átváltva fontba. Itt 3 hétig sokkal szerényebb körülmények között élek, mint otthon. Nem élhetem a budapesti fogyasztási rutinomat: nem mehetek annyit moziba, amennyit szeretnék, és meggondolom, hogy hányszor ugorjak be a Starbucksba, hol vásároljunk be, hova menjünk el este, hol együnk és mit, és figyelembe véve az oda-vissza 5 fontos metróköltséget alkalmanként. (Pesten korlátlan bérletem van ugye). Még a könyvek is drágábbak Londonban. Egy hete megvettem a legújabb Bridget Jones könyvet, amiért 15 fontot fizettem, ami kb. 5300 Ft. Budapesten kb. 4000 Ft lesz az ára, ha megjelenik. És még mindig jobb a helyzet, mert a barátom fizet sokmindent helyettem. 

Nyilván vidámabb és hasznosabb lenne az ittlétem, ha lenne dolgom. Mondjuk ha itt is lenne munkahelyem vagy vállalkozásom. D presszionál is rendszeresen, hogy keressek itt állást. A semmitevés magányossá tesz, még úgy is, hogy a párom minden egymással töltött időnket velem összebújva szereti eltölteni. A hétvégén elutazunk Canterbury-ba, egy japán házaspárnál lesz couchsurfing szállásunk. Nagyon várom. A buszjegy oda-vissza 5000 forintba került fejenként, pont annyi, amennyi Budapestről Egerbe kerül, hogy meglátogathassam a két legjobb barátnőmet, akik már nagyon hiányoznak. Jövő héten megyek haza, hévégén gyertyagyújtás a nagymamám sírjánál, és Rékát és Szöszit is láthatom végre. Eger, a szülővárosom, még mélyebben győkerezett érzések, mint Budapest.  

Kövess minket a Facebookon is

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr385591354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.21. 23:14:46

Ez a 13 millio ember ez honnet jott? Londonban kb 8 millioan elnek.

"De nem beszél arról, hogy a 4-5 zónában lakik kinn a picsában, voltaképp nem is Londonban." A kinn a picsabanrol annyit, hogy Croydonbol ( 5os Zona) 15-20 perc alatt benn vagy London Bridgenel. Ennyit a kinn a picsabanrol. Egyebkent meg nagyon is London:)

Az ertelmisegi, meg ha kis esze van, hulye lenne havi 2000 fontert lakast berelni, hacsak nem ez az elete nagy alma, hogy a belvarosban eljen , ha kozben 1000-1200-ert is meg tudja tenni. Nyugodt, kellemes, biztonsagos helyen.

Metronal meg ha sokat utazol, megeri a heti/haviberlet.

Az 1000 fontos minberbol ha nem egyedul el az ember, hanem aparjaval, es annak is van 1000 fonros minberje, na ugy mar egesz jol el lehet elni, sajat lakast berelni, es lehetne sorolni.

". Szeretem a mozikat, ami otthon 3-5 font között megkapok, Londonban 8-15 font" Azt megneznem hol kapod meg, en utoljara 5-7 fontert voltam otthon moziban.

15 fontert itt van unlimited card, igaz 1 evet ala kell irni. De mi rendszeresen 5 fontert megyunk moziba ( cineworld) , van mikor 1 fontert , de az ritka alkalmak egyike, de ossze szokott jonni...
Ezt csak ugy kiegesziteskepp. :) Egyebkent tok jo varos London, de tipikusan olyan, megszoksz vagy megszöksz.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.21. 23:26:24

@tildy:): látom megragadtad a lényeget!

Wikipedia adatok: Urban zone 11,905,500, Metropolitan area 15,010,295
Szóval igen, Londonban átlag 13 millió ember van. nem az a lényeg, h mennyien ÉLNEK Londonban, hanem hány ember van összesen a városban és vonzáskörzetében.

Az értelmiségi réteg nem minden része gondolja azt, h megfelelő számára az 1000 fontos külvárosi lakás.

Budapesti Művész mozi: 980 Ft, azaz kevesebb, mint 3 font.
MOM: 1540, azaz kevesebb, mint 5 Font. Én ebbe a két moziba járok, de a cikk ezen részlete arról szól, h ÉN mennyit fizetek a moziért otthon.

A londoni mozitipp kedvezményt köszönöm, az hasznos volt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.21. 23:36:49

@nikita: 3-as zona meg nem kulvaros. 1200-1500 fontert pedig egy-ket szemelyre nagyon franko egy-ket haloszobas lakasokat kapni. Persze van, akinek nem megfelelo.
Cineworldben keddenkent van kb 5 fontert jegy. Tobb cineworld moziban is.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.21. 23:42:03

@tildy:): jaja, az annak nagyon remek, aki ott dolgozik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.21. 23:48:06

@nikita: nem csak annak. Canary Wharfrol szinten kb 10 perc London Bridge. Ez sok???? Bank/Monument vagy Tower kb 10-15 perc.
Shoreditch kicsit tobb, legyen 25.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.21. 23:53:50

@tildy:): igen, meg a séta a metróhoz, és onnan kijönni stb. és nem mindenki a London bridge-nél dolgozik.
Vannak sokan, akik szeretnek a cityben élni, gyalog járni a munkahelyre, esténként leugrani egy sörre, amit szintén gyalog érnek el. CW környéke halott este.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.21. 23:57:45

@nikita: Hat, hetvegen a City is, sok esetben. (marmint halott) Nem egyszer fordult elo, hogy benn voltunk a belvarosban hetvegen, es zarva voltak a pubok. ( Liverpool streettol a Shard iranyaba)

Vittore. 2013.10.22. 09:33:29

Az biztos, hogy ha Londonba költözünk ki, egy darabig biztos zavarni fog a sok 3. világbeli fazon, Budapesten belőlük azért sokkal kevesebb van. Csak ugye London most Európa közepe, hacsak meg nem tanulok hirtelen németül :)

És egy apró hiba: a bosszú az nem "revange", hanem "revenge".

Cheap Charli 2013.10.22. 21:50:23

Úgy látom váltjuk egymást Londonban. :) 3 hete jöttem haza és jövő héten megyek megint. :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.22. 22:25:50

@btiborc: én jövő hét szerdáig vagyok itt :-)

Cheap Charli 2013.10.22. 23:20:38

@nikita: Na én szerdán reggel érkezek. :)

sellőlány 2013.10.22. 23:35:46

Értelmiséginek vallom magam, de speciel az 5. és a 6. zóna határán laktam a Richmond park mellett, egy kifejezetten angol középosztálybeliek lakta környéken. Minden ház min. 2-3 szintes volt nagy kerttel, és maga a negyed egy egy barátságos központtal (+bevásárlóközponttal) és egy nagyon kedves, csónakokkal teli Temze parttal rendelkezik. Sok ház a Temzére épült saját kikötővel, luxusapartmanokkal, ott kifejezetten egy tehetősebb réteg él. A Victorián 30 perc alatt bent voltam, vonatok negyedóránként jártak. A rent a 4 hálószobás házra 1100 font + rezsi volt (10 éve), csend és nyugalom, imádtam. Én futni jártam a Richmond parkba, ennél kikapcsolóbb sportot nem is találhattam volna, ahol többnyire egy árva lélekkel nem találkoztam (mert akkora). (Ja, és ugyanott lovagolhattam is volna, ha rászánom magam.) A Cityt is kedvelem egyébként, de lakni nem tudtam volna ott, arról nem is beszélve, hogy ott ugyanennyi pénzért max. valami egérlyukat kaphat az ember. Egy barátom az Elephant&Castle környékén lakott egy park mellett, de minden irányból ráépültek házak és maga az épület nagyon le volt lakva, illetve folyamatos volt az autózaj, nekem ez túl sok lett volna (egy előnye egy tetőterasz volt, rálátással a parkra, ahol rendszeresen BBQ partikat rendezett). Kipróbáltam pár nap erejéig Wembley-t (3. zóna) is, na az konkrétan egy gettó volt, onnan menekültem. Az akkori pasim (aki helyi volt) Winchesterben lakott és onnan ingázott a City-be minden nap, ami egy jó óra utazás volt, de inkább bevállalta ezt, semmint, hogy Londonban éljen. London ezerarcú,fantasztikus, izgalmas és nagyon sittes negyedekkel. Szerintem taszító ugyanakkor nagyon élhető is tud lenni. Ezért kár lenne bármilyen általános következtetést levonni egy év ilyen-olyan tapasztalat alapján.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 00:55:18

@sellőlány: Nyilván London külterületén van jónéhány milliomosok lakta zöldövezet is, ahol szép óriási magán luxus házakat építettek fel saját parkokkal. Ilyenben lakik pl Mick Jagger is. Vagy az általad említett Richmond is teljesen jó, ahova családok költöznek elsősorban, mivel nem akarják a gyerekeiket a betonrengetegben felnevelni. A 3-4-es zónás külváros megnevezésnél kifejezetten a szar környékre értettem, oda is írtam: szar környéken.

sellőlány_ 2013.10.23. 10:07:30

@nikita: @nikita: Főképp erre a bekezdésre reagáltam a hozzászólásomban. "Sok magyar költözött Londonban az elmúlt években. Ebből is két tipus van. Az egyik (nagyobb halmaz), aki tanulatlan, itt pizzafutárkodik, étteremben mosogat, otthoni hazalátogatásai során dicsekedhet a haveroknak a 350 ezres fizetésével, és a menő cuccaival, amit Londonban fillérekért megvehetett. 6 fontos GAP farmer, Pesten 20 ezer Ft. De nem beszél arról, hogy a 4-5 zónában lakik kinn a picsában szar környéken, voltakép nem is Londonban."
Ja, és a Richmond park nem egyenlő Richmonddal, és nem is családdal mentem oda :-)
Utazás: buszozva a zónák között valóban bele lehet futni dugókba, de a többség által használt metróvonalakon szinte lehetetlen órákat utazni. Az 1-3 zóna távolság max. 25-30 perc, egyszer vegigmentem a Piccadilly line-on Heathrowtól Cockfosterig, ez 1 óra 15 perc volt. (Gyakorltilag minden 1.-től induló zónát kétszer érintve.) Persze ezek a futamidőt csak azokra érvényesek, akik nem mozgássérültek vagy nem rendelkeznek irdatlan pakkokkal, mert ha át kell szállni 2-3 line és vonat között, a sok lépcső lassítja a közlekedést.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 10:13:31

@sellőlány_: szia, ha azt írom, hogy általában családok költöznek oda, akkor annak a mondatnak az az értelme, hogy te is családdal mentél oda?
Mindegy, Richmond se a cityben van. Tényleg ennyire nem tiszta amit írok?

Nem tudom, nyáron valamikor metróztam, nem tévedtem el és több, mint 1 óráig utaztam a metróban az 1-es zónán belül. És ezt már két külön vonallal is abszorváltam.

sellőlány_ 2013.10.23. 10:51:37

@nikita: Nem, csak amit írsz, azt olyan módon és evidenciával írod, mintha nem is lehetne másképp. Ezért is írtam, hogy London (és közigazgatásilag hozzá tartozó nyúlványai, melyekre a 13m lakossal hivatkozo), annyira sokarcú. Sokféleképpen meg lehet élni, a te valóságod egy a sokmillió közül. És általában - másokkal ellentétben - nincs is bajom a hasonló hangvételű posztjaiddal, de ez most valamennyire érintette a saját tapasztalataimat, amiket válaszként jogosnak véltem megosztani.

bambanő (törölt) 2013.10.23. 10:58:42

"Budapest sokkal konzervatívabb város, és nem is gyakori a különcség." - ez nem konzervativizmus, csak kevesbe magamutogatoak a nepek
mondjuk ugy, hogy nem kell bohocnak oltozni, hogy jol erezhesd magadat
Magyarorszagon is lehetsz olyan homokos, mint a Szahara...

"Budapest egy csendes kedves élhető üres kisváros." - nem kisvaros, Europa egyik nagyon nagy varosanak szamit, plane az agglomeracioval egyutt...
kulfoldi ismeroseim szerint sem unalmas es csendes Budapest, sot izgalmas, viszont a magyar videk, akar a nagyobb varosok is, mint Debrecen vagy Szeged halal uresek es nincs ott semmi

"És nincs felirat, haha." - miert is lenne? Kinek? Milyen nyelven?

a londoni melos magyarok lenezese, mert megosztjak a lakast, koltsegeket, eleg nagy parasztsag
nyilvan nem csak a magyarok elnek igy, de angolok is, fiatalok, keves penzbol

az is egy hazugsag, hogy minden londoni pizzafutar, aki k-europai, muveletlen, tanulatlan, kepzetlen... egyszeruen valahol el kell kezdeniuk a diplomasoknak is, akik nem konkret allasra erkeznek ki
illetve bizonyos diplomak nem jelentenek automatikusan magas karrierlehetoseget
nem tanulatlanok, csak a diplomajuk nem a legkurrensebb

megneznem, hogy a posztolo mit alakitana a feltehetoen rendkivul keresett vegzettsegevel, nulla kulso segitseggel egy londoni eletkezdesnel

amugy a londoni melos magyarokra pont nem jellemzo, hogy felvagnanak akarmire is, mivel mar annyian vannak, hogy minden csaladba, ismeretsegi korbe jut beloluk
nincs mar illuzio, nem lehet vetiteni, mindenki tudja, ki mibol mennyibol elhet es egy jo farmertol sem esik mar hasra senki
a 350000-es fizetes meg a vilag nagy reszen kurvajonak szamit
Londonban nem, de hat a londoni magyar elsosorban nem a londoniak kozt akar meno lenni, hanem a magyarorszagi nihil elol menekult oda
en sem vagyok ultragazdag ott, ahol most elek, megis elegedett vagyok
jol teszik, jobban, mint akik otthon maradnak

bambanő (törölt) 2013.10.23. 11:01:23

@nikita: talan abszolvaltam, nem r-rel!!!
ha nem megy a helyesirasuk, akkor nem kell idegen szavakat hasznalni

Cheap Charli 2013.10.23. 11:03:19

@sellőlány: Wembley 4-es zóna. Én személy szerint Wembley Park-nál szoktam megszállni ha kint vagyok pár napra, de nem mondanám gettónak, főleg azután, ha már jártál Pesten az Orczy tér, Kálvária tér, Teleki tér háromszögben. :) És nem mellesleg max.:30 perc alatt a cityben vagy onnan a Metropolitannal.

bruni 2013.10.23. 11:20:11

@btiborc: korrigálok, Wembley határa volt, a helyi magyarok hívták Wembeynek. 3-as zónás bérlettel közlekedtem, emiatt emlékeztem így. A környéken főleg bevándorlók laktak, minden házban 6-8-10 fő. A gettót erre értettem. Aztán jött a R környéki lehetőség, így nem is merültem el jobban a negyed feltérképezésében.

kalloa121 2013.10.23. 12:22:50

Könyv: mindenki, aki sokat olvas, előbb-utóbb rájön, hogy át kell váltani e-book olvasóra.

Én egy Kindle 5-öt vettem pát hónapja kb. 28000 ft-ért (ez átlagosan 10 könyv ára), és azóta csakis azon olvasok.

Tévedés azt hinni, hogy a legújabb bestsellereket csak papíralapon lehet berszerezni, pl. épp a napokban töltöttem le Ken Follett Évszázad trilógiájának első két kötetét (a harmadikat még nem írta meg).

Az 1. rész, a Titánok bukása nyomtatott változatban 4790 ft, a 2. rész, A megfagyott világ ugyanannyiba kerül, így 9580 ft-ot NEM kellett kiadnom, amikor tökéletes formátumban letöltöttem a netről INGYEN, nem beszélve az immár kb. 100 egyéb könyvről is, amelyek a Kindle-ömön vannak.

Életem egyik legjobb beruházása, csak ajánlani tudom, ráadásul a könyvek nem jelentenek plusz súlyt a csomagokban sem, ami azért nem elhanyagolható, ha sokat utazik az ember.

frikazojd · http://kocs.ma 2013.10.23. 12:48:07

en milton keynesbol jarok be a citybe dolgozni, mert a mortgage+berlet is sokkal olcsobb mint egy hasonlo lakast berelni bent londonban. namost akkor en minek szamitok?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 13:51:51

@sellőlány_: az a féle általánosítás, ami a posztomban van, olyan, mintha azt írnám le, hogy a magyarok kreatívak. Erre jönne valaki, hogy nem igaz, mert ő is ismer egy csomó magyart, aki nem kreatív. Na most akkor igaz, hogy a magyarok kreatívak, vagy sem? Általában igaz. Mint amit a kivándorló nagyobb halmazáról részben írtam: általában ez jellemző rájuk.

A poszt többi részére reagálva: igen, arról írtam, hogy ÉN hogy élem meg, mivel ez egy személyes blog.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 13:59:09

@bambanő: szerintem Budapest konzervatívabb, de te érezheted másképp.

Igen, Budapeste egy csendes üres kisváros. Londonhoz képest. Elég határozott és erős kontextusba helyeztem a posztban a mondatot. Sajnálom, ha ez mégsem jött át neked.

A felírattal való visszakérdezésedre már nem is reagálok. De az, hogy erre rákérdezel világosan rámutat arra, hogy az egész posztot nem értetted meg.

Ki írta, hogy MINDEN londoni pizzafutár tanulatlan? Én nem. Én a nagy többségről írtam és nem mindenkiről. Mindenkiről írni elég hosszú bejegyzés lenne.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 14:00:33

@bambanő: miért vagy ilyen nyugtalanul ideges?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 14:02:43

@kalloa121: Má több mint 1 éve van Kindle-m, de továbbra is nagyon szeretem a papírkönyveket. Amikor megkaptam, akkor rá egy honapra megleptek kb 400 könnyvvel is hozzá, mégis azóta is papírkönyveket veszek.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.23. 14:05:59

@frikazojd: nem tudom melyikbe, én azokról írtam, akikkel én találkoztam, vagy az én környezetem találkozott. Téged nem ismerlek :-)

sellőlány 2013.10.23. 20:33:15

@nikita: Ezzel a példáddal nem értek egyet. Ha a londoni magyaroktól alkotott véleményed szubjektív, akkor ok. Ha viszont ennek igazságát akarod bizonytani vagy igazságként beállítani, akkor baromság. Részemről a téma lezárva.

GrandMasterB 2013.10.27. 11:22:00

Jó írás lett volna, de kár leszólni a kinn élő magyarokat, például az én ismerőseim mind értelmiségi munkát végeznek kinn. Furcsa olvasni, ahogy szisztematikusan felépítve leírod, hogy miért rossz London... Vannak olyan emberek, akik külföldön is fel tudják építeni az életüket, ki ezért ki azért, és nem kifogásokat keresnek, hanem ki mernek lépni a kis komfort zónájukból. Mindenkinek szabad a választás, de el ne ítéljünk senkit addig, amíg nem tudjuk a valós motivációját, élethelyzetét, ami a külföldi munkára késztette.

bambanő (törölt) 2013.10.28. 04:54:47

@nikita: oh, cseppet sem vagyok en ideges, csak mosolygok, amikor valaki ugy akar muveltnek tunni, hogy altala nem ismert idegen szavakat hasznal
persze helytelenul
ahogy latom te vagy nyugtalan, amikor valamilyen szegyellni valo hianyossagodra felhivjak a figyelmedet

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.28. 11:02:45

@bambanő: te csak mosolyogsz, mikor 5 felkiáltójeles üvöltéssel reagálsz egy kommentemre, amit másnak írtam. Értem, milyen az, amikor ideges vagy?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.11.02. 19:45:08

@nikita: Itt akar utcarol utcara is valtozhat a helyzet. Hackney-t es Newhamet is szokas leszolni, pedig vannak nagyon jo reszei. ( Pl Hackneyben Shoreditch)
süti beállítások módosítása