2013.09.24. 09:39

Egy színes olasz vendég Toszkánából

Az elfogadott couchsurfing request után általában a surferek egy, max két levelet írnak még. Az elsőben megköszönik az igenlő választ, az érkezésük előtt pedig dobnak egy új üzenetet, hogy érdeklődjenek mikor leszek otthon. Hozzászoktam a rövid, lényegretörő levelezésre. Az igenlő válaszban már elküldöm a lakásom címét, telefonszámomat stb. A második levelemben meg jelzem mikor leszek otthon. 

italy-flag.gifHatvanharmadik vendégem azonban a request után még 9, azaz kilenc darab nagyon hosszú levelet írt. A legtöbbre nem válaszoltam, vagy csak 1-2 mondatokban. Nem azért mert bunkó akartam lenni, hanem túl sok energia. Sauro Panini (53) mérnök, olasz CSer Toszkánából, Firenze városából érkezett hozzám. A referenciája szerint 5 vendéget fogadott, és korábban nem szörfölt sehol. A budapesti útja volt az első CS kanapé élménye. Én voltam a harmadik vendéglátója.

Sauro csak nőket fogad, és csak nőknél száll(t) meg. A háza igazi álom CS hely, elmesélte, hogy a vendégeinek külön lakrésze van nála, külön szoba, fürdőszoba, hatalmas terasz rálátással a toszkánai dombokra. Biztos gyönyörű. A nekem küldött leveleiben kihangsúlyozta, hogy fontos neki, hogy töltsünk el időt egymással. Ez természetesen nem volt ellenemre, hiszen ha nincs időm, nem fogadok vendégeket. Bár ha nincs meg a vendégemmel a klikk, akkor szivesebben veszem, ha megy a dolgára tőlem függetlenül, vagy ilyenkor szoktam couchsurfing meetinget javasolni "közös" időtöltséként. 

Két estét lakott nálam, az ittléte alatt végig nagyon úriemberként viselkedett a szó legszorosabb értelmében. A házam előtt találkoztunk, kicsit késve értem haza késő délután. Egy csokor virággal fogadott, ami eléggé meglepett. Még sohasem kaptam virágot vendégtől. A csomagjából még elővarázsolt egy olasz olajat is, amit tésztákra vagy salátára kell önteni. Bementünk a városba, a Di Vinoba ültünk meg a Szent István téren. Fehérbort ittunk, mindkettőnknek izlett. Én Demeter Élvezetet, arra nem emlékszem, hogy ő mit kért. Kifizette mindkettőnk számláját, amit az ajándékok után már kissé soknak éreztem. Utána átmentünk a Gozsdu Pointerbe cidert inni, (szintén Sauro meghívására), majd 23.00 körül hazamentünk. Úgy vettem le, hogy ezt az utat szerette volna arra is felhasználni, hogy barátnőt találjon Budapesten. Vélhetően éppen ezért fogad csak nőket otthon is. Részletesen elmesélte, hogy a korábbi budapesti hosztjai fantasztikusak voltak, és szinte baráti kapcsolatba került velük. Sokat mesélt az érzéseiről, hogy belefáradt a munkájába és valami mást szeretne csinálni. Attól is nagyon félt, hogy a kora miatt nem fog hosztot találni, de könnyen talált és ennek rettentően örült. 

photo (291).jpg

Ahogy a fényképen is látható, kissé villogott a szemem ettől a színkavalkádtól, amit viselt, hosszú időbe telt megszokni. Férfin még ennyi színt nem láttam sohasem, ezért eléggé meglepett, hogy másnapi szettjében minden szürke színű volt rajta. Elmondta, hogy a divat és az öltözködés fontos pont az életében. Ez olyan olaszos dolog szerintem, bár nem szeretem kategórizálni az embereket nemzetiség szerint. Hallkan megjegyzem, hogy amíg el nem kezdett mesélni nekem a nők iránti elkötelezett és mérhetetlen hódolatáról, addig tökre azt hittem, hogy meleg. Itt egy pont, hogy nem szabad külső alapján ítélni (kategórizálni stb).

Másnap este otthon maradtunk, mert korán kellett kellnem. 08.00-kor kezdődött az angol tanfolyamom. Tésztát főzött, ami eszméletlen finom volt, még akkor is, ha a szószokat is a boltban vette. Sauro azt mondta, hogy ilyen rossz tésztát még életében nem csinált, és ha ezt az olasz barátainak tálalná fel otthon, akkor nem ennék meg. Én megettem, és nagyon izlett, bár nem hitte el. Aznap kiderült, hogy elhagyta a személyi igazolványát a budapesti bérletével együtt. Azzal töltötte el az utolsó előtti napját, hogy visszament az összes helyre, ahol előző nap egyedül és velem járt, de nem lett meg. Másnap reggel együtt indultunk be a városba, én az angol tanfolyamra, ő az olasz nagykövetségre, hogy jelentse az igazolvány elvesztését. 

Sauro tele volt érzésekkel, energiával, és várakozással, hogy megoszthasson mindent valakivel. Remélem megtalálja az igazit. Megérdemelné. 

Ha tetszett a poszt kövess minket a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr75530579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takito 2013.09.24. 12:49:06

Florence-t direkt írtad, vagy nem tudod, hogy magyarul Firenzének hívják?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.09.24. 19:24:48

@Takito: a CS lapjáról másoltam be, nem is gondolkodtam a magyar megfelelőjéről :-) de igazad van, átírom!

Almandin 2013.10.04. 20:27:33

@nikita: Az olasz megfelelője is Firenze, nemcsak a magyar (firenzeiektől első kézből származó infó).
süti beállítások módosítása