2013.06.24. 19:22

Egy ausztrál geohidrológus vendég, akiből klímakutató lesz

Mostanában már lusta vagyok a vendégeim elé menni a Batthyány térre. Megadom nekik a címem, és találkozunk otthon. A nyilvános helyen való találkozásnak meg van az az előnye, hogy ha veszélyt jeleznek a receptoraim, akkor mondhatom (?) a vendégemnek, hogy bocs, de inkább nem hosztollak. Aztán arra gondoltam, hogy egy ideje úgyis végtelen műgonddal válogatom meg, hogy kinek mondok igent, és aki átesett a szűrőn, azzal vélhetően nem lesz gond. Akkor meg felesleges elé menni. Ha meg annyi baj van vele, mint az már néhányszor előfordult, hogy nem találjuk meg a közös hangot, az nem elég indok arra, hogy azt mondjam neki, bocs, de inkább keress magadnak egy szállodát, mert unatkozni fogunk egymás társaságában. Szóval jöjjenek csak szépen házhoz a surferek.

australia.gifÖtvenedik vendégemmel, az ausztrál Deltonnal (46) a kapum előtt találkoztam. Kb 23.00-ra ért taxival hozzám. Őt is átvágta a taxis, a Deák tértől 6000 Ft-ot fizetett, ami valójában egy kb. 1800 Ft-os út. Szofiából érkezett egy 12 órás buszozás után. Március óta utazik. Egy hónapot Balin töltött. Szállodákban lakott, motort bérelt, egy városban töltötte el az idejét. Volt Törökországban is heteket, majd Szofiában 4 napot. Budapest után Németországba, majd Ausztriába utazik. Utána talán Portugália és Spanyolország. Ősszel megy haza.

photo (17).JPG

Tőlem 3 napra kért szállást, igent mondtam neki, majd sajnos csak az érkezése előtt 1 nappal vettem észre, hogy az ő requestje előtt egy nappal korábban igent mondtam két másik lánynak. Mivel nem férnének el együtt hárman a szobában, ezért írtam Deltonnak, hogy az első éjszakára maradhat, a másik kettőre sajnos más vendégem lesz. Annyira szarul éreztem magamat emiatt, és nem akartam, hogy azt gondolja, hogy szimplán csak meggondoltam magamat, mert "jobb" vendégeket találtam nála, hogy bizonyítani akartam a bénaságom. Megmutattam neki, hogy 18-án mondtam igent a két holland lánynak és neki 19-én. 

2006 óta CS tag, 19 vendéget hosztolt otthon. 26 pozitív referenciája van. 

Ausztráliában, Brisbane városban született, nőtt fel és élt egész életében. Édesapja Szingapúrból származik, anyja ausztrál. Delton geo-hidrológus mérnők. Törökországban egy klíma változással foglalkozó oktatásban vett részt. Előadókat képeztek. A lényege az, hogy a hallgatók később felkészülnek az anyagból és ha lehetőségük adódik, akkor iskolákban, nyilvános fórumokon és konferenciákon terjesztik a környezetvédelemmel foglalkozó tudást. Tulajdonképpen ez egy misszió. Legalapvetőbb tanácsaik, hogy ne utazz repülővel, légy vegan, és szavazz olyan politikusra, aki foglalkozik a környezetvédelemmel. (Én ebből egyiket sem tudom betartani). Delton még a felkészülési időszaka alatt van. Nem tudja hogy hol és mit fog oktatni, még maga is az út elején van. Javasoltam neki, hogy válasszon ki egy speciális témát és legyen annak a szakértője. Ez neki és a hallgatói számára is sokkal izgalmasabb lesz, mintha általános környezetvédő lenne. Válassza a szemét, vagy táplálkozás témát, vagy a közlekedést, vagy amit akar, ami közel van hozzá. Ezt jó ötletnek tartotta. Jó dolog valamit elülteni másokban :-)

Felajánlottam neki, hogy kimoshatjuk a koszos ruháit, egy adagot be is tettünk a mosógépbe. A másnapi távozására meg is száradt. Kiültünk a teraszomra, sörrel és cigarettával kínáltam. Delton megivott két doboz sört, én megittam 3 cidert, és elszívtunk egy doboz cigarettát. (Másnap a jegyvásárlás mellett akart nekem venni egy doboz cigarettát, amit persze nem fogadtam el, de értékeltem, hogy felajánlotta.) Elmesélte, hogy egy korábbi kapcsolatából van egy 9 éves kislánya, valamint mesélt a kapcsolatukról. Beszélgettünk a válásról általában és a gyerekekre gyakorolt hatásról.

A vendégem is hasonló akcentussal beszélt, mint a barcelonai vegan hosztom, azaz akcentus nélküli “tiszta” angolt. Elmesélte, hogy erre tréningezte magát, nem akart ausztrál akcentussal beszélni. Elhagyta és elsajátított egy úgymond akcentus nélküli angolt. Odafigyel az intonenciára, a választékos szókincsre. Az elején furcsa volt nekem, hogy egy angol anyanyelvűt miért érdekli ennyire a saját akcentusa és hibátlan angol tudása, de aztán eszembe jutott, hogy nem kevés magyarral is találkoztam már, akinek úgyanúgy fontos volt a tiszta szép kiejtés, a helytelen mondatszerkezetek kerülése. Az írott magyar nyelvre is rettentő érzékenyek és szeretnek szépen és választékosan magyarul társalogni. 

Megtudtam, hogy Ausztráliában nagyon sokan helytelenül és leegyszerűsítve beszélnek angolul. A beszédtempójuk is lassú, de ennek köze van a hőmérséklethez is. Nagyjából minden kétszer annyiba kerül, mint nálunk. Lakást bérelni viszonylag megfizethető áron lehet. Mondjuk csak 30-40 százalékkal drágább, mint Magyarországon.

Ma 13.00 körül ébredt, én hamarabb. Adtam neki Túró rudit, majd magára hagytam. Nem tudom hogy izlett neki, de valószínűleg nem, mert nem mondta, hogy remek volt én meg elfelejtettem ksőbb megkérdezni. Volt egy szokatlan kérdése: megmutatott nekem egy sima trikót és megkérdezte, hogy szabad e ezt hordania Budapesten. Arra hivatkozott, hogy vannak országok, ahol előírásos az öltözködés, és nem ismeri a magyar szokásokat. Egy ideje hosztolok vendégeket és megdöbbentőek néha a kérdéseik, de kezdek már edződni. Neki is csak annyit válaszoltam, hogy azt vesz fel, amit akar. Budapest is olyan európai város, mint a többi, azaz nincsenek szabályok. Tudtommal csak néhány iszlám országban van előírás az öltözködésre, mint pl. Iránban. 

Bementünk a Kino moziba reggelizni. Ettünk zöldséges rántottát, ittunk latte macchiatot, narancslevet és ásványvizet. Delton vendége voltam thank you gift gyanánt. Delton egyébként otthon vegan, mióta utazik cask vegetáriánus. Utazás közben kissé problémás vegannak maradni, amit megértek. Szerintem utazás nélkül is nehéz vegannak maradni. Én szeretnék az lenni, de ahhoz az kéne, hogy szeressek főzni. Akkor minden nap elkészíthetném a finom zöldségekből és gyümölcsökből álló ételemet.

15.30-kor elbúcsúztunk az Oktogonnál, neki találkozója volt az airbnb hosztjával, egy lakást fog bérelni a környéken a következő napokban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr595376193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yumurdzsak 2013.07.05. 16:25:55

gratulálok az 50-ik vendégedhez! további jó szörfölést!
süti beállítások módosítása