2013.03.15. 13:51

Budapest népszerűbb, mint Kijev

Ukraine_svg.jpgNegyvenegy és negyvenkettedik vendégem, Kijevből, Ukrajnából érkeztek hozzám. Jane Right - vélhetően ez egy művésznév - 22 éves. Újságíró szakot végez master képzésen a kijevi egyetemen. Szabadúszó fotós és nemezelt táskákat készít, valamint egy boltban dolgozik, ahol mindenféle érdekes ruhákat és ékszereket árulnak. A barátja, Jura (33) kaligráfus Donetsk városból, szintén Ukrajnából. Egy orosz social média játék cégnek fejleszt játékokat. A srác nem tagja a CS-nek, és nem beszél angolul. Jane 2011-ben csatlakozott és 18 surfert fogadott, és egy helyen volt eddig vendég.

A találkozásunkkor elmesélték, hogy a Liszt Ferenc Reptéren volt egy kis problémájuk a határőrséggel. Ugyanis kértek tőlük meghívólevelet vagy szállodai szobafoglalást igazoló papírt. Nyilván egyikük sem volt. A Couchsurfing mibenlétét nem volt kedvük elmagyarázni a kedves határőröknek, ezért azt mondták, hogy itt fognak szállást keresni. Kérdezték tőlük, hogy hogyan kaphattak vízumot, ha nem volt szállodájuk. Nem akarták elmondani, hogy ilyenkor az a bevált gyakorlat, hogy foglalnak egy szállást és repjegyet, megkapják a vizumot, majd utána lemondják a szállást. Azt mondták a határőröknek, ami félig igaz is volt, hogy lemondták a szállást, mert szereztek ismerősön keresztül pár magáncímet, ahol aludhatnak. A határőrség elkérte a címlistát és felvitte a gépbe a címeket. Megvan a határőrségnek a címem! Be kellett még mutatniuk a vissza útra szóló repülőjegyüket, majd végül beengedték őket. Mivel Ukrajna nem az EU része, így sokkal szigorúbban ellenőrzik a schengeni határon kívül érkezőket.

Este 21.00 körül, miutén hazaértünk felraktuk az aznap vásárolt térképemet. Még akkor "felszúrtam" az összes város helyét, ahonnan eddig érkeztek vendégeim. Az a terv, hogy ezek után minden új vendégem kap majd egy szines rajzszöget és "felszúrja magát" a térképre. Az oxfordi vendéglátómtól, Zsuzsitól loptam az ötletet, bár ő minden vendége kezébe ad egy filcet, hogy írják alá. Én nem akarom összefirkáltatni a térképet, valamint hiányozna róla az első 40 vendégem aláírása. Jane teljesen elképedt, hogy május óta hogyan fogadhattam 40 couchsurfert, amikor ő több mint két éve tag, és összesen nem kapott ennyi requestet azóta. Erre annyit válaszoltam, hogy Budapest nagyon népszerű utazási célpont Európában. Azt nem akartam már hozzá tenni, nehogy megsértsem őket, hogy a mi fővárosunk vélhetően népszerűbb, mint Kijev. Nem, nem raktuk fel ferdén a térképet, csak ferdén fotóztam le.

Este még megmutattam nekik a nemzetközi blogversenyt, amin elindultam, és amire várom a szavazatokat mindenkitől. Már most is az első 25-ben vagyok, de az a lényeg, hogy innen ne csússzak lejjebb, mert a zsűri innen választ ki 14 győztest, aki majd utazhat. Tőled is várom a szavazatod, kedves olvasóm! :-) Jane és Jura leszavaztak rám az összesen 7 email cimükkel. Tiszta hálás voltam.

Photo1 (31)_1.jpgJura az első pillanatra nagyon szimpatikus volt nekem, kedves, bár zárkózott személyiség. De nagyon őszinte a tekintete és kedves a mosolya. Kár, hogy nem tudunk beszélgetni. Jane pedig egy rendkívül értelmes és okos fiatal nő. Az est témája nagyjából az volt, hogy Jane elmagyarázta mi a különbség az ukrán és az orosz nyelv között. Jane nem tanult az iskolában oroszul, de mivel a legtöbb sajtó és egyéb könyv, információ is oroszul van, ezért gyakorlatilag ráragadt a nyelv.  A két nyelv hasonlít egymásra, de komoly különbségek vannak közöttük. Beszélgettünk még kicsit a CCCP-ről is, de csak érintőlegesen, Jane egy évvel a Szovjetúnió összeomlása után született. Elmesélték azt is, hogy Kijevben nagyon hasonló árak vannak, mint Budapesten. Emellett a fizetéseik rosszabbak, mint itt, viszont a lakás bérleti árak magasabbak. A legtöbben éppen ezért közösen bérelnek lakást. meséltek még a mérhetetlen korrupcióról. Az EURO futball bajnokságra épült utak a nyár óta mind tönkrementek, mivel a beruházók nem a megfelelő minőségű alapanyagokból építkeztek. Jane  kissé radikális véleménye szerint akkor lenne vége a korrupciónak, ha valaki bemenne a parlamentbe és felrobbantaná azt az összes politikussal együtt, majd utána az újra összeállt kormány új politikusait is felrobbantanák. Talán a harmadik parlament már lehetne tiszta is. Az ukránok mára feladták a küzdelmet egy tiszta jogállamért. beletörődtek, hogy a rendszerük rossz, a politikusok lopnak, és az országuk nem fejlődik.

Eredeti tervünk az volt, hogy ma várost nézünk, de semmi kedvem nem volt kimozdulni ebben az időben. Későn ébredtek, főztek maguknak, megreggeliztek-ebédeltek a szobájukban. Bementek sétálni, odaadtam nekik az útikönyvemet és a bérletemet. Én maradtam itthon. Délután bemegyek a városba, egy itt élő észt Couchsurfer lánnyal találkozni és vele interjút készíteni. Az egyik CS tag palacsintasütést szervez mára, vélhetően elmegyünk oda közösen.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ANTICK 2013.04.09. 12:38:16

"Azt nem akartam már hozzá tenni, nehogy megsértsem őket, hogy a mi fővárosunk vélhetően népszerűbb, mint Kijev."

És mi van ha a női profilok jobban pörögnek, hmm? Ennyire nem egysíkú a "probléma"...