2012.09.24. 09:48

Go Home!

Három magyar ismerősöm él a szintén magyar partnerével Londonban. Ildikó informatikusként dolgozik 3 éve Londonban. Péter néhány hónapja vándorolt ki és social media területen dolgozik egy ügynökségnél. A harmadik család három gyerekkel kb. fél éve érkezett meg: Kati fotós, a férje grafikus. Az ismerőseim közös jellemzője, hogy mindhárman brit állampolgárságot szeretnének és egyikük se akar visszaköltözni Magyarországra soha többé. Péter, aki csak néhány hónapja van kinn, úgy nyilatkozik magáról, hogy ő már brit és semmiképp nem bevándorló, mivel ő célzottan olyan környékre költözött (Camden), ahol nem élnek magyarok és szándékosan nem jár magyar találkozókra. Ami különösen megmosolyogtató számomra, hogy a Facebook oldalán kizárólag magyarul posztol és a magyar hírekről kommentel igen szarkasztikus stílusban. Szóval ő már nem magyar, csak elszakadni nem sikerült még itthonról. 

A harmadik hostom brit állampolgár, Londonban született és nőtt fel, de emellett sok évet élt Oman, Szingapúr, Indonézia, Malajzia, Franciaország és Nigéria országokban. Ennek köszönhetően az angolt nem brit, hanem international English akcentussal beszéli. A szülei a Seychelle-szigetekről származnak, de már ők is Londonban ismerkedtek meg és házasodtak össze. David elmesélt egy történetet, ami nemrég történt meg vele a Tower Bridge metrómegálló előtt. Elsétált az állomás mellett és egy lengyel hajléktalan megállította és pénzt kért tőle. David épp nem volt jó kedvében és elutasította őt. A koldus válaszul: Go home! David nagyon kiborult és elkezdett kiabálni vele, hogy ő itt született, adót fizet, nem koldul, ő nagyon is itthon van. Éppen hogy a koldus menjen haza, aki alig beszél 5 szót angolul, nem dolgozik, nem fizet adót, de a brit segélyt felveszi stb. Ez a szituáció gyönyörűen jelképezi a Nagy Britanniában élő részben megjelenő rasszizmust. Válaszul én is elmeséltem Davidnak, hogy a londoni host keresésem során találtam valakit, akinél az etnikumi megjelölésként kiírta magáról, hogy White English. Én nem írtam ki magamról, hogy White Hungarian... (A mellékelt fotómat 1999-ben készítettem Londonban.) 

orsegvaltas utan.jpeg

Bemutattam Davidnak a három magyar ismerősöm szituációját és megkérdeztem tőle, hogy az angolok mennyire fogadják be a bevándorlókat, mennyire tekintik igazi britnek azokat az embereket, akik nem itt születtek és nőttek fel, csak ideköltöztek, de már szereztek állampolgárságot? Erre azt válaszolta, hogyha egy bevándorló becsületesen dolgozik, adót fizet, tehetséges és tisztességes ember, akkor a született angolok Londonban úgy fognak vele bánni, mint egy "igazi" brittel. Elismerően megbecsülik azt az embert, aki letesz valami szemmel látható dolgot az asztalra és az igazán nem számít, hogy honnan származik. Vidéken már kicsit "szigorúbb" a helyzet. Ha más angol városban akarsz élni, ott nem árt tényleg "igazi angolnak" lenni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr404798668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ursus artos 2012.09.24. 11:09:14

"a Facebook oldalán kizárólag magyarul posztol és a magyar hírekről kommentel igen szarkasztikus stílusban"
Ez tetszik.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.24. 11:16:12

szia, semennyit nem éltem külföldön. Ezt a kommentet épp Londonból írom, mert épp itt turistáskodom és couchsurfingen keresztül van szállásom. Erről szól a blog :-) Ha találsz helyesírási hibát és ideírod, örömmel veszem, mivel nincsen ellenőrző program a gépemen.

FoglaltNick 2012.09.24. 11:23:04

igen, gondoltam hogy ez a helyzet, Nikita :) nem könnyű ám az identitásváltás, mégha az illetőnek nagy is a szája hozzá (valszeg önmagát is győzködi ilyenkor)...

hibák: látom már javítottál belőlük :) azért az international english nagy E.

jó szörfölést!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 11:25:47

Amig nincs a zsebemben az angol utlevel... Nem tudok brit lenni. Csak szeretnek.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.24. 11:29:13

@FoglaltNick: Köszi a javítást, ha találsz még, jelezd nyugodtan.

think different 2012.09.24. 11:30:49

"mivel ő célzottan olyan környékre költözött (Camden), ahol nem élnek magyarok"

Talán csak pár százan élhetünk Camdenben és közvetelen környékén, mint Chalk Farm.
Az úriember(?) hírszerzőnek vagy nyomozónak semmiképp ne jelentkezzen.

valasz a KE-nek 2012.09.24. 11:40:02

Soha nem értettem azokat az embereket, akik megtagadják a gyökereiket. Az rendben van, hogy a jobb élet reményében, kalandvágyból, szakmai előrejutás reményében, stb. külföldön próbál az ember szerencsét. De miért kell ezt a szülőhaza, a felnevelő közösség fikázásával, megtagadásával indokolni?
Én úgy gondolom, hogy csak azt becsülik meg külföldön, aki nem tagadja meg a gyökereit. Úgysem lesz soha "igazi" angol, akárhogy is erőlködik. A gyerekei esetleg. Olyan szánalmas amikor valaki mindenáron másnak akar látszani, mint ami.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.09.24. 11:42:49

Tudatosan nem keresem magyarok társaságát. (Illetve keresném, picit, de a cikkben említettek is rejtőzködnek, a sok pizzafutival meg nem sok közös témám van.) Valószínűleg sokáig maradok még, akár meg is szerezhetem a Britt állampolgárságot. Rendesen dolgozom, adót fizetek, angol rendszámú kocsit hajtok (igen, sok magyar szarakszik otthoni rendszámmal, mert azt hiszik, így olcsóbb. Ha komolyan utánaszámolunk, nem az amúgy)
Most akkor Britt vagyok, vagy Magyar?

Globetrotter2014 2012.09.24. 11:48:03

Van egy lengyel származású angol ismerősöm (kint született, már a 30as éveit tapossa). Olyasmit mesélt. hogy angliában a 40es években tilos volt a lengyel bevándorlókkal házasodni.

Ezek pedig nemk megélhetési koldusok voltak, hanem olyan katonák akik Lenygelprszágot elhagyva a brit honvédő háborúban védték Angliát, és miután a Vörös hadseregé lett lenygelország, aligha térhettek volna haza anélkül hogy meghurcoltatás ne érje őket (lásd Katyn 40ben).

valasz a KE-nek 2012.09.24. 11:48:56

@FoglaltNick:
Az English csak az angol nyelvben írandó nagy kezdőbetővel. A magyarban az angol kisbetűvel írandó. Így egy magyar blogon, magyar nyelven íródott szövegbe beillesztett english/angol kifejezés kis kezdőbetűvel írását nem nevezném helyesírási hibának.

think different 2012.09.24. 11:50:35

@Eltévelyedés: Első lépésként ajánlanám a felesleges 't' elhagyását a Brit végéről:)

A többivel hasonlóképp állok, igaz nekem mindegy milyen útlevelem van, számomra csak egy papír.

FoglaltNick 2012.09.24. 12:01:18

@valasz a KE-nek: érdekes logika... az "angol" valóban kisbetű, mert magyar szó. az English nem magyar szó, hanem angol, és ők így írják. ha magyarul akart volna írni Nikita, akkor azt írta volna h nemzetközi angol, nem azt hogy international English. vagyis nem magyarul, hanem angolul írt, tehát az angol helyesírás vonatkozik... szerintem :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 12:04:49

@valasz a KE-nek:
Az uj allampolgarsag felvetele nem a gyokerek megtagadasa. Magyar maradok atotl meg, magyar az anyanyelven, Magyarorszag csodaszep ( marmint a taj) , az etelek finomak.

Nem ezzel van gond. Mas miatt jottunk el. A gond sok esetbena fejekben van. Aki probal valtoztatni, de falakba utkozik rendszeresen, az lehet idovel nem megy neki ujbola falnak, nehogy betorjona feje, hanem inkabb masdele nez.

A korrekt, ertelmes tarsasagot meg itt is meg lehet talalni, igaz en is tavol tartom magam azoktol, aki minden masodik kotoszava karomkodas.

valasz a KE-nek 2012.09.24. 12:07:34

@FoglaltNick:
Nem tudom, van-e arra szabály, hogy egy magyar nyelvű írásba betoldott idegen nyelvű kifejezésnél mi a követendő szabály. Mindenesetre én nem kukacoskodnék azon, hogy English vagy english.
Az viszont kifejezetten bosszantó, hogy a mondataidat kisbetűvel kezded. Ha már annyira kényes vagy az English angol helyesírás szerinti írására, akkor kicsit jobban figyelhetnél a saját helyesírásodra is! Különösen, hogy ez a szabály mind a magyar, mind az angol helyesírásban megtalálható.

think different 2012.09.24. 12:09:34

Mellesleg magyarként "englishman" soha nem lehetek. British citizen igen, de ez nem ugyanaz, mint a "brit". A gyermekeim már talán, az unokáim inkább lehetnek "brit"-ek.
Ahhoz, hogy brit legyél teljesen be kell illeszkedni, ami még nem jelent teljes sikert. Brit akkor leszel, ha a britek - scottish-, english-, welsh-, irishmen-ek annak fognak nevezni. Lehet neked angol útleveled, UK citizenship-ed, te attól még nem leszel brit. Angol pedig soha, de soha.

kifordított nagyanyó 2012.09.24. 12:10:20

Nem értem hogy jön most ide a rasszizmus.
Ha 5 féle népcsoportot elviselek és egy hatodikat éppen elküldök a francba attól még nem vagyok rasszista!

Blogger Géza 2012.09.24. 12:13:09

Ha jól értem, egy színesbőrű magyaráz arról, hogy "az igazi angolok" milyen befogadóak, miközben őt is elküldte még a koldus is haza a fenébe. :) Vicces.

Ennél csak az a posztban is szereplő magyar szánalmasabb, aki kiköltözve britnek gondolja magát, ellenben kéretlenül osztja az észt továbbra is a magyar dolgokról. Ez az a beteg típus, aki nem bírja elviselni, ha nem az történik (pl.politikailag) az ő országában, amit ő akar, és ezért megsértődik és kivándorol, de kint továbbra is ugyanúgy játssza a dulifulit.

valasz a KE-nek 2012.09.24. 12:14:26

@tildy:):
Nem az állampolgárság megszerzéséről beszéltem. Hanem a posztban szereplő Péterről, "aki csak néhány hónapja van kinn, úgy nyilatkozik magáról, hogy ő már brit és semmiképp nem bevándorló, mivel ő célzottan olyan környékre költözött (Camden), ahol nem élnek magyarok és szándékosan nem jár magyar találkozókra.".

Korrekt, értelmes társaságot mindenhol lehet találni, magyarok között is.
És olyan társaságot is lehet mindenhol találni, ahol az emberek minden második szava káromkodás, angolok között is.
Gondolom nem ez volt az oka annak, hogy külföldön próbálsz szerencsét.

xylon 2012.09.24. 12:16:00

A White English sztenderd etnikai csoport, majdnem minden nyomtatvanyon ki kell tolteni (onkent, bar ebben nem vagyok biztos). Ha te magyar vagy akkor a tied White Other (ha nagyon irital a felsorolas aljan van kipontozott resz es oda azt irsz amit akarsz). Megkulonboztetendo a White Irishtol, a Black Jamaicantol vagy a Mixedtol. Ettol meg nem lesz rasszizmus.

Azert egy infromalis helyen megadni tenyleg kicsit furcsa.

A magyarok fikazasat se ertem, en harom nagyobb tarsasagnak is tagja vagyok szegrol vegrol es mind a harom nagyon pozitiv banda. Persze sose kerek kolcson, nem akarok naluk lakni es nem keresek rajtuk keresztul munkat. Ugyanugy ahogy pl Budapesten se csinalnam ezeket.

xylon 2012.09.24. 12:17:37

@ZF2: Ez szerintem biztos hogy nem igaz (nem hazudik csak valami nem stimmel). A haboru utan itt maradt nemet hadifoglyok kozul is sokan letelepedtek. Lehet a honositas a kerdes ami akkor meg lehet jopar ev volt.

kifordított nagyanyó 2012.09.24. 12:23:43

Ha jól értem David a színesbőrű és a koldus küldte el a francba.Így már más de kit érdekel ha egy koldus elzavar a francba.Mondjuk én is anyáznék neki.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.09.24. 12:28:45

@think different: Legyen, Igazad van.

TÉnyleg csak egy papír, vannak előnyei, pl Ausztráliába/Új-Zéladra vándorlás esetén Britek mehetnek simán, Magyarnak meg a végbelét is megvizsgálják, mielőtt working visát kap.

Van még valami előnye?:)

bean 2012.09.24. 12:31:02

Én anno azért húztam ki Angliát a "listáról" mert ahogy egy kommentelő is írja fentebb, talán az unokádnak lesz esélye igazán beilleszkedni.

Itt Vancouverben könnyebb, mert (szinte) mindenki bevándorló. :)

vladimir0370 2012.09.24. 12:40:59

Attol mert megkaptam a brit allampolgarsagot, meg siman magyar maradtam, es napi szinten foglalkozom az otthon tortentekkel. Az allampolgarsag es a nemzetiseg teljesen mas dolgok. Mint ahogyan az is mas, hogy miert erdemes itt elni. Peldaul azert, mert nem annyira korrupt mint az anyaorszag. Vagy mert a rendor nem egy taho. Vagy mert rendesen adozhatok, nyugodtan elhetek, es nem fenyegethet meg a szomszed kovetkezmenyek nelkul. Azert amikor visszalatogatok, nagyon furcsalom az udvariassagnak a hianyat a boltokban es hivatalokban.
A brit allampolgarsagnak es utlevelnek is meg vannak elonyei. Peldaul itt sokkal inkabb erzem, hogy vannak jogaim, mint otthon. Vagy amikor meglatogatjuk a felesegem csaladjat Thaifoldon, ketszer hosszabb ideig maradhatok ott vizum nelkul.
Azt hiszem, lehet irogatni arrol, hogy bizonyos kiragadott reszleteket osszerakva milyen furcsa is az valakinek. A valosagban a tortenetek sokkal bonyolultabbak. Kritizalas helyett inkabb ossze kene ulni, aztan jol atbeszelni a mierteket, es megertesre kene torekedni - mar ha igazan erdekel, es nem csak irni akarsz valamirol.

Chicano 2012.09.24. 12:50:05

Igen, úgy tűnik az egy tipikus szituáció amikor a külföldre szakadt (menekült?) honfitársunk külföldről ír vissza hogy ő bizony a büdös életbe nem fog visszajönni ebbe a koszos, mocskos szemét helyre ahol kizárólag lúzerek és gazemberek élnek. Csak valamilyen titokzatos okból mindig valamilyen magyar blogon köt ki ahol osztja az észt hogy ott kint mennyire jó és őt mennyire befogadták. Valami azért csak hiányozhat ha kénytelen lealacsonyodni (vagy inkább vissza) a szintünkre.

Globetrotter2014 2012.09.24. 13:18:17

@xylon: akárhogy is, ők védték Angliát a honvédő háborúban.fegyvertárssal nem kellene így bánni, pláne ha az elkövetkező ellenség martalékává vált.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.24. 13:19:47

@Blogger Géza: a hostomat egy lengyel hajléktalan küldte haza, aki koldul az utcán és semennyire se angol, azaz nincs otthon. Sőt, ha így folytatja (a koldus), haza fogja a brit kormány deportálni. Az igazi angolokon azt értem a posztban, aki itt született és angol a gyökerei. Így már világos?

JohnHenry 2012.09.24. 13:22:12

fáj a fejem éppen, de ez a poszt tképpen miről szól?

csorsza 2012.09.24. 13:34:00

@think different: és a"Brit" helyett brit, és magyar...

vladimir0370 2012.09.24. 13:34:02

@Chicano: Megjegyzesre erdemes a negativ jelzoid halmaza! :-)
Az mar csak emberi tulajdonsag, hogy barhol is vagyunk, barmit is teszunk, valami mindig hianyzik.
Kulonben az, hogy valaki lenez valakit/valamit, az nem a foldrajzi elhelyezkedestol fugg.
Miert is baj, ha azoknak akik emigraltak, hianyoznak bizonyos dolgok az anyaorszagbol?

Chicano 2012.09.24. 13:47:26

@vladimir0370: Az nem baj, sőt! Én is sokáig éltem külföldön, szívesen beszélgettem hazaiakkal. De inkább kérdeztem mint kinyilatkoztattam, ugyanis én sosem hittem azt hogy attól hogy nyugati útlevelem van és most már okosabb lettem. Én arra az attitűdre próbáltam rávilágítani amikor valaki külföldről írja vissza hogy ez az ország egy dögkút és aki normális az elmenekül innen. Lehet hogy ez így van. De ha annyira jó ott és mi akik itt vagyunk ennyire retardáltak lennénk akkor miért fárasztja magát avval hogy ezt rendszeresen megírja hazai blogokon? Ha már egyszer annyira befogadták én a helyében nem vesztegetném a drága időmet a magunkfajta nyomorultak okításával, hiszen nyilvánvalóan menthetetlenek vagyunk. Élvezze az életet, mi meg valahogy csak elleszünk itt a saját nyomorunkkal.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 13:48:24

Az, hogy az ember kulfoldre szakadt, nem jelenti, hogy teljesen el akar szakadni attola foldtol, ahol a csaladja, rokonai vagy baratai elnek.
Miert baj, ha valakinek fontos mi van otthon, es miert baj, ha megjegyzi, rengeteg minden valtoztathato, akar penz nelkul is.
Lasd Kobanya - Kispesten ingyen athelyezhetoek lennenek az ellenorok olyan helyre, ahol normalisan lehet kozlekedni, nem pedig a 200-s buszallomasnal levo lepcso tetejere, hogy a frissen erkezett turista rogton a boronddel lefele caplatokkal szembesuljon, akik nem tudtak jegyet venni fenn az oroknel az automata hianya maitt. Nem akarom reszleteznia tumultust.

Ezen nagyon egyszeru valtoztatni, miert nem teszik meg? Ez nem penzkerdes. Ez eszkerdes. Es igen, ilyen miatt keseru az a bizonyos szajiz sokszor.

Juliiiii 2012.09.24. 13:48:55

@Eltévelyedés: Te olyan intelligens vagy, hogy nem tudod helyesen leírni a "brit" és a "magyar" szavakat, ezért nem barátkozol "pizzafutikkal". Bár én pizzafutárként dolgozom, mérnoki vegzettségem van és tudok helyesen írni. Úgyhogy csak gratulálni tudok (az ilyenek miatt tudom néha szégyellni a gyökereimet).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 13:55:55

@valasz a KE-nek: Valoban nem. Csak elegem lett abbol, hogy ha korrekt vagy, akkor akar ehen is hallhatsz. Lehet valasztani kiskapuzas, es kiskapuzas kozt. Kosz, nem.
Ja es tudtam, hogy a fidesz nyer. Nem akartam mar akkor otthon lenni, tudtam, hogy amokfutast rendeznek majd, be is jott.

vladimir0370 2012.09.24. 14:03:14

Milyen erdekes, mennyi sertes lehet egy-egy hozzaszolasban. Igen, az nem kerulne sokba, ha peldaul figyelembe vennenk, hogy kinek maszhatunk bele a lelki vilagaba egy megjegyzessel. En is ismertem kukas es pizzafutar tanarembert. Meg aztan mi van, ha valaki ugy pizzafutar, hogy nincs diplomaja? Nem ezek a reszletek adjak az ember erteket.

flea 2012.09.24. 14:04:08

A vidéki angolok valóban nehezebb eset, de aki asszimilálódni akar ÉS letesz valamit az asztalra, azt előbb-utóbb meg fogják becsülni (és ez az előbb-utóbb inkább hónapokban, semmint években mérhető).

Még a legkevésbé az indiai/pakisztáni bevándorlókkal rokonszenveznek, mert ők öltözködés, kaja, kultúra tekintetében általában nem akarnak asszimilálódni, illetve kialakult "idegen" tájszólásuk is van.

blueslac 2012.09.24. 14:05:07

Én is csak néhány éve vagyok tudatában igazán, hogy magyar vagyok, az is maradok, sőt, büszke vagyok magamra és a magyarságomra. Ezt nem befolyásolhatja néhány butácska honfitárs nevetséges kényeskedése. Nekem azokhoz közöm nincs. Sem itt, ahol most élek (külföldön), sem otthon. Soha nem fogom szégyellni a magyarságomat - remélem, én sem hozok szégyent az otthonomra, a szülőhazámra. Ellenben nekem is el kellett mennem otthonról néhány éve, hogy felfogjam ésszel: magamra hozok szégyent, ha másnak akarok mutatkozni, mint aminek születtem. Láttam néhány külföldön élő honfitársam viselkedését és tudtam: én nem akarok ilyen lenni. Ha jól képviselem magamat/magyarságomat, azoknak is jó véleménye lesz rólam/Magyarországról, akikkel külföldön találkozom. Nem mellékesen az a véleményem, aki emberséggel közelít a többiekhez otthon, az emberséggel közelít itt is. És ez mindenkinek szimpatikus. Akinek otthon is voltak bizonyos önazonossági problémái, itt is lesznek. Ez az egész probléma csak személyiség-függő, azt hiszem. Én nem tudok azonosulni azokkal, akik megtagadják magyarságukat és nem is fogok.

vladimir0370 2012.09.24. 14:05:31

Wow! Itt a politika! Brillians! :-)

ST83 2012.09.24. 14:06:16

Azert elborzaszto nehany komment. Tisztazzuk. Mit jelent, hogy befogadtak?
Ez a videken minden maskepp megy duma is inkabb csak az angolokat nyugtatja. Alap szoveg, hogy London nem Anglia, de nekem szamolatalnul elnek nem angol ismeroseim kulonbozo kisebb, nagyobb varosokban es nem szoktak panaszkodni.

A masik.@Eltévelyedés: Passzol hozzad a neved, mert valoban el vagy tevedve. Mibol gondolod, hogy egy "pizzafutival" nem lehet kozos temad? Az orrodat vedd mar le az egekbol.

Ezert nehez jo tarsasagot, osszetartast talalni honfitarsaink koztt, mert alapvetoen be vagyunk oltva egymas ellen. Mindegy mi, csak egy ok legyen amiert tobbnek hihetem magam masoknal. Nagyon szomoru.

ganjagym 2012.09.24. 14:10:56

"White English" az "White British" lehetett. Allaspalyazatokon, okatatasi intezmenyekben, stb. monitorozzak az etnikumot (Black African, Black Caribbbean, Black Other, White British, White Irish, White Other, Asian, stb.), ballast, nemi orientaciot, fogyatekossagot, ami a munkavallalo/hallgato/stb. erdekeit vedi mindenfele diszkriminacioval szemben, illetve a munkaltatot is hamis vadakkal szemben egy esetleges perben. A valaszadast meg lehet tagadni. De pl. tarskereso oldalon is van hasonlo kategorizalas. Ez az egesz nekem is nagyon furcsa volt elejinte, de ez tulajdonkeppen egy pozitiv dolog. A couch surfing temat regisztraciot nem ismerem, de lehet, hogy ott is szerepel. Ha mondjuk tenyleg "White Engish"-t irt az furcsa legalabbis, khm, elgondolkodtato.

vladimir0370 2012.09.24. 14:11:30

@blueslac: Hat ez tenyleg jo volt! Teljesen igazad van, tokeletesen egyetertek. A szemelyi problemak nem helyfuggoek.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.24. 14:12:42

Na akkor rábaszott, mert az angolok talán még a németeknél is kevésbé befogadók, pedig ott is életed végéig auslander vagy.

Ha pedig magyarul blogol, akkor már jelentkeztek is a gondok, nem fogadják be. A hülyéje két szék közé esett. Ezért nem érdemes ott kisvárosba menni, ahogy szinte sehol sem a világon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 14:16:00

@Anti Anyag: Menj el Magyarorszagon videkre, valami kis alfoldi faluba, es erezd magad auslanderneka sajat hazadban. Mi evekig megkaptuk, pedig egyik szulo odavalosi volt.

Itt meg egyszer sem.

agyameldobom42 2012.09.24. 14:18:56

Azt hittem a couchsurfing halott, eljen a bewelcome?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 14:18:59

@ST83: Tok mindegy ki mit csinal, csak normalis, korrekt ember legyen. Nekem ez az alapelvem. Ha nem log ki a kapanyel a szajabol , az azert eleg eros szuro minden teren.

ST83 2012.09.24. 14:23:45

@tildy:): En is eppen igy gondolom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 14:26:44

@JohnHenry: nekem nem faj, de en sem tudom. talan tildyrol, lajosrol es peterrol
amugy nem ertem miert kene elszakadni?
en is jobban tartom mar magamat amerikainak mint magyarnak, de leginkabb mindkettonek
es igen a feszbukon magyarul irok, ha egyaltalan nagyritkan, mert az itteniekkel napi szinten talalkozom
es erdekel mi toortenik a szulohazamban, ezert olvasom az Indexet is

most ezt ugy kene, hogy " na megkaptam az amerikai utlevelem, mostantol elszakadok ?"
baromsag

SZDSZPistike 2012.09.24. 14:30:49

Az a kedvencem, amikor fórumokon, FB-on szarmagyarozik valaki, általánosít és kikéri magának, mert ő már kitelepült, tehát nem az.
:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 14:31:01

abban viszont van igazsag amit a masik oldalona ahataratkeloben irtak
hosszutavon kulfoldon nem erdemes magyarokkal kapcsolatot tartani, magyar klubba jarni stb.
visszahuzoero, ha tenyleg le akarsz telepedni

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.24. 14:31:12

"Vidéken már kicsit "szigorúbb" a helyzet. Ha más angol városban akarsz élni, ott nem árt tényleg "igazi angolnak" lenni."

Inkább csak arról szól, hogy ha Rómában vagy, akkor tégy úgy, mint a rómaiak, nem pedig Romani ite domum, Brian élete után szabadon...

Vidéken talán annyiból kell többet letenni az asztalra, hogy először bizonyítani kell, hogy nem a holdról jöttél és nem csodabogár vagy, hanem kb. hasonló a kultúrkör, hasonlóak az alapok, tudsz ÉS akarsz dolgozni, aztán ha látják az igyekezetet, onnantól okés vagy.

A helyesírásra meg: brit csak születéssel lesz az ember, brit álompolgársághoz kell az öt év, addigra az ember, ha akar, be is tud illeszkedni rendesen. Nem kell hozzá megszakítania minden kapcsolatot a magyar dolgokkal, nem kell feladnia az identitását, sőt, nem kell minden nap fish and chipset enni, de a nyelvet meg kell tanulni és alkalmazkodni az itteniekhez.

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.24. 14:32:47

@Anti Anyag: Íííí, ezt szerintem benézted! Ugye, még sosem voltál kisközösségben (falun) friss betelepülő? Ott életed végéig te vagy a 'gyüttment'... :P

Anti Anyag (törölt) 2012.09.24. 14:34:27

@tildy:): Nem is fogod. Azt nem mondják a szemedbe.

Itt nálunk inkább, de hülyeség ezzel jönni, mert már csak nagyon kevés helyre igaz ez. 20 év nagyon megváltoztatja az embereket, nálunk már annak is örülnek, ha nem cigány vagy.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.24. 14:39:15

@Agicza: Egy ismerősöm leköltözött egy kis faluba, rendszeresen járok oda. Szinte egyből befogadták, barátnőt szerzett. Ez nem jelenti azt, hogy nem történhet ilyesmi, de szinte már kis falvakra sem jellemző, hiszen oda évek óta külföldiek, városból betelepülő magyarok költöznek be.

Persze viselkedni kell, aki kis faluban puccoskodik, nem veszi fel a tempót, nem vesz részt a falu életében, arra jogosan mondják.

Chicano 2012.09.24. 14:43:02

@tildy:): "Észkérdés" Nem tudom miért nem, de miért gondolod hogy ez nem jutott eszébe másnak aki naponta arra jár? Ez már megint ez a tipikus attitűd hogy hazajön valaki külföldről és rögtön osztja az észt. Aztán csodálkoztok amikor nem borul tőle a nyakatokba a sok itt ragadt retardált, akiknek ez nyilvánvalóan nem jutott volna eszébe. Szerintem bízd ez ránk, téged már úgyse érint. Én se vagyok ideges ha beleszaladok valamilyen hülyeségbe mondjuk Londonban. Sose jutna eszembe "észkérdést" emlegetni.

ST83 2012.09.24. 14:44:43

@Anti Anyag: Mindenki azt gondol, amit akar. Ha nem mondja a szemedbe, az o dolga. Amig nem ereztetik veled, addig miert foglalkozol vele?

Chicano 2012.09.24. 14:46:17

@blueslac: Egyenes beszéd, teljesen egyetértek.

2012.09.24. 14:48:22

@hagyma:
Szerintem Péter meg az ő magyar nyelvű facebook-kommentelése azért lett megemlítve, mert van ott egy szolíd ellentmondás, hogy az ember fél év után már britnek akarja magát gondolni, de még kizárólag a magyar oldalakon él közösségi életet.
A te eseted nyilván kicsit sem hasonló ehhez.

Visszatérve Péterre, szerintem valami rém pozőr dolog ez, nem? Honnan tudja előre, hogy brit akar lenni? Miért pont brit? Látta a tévében a bigbent, és tetszett neki?
Én most thaiföldön élek, de fogalmam sincs, mennyi időnek kellene eltelnie, hogy akár csak felmerüljön, hogy én már thai vagyok. Ha egyáltalán felmerülne valaha.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 14:59:24

@Chicano: a repterre es repterrol kik jarnak rendszeresen, nem a turistak? Oke, leulok magamtol.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.24. 15:02:47

@Th's child: nem ismerem Petert, nem tudom csak kizarolag magyarul ir-e?
ha brit akar lenni, hat az O dolga, ezt nem befolyasolja azert ha magyar oldalakra is ir
hat az en esetem mas
en probaltam alkalmazkodni, tanulni a nyelvet, es csak ugy 3-4 ev utan mertem mondani, hogy igen itt akarok maradni vegleg, amerikai/is/ akarok lenni
fontos lepes volt lelepni a "magyar" koloniatol
de ez nem jel;enti azt hogy ne lennek kapcsolatban a szulohazamban tortentekkel es az otthoni forumokkal IS
na mondjuk kizarolag Indexet nezek, neha nemzeti sportot, de nehanyan ezt ugy allitjak be, hogy nem tudsz elszakadni
haha
nem nem tudok, nem akarok!
miert kene elszakadnom?
de ettol meg nem akarok visszakoltozni, mert minden idekot

temesp 2012.09.24. 15:06:23

@Eltévelyedés:
Ha átveszed az autóm hitelét, akkor majd nem fogok " szarakodni " a magyar rendszámú autómmal Londonban, de addig arra a napi 10 kilométerre tökéletesen megfelel.
Valószínűleg egyhavi fizetésemből tudnék olyan autót venni, mint a Tied, de minek?
Magyarokkal lakom, de beszélek angolul, hihetetlen, ugye?
Ja és brit az csak egy t.

Chicano 2012.09.24. 15:09:14

@tildy:): Hát nem. Én például nem turista vagyok és én is járok. Sajnos elég sokat, a munkám miatt utaznom kell. És amit írsz az tényleg szar. Csak azt próbálom neked elmagyarázni hogy nem igazán attól várnánk a megoldást aki néhány éve elhúzott innen de már kristály tisztán látja mi itthon a rossz. Én se szoktam lehülyézni mondjuk a Berlinieket amikor ott nem stimmel valami. Egyébként a kedvencem a Monty Python ami kb. 100%-ban az angol idiotizmusról szól. És röhögnek rajta az angolok. (Ők is.) De próbáld meg te elmagyarázni egy mégoly toleráns angolnak hogy mekkora idióták is ők és megnézheted magadat. Hiába, az emberek már csak ilyenek...

Chicano 2012.09.24. 15:25:01

@hagyma: Figyu, én is éltem ott néhány évet, én úgy döntöttem hogy én nem maradok. De minden tiszteletem annak aki maradt, semmi problémám nincs a döntésetekkel. Nem rossz hely az USA, csak nem való mindenkinek.

Viszont ahogy látom te nem osztod az észt, tehát nem rólad írtam. Én is nagyon sokáig éltem külföldön és amit ezalatt megtanultam az a türelem. Elfogadom hogy itt így mennek a dolgok ott meg úgy. Ha valami nem úgy meg ahogy én szeretném akkor nem a helyieket tartom idiótának hanem elgondolkodom rajta hogy jó helyen vagyok e. Ha nem akkor szedem a sátorfámat és vissza se nézek. Most itthon élek és örülök hogy megengedhetem magamnak ezt a luxust. De egy szóval se fogom soha bántani az USA-t mert kenyeret adott nekem és befogadtak amikor nehéz helyzetben voltam. (Mint ahogyan a hazámat se fikáztam amikor külföldön éltem.) Ezért nem tudom elfogadni azt amikor valaki kimegy valahova "nyugatra" és pár hónap után már úgy ír a saját hazájáról mint egy pöcegödörről. Ha tényleg ilyen rossz itthon akkor örüljön hogy elmenekülhetett innen. Ha meg nem akkor ne járjon vissza ide közénk önigazolást keresni hogy mennyire jól tette hogy elment innen.

Még egyszer, én egy nagyon jól körülhatárolható embercsoportról írok, szerintem ti is ismeritek ezt a típust. Nem arról van szó hogy aki külföldön él az már ne is tartsa a kapcsolatot a hazaikkal, ez nagy szamárság lenne. Éppen ellenkezőleg. Csak abból az arroganciából van elegem ahogy egyesek külföldről osztják az észt. Akinek nem inge ne vegye magára.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 16:35:42

@Chicano: szerintem nem hulyeztem senkit. Ne vedd magadra mas inget. Az eszkerdest pedig ertsd szimplan ugy, valakinek ott, akinek koze van hozza, at kellett volna az egeszet gondolnia.

De hozhattam volna peldanak a kulfoldi lakcim bejelenteset a kozponti okmanyirodaban(azt sem lehet pl. megtenni)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 16:39:22

@Chicano: a te definiciod szerint amugy mi szamit annak? ha valaki megjegyzi ezen es ezen lehetne valtoztatni, mert ez meg ez nagyon nem jo, es pl. igy meg igy, az hova tartozik?

vladimir0370 2012.09.24. 16:54:17

@tildy:): Szerintem az a legegyszerubb, amikor megmondjuk, hogy masok mit csinalhatnanak jobban. Sokkal nehezebb magunknak valtoztatni a mi rossz (vagy nem eleg jo) szokasainkon.
Namost ha te kulfoldon elsz, es megmondod, hogy mit es hogyan lehetne jobban tennie masoknak otthon, mikozben neked eselyed sincs benne aktivan reszt venni, az nem kelt jo erzeseket az otthon levokben.
Biztos vagyok benne, hogy mindenhol vannak dolgok, amiket lehetne jobbitani. Lelepni valahonnan, es azt mondani, hogy ezt meg azt jobban csinalhatnak, nekem nem jon be.
Magam tudom, mit nem szerettem az otthoni eletformaban. De nem akarom, hogy masok amiatt valtozzanak. Ez az o eletteruk, es kesz. Es tudom, hogy mit szerettem otthon. Azt ma is szeretem. A merleg pedig ugy all, hogy nekem ez itt jobban bejon.
Itt sem akarom megvaltoztatni a dolgokat, pedig sok mindent lehetne jobban csinalni. Minden tarsadalomnak megvannak a maga ertekei. Ha valamit maskent akarok, akkor leulok, aztan vegiggondolom, hogy en mit is tehetnek ezert.
A dolgok nem feherek es feketek.

HgGina 2012.09.24. 16:58:27

Mennyi ideig kell Angliában élni, hogy az ember ilyen sikeresen elfelejtse az általános iskolai magyar nyelvtant?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.09.24. 16:58:40

@temesp: @ST83: @Juliiiii:

Imádom, hogy elbasztam egy szót és máris én vagyok a nemzet szégyene. Igen, elírtam, tény, mea culpa. Ettől szar alak vagyok? Nem nyomdába küldtem, csak gyorsan bepötyögtem egy kommentablakba.

Elmondom, miért nem szeretnék a pizzafutikkal barátkozni. Dolgoztam pizzafutiként. Két hónapot. Mert nem esett le a gyűrű a mérnök ujjamról, de közben hívogattak a fejvadászok, aztán csak meglett a tapasztalathoz illő állás.
Valahogy nem illettem a társaságba. Mert Nem füvezek, fizetésemet nem baszom el piára, nem gondolom, hogy értelmes emberre vall, ha minden elhaladó csinosabb csaj után a bajszom alá mormogom, hogy "demegbasznám", mert nem volt prioritás a pizzafutis fizumból ájfónt venni. Tetszőleges rész aláhúzandó. Tudom, TE, konkrétan ilyeneket nem csinálsz. De megkérdezed, hogy "nem tudsz valami melót"? 2 perc ismerettség után. A kocsimat se akard megszerelni, van szerelőm. Főleg, ha egy csavarhúzókészlet az egész műhelyed. De a legfőbb ismérv, hogy már három éve tolod az aljamunkákat és még mindig úgy érzed, ez az élet, gennyesre keresed magad az otthoniakhoz képest. Szeretsz tévézni, de nem szoktál sokat olvasni. Nem akarsz(tudsz) feljebb kapaszkodni, nem érzed át, hogy szobát bérelni vicces és szükségszerű 22 évesen, de így 30-hoz közeledve egyre égőbb. Hát ezért nincs közös témánk, mert annyira másként látom a világot, hogy értelmes vita esélyére sem látom a lehetőséget. Nem ítélem el, ők is dolgozó emberek, csak másként látjuk a világot:) (a munkaképes, segéllyért ácsingózót, na őt elítélem. Mert az nagyon ócska kifogás, hogy nincs munka, mert a pizzafuti, meki, vágóhíd, csomagolás és egyéb nyalánkságok mindig tárt karokkal várnak)

És ha még mindig a pizzafutin lovagolsz, akkor azt sem veszed észre, hogy ez csak egy kiragadás, írhattam volna bármi mást helyette.

Magasan van az orrom? Lehet. Vagy csak objektíven és kritikusan tekintek az emberekre. Magamra is. Van még hova fejlődni, nem vagyok a világ közepe.
Na béke veletek, písz meg minden, de muszáj volt reagálnom a gaz és igaztalan vádakra.

HgGina 2012.09.24. 17:01:14

@tildy:): akinél ezen meg ezen és ez meg ez továbbá így meg így, az nyilván ezen vagy azon, ahol ez meg az így meg úgy, de amúgy itt-ott vagy erre-arra, egyébként meg se füle, se farka.

ST83 2012.09.24. 17:17:21

@Eltévelyedés: Egyre jobban sut rolad, hogy mennyire lenezel masokat. Nekem eddig is ezzel volt problemam, nem a helyesirasoddal. A kritikus ember nem ilyen. A nagykepu megmondo, viszont eppen igen.

think different 2012.09.24. 17:26:50

@HgGina: Eggyáltallán nem kel hozá kíkőltőzzní!!!

;)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.09.24. 17:31:35

@ST83: Oké, ezzel nem tudok vitatkozni. Ha süt, hát süt. Annak ellenére, amit írtam, hogy nem.

-geoff- 2012.09.24. 17:36:00

@think different: "mivel ő célzottan olyan környékre költözött (Camden), ahol nem élnek magyarok"

Mivan?

Ezt én is meg tudom cáfolni, Camden közepén lakom (Camden Town), és egy nemrég kijött, átlagos informatikus vagyok.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 17:37:56

@vladimir0370: oke, en itt is raszoltam a szemetelore, meg otthon is. @HgGina: olvasd at megint, es rajossz. A lenyege, hogy ha meg mered jegyezni, hogy valami rossz, netan otletet is adsz, hogy lehetne megoldani, akkor mar jon 'a nem itt elsz , mit szolsz bele fama'.

Szomoru....

flea 2012.09.24. 18:29:50

@tildy:): amikor Angliába költöztem, azzal szembesültem, hogy ezek a szerencsétlenek nem rendelkeznek hivatalos lakcímnyilvántartással és ezért a nevedre szóló közüzemi számlákkal igazoltatják veled a lakcímedet (ami ugye egy hónapig nem jön, de ha e-számlázol, akkor soha, addig meg nem tudsz pl. háziorvoshoz bejelentkezni).

Én kapásból megállapítottam, hogy ez így állatság.
Hasonlóan nagy pofával azt is ki merem jelenteni, hogy aki szerint meg kellett volna húznom magam és nem voltam jogosult véleményezni a dolgot, hiszen épp csak megjöttem és nem is ott éltem, az hülye. :)

A "kint élő magyar véleményez magyarországi dolgokat" kérdésre a fenti gondolatmenet értelemszerűen alkalmazandó.

flea 2012.09.24. 18:32:15

@HgGina: neked például semeddig, hiszen szemlátomást nem fogtad fel, hogy a szerző NEM él Angliában.

Ezúton meg is szavaznám neked a nap öngólja díjat. :D

xylon 2012.09.24. 18:48:26

@flea: Azert kell utility bill mert akkor tuti hogy valaki latott a lakasban (a gazoraellenor).
Van lakcimnyilvantartas, az electoral register az, be nem jelentes vagy hamis bejelentes buntetese 1000font.

Ha e-fizetsz is kerhetsz ebbol a celbol papir alaput, vagy kerhetsz a bankodban bank statementet.

temesp 2012.09.24. 18:59:26

@Eltévelyedés:

Jól megkaptuk, köszönjük...
A gond csak az, hogy én kisbuszt vezetek a minimálbér duplájáért, nem kérek Tőled jobb állást, az autódat sem akarom megszerelni.
Ja, és a leggázabb hogy 41 éves vagyok és még mindig szobában lakom.
Talán mert egyedül vagyok és nem fogok 800 fontért studio flat-et bérelni?
Nem iszom, nem füvezek, nem minden elhaladó csajt dugnék meg ráadásul még sokat is olvasok, tehát a Te értékrended szerint majdnem normális ember vagyok, mégsem gondolnám hogy nagy haverok lehetnénk...
A helyesírásod még mindig hagy némi kívánnivalót maga után.
Bocsáss meg ha ismét gaz és igaztalan vádakkal illettelek.

flea 2012.09.24. 19:23:27

@xylon: éveket éltem Londonban, de soha nem voltam otthon óraleolvasáskor, ami eleve jó fél évvel a beköltözés után volt először (addig csak én jelentgettem be az óraállásokat) és utána is évente egyszer.

De ha látott volna az óraleolvasó, akkor sem hinném, hogy (1) elkérte volna az útlevelemet, (2) képesítve lett volna arra, hogy megállapítsa, hogy az (a) érvényes (b) tényleg az enyém.

Egyedül annyit ér a közüzemi számla, hogy mégiscsak nehéz valaki más lakásának a gáz/villanyóráját átíratnod a nevedre a szolgáltatónál, ha nem is laksz ott, meg nem is a haverod.

flea 2012.09.24. 19:26:15

@xylon: egyébként láttak a lakásban: például a közvetítők, meg a tulajdonos, akitől béreltem. És ugye van bérleti szerződésem is. Na AZT nem fogadják el. Azon az alapon tudniillik, hogy ingatlanközvetítőt bárki alapíthat, gázszolgáltatót azért kevésbé. Logika van benne, de attól még szar a rendszer.

De mindegy is, ezt a példát csak arra hoztam, hogy számtalan dolog van, amire bárki elsőre teljes kompetenciával megmondhatja, hogy szar, akkor is, ha nem ott lakik és semmi köze hozzá.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 19:35:31

@flea: ilyenekre gondoltam en is. Van ami elso blikkre latszik.

valasz a KE-nek 2012.09.24. 20:51:30

@tildy:):
Ah, szóval a bosszantottak a köki-n az ellenőrök, meg a lakcímátírás okmányirodai procedúrája. És erre még rátett egy lapáttal a Fidesz általad jövőben feltételezett ámokfutása. Miért van olyan érzésem, hogy önigazolást keresel és nem vagy őszinte? Ilyen okokból értelmes ember nem megy külföldre.
Képzeld, jó hírem van, a minap kellett átíratni a lakcímemet és minden teljesen kultúráltan, hogy nem mondjam "európai" módon ment. Az ellenőrökről a köki-n sajnos nem tudok nyilatkozni, de akinek nem volt gondja az mszp-szdsz ámokfutással, annak a fideszével se kell gondjai legyenek.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.24. 21:03:31

@valasz a KE-nek: meg az urambatyam modszer, a sogor-koma-jobarat ,meg a kez kezet mos. Es meg sorolhatnam.

Juliiiii 2012.09.24. 23:53:14

@Eltévelyedés: Sajnos a helyesirasi hibad nem eliras volt, gondolom tobbszor egymas utan nem tudod elirni. Es a szep hosszu, mar-mar irodalmi bejegyzesedben is akad egy par.
Kepzeld, en teljesen elegedett vagyok a helyzetemmel: egyetemre jarok (2. diploma), lakast berlek, nem drogozom, inni csak mertekkel iszom, megdugni sem akarok senkit, mivel lany vagyok (meg gondolom amugy sem, de azt nem tudhatom ugye).
A "te fajtadbol" mar joparat lattam, ennel nem sok rosszabb van. Egy kicsit meg sajnallak is.
Egyebkent a munkatarsaimra egyaltalan nem jellemzo amit leirtal, a legtobben egyetemistak vagy tanult, ertelmes emberek. Persze kivetel mindenhol akadnak kivetelek.

valasz a KE-nek 2012.09.25. 00:30:54

Hagy kérdezzem már meg, te mit tettél itthon az általad kárhoztatott dolgok ellen? Kértél pl. nyugtát a fodrásznál, kozmetikusnál, vagy kéz-kezet most alapon cinkosan összekacsintva hozzájárultál a adócsaláshoz?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.25. 00:49:39

@valasz a KE-nek: Fogaszaton keres nelkul is kaptam.
Fodraszhoz nem jartam, edesanyam vagta a hajam. Kozmetikushoz szinten nem, feketezni nagyon nem akartam.

Ahol csak lehetett, kertem a szamlat.

Orvos sem latott meg tolem boritekot ( mondjuk olyan is volt az ellatast).

Emellett gyujtest szerveztem ovisoknak karacsonyi ajandekra , festettem ovodat, reszt vettem tarsadalmi munkakban.

Mire vagy meg kivancsi?
Szoval nem kacsintottam cinkosan ossze.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.25. 01:04:34

@valasz a KE-nek: persze nem voltam mindig ilyen szent, 18 evesen 3 honapig zsebbe kaptam nyaron a fizetest.

Kvazi elegem lett, hogy tisztessegesen, megfelelo tudassal egyszeruen nem jut elore az ember. Es nem tudja megvaltoztatnia rendszert.

Ha picit is ismernel, fel sem tetelezned, hogy cinkosan osszekacsintok, most is epp jarok utana , mi a helyzet az ideiglenes kulfoldon tarozkodas kontra lakohely jogfogalma dologgal.

Ugyfelkapu atpasszolt a kozponti okmanyirodahoz, ok megint egy ujabb helyre. De nem adom fel, ki fogom deriteni mi a helyzet, nem szivesen szegnek meg valami jogszabalyt ( holott latszolag totalisan szabalyosan jartam eddig el... )

vladimir0370 2012.09.25. 01:25:24

@flea: @tildy:): Szoval szar a rendszer? Egyszeruen kiragadtal egy reszletet, aztan sikerult leszolni megint valamit. Itt a tarsadalom teljesen mas alapokon fejlodott. Ennek az egyik kovetkezmenye, hogy az egyeni szabadsagjogokhoz hozzatartozik, hogy nem kell a jogsidat magadnal hordani, amikor vezetsz, hogy nincs szemelyi szam, sem szemelyi igazolvany vagy lakcim kartya. Az atlagembernek tobb joga, a tarsadalomnak pedig jelentosebb kontrollja van mint otthon. Ha egy miniszterelnok olyat mondana itt, hogy 'ha nem tetszik, el lehet menni', vagy hogy 'hazudtunk reggel, delben es este', akkor masnap mar nem lenne hivatalban. Mert ez amokfutas! De osszehasonlitaskeppen, itt azert lemondanak kepviselok, mert a hazastarsuk koltsegkent elszamlolta a pornocsatorna elofizetest. A tortenelem es a tarsadalom itteni evoluciojanak kovetkezteben pedig maskent gondolkodnak az emberek. Itt sem szentek vannak a csucson, de messze nem annyira szemtelenek; es a tarsadalom jobban tudja kontrollalni oket.
Tehat a hivatal teszi a dolgat, mikozben a szemelyi szabadsagjogok miatt a kozponti nyilvantartas es a szemelyek egyeni kontrollja nehez. Es ezeknek a jogoknak a kovetkezmenye, hogy a szemelyazonositas nehezkes.
Namost ez mar inkabb egy rendszer, megha nem is a teljes leirasa. Tehat amikor 'elsore teljes kompetenciaval' kijelented, hogy a rendszer szar, az nekem komolyan szuklatokorunek tetszik, es a minimalis kompetenciad is megkerdojelezodik bennem.
Ez a rendszer egyszeruen mas, mert az emberek maskent gondolkodnak. Vannak helyek, ahol ennel sokkal elterobben gondolkodnak emberek. Aztan ravagni egy reszletere, hogy szar a rendszer, nekem furcsa. Korabban irtam, hogy a megertes lenne a lenyeg. Azzal sokkal tovabb lehet jutni, mint 'elsore teljes kompetenciaval'.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.25. 01:47:06

@vladimir0370: szerintem nem irtam ilyen kijelentest , hogy minden sz.r. Ha igen, megkovetlek, de vannak jo dolgok is otthon, es ennek hatarozottan hangot is szoktam adni.

Flea irta az "elsore teljes komepetenciaval" dolgot, de o is arra-legalabbis nekem ez jott le- hogy elsore is lathato par dolog , aminek nem ugy kene mukodnie.

(Keverocsap hianya sok helyen, kifele nyilo ablakok, csak hogy itteni dolgokat mondjak? )

Van viszont ami nagyon rossz, amivel nehez azonosolni, es van, amirol mar elsore is latszik, hogy ennek nem igy kene mukodnie. Ennyi, es nem tobb. De ez ben azt jelenti, hogy a rendszer sz.r, hogy minden rossz.

Igazad van, a megertes a lenyeg. Viszont egy ido utan vannak olyan dolgok , amit az ember vagy megszok, vagy atszok, vagy megszökik.

Az elso nem volt opcio.

vladimir0370 2012.09.25. 09:48:12

@tildy:): Semmi problema, nem kell megkovetned, nem sertodtem meg, nem bantottal meg. Ez teljesen semleges tema szerintem.
A valaszt elsosorban 'flea'-nak cimeztem, aki azt allitotta egy kiragadott reszletrol, hogy szar rendszer (es nem 'a rendszer szar'). Megprobaltam megvilagitani, hogy ez egy sokkal nagyobb rendszer resze es kovetkezmenye. Teged ket tenyezo miatt vettelek be a valaszomba. Az egyik, hogy 'flea' posztjara helyeseltel. A masik pedig a Fidesz amokfutasanak korabbi emlitese, mivel a valaszomba a politika is belekerult valahogyan. (Szerintem a magyar politikai elet egy amokfutas.)
A keverocsappal pedig igazad van. Ha viszont jobban belegondolok, az is az itteni gondolkodas eredmenye, hiszen az emberek nagyon hagyomanyszeretok, es nehezen valtoztatnak. A hagyomanyok tisztelete nagyon fontos (lasd Hegedus a hazteton), a tuleles egyik alapveto sarokkove. Hat ennek is vannak kevesbe kenyelmes oldalai, de mas szempontbol tanulhatnank is belole.

think different 2012.09.25. 10:34:37

@tildy:):

"(Keverocsap hianya sok helyen, kifele nyilo ablakok, csak hogy itteni dolgokat mondjak? )"

Ami magyaroknak nem logikus, az a briteknek az.
Anno a falak vastagabbak voltak és a homlokzat külső síkjához közel volt az ablak. Sokszor ülőfülke is volt az ablak alatt (talán láttál is hasonlót párnázott padokkal, manapság inkább a bay-window alatt), illetve a fent említett szélesebb könyöklő miatt tárgyakat tartottak az ablakban. Ráadásul az állandó csapadék miatt nagyon nem is kell(ett) a tisztasága miatt aggódni.

A csap esetében több válasz is létezik. Anno nem engedték, hogy az ivóvíz ugyanabból a csaptelepből érkezzen, mint a felmelegített. Illetve korábban sokaknak csak a hidegvíz volt bevezetve, később szerelték be a melegvízet.
Könnyebb volt a szerelése is, mivel a fűtésrendszer hibája esetén hideg-/ivóvíz még mindig használható volt a külön rendszer miatt.

flea 2012.09.25. 10:54:03

@vladimir0370: @think different: a legritkább esetben van olyan, hogy valami csak úgy, l'art pour l'art szar. Még Magyarországon is. ;) Általában minden egy nagyobb rendszer része - amiben valamit nem gondoltak át, vagy ha átgondolták, nem törődtek vele, mert valami más (akár évtizedekkel azelőtt) fontosabb volt. Egy dolog az, hogy érthető, megmagyarázható stb., ettől független másik dolog, hogy jól van-e úgy itt és most.

Kicsit olyan ez, mintha arra a zárójeles megjegyzésre, hogy "szerintem a magyar politikai élet egy ámokfutás", elmondanám válaszul, hogy hogyan alakult ki pont ez a kétharmad, ami most van, és miért így működik. Igaz, csak nem ide tartozik.

És megismételném: a példa arról szólt, hogy a "nem is élsz itt, ne ugass bele" c. "érvelés" érvénytelen, mert vannak dolgok, amikről bárki elsőre kompetens megállapítani, hogy nem jók. Ez meg akkor is így van, ha a példám pont nem a legjobb ennek illusztrálására.

(A "megértés lenne a lényeg, azzal sokkal tovább lehet jutni" bölcsességet meg köszönöm, de tényleg, bearanyozta a napomat :))

blueslac 2012.09.25. 12:11:22

Szerintem még mindig nem látjátok, milyen jó kis csapat lennétek ti itt... Még a legvérmesebb hozzászóló is említ megszívlelendő dolgokat, (nekem) még a legegyszerűbb komment is hordoz tanulságot. Sok új és hasznos infóval lettem gazdagabb, köszönet nektek. Ennél már csak akkor lennék boldogabb, ha "itteni" és "ottani" magyar is látná, hogy semmi különbség nincs köztünk, tulajdonképpen mindannyian jó szándékkal írogatunk itt. Talán egyszerűen a stílust kéne kicsit (egymáshoz) csiszolni és máris többre tudnánk jutni. Ez az én véleményem. Szép napot mindannyiótoknak.

vladimir0370 2012.09.25. 12:11:50

@flea: En akkor is azt hiszem, hogy mindennek van oka. Ha csak a konkret problemara fokuszalunk, akkor olyan sok frusztralo dolog van korulottunk, hogy bele lehetne bolondulni. Raadasul mindent az aktualis 'szemuvegunkon' keresztul szemlelunk. Ha megvaltoztatjuk a 'szemuveget', a negativ toltesu ertelmezesek akar pozitivakba is fordulhatnak.
Meginkabb az igazsag az, hogy nincsenek is jo vagy rossz dolgok. Csak dolgok vannak. A mi aktualis megkozelitesunk es ertelmezesunk teszi oket pozitivva vagy negativva.

flea 2012.09.25. 12:41:22

@vladimir0370: valószínűleg az a félreértés gyökere, hogy pusztán azért, mert sarkosan minősítettem valamit, arra következtettél, hogy én "fókuszálok" erre a problémára, vagy frusztrál engem, pedig frászt. (Amikor beteg volt a lányom és az orvos villanyszámla híján nem akart vele foglalkozni, na az frusztrált... de rég volt, meg is oldottuk, ennyi.)

Ezzel együtt nem hibáztatlak, mert a panaszkodás és a fikázás valóban népbetegség a magyarok között, határon belül különösen, de azon kívül is. De ezt nem is folytatom, mert abból biztosan vagy panaszkodás, vagy fikázás lesz. :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.25. 21:07:10

@think different: Nalunk is van belul ilyen kis ulofulke, de ez meg nem magyarazza a kinyilast, legalabbis nekem nem.

A csapra: Magyarorszagon nekunka bojlernel volt elzaro csap, amivel a meleg vizet kvazi le lehetett valasztani a halozatrol, ez szerintem kevesbe indok, a kesobbi beszereles , na az ertheto.

Furdoben a zsinoros kapcsolo?:D Ecetes krumpli?:D

Na mindegy, imadom, hogy ilyen kuloncok az angolok, meg ha neha a fejemet is fogom.

Mbraun 2012.10.06. 11:11:54

Nekem hasonlo esetem volt a Bond street metronal. Ott "brit" hajlektalan keregetett, a "go to work" kifejezesre teljesen felhaborodott, es ugatott. Elkuldtem a kurva anyjaba, es dolgozni(azert csak volt nehany elonye hogy SE-Londonba eltem). Ha en tudtam anno full timeban tanulni es dolgozni akkor szerintem mas is talal munkat maganak(ha akar).
A britek rejtett rasszistak a legnagyobb resze, nem mondjak a szemedbe (kiveve ott ahol vegyes hazassag van, brit+ kulfoldi kombo).
Kulonben a bevandorlok nelkul megallna az orszag, mert keptelenek rendesen munkat vegezni (foleg fizikai es szakmunkat).
süti beállítások módosítása