2012.06.01. 10:13

Speed a házban - A kezdetek

Sziasztok, szeretnék Nektek bemutatkozni, speed vagyok, a CS blog újdonsült társszerkesztője. Amit tudni kell rólam, az annyi, hogy lassan már hét éve blogolok/írok több-kevesebb sikerrel, és most ide is fogok alkotni pár cikket, annak függvényében, hogy épp történt-e valami releváns esemény díványszörfölési szempontból.

A regisztrációm a Couchsurfingre még tavaly történt, akkor ki is kértem a képeslapot, ami valahogy elfelejtődött, azóta váltottam egy albérletet is, szóbal valószínűleg ott maradt (ez egy CS módszer, amivel arról bizonyosodhatsz meg, hogy mennyire valós/alátámasztott az a személy, akivel épp kapcsolatban vagy, de erről később). Szóval idén, épp március idusán beszélgettem erről a futásmérés istennőjével, Gabival, amikor is bevillant, hogy nekem is van egy accountom. Nosza, rohanás haza, refresh.

Ekkor kicsit rendberaktam a profilomat is, fel és kitöltöttem mindent amit lehet. Külön vicces, ha a melóhelyemen esetleg benézek, akkor rögtön betesz Londonba az ottani szerver miatt, itthonról pedig szerinte a nyolcadik kerület az egyenlő Jászkarajenővel. Ez amúgy csak ott játszik, hogy mindig az IP-cím alapján kitalált lokáció alapján ajánl neked a kezdőlapon programokat.

 

Ez meg is látszott hozni a gyümölcsét, hiszen pár napra rá elkezdtek érkezni a requestek. Itt kell pár szót szólni arról, hogy mi alapján csekkolom a dolgokat. Tudni kell, hogy a CS-en többlépcsős megerősítési rendszer van. Az, hogy regisztrálsz, kitöltöd az adataidat, képet töltesz fel (lehetőleg magadról, bár sokszor ez itt sem egyértelmű), csak az alap. A következő az, hogy megadod a bankkártyád adatait, amivel ugye máris lehet ellenőrizni, hogy valós névvel szerepelsz, hiszen egy bank adatbázisát ha nem is lehetetlen, de egy fokkal nehezebb átverni. A harmadik fázis pedig a fizikai lokáció ellenőrzése, ez úgy működik, hogy a megadott címre küldenek egy képeslapot, amiről egy kódot kell bepötyögni a rendszerbe (nekem ez nem jött még meg immár másodszorra sem). Hogy a bejelentett lakcím-albérlet kérdést hogyan tudják feloldani, még nem próbáltam, de ha például olyan helyen laksz, ami nem a sajátod, és esélyed sincs arra, hogy postaládakulcsot kapj, érdemes lehet írni a támogatásnak, biztos ki tudnak találni valamit.

Szóval elkezdtek jönni a levelek, és ez alapján nálam olyan szóba se jöhet, akinél vagy nincs normálisan látható kép, vagy nincs minimum a személyazonossága (a bankkártyás metódus) csekkolva. Véleményem szerint aki azt a pár száz forintnak megfelelő összeget nem hajlandó erre rááldozni, azt én nem tudom annyira komolyan venni / megbízni benne, hogy beengedjem a lakásomba ismeretlenül.

Másik az, hogy ugye amikor küldesz egy requestet, kell benne valamit írni, hogy mit-miért-hogy. Nos, volt aki erre sem volt képes, szintén az előző, legyünk már egy kicsit igényesek a másikkal szemben. Nálam még nem bukkant fel a Nikita megénekelte szexpartnerkereső típus, de ha jön is, a kitételeim a következőek: 1) legyen nőnemű az illető 2) legyen verifyolva 3) nézzen jól ki. Life is hard sorry for tourists.

Szóval potyogtak a requestek, szépen lassan, míg meg nem érkezett az első olyan ami szimpatikus is volt, és rá is értem az adott időpontban... (folyt. köv.)

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr54558781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Filep Nikii 2015.02.16. 14:37:55

Szia! :)
A bankkártya adatot kötelező megadni? Ugyebár én tanuló vagyok, és nem rendelkezem vele.

alex69 2017.12.02. 21:20:16

Számomra az volt a legnagyobb csalódás a nőkben, amikor egy hívő katolikus lány nevét megtaláltam véletlenül az egyik couch surfing oldalon. igaz évek óta nem lépett be, de kérdés, hogy vajon mit élt át az egyetemi évei alatt, amíg a világban ide-oda utazgatott és vajon meggyónta-e a papjának a külföldi urakkal való kalndjait??
Félre ne értsetek én nem ítélem el őt sem, csak bocsi, a tisztesség azt kívánja, hogy ne játssza már meg egy ilyen nő se itthon magát erkölcsös, hívő nőnek a barátai előtt.
süti beállítások módosítása