2016.07.11. 19:50

Mit lehet enni ketogén-diéta alatt?

A ketogén diétára való átállás legnagyobb kihívása azt jelentette, hogy gyakorlatilag mindent el kellett hagynom, amit korábban rendszeresen fogyasztottam. Nem is ment rögtön, az első két hétben fokozatosan tanultam meg, hogy mit szabad enni és mit nem. És amit tilos, azt tényleg ne is egyem. Be kell vallanom, nagyon nehéz volt, és rendszeresen csaltam. 

Lemondó sóhajjal utasítottam vissza a régi kedvenvceimet, ha kínálták, vagy ha korábban többet ettem valamiből, ami a tiltó listán van, az első két hétben még fogyasztottam, de lényegesen kevesebbet. Pl. korábban nem okozott gondot esténként, ha kimozdultam 3-4 cidert meginni, az első hetekben átálltam a minden harmadik "sörözés" alatt megivott egy ciderra, egyébként meg víz. A harmadik héttől már kizárólag ásványvíz. 

A kilók így is megindultak lefelé, mivel a korábbi napi 150-200g CH helyett 50-70g-ra álltam be, majd a második héten már 25g körül maximálizáltam a szénhidrátfogyasztást, amit azóta is tartok, néha felmegy 30 grammra. Általában naponta kétszer eszem: 10.00 óra körül és 19.00-kor, és nem vagyok éhes közötte. Néha készítek keto-barát édességet, ami kitart a következő 3 napban, ha abból épp van, akkor napi háromszor lesz főétkezés. Továbbá megengedett nassolásnak számítom, ha aznap rájártam a kesudió/mogyoróvaj/mandulavaj dobozra (max napi egy kanállal, felette már kiüti a napi zsír/szénhidrát limitet). 

A ketogén-diéta nélkülözhetetlen segédeszköze a food-tracking oldal, ahova minden nap be kell írnod, hogy mit ettél/ittál. Ez az oldal szépen számolja a makroadatokat, hány g fehérje/szénhidrát/zsír fogyasztásod volt, és ezt százalékos arányba is kiírja, valamint a kalóriát is mutatja. Ez az honlap még jobb, de ide angolul kell listázni a megevett falatokat. Egy hónap után is szorgalmasan használom, mert különben nem tudnám hol tartok a makroadataimban, miből kell a vacsoránál visszavinni, és mi az, amit még fogyasztani kell lefekvés előtt. Igen, a ketogén-diétát csak ilyen "tudományosan" lehet végezni. 

Tízórai (reggeli): megsütök 2 prémium bacon szeletet, egy teáskanál ír (grass feed) vajban, arra ráborítok 2 db biotojást felkeverve, majd megfordítom, mint egy palacsintát, és rádobok néhány szelet sajtot. Ehhez adok még két-három hozzávalót, amit változtatgatok minden reggel, hogy ne legyen egyhangú a reggelim. 

Variánsok: 65g fehér csiperkegomba, Fél avokádó, 40g mascarpone sajt, vagy maximum 40-40g kétféle sajt az alábbiakból (általában maximalizálom a sajtot 60 gramban): tihany camamber, krémfehérsajt, gouda, cheddar, feta, holland sajt stb, a sajtok variációja végtelen. 50g Twist vagy Tesco Finest pesto (ennek a legalacsonyabb a makroadatai) spenótos pesto, vagy pesto genovese, vagy vörös pesto, ebből Jamie Oliver márkának vannak a legoptimálisabb makroadatai. A Twist márkát használom leggyakrabban, ami nem csak olcsóbb, de a Bertolli és egyéb olasz márkáknak jóval magasabb a CH tartalma. Vagy pestot vagy mascarpone sajtot adok a tojáshoz. 

Így néz ki a két nappal ezelőtti étkezésem. Előző napról maradt egy kis lazacfilé, ezért ilyen kevés jutott tízóraira. 

screen_shot_2016-07-11_at_19_02_50.png

Vacsorára salátát készítek: a Tescóban szoktam venni rukkolát, madársalátát, bébi spenótot, és ezekből szórok egy tálba kb. 80 grammot. Azért a Tescoban veszem, mert ott már megmosva csomagolják, a Sparos mosatlan. Erre megy egy fél evőkanálnyi olivaolaj vagy MCT olaj. Hozzáadott húst variálom: vagy egy tanyasi csirkemellet (90g) sütök meg hozzá kókuszolajon, vagy egy norvég lazacfilét (90g ), vagy 3 db prosciutto crudo szeletet tépkedek szét (45g), vagy 80 g csirkemájat sütök meg. A húst mindig 100g alatt tartom. Ehhez jön még max 60g sajt a fenn felsoroltak közül. Minden második nap keverek még bele 50g pestot is. Ha pesto is megy bele, akkor kinézetre nem lesz szép, de isteni finom lesz tőle a saláta. Alkalmanként 40g mascarponet is belekeverek, ha nem pesto-kedvem van, ilyenkor kevesebb más sajtot nem teszek mellé. Koktélparadicsomból 2-3 darab megy bele hetente egyszer-kétszer, mert a paradicsomnak viszonylag magas a CH-ja, szóval csak módjával. 

Csak zöldszínű salátát szabad használni, ezeknek a fenntebb felsoroltaknak a legalacsonyabb a CH-ja. Csirkemellnek kizárólag a tanyasi, vagy ellenőrzött forrásból bio csirkemellett javaslok, mert azoknak nincsen hormon és antibiotikum tartalma. 

Ha édeset akarok enni, mi az ami még keto-barát? A Myproteinen rendeltem 1 kg mogyoróvajat és kesudióvajat. Nem tartalmaz hozzáadott cukrot, viszont a CH tartalma viszonylag magas. 3g CH van egy evőkanál kesudióban, a mogyoróvajban 2g, emiatt csak napi egyet engedek meg magamnak. Legalábbis általában, ma 2.5 kanállal sikerült. :-) Az evőkanál 15g, ami azt jelenti, hogy lapos az evőkanál, és a kanál alsó felén nincs vaj. Megosztom veletek a saját protein morzsa receptemet, keto édességnek kiváló, és elég 3-4 napra. Ma az utolsó adagba reggel egy kanál kesudióvajat forgattam. Isteni finom lett. 

screen_shot_2016-07-11_at_18_51_22.png

Vettem a Tescoban egy igazi kókuszdiót, aminek ma megittam a levét, eszméletlen finom volt, energizáló és egészséges, de a kókuszvíz sajnos szintén nem keto-barát, ugyanis egy deciliter CH tartalma 12g. Én ledöntöttem az egészet egy ültömben, azaz a mai CH keretemet el is fogyasztottam vele. Vagyis ma jelentosen túlléptem a nekem beállított 25 grammot. Nem írtam be az étkezések közé, mert nem volt a listában, és én se tudtam felvezetni, mivel nem találtam meg minden adatot róla. 

Fontos, hogy mindenki, aki elkezdi a keto-diétát, állítsa be a makroadatait, és ahogy változik a súlya, úgy állítgassa magának. Javaslom, hogy fokozatosan csökkentsétek a CH napi adagot. 50 grammal kell kezdeni, és úgy lemenni 30g alá. Ahogy a korábbi posztban már írtam, az első két hét nagyon nehéz, mert a szervezet adaptálódik a ketózishoz. Ezen az oldalon az is kiderül, hogy nektek mennyi az ajánlott napi kalóriabeviteletek. Igen, a kalória számít. Érdemes ebbe az angol nyelvű Facebook csoportba is belépni napi ötletekért és támogatásért. 

Itt van az én két nappal ezelőtti táplálkozásom tápanyag makro adatai. Látszik, hogy fehérjéből fogyaszthattam volna többet, de mivel nem sportoltam aznap, így teljesen rendben van az alacsonyabb érték is. 

screen_shot_2016-07-11_at_19_20_26.png

 

Mi az amit nem szabad fogyasztani: cukros tartalmú ételek és italok (csokoládé és pékárú, sütemények), lisztek. Semmilyen bolti kenyér és semmilyen étel, ami liszttel készült, azaz zéró glutén. Saját sütésű keto-barát kenyér mehet. Barna és fehér rizs, bab, hajdina, kuszkusz, quinoa, gyümölcsök (friss és aszalt), alkohol, szója, zabpehely, buzadara, korpa. Semmilyen feldolgozott étel, vagy ételadalék. Nincs gyümölcs se az avokádón kívül. 

Mi az ami, keto-barát: zöldsalátáták, bio vagy omega 3 tojás, húsok sütve vagy párolva, sajtok, avokádó. Mandula, de csak naponta max maroknyi, mert magas a CH-ja. Ha tejet akarsz a kávédhoz, akkor használj kókusztejet vagy mandulatejet. Napi 1-2 dl max belefér a napi CH keretedbe. A protein shake-det inkább vízzel készítsd el. 

Szűz kókuszolajjal főzz vagy grass feed vajjal főzz, és ne napraforgóolajjal. Az olivaolajat salátákra öntsd, és szintén ne főzz vele, mert hevítés hatására tönkreteszed. 

Amit nem győzök ismételni, a keto diéta mellett fontos a vitaminok és ásványi anyagok pótlása: magnézium, kalcium és kálium forrás elengedhetetlen. Én ezt tablettákban szedem be, amellett, hogy naponta eszem avokádót/lazacot /spenótot (ebből valamelyiket minden nap), amiknek magas a kálium tartalma, valamint vettem kókuszvíz port is, amit a kiugróan magas CH tartalma miatt csak akkor keverek be, ha a szokásosnál többet sportoltam. A kálium pótlás azért rendkívül fontos, hogy elkerüljük a vesekőképződést. Emellett még naponta szedek C, D, B komplex vitaminokat. Sportolás előtt L Carnitine tablettát veszek be, egy adag BCAA-t, valamint magas koffein tartalmú 0 CH tartalmú energizáló port iszok vízben felkeverve. A káliumtabletta kivételével a felsorolt vitaminokat és sportoláskor használt turbósítókat már évek óta szedem. 

Itt van a szintén két nappal ezelőtt százalékos megosztás. 

screen_shot_2016-07-11_at_19_23_22.png

A keto kalkulátorom szerint is pont így kell kinéznie, vagyis aznap tökéletesen sikerült teljesíteni a tervet. 

screen_shot_2016-07-11_at_19_25_15.png

Hetente hatszor sportolok: gyógytorna, futás, gyorsgyaloglás, konditerem. A sport ugyan nem fogyaszt, de arra jó, hogy nem löttyedtre fogyok le, hanem feszes és izmos legyek mindenhol. Mivel én egész életemben sportoltam, ezért ez a probléma nem jelentkezik. Ugyanakkor sosem sportolok a kimerülésig, csak annyit, hogy kellemesen elfáradjak tőle, ezzel elkerülhetem, hogy csak többet egyek utána. 

Június 10-én kezdtem a diétát 73.5 kg-al 81 cm derékbőséggel, azaz pont egy hónapja, és ma 69.3 kg volt a súlyom és 74 cm a derékbőségem. Eddig hetente egy kg-ot fogytam, nem tudom meddig fog tartani a folyamat, de gondolom egy idő után beállok egy állandó súlyra és nem fogyok tovább. Tegnap elmentem vásárolni, és S-es méretű felső és 36-os méretű shortokat kellett vennem. Megvallom engem is meglepett ez a méret, mert azt hittem ez az 55 kg-os súlyú lányok mérete, de úgy látszik ilyen sokat számít az izom. 

Mi az, ami legjobban meglepett a ketóban? Semennyire nem hiányzott az elhagyott cukor, egy pillanatig sem volt rohamszerű tejcsokivágyakozásom, ami korábban mindig, amikor még szénhidrátalapú étkezésen éltem. A múlt héten Balatonfüreden megettem egy adag máglyarakást, ami finom volt, de émelyítően édes. Nem ők rontották el, hanem én szoktam el a cukortól. Ha édességre vágyom, akkor ott van a kesudióm, vagy a protein shake-em, ez tökéletesen kielégíti az édességvágyamat, és nincs hozzáadott cukortartalma. Keresztlányom tegnap hozott Rafaellót, egy golyót megettem, de nem izlett, miközben régen imádtam. Van cukor nélküli élet, és sokkal jobb nélküle.   

Ketora fel!

Kövess Facebookon is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr738880594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fordulo_bogyo 2016.07.12. 00:10:12

Bocs, ez igy szinte vallasos ritualenak tunik.
A ketogen es az ezo-oko-bio kevereke.

Lehet ketogen modon taplalkozni bio nelkul, es lehet bio eteleket fogyasztani, amik nem ketogenek.

Az, hogy tablettakat kell szedni melle, az elszomorito...azt mutatja, hogy ez egy hianyos etrend, nagyon mesterseges korlatozasokkal.... vannak egyaltalan bio-tablettak?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 00:37:14

@fordulo_bogyo: nem hiszem, hogy ennyire sarkalatos lenne, ahogy írod. Én, és általában a ketósok előnyben részesítik a bio/tanyasi csirkét és tojást. De miért is vennénk ketreceset? Mert te azt mondod, hogy nem lehet? Értem. Ez fontos érv.

Az említett vitaminokat évek óta szedem napi szinten, ketózni meg csak öthete. A kálium tabletta, ami újdonságként bekerült, mert nem eszek meg napi 3 avokádót, ami fedezné a napi káliumszükségletemet. A sportoláshoz használt étrendkiegészítők is évek óta megy, és én jól elvagyok velük. Annak semmi köze a ketóhoz, csak megemlítettem, h én személy szerint mivel sportolok.

fordulo_bogyo 2016.07.12. 00:52:05

@nikita: "Mert te azt mondod, hogy nem lehet? " Momdtam volna? nem mondtam. Szalmabab. :-(
"Az említett vitaminokat évek óta szedem napi szinten" - akkor miert keverted a ketohoz, ha attol fuggetlenul is kell (tenyleg kell?) neked?

Felre ne erts, kerlek. Nem kotozkodom, hosszu ideje nagy erdeklodessel szinpatiaval kovetem a blogodat. Tetszik a gondolkodasod, a hozzaallasod. hatasodra regisztraltam es is a coachsurfingre.

Ebben azesetben epp azert mertem szolni, mert ugy tunik nekem, mintha valami zavart ereznek az eroben, ha erted, mire gondolok.

BIO-loguskent elsore nagyon tetszett a bio-mozgalom, de masodikra mar kevesbe, ugy velem, elsosorban marketing, ami a hagyomanyos mezogazdasag/allattenyesztes terkemekitol felelemmel probalja terelni a sokkal dragabb, de gyakran silanyabb minosegu termekek fele a naiv vasarlot.
Tudod, a bio gazdalkodasban is hasznalnak mesterseges szereket, mergeket. De csak a regieket. Attol, hogy regota hasznaljak, biztos, hogy jobb?

Kalium: a banan a jobb kaliumforras, egy bananban ot tablettanyi kalium van! Egyszer vettek K-glukonat tablettat, 600mg... de abbol csak 100 a kalium, 500 a glukonsav... :-(

www.healthaliciousness.com/articles/food-sources-of-potassium.php
Feherbab, spenot, sult krumli (oh borzalom!), aszalt sargabarack, sult tok,zsirmentes yoghurt, halutan jon csak az avokado a K tartalommal.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 01:36:37

@fordulo_bogyo: szia, én kérek elnézést, én értettem félre (késő van) a Lehet ketogen modon taplalkozni bio nelkul mondatodat. Normál zöldségeket veszek, nem biót, de csirkehús és tojás téren mindenképp fontosnak tartom, hogy kapirgálós csirkékből származzon, és nem ami ketrecben él, és hormonokkal van teletömve. Ezt semmilyen érvvel nem lehet alátámasztani, h miért is lenne jobb a ketreces csirke, mint a kapirgálós szabadon tartott.

a vtamin részéhez irt megjegyzéseddel igazad van, pontosítom a blogon.

a banán nem keto-friendly, mivel egy darabban 25g CH van, és ekkora anapi limitem. ha banánk eszem, akkor azon kivül szigoruan nulla CH ételeket ehetnék, az meg kivitelezhetetlen. A babnak és krumpinak szintén magas a CH-ja, azaz tiltólistás igen. Spenótót eszem minden szinte minden nap. Tonhalat és lazacot is kétnaponta, és avokádót is kb kétnaponta. De ebből nem lesz meg a kb napi 1200 mg kálium.

Happy surfing és köszi a soraid!

MR2 Sándor 2016.07.12. 01:37:04

A ketogén diéta faszság, amivel tönkrevágod a májadat meg a vesédet.

Persze csak nyugodtan, csak ne az én pénzemen (TB) transzplantáltass magadnak újat, hanem a sajátodon, mert a saját faszságod okozta az eredményt.

Pont ugyanaz, mint a dohányosok meg a tüdőkárosodás.

fordulo_bogyo 2016.07.12. 01:46:54

@nikita: Tenyleg hormonokkal tomik a ketreces csirket? Biztos vagy benne?
Milyen hormonokrol lenne szo konkretan?

Mellekkerdes: van annyi kapirgalos csirke, hogy mindenkinek jusson tole tojas? Nem lehet, hogy csak azt irjak ra?

Burgermeister 2016.07.12. 06:27:28

Keto nélkül is lehet fogyni, nem kicsit. Erre a kaloriabazis fasza, mert ott nyomon lehet követni a bevitelt és a felhasználást, igy nem kell ennyire odafigyelni, külön főzni és lehet enni mindent! Mindent!

The Great Destroyer 2016.07.12. 06:33:12

A ketogén diéta tulajdonképpen mesterségesen hoz létre olyan állapotot az ember szervezetében, mint a kezeletlen diabétesz, valahogy nem tűnik túl jó megoldásnak. Mellesleg hosszútávon valószínűleg valóban 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához vezet az arra hajlamosaknál.

heimdall 2016.07.12. 07:10:01

Szia! A ketogén diéta érdekes dolog. Én is csináltam és hatásos is, de nagyon nehéz betartani és elviselni is.
Ugyanakkor nem lett sem a májam, sem a vesém rossz tőle, mint ahogyan itt egy buta mondta.
Az biztos, hogy hosszabb távon csak akkor tudod csinálni, ha nagyon odafigyelsz mindenre. A vitaminpótlást sokan elfelejtik, valamint a napi folyadékbevitel növelése is kell szerintem.

janper 2016.07.12. 07:17:04

@nikita: jómagam is ketozom, pár extra infó:

- a biocsirke is sajnos kb. ugyanúgy van gyógyszerezve. Annyira gyenge a kontroll a biocuccok felett, hogy ez van. Bárki elmondhatja, aki az agrariparban dolgozik.
- a ketogen diétával természetesen együtt jár az a kockázat, hogy nem ismerjük a hosszú távú kockázatait. Ezt is mindenkinek érdemes fejben tartani.
- ahogy valaki írja itt a kommentekben, ez egy hiányos étrend. Hogyne lenne az, amikor a szervezet konkrétan folyamatos éhező/vészállapotban van, a ketontesteket hosszú éhínségek során szokta termelni a test, túlélés céljából.

janper 2016.07.12. 07:21:37

@The Great Destroyer: a kezeletlen diabétesz egészen más állapot, bár nevében hasonlóan hangzik a ketoacidozis...

randomuser1 2016.07.12. 07:25:08

én azért nem szeretem a ketogán diétát, mert savasít!

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2016.07.12. 07:35:48

@The Great Destroyer: @janper:

A ketogén étrend által kiváltott állapot nem azonos a kezeletlen cukorbetegség esetén kialakuló keto-acidózissal.

Ha már valamihez szeretnénk hasonlítani, akkor a böjtölésnél, éhezésnél kialakuló állapot jellemzi a ketogén étrendet, azzal a fontos különbséggel, hogy nem alakul ki negatív energia-mérleg, így elvileg fenntartható hosszabb ideig. Bár a fogyás fent leírt üteme alapján nem zárnám ki, hogy erősen minuszos a rendszer - főleg a sporttal együtt.

Biocsirke: annak is megvannak a maga hátrányai, tény, hogy a tápanyag-összetétele lehet jobb, mint "gyári" csirkéé, de azért nem eget rengető a különbség és nagyon erősen függ a tartási körülményektől.

Kockázatok: a ketogén diéta hosszú távú kockázatai részben ismertek, összességében ez egy "vészüzemmód" az emberi szervezet részéről, a potenciális pozitív hatások szerintem nem ellensúlyozzák a kockázatokat, illetve a megvalósításhoz szükséges erőfeszítéseket.

@heimdall: attól nem lesz buta valaki, hogy felhívja a figyelmet a kockázatokra. Hogy a te veséd és májad bírta, annak örül - nem kis számú ellenpélda is van. A ketogén diétának van terápiás alkalmazása, ott elég szépen leírták a több éves diétázás kockázatait. Ott sem lett mindenkinek veseköve, de azért az átlag népességben tapasztalt arányok többszöröse jött elő.

@MR2 Sándor: a ketogén diéta azért jóval kisebb egészségügyi kockázattal jár, mint a dohányzás. Ha már kritizálsz valamit, akkor azt érdemes a tények mentén tenni.

Meleg Sándor · http://alimento.blog.hu/ 2016.07.12. 07:43:31

Összességében sokkal rosszabb dolgok is jöttek már a szerződtől, pl. a zsirexpo.blog.hu/ felületén.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 07:54:18

Nem te próbáltál nyers vegan étkezést is?
Azzal mi lett?
Elbuktál?

janper 2016.07.12. 07:55:53

@Meleg Sándor: ez egy pontos valasz, ha nem mobilrol gepelnek, hasonlot probaltam volna irni :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 08:24:27

@heimdall: szia. napi kb 4 liter vizet iszom es haromhavonta jarok orvosi vizsgalatra. majd megkerem oket, h a labor is legyen legkozelebb.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 08:26:50

@Meleg Sándor: nagyon szerettem bojtolni, most is megtennem, ha nem lenne ennyire idoigenyes egy hosszabb tavu bojt.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 08:28:26

@wmiki: nem azt sohasem probaltam, nem tudom az szamit-e, h jartam sokaig egy nyers-vegan etterembe, de a heti 1 alkalom nem igazan szamit row vegannak.

2016.07.12. 08:48:38

annyi extrém marhaság terjedt el a világon, ez is az.

Ha fogyni akarsz:

1. egyél kevesebbet (1200-1500 Kcal)
2. egyél kevesebb szénhidrátot, de ne elmebeteg módon keveset, hanem mondjuk max. 150 g-ot
3. Oszd el az ételmennyiséget öt étkezésre, a kettő őrültség
4. Mozogj, mozgással égess további kalóriákat. Gyalogolj, kocogj, bringázz, tornázz, túrázz, ússz, amelyik szimpatikus. Ha akarsz, konditeremben is izzadhatsz, de max. a fenti sportok kiegészítőjeként, nem helyettük.

Ennyire pofonegyszerű. Olyan - egyébként egészséges - ember nem él a Földön, aki ezektől ne kezdene fogyni.
Teljesen felesleges a neten faszságokat összeolvasni, ne adj' Isten, könyvekre, programokra pénzt kiadni.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 09:04:44

@gwr: a szenhidrat alapu etkezesnel valoban naponta otszor kell enni, en is annyiszor ettem anno. az inzulinszint ingadozik, emiatt ehes is az ember haromorankent. keto mellett nem kell otszor enni, mert nem vagy ehes.

koszi a sport javaslatokat. javaslom olvasd el a posztot, amiben leirom, h hetente hatszor sportolok es ez egesz eletemben igy volt.

2016.07.12. 09:16:27

@nikita: Nem azt írtam, hogy te biztos nem sportolsz, hanem azt, hogy ez a négy dolog kell ahhoz, hogy az ember fogyjon.

Ha heti hatszor sportolsz, és a fent írtakkal nem tudsz fogyni/tartani a súlyod, akkor nem csodadiétát kell találnod, hanem orvossal konzultálni, hogy megtalálja az okát.

Az emberek 90%-a nem csodalény, nem anomália, hanem nagyjából ugyanúgy működik: energiadeficitre fogyással reagál.
Ha nálad ez nem működik, azt érdemes kivizsgálni. Persze az is lehet, hogy tökéletesen egészséges vagy, nincs is igazán súlyfelesleged, csak te mást látsz a tükörben.

Az egész csodadiéta-ipart végtelenül károsnak tartom. "Protein morzsát", meg mindenféle baromságokat vetet/készíttet veled, elcseszi egy csomó idődet, amit azzal töltesz, hogy jaj, mit egyek, alkalmazásokat töltet le veled, könyveket kínál megvételre, ráadásul teljesen feleslegesen szívat 25 g Ch-val, miközben semmi szükség rájuk.

Persze te mondhatod, hogy a te időd, mi közöm hozzá, és igazad is van. Csak minél többen olvassák, annál többen éreznek késztetést, hogy ugyanúgy belevágjanak egy ilyen ostobaságba.

Holott mindenki tudja legbelül, hogy a mértékletesség és a mozgás bőségesen elegendő lenne.

The reaper 2016.07.12. 09:18:22

Ez az 1370 kalória edzésnapon, vagy pihenőnapon van? Edzésnapra kicsit kevésnek érzem. Simán lehetne 1700-1800 kalória is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 09:18:37

@gwr: pfff....
jaja, az orvosok, azok csodálatos, mindent tudó, szent emberek, akik olyanok mint maga a tévedhetetlen tudomány: sosem tévednek, és az igazságukban tilos kételkedni!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 09:21:31

@gwr: ezért is van ma, ennyire kevés kövér ember a világon **
Halleluja szent tudomány!

2016.07.12. 09:30:04

@wmiki: bár rólad tudja az egész net, hogy elmebeteg vagy, egyvalamiben segítenék: azért van annyi kövér ember, mert sokat esznek és keveset mozognak. Ilyen egyszerű.

A többit nyilvánvalóan nem értetted, nem is fogod, úgyhogy itt zárjuk is le.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 09:33:38

@gwr: de ezek a buta emberek, nem mennek el, a szent orvoshoz, hogy megtudják, hogyan oldják meg az összes problémájukat, egyetlen egyszerű lépés segítségével, köszönhetően a tévedhetetlen tudománynak?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 09:34:51

@wmiki: miért?
ez kimaradt.
Miért nem mennek el?

Persze már sokszor megkaptam, hogy a szent tudománynak nem dolga a miért-ekre választ adni.
...meg amúgyis tilos neki kérdéseket feltenni...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 09:35:36

@The reaper: pihenonapon! edzes napon siman van 1700

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 09:44:07

@gwr: igen, alapvetoen teljesen igazad van es valoban nem valo a ketozas mindenkinek. engem tavaly nyaron szteroiddal kezeltek a lebenulasom miatt (porckorongserv) es 67-rol 73-74 kgra hiztam, ami egyszeruen nem ment le mostanaig egy ev alatt. ugyanugy rendszeresen sportoltam es egeszsegesen etkeztem vegetarianuskent, de rendszeres volt az edesseg/cukorbevitel. 71 ala akkor se mentem, ha elhagytam a cukrot teljesen hetekre.
nalam es sokaknal mukodik a keto, minden nap csokken a sulyom, es a net tele van ezerfele dietaval, nem gondolom, h a posztom hatasara akar szazak fognak ketozni, megha 10 ezren is olvassak a posztot.
nem vagyok elhizva. a kornyezetem szerint kb 4-5 kg felesleg van meg rajtam, sztem meg 7 kg. az elozo posztban lathatsz rolam fotot a junius eleji allapotrol mielott ketozni kezdtem. most latvanyosan maskepp nezek ki 1 honap utan.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 09:51:09

@gwr: a protein morzsa es meg a jovoben elkeszitett mas edessegekkel meg az egvilavon semmi baj nincsen. nem erzem hulyesegnek magam elkesziteni az etelt, nem ertem mi a bajod ezzel. valahol mashol kene keszen megvennem, vagy most mi a baj a sajat fozesu desszertekkel?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 09:53:26

@heimdall: rovid tavon is oda kell figyelni mindenre, ez kiderul a posztbol is ;)

2016.07.12. 10:16:24

@nikita: Ja, bocs, félreérthető volt: nem gondolom, hogy konkrétan csak a te posztod miatt kapnának rá, ez is csak egy a sok közül.

A képet természetesen erősen árnyalja a szteroidos kezelés, ennek ellenére tartom, hogy a leállítása után egy sima diéta is eredményt hoz, talán nem olyan gyorsan, de akkor is.
A fogyásnak ugyanis nem gyorsnak, látványosnak kell lennie, hanem tartósnak. A te esetedben heti fél kiló már bőven elég, de a kevesebb se baj.
Megnéztem a képeket, tényleg látványos, csinos vagy, de arra is gondolj, hogy amit ilyen szélsőséges módon értél el, azt hogy fogod normál üzemmódban megtartani.

Nekem az extremitásokkal van bajom, semmi mással. Elfogadom, hogy neked működik, csak azt állítom, hogy felesleges, akár neked is, de az emberek döntő többségének biztosan.
25 g Ch az kevesebb, mint 20 deka cseresznye. Ez nem normális, nem természetes.

Ezt persze ne egy ellened való kirohanásnak értsd, egyszerűen elolvastam az írást, és úgy általánosságban írtam meg a véleményem.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 10:29:36

@gwr: Te, a tartós fogyás, vagyis az életmódváltás az nem extremitás?

Jaj de buta vagyok, már megint kérdezek!

Márpedig a szent tudomány esetében ez tilos!!

2016.07.12. 10:38:26

@wmiki:"a tartós fogyás, vagyis az életmódváltás az nem extremitás?"

nem

"Jaj de buta vagyok"

igen, még mindig

Burgermeister 2016.07.12. 10:40:58

es meg1 megjegyzes. ilyen kicsi chval minosegi edzest nem lehet elvegezni...

AnChoR 2016.07.12. 10:53:36

@nikita: tegyél majd fel friss képet magadról, hogy lássuk a különbséget.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 11:07:28

@gwr: én sajnos sima diétával nem tudtam fogyni egy év alatt sem.
nem is eszem cseresznyét :-)
nem értelek félre, és nagyon tetszik, ahogy irsz, egyszerűen én csak nagyon jól érzem magam ettől az étkezési módszertől, és nem hinyzik több szénhidrát, mint amenyit a posztban felsorolt ételekből megkapok. Most már eljutottam oda, hogy a tiltolistas ételek se érdekelnek.

AnChoR 2016.07.12. 11:14:27

ebben a youtube videóban egy férfi meséli a történetét: www.youtube.com/watch?v=OxhNMzIzs3M

durván rákos volt, 3 hónapot jósolt neki mindegyik doki.
ekkor talált rá a ketogén diétára, és teljesen meggyógyult.

ugyanis úgy tudni hogy a rákos sejtek olyan aktív anyagcserével bírnak, hogy csak a glükóz tudja őket éltetni. míg az egészséges sejtek elvannak a keton testeken is. (bár nemrég olvastam egy tanulmányt, hogy egyes agy daganat típusoknál nem ilyen egyértelmű a helyzet)

nem vagyok a téma szakértője, csak mint érdekes dolgot írtam ezt le.

2016.07.12. 11:26:40

@nikita: hát akkor nincs más hátra, mint hogy így ismeretlenül sok sikert kívánjak. :)

Azért azt ne feledd, olyan nincs, hogy a gyümölcs ellenség legyen.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 11:27:38

@Burgermeister: az előző posztomban belinkeltem egy bodybuilderes cikket, amiben arról írnak, hogy testépítők hogyan hazsnálják a ketógén diétát. Ők 5 napig ketóznak és 2 napig szénhidratfeltöltes van.

egyébként a minőségi edzés fogalma relatív: én 4 hónappal ezelőtt egy porckorongsérv műtéten estem át, amiben befurtak 4 platina csavart a csigolyáimba, beraktak két hidat és kivették a porckorongomat és helyére implantátumot tettek.

Mi nálam az edzés?

2 napja kezdtem el futni, de soha többet nem futhatok már gyorsan, ami azt jelenti, hogy vélhetően 6.30 körül lesznek a perceim. Tegnapelőtt 7 perc átlagsebességgel kocogtam le megallas nélkül az 5 km-ert. Szeptemberben indulok egy 10.5 km-es versenyen, és általában is 10 km az én edzés távom, de addig még kell 1-2 hónap. Hetente kétszer-háromszor tervezek futni mostantól.

Gyógytorna: 1 órán keresztül végzett core izom térning, kemény és beleizzadok, cserébe viszont szép kemény és izmos a hasam és hátul a derekam. Van még rajta némi zsír, de majd a ketóval hamarosan lemegy. Heti 5 alkalommal. Ez nekem kötelező és naponta kellene.

Úszom hetente egyszer 1 órát. Na jó, ez még csak terv a jövő héttől.

Hetente kétszer gyorsgyaloglom 7 km-ert, szabályosan és tényleg nagyon gyorsan 1-1 kg-os súlyzóval a kezemben.

hetente egyszer vagy kétszer konditeremben edzek 40 percet majd 30 perc gyógytorna.

Azt gondolom, hogy ez mind nagyon is minőségi edzés. nem merülök ki tőle a végtelenségig, de szépen fejlődök tőle.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 11:28:58

@gwr: nagyon szépen köszönöm! Lájkold be a blog facebook oldalát légyszi, és ha érdekel mi történik velem a jövőben, ott követheted! És örülök is neki, ha majd kommentelgetsz.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 11:35:34

@AnChoR: szia, okes, de majd csak a blog facebook oldalára. ide a posztba nem nagyon illik egy selfie. Az előző posztban egyébként fenn van, hogy hogy néztem ki, amikor belekezdtem, és 1 hónappal később. Azóta egyébként lement 1 kg, ami az én esetemben ugye tiszta zsír, azaz a minusz 1 is látványos.

heimdall 2016.07.12. 11:37:47

@Meleg Sándor: az érintett kommentelő nem felhívta a figyelmet a kockázatokra, hanem tett egy kulturálatlan és általánosító megjegyzést. Tehát buta volt.
Az pedig hogy nekem nem lett bajom természetesen nem bizonyíték arra, hogy nem lehet másnak problémája.

Roan 2016.07.12. 13:15:18

Én arra lennék kíváncsi, hogy testzsírt mértél-e induláskor? Ez a heti 1 kg jól hangzik, de pont azon a határon van, amikor lehet, hogy izomveszteség is bejátszik. Bár, én az egyik fenti kommentelővel értek egyet a ketogén diétát illetően (ti. egyszerű diéta is megteszi), azért sok sikert is kitartást kívánok hozzá!

2016.07.12. 13:28:01

Nem feltétlen kötözködésből, de valójában mire jó egy ilyen diéta? Mert fogyni sokkal egyszerűbben és egészségesebben is lehet, például kevesebb kajával, jól elosztva, mellőzve a cukros szarokat, egy adag mozgással nyakonöntve. Mit tud az ilyen vallási ceremóniához jobban hasonlítható brutál diéta, amit egy ésszerű, full átlagos, rendszeres mozgással kombinált diéta nem?

MR2 Sándor 2016.07.12. 14:07:35

@Meleg Sándor:
Pont annyi kockázattal jár.
A dohányosoknak is csak néhány százaléka hal bele.

@nikita:
A napi 4 liter víz esetleg nagy kánikulában, de akkor is csak megfelelő só- és ásványianyag-bevitellel normális.

Egyébként kb. ennek a fele a normál adag.
A túl sok víz kikészíti a szívet.

De ahogy látom, te elég sok mindent megteszel azért, hogy ne élj meg hosszú életkort.
Az öngyilkosságnak ez is egy módja.
Hajrá!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.07.12. 14:09:54

@gwr: igen, tudom, a tudományban/orvosban csak a buták kételkednek.

Az okosak elhiszik minden szent szavát, és Dopemanre szavaznak.
Ebből is látszik, milyen sok eszed van **

MR2 Sándor 2016.07.12. 14:11:18

@The reaper:
1300 kalória az 1/3 gramm cukor energiatartalma.
Nem kéne keverni a KILOkalóriával.

Vagy te a kilométer helyett is métert mondasz? Párizs 1500 méterre van?

MR2 Sándor 2016.07.12. 14:15:36

@AnChoR:
Minden sejt csak glükózzal tud táplálkozni. Az egészségesek is.
Szóval ezt a videót tedd nyugodtan a hazugságok a neten mappába.

MR2 Sándor 2016.07.12. 14:18:00

@shitgun:
Hogy mit tud?
Tönkrevágni a belső szerveidet egy életre.

Mást nem nagyon.

AnChoR 2016.07.12. 14:33:41

@MR2 Sándor: én ezen az oldalon másképpen látom: en.wikipedia.org/wiki/Ketone_bodies

"Ketone bodies can be used for energy. Ketone bodies are transported from the liver to other tissues, where acetoacetate and beta-hydroxybutyrate can be reconverted to acetyl-CoA to produce energy, via the citric acid cycle."

érdekelne hogy érti hogy: "Minden sejt csak glükózzal tud táplálkozni. Az egészségesek is."

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 14:42:33

@Roan: junius 18-an (egy hettel indulas utan) 31.6% volt a testzsir. Ma 30.1%-ot mertek.

MR2 Sándor 2016.07.12. 15:07:43

@AnChoR:
Azért olvasd el a teljes cikket.

AnChoR 2016.07.12. 15:14:07

@MR2 Sándor: nem sikerült válszolni a kérdésemre.

Roan 2016.07.12. 15:37:20

@nikita: Ha pontos volt a mérés (nem tudom, milyen eszközzel mérték, és hasonló feltételek mellett történt-e mindkettő), akkor az kb. 2 kg zsírveszteséget jelen, ami fele a leadott súlynak. Ezek alapján nagyjából ugyanolyan működőképesnek tűnik, mint a hagyományos diéta, ami nem rossz. Persze, ennyi alapján még kár lenne verdiktet mondani. Kíváncsian várom a folytatást!

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 17:56:20

@Roan: junius 18-an a sajat magam reggel mert sulya ruha nelkul es az esti kondi termes meres, ami zsirszazalekot is mutatott, 1.5kg elterest mutatott. ma reggel 69.2kg-ot mutatott az en merlegem szinten meztelenul, es kora delutan a kondi terem merese 70.00kg-og, azaz 08.kgal tobbet. raalltam egy merlegre ami ossze volt kotve egy fogantyu szeru karral es azt kellett egyenes karral tartani. holnapra az en merlegem mar velhetoen 68.9-69.0 kg korul fog merni

Burgermeister 2016.07.12. 18:10:21

@nikita: Erre lehet, hogy elég az a kevés ch. De napi 10 km futáshoz, 40-50 km kerékpározáshoz ez semmi. Tuti vánszorgás és szenvedés, izom fájdalom lenne belőle. Amugy kellene csinálni egy összehasonlítást. Vki diétázik (eszik mindent csak kevesebbet) és sportol te pedig ketózol. Kiváncsi lennék hogy 4 hét múlva mi lenne az eredmény. Van erre jelentkező?

MR2 Sándor 2016.07.12. 18:26:19

@nikita:
Reggel mindig kevesebb a testsúlyod, de aztán napközben eszel, iszol, és mivel ezeket nem emészted meg egyből, ez növeli a testsúlyt.

De két reggel közt is lehet akár 1,5 kg eltérés is, az nem jelent semmit. Az ember testsúlya nem állandó érték, egy napon belül is kilókkal változik.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 18:39:57

@Burgermeister: én hetente két-három alkalommal tervezek újra futni 5-7 km-ereket. bicajozni nem lehet az én montimmal, mert nem tudom a hátamat egyenesen tartani. ezek a srácok keto alatt maratonokat futnak: www.runketo.com/

Velszi bárdolatlan 2016.07.12. 21:08:37

@nikita:
Vegyél városi biciklit, kb. 40 ezerért már lehet kapni, városba tökéletesen elég, és nyújtott háttal lehet biciklizni.

Nézd meg Amszterdamot, mindenki így biciklizik, nyújtott háttal, ilyen bringákon:

www.amsterdamtravelguide.net/wp-content/uploads/2014/10/Getting-Around-Amsterdam-With-Public-Transport.jpg

És senki nem száguldozik, az csak Budapesten a divatbringás majmok körben divat.

Roan 2016.07.13. 09:10:15

@nikita: Ah, az elektromos impedancia esetén a test folyadéktartalmának változása (izzadás, nagy meleg, nagy mennyiségű folyadék fogyasztása, sós/fűszeres ételek, menstruáció) pár % eltérést okozhat, érdemes mindig hasonló időpontban, hasonló körülmények között, hasonló mennyiségű folyadék elfogyasztása után mérni, és akkor összehasonlítható eredményt ad.

az_árpi 2016.07.13. 14:04:59

Ez a CH rövidítés honnan jön? Tudomásom szerint a szénhidrogéneket szokták így jelölni. Van valamilyen forrásod?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.13. 20:05:45

@Velszi bárdolatlan: tervbe van véve, de nem sürgős. A városban gyalog járok, ha messzebbre kell menni, akkor meg BKV-val.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.13. 20:07:22

@Roan: az kicsit nehézkes, mert csak a konditeremben tudom méretni, de oda különböző időpontokban megyek. Köszönöm szépen egyébként a tanácsot.

Utazások 2018.02.06. 16:42:31

Mennyi bugyuta, hozzá nem értő hozzászólás. Aki valóban kíváncsi a ketogén, paleo ketogén étrendre, az inkább itt olvasgasson: paleomedicina.hu

fank70 2018.07.18. 13:47:31

Ez így erősen túlzó. Lényegesen olcsóbban és egyszerűbben megvalósítható. Én magam a kolbászok - sajtok - tojás - zöldség négyesre redukáltam a fogyasztható ételek körét, és ezt nagy hatékonyan lehet használni. A leírásban még egy nagyon lényeges tétel nem szerepel, ez pedig az alvás, ami nélkül semmit sem ér az egész. Mindezt írom úgy, hogy kb -12 kilóval és 5 héttel a hátam mögött, mindenfajta erőlködés nélkül.
süti beállítások módosítása