2016.06.27. 17:05

Szűz kókuszolaj, a legolcsóbb és mégis a legjobb bőrápolási termék arcra és testre egyaránt

Huszonéves korom óta száraz a bőr a lábszáramon és némileg a felkaromon. Testápolót mindig csak erre a két területre kentem, és 4 éve áttértem a Lush kozmetika testápolóira a természetes összetevőik miatt. A bőrszárazság azonban nem változott, hiába ittam meg 3-4 liter vizet naponta. Naponta kétszer kellett hidratálni az említett területeket. Ez a probléma az elmúlt 1-2 hétben megszünt. Íme mitől: 

Jack, Stockholmban ajánlotta nekem az ayurvedat, ami szerint a bőrszárazságot az olajozással lehet egyensúlyozni, nem a testápolóval, és ne kenjek magamra olyan terméket, amit ne ennék meg. Javasolta nekem a szűz kókuszolajat. Kizárólag a hidegen sajtolt szűz kókuszolaj a jó. Hazatértemkor az egyik vitaminboltban 2760 Ft-ért választottam egy üveg szűz kókuszolajat, aminek ráadásul intenzív kókuszillata van. Sokáig szemeztem egy bio szűz kókuszolajjal, de az dupla annyiba került és feleakkora kiszerelésben árulták, így inkább otthagytam. Beledugom az ujjamat, és a felvett olaj elég az egész lábamra. Ez a fél literes doboz legalább egy fél elég lesz. Vettem egy másik dobozzal is, amit főzésre és sütésre használok. A korábbi Lush testápolóm 240 g dobozát háromhavonta kellett újravásárolni 5-6 ezer Ft körüli összegben, azaz évente bőven 22-24 ezer forintot költöttem testápolóra. 

Egy hét után döbbenetes eredményeket produkált rajtam a kókuszolaj. Elég háromnaponta bekenni magamat. Kenném naponta is, mert utána elképesztően finom kókuszillatom van mindenhol, de teljesen felesleges. A bőröm a lábszáramon is hidratált és puha 2 nap után is, mint a 6 éves keresztlányomnak. Napozás után viszont egy teáskanál mennyiséggel végigkenem vele az egész testemet. Arra számítsatok, hogy olajozás után kb. 4-5 percig kell ülnötök meztelenül, amíg a bőrötök beissza az olajat, ez a hátránya a testápolóhoz képest, ami azonnal felszívódik. 

virgin-coconut-oil.jpg

A kókuszolajat ajánlásra kipróbáltam az arcbőrön is, ami szintén nagyon dehidratált volt, korábban naponta kétszer-háromszor kentem rá az Ilcsi krémet. Néhány napon belül megtette a hatását, és már csak hetente kétszer teszek az arcomra egy nagyon pici mennyiséget. Nem szárad már ki az arcbőröm, és állítólag nagyon jó a ráncokra és az aknékra is, emiatt csak a szemkörnyéki területet naponta bekenem. Vigyázni kell a homlokra tett mennyiségnél, mert különben beszivárog a szembe és az kellemetlen lesz. Az arcbőnek is kell 4-5 perc, amíg beissza az olajat. Férfiaknak javaslom borotválkozás után közvetlenül kenjék fel az arcbőrükre, a szokásos aftershave helyett. Rövid ideje a talpamra is ezt használom, kiváncsi vagyok ott milyen hatással lesz hosszabb távon a teljesen száraz sarkaknál.  

Tíznaponta egyszer hajpakolásként is használom. Még szárazon felviszem a hajtövekre és egy rétegben a hajamra is, de nem sokat, áthúzom rajta rendesen, majd egy óráig fenn hagyom. Utána a szokásos módon megmosom a hajam. Vigyázni kell vele, mert ha túl sokat teszel fel, akkor nem lehet lemosni háromszoros samponozással sem, és úgy szárad meg a haj az olajtól, mintha mindig vizes lenne. Legelső alkalommal így jártam, másnap reggeli ismételt hajmosás tüntette el a hajamról az olajat. Viszont ha megfelelő mennyiséget viszek fel, akkor nagyon szép csillogó  és puha lesz tőle a haj. Megfelelő mennyiség: ne tocsogjon a kókusztól, csak éppenhogy átkened vele. 

Emellett hetente háromszor szaunázni járok az alábbi szaunaszeánsz alapján az elmúlt két évben: száraz testtel beülök és az izzadás megindulása után ledörzsölöm magam Holt-tengeri sóval, majd benn maradok kb. 8 percet. Ezzel eltávolítom az elhalt hámsejteket mindenhonnan. Utána szigorúan hideg vízben lezuhanyzom, és szappant is használok. A hideg víz azért fontos, mert a kitágult bőrpórusok hirtelen ugranak össze, ezzel kiszorítva magukból a méreganyagokat. Kis pihenés után a második szauna körben az izzadás beindulása után akácmézet kenek mindenhova, majd szintén benn maradok 8 percig. Ne aggódj, nem fogsz ragadni, mert könnyen kenhető állapotba kerül a méz a bőrödön, ha már izzadsz. Utána jéghideg vízben a mézet alaposan lemosom magamról, de már nem használok szappant. A bőr meghálálja, a méz tele van vitaminokkal és antioxidánsokkal. Ezt a kúrát érdemes 3 hétig csinálni, vagy ha rendszeresen szaunázol, akkor minden alkalommal. Én a sós ledörzsölést csak hetente egyszer szoktam. Ugyan ezt a szeánszot két éve végzem rendszeresen, de ettől a térdszárazság nem múlt el korábban.

Ez a két bőrápolási "titkom", aminek hatására rendszeresen megjegyzik idegenek és az ismerőseim is, hogy milyen szép bőröm van. Mindehez nem kell irtózatos árú kozmetikai termékekbe beruházni, csak elég egy 600 Ft-os Holt-tengeri sóba, amit bármelyik drogériában megtalálsz, a műanyagtubusos akácmézet a Sparban vettem 1000 Ft-ért (üveget nehéz kezelni a szaunában). Valamint a kókuszolaj fenn említett költsége. Bármelyik márkájú szűz kókuszolaj jó, én jelenleg a fenntebb belinkelt brandet használom az intenzív kókuszillata miatt.

Kövess Facebookon is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr718847608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mpl 2016.07.12. 07:28:34

Tegyél kb fél deci tejszínbe 4-5 csepp narancsolajat, öntsd bele egy fél kád vízbe és üldögélj benne néhány percig, olvasgass, meditálj és ezt csináld hetente két-három alkalommal, később kevesebbszer is elég. Remekül kezeli a száraz bőrt és ha környezettudatos vagy, ne használj kókusz-zsírt, mert hihetelen természeti károkat okoznak a termelésével. ;-))

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 11:59:17

@mpl: szia, köszi a receptet, mindenképpen kipróbálom. A kókuszolajat továbbra is venni fogom, viszont nem használok autót, ezzel jóval hatékonyabban teszem bele a magam részét a természeti károk csökkentéséhez.

mpl 2016.07.12. 12:06:39

@nikita: jó recept, nekem a gyerekeknél is bevált.
A kókuszolajat azért írtam, mert hihetelen területeket írtanak ki, hogy kókuszpálmát ültessenek és ezzel minimálisra csökkentették pl az orángutánok élőhelyét.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2016.07.12. 18:09:50

@mpl: hát ez sajnálatos, tényleg, ennek ellenére nem állom le a kókuszolaj vásárlásával.

mpl 2016.07.12. 19:25:22

Így jártunk...meg a majmok is. ;-)
süti beállítások módosítása