2013.06.26. 13:44

Tökéletes vendégek Bene(mínusz lux) országokból

holland.gifflagge-belgien (1).gifÖtvenegyedik vendégem a holland (28) Berthe Schipper és ötvenkettedik vendégem a belga (25) Hanne De Smedt. Mindketten Prágában élnek és a Cisconak dolgoznak HR-esként. Berthe remek requestet írt nekem, ami alapján egyből igent mondtam. Berthe vegan, jógázik és próbál egészségesen élni, amiről egy blogot is ír. Mondanom sem kell, hogy tökéletes és akcentusmentes az angol nyelvtudásuk. Egymás között hollandul beszélnek, némi belekevert flamanddal. Hanne még az angolon és a flamandon és a hollandon kívül beszél még franciául és kicsit spanyolul is. Hanne vegetáriánus, filmesztétika szakot végzett Belgiumban, ugyanolyan film bolond, mint én. Imád napközben moziba járni, és mindennap otthon is megnéz egy filmet. 

Berthe 18 vendéget hosztolt és 2 helyen volt surfer. 39 pozitív referenciája van. Ő is kiteszi az adatlapjára, hogy kiket fogadott, mint én. Az adatlapján is hasonló kérések vannak, mint az enyémen. írta is a requestjében: 

I was smiling while reading your profile, because some things are so similar to my own profile and other things are just so very true :)

Hanne-nak én vagyok az első couchsurfer élménye. 2011 óta tag, de nem fogadott még senkit, mert csak egy pici szobát bérel Prágában. Utazásai során főleg hostelekben lakik. Berthe és Hanne most egy viszonylag hosszabb utat járnak be. Budapest után Belgrádba utaznak, majd onnan Horvátországba. Berthe utána Olaszországban kalandozik egyedül. 

Photo1 (85).jpg

Hétfő este 23.00 körül érkeztek, mert eltévedtek hozzám menet. Kaptam egy üveg vörös bort tőlük ajándékba. Beszélgettünk a teraszomon, főleg a fogyókúrákról, az életmódról, a vegetáriánizmusról és a családalapításról. Másnap délben beraktunk egy adag szennyes ruhájukat a mosógépbe és elmentünk a Mannatural vegán étterembe. Izlett minden nekik. Hannenak hiányzott, hogy nem főzik meg az ételt. Én el tudnák csak ezen élni, ha nem lenne ilyen drága. 

Este 22.30-kor találkoztunk újra. A keddi CS meeting végére estem be. Ott még találkoztam Dentonnal, a korábbi vendégemmel, de sokat nem tudtunk beszélni. Inkább sajnos semmit, mert gyorsan leültem a lányokhoz. Elmentünk hármasban a Szimpla kertbe. Ott megismerkedtünk két erasmusos mexikói diákkal. 19 évesek voltak, nyitottak és kedvesek. A lány csodaszép volt, bár én főleg a sráccal beszélgettem. Egy évig egy magyar gimnáziumba jártak, mindent magyarul tanultak, de nem beszélnek magyarul. Ezt egyszerűen nem értettem. A srác szeptembertől az Egyesült Államokba fog egyetemre járni. Mondtam neki, hogy nem lehetett könnyű mexikói állampolgárként a tanuló vízumot elintézni, de erre annyit mondott mosolyogva, hogyha van pénze a családnak, akkor ott tanulhat, ahol akar. Nem lesz probléma a vizum sehol. Ez mondjuk igaz. 

A lányok egyébként ámulva mesélték, hogy Budapesten MINDENKI nagyon kedves és jól beszél angolul. A kutyát sétáltató idős bácsi a Rózsadombon, a buszvezető, a boltosok, és bárki bármilyen korosztályból - akit leszólítottak az utcán útbaigazításért - tökéletes angolsággal segített nekik. 

Átmentünk a Gozsdu Pointerbe finomabb cidert inni. Mindkét helyen a lányok hívtak meg. Valamikor 03.15 körül keveredtünk haza. Ma dél körül bementek a városba, én itthon maradtam kicsit dolgozni. Este visszajönnek a csomagjaikért. Megszerettem őket. Mondhatom azt is, hogy az egyik legjobb kanapészörfös élményeim közé kerültek. A lányok nagyon hasonlóak hozzám. A vegetáriánizmus, a film és a jazz szeretet, az elkötelezett CS szellem, az utazás számukra is nagyon fontos az életükben. Berthe csak 28 éves, de sokkal több helyen ját, mint én. Azon gondolkodom most írás közben, hogy mi volt még a hasonlóság közöttünk, de több konkrétumot nem tudok megfogalmazni. Inkább csak könnyen éreztük meg egymás gondolatait. Közös nyelvet beszéltünk. Vidámak, nyugodtak, okosak, nyitottak, igazi couchsurferek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr665378925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása