2013.03.22. 10:59

Egy eltűnt pénztárca esete

FlagUSA.jpegci-lgflag.gifPár napja kaptam requestet egy amerikai sráctól, Devintől (23). Negyvenharmadik vendégem Eureka városban él Kaliforniában. Jelenleg Németországban vigyáz az unokatestvére házára és kutyáira. Angol nyelvtanár és egyetemista. Nem volt host/surfer referenciája, mert februárban regisztrált, de a levele nagyon rendben volt és igent mondtam neki. Eredetileg kedd-csütörtök napokra jött volna hozzám, de átkérte magát csütörtök-szombatra. Írtam neki, hogy csütörtök este az Akváriumba szeretnék menni Rájátszás koncertre, amiből nem fog érteni semmit, de meghallgathatja milyen a magyar underground zene. Örömmel igent mondott. Tegnap este a Starbucks előtt találkoztunk. Elugrottunk a Cserpesbe enni, addig Devin elmesélte, hogy nem fog ma este nálam aludni, mert 2 nappal előbb a Bécs-Budapest buszjáraton megismert egy chilei lányt és vele lesz. Közben kiderült, hogy az első éjszakákat egy másik CS hostnál töltötte, a lány pedig egy lánykollégiumban lakott. A lány ma megy Barcelonába, Devin még nem tudja, hogy utazzon e vele vagy sem. 

Elmentünk a koncertre, közben felváltva rendeltünk nekem Cidert, Devinnak sört. Gyorsan fogyott, én alig ettem és rég ittam alkoholt, ez azt eredményezte, hogy a negyedik után már nem szabadott volna kikérni a többit..

Photo1 (34)_1.jpgA Rájátszás koncert után bementünk egy másik koncertre, amit szintén egy magyar csapat tartott. Gengszter rap zenéjük volt, főleg feldolgozásokat játszottak, de valami eszméletlen tehetséggel. Az első sorba mentünk és ott táncoltunk és ugráltunk. Közben rendeltük tovább a cidereket.

Kimentünk valamelyik szófára pihenni és felajánlottam Devinnek, hogy hívja át a lányt (és egyben negyvennegyedik vendégemet) is hozzám és alhatnak nálam. Mondta, hogy ez kissé problémás lesz, mert valószínű a lány nem akar csak úgy vele aludni, ami az FB csetelésből ki is derült. Adtam némi tanácsot neki, hogy kezelje ezt a szituációt, ami aztán be is vált. A lány megérkezett. Mi közben tovább rendelgettük a köröket. Közben felhívott a barátom magyaráztam neki, valamit amire nem emlékszem. Majd újra felhívott és átadtam a chilei lánynak, hogy beszéljen ő vele, arra gondoltam, hogy D nem fogja észrevenni, hogy nem én vagyok az. Észrevette és visszakérte a telefont. Aztán Devin sms-ezgetett vele helyettem. Ezt már csak reggel olvastam el. Jézus Isten. Soha ne add oda egy srácnak a mobilodat, hogy az válaszoljon helyetted a párod üzenetére!

Devin később rá akart gyújtani, kimentünk a szabad ég alá, én elkezdtem közben egy magyar párral beszélgetni angolul. Itt elkövettem egy óriási hibát, nem értem milyen (részeg) megfontolásból, de rábíztam a táskámat Devinékre.

Fogalmam sincs miről dumáltam a magyarokkal, de mikor visszamentem, nem találtam meg Devinket. Tettem két kört és egyre idegesebb lettem, mivel mindenem náluk volt. A sportcucc mellett volt egy MacBook Air és a pénztárcám kb 80 ezer forinttal és az irataimmal. Aztán megtaláltam őket, a teraszon ültek. Megörültem, felvettem a táskát. Beültünk a taxiba, amit hívtam közben. A taxiban aztán nem találtam meg a pénztárcámat. Elmentünk cigarettát venni a Kolosi térre. Aztán hazaértünk. Én addigra már a kellemesnél részegebb voltam és nagyon szomorú a pénzem és tárcám miatt. 

Devinék felszúrták magukat a térképemre. 

Photo1 (33)_1.jpg

Reggel 9-kor ébredtünk. Összeszedték magukat a fiatalok és elmetek. Devin még valószínű, hogy visszajön. Nyilván felmerül, hogy kell e olyan surfereket hostolni, akiknek nincsen referenciájuk és mi van, ha ők vették ki a táskámból a pénzemet, mivel akkor tűnt el, amíg náluk volt  a táska? Vagy csak akkor vettem észre? Ezt azért nem gondolom, mert akkor jobban megérte volna a laptopomat elvenni a pénzemmel együtt. Egyszerűen eltűnni és törölni a CS adatlapot. Mondjuk akkor biztosra tudhatnám, hogy ők voltak. Közben persze az a lehetőség is aggaszt, hogy van akinek csak a pénz kell.. Így csak inkább arra gondolok, hogy vélhetően nem zártam le rendesen a táskámat és valaki kivette a pultnál. Valamint egyszerűen megbízok bennük. Lehet, hogy csak egy naív idióta vagyok, de nem akarom elveszteni a hitem bennük, mert nagyon megszerettem mindkettőjüket. Tisztességesnek tűntek. Valamint a pénzárca eltűnést leszámítva egy kurvajó CS élményem volt velük. Kellemetlen ez az egész, mert megmarad a gyötrődés. Rengeteg új tag csatlakozik a couchsurfinghez, nagyon óvatosnak kell lenni az új surferekkel. Valamint ha nagyon részeg vagyok, nem szabad idegenekre bízni a táskámat az értékeimmel. És eleve nem tanácsos nagyon lerészegedni, ha idegenekkel vagyok. 

Persze rettentő szomorú vagyok, mert csináltathatom meg az összes kártyámat, és igazolványomat. A pénztárcámat is nemrég vettem 18 ezer forintért, és jelenleg nagyon fájdalmas az a 70 ezer forint hiánya is. A legjobban magam miatt vagyok szomorú, hogy nem ugrottam haza az edzés után, hogy kipakoljak a táskámból. 

Btw, vígasztalásul jól esne tőletek egy szavazat ezen a blogversenyen. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr765162138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittore. 2013.03.22. 11:48:16

Minden embernek ellopják egyszer a pénztárcáját. Nekem mondjuk tizenévesen tették ezt, azóta soha senkinek nem adnám a kezébe és soha nem tenném le sehol.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.03.22. 11:52:27

@Vittore.: nekem már nagyon sokszor lopták el a pénztárcámat. legutoljára múlt nyáron.

Gglle 2013.03.22. 17:17:41

Nagyon sajnalom. Velem is tortent mar hasonlo. Akkor a papirpenzt a taskaban hagytak es csak a telefont vittek el. A penzt es az iratokat tartsd legkozelebb kulon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.23. 02:18:57

Nekem soha, bar ha sikerulni is nekik, akkor sincs benne tobb 5-10 fontnal. Gyulolok sok penzzel szaladgalni, otthon mar 10 ezer forint is egeti a zsebem.

Remelem nem fog sokba fajni az iratok potlasa.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.03.23. 09:35:48

@tildy:): én se, gyakorlatilag soha. max 10 ezer ft van nálam. Aznap fizettek ki készpénzben nekem valamit, és nem ugrottam közben haza, bankba meg nem volt időm beugrani nyitvatartási idő alatt. :-(

t74 2013.03.23. 11:05:17

Egy átlagos magyar átlagos problémái... Eladhatja a MacBook Airt és abból vehet újabb pénztárcát, amibe tehet újabb 80.000 forintot. Futja majd sok Ciderre is és finom Cserpes joghurtra. Nagyon-nagyon sajnállak a szerencsétlen életedért. Btw: a "gengszter rap" nem adott tanácsokat ilyen helyzetekre ?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.03.23. 11:15:31

@t74: szia, köszi az aggódást, de hálistennek nem az utolsó pénzemet vitte el, szóval vehetek még joghurtokat.

t74 2013.03.23. 11:49:32

@nikita: Nagyon szívesen. Jó étvágyat.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 09:31:30

Ez az amerikai srác ritka csöves kinézetű. Ja, a drogosoknak kell a pénz mindig.

Paul Summers 2013.10.04. 17:08:31

Hát ja, az amcsik között is vannak tolvajok.

Sofia Reyes 2018.08.25. 20:13:19

vannak a szepfiuk akik erre specializalodtak (amugy latszik is hogy a chilei csaj nem egy szupermodel) szoval tobb mint valoszinu hogy o nyulta le a penzedet (ha vkinel hagynak egy taskat arra jobban figyel mint a sajatjara)…. szerintem feljelenthetted volna pl hasonlo argentinokkal szoval nem oke…..
süti beállítások módosítása