2012.09.14. 16:58

Egy londoni kanapékeresés tapasztalatai

Egy Angliában élő ismerősöm, akivel egy CS meetingen találkoztam először, meghívott egy egy hetes Londoni és Dél-Angliai utazásra. Az invitáláshoz repülőjegyet is küldött, így igent mondtam. 13 éve voltam a Nagy Britanniai fővárosban kétszer is, kíváncsian várom mennyire változott meg azóta. 

timthumb.pngAz első 4 napot Londonban, és a maradék 3 napot vidéken tervezem tölteni. Van néhány Londonban élő magyar ismerősöm, de azt gondoltam, sokkal érdekesebb lenne, ha nem náluk, hanem a couchsurfingen keresztül keresnék magamnak egy kanapét.  

A londoni kereséshez 25 ezer találatot dob fel a CS, ebből nagy része csak hang out vagy épp utazik, inaktív stb. Szeptember 4 és 12 között két-három estém ment rá, hogy kiválasszak 10 potenciális hostot. Ami fontos volt nekem: lehetőleg az egyes zónában lakjon, legyen minimálisan 3-4 pozitív referenciája, szimpatikus legyen, korban (25-50) passzoljon hozzám.

A keresés során azt tapasztaltam, hogy az elérhető kanapé beállítású Londonerek 70 százaléka nem írja ki az adatlapjára, hogy London melyik részén él. Viszont képtelenség mindenkinek levelet írni, hogy elnézést, de te hol is laksz pontosan? Találtam olyan férfi hostot is, akinél minden stimmelt: kor, jó fej, Central London, 90 poz refi, viszont a Preferred Gender: male. Azaz ezt bebuktam. 

A tapasztalt CS ismerőseim szuggesztíven javasolták, hogy minimum 30 hostnak írjak, London nagyon népszerű város, mint pl. Róma vagy Barcelona. Rémülten tiltakoztam, hiszen eddig is minimum 5 órám ment el 10 host megtalálásával, nem vagyok képes még tízet erre áldozni. Levelet írni könnyű, megírtam egy alap levelet és minden kérésnél 3-4 mondatot változtattam perszonalizálva a hostra. Az alap levelem szerintem nagyon jól sikerült: alapos, udvarias, figyelmes és mindenkit a nevével szólítottam meg. 

Az alábbi londoniaknak írtam: 

Juliet, nő, született angol, Camdenben (2. zóna) lakik, színésznő és dráma tanár, 53 éves, 40 poz ref. Az alap couch infókon kívül ezt írta még: 

I get a lot of requests as I live in one of the most exciting, attractive cities on earth. Hosting is a pleasure but I do not like to feel like a hostel. So, I would appreciate one of the following:
That you cook me a meal, teach me something, share something of yourself, your talent, your experience, a drink, something from your life. I prefer to host people in their 30's upwards, simply because we will have more in common in terms of life experience etc. So unless you feel you really share interests with me I suggest you find someone nearer to your own age. Thank you.

A színésznő nem válaszolt a kérésemre, pedig azóta többször fellépett az oldalra.

Fabien, férfi, matematikus, 28 éves, 4 szobás lakásban lakik 4 angol és 1 francia lakótárssal. 1 poz referenciája van. Bricklane részen lakik Londonban, ami nem igazán centrál, de az ő adatlapján az vonzott, hogy szórakoztatónak találtam egy olyan lehetőséget, hogy esténként hat fiatallal tölthetem az estéimet. Írta is: We are looking forward to meet new people from different countries! Ő is függőben hagyta a megkeresésemet.

Garth, férfi, ausztrál származású bankár, 32 éves, egy hónapja regisztrált a CS-re. A Sohoban lakik. 1 referenciája van, az se hosttól vagy surfertől. Az ő válasza másnap megérkezett: decline. 

Hi Rita, Thanks for the couch request. Unfortunately I'm going to have to decline as I need some time to myself. I just had someone stay with me for 3 weeks and then another person for a couple of days immediately thereafter and to be honest it was a bit much! I'm sure you'll find a host who is a bit "fresher". All the best with your trip. Garth 

Három héten keresztül hostolt valakakit!! Vissza is írtam neki, hogy az én maximum limitem 4 nap. Azt már nem írtam meg neki, hogy nagyon nem szokás valakinél három hétig lakni. Persze az is lehet, hogy Garth is örült a három hétnek :-) A másik fél viszont nem is írt róla referenciát, csak Garth írt egy pozitívat a surferéről, ami így különösen szomorú. 

 

Ola, férfi, manager, 49 poz refije van, ebből 27 surfer. 10 percre lakik a Trafalgar Square-től. 25 és 30 között lehet a kora. Ő se válaszolt még. 

Devon, férfi, antropológus, 36 éves, Central Londonban lakik, meleg, 10 pozitív referenciája van. Ő egy udvarias elutasító választ küldött: 

Hello Rita, Thanks for request. But unfortunately i will be at a work conference on those dates so cannot host anyone. Goodluck and enjoy London :). Regards, Daran 

Chen, férfi, izraeli származású, 25 éves, North Londonban lakik, 27 poz refije van. Nem válaszolt. 

Alexander, férfi, angol irodalmár, 36 éves. Az etnikumi megjelölésnél kiírta magáról, hogy White English. 2-es zónában lakik. 38 pozitív ref. Azt írta a lapján, hogy:

I get on with all sorts of people and it's great if we're completely different. But you'll need to send me an interesting couch request for me to want to host you.

Vélhetően nem írtam elég érdekes requestet, mert pendingben hagyott. Update: Szeptember 15.-én 0.12-kor válaszolt egy decline-al: 

Hi Rita, Thanks for your nice request. Unfortunately I won't be able to host or meet with you, because I have 3 non-CS guests staying that weekend. If you post on the London group you should be able to find other hosts who will be glad to help you with your project. Good luck. Alex 

Daisey, nő, angol, 24 éves programozó, Central-Londonban lakik. 3 poz refije van, és pontosan ugyanakkor regisztrált a CS-re, mint én. Ő egy órán belül válaszolt egy maybe-t:

hey i have a sicilian girl staying from 25-30 so i think it should be ok for you to stay 20-23. but let me confirm this tomorrow or the day after as a very good friend of mine also will visit but i am not sure of the days of the visit. But i think it should be fine! .. i'll message you tomorrow.

Nem írt másnap. 

David, férfi, 37 éves, a Tower-hídnál lakik egy egy szobás lakásban. Londonban nőtt fel, 67 pozitív referenciája van, ebből 62 surfertől. Mivel ez egy masszív CS tapasztalat, megírtam azt is neki, hogy szeretnék interjút készíteni vele. Az ő maybe válasza már biztatóan kezdett alakulni: 

Hey Rita, Yes I should be able to host you for those dates. Just a quick ques...what is the 'interview' about...I had a brief glance at your blog...but I don't think google translate is doing a good job. Regards, D.

Elküldtem neki a francia Jerommal készült blogbejegyzésemet és annak eredeti angol változatát. Utána gyors és rövid levélváltások követték egymást. Az egyik üzenetében elkérte a telefonszámomat azzal, hogy szeretne másnap felhívni. Eléggé izgatott lettem ettől az interjú szituációtól. A beszélgetésünk azonban teljesen small talk jellegű volt: Voltam e már Londonban, mik a terveim kinn, mivel foglalkozom stb. Ő mesélt a lakásról stb, kb egy fél órát dumáltunk. Majd a telefon végén mondott egy yest, és a CS request státuszt is megváltoztatta acceptedre. Az adatlapját nem linkelem, mert elmondta magáról, hogy ő elég zárkózott figura, és kissé ódzkodik is adtól, hogy a blogomban szerepeljen, de megnyugtattam, hogy meg fogom változtatni a nevét és nem fogom publikálni a fényképét. 

Tower_bridge_London_Twilight_-_November_2006.jpeg

Philip, férfi, 32 éves, orvos, Skóciában nőtt fel, 2-es zónában lakik, 179 pozitív referencia. Az adatlapján a következő szöveg szerepelt (részlet):

 ***NO BORING, ANTI-SOCIAL COUCHSURFERS PLEASE***, i repeat, NO BORING, ANTI-SOCIAL COUCHSURFERS PLEASE!!! I like surfers who are laid back, that i can go out with for a free drinks in the evening, have some laughs with. Too many people just want to wake up early, tick off EVERY single tourist site on their list then are too tired to talk afterwards so spend the rest of the evening in a coma in front of Facebook or MSN. If you are that person, please find another host or a hostel! If you are the type of person who would prefer to go to a good bar or restaurant instead of Buckingham Palace then Im your perfect host!  And lastly, due to the sheer amount of people sending me requests without reading my profile, im now asking that you mention in your request one of the books that Ive read.

527309_227487937377710_944682841_n.jpeg527309_227487937377710_944682841_n.jpegTermészetesen megemlítettem két könyvet is a kérésemben :-) David elfogadó válasza után kaptam meg a levelét, hogy Spanyolországban nyaralt, ezért nem tudott még válaszolni, és találtam e már hostot? Visszaírtam kedvesen, hogy igen, és bármikor jöhet hozzám Budapestre. Erre azt a választ kaptam, hogy keressem, ha Londonban vagyok és menjünk el bulizni valamelyik este. Ha ő ír először, akkor ez lett volna a szobám.

London, I'm coming! És a Tower-hídnál fogok lakni. Az elég jó nem? :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr734777242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GrandMasterB 2012.09.14. 22:24:48

Jo utat, Rita. Es varjuk a reszletes beszamolot. Nem gyengen vagy kitarto ezzel a levelezessel es dokumentalassal. (ui. siman lehetett volna beloled nyomozo... vagy inkabb iro?) ;)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.14. 22:29:56

@GrandMasterB: köszönöm! Csütörtökön utazom. A profi CS-er 30-at küldenek, szóval én gyengébb vagyok náluk, vagy az ellenkezője? :-)

Író semmiképp, ahhoz tudni kéne stilizálni, az meg nekem nem megy. De nyomozó lettem volna szivesen, nem Magyaroszágon :-)

GrandMasterB 2012.09.16. 12:36:03

Esetleg, majd meglatod mennyi idod lesz ra illetve kedved folytatni ezt a CS blogolast es nepszerusitest, indithatnal akar egy twitter kontot is, szerintem lenne ra erdeklodo. Persze ez csak egy otlet.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.16. 18:11:58

@GrandMasterB: Facebook.com/couchsurfingblog az FB oldalunk, ide szoktam postolni. A twitteren már gondolkodtam, este majd megcsinálom ;)

GrandMasterB 2012.09.16. 19:03:07

@nikita: Profi a csaj, nem cicazik. ;)
Rad is cuppantam, marmint a twitter kontodra, mint follower. :)
süti beállítások módosítása