2012.12.21. 09:00

Egy párizsi férfi budapesti élete II.

Jean-Christophe Bonis francia tanácsadó két éve él Budapesten. 5 éve tagja a CouchSurfingnek. Beválogattam őt is a leghelyesebb CS tagok listámba. Szerettem volna tudni hogyan él egy francia Magyarországon, ezért elhívtam kávézni. Az interjú első része itt olvasható. 

Tanulsz magyarul?
Igen, pár hete elkezdtem, de még nagyon nem megy. Talán pár hónap múlva már társaloghatok magyarul is veled. A kommunikációval nincs gond, hiszen mindenki beszél itt egy kicsit angolul. Nekem természetes az angol, mert minden nap használom. A legtöbb problémám a mentalitással van. Több alkalommal megtörtént velem, hogy egy szórakozóhelyen tetszett egy lány, szemezgettünk egymással, én odaléptem hozzá, majd ahogy kiderült, hogy külföldi vagyok, elküldött. A fő oka az lehet, hogy nagyon sok nyugati srác jön Budapestre, mivel olcsó a repülőjegy és a szállás. Ideutaznak legénybúcsúra, vagy csak bulizni, nagyon berúgnak és lehetetlen viselkednek az itteni lányokkal. Miattuk csalódott sok helyi nő a külföldiekben. Másik ok talán egy picit a nacionalizmus.

Photo1 (6)_1.jpg

Mennyire követed figyelemmel a magyarországi politikai feszültségeket?
A politikai szituáció itt se rosszabb, mint bárhol máshol Európában. Ti utáljátok a regnáló kormányt. Semmi gond, ha tényleg így van, akkor váltsátok le a Fideszt a következő választásokon. Értem én, hogy nincsen tökéletes  politikai rendszeretek, de azt sehol se találtok. Ha élsz két hetet Franciaországban, rengeteg értelmes francia diákkal fogsz találkozni, akik ugyanúgy gyűlölik a francia politikai rendszert, mint ti a sajátotokat. Nagyon sok otthoni barátom van, aki azért hagyta el Franciaországot, mert csalódott a politikai helyzetben és a kormány működésében. A magyar politika egyik legnagyobb hibája a belföldi és külföldi kommunikáció. A kormányotoknak a nemzetközi kommunikációja elrettentően borzasztó.

Mit jelent neked Budapest?
Budapest dinamikus, nagyon sok kreatív divat- és dizájnszakértő él itt. Párizs szerintem haldoklik Budapesthez képest. Több szenvedély él ebben a városban, és a helyi fiatalokban, mint Párizsban. Soha semmilyen problémám nem volt az utcán, soha nem kerültem bajba, de Párizsban és Londonban ez nem így van. Itt teljesen más a biztonsági érzés. Nyugodtan hazasétálhatok a legsötétebb éjszaka is egyedül, senki nem fog megtámadni vagy belém kötni. Jó életminőség, biztonságos élhető város, kreativitás, ez Budapest.

Photo1 (7)_1.jpg
Mióta vagy couchsurfing tag?
2007-ben csatlakoztam a CS-hez. Lehetőleg nem hostolok franciákat, talán két vagy három francia vendégem volt idén összesen. A belvárosban éltem Párizsban, és most itt is. Mindig nagyon sokan akartak nálam kapni. Ha külföldre megyek, majdnem mindenhol van barátom, és inkább náluk lakom a kanapészörf helyett. Ha egyedül utazom nyaralás céljából, akkor megpróbálok CS szállást találni. Ha üzleti útra megyek, akkor hotel szobát foglalok, soha nem keresek kanapét. Ebben az évben kb. 35 vendéget hostoltam Budapesten. Egyedül élek egy nagy lakásban, és egy külön szobát tudok felajánlani a vendégeimnek.

Mi alapján mondasz igent egy kérésre?
Engem nem érdekel hány referenciája van a szállás kérőnek, az alapján választok, hogy szimpatikus vagy sem. Öt vagy tíz requestet kaptam minden nap a nyáron. Legtöbbjükkel csak elmentem bulizni, de nem hostoltam őket. Egész nyáron szingli voltam, bőven volt szabadidőm. Párkapcsolat mellett is hostolok vendégeket, csak akkor jóval kevesebbet.

A referencia nem számít?
A couchsurfing csatlakozásom óta összesen kb. négyszáz vendéget fogadtam. És soha nem adok referenciát a surfereimnek, csak akkor ha én vagyok a vendég. Az ok csak annyi, hogy leszarom a referencia rendszert és egyáltalán nem tartom fontosnak vagy irányadónak azt.

Photo1 (4)_1.jpg

Az interjú itt folytatódik.

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr824974511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.12.21. 11:35:53

"Párizs haldoklik Budapesthez képest". Nohát, mégiscsak igaz, amit Viktorunk mond, hogy hanyatlik a Nyugat? :))

ROTFL Manó 2012.12.21. 12:04:30

"A másik ok talán egy picit a nacionalizmus."

Hehh, ez egy vicces mondat, ugyanis a ragozásból rohadtul nem derül ki az alany!

- a franciák érzik a magyaroktól a feléjük irányuló nacionalizmust?
- a magyarok érzik a franciáktól a feléjük irányuló nacionalizmust?
(- esetleg mindketten érzik a másiktől?)

ágica1 2012.12.21. 12:05:36

egy francia mondja, hogy nacionalisták vagyunk?
Kac kac

Ami azt illeti, anno a "digózás" volt a menő a váci-utcai csajoknál.
Mind férjhez akart menni, a digók meg jókat röhögtek.
Ma már a fél világ idejár a "happy Budapest" miatt, a lányok meg gyagyábbak, mint valaha.
ennyi

Intizar 2012.12.21. 12:41:02

Divat- és dizájnszakértő, ha kérnem szabad. Hacsak nem a magyarul édesen gügyögő fiú helyesírását próbálták érzékeltetni.
Értem én, hogy angolul mindent külön írnak (izoláló nyelv, kéremszeretettel), azt is értem, hogy annyira kúlok vagyok, hogy jobban tudunk angolul, mint magyarul, de azért néha-néha, nagy ritkán érdemes volna egy úgynevezett könyvbe is beleolvasni, nem csak a nyomtatott/elektronikus bulvársajtóba.

Intizar 2012.12.21. 12:41:56

@Intizar: Vagyok helyett vagyunk, mindegy a meszidzs ugyanaz.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 12:44:28

@ROTFL Manó: na, ezt nem fejtette ki részletesen. De majd visszahallgatom a felvételt ujra.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 12:46:08

@Intizar: köszi szépen a javitast. Most mobilról sajnos nem tudom átírni, majd ha gépnèl leszek.

JohnHenry 2012.12.21. 12:58:29

@nikita: írd át az egészet, mert most olyan, mintha te tanulnál magyarul.
(ha nem magyar vagy, akkor bocs)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 13:17:50

@JohnHenry: igen, még én is tanulok magyarul, ahhoz képest egész ügyes vagyok nem?

mony b 2012.12.21. 13:32:16

Harmadik ok talán egy picit, hogy nem akarnak lejjebb adni abból amit megszoktak:

www.bilerico.com/2011/12/hungarians_win_european_penis_size_map.php

Anti Anyag (törölt) 2012.12.21. 14:30:38

Ja. Szar a magyar kormány, de Párizs haldoklik, itt sötétben is simán hazajut.

Valójában ezek a libsik már nem tudják mit csináljanak jó dolgukban. Utálnak, mert ez a trendi, bár ha őket utálja valaki az nacionalizmus, vagy antiszemitizmus.

3morcz3 (törölt) 2012.12.21. 14:59:55

Francia panaszkodik a magyar nacionalizmusra XD No comment. Pláne egy-két sikertelen csajozási kísérlet miatt lenacionalistázni egy egész népet... gratulálok.
Párizsban miért nem tudott nőket felszedni, talán ott is nacionalizmusra hivatkozva sírt, amikor egy rátarti francia bige elküldte?
A külföldiek vállalhatatlan viselkedése inkább lehet ok, amint ő is említette, de ennek a nacionalizmushoz nincs köze, csak a jó ízléshez, intelligenciához. Vagy annak hiányához.

A szövegben láttam pár értelmetlen, magyartalan mondatot.

Amúgy jó pasiiiii!

Jokerpofa 2012.12.21. 15:16:40

@3morcz3: eszméletlen bunkó néhány külföldi.

volt már olyan eset, hogy egy részeg ír segítséget kért, nem tudta merre van a szállodája, és a telefonját ellopták, így nem érte el a haverjait, leintettem egy rendőrautót, hogy majd legalább jegyzőkönyvet vesznek fel ilyenek, sőt talán eldobják a hotelig is. 2 peccel később jött utánam a rendőr, hogy az ír gyerek azt állítja én loptam el a telefonját, és akkor most motozás, meg jegyzőkönyv... no komment

rettenetes nyílméregbéka 2012.12.21. 15:22:10

az első fotómról a kutyám jut eszembe, amikor reggel kimegyek hozzá...

mirx 2012.12.21. 15:30:05

ez nem vótmáez? csak akkor mintha arról szólt volna a fáma, hogy ez a gyerek milyen jóképű, és nem jók neki a magyar csajok.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 15:31:02

@3morcz3: igen, sztem is helyes :-) Szivesen veszem, ha leirod ide melyik mondat rossz.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 15:33:41

@mirx: ez a második rész. ott van az interjú elején egy link az elős részre is. Az a rész arról szólt, h neki nagyon is jók a magyar csajok! :-)

3morcz3 (törölt) 2012.12.21. 16:18:39

@Theodoro, aki most már Joker: aranyos történet, többek közt ezért lesznek közömbösek, sőt ellenségesek az emberek (nem csak a magyarok)
tipikus esete annak, amikor segítőkész, liberális magyar megszívja a nemnormális külföldi miatt
ez akkor most előítélet? nem ez tapasztalat

de pl. pigmentáltabb egyéneknek nem állnék meg még baleset estén sem, hiszen vertek már agyon így magyarokat
telefonon hívnám a rendőröket, de megállni soha

septem 2012.12.21. 16:47:02

1998-ban Párizsban, mivel nem tudtunk nagyon franciául csak egy portugál pincérlány állt velünk szóba. egyébként úgy néztek át rajtunk, mint az üvegen. 2 nap után már elég fárasztó volt, ezért magyarul kértünk mindent. azt mondják már nem ennyire surmók a párizsiak, mert alig van már francia a városban. mindentől függetlenül szép emlék.

a fejlett nyugatról érkező felvilágosult és trendin cool fiatalokkal kapcsolatban szintén van egy szép emlékem a károly-körút, dob u. sarkán megkérdeztek minket a fejlett angolok, hogy hol van a valami. rendes emberekhez illőn el is kezdtük magyarázni, hogy mi merre. persze a trendin cool srácok (a fejlett nyugatról, ahol mindenki toleráns és nem mucsaik, mint a magyarok) hálásan elkezdték hajtogani, hogy így mother fucker, suck, stb. 3 kapott rendesen, ketten elszaladtak. azóta tudom, hogy a fejlett nyugatiakhoz, mi soha nem érünk már fel, olvastam a magyar narancsban is.

mallac 2012.12.21. 16:52:26

No lám lám, Pesten jobb a közbiztonság mint párizsban,ezt is megértük.Hiába az afrikai bevándorlók tömegei nem igazán javítják a bűnügyi statisztikákat.Azon nem csodálkozom hogy a nők nem állnak szóba vele, tisztára buzinak néz ki a képeken.Pózol mint Jean Claude van Damme.Majom.

septem 2012.12.21. 17:00:14

@nikita: nagyon ügyes vagy. voltak olyan osztálytársaim, akik született magyarként sem tudtak így írni.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 17:16:46

@septem: khmm. Én is original magyar vagyok ;) abban a kommentemben némi adag szarkazmus olvasható..

2012.12.21. 17:44:19

Tényleg azt se tudják jó dolgukban mit csináljanak. Mi magyarok egyáltalán nem értjük a nyugatiak problémáit, ők egyáltalán nem értik a mi problémáinkat.

2012.12.21. 17:45:53

@mallac: Tévedés. Van Damme nem pózol, ő feszít. Van Damme hiteles. Kemény mint a vídia. :)
Ennek a srácnak ellenben elég nyálas francia selyemfiú feje van.

2012.12.21. 17:47:30

@nikita: Ez a blog remekül alkalmas arra, hogy mi, kollekítv neurózisban szenvedő magyarok ideírjuk az összes frusztrációnkat. Kész tanulmány. :)
Pláne, ha francia az interjúalany, és baromságokat beszél. :)

3morcz3 (törölt) 2012.12.21. 18:16:37

Nem értem mit várt, Franciaországban, pláne Párizsban a legnullább nő is akkora dámának hiszi magát, hogy még levegőnek se néz. Az is a nacionalizmus miatt van? Vagy ott a nőnek szabad nemet mondani (illetve nemet mondás nélkül keresztülnézni rajtad, ignorálni)?

Ha egy magyar lány nem akar ismerkedni, faképnél hagy, mert mondjuk siet, barátja van, leszbikus, nem tetszel neki, nem beszél idegen nyelveket akkor az nem ok a leszólására. Ő így döntött, el kellene fogadni. Ahogy mindenhol a világon.

A srác is bevallja, hogy a magyar lányok elutasításának fő oka a türhő külföldiekkel kapcsolatos rossz tapasztalat. És még megemlíti a nacionalizmust, ami egy hajánál fogva előrángatott indok, totál irreleváns ilyen szempontból. Ugyanis csak az ismeretségi körömben rengeteg magyar lánynak van nigériai, ghánai, iráni, ír, angol, francia, osztrák, maláj, bangladesi, koszovói, norvég stb pasija, sőt kifejezetten sikk az egzotikus külföldi pasi összeszedése. Főleg egyetemista, főiskolás lányok esetén.
Nem ismerek olyan Erasmus-os magyar egyetemista lányt, aki nyugati félév(ei) alatt ne jött volna össze egy nyugati pasassal.

És akkor nem kezdeném el a panaszáradatot, hogy ezzel szemben a magyar lányok mennyire elutasítóak a magyar fiúkkal szemben :)

3morcz3 (törölt) 2012.12.21. 18:17:58

A biznisze egyébként jól megy? Mennyit tud keresni ezzel a tanácsadó dologgal egy hónapban és hol végzett, milyen szakon? Érdekelne, hogy milyen a francia közösség Budapesten. Összejárnak, vagy totál változó?

Lofaszjoska 2012.12.21. 19:05:06

"Jó életminőség, biztonságos élhető város, kreativitás, ez Budapest." Utolsó jelző rendben, a többi bruhaha.

rohadjmegARCgeci 2012.12.21. 19:20:32

Nagyon helyes pasi,szép barna szelíd kutyaszemek.Nem értem miért nem talált még magának egy magyar kislányt?Lehet hogy nem elég rámenős?:DD

rohadjmegARCgeci 2012.12.21. 19:21:19

@Lofaszjoska: Most miért?Szerintem is szép város és nem kell félni attól sem hogy lelőnek.DD

rohadjmegARCgeci 2012.12.21. 19:23:10

@3morcz3: A magyar lányokban szerintem az él a külföldiekkel szemben hogy;
1-a legtöbb buzi
2-nőrabló
3-perverz
4-szélhámos és nem komoly kapcsolatot keres.
Szerintem..

Lofaszjoska 2012.12.21. 19:29:27

@Dr. Furia: Igaz, de ahogy megemlíti Londont és Párizst a közbiztonsággal kapcsolatban, ugyanúgy tudnék ajánlani Pesten is pár környéket, ahol behúzhatná a nyakát (nappal is...:). A város szép, ezt aláírom-bár az általam kiemelt mondatból ez nem derül ki.Élhetőség szempontjából is tudnék kekeckedni, a jó életminőségre vonatkozóan pedig ajánlom figyelmébe a KSH honlapját, ott aztán szörnyülködhet kedvére:)

3morcz3 (törölt) 2012.12.21. 19:33:05

@rettenetes nyílméregbéka: mert mindkettő csóválja a farkát, ha reggel meglát?

@Dr. Furia: és általában ezek vagy legalábbis a 4. igaz is, illetve a francia akcentussal beszélt angol mára már elég riasztó a magyar lányok számára, mióta Pierre Woodman hírhedté tette, a "pucsíccs á máximum" szállóigévé vált
sok a rossz tapasztalat, de szerintem elég sikeresek a külföldiek a magyar nőknél, csak a visszautasítást nem viselik olyan könnyen, mint otthon
kicsit azt érzem, hogy elvárnák, hogy minden keleti-európai nő hasra essen a 2500 eurós fizetésüktől és ha valakit ez nem érdekel, akkor lenacionalistázzák
mert a haverok azt mesélik nekik, hogy itt meghívsz egy nőt egy kávéra és lesz*p
ami az esetek 50%-ában igaz is, de a másik 50% meg elzavarja és akkor jön a siránkozás

bezzeg Párizsban, ott még le se köpnek a nők, annyira finnyásak, pökhendiek
de nem baj, nekik szabad, ők franciák, nekik ez a stílusuk

3morcz3 (törölt) 2012.12.21. 19:34:52

@Lofaszjoska: francia fizetésből, a párizsi horror árak után persze, hogy egy megkönnyebbülés számára itt élni

itt úgy élhet, ahogy mi hisszük, hogy egy francia Párizsban él, amit ő valójában nem engedhetne meg magának

mallac 2012.12.21. 19:39:41

Tényleg hasonlít egy pitiző kiskutyához az első képen.A Buksi nevet adom neki, ez aranyos.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.21. 20:17:39

Mitől annyira bonyolult ez az interjú anyag, hogy 5-6 kérdésenként darabokban kell felrakni?

JohnHenry 2012.12.21. 20:20:36

@Anti Anyag: kivételesen egyetértek veled :)

Almandin 2012.12.21. 20:20:42

@Lofaszjoska: Szerintem is csak Bp. biztonságosabb részein mászkál éjjel. Vagy csak mázlija volt eddig.

JohnHenry 2012.12.21. 20:24:23

@nikita: szívás, mert olyan alaphibákat vétettél a szövegben, hogy mindenki természetesnek vette, hogy tényleg nem vagy magyar.

(nekem meg éppenséggel fogalmam sincs a kilétedről, úgyhogy hiába a szarkazmus)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.21. 20:28:44

@mallac:

Azt nem tudom, hogy Párizsban milyen, milyen volt a közbiztonság, de Budapesten mindig is jó volt és ma is az.

Valóban nyugodtan lehet egyedül sétálgatni éjszaka, s a járőröző rendőrautó sem ritka látvány, pedig igazából szükség sem lenne rá, de megnyugtató.

S ezen a közbiztonságon nem csak ezek a nyugati franciák lepődnek meg, de a keleti ukránok is.

Magyarországon a közbiztonság inkább vidéki probléma, de az utcai rablás sehol sem jellemző.

Almandin 2012.12.21. 20:29:05

@3morcz3: Érdemes elolvasni a cikk előzményét is, amiben a riportalany kifejti a véleményét a nőkről és a nemi szerepekről. Ez talán választ ad a magánéleti kudarcaira. Ezt mondja: "Nem akarok egy ilyen ribancot, aki az életemet még bonyolultabbá teszi"-a francia emancipált nőkre célozva. Talán itt lehet az eb elhantolva azzal kapcsolatban, hogy rövid úton lapátra teszik a nők.

Almandin 2012.12.21. 20:33:13

@Akitlosz: A jó közbiztonságtól Bp. messze áll énszerintem. Van itt is rablás elég. Lehet, hogy más nagyvárosokban rosszabb a helyzet, én jártam Párizsban 21 éve, nem tapasztaltam, hogy rosszabb lenne Bp.-nél. Nápolyban állítólag rosszabb, voltam ott kétszer, de egyszer se raboltak ki (igaz, oda is figyeltem jobban a cuccaimra).

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2012.12.21. 20:53:15

@Almandin: 21 éve? annyi idő alatt azért történhet egy smás :) pl pár tízezer(?) afrikai bevándorló, válság stb?

Almandin 2012.12.21. 21:00:44

@abakusz13: Igaz, ez elég régen volt. Meg a zűrös negyedekbe mi se mentünk be.

mallac 2012.12.21. 21:06:41

@Akitlosz: Hát az lehet hogy az utcai rablás kevés,de az a fajta bűnözés amikor idős, magányos emberekre törik rá az ajtót, hát az soknak tűnik.Két nap alatt három ilyet olvastam,az egyik szerencsétlen idős asszonytól a karácsonyra vett ajándékokat rabolták el.Egyébként ezt a pasast az irritálóan nyálas megjelenése miatt is betámadhatják,gyanítom hogy minden arab és fekete suhancnak kinyílik a bicska a zsebében a párizsi utcasarkon ha meglátják.

Almandin 2012.12.21. 21:12:39

@mallac: Bankrablás is van elég.
Amúgy szerintem nem nyálas a megjelenése a pasasnak, egyszerűen vékony alkat.

mallac 2012.12.21. 21:37:27

Vajon Sajókazán vagy Tiszaburán hogy hostolna a srác...

2012.12.21. 22:47:16

Budapesten jó aközbiztonság, viszont ezt a magyarok többsége nem érzi. Érdekes statisztika több mint 50 % szerint rossz a közbiztonság, de amikor megkérdezték, hogy az elmúlt egy évben volt-e a bűncselekmény áldozata, akkor 75 % körül azt mondta, hogy nem, az elmúlt 1 évben személyesen nem találkozott bűncselekménnyel. A nőknél még rosszabb az arány.
A külföldi turisták szinte kivétel nélkül azt mondják, hogy Budapest biztonságos.

rohadjmegARCgeci 2012.12.21. 22:49:50

@SontPent: Hát ja.Ki kéne utaztatni a magyar nemzetet egy kicsit Szomáliába,azt mindjárt megbecsülnék jobban azt a bűnügyi térképet.SS

2012.12.21. 22:50:33

@Almandin: Az elmúlt egy évben voltál bűncselekmény áldozata?

Szerintem azt áltanos pesszmizmus és magyar frusztráltság a ok, meg az rohadt kereskedelmi média híradója, amiben évek óta szinte csak bűncselekményekről tudósítanak. Meglopta, megölte, kirabolta, ezzel van tele az esti híradó, hát persze hogy félnek a magyarok. (Persze tájékoztatni kell, de az arányok az érdekesek, ha hírek 80 %-a rossz hír, és (amúgy leginkább vidéki) bűncselekményekről szól, az nem normális.)

rohadjmegARCgeci 2012.12.21. 22:52:36

@Almandin: "Nem akarok egy ilyen ribancot, aki az életemet még bonyolultabbá teszi"-
Válasz erre;
Látens buziságra is utalhat a mondat.
Valójában egy kemény fenekű nigger csávóra vágyik inkább.:))

rohadjmegARCgeci 2012.12.21. 22:53:52

@SontPent: HE???!!
Nem zavar hogy a hírekben csak az esetek 10%-ról olvashatsz?
Hova akarnád ezt még lekorlátozni ???

Celtic 2012.12.21. 23:01:48

"Mennyire követed figyelemmel a magyarországi politikai feszültségeket?
A politikai szituáció itt se rosszabb, mint bárhol máshol Európában. Ti utáljátok a regnáló kormányt. Semmi gond, ha tényleg így van, akkor váltsátok le a Fideszt a következő választásokon. Értem én, hogy nincsen tökéletes rendszeretek, de azt sehol se találtok. Ha élsz két hetet Franciaországban, rengeteg francia értelmes diákkal fogsz találkozni, akik ugyanúgy gyűlölik a francia politikai rendszert, mint ti a sajátotokat. "

Ez azert kicsit eros...Az, hoyg egy fiatal (korabol adodoan) nagyreszt lazad (francia diak), az egy dolog. Az, hogy az emberbol a rendszervaltas ota eltelt 20+ ev kiolte a remenyt, a kreativitast, a hitet es egyre hulyebbnek erzi magat, hoyg tovabbra is itt szopja szet az agyat, az masik dolog. Merthogy itt nemcsak a diakoknak van elege a kormanybol, hanem nagyreszt mindenkinek. Naprol napra egyre rosszabb szajizzel kel az ember, mondjuk, mert lovese sincs rola, kire lehetne levaltani ezt a kormanyt. Meg ugy kb. sejti, hogy akikre szavazna, arra a tarsadalom 95%-a nem, mert csak "vert es konnyeket" igernek, nem kolbaszbol keritest. A magyarnak igeret kell, aki nagyobbat iger, az nem. Aki realitassal all elo, az megy a lefolyoba :( Minthogy ez mar 20+ eve igy megy es egyre gyorsulo utemben, nem csoda, ha az emberben csak csomor van.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.12.21. 23:18:18

@Dr. Furia: magyar barátnője van néhány hónapja

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.21. 23:57:18

A pubban ahol dolgoztam Nristolban, egy angol meg egy amerikai szakács dolgozott. Azt mondja nekem egyik nap az angol, unatkoztak ketten, volt felesleges pénzük, kitalálták, hogy menjenek el Prágába.

Felültek az első repülőre, bementek a városba, kegyetlen rézegre itták magukat, majd "másnap" hazajöttek.

Aztán megkérdezte tőlem, hogy Prága melyik országban van.

Hiába no, Vadkelet-Európa Borattal, égetett szesszel...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.12.21. 23:59:29

@Gábor (Gee Halen): Bristolban. Már megint ez a nyamvadt kakaóbiztos billentyűzet :P

gergel 2012.12.22. 00:10:04

egy szintén francia ismerősöm ugyanezt mondta amikor Magyarországról kérdeztem. Náluk a hírekben ez megy, 'Magyarországon a nacionalizmus nyer egyre nagyobb teret'

monddazigazatmar 2012.12.22. 00:25:54

"Miattuk csalódott sok helyi nő a külföldiekben."
nyugi, pierre christophe!
Mindent megteszek, hogy minél több lány csalódjon a helyi palikban is :D
"senki nem fog megtámadni vagy belém kötni" még nem találkoztunk. A sálad megér egy verést...

monddazigazatmar 2012.12.22. 00:30:11

@SontPent: "az elmúlt egy évben volt-e a bűncselekmény áldozata, akkor 75 % körül azt mondta, hogy nem, az elmúlt 1 évben személyesen nem találkozott bűncselekménnyel."
Az azért nem olyan jó arány, ha belegondolsz. Minden negyedik ember volt buncselekmény áldozata az elmult évben.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2012.12.22. 00:40:16

Érdekes tanácsadó lehet, akinek a francia sajtó át tudta mosni az agyát úgy, hogy még itt helyben sem "koszolódik be újra" valós élményekkel.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.12.22. 02:38:26

A rossz közbiztonságon azt értik, hogy hazafele nem lehet egyes kerületekbe bemenni a kedves bevándorlók miatt, mert kirabolnak és/vagy megölnek. Azért nálunk ilyen egyelőre nincsen.

kalandfereg 2012.12.22. 07:47:11

A nyugatról bulizni idejövő fiatalok tényleg kurva gázosak, de meg kell mondjam, hogy otthon is szinte ugyanezt csinálják.
Én az íreket ismerem, ők napközben, munkahelyen, stb, oly visszafogottak, udvariasak, hogy az magyar szemmel szinte túlzás.
Aztán jő az este, és az arconpörgés. Fiatal lányok olyan szerkóban, hogy Mo-n ezzel egyből kurvának néznénk őket, az ötfokban szinte meztelenül, 30centis cipőben flangálnak. A fickók a vandalizmus Mo-n ismeretlen magasságáig emelkednek, kocsiégetés, bevásárlókocsik folyókba dobálása, törés-zúzás.
A szex ilyenkor kábé nulla gátlással megy, idegenek simán lezavarnak a diszkó, vagy kocsma vécéjéban egy numerát, aztán soha többet nem látják egymást...

volesojinka 2012.12.22. 08:09:27

@3morcz3: mégis kit érdekel, hogy te egy hülye rasszista, előítéletes idióta vagy? És ez, hogy "pigmentált egyén"...basszus, mekkora egy barom vagy.

2012.12.22. 10:52:36

www.origo.hu/itthon/20121129-budapest-lakoi-nem-szeretik-a-sotet-utcakat-fovarosi-kozbiztonsagi.html

Itt egy felmérés. Az derül ki belőle, hogy a szubjektív közbiztonság érzet sokkal rosszabb, mint a valós helyzet. Miközben 1. 84 % (és nem 75, rosszul írtam) az elmúlt egy évben személyesen nem tapasztalt bűncselekményt
2. a statisztika szerint a bűncselekmény száma csökkent

-Sarq- 2012.12.22. 11:31:37

2 éve él Budapesten és pár hete tanul magyarul. No comment.

ANTICK 2012.12.23. 14:22:19

@SontPent: azért az a 2% az csak a bejelentett bűncselekményeket takarja, nem? és mi van azokkal az esetekkel, amikor az ember csak legyint, hogy semmi értelme a rendőrséghez fordulni, mert tényleg az?

pl. most nyáron egy vasárnap reggel egy zsebes áldozata lettem a blahánál. persze 0 szemtanú és sehol egy kamera (tudják, h hol kell működni, na). rajta kaptam ahogy a zsebembe turkált, erre még állkapcson is vágott és elrohant én meg ott állok, h ez most mi volt! megjelent ez valami statisztikában? lett volna értelme rendőrséghez fordulni? vajon én vagyok az egyetlen ember aki ezt így megszívta?
süti beállítások módosítása