2012.06.12. 08:38

Englishman in Budapest

england_flag_01.gifA mai ötödik surferem váratlan vendégként pottyant be hozzám. Tegnap délután kaptam a kérést tőle, hogy fogadjam be aznapra. Igent mondtam, mert született angol és fotóriporter. Azaz tökéletes alany az angol nyelvgyakorlásra és lesz egy erős közös témánk, a fotográfia. David Sillitoe 50 éves, Londonban született és nőtt fel, jelenleg Nottinghamben él a feleségével és három gyermekével. A The Guardian magazinnál fotóriporter 23 éve. Édesapja a híres angol író, Alan Sillitoe, aki többek között A hosszútávfutó magányossága című könyvet is írta. 

Kettő héten keresztül motorral utazza át Európa egy részét. (2 BMW-je és egy Harley Davidson motorja van). Otthon 3 macskája van, úgy látszik szereti ha a jó dolgokból három darab van neki (gyerek, motor, macska). Főképp kempingekben száll meg és a saját sátrában alszik, a couchsurfinget ritkán használja. A referenciája szerint rajtam kívül 10 hostnál szállt meg eddig és 1 surfert fogadott be az elmúlt 2 év alatt. Photo1 (6).jpg

 

David nem egy tipikus EnglishMan. A házam előtt találkoztunk 19.25-kor, épp vittem ki a szemetet, amikor felfedeztem a lépcsőnkön ülve. Kértem, hogy maradjon még egy kicsit kinn, mert van még némi dolgom. (20.00-ra volt megbeszélve  a találkozónk). 19.45-kor mentem ki érte. Nyújtottam felé a kezem, hogy bemutatkozzam, ő pedig azonnal szorosan átölelt, ami nem hogy egy angoltól szokatlan viselkedés, de eme gesztus a magyaroktól is idegen. Az első reakcióm egy zavart röhögés volt.  Miután szétváltunk (az elégségesnél tovább tartott átölelve) a kezembe nyomta a cuccai felét, hogy vigyem be a lakásba. Höö! Utána én nyomtam a kezébe egy üveg sört, hogy igya meg. Szerintem én voltam a jobb fej. Thank you giftet nem kaptam. 

Csináltam némi vacsorát kettőnknek, majd kiültünk a teraszra sörözni. Sokkal közvetlenebb és a vártnál "barátkozósabban" és túl otthonosan viselkedett, mint amihez eddig a korábbi vendégeimnél hozzászoktam. Felfedezte az átlagnál nagyobb méretű tévémet és a filmgyűjteményemet, így gyorsan eldöntöttük, hogy nézzünk meg egy filmet. Az ajánlásomra a The Visitor című filmet választottuk. 

David specialitása a portréfotózás, számtalan hírességet fotózott élete során. Néhány közülük (a nevekre kattintva megnézhető a képek): Robbie Williams, David Duchovny, David Lynch , Charlton Heston, Richard Dreyfuss , Doris Lessing, Stephen Fry, Samuel L Jackson, Andie MacDowel

Ahogy a munkájáról beszélt, lassan kiderült, hogy Angliában egy elismert fotóriporter, hozzáteszem végtelenül szerény is egyben.  A magyar fotóriporterek tized ennyi eredménnyel is idegesítően nagyképűek hozzá képest. Elnézést kérek a kivételtől. Engem is le akart fotózni, de nem engedtem. 6 éven keresztül voltam professzionális fotográfus, de a londoni képeim kivételével nem mutogattam neki a fotóimat, mert nagyon nem vagyunk egy szinten. A megengedettnél közvetlenebb viselkedését eltekintve élveztem a társaságát. Nagy pozitívuma, hogy gyönyörűen beszél angolul. :-)

 Photo1 (5).jpg

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr224582076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

múvemáccsó 2012.08.02. 15:25:46

Most akkor jó fej volt vagy csak megpakolt mint 1 málhás szamarat és még ajit sem hozott?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.02. 19:44:44

@múvemáccsó: vegyes, jó és rossz élményem is volt tőle.

A_baranyok_hallgassanak 2012.09.24. 11:19:14

@nikita: Ezek szerint rossz élmény ha valaki:
1.: Túl sokáig ölel
2.: Segítséget kér a táskái cipelésében
3.: Nem hoz ajándékot
Igazad van, ezek minden normális embert kihoztak volna a sodrából...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.24. 11:23:14

@A_baranyok_hallgassanak:
1. Ha 2 másodperce ismerek valakit és úgy ölel meg, h percekig nem enged el, igen, az nagyon rossz érzés.
2. Nem kért meg! Fogta a táskáját és a mellkasomra nyomta, h vigyem. Kérés nélkül. Ha megkér rá, akkor még több táskát vittem volna be magamtól.
3. Ajándékot hozni szokás. Nézd meg a couchsurfing oldalát, ott is olvashatod a javaslatok között.

A_baranyok_hallgassanak 2012.09.24. 11:59:34

@nikita:
1.: Engem is kifejezetten idegesít, ha valaki ölelget, túl bensőségesen viselkedik annak ellenére, hogy felületes a viszonyunk. Tényleg, rühellem. DE különböző kultúrák, különböző szokások. Ha vagy olyan nyitott, hogy ezt a remek oldalt használod, akkor szerintem nem kellene ilyen apróságokon fennakadni.
2.: Na bumm, nem kért meg. Gondolom utazott eleget fáradt volt, elfelejtette.
3.: Ez az ami miatt vettem a fáradtságot, hogy regisztráljak az indapassra, és kommenteljek ide. Mind a három negatív tapasztalatodnál (olasz, görög, angol) leírod, hogy nem hoztak ajándékot. Ok, elhiszem, hogy a javaslatok között szerepel, hogy vigyél ajándékot. De ez egy javaslat, szép gesztus, de nem egy kötelező érvényű szabály. Annak kellene egy pozitív élménynek lennie ha valaki hoz ajándékot, és semlegesnek ha nem hoz semmit. Nem fordítva, hogy csalódás ha nem hoz semmit, és elvárt-természetes, hogy hoz valamit. Párszor én is surfoltem, amikor megengedhettem és jó hostot kaptam amikor vittem, ha nem úgy jött ki a lépés akkor nem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.09.25. 03:55:26

@A_baranyok_hallgassanak: 1. nem, ez nem így van, attól, hogy használom a couchsurfinget, és hostolok vendégeket, nem vagyok köteles elviselni, és nyugodtan fennakadhatok, ha valaki percekig nem enged el. És gondolom te is tudod, h az angliai kulturához sehogyan sem tartozik az ismeretlen emberek ölelgetése az elfogadottnál tovább tartó ideig.
2. megint tévedsz. meg kell kérni. SENKINEK nem nyomjuk oda a mellkasára a bukósisakunkat, táskájánkat, akárminket kérés nélkül.
3. több hostomtól nem kaptam ajándékot, akik emellett végtelenűl szimpatikusak voltak, vagy meghívtak italra, fizették helyette a bolti bevásárlás számláját, azaz ez ajándék, amit én mindig megemlítek. Tovabba a negatív tapasztalatú görögnél még azt is leirtam, hogy mit adott ajandekba, szóval itt se stim, amit irsz.. És SZERINTEM - de tudod ez egy személyes blog, és nem a Couchsurfing hivatalos blogja - KELL ajándékot vinni a hostodnak, ha nem viszel, akkor meg kell hívni egy italra, vagy akármire. Ez egy íratlan szabály. A hostod befogadott, neked van ingyen szállásod, és ezt valahogy megpróbálod viszonozni. Továbbá az összes vendégemnél leírom, hogy mit adott ajándékba.

graphemea 2012.10.06. 05:07:12

Szia! David, a vendéged ráadásul a híres angol író, Alan Sillitoe fia (ő írta pl. A hosszútávfutó magányosságát). Gondoltam, hogy nem túlságosan elterjedt ez a név, és a wikipedia + guardian megerősített a sejtésemben. :)

graphemea 2012.10.07. 07:30:10

@nikita: :) Nekem is érdekes infó volt ez, és köszi a belinkelt fotókat! "Mellesleg" a blog is nagyon szuper, keep up the good work! :)

innovation 2013.01.03. 22:55:21

@nikita: Nem csesztetés képpen, de publikálás előtt átnézetnéd helyesírásilag a postokat? :$

Egyébként jó olvasni, mindjárt végzek is! :D
süti beállítások módosítása