2014.03.10. 15:39

Vulcano Solfatara, nézelődés a pokol kapuja előtt

Vasárnap 09.30-kor ébredtem. Elkészültem és készítettem néhány fotót a teraszról elém táruló kilátásról. Szeretnék én is egy ugyanilyet Budapestre.

Ezt közvetlenül az ablakon keresztül:

És így néz ki a szobám:

2014-03-10 15.26.43_resized.png

Kimentem a nappaliba, Matteo éppen söpört. Felajánlottam gyorsan, hogy segítek neki, azonnal át is adta nekem a parfist. Kisöpörtem a teljes lakást, ilyet se csináltam még másnál. Utána leültünk reggelizni, ami gyakorlatilag kizárólag cukros kelttésztából állt. Itt sírtam egy picit, hogy én NEM eszem ilyesmit, de nem volt menekvés. Mindenről részletesen elmagyarázta mi van benne, bár nem igazán kértem. Magyarul se tudnék beszélgetni cukros péksütik ízvilágáról és eredetéről. Végül is mindennek a felét ettük meg.

Reggeli után ismét motorra szálltunk és elmentünk megnézni valamilyen működő vulkánt. A bejáratnál volt egy kávézó, amit Matteo barátai üzemeltetnek. Matteo bonbont vitt nekik, mi kaptunk kávét, latte macchiatot rendeltem.

A tulaj barátnője (?) matematika professzor egy helyi egyetemen. Beszélgettünk a matematikáról, hálistennek tudott egy nagyon alapszinten angolul. Szerintem ha a barátaim is olvassák ezt a posztot, akkor ezen most nagyon röhögnek, hogy én a matematikáról beszélgetek. A pár azt hitte, hogy én is amerikai vagyok, ez megtisztelő az angolomnak :-). A lánya grafikus művész, megmutatta a katalógusát, amit utána nekem is adott.

Matteo jelezte, hogy vegyek jegyet a Vulcano Solfatarahoz, és járjam körbe a helyet. Ő addig dumálgat az olaszokkal. 7 EUR volt a belépő. Elején nem értettem mi ez, bár a kénes szagot egyből éreztem. Odaértem egy teljesen szürke sivatag szerű területhez. A kövek alól gőz pöfögött kifelé. Volt egy hasadék, ahonnan ömlött ki a kénes gőz, elé lehetett állni, büdös és meleg. A sziklákra nem szabad felmászni, és a hasadékba sem szabad bemászni, mert akkor megégsz.

Onnan átsétáltam egy téglaépülethez. Itt volt egy leírás, miszernt bele lehet állni, jót tesz a bőrnek és a reumának, bár igen forró és izzasztó.

Hát én is kipróbáltam.

Így nézett ki a táj:

Visszasétáltam a kávézóba, majd ismét motorra szálltunk és elmentünk ebédelni. Útközben kérés nélküli full idegenvezetést kaptam, mondjuk minden harmadik szót értettem a szél miatt, de nem baj.

Kövess a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.11. 04:01:07

A solfatara nem füst, hanem kénes kigőzölgés. Gőz. Nem füst. A mélyből előtör a kén-dioxid és a kénhidrogén majd víz katalizálta reakcióban kicsapódik a kén a sziklákon és vízgőz is keletkezik. Ami tovább katalizálja a reakciót.
Mondjuk az elképesztő, hogy ezért elkérnek 7 eurót. Ahol most élek, ott ingyen van minden nemzeti park és minden hasonló látványosság. Picit lehúzós nép ez az olasz.

Rengeteg a helyesírási, stilisztikai, egyeztetési hiba a szövegben, de ezt gondolom tudja a szerző is.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.03.11. 10:10:13

javítottam a gőzt. nem, nem tudok róla, h rengeteg lenne.