2013.10.01. 12:23

Amerikai büntetőperes védőügyvéd a kanapémon

Másfél hete angol nyelvtanfolyamra jártam napi 8 órában, és a pasim unatkozott napközben, kiírta a couchsurfing falra, hogy itt van Budapesten, ha valakinek van kedve sörözni vele, akkor hajrá. A Nyugatinál találkoztunk szombat délután és egy magas fiatal srác volt vele. Elindultunk az Oktogon irányába, valami fesztivál lehetett, mert le volt zárva az Andrássy, árusok az út szélén, szép idő volt. D és Tillman napközben elmentek ebédelni egy korlátlan fogyasztású bisztróba, utána találkoztak velem. Tillman félig amerikai, félig német, azaz anyja német, apja kaliforniai. Németországban született, 4 éves korában költözött a család Bostonba. Ott is nőtt fel, németül nem beszél. Tavasszal végezte el a jogi egyetemet. Pár hete utazgat Európában, beleszeretett Budapestbe, itt szeretne maradni egy darabig. Jelenleg munkát keres, angol tanári álláson gondolkodik. Ha szeretnétek angolt tanulni egy amerikai jogásztól, például amerikai jogi szaknyelvet, vagy sima angolt, az édeklődőknek küldöm az elérhetőségét! Most még nem drága, mert tele van szabadidővel. 

Elsétáltunk a Gozsdu Pointer Pubba, és ott maradtunk kb. éjjel 02.00-ig. Tillman vidám, energikus férfi. Úgy adta meg az email címét (nem kértem el), hogy írt az én mobilomról magának levelet, amire válaszolt is a saját telefonjáról, önmagának.: You are so cool! Probably the coolest dude I've ever met! Wow! Can't wait to write about you on my blog!! Majd jött a válasz is: Wow thanks Rita!

D-vel megismerkedtek két magyar lánnyal az étteremben, és Tillman elkérte az egyik lány telefonszámát. Felhívtuk a mobilomról, és Tillman idehívta őket. Az egyik meg is érkezett, kedves, helyes lány volt, élt New Jersey-ben egy évet, közgazdászként dolgozott, arra már nem emlékszem mit. 

Pár nappal később érdeklődtem hogy halad az állásvadászat. Mondta, hogy egy hosteltől vár visszajelzést. Beszéltem az én ügyvédemmel, aki azt tanácsolta, hogy Tillman lehetne nemzetközi ügyvédi irodákban amerikai jogi tanácsadó, taníthatna jogi egyetemeken amerikai jogot, mint óraadó tanár, és magántanítványokat is kereshet speciális jogi angol szaknyelv oktatására. Tillman belelkesedett az ötletektől, ő is érzi, hogy a hostel recepciós állás nem lenne túl izgalmas. 

FlagUSA.jpegMég a szombat esti kocsmázás alatt felajánlottam neki, hogy szivesen hosztolom én is. Egy héttel később üzent is, hogy vasárnaptól két éjszakára örülne egy kanapénak. Eddig airbnb-n bérelt lakást, lakott más couchsurfernél is. Vasárnap este találkoztam a Mechwart-ligeti Pointerben a bikram jóga órám után hatvannegyedik vendégemmel Tillman Clark (28) jogásszal. Bostonban nőtt fel, Seattleben tanult filozófiát, majd New York Cityben járt jogi egyetemre. 4 hosztól, és 2 szörfertől van pozitív referenciája. Maradtunk kb. egy órát a Pointerben, majd hazajöttünk. Megnéztük a legújabb Star Trek filmet, amin én bealudtam, később felriadtam valamilyen bombatámadásra, és kikapcsoltam a tévét, udvariatlanság ide vagy oda. 

Másnap nagyjából egyszerre indultunk be a városba, nekem középfokú nyelvvizsga szóbeli próba tesztem volt a City and Guide-ban. Apropó, azt mondták, hogy kicsit még gyúrni kell a nyelvtanra a felsőfokúhoz, a fluent nyelvtudásom is megvan, ami a felsőfokhoz kell, de a középfokút bármikor letehetem. Hát a döbbenettől nem jutottam szóhoz, én még azért is aggódom, hogy a középfokú meg lesz e decemberben, de hogy a felsőfok?? Egy hét múlva kapom meg a rendes szöveges kiértékelést. 

photo (31).JPG

Valamikor este 18.00-ra értem haza, Tillman 20.00 körül. Filmnézés volt a ma esti program. Megnéztük a Breaking Bad befejező epizódját, A The Big bang Theory első részét, a The Good Wife évadnyitó részét, aztán a Homeland évadnyitóján én már elaludtam, de azt láttam kb. 2 hete. A The Good Wife ügyvédes sorozatnál leállítottuk a filmet egy időre. Tillman nem hisz a jelenlegi igazságszolgáltatási rendszerben. Szerinte a börtön nem jó rendszer. Nem tudja mi lenne a megoldás, de hatékonyabbnak tartaná, ha a bűnözőket, bármit is követtek el, rehabilitációs programban részesülnének, pszichológusok és szociológusok dolgoznának velük és nem börtönkörülmények lennének, hanem egy reklerációs központ. A problémát abban látja, hogy egy pl. erőszakoló 20 év múlva visszakerül a társadalomba és még nagyobb bűnözőként tér vissza a mindennapi életbe. Természetesen tudja, hogy nem fog megváltozni a rendszer. Én is erre csak annyit reagáltam, hogyha a kormányzatuk elkezdené önteni a pénzt a börtönök átépítésébe, reklerációs programokba stb, akkor a többi ember teljesen jogosan háborodna fel, hogy milliárdokat költenek az adófizetők pénzéből a bűnözőkre, miközben az egészségügyre, oktatásra nincs elég pénz. Hozzátettem, hogy ugyanez történne a mi országunkba is, ha hirtelen Viktorék elképesztő összegeket kezdenének betalicskázni a börtönökbe. Hozzátéve, hogy a mi bűnügyi statisztikánk nem annyira elszomorító, mint az Egyesült Államokba, figyelembe véve a lakossági arányokat is.

Tillman jövőre az Egyesült Államokban, Coloradoban kirendelt védőügyvédként fog dolgozni. Kérdeztem, hogy nem lesz e alacsony a fizetése, de azt mondta, hogy alacsonyabb lesz, mint a privát szektorban, de sokkal kevesebb diákhitelt kell visszafizetnie az államnak még a havi részletekben is, mintha a privát szektorban dolgozna, és 10 év múlva meg teljesen lenullázódik. Ugyanakkor szerinte a privát szektorban dogozni nagyon unalmas. Hisz a jövendő munkájában, szeretné a maximumot nyújtani a bajbajutottaknak.

Beszélgettünk a védőügyvédes filmekről, és hogyha minden bizonyíték arról szól, hogy a védence gyerekeket erőszakoló szörnyeteg, akkor is azon dolgozna e, hogy visszakerüljön az utcára? Gondolkodás nélkül azt mondta, hogy igen, hiszen nem az ő hibája, vagy felelőssége, ha nyer a bíróságon, és a védence ismét gyerekeket nyomorít meg. Megkérdeztem, hogy mit érezne akkor, ha az általa védett pedofil gyilkos vádlott, akit felmentettek, később az újságban azt olvassa, hogy ismét áldozatokat szedett? Sok film szólt már erről... Azt mondta, hogy semeddig nem érezné felelősének magát, ő csak a munkáját végezte. Szerinte a rendőrség nem tette a megfelelő munkát, vagy az ügyész, vagy az esküdtek döntöttek rosszul. Neki az a dolga, hogy mindent megtegyen mindenkinek, erről szól az alkotmányuk, és ugye senki nem bűnös, amíg be nem bizonyosodott róla, hogy az. Aztán megkérdeztem azt is, hogy mi van akkor, ha ez a gyerekgyilkos utána az ő gyerekét akarja elkapni.. Na hát, igen. Persze ez csak hipotézis. Számtalan olyan eset van, amikor minden bizonyíték amelett szól, hogy valaki bűnös, a vádlottat elítélik, és évekkel később derül ki, hogy mégis ártatlan volt. Ha a védőügyvédek nem teszik a maximumot meg a védenceikért, akkor nem csak az ártatlanság vélelme, maga az igazságügyi rendszer kérdőjeleződik meg ezzel.

Tilman szerint ez a gondolkodás, amibe én vittem a beszélgetés folyamát, hogy hol van az ügyvéd felelőssége egy ilyen esetben, az nagyon tipikus, és az emberek többsége nem ott keresi a hibát, hogy az ügyész volt gyenge, vagy a rendőrség nem szolgáltatott még erősebb bizonyítékokat, azaz ők nem tették a dolgukat stb. 

Azt mondta, hogy a leendő ügyfelei 95 százaléka piti drogosok, tolvajok, betörők lesznek, nem hiszi, hogy sorozatgyilkosokat kapna a karrierje kezdetén. 

Tillman délre összepakolt és elindult hostelt keresni magának. 

Ha tetszett a poszt kövess minket a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr765543114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása