2012.07.28. 09:15

A karmikus CouchSurfing, add vissza amit kivettél belőle

554816_4399943682244_1015948709_n.jpegErdélyi Melinda 23 éves, 2008 óta tagja a CouchSurfingnek. Az ELTE bölcsész karán tanul török nyelvet. Angolul, törökül és németül beszél. 26 barátja van, 12 surfertől és 13 hosttól van pozitív referenciája a CouchSurfing adatlapján. Egy éjszakát hostolt minket is Tapolcán.

Mi volt az első host élményed?
Hospitality Clubbal volt az első, két cseh fiatal jött, akik úgy döntöttek, hogy Prágából elköltöznek vidékre. Megérkezéskor leültek az asztalunkhoz, pálinkáztunk, beszélgettünk a magyar kultúráról. Velük még alig mertem angolul megszólalni, hiába volt nyelvvizsgám, nem beszélgettem korábban még külföldiekkel. A pálinkázás közben kissé becsíptünk és ettől megeredt a nyelvem. Azóta nem gond megszólalni idegen nyelven.

A második vendégem egy fiatal mexikói srác volt, két éjszakára jött. Főztünk neki gulyást és vargabélest, minden ételt lefotózott. A srác egyke, Mexico Cityben nőtt fel, Barcelonában és Hollandiában tanult. Bejárta a világot, mert az édesanyja légikísérő volt és rajta keresztül tudott ingyen repülőjegyeket szerezni. Inkább őt tekintem első igazi couchsurfing experience-nek.

Hova utaztál először a CouchSurfing segítségével?
Legelőször Olaszországba utaztam surferként 4 évvel ezelőtt. Barátnőmmel vágtunk neki az útnak gimnázium után.

Legelőször írtam egy raszta hajú nőnek, aki nem tudott fogadni, de ajánlotta egy CS ismerősét. A srác, Marco kijött értünk az állomáshoz, először elvitt minket egy tóhoz, ő vette meg a komp jegyünket is. Átmentünk egy kis szigetre, fürödtünk a tóban, vacsiztunk. Majd elvitt a lakásába, és rögtön elment futni, hogy mi nyugodtan átöltözhessünk és lezuhanyozhassunk. Megmutatta a jazz CD-it, amiből választhattam is egyet ajándékba.

Este elvitt minket egy értelmiségi fiatal párhoz vacsorázni. Este 20.00-tól éjjel 02.00-ig 7 fogást végigettünk, mindenki kiválóan beszélt angolul, és a család teljesen képben volt Magyarországról. Náluk ismertünk meg egy Francesca nevű lányt, aki végül a hostunk lett. A lány tökéletes luxusban élt. Éjjel 02.00 után érkeztünk meg, kicsit beszélgettünk. Marco reggel értünk jött, elvitt minket reggelizni, majd várost nézni, múzeumokba és mindent ő fizetett. Délután jeleztük neki, hogy megyünk egy másik városba, mert ott vár minket a következő hostunk. Marco elvitt minket autóval a kb 120 km-erre lévő úti célunkhoz.

Mesélj egy kicsit a bad experience élményeidről is
Pontosan négy évvel ezelőtt a Hospitality Clubbon keresztül érkezett éjjel 01.00-kor Svájcból egy fiatal 24 éves fiú 4 éjszakára. Kimentünk érte a buszpályaudvarra. Adtam neki vacsorát, vélhetően valami étkezési problémája volt, mivel két kis zsömlét 2 órán keresztül evett.

Reggel leült az asztalunkhoz, nem szólalt meg, csak furcsán mosolygott. Csináltam neki reggelit, megint nagyon lassan ette meg, mire végzett az ebéd jött, az édesanyám főzött neki gulyást. Délután 17.00-ig beszélgettünk vele, kérdeztük, hogy milyen tervei vannak az ittlétére. Mondta, hogy nagyon szeretné látni a Balatont. Felvázoltuk neki hogyan juthat le a Balatonra, de továbbra se állt fel az asztaltól. Felajánlottuk, hogy levisszük Szigligetre, amit azonnal el is fogadott. Útközben megálltunk, mert fotózni akart. Bement a vízbe kb 10 másodpercre, utána visszavittük Tapolcára.

Harmadik nap ismét az egész napját az asztalunknál töltötte, nem szólalt meg, csak mosolygott, kora este elvittük a tapolcai napokra. Egyedül nem ment el. Este jeleztem neki, hogy másnap 10.00-kor el kell mennem, délután jövök vissza, kelljen korán, hogy velem együtt indulásra készen álljon. A negyedik nap 10 előtt 2 perccel jött le reggelizni... Délután érkeztem vissza a házba, utána hamar ő is megérkezett, este már más vendéget vártam, neki is mennie kellett. Megmutattam neki az interneten, hogy hol nézhet buszokat. Délután leült mellém Olimpiát nézni. Kérdeztem, hogy sikerült e járatot találni, válaszul mosolyogva bólogatott, hogy nem. Erre már bepöccentem és kiírtam neki 5 találatot. Kezébe nyomtam, de már némileg ingerülten. Összepakolt, húzta az időt. 3 percre van a buszmegálló, kikísértem a kapu elé és elmagyaráztam az utat. A fiú megrémült, hogy ő el fog tévedni, hiába mondtam neki, hogy nem lehet eltévedni, a második utca balra a buszpályaudvar innen 200 méterre. Búcsúzáskor vágott egy sértődött fintort.

A legnagyobb problémánk vele az volt, hogy nem kért meg soha semmire, csak hallgatott és elvárta, hogy mindent mi találjunk ki helyette. Képes volt 3 órán keresztül mozdulatlanul ülni az asztalunknál anélkül, hogy megszólalt volna. Nem kaptam tőle referenciát.

Surferként 3 éve Törökországban volt rossz élményem, ahova a szüleimmel utaztam autóval. A 35 éves hostomnak nem volt referenciája. Két szoba volt a lakásban, felajánlotta, hogy az ő szobájában alhatok vele, mert a vendégszobában csak két személy fér el. Nem éltem a lehetőséggel.. Egy biztosítási cégnél dolgozott, megnézetett velünk egy iszonyatosan morbid autóbalesetes videót. Második nap nem találkoztunk vele, este 23.00 körül értünk haza. Három éjszakára szólt a request, de két éjszakát aludtunk ott. Harmadik reggel bejelentette, hogy el kell mennünk. Angolul rosszul beszélt, annyit sikerült megértenünk, hogy jönnek a barátai este és el kell mennünk azonnal, 10 percünk maradt összepakolni.

Egy évvel később megnéztem a lapját és három negatív referenciát láttam az adatlapján. A lányok leírása alapján kiderült, hogy kikezdett velük és hamarabb távozniuk kellett a lakásból, mert megjelent a tulaj. Nem a saját lakását hostolta.

Volt két cseh lány vendégem, aki nem beszélt angolul. Ültünk a teraszunkon, de nem tudtunk kommunikálni, hasonló élmény lehetett, mint neked az olasz vendégeddel. Sajnos mindenki intermediate szintet jelez az angol nyelvtudásra a couchsurfing site-on, akkor is ha nem beszél egy szót sem angolul.

Érdekes, furcsa, vicces surfer élményeid?
2941361_l_6150dfee044d4d1aef556ef49be77b9a.jpegA legfurcsább hostunk Barcelonában volt. Majorcai kb. 35 éves spanyol férfi volt a Hospitaly Clubbon keresztül. Megérkeztünk a nagy lakásába, ami közvetlenül a belvárosban volt a tenger felőli oldalon. A lépcsőház homeless tanya volt, matracok mindenhol. Harmadik hívásra felvette a telefont, félmeztelenül ajtót nyitott, akkor ébredt. Bementünk a szobájába, épp egy marokkói ismerőse volt nála. A szobája rettentő koszos volt, amiben két nagy franciaágy volt. Megkérdeztük melyik ágyon aludhatunk, de annyit válaszolt, hogy neki teljesen mindegy, érdeklődtünk, hogy reggel mikor kell elhagynunk a lakást, arra sem volt szabály. Jeleztük aznap még, hogy a Güell parkba még szeretnénk elmenni (a mellékelt kép akkor készült), a fiúk elkísértek egy darabig. David, a marokkói srác olyan volt mint a Tilla, kicsit túlmozgásos, viszont remek társaság. A vendéglátónk adott nekünk kulcsot, este hazamentünk, a srác sehol. 5 napig voltunk ott, soha többet nem láttuk a hostunkat, még elköszönni se tudtunk tőle. Egyszer ugyan megjelent hajnalban, benézett a szobába, meglepődött, hogy ott vagyunk és lelépett.

Kiderült, hogy 5 emberrel lakott együtt, zenei stúdiót üzemeltettek a lakásban a lakótársai. Bárhányszor hazamentünk, senkit nem érdekelt kik vagyunk, és hogy ki-be mászkálunk. Semmit nem kérdeztünk, csak érkezéskor felnézés nélkül odaköszöntek: hola, hola. Írtunk a hostunknak távozáskor egy köszönő levelet, majd később pozitív referenciát.

Érdekes vendégek?
Idén nyáron két média szakember holland fiú jött hozzánk, több, mint 2 méter magasak voltak, raszta hajjal félmeztelenül érkeztek. Hollandiából Dél-Afrikáig mentek kerékpárral. Mindent megettek, amit eléjük raktunk. Pont akkor két amerikai és két cseh lányt is hostoltunk, plusz ott volt velem a török barátom. Minden nyelven folyt aznap a beszélgetés.

01-tapolca-malom-to.jpegAusztráliai Jimmy is emlékezetes találkozás még, egy napon születtünk, de különböző évben. Budapesten találkoztunk és együtt jöttünk le Tapolcára. Útközben elmesélte, hogy a nagymamája tapolcai magyar volt és Ausztráliába vándorolt ki, de a lányát (Jimmy édesanyját) már nem tanította meg magyarul. Írországból jött és Tapolcán meg akarja találni a nagymamája testvérét. Arra gyűjtött pénzt a főiskola után, hogy a gyökereit felkutassa. Először megtalálta az írországi apja családját, ami nem volt nehéz. Az anyai részről annyit tudott, hogy a nagymamája testvére Manyi néni, akinek van egy Gabi nevű lánya és a mama apja mészáros volt és nagyjából tudta az utcát. Apám Tapolca főépítésze volt, tökéletesen ismeri a várost, tudta, hogy azon a környékén volt egy ház, ahol jégverem volt, tehát régen mészáros üzletnek kellett lennie. Édesapám kiderítette, hogy a fiú családja Sümegre költözött. Átvittük Sümegre, tudott a családdal találkozni, előző éjszaka nagyon izgult, nem evett semmit egész nap. A sümegi család semmit nem tudott angolul, csak németül tudtak, én tolmácsoltam. A fiú ott maradt náluk. Azóta is tartjuk a kapcsolatot és a családom is nagyon megszerette.

Mit tartasz fontosnak megnézni, ha kapsz egy requestet a CS oldalon?
A request nem fontos, elég egy email is szállás kérésre. Nem várom el, hogy leírja az élettörténetét és a jellemrajzát. Ami a legfontosabb, hogy vannak e barátai és referenciái. Amit különösen nem szeretek, ha 3 napja regisztrálnak és egyből szállást kérnek, hiszen egyértelműen csak a ingyen szállásért használják a CS-t. Én a regisztrációm után egy évig csak hostoltam, és csak azután “kértem én is vissza”.

Azt sem szeretem, ha valaki csak surferkedésre használja, de ő maga senkit sem hostol, maximum csak hang out. A CouchSurfing rendszere karmikus, jobb, ha a CS használói visszaadja, amit ő kapott, nem csak egyoldalúan kihasználja a szervezetet. Azt is figyelem, hogy mennyi ideje tag és ehhez képest arányos e a referenciáinak a száma.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.07.28. 11:27:34

@JoeHorseDick: köszi, javítottam! a helyesírás nem a erősségem.. :-)

reden87 · http://reden87.info/ 2012.07.28. 14:13:43

"Azt sem szeretem, ha valaki csak surferkedésre használja, de ő maga senkit sem hostol"

Én megértem ezt a nézőpontot is, de sajnos nem mindenkinél van meg a megfelelő körülmény hostolásra ): én pl. tök szívesen hostolnék, de most egyetem miatt albérletben lakom, egy másfél szobás lakásban vagyunk ketten, egyszerűen ez alkalmatlan hostolásra, főleg ha a lakótárs nem vágyik idegen vendégekre..

Sziszkanya 2012.07.28. 20:31:20

még sok ilyet! Napestig tudnám olvasni! :)

TakerOne · http://www.taker.hu 2012.07.29. 14:27:59

Hát khm. Érdekes a poszt, meg a blog is jó, amikor megtaláltam és végigolvasgattam (és fogom továbbra is) a posztokat, eldöntöttem, hogy majd valamikor én is kipróbálom a dolgot. Viszont hogy még évekig nem lesz lehetőségem hostolni, az hótzicher, így szívesen olvasnék olyan tippeket, amelyekkel valóban értékes módon lehet megköszönni surferként egy jó ellátást, sokkal többet érne, mint ez a félnagyképű duma, amelyet az utolsó bekezdésben olvashatunk, kiváltképp tekintve, hogy ha jól értem, ez a csaj nem a saját, hanem a szülei házában hostol, így könnyű nagyszájúnak lenni, hogy neki nem sokat kellett tenni életében ezért az állapotért/lehetőségért, viszont eléggé bicskanyitogató attitűd.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.07.29. 16:22:42

@TakerOne: sokan használják csak szállásra a CS-t, de hosszabb távon nem biztos, h jó megoldás. Sok host szereti ha a referenciád egyenesen arányos a host/surfer aránya. Vagy jóval több a hostolásé..
Megpróbálhatod így is, csak nehezebb lesz, vélhetően több requestet kell írnod, hogy valaki fogadjon.
Menj el CS partykra, ott sok tagot ismerhetsz meg, akiktől szintéln kaphatsz refiket és a barataid lehetnek, és érdemes lesz szálláskereséskor új tagokra keresned...

valamint nagyon nagyon sokat hostolnak a saját szobájukban vendégeket. ha csak az a baj, h nincs külön szobád, ez ne tartson vissza a hostolástól.

emelinda 2012.07.29. 23:23:22

@TakerOne: Kedves TakerOne. Először is, ha figyelmesen végigolvasod a bejegyzést, akkor úgy gondolom kiderül, hogy attól, hogy nem szeretem, ha valaki egyoldalúan használja az oldalt, attól még hostolom azokat is, akiknek nincs rá lehetősége, hogy hasonlóképpen tegyenek. Nem egyszer volt rá példa. Másodszor, ahogy az kiderül a szövegből, azon felhasználókról van szó, akik megkeresés előtt 3 nappal regisztráltak, és semmilyen referenciájuk nincs. Nyilván Te sem szívesen engednél be olyanokat az otthonodba, akikről semmi sem tudsz. Én már megtettem, és meg is bántam. Általában van oka, ha valakinek egyáltalán nincs referenciája. Ahogy arra Rita is utalt, vannak CS találkozók, illetve, ahogy én is szoktam, körbe is lehet embereket vinni a városban , ha más nincs. Sőt, sokan nagyon KEDVESEN ÉS EMBERI HANGON leírják, hogy épp miért nincs lehetőségük hostolni stb. Azt meg légyszíves engedd meg, hogy én döntsem el, hogy kiket preferálok, amikor arról van szó, hogy az otthonomba engedem. Az anyagiakról pedig annyit, hogy bár a családom körében történik a hostolás, ám minden alkalommal ÉN készülök a vendégek fogadására, aminek anyagi vonzatai is vannak. Sőt, ha elmegyünk valahova, mivel vendégnek tekintem az illetőt, mindig én hívom meg. Én pedig nyilván úgy intézem, hogy a családomnak a lehető legkényelmesebb legyen, hiszen nem ők használják az oldalt. Abban persze szerencsés vagyok, hogy a családomat nem zavarja, sőt szívesen csatlakoznak az esti beszélgetésekhez, stb. Nem hinném, hogy van fogalmad arról, hogy nekem az életben mit kellett, és mit nem megtennem. Sajnálom, ha félnagyképűgének értelmezed, ha valaki leírja a véleményét, és talán ha figyelmesebben olvasnál, jobban megválogatnád a szavaidat. Ami bicskanyitogató, kedves TakerOne, hogy úgy nyilvánítasz emberekről véleményt, elég nagyképű, tiszteletlen és gusztustalan stílusban, hogy nem ismered sem őket, sem a körülményeiket.

TakerOne · http://www.taker.hu 2012.07.30. 11:01:20

@emelinda: Kedves emelinda, sajnos távolról sem (bár néhol közelítve) arra reagálsz, amit én írtam, úgyhogy ezt igazán kár volt ilyen hosszan.

@nikita: Kedves nikita, engem pont a barátkozós/"idegenvezetős"/máskultúramegismerős/legyenkitőlkérdezni része miatt érdekel a dolog, csak szállásnak használni a couchsurfinget egy rendkívül kínos és kényelmetlen megoldásnak találom. Persze ettől még érthető, hogy miért jobb, ha arányos a host/surfer arány, és épp az igazságosság (vagy ha úgy tetszik, karmikusság) miatt vetettem fel, mert ezeken gondolkodtam, hogy alternatív, értékes köszönetnyilvánítási módoket is ki lehetne brainstormingolni talán :-) Mert a köszi, és viszek egy túrórudit vagy hűtőmágnest itthonról, nos ezt elég halványnak érzem :-)

Hostolni a saját szobámban sem tudok egyébként, konkrétan tényleg teljesen kizárt a dolog jelenleg... a hangouton gondolkodom :-)

emelinda 2012.07.30. 11:11:53

@TakerOne: Kedves TakerOne. Szerintem meg épp arra reagáltam, amit ha nem is nekem szántál, de velem kapcsolatban méltattál. Az már más téma, hogy a stílusod csak mellékes, nem a fő mondanivalód volt (ami azért kicsit szomorú, főleg ha arra gondolunk, hogy mi az igazán bicskanyitogató attitűd), de mivel a kedves szavaid rám vonatkoztak, azt hiszem érthető, hogy reagáltam rá. Sajnálom, ha nem sikerült értelmezni a szavaim, akkor ezek szerint valóban kár volt ilyen hosszan..

TakerOne · http://www.taker.hu 2012.07.30. 11:31:18

@emelinda: Kedves emelinda, nincs is gond azzal a ténnyel, hogy válaszoltál, értem is, amit leírtál, csak még egyszer mondom: nem arra reagáltál, amit írtam.

Megpróbálom elmagyarázni neked, hogy ez miből derül ki: ha válaszoltam volna arra a hosszú kommentedre, gyakorlatilag egy fél sornyi lett volna belőle az, amit szembe tudtam volna állítani azzal, amit én eredetileg írtam, mert a többi egyszerűen logikailag nem kapcsolódik, aztán ismételhettem volna magamat más szavakkal, hogy megértsd, ez viszont már derogál.

Én vagyok a hülye, mert néha elfelejtem, hogy ha valaki megértené, amit írok, valószínűleg már eleve nem írta volna le azt, amivel gondom támadt, tehát tök fölöslegesen teszek ilyen megjegyzéseket, ez mondjuk tény. Ilyen ez az internet...

DE hozzátenném, hogy ettől még lehetsz kedves és jóindulatú ember, sőt, ezeket nem is kétlem, szóval szerintem érdemesebb lenne ezt befejezni.

emelinda 2012.07.30. 11:43:03

@TakerOne: Kedves TakerOne. De, értem, hogy mivel támadt gondod, és már ne haragudj, de én nem arra kívántam reagálni, hanem (ahogy már én is kétszer jeleztem), arra a stílusra, ahogy írtál rólam, kiemelve, hogy azért ezt talán még sem kellene. Nem a kérdéseidre, vagy a gondolatmenetedre reagáltam, hanem mindenekelőtt a stílusodra. Lehet, hogy nem rossz szándékkal tetted, és ettől még lehetsz kedves és jóindulatú ember Te is, de már ne haragudj, a stílusod attól még sértő, amit ezek szerint te nem értesz, azt pedig már nekem derogál tovább magyarázni. Én csak próbáltam utalni rá, hogy nem illik emberekről így beszélni, ha nem is ismered őket. És bár nem ez volt a kérdésed, de mivel engem érintett, ahogy már írtam, érthető, hogy reagáltam. Ha ez nem érthető, akkor... Összegezve: nem a kérdésedre reagáltam, hanem a stílusodra; az a Te dolgod, hogy mit gondolsz, vagy mi a véleményed, csak nem így kellene.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.07.30. 11:47:01

@TakerOne: használhatod a CS-t hang outra is és akkor is, ha te utazol. Szállodában laksz, de felkeresed a helyieket a CS oldlán és elhivod őket sörözni. erről irtam egy posztot: couchsurfing.blog.hu/2012/07/16/hang_out_couchsurferekkel

csinálhatod azt is, h mikor te utazol surferkedsz, amior itthon vagy, meg elmész sörözni, aki megkeres téged.
Ez rövid távon működik, hosszabb távon viszont látszani fog az adatlapodon, hiába irnak rólag jó referenciát, azok akik elmentek veled sörözni, nem lesz host refid.

Hozzáteszem sok hostot ez nem érdekel, sokakat igen. anniyt tudok mondani, mint az elős válaszomban: több requeset kell majd írnod, mint másnak.

TakerOne · http://www.taker.hu 2012.07.30. 11:49:29

@emelinda: Ne szórakozz már, a hosszú kommented utolsó három sora vonatkozott a stílusomra :-)))

Ha szerinted abból nekem tényleg annak kellett volna lejönnie, hogy te végig a stílusomról beszéltél, akkor igazad van, én értettem félre :-DDD

Na befejeztem. Nikitától bocsi az offért :-)

TakerOne · http://www.taker.hu 2012.07.30. 11:51:17

@nikita: Világos, a szállodában lakás, és csak hangout is jó ötlet, valamiért azt a hostolós vonalhoz kötöttem alapból :-)

emelinda 2012.07.30. 12:00:10

@TakerOne: a hosszú kommentem egésze a Te reakciódra vonatkozott. igazad van, a tartalmára is, de szerintem a kettő nehezen választható szét. jahm, és a komment közepén nagy betűkkel kiemelt rész is egyértelmű, hogy mire vonatkozik.(ha már ilyeneken akadsz fent, nem csak az utolsó három sor) Belátom, igazad van, elég lett volna három mondatban leírni, kár volt elmagyaráznom, hogy mi az, amit te így méltattál. Szerintem nyilvánvaló, hogy mindenekelőtt a stílusodra céloztam, illetve arra, hogy ne beszélj így emberekről, anélkül, hogy ismernéd őket. Sajnálom, ha ez nem jött át..

Cheap Charli 2012.07.31. 14:29:43

@nikita: Tegnap megérkezett az első surferem. Eddig csupa pozitív dolgot tapasztaltam.

Cheap Charli 2012.08.01. 08:42:35

@nikita: Amerikából. Tegnap este bejártuk vele a budai oldalt, nagyon tetszett neki.

Dr. Cica75 2012.08.02. 09:16:06

Szivesen elolvastam volna ezt az interjut, de aki irta, az nem tud magyarul!

DeadBodiesEverywhere 2012.08.05. 23:12:56

Azt honnan tudod ha nem olvastad?

2012.08.10. 13:17:23

Ha építész apám lenne, biztosan lenne hol fogadjak 4-5-6-8 embert, nem 1 szobás albérletben laknék. :) Amúgy érdekes írások, még ha kicsit idegennek is érzem a témát ilyen körülmények közt. Irtó szubjektívnek is tűnik a dolog, ha valaki nem valami nagy bulis / sokat beszélő folyton vigyorgó ember akkor az rossz guest/host...

Azért lehet, valamikor kipróbálom, ha lesz saját kecó... kockázatos de érdekes is egyben.

csücsköm 2012.08.15. 22:37:32

megerett - megeredt
sincsen problém megszólalni - nem probléma/nem gond/nem esik nehezemre
légikisérő - légikísérő
irtam - írtam
busz pályaudvarra - buszpályaudvarra
keresztűl (+1) - keresztül (többször is a szövegedben)
kikisértem - kikísértem
felöli - felőli
francia ágy - franciaágy (hacsak nem francia gyártmány volt)
Irtunk - Írtunk (irtani a csótányt és a hibákat)
ottmaradt - ha meghalt, akkor rendben, ha csak Tapolcára nem ment vissza, akkor ott maradt

Majorcai - inkább mallorcai, bár elfogadott j-vel is
olla, olla - hola, hola (Olla spanyolul a fazék, cserépedény, köcsög, az hola pedig a szia. Van különbség.)

este 23.00 körül - este 11 körül, vagy 23 óra körül, fölösleges ez a modoroskodó jegyzőkönyvi stílus

Elütések:
kommunikálni. hasonló
Édeasapám

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.08.18. 17:52:32

@csücsköm: hát köszi szépen, javítottam. A 23.00 körül maradt, így szoktam meg, és ez nem is hiba.
A többi posztomat is átnézhetnéd, ha van kedved. Szivesen veszem a javításokat. :-)

légügyi megfigyelő 2012.10.11. 21:24:14

off
Mit össze lehet vitatkozni a stíluson, de sokszor talán nem is érdemes, mert nincs foganatja.
on

Tetszik a CS, és örvendetes, ha ezen a módon az emberek elfogadóbbá válnak (válhatnak)

Tetszik a blog és jó tapasztalatokat kívánok a továbbiakhoz!