2018.05.03. 19:40

Hat óra buszozás egy kilátóért Izraelben

Mikor hosztokat kerestem az izraeli utamra, kaptam egy meghívást a Golan-fennsíkra. Ez Szíria közvetlen határában van, konkrétan 10 km távolságra. A Golan-fennsík eredetileg Szíriához tartozott, de Izrael az 1960-es években megszállta a területet. A hosztom egyetemi tanár, és írt egy nagyon kedves levelet, amiben kecsegtető programokat ígért. Számomra a legvonzóbb ebből a fennsíkon való túrázás volt. A Golan-hegység mindentől nagyon messze esett, tehát tényleg nagyon akartam azt a kirándulást. 

Haifából két busszal 3 óra alatt értem el egy kis városkát, ahova a hosztom eljött értem kocsival. Assaf (39) vallástörténeti egyetemi tanár. Tanított valamelyik amerikai ivy league egyetemen is, már nem emlékszem melyiken. Korábban ortodox zsidó volt, 4 gyermekes családja van, és néhány éve vált el a feleségétől. Jeruzsalemben éltek korábban, de Assaf elhagyta a hitét, és a felesége meg nem tudott tovább így élni vele. 5 évig maradtak még együtt, Assaf a házasság alatt kifelé megőrizte a ortodox vallásos képet, és megtartotta a zsidó hagyományokat, de ateista lett. A felesége elvállalt egy tanári állást a Golan-fennsíkon, így Assafnak is költöznie kellett, mivel nem tud távol élni a gyerekeitől. Azóta elég depressziós az elszigeteltségtől és a magánytól. 

Bérel egy hét hálószobás házat egy kb. 100 lélekszámú faluban. Úgy jutottam oda, hogy a második busz Haifából letett egy kistelepülésen, ahova Assaf kocsival értem jött és még kb 15 percig autóztunk a semmi felé. Koradélután érkeztem, Assaf közölte, hogy neki dolga van. Elsétáltam egy kilátóhoz, de alapjáratban meg voltam lőve kocsi nélkül. Tessék, ezt itt bámultam 10 percig a lélekveszejtően erős szélben. Nem rossz, de nem ért meg két napot elvesztegetni. 

img_1996.JPG

Nem lehetett a falucskából menni sehova. Estére kb. kiderült a számomra, hogy a hosztom szimplán társaságra vágyott és esze ágában sincs túrázni menni. Beszélgetett velem rengeteget, de a nappalijában. Este lementünk kocsival a tóhoz, és kifeküdünk a fűre. Értekeztünk egy mély intellektuálisat a judaizmus vallásról, kereszténységről, a zsidó családok dinamikájáról, a hitelhagyásról. Meg megtárgyaltuk Jézus miért nem lehetett a messiás, próbáltam érvelni, hogy dede, és ti meg kinyirtátok, de végül is alul maradtam, mert lényegesebben gyengébbek az ismereteim vallástörténelemből, mint neki.  Még végigmentünk a magyar holokauszt történelmen is, ebben a kérdésben amit újat tudtam mondani neki, az csak Radnóti Miklós személye és története volt. 

A távolban a havas hegy már Szíria. Végül is zötyögtem 6 órát, hogy lássam Szíriát, közelebb már soha nem fogok kerülni. 

img_1994.JPG

Vettem egy üveg bort, és megittam egyedül este a felét, Assaf nem ivott. Assaf megkapta a Szamos marcipánokat, aminek örült. Főztem magunknak kóser vacsorát, amennyiben kóser az, amit egy siksze nő csinál. Én hoztam hozzá az alapanyagokat is. Este megbeszéltük, hogy reggel felkelünk és elautózunk a szíriai határhoz, kb 2 órás túra lenne, és kényelmesen elérhetném a 11.30-as buszt, ami Jeruzsálem felé viszi az utamat. Megnéztünk egy filmet, nyilván valami holokausztosat. Assaf részletesen elmesélte a kalandjait, amit már elvált férfiként élt meg. Élete második nője a válás után volt, meg a többi. Kérte, hogy találjam ki hány nővel szexelt eddig, de nem volt hozzá kedvem, mert nem érdekelt a kérdés. A felfedeztük a női nemet sztorit még részletesen végighallgattam, aztán jeleztem neki 23.00 felé, hogy én akkor megyek is aludni, jó éjt. 

Felkeltem 07.00-kor, Assaf 10.30-kor kelt fel, azaz felkelt korán, de nem jött ki a nappaliba, én meg harcrakészen ültem és vártam, hogy jöjjön. 09.00 után már leesett, hogy azért mentem oda, hogy Assaf ne unatkozzon hétvégén, de azt nem írhatta meg, hogy "Hé, buszozz ide 3 órán keresztül és dumálgassunk", mert akkor nem megyek. Mondjuk 6 órát összesen nem is tudom kinek a társaságáért buszoznék, most nem jut eszembe senki, de egy idegen emberért semmiképp. Hiába volt rendkívül okos férfi, és még szórakoztató is, ennyit azért nem ért. 

Assaf kivitt a falucskába a buszomhoz, utána hazarohant, mert érkeztek a gyerekei, és készült a sabbatra velük. Amikor a buszra vártam küldött egy sms-t, hogy hol van a tojás a hűtőből? Visszaírtam, hogy tegnap este megsütöttem az 5 darabot, amit találtam, és amit felajánlott, hogy használjam nyugodtan a többi alapanyaghoz, amit én hoztam. Erre visszaírt, hogy mondanom kellett volna neki, hogy elhasználtam az összeset. Erre úgy éreztem már méltatlan lenne válaszolni. 

Megérkeztem délutánra Izraelbe, már belementem a sabbatba, így tömegközlekedés nem volt. A hosztom értem jött kocsival. Na ez egy külön történet lesz mi történt Jeruzsálemben. 

Kövess facebookon is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr8413887968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BéLóg 2018.05.04. 12:19:57

Ja, legközelebb kezd azzal, hogy ha majd mutat valakit, aki keresztrefeszítés után föltámadt, akkor AZ lesz a Messiás.
Addig marad a Lyézuskrisztus.

az jutott eszembe, mikor a zseniális görög bölcselő felveti, hogy még Achillesz sem képes utolérni a teknősbékát, és "levezeti", hogy mire odaér ahol a teknősbéke MOST van, az már továbbment és mire odaér az új helyre az megint tovább ment, és így tovább.
Persze Achillesz egyetlen lépéssel TÚLLÉP a teknősön, de hát az ilyesmi a "zseni tudósok" nem szoktak törődni.

Ha meg sikeresen bebizonyította hogy Jézus NEM támadt föl, akkor érdemes jelentkezni a Világ előtt, mert akkor nála van a Megoldás Kulcsa. ellenkező esetben meg Krisztus feltámadt, akár tetszik Assafnak, akár nem. :-)

martineden 2018.05.04. 12:34:44

@BéLóg: ,,Ha meg sikeresen bebizonyította hogy Jézus NEM támadt föl,"..mert, volt valaki aki sikeresen bizonyitotta, hogy feltamadt?

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2018.05.04. 16:30:39

Valószínüleg a pasi sem arra számított, hogy csak vallásfilozófiai és történelmi kérdésekröl diskuráltok, úgyhogy ö is legalább olyan csalódott lehetett, mint te.

És még a tojásait is felhasználtad... :-)

Advanced Flight 2018.05.04. 21:31:09

És búcsúszex volt? Ki vette a kotont? XD

Szaktanár 2018.05.05. 09:28:57

"A távolban a havas hegy már Szíria. Végül is zötyögtem 6 órát, hogy lássam Szíriát, közelebb már soha nem fogok kerülni."

dehogynem, csak várj még pár évet. nem is kell sehova se menned.

"Megnéztünk egy filmet, nyilván valami holokausztosat."

mennyire jó már h van bármi más témájuk, és nem e körül forog az egész életük. oh wait

"Kérte, hogy találjam ki hány nővel szexelt eddig, de nem volt hozzá kedvem, mert nem érdekelt a kérdés."

hát legkésőbb itt azért talán életszerű lett volna levágni a szándékait. nem ment, mindegy. valszeg te lehetsz a világon az egyetlen nem-szexelő CS, a többiek már régen rájöttek h ez is csak a tinder egyik formája.

"Amikor a buszra vártam küldött egy sms-t, hogy hol van a tojás a hűtőből? Visszaírtam, hogy tegnap este megsütöttem az 5 darabot, amit találtam, és amit felajánlott, hogy használjam nyugodtan a többi alapanyaghoz, amit én hoztam. Erre visszaírt, hogy mondanom kellett volna neki, hogy elhasználtam az összeset."

nem tom mire számítottál. egész nap arról beszél, h mennyire zsidó, nap végén sem kap meg, érthetően frusztrált attól, h se szex, se tojás.

marosy 2018.05.05. 11:07:28

Ezt a szart... Ezért kár volt odamenni, ezt skype-on is megbeszélhettétek volna.

morph on deer 2018.05.05. 13:41:12

“...találjam ki hány nővel szexelt eddig,”

Legközelebb ilyenkor kérdezz nyugodtan vissza, hogy cserébe szerinte TE hány nővel szexeltél eddig?

Ezek után vagy megpróbál rábeszélni, hogy cserélj csapatot az ő kedvéért, - ami vagy igen, vagy nem lehetőség, - vagy jó éjszakát kíván három percen belül.
Arra lényegesen kissebb az esély, hogy erre fel bemutatja a hugát, vagy ilyesmi, az nem igazi kóser szokás. :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.05. 13:48:18

Izrael egy közel-keleti ország. Olyan is. Aki másra számít, az csalódásra készüljön.

Asszaf későn kel? "Ha Rómában vagy, tégy úgy, mint a rómaiak." Járhattál volna úgy is, hogy pirkadatkor kivisz magával fejni, meg összeszedni a reggelire való tojásokat. Éppenséggel egy provance-i faluban is ugyanígy érhet téged meglepetés, de te nyilván a kalandot kerested, amikor ezt a kirándulási módot választottad.

az_igazi_trebitsch 2018.05.05. 17:35:26

@Androsz:"Izrael egy közel-keleti ország. Olyan is." Jártál már ott? Nem? Akkor miről pofázol?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.05. 20:45:20

@az_igazi_trebitsch: Bocs, nem tudtam, hogy az otthonodról beszélünk. Nagyon fasza kis hely, mindenkinek ajánlom. Aki a közel-keleti országok színvonalára éhes.

Egyébként két embert is jól ismerek, aki, egymástól függetlenül, ott járt.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2018.05.05. 21:35:35

@α Ursae Minoris: igen, de ő ette meg a többségét, és a többi hozzávalót én hoztam, szóval legalább volt egy ingyen vacsorája.

yomsisi2 2018.05.05. 21:37:31

A Golan gyönyörű! Legközelebb menj egyedül, vegyél ki egy szobát Katzrinban meg egy kis autót és járd be a környéket. Lehet túrázni, vagy lazán kirándulni, felmenni "Drúziába" és egy jót kajálni.
Többször voltam fent napokig, de nem volt elég. Vissza fogok menni, rengeteg a látnivaló. Aki mást állít, az a büdös életben nem járt ott! :-)

2018.05.05. 22:17:39

máskor mond el, hogy a ciklon-b-t még mindig gyártják

jog-ász 2018.05.06. 11:46:41

ezt tök kínos még olvasni is..de lesüt belőle hogy a szerzőnek is kínos az egész..minek ez a szenvedés?szar így utazni sztem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2018.05.06. 23:46:04

@jog-ász: hát azért voltam eddig kb 40 hosztnal, és 90%-ban remek élmény volt. Ezzel se lett volna gond, ha nem állítom párba azzal, hogy túl sokat kellett buszozni nagyon kevés látnivalóért cserébe. És hidd el, a semmi közepéről lehetetlen volt kocsi nélkül lelépni. Másnap mentem is tovább.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2018.05.06. 23:47:31

@yomsisi2: én egy nevesincs falucskában voltam, autó nélkül. Biztos vannak remek helyei, de ahhoz autó kellett volna.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2018.05.07. 19:45:54

@csentecsa: nem irtam, h nem akart megdugni, de nem fogom minden vendégposztnál és hosztposztnál megemlíteni, hogy ki próbált megdugni, mert ez a kérdés engem nem érdekel annyira, hogy egyáltalán megemlítsem.

Yumurdzsak 2018.05.29. 02:04:53

@yomsisi2: látnivaló az nincs sok, de a tájat lehet nézni (de az tényleg szép).

@nikita: stoppolnod kellett volna
süti beállítások módosítása