2018.01.04. 20:09

UNICEF - Mikor egy ezres adományozása után királynőként bánnak veled

December végén szembejött velem az UNICEF egyik cikke az Indexen, amiben fantasztikus év képei fotóválogatást közöltek. A cikkben közölt utolsó mondat linkjét lekattintottam: Támogassák az UNICEF munkáját itt. A honlapjukon részletesen kifejtik, hogy mire költik a támogatást. A rendszeres adományozás oldalukon ezt írják:

Havi rendszeres adományozóink teszik lehetővé azt, hogy olyan tartalékokat képezzünk, amelyek szükségesek ahhoz, hogy 48 órán belül meg tudjuk kezdeni a segélyezési munkákat pl egy természeti katasztrófa esetén. Az Ő segítségüknek köszönhetően merhetünk hosszú távú programokat elindítani, mint például egy iskola felállítása és annak finanszírozása. Rendszeres  támogatóink nélkül nem tudnánk prevenciós programokat indítani, hiszen ezek hatása nem egy-két napon belül érződik, hanem sokszor évek hosszú munkája kell ahhoz, hogy a változás észlelhető legyen. Ilyen például az AIDS felvilágosító  vagy a gyerekházasság elleni programunk.

A rendszer megkérdezte, hogy mire szánom a támogatásomat, amiben felsoroltak kb. 8 egyenként nagyon fontos célt, de mivel nem tudtam dönteni, bejelöltem az utolsó opciót, miszerint az UNICEF-re bízom a támogatási összeg felhasználást. Más összeg megadása rublikába beírtam az 1000 Forintot, amit a kártyámról vonnak havonta. Gondoltam ez egy Starbucks kávé ára, ennyi belefér. Január másodikán meg is terhelték a számlámat vele. Nem is foglalkoztam vele utána. 

ke_pernyo_foto_2018-01-04_19_48_39.png

Ma indultam otthonról egy megbeszélésre, amikor csörgött a telefonom. Felvettem és egy nagyon kedves fiatal női hang hallózott be a telefonomba, és engem keresett. Bemutatkozott, hogy az UNICEF Magyarországtól telefonál és megkérdezte van e időm egy picit beszélni vele. Mondtam, hogy persze, de közben picit összeugrott a gyomrom, hogy jajj, túl keveset adományoztam? Az ajánlott havi összegű rublikák 2000 Ft-nál kezdődnek, én meg sunyi módon a külön összegű rublikába csak egy ezrest írtam. Szóval az futott át a fejemen, hogy biztos azért hív, hogy többet kérjen. 

De nem ez történt. A lány valami végtelen kedvességgel és őszinte örömmel megköszönte a támogatást, és elmondta, hogy azért hív, hogy elmondja mire fordítják. Én közbevágtam, hogy ugyan már, ez csak egy ezres, amire az volt a válasza, hogy ebből havonta 10 alkalommal tiszta ivóvizet tudnak adni egy gyerekeknek. És ez az összeg nagyon is sokat számít nekik. Beszámolt nekem az összes akciójukról, és azt is elmondta, ha valami miatt a kártyám lejárna, vagy másikat használnék a jövőben, akkor a honlapjukon módosíthatom a kártyám adatait. 

Elmesélte, hogy a Wesselényi utcában van az irodájuk és nagyon sok magyarországi akcióban is részt vesznek a nemzetközi segélyezésen kívül. Megkérdezte azt is, hogy nekem van e kérdésem a szervezetükkel kapcsolatban, vagy bármi más, ami érdekel. Mondtam, hogy nincs, semmi :-)

Elképedtem a lány lelkesedésén, és ezen a formán, hogy képesek voltak személyesen felhívni azért, mert adok nekik havonta egy ezrest. Éreztették velem, hogy fontos vagyok, és személyesen akarták a tudomásomra juttatni hálájukat. 

Azt mondom nektek, ha van havonta akár egy ezresetek, vagy akár csak 500 forintotok erre, akkor klikkeljetek ide, és áldozzátok azt az összeget a segítségükre, amit nem sajnáltok magatoktól. De ha csak egyszer akartok adományozni, azt is megtehetitek. Ha utaltok/kártyával fizettek 500 forintot, akkor 5 gyerek jut belőle tiszta ivóvízhez, ott ahol nincs. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr5313550493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása