2017.07.04. 12:32

Hogyan sértsünk meg egy szaúdit és egy norvégot 12 órán belül?

Bergen Norvégia második legnagyobb városa és szerintem a világon a legesősebb is. Minden nap esik az eső, áztat néhány óránként, délután meg úgy rendesen esik. A helyiek minden nap vízálló kabátot és nadrágot hordanak, a Helly Hansen alapruhatáruk, mint nálunk a HM és a kínai, csak az előbbi norvég is ráadásul, és sokkal drágább.

Mia, a hosztom mesélte hogy van arra egy jelzőjük, amikor az eső éppenhogy érinti az arcot, mondtam nekünk is van: szemerkél. Erre folytatta, hogy ugyanez a jelző egy érzelmi, szerelmi állapotot is kifejez, majd visszakérdezett, hogy a szemerkél jelent-e még mást? Mondtam neki - Hát mi unalmasan csak az esőre használjuk. Egy pillanatra elgondolkodtam a kérdésen, hogy használjuk-e még másra a szemerkélt, de gyorsan döntöttem, hogy nem.

Leszálláskor az első benyomás a hirtelen megcsapott jó levegő és persze hűvösség volt. Otthon 30 fok volt, amikor eljöttem, és 14 fokba érkeztem június közepén. A ligh trainnel próbálkoztam először, ami ott a helyi villamos, viszont kizárólag automatából lehetett jegyet venni és csak az aprót fogadta el, nekem meg 1000 koronásaim voltak. Visszamentem a buszokhoz, és vettem egy jegyet a belvárosba 120 koronáért. A villamos 35 lett volna. 

Mia (30), a harmincegyedik norvég hosztom egy hegy lábánál lakott, nagyon szép helyen, könnyen megtaláltam. Pont előző nap, június 15-én törölték el a roaming díjakat az EU területén, én meg 16-án érkeztem. A google maps útitervezés funkciója nagyon szépen működik, követve a kis kék pontocskát, és csak rajta kell maradni a kék útvonalon. 

20170616_223747-effects.jpg

Este 22.00-kor érkeztem, és még teljesen világos volt, ezt a három nap alatt nem sikerült megszoknom. Éjfél után volt ott sötét és hajnal 03.00-kor világosodott. A hosztom egy másik vendéget is fogadott az első este, amikor ott voltam. A lány orvostanhallgató Krakkóban, tanult Budapesten is három hónapot, és Szaúd-Arábiából származik. Ezt módfelett érdekesnek találtam, hiszen még sosem találkoztam gyári szaúdival, csak olyan amerikaiakkal, akik ott élnek, de az más. 

Volt egy csomó kérdésem az országáról, amire válaszolgatott, de egy idő után észrevettem, hogy nem szivesen teszi. Nem jutott eszembe, hogy vélhetően lépten nyomon mindenki ugyanazokkal a témákkal jön: nem vezethetnek autót, női egyenjogúság, burka viselet stb. (nem kötelező a burka, helyette egy egyenruha szerűséget viselnek a nők, a mélyen vallásosak hordanak burkát.) Nyilván nem kérdeztem rá autóvezetésre, túl evidens lett volna, csak megemlítettem én is, de megkérdeztem, hogy van e jogosítványa :-) Van.

Szóbahoztam a szíriai menekültek helyzetét, hogy mennyire ambivalens, hogy az összes közeli országok (majdnem szomszédok) mind gazdag olaj muszlim ország (Kuwait, Szaúd-Arábia, Egyesült-Arab Királyság, Bahrain), akik könnyen tudnának rajtuk segíteni, és mégis ők zárták le először a határaikat, így a menekültek képtelenek tovább menni Európa felé. Erre reagálva mesélte el, hogy a szaúdi állam kiadott egy közleményt, hogy a szaúdi orvosoknak és orvostanhallgatóknak tilos a szaúdi határhoz utazniuk, és orvosi segítséget nyújtani a szíriai menekülteknek. Akik megteszik, azokat megfosztják állampolgárságuktól. 

Maximum másfél órát beszélgettünk hármasban, hamar kiderült, hogy a lány sajnos nem érdekes, eléggé gőgös és affektáló volt, és a tapogatozó kérdések után nem jöttem rá, hogy mire is.. Azt gondolom, hogy van egy erős kisebbségi komplexus egy arab szaúdi nőben a sötétbarna bőrszinével, aki Szaúd-Arábiában nőtt fel, és Európába jön tanulni, a muszlim kultúrájával, ami nem a legelőnyösebb a mai globális politikai környezetben.

Ez a fiatal lány csak négy éve él itt, nyilván tökéletesen soha nem fog tudni beilleszkedni. És mindezt a kisebbséget a fennhéjjázással kompenzálja, és nem jön rá magától, hogy teljesen felesleges, esetleg majd ha elismert orvos lesz, és mondjuk lesz mire büszkének lenni.... Sötét bőrszinnel Európában élni akkor nem okoz semmiféle beilleszkedési zavart, ha itt születik az illető, azaz nem kell asszimilálódni, mert az európai kultúrához igazodik a születésétől fogva. A legtöbb kérdésem Mekkára vonatkozott, de erről is kelletlenül válaszolgatott, így kb. bő egy óra múlva abbahagytam a kérdéseimet, miután elvesztettem az érdeklődésemet. 

Mesélte azt is, hogy amikor a debreceni orvosi egyetemen tanult, sok rossz élménye volt a cigányokkal, többször követték az utcákon, és ő még soha sehol nem fél Európában, csak Magyarországon. Erre mondtam neki, hogy nagyon sajnálom, hogy rossz élménye volt az országommal, és engem 40 év alatt még egy cigány se követett Magyarországon, majd megemlítettem, hogy lehet, hogy a cigányok azt hitték, hogy ő is cigány. Ezen láthatóan megsértődött, és közölte, hogy nem hitték azt. Itt kiütközött picit, hogy a sötét bőrűek között is meg van a rasszizmus és osztálybesorolás. Nem kérdeztem vissza, hogy honnan tudod? Tudtál velük beszélgetni? Egyébként a lány messziről nyilván cigánynak néz ki mondjuk Debrecenben, csak közelről látod, hogy ázsiai arab a nagyon sötét bőrű fajtából. Az én laza liberális szókimondó stílusomat sokféleképpen lehet értelmezni, amit ő, a kompenzáló arab lány nyilvánvalóan rossz néven vesz. Apropó, a rasszizmusról majd írni fogok egy nemrég hosztolt afrikai vendégem kapcsán. 

A hosztom meg nagyon fáradt volt. Mia vett egy lakást magának, és a költözési folyamata közepén volt, így mindenhol dobozok votlak a lakásban. Mia egy másik norvég lánnyal béreli a lakását, ahol hosztolt minket. Mia a nappaliban aludt, mi az arab lánnyal a hálószobájában. Ő foglalta el a duplaágyat, én egy matracon aludtam a földön. Finom meleg IKEA takarót kaptam, és sikerült 9 órát aludnom egyhuzamban.

Másnap reggel felkeltem és elugrottam a helyi szupermarketba bevásárolni alapanyagokat. A nézelődés közben valamiről nem tudtam eldönteni, hogy vaj vagy margarin, így megkértem a másik mellettem vásárlót, hogy mutassa meg hol a vaj. Elugrott egy másik hűtőhöz és kezembe nyomott egy vajat (ezek szerint valami tök más volt a kezemben). Erre visszakérdeztem, hogy ez jó minőségű, grass feed vaj-e? Mire sértődötten reagálva közölte, hogy Norvégiában nincs olyan, hogy rossz vaj! Elnézést kértem a feltételezésért :-) Nálunk biza otthon van olyan, hogy gagyi vaj. Otthon a többieknek elmeséltem a vajvásárlós sztorimat, és hozzátettem, hogy második napom Bergenben, és sikerült egy norvégot végigsértenem azonnal. Az első nap meg egy arab szaúdit. Well done, Rita. 

Az élelmiszer kétszer annyiba került a boltban, mint nálunk a Sparban ugyanez. Igazából én ennek örültem, mert arra voltam felkészülve, hogy négyszer annyiba fog kerülni. A return repülőjegyem 41 000 Ft volt.

Miának és magamnak csináltam reggelit. Közben befutott az édesapja, aki addigra már megreggelizett és nem volt éhes, amikor nekiálltam főzni. Az arab lánynak jeleztem, hogy baconnal sütöm a rántottát, így ő sajnos ebből kimarad. (A muszlimok nem esznek disznóhúst, ezt kérdés nélkül is tudtam). Mire válaszolt, hogy bacon nélkül kéri, én meg válaszoltam, hogy a sajtot és tojást együtt fogom kisütni a baconnal, úgyhogy nyugodtan megcsinálhatja magának a hús nélküli verzióját, akár az én általam vásárolt dolgokból is. Ő erre megint válaszolt, hogy köszöni szépen, ha megcsinálom disznóhús nélkül neki a reggelit. Itt volt az a pont, ahol elgondolkodtam, hogy szóljak neki, hogy nem, nem csinálok neked még egy körben külön reggelit, mivel addigra kihül a miénk. Valamint ha valaki passzívan agresszív velem, akkor mindig ignorálással reagálok, azaz nem kérdeztem vissza feleslegesen feszültséget generálva, hogy hellóka, miért is kéne a saját cuccaimból neked külön főznöm, amikor kedvem sincs a felszolgáló szerephez? Annyit mondtam neki újra, hogy készítse el magának nyugodtan. 

Mianak ízlett a reggelim. Rukkolát, tojást, bacont és sajtot sütöttem ki vajjal egy omlettben. Utána elmentem a hajómúzeumba, mert imádom a vitorláshajókat. 80 korona volt a jegy. Itt két órát töltöttem. Onnan mászkáltam mindenfelé, besétáltam a belváros közepébe és vettem magamnak egy Flipbelt futóövet, amire már régóta vágytam, 12 000 Ft-ba került. A honlapon, ha megrendeled, 30 dollár az ára a classic running belt verziónak, ez a legolcsóbb. Ez egy szűk öv, amibe bele kell bújni, nincsen csatja és nyílások vannak rajta, ahova beteheted a mobilod, bankkártyád, és a kulcsnak van külön karikaakasztós része is, amivel rögzítheted belül. Másnap kipróbáltam, és tökéletesen bejött a termék, nem csúszkált sehova, és a dolgaim is stabilan rögzültek benne.

A sportboltban láttam egy szuper Fjäll Raven vízálló nadrágot, ami hűvösebb városlátogatásokra teljesen jó, és eredetileg túranadrág. Megfogtam a címkét, és 2500 korona volt. (egy korona 34 Ft). Visszangedtem a nadrágot és nem próbáltam fel.

A kávézók édesek, de kényelmetlen székekkel. Az egyik kávézóban rendeltem egy cappucinot, és kértem rá fahéjat. A barista lány gőgösen közölte, hogy ők csak tiszta kávét tartanak (pure coffee. A nem pure coffee az milyen?), erre mondtam, hogy én nem a kávéról beszélek, hanem van-e fahéj fűszerük. Odakérezkedtem egy családhoz, mert csak náluk volt karosszék, ami jó a gerincemnek. Olvastam egy könyvet, ittam az átszámolva 1500 forintos kávémat (otthon azzal rémiszgettek, hogy 3000 Ft lesz mindenhol a kávé, ezzel szemben mindenhol 45 korona a kávé), és kb. egy óra múlva odajött hozzám a bariszta csaj, és megkért rá, hgy üljek át egy másik asztalhoz, mert egyedül ülök egy ötfős asztalnál. Körülnéztem és azt láttam, hogy minden asztalhoz 3 szék tartozott, ahogyan az enyémhez is. Visszakérdeztem, hogy öt fő hogy ül le három székre? Erre azt válaszolta, hogy kell az asztalom nagyobb társaságnak. Megint körülnéztem és senki nem állt a pultnál, és az összes vendég már ült valahol. Erre közöltem, hogy nemsokára megyek, majd látszott rajta, hogy ennek örül. Erre megköszöntem a figyelmes vendéglátást, és hozzátettem, hogy annyira jó, hogy ilyen kedves és marasztaló a vendégekkel. Közben azt nem értettem, hogyha azt akarja, hogy fogyasszak még valamit, akkor miért nem mondja ezt, és miért bullshittel a székekkel? Ráadásul ha már félrebeszél, akkor legalább legyen hiteles. 

20170617_143016.jpg

Kijöttem a helyről, megnéztem a kávézó nevét, majd jól lehúztam a Facebook oldalukon és a tripadvisoron. Jól esett a bosszú :-) Hozzáteszem minden üres asztalnál otthagyott szennyes volt, az én asztalomat le se törölték az előttem lévő vendégek után. A kávézóbol kiérve erősen esett az eső, ami nem akart enyhülni, így délután 17.00-kor hazamentem, és ott vártam meg az este 21.00 után érkező Miát. Csináltam magamnak vacsorát, és olvastam. 

További Bergen fotók itt.

A posztban szereplő termékek és márkák nem szponzorálták a posztomat, csupán csak rajongásból írtam róluk ellenszolgáltatás nélkül. 

Kövess Facebookon is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr7812633747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irbisz 2017.07.04. 13:51:21

„Mesélte azt is, hogy amikor a debreceni orvosi egyetemen tanult, sok rossz élménye volt a cigányokkal, többször követték az utcákon, és ő még soha sehol nem fél Európában, csak Magyarországon. Erre mondtam neki, hogy nagyon sajnálom, hogy rossz élménye volt az országommal, és engem 40 év alatt még egy cigány se követett Magyarországon“
Ööö, akkor eleg burokban elhettel, es nem videken, mert ez meg Budapesten is ritkasag.

„majd megemlítettem, hogy lehet, hogy a cigányok azt hitték, hogy ő is cigány. Ezen láthatóan megsértődött, és közölte, hogy nem hitték azt. Itt kiütközött picit, hogy a sötét bőrűek között is meg van a rasszizmus, kasztrendszer. „
Hogyne lenne. Egy ketdiplomas (angoltanar, mernök) volt irani kollegam, aki akkor mar a PhD-jat csinalta, az arabokrol ugy beszelt hogy az majdnem elerte a gyülöletbeszed szintjet, nemes egyszerüseggel piszkos, büdös es roppant lusta semmirevalo nepsegnek titulalta öket. Mast is mondott, de arra mar nem emlekszem, es erösebb jelzöket alighanem csak azert nem ahsznalt, mert müvelt ember volt .
Viszont erös ketsegem van hogy ez rasszizmus-e, mert az arabok tenyleg nem arrol hiresek hogy beleszakadnak a munkaba (magyarul tul sok közöttük a lusta diszno), es mivel sivatagi kulturajuk hagyomanyai miatt szinten nagy atlagban keveset fürdenek, büdösek is- amit tul bösegesen hasznalt, igy mar büdösnek nevezhetö mennyisegü es tömenysegü illatszerekkel ellensulyoznak.

”. Az én laza liberális szókimondó stílusomat sokféleképpen lehet értelmezni, amit ő, a kompenzáló arab lány nyilvánvalóan rossz néven vesz. Apropó, a rasszizmusról majd írni fogok egy nemrég hosztolt afrikai vendégem kapcsán. „
A szinesbörük között ez erösebben megvan, regebbi utleirasokban, utikönyvekben, amikor meg a tulzott, a valosaghamisitasig menö politikai korrektseg miatt le lehetett irni a valosagot, eleg sokat lehetett olvasni, hogy es mikent nezi le melyik nep/törzs/kaszt a masikat, emberszamba sem veve öket, meg olyan esetekben is, amikor kinezetre semmi különbseg nincs.
Es ez Azsia nagymultu, evezredes kulturaiban is ugyanugy megvolt, mint az elmaradottnak es sötetnek titulalt Afrika törzsi szinten elö nepei között.

„Közben azt nem értettem, hogyha azt akarja, hogy fogyasszak még valamit, akkor miért nem mondja ezt, és miért bullshittel a székekkel? Ráadásul ha már félrebeszél, akkor legalább legyen hiteles. “
Gondolom udvarias akart lenni a vendeggel, es az öszinteseg ebben az esetben kizarta ezt, mert kellemetlenül erezte volna magat, hogy felker a tavozasra (vagy ujabb fogyasztasra). Igy egy ilyen bena es szerencsetlen probalkozasra futotta csak töle.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 14:13:35

@Irbisz: szia, általánosan ez mind igaz, de én próbálom elkerülni az általánosítst. Az érdekelt inkább, hogy benne speciel meg van-e a rasszizmus. Én pl nem sértődnék meg azon, ha cigánynak néznének, bár fehér bőröm van, szőke hajam és kék szemem, ezért még ez nem fordult elő. Ő nyilván érzékenyebb erre a témára, mert itt él Európában 4 éve, és simán elhiszem, hogy már nézték páran cigánynak.

Egerben nőttem fel a belvárosban, és ott nem nagyon voltak cigányok (van bőven Egerben is, csak máshol laknak), ezért ez a követés dolog kimaradt. Budapesten 20 éve élek, vettek már körül cigányok a VIII. kerületben, de követni még nem követtek. Vagy nem vettem észre.

Reaper Man 2017.07.04. 18:57:31

És még mindig nem esett le, hogy te voltál a bunkó magyar paraszt. :-)

akrosztikon 2017.07.04. 20:18:04

"Azt gondolom, hogy van egy erős kisebbségi komplexus egy arab szaudi nőben a sötétbarna bőrszinével, aki Szaúd-Arábiában nőtt fel, és Európába jön tanulni, a muszlim kultúrájával, ami nem a legelőnyösebb a mai globális politikai környezetben."

Majd: "én próbálom elkerülni az általánosítst"

Úgy tűnik, nem sikerült.:) Ahogy olvastam a posztot, egyre nőtt bennem az együttérzés azok iránt a peches embertársaim iránt, akik bármilyen módon kapcsolatba kerültek a posztolóval. Részvétemet küldöm nekik.

Egyébként el kell ismernünk, hogy a szaudi lány nagyon hősies volt. Én sikítva menekültem volna a posztolótól kb. a harmadik kérdése után.

Voyager10 2017.07.04. 21:20:15

Kedveském! Sikerült azt ahárom témát kivesézned amivel bármikor, bárhol, bárkit meg lehet bántani. Vallás, család, politika. Ezek tabu témák ha egy ismeretlennel először találkozol...

Irbisz 2017.07.04. 21:40:09

@akrosztikon:
"Egyébként el kell ismernünk, hogy a szaudi lány nagyon hősies volt. Én sikítva menekültem volna a posztolótól kb. a harmadik kérdése után."

ugyan miert? Egy borzaszto bigott, a nöket masodrandu elölenykent kezelö vallasi fundamentalista orszagbol jött embert ugyan miert ne lehetne megkerdezni erröl?
Engem is több nemet ekrdezgetett mar a hazai tarsadalmi es politikai esemenyek negativ oldalarol. Es nem zavart, meg nem bosszantott, mert ez erdekes tema egy külföldinek.

fordulo_bogyo 2017.07.04. 21:46:19

Kita: Regen kovetem a blogodat. Elvezettel olvasom, es tetszik a toleranciad, a nyitottsagod. Ugy altalaban.
Ha megengedsz egy kritikus megjegyzest, most a tolerancia, a nyitottsag elhagyott teged, valamiert rossz passzban vagy, mindenben a rosszat latod. Baj van? Stresszel az utazas? Vagy valami mas?
Ird ki magadbol es kivanom talalj ra a regi onmagadra.

Irbisz 2017.07.04. 21:47:41

@akrosztikon:
Te meg megis mi a feneröl makogsz???
Az ISIS terrorallamat aktivan tamogato vahabita Szaud-arabiabol jönni a poszt szohasznalatat idezve tenyleg" nem a legelőnyösebb a mai globális politikai környezetben.", ezt ketsegbevonni egyenesen totalis tajekozatlansagot jelent.

Es erröl beszelni normalis ertekrendü ember nem is jön zavarba - csak ha magaban egyetert a hazaja hivatalos politikajaval, nyugatellenes nezeteivel (lattam jopar ilyet), vagy ha tenyleg komplexusa van valami miatt.

Irbisz 2017.07.04. 21:57:34

@Voyager10:
"Kedveském! Sikerült azt ahárom témát kivesézned amivel bármikor, bárhol, bárkit meg lehet bántani. Vallás, család, politika. Ezek tabu témák ha egy ismeretlennel először találkozol..."

Ha ezekröl nem beszel, akkor megis mi marad?
Az idöjaras, a futball (a poszterinanal shopingolas :), az esetlegesen mindket fel altal latott filmek atbeszelese, netan a Pradoban lathato festmenyek müveszettörteneti elemzese- es hasonlo erdektelen es/vgay felületes altalanos temak.
De ez esetben beszelgetni is felesleges, az internet erdekesebb mmint az ilyen üres bajcseveges meg small talk.

Egyebkent meg megis mitöl lennenek ezek tabu temak? Nem azok, legfeljebb akit zavar, az nem beszel rola es ennyi.
En se beszelnek barmiröl egy vadidegennel, de az szüklatokörü begyepesedett embe,r aki egy normalis stilusban feltett nem banto tartalmu kerdesen megsertödik.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 22:18:03

@Voyager10: dehogynem lehet, erről szól a couchsurfing. Ezek a találkozások nem két utcán összefutott embert jelentenek, akik útbaigazítást kérnek egymástól.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 22:21:42

@fordulo_bogyo: ugyan miből következtetted ki, hogy elhagyott volna a toleranciám és a nyitottságom? Abból, hogy érdekelt egy szaúdi kultúrája és mindennapi élete otthon? Abból, hogy nem ültem mellette passzívan, hanem kiváncsi voltam rá? A couchsurfing kultúramegosztást jelent. Én magam is szivesen beszélek a mi kulturánkról, politikánkról, vallásainkról, megélhetésünkről, akármiről, amiről kérdeznek a couchsurferek.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 22:22:32

updateeolom a blogot egy témával, amit viszont elmesélt a szaudi lány.

fordulo_bogyo 2017.07.04. 22:29:08

@nikita: Nem bantaskent irtam, csak megfigyeleskent. Mas volt a posztod hangulata, mint azoke, amikor te fogadsz masokat.
Persze az is lehet, hogy en ezem rosszul, ez nem tobb, mint egy erzes, egy hangulat, amit megprobaltam szavakba onteni.
Semmikeppen nem kritikanak, plane nem bantaskent irtam.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 22:33:56

@fordulo_bogyo: egy történetet meséltem el, amiből szimplán az derült ki, hogy érdekesnek találtam, ha valaki szaúdi (te pl hány szaúdival dumáltál eddig?), és emiatt voltak hozzá kérdéseim. és miután észrevettem, hogy nem akar már többet erről meéslni, azonnal be is fejeztem a beszélgetést. nem érzem azt, hogy emiatt az én toleranciám vagy nyitottságom kevesebb lenne. lehet kritikát is megfogalmazni itt a kommentekben, sőt, az érdemit szivesen is veszem, csak engedd meg azt is, h reagáljak és kérdezzek, h konkrétan mire is gondoltál ezekkel a jelzőkkel.

fordulo_bogyo 2017.07.04. 22:41:32

Bocs, ahogy irtam, az egesz iras hangulata volt az ami szerintem eltert az altalam eddig olvasott posztjaidtol.
Lehet, hogy epp en olvastam olyan hangulatban, "eye of the beholder"...?
Nincs erdemi kritikam, talan az, hogy mas esetekben amikor kritizalsz valakit azt is poztivan teszed, ez az iras meg (az en szememben) mindenben a hibakra, negativumokra fokuszalt.
Bocs, ha nem igy erzed, akkor nyilvan bennem van a hiba, en olvasom mashogy, mint korabban.

lappaj 2017.07.04. 22:58:01

Meghívod a hostodat és a másik vendéget reggelire, majd közlöd hogy bár tudod hogy a muzulmánoknak a sertés tabu, de te csak azért is együtt sütöd a bacont a tojással mert csak, szóval ha a másik vendég is enne belőle csinaljon magának.. na EZ a passzív agresszív, meg az ahogy a továbbiakban reagáltál. Hatalmas bunkóság és rasszizmusnak hívják mikor két ember között (valójában és kizárólag) vallási alapon külömbséget teszel. Valószínüleg azért válaszolgatott kelletlenül mert egy parasztnak gondolt, (látatlanul is igazat adok neki!) ráadásul neked egy óra kellett hozzá hogy ezt észrevedd, szóval gondolom mennyire érdekelt a beszélgetőpartnered. Pont annyira amennyire őt az, hogy végre találtál egy eredeti saudit és megpróbálod az összes előítéletedet igazolni rajta.
Igazi ignoráns sznob lehetsz.. Hostoltam már jó pár embert, sajna a te fajtád elég gyakori és idegesítő ahhoz hogy manapság jól meggondoljam kit engedek be.. Az ítélkező, lekezelő stílusodat meg "szókimondó liberálisnak" hívod... :D :D nagyon jó poén!! Hahaha hallod te magadat??

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.07.04. 23:00:04

Nem olvasom rendszeresen a blogot, így nem általánosságban szeretnélek bírálni, de ez a "sötét bőrűek között is van kasztrendszer" egy nagyon-nagyon buta dolog volt.

Eleve maga a kaszt szó Indiából ered, a nyugati civilizáció alapjai is a Közel-Keleten és Görögországban alakultak ki, valamint mindig is a gazdagnak, a civilizáltnak, a műveltnek volt oka lenézni az idegen barbárokat.

Márpedig a szaúdiak nemcsak hogy az egyik legnagyobb világbirodalom alapítóit tarthatják számon őseikként, de vallási értelemben Mekka és Medina vitathatatlanul az iszlám világ központja. Sok szempontból Egyiptom az arab világ központja, viszont egy nedzsi beduin mindig is tisztábbnak, a Prófétához és az iszlám világban mindig is igencsak számontartott vér szerinti leszármazottakhoz közelebb állónak tarthatta magát, mert mégiscsak a félszigetről indult meg a hódítás, és ők maradtak a tradicionális beduin kultúra és életforma őrzőiként.

És most ehhez hozzájött, hogy elbukott a török kalifátus, a kezükre került Mekka és Medina, majd pedig az ölükbe esett egy hatalmas olajvagyon.

Ha valakik a földön arra hivatottak, hogy pusztán a nemzetiségük alapján, az állampolgárságuk alapján kiválasztottnak érezzék magukat, azok pont az őshonos öböl-országokbeli beduinok, vallási/kulturális értelemben pedig közöttük is különösen a szaúdiak.

Egy szaúdi nem a Fehér Embert fogja látni benned, különösen nem egy jelentéktelen, szegény kelet-európai ország szülötteként. Képzeld el, hogy a XIX. század végén egy angolt, aki elmegy India egy világ végi kis hercegségébe tanulni a helyi érinthetelen népcsoport tagjához hasonlítanák.

Én sok nyugat-európai embernél is éreztem rátartiságot, nem is mondanám, hogy rossz értelemben, pedig egy nyugati ember sokkal kevésbé mondhatja magáénak az országát, mint egy szaúdi, vagy öbölmenti, ahol nagyon is számon van tartva, hogy ki a bennszülött, és hatalmas vendégmunkás seregek dolgoknak nekik a világ minden pontjáról, miközben az állam maga költ jelentőps összegeket szociális kiadásként gondoskodva a beduinokról, míg egy francia nem várhatja el, hogy az országa kivételezzen vele, csak azért, mert fehér francia.

Én nem gondolom, hogy ez feltétlenül gőg, bár nyilván te találkoztál vele, szerintem ésszerű, hogy van emiatt bennük egy nagy adag büszkeség, amit kezelni kell tudni.

Az igazi státuszbeli különbségek persze emberek és nem általában országok lakosai között vannak, mindenütt vannak gazdagok és szegények, de csak ország alapján a szaúdiak lennének az arisztokraták és mi a bugrisok.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.07.04. 23:02:31

A szalonnás epizód meg csak szimpla bunkóság volt szerintem, de hát embere válogatja.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 23:12:45

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Tökletesesen igazad van! Azért voltam ott, hogy külön főzzek saját költségből a hosztom másik vendégére, akihez egyébként semmi közöm, és utána felszolgáljam neki a reggelit, nehogymár felemelje a fenekét és ő is bejöjjön a konyhába, és megcsinálja külön magának az általam vásárolt élelmiszerből, amit felajánlottam neki. Tisztára totál bunkóság volt!

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 23:17:56

@lappaj: ott van a tévedés, hogy nem hívtam meg reggelire. Én jófejségből felajánlottam a közvetlen előtte vásárolt alapanyagaimat neki is, mivel ő nem vett magának semmit enni. Ő szólított fel, hogy főzzek neki úgy, hogy ő a nappaliban maradt. És azért vettem a bacont, hogy megegyem reggelire a hosztom egyetértésével, és támogatásával, akinek természetesen felajánlottam, hogy sütök rá is. Szerintem ez elég pontosan kiderül a posztból is, de ha kötözködni akarsz, csak nyugodtan. Szegény vendégeid remélem túlélték a veled töltött időt, szar lehetett nekik.

morph on deer 2017.07.04. 23:20:40

Azon túl, hogy a márka "Fjäll Raven" - a szaudi lány minden valószínűség szerint nem a közmunkások többedik generációjából származott, és a "rátartiság" inkább a megszokott, mondhatni "hétköznapi" viselkedésmód egy tehetős szaudi személynél.
A négy évnyi norvég életvitel nyilván nem változtatta meg alapjaiban a saját magára vonatkozó társadalmi tudatát.

Arrafelé egyébként a politika és a vallás egyáltalán nem társalgási téma, csakúgy ahogy a szexuális orientáció vagy az ezzel kapcsolatos vélemény sem.
Éveknek kell eltelnie - vagy üvegeknek kiürülnie - ahhoz, hogy ne vegyék neveletlenségnek a témát, és esetleg őszinte válaszokat is kaphass valakitől.

Mindezt nem egyszerű észrevenni, mert a szokásos társadalmi elvárás (udvariasság?) miatt ezt nem mondják, csak éppen rossz benyomást hagy magy után a tájékozatlan külföldi.

Csak a továbbiakra való tekintettel!
Egyébként tanulságos a sztori, köszönöm!

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 23:22:11

@fordulo_bogyo: hát másképp látjuk :-) én nem érzem úgy, hogy kritizáltam volna bárkit is, az, hogy nincs kedve válaszolni a kultúráját érintő kérdésekre valakinek, az nem kritika, hanem tény. Az, ha meg valaki affektál, az egy elég nyilvánvaló tünet :-), ismerek még pár gőgös, affektáló embert, akik elég sokmindent letettek az asztalra, ott általában még értem is az okát. De az ő esetében nem derült ki miért is. De most komolyan mindent enniyre szájbarágósan, megmagyarázósan kéne leirnom, nem elég hosszú már így is a poszt?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 23:27:30

@morph on deer: Fogalma sincs hol a pontozott A betű a klaviatúrámon, bocsáss meg érte :-)

Krakkói életvitel. Norvégiában ő is olyan turista volt, mint én.

Nem voltam még Szaúd Arábiában, ezért nem tudom mi a szokás arra, és az ottani szokások nem is annyira általánosan ismertek, mint mondjuk a Japán szokások, ahol szintén nem jártam még, de nagyon sok japánnal találkoztam már, így arról többet tudok. Meg láttam sok Japán filmet, Szaúdi filmet még egyet sem. Négy éve Európában él, hozzászokhatott volna, hogy mindenki erről kérdezi. A másik hosztom mesélte, hogy mindenki mindig ugyanarról kérdezi, amit nyilván már un. De nekem ezt nem mondta el.

fordulo_bogyo 2017.07.04. 23:28:22

@nikita: Szerintem tultargyaltuk. Bocs, hogy szova tettem. Nyilvan tevedek.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 23:31:27

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: az én tapasztalatom szerint abszolult létezik a szines bőrüek közötti lenézés, ők is fel-le osztályozzák egymást rassz alapján, élő a rasszizmus közöttük, osztálybesorolás. Még akkor is, ha a kasztrendszer csak konkrétan Indiában van. Egyébként a kommented többi részét köszi és alapvetően egyet is értek veled.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.04. 23:35:08

@fordulo_bogyo: nem biztos, hogy tévedsz. Csak én másképp látom, meg ugye én voltam ott. Meg azt gondolom, hogy nyugodtan irhatok benyomást valakiről, legyen az jó vagy rossz (szoktam is rendszeresne mindkettőt). Attól még nem megy tönkre a blog, ha valakiről azt írom, hogy gőgös és affektál. Azért lehet valakiről ennél sokkal rosszabbat is mondani, de hát erre semmi okom nem volt.

morph on deer 2017.07.04. 23:55:53

@nikita:
"fogalmsm sincs hol a pontozott A betű"

Egy Mac- en option/alt 'u' aztán 'a' (ugyanígy ö, ü, stb írható) a Windowson gőzöm nincs. Ez most egy iPhone, ott egyszerű.

Nem kárhoztatni akarlak, csak tájékoztatásnak szántam. Négy év nem okvetlenül anullálja a kirábbi husz beidegződéseit.
Mellesleg én sem vagyok boldog, ha külföldön a jelenlegi rezsim dolgaira kérnek magyarázatot tőlem...
Ezeket lehetetlen védeni, viszont magyar vagyok, így aztán vért izzadva próbálom kikerülni a lényeget.
Bár azt kimondom, hogy ezekhez semmi közöm.
Egyszóval nem könnyű olyasmit magyarázni, ami nem tőlem függ, ráadásul nem is vállalok közösséget vele, de mégis válaszolni kell valahogy, diplomatikusan, ahogy lehet...
Köszönöm a választ ! :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.05. 00:04:48

@morph on deer: mac-em van, de inkább a kommentedből kikopiztam és javítottam :-)

Az én vendégeim rendszeresen kérdeznek Orbán Viktorról, mivel hozzájuk is eljut a hír a nemzetközi sajtóbol mi történik itthon, és a brüsszeli nyavaja. Én mindenre tárgyilagosan és kimerítően válaszolok, sőt, örülök, ha kérdeznek róla, ez számomra az érdeklődést mutatja. Egyébként, Mia a hosztom is megjegyezte, hogy nincs jó híre magyarországnak, én meg simán egyetértettem vele, megbezséltük, ahelyett, hogy azonnal bezárultam volna. És nem tartom Miát bunkónak, azért mert felhozta a magyar politika témát. Sőt. A pasikat már kibeszéltük, és ez sokkal érdekesebb téma :-)

fordulo_bogyo 2017.07.05. 00:23:47

@nikita: Csak magyarazom... termezetesen nyugodtan irhatsz barmit es nincs okom ketelkedni abban, hogy te ott akkor ugy lattad, azok voltak a benyomasaid.
Amiert billenyuzetet ragadtam, az csak annyi, hogy szokasodtol (az altalam toled megszokottol) elteroen szinte csak negativ hangulata volt a posztnak.
Engem nem toltott fel, hanem inkabb lehuzott.
Tulmagyaraztam, nem erdekes.

Brumm Brumi 2017.07.05. 00:49:30

"Az én laza liberális szókimondó stílusomat sokféleképpen lehet értelmezni".

Lehet. De ennek a posztnak az alapján én csak egyféleképpen tudom értelmezni...
És az valljuk be, nem éppen hízelgő értelmezés.

Ennél a résznél pedig konkrétan elhajítottam a klaviatúrát:
"Szóbahoztam a szíriai menekültek helyzetét, hogy mennyire ambivalens, hogy az összes közeli országok (majdnem szomszédok) mind gazdag olaj muszlim ország (Kuwait, Szaúd-Arábia, Egyesült-Arab Királyság, Bahrain), akik könnyen tudnának rajtuk segíteni, és mégis ők zárták le először a határaikat, így a menekültek képtelenek tovább menni Európa felé."

Csak egy "laza liberális szókimondó " képes azon kesergni hogy szegény menekültek képtelenek Európa felé tovább menni...

morph on deer 2017.07.05. 01:34:56

@nikita:
" A pasikat már kibeszéltük, és ez sokkal érdekesebb téma"
Bizony!
És a pasikhoz még csak nyomokban sincs köze! :)))
Lehet, hogy engem befolyásol az a jó negyedszázad amit északon éltem, én próbálom figyelembe venni a szokásaikat.
Egyébként a norvégek egyenesebbnek tűnnek a svédeknél, valahogy szókimondóbb népség. Szerintem.

Semmi gond Miával, én inkább az "általános" - mondhatnám megrögzött PC - viselkedésmódra próbáltam felhívni a figyelmet.

Good girl!
A Mac gyakorlatilag minden karaktert tud, anélkül is, hogy különféle klaviatúrát vagy programot használna az ember. A hosszú ő, ű kivétel, mert bár az izlandiak is használják "hungarumlaut" néven (is) ismert. (Egyébként tisztes 'polgári' neve "double acute accent") Ez csak akkor támogatott, ha a betütípus tartalmazza.

Én például rendszeresen írok svéd- angol- és magyar nyelven egy amerikai billentyűzeten, anélkül, hogy csereberélni kéne valamit is. Van egyébként saját, alapértelmezett segítség is, beállítható, hogy a meűcsíkban elérhető legyen, vagy van egy nagyon jó kiegészítő program amelyikkel az igazi négyzetmétertől a nyilakon és egyéb jeleken át minden létező írásjel elérhető, akár kínai vagy tamil, arab, stb., ezt úgy hívják PopChar.

Ez már megint csak off topic, és elnézést a kalandozásért!

2017.07.05. 03:28:56

Nem szoktam csípni az ezen blogon megjelenő posztokat, de a szaúdi csajjal megélt kis konfliktus teljesen vicces, tetszett.
Szaúdiként egy nő, ha kikerül a dúsgazdag, de elnyomó országából, akkor rögtön leesik neki, hogy a világban mit gondolnak róluk az emberek.
Perszehogy a keleti népek közt is van rasszizmus! Afrikában is van, a zuluk nem tekintették embernek a busmanokat, úgy vadászták őket trófeaként, mint az állatokat.
A szaúdiak hiába hangoztatják a nagy muszlim testvéri összetartást, szarba se veszik a pakisztáni, bangladesi, egyiptomi, indonéz stb. jövevényeket, vendégmunkásokat.
A muszlim bevándorló, "menekült" Orbán kerítéssel körbevett Magyarországában is ezerszer jobb elbánást kap, mint egy öbölmenti országban vagy Szaúd-Arábiában. Ez azért nyilvánvaló minden muszlimnak. Nem véletlen, hogy a muszlimok Európába, Kanadába, Ausztráliába özönlenek.
Óriási sokk nekik az, hogy egy gyűlölt hitetlen norvég vagy lengyel jobban elfogadja őket, mint egy hasonszőrű muszlim. Ezt nem tudják feldolgozni agyban. A teljes világképük megrendül és passzív agresszív vagdalkozók lesznek, de sose fogják nyíltan elismerni, hogy igen, a nyugat jobb mindenben, egyéni szabadságban főleg. Pont ezért is radikalizálódnak a fiatal muszlimok nyugaton. Mert rettenetes pszichés teher nekik az, hogy van a hátuk mögött egy kultúra, az iszlám, ami mindenhol elnyomást hozott (persze ahol van olaj, ott a helyi lakosság jól él, csak a vendégmunkást nyomják el), meg van egy nyitott nyugati társadalom, amit neki elvileg gyűlölni kellene, meg ugye az iszlám szerint az a hitetlen, elpusztítandó, de közben ebben a nyugati társadalomban szabadabban élnek a muszlimok, mint a muszlim országokban. Ez skizo helyzet, sokan ebbe belezakkannak.

@Irbisz: mondjuk illatszerek túlhasználatában az irániak is erősek.
Meg az irániaknál is van erős kirekesztés. Gyűlölik a szunnita arabokat, törököket, de a siita afgánokat is állati sorban tartják, ha azok Iránba menekülnek Afganisztánból. Ott nincs refugees welcome! Feláldozható ágyútöltelékként küldik őket Szíriába...

Ázsiában is megvan a hierarchia. A japánok mindenkit alsóbbrendűnek tartanak. A filippínó, indonéz, bangladesi vendégmunkás az a legalja ázsiai szemmel. Az indiaiak és pakik gyűlölik egymást.
A szingapúriak, hongkongiak külön világ, aki ott állampolgár, az olyan magasan hordja az orrát, hogy hihetetlen.

Szóval aki még nem élt huzamosabb ideig Európán kívül, az el se tudja képzelni, hogy minden kultúrkörben, országban, népben megvan a kirekesztés, fajelmélet, bigottság, mindenhol van olyan, aki alávetett, jogfosztott. És rögtön fel is tűnik az értelmesebb embernek, hogy világviszonylatban Európa egy nagyon liberális, sőt, egyenlőségre, egyenlő esélyekre törekvő hely. Igen, Magyarország is, akármilyen rendszer is van.

Ha elmegyek egy indiai étterembe, akkor nem panaszkidom, hogy nincs marhahús és a kebabostól se fogok disznóhúsos kebabot rendelni. De ha egy muszlim Európába megy, akkor ne nyavalyogjon, hanem egye meg a bacont! Én is megeszem a "halal" meg "kosher" kajákat, pedig ellenkezik az ateista elveimmel, hogy ilyen ételek egyáltalán forgalomba kerülhetnek.

2017.07.05. 03:38:12

@nikita: egy gazdagabb szaúdi lányt gondolom kisgyerek korától körbevettek filippínó, indonéz, egyiptomi stb. szolgák, cselédek. Nem hiszem, hogy neki megfordul a fejében, hogy esetleg felemelheti a seggét és főzhet magának, pláne ha van ott egy kelet-európai, aki örüljön, hogy főzhet rá.

2017.07.05. 04:40:08

Boszniában pár évvel a háború után nagy szegénységet láttam és szerte az országban mindenhol szaúdi pénzből épített vadonatúj mecseteket. Mecsetre van pénz, az emberekre nincs. Pont ezért zárták le a határaikat, hogy a muszlimok Európába jöjjenek. Mindenki pátyolgatja ezt a 40 éve még gyöngyhalászatból és teveszar lapátolásból élő nomád társaságot, mert olaj van a földjük alatt, holott ha bármiben benne vannak szaúdiak, ők a legnagyobb gazemberek. Az USA-ra nézve ez az ország veszélyesebb, mint húsz Afganisztán, ráadásul a közös érdekük fenntartja ezt a globális petrodollár uralmat és a szaúdi rezsimet is. Amikor nyílt egy KFC valahol abban az országban, láttam egy youtube videót, amiben egymást taposták el a nyitáskor, hogy pár perccel hamarabb egyenek hamburgert. Azért van ez a kemény saría, különben nem lennének képesek ezeket kordában tartani. A szírek is itt csúsztak el a nagy szabadságban Németországban, akiknek azonnal menekülttáborokat kellett volna építeniük és nem ráengedni őket a helyi lakosságra.

Shish Yakoo 2017.07.05. 08:38:17

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: „Ha valakik a földön arra hivatottak, hogy pusztán a nemzetiségük alapján, az állampolgárságuk alapján kiválasztottnak érezzék magukat, azok pont az őshonos öböl-országokbeli beduinok, vallási/kulturális értelemben pedig közöttük is különösen a szaúdiak.”

Ha valaki ilyen externáliák alapján érzi kiválasztottnak magát, az hamarosan megy a levesbe, a többi hajdani „kiválasztott” közé. A szaudiak helyében én igen gyorsan kilépnék egy olyan szektából, amelyet egy liliomtipró, rokonházasodó tömeggyilkos alapított azzal a szesszel, hogy mindenkit meg kell ölni, aki másként gondolkodik, mert ezért 7. menyország és 73 örökszűz (nőknek nyilván 73 vibrátor) jár.

Irbisz 2017.07.05. 08:51:41

@morph on deer:
sorry, a mohamedanok elvarjak, a szaudiak meg szo szerint kikenyszeritik (komoly büntetesekkel) hogy orszagukban a külföldiek betartsak a mi szemünkben barban es elmaradott törvenyeiket, szokasaikat es vallasi hiedelmeiket.
Ha idejönnek közenk, emberi minimum lenne hogy legalabb alkalmazkodni probalnak az itteni szokasokhoz, ha mar ugysem tartjak be.

Azt ugyan tölük mint okonzervativ vallasi orszagbol jött emberektöl senki nem varja hogy beartsak a "ha rómában élsz élj úgy mint a rómaiak" szokast, de hogy ilyen felületes temaban alkalmazkodni probaljanak hozza, az minimum lenne.

Alfréd76 2017.07.05. 09:13:22

Véletlenü rátaláltam erre a posztra, és beleolvastam pár másikba... A posztoló ritka nagyképú és öntelt figura, az a fajta álliberális, aki szerint mindenki gondolhatja azt, amit akar, amíg nem gondol mást, mint ő...

lappaj 2017.07.05. 10:16:36

@nikita: en nem az alapjan foztem rajuk hogy ki a jo fej es ki nem. Ket emberbol egyet meghivni a masikat nem meg mindig bunkosag, barmivel magyarazod. Kulon sutni azt a szaros bacont hogy esetleg a masik vendeget is megkinald nem a vilag vege.. de jol bemutattad a magyaros hozzaallast: en azert is igy csinalom, mindenki mas bekaphatja.. :) de elnezve a tobbi kommentre tett reakciodat szimplan csak ignorans vagy, az onkritika teljes hianyaval. Nem csodalom ha nem szivesen beszelgetnek veled ha allandoan csak az igazadat probalod bizonyitani/vedeni..

lappaj 2017.07.05. 10:28:16

@nikita: Egyebkent a surfereim tobb mint felevel tobbszor is ujra talalkoztam a vilag kulonbozo pontjain. Biztos azert mert annyira szar volt nekik nalam... nem tudom ezt mire alapoztad de biztos nem birta az igazsagerzeted hogy ne szolj vissza valamit :D

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.05. 10:34:55

@karandash: couchsurfingezik, hosztol es szorfol is, nem hiszem, h ez volt a hatterben. Szimplan lusta volt es elvarta, h a kelet europai es a norveg lany is kiszolgalja. Sztem neki tok mindegy volt, h milyen nemzetusegu foz neki. Amikor ez a reggeli sztori megtortent, mar egyszer elotte reggelizett, amit Mia tett ele az asztalra. Egyebkent a lany meg egyaltalan nem gazdag. Sot.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2017.07.05. 10:58:16

@karandash: nem kellett volna megennie a bacont, mert az szamara vallasi-tradicionalis hagyomany, h nem eszik disznot. Viszont! Be kellett volna velem jonni a konyhaba es egyutt fozni velem. Vagy ha en befejeztem, johetett volna utanam es megcsinalhatta volna maganak. Egyszeruen ne varjuk el senkitol, h kiszolgaljon minket (foleg a sajat koltsegere), ugy h az fel se ajanlotta, h megteszi.

Wernher von Braun 2017.07.05. 11:59:00

@nikita: kifejezetten tetszik ha valaki ilyen ertelemben paraszt

Irbisz 2017.07.05. 13:38:16

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
"Ha valakik a földön arra hivatottak, hogy pusztán a nemzetiségük alapján, az állampolgárságuk alapján kiválasztottnak érezzék magukat, azok pont az őshonos öböl-országokbeli beduinok, vallási/kulturális értelemben pedig közöttük is különösen a szaúdiak."

Szerinted, erösen hianyos ismeretekböl kiindulva.
Pl. az iraniak, helyesebben perzsak (mert magukat annak tartjak) a szaudiakat, mint egyebkent minden egyeb arabot, függetlenül attol hogy siitak v. szunnitak, agressziv sivatagi nomad senkihaziaknak tartjak, abbol kiindulva hogy ök az ösi es ragyogo perzsa birodalom utodai, amely mar több mint 1000 evvel Mohamed feltünese elött a Közel-Kelet retteget nagyhatalma volt, es szinte folyamatos allamisaguk volt az operzsa birodalomto0l kezdve.

11110000 2017.07.06. 00:40:29

Mondhattad volna neki, hogy mi magyarok a helyesírást is használjuk, pl. tudjuk, hogy a mindennap egybeírandó.

Ja bocs, erről láthatóan te sem tudsz.

1100011 2017.07.06. 13:45:01

Ja, a hosztra is van magyar szavunk: házigazda.

útitervezés - hát ez sem magyarul van

"Az én laza liberális szókimondó stílusomat"
Úgy érted, azt, hogy egy magadtól elszállt, tapintatlan, büdös nagy tahó segg vagy?
Ahogy ez a sztori többi részből is süt, a reggelikészítéstől a kávézóban való viselkedésedig.

Ráadásul aki ennyire hülye a magyar nyelvhez,és írni is ennyire pocsékul ír, mi a faszért akar mindenáron blogot írni?

Bocs, nekem is csak ilyen laza liberális szókimondó stílusom van.

2017.07.10. 20:18:58

@Irbisz: mert mondjuk simán lehet, hogy a posztoló csajt provokátornak hitte... a szaudi és egyéb fundamentalista államok IS tartanak fenn besúgó hálózatot és a saját külföldi állampolgáraikat tesztelik és megfigyelik. És utána nem kesztyűs kézzel bánnak el vele azt elhiheted.

Costanza 2018.06.09. 18:02:49

Hat nem vagy semmi.. Egy idegen otthonaban a harmadik vendeg szarmazasat elemezgeted, ami eleve csak szamodra erdekes tema de amugy rendkivuli udvariatlansag, kenyelmetlenne tetted a napot nem csak neki, de a hazigazdanak is. A fozocsked kicsinyes es piti, mondjuk az osszes ilyen kanapeszorfolo olcsojanos megerdemli ezeket a hulye elmenyeket, vadidegen idiotak szorakoztatjak egymast az ingyen csovezesert, amikor akar 300 koronaert talalsz hostelt ha akarsz.

A kavezos elmenyed meg a prosztosag kimaxolva.

Ragadhatna mas is rad Norvegiabol, mint egy egyforintos kave mellett ulni egy orat, majd amikor megkernek hogy legy szives legyel tolerans, es gondolj magadon kivul masokra, lehuzni a helyet online es ennek orvendezni a neten.
süti beállítások módosítása