2014.09.19. 14:17

Oszd meg a vacsorádat idegenekkel!

nemzeti_zászló_horvátország.jpgA nyolcvannyolcadik vendégem, Pamela (29) Zágrábból az egyik legjobb requestet küldte nekem, amit valaha is kaptam. Emellett 9 vendégtől, és 2 vendéglátótól van refije, többségében ő hosztol. Két napra jött Budapestre, hogy egy tengerészeti tanfolyaman vegyen részt. Egy hét múlva indul fél évre a Karib-szigetekre egy óriási hajóval, ahol fakultatív turisztikai programokat fog szervezni a vendégeknek. Zágrábban is egy utazási irodában dolgozik, fél évet a horvát fővárosban tölt, szezon alatt pedig átköltözik a tengerpartra. Beszél 6-8 nyelven.  

A requestjében megemlítette, hogy gasztroblogger a szabadidejében, a blogja csak akkor frissül, mikor otthon van. Komolyabb népszerűságre tett már szert, van 3000 FB rajongója és a blogposztjait is sok ezren olvassák. Saját recepteket alkot, elkészíti és lépésről lépésre felteszi a blogjára. Nagy vágya, hogy a távoljövőben ebből éljen meg. 

Péntek este érkezett meg, de aznap már nem mozdultunk ki sehova. Korán vége lett az éjszakának, mentünk aludni mindketten éjfél előtt. A szombatot én a családommal töltöttem, ő kora reggel elment a tanfolyamra. Este 20.00-kor találkoztunk itthon. Délután megvette az esti főzés hozzávalóit: zöldséges rizstésztát készített és csokis cookie-t. Ott ültem mellette, amíg készült a vacsoránk, főzésben nem vagyok egy nagy segítség. 

Kipróbáltunk a főzés alatt egy magyar startup ingyenes appját, a Piqniq-et. Iphone-ra tölthető le, és arról szól, hogy feltölthetem az ételfotót, amit én készítettem, vagy velem készítették, és a követőim visszajelzést küldhetnek: highfive, azaz like vagy want gomb, ami akár egy privát levelezésbe torkollhat, és ezzel birtokomba kerülhet az étel. Jelenleg a want gomb elküldése, csak a vágy kifejtése. Az app felépítése az instagramhoz nagyon hasonló. A regisztrációhoz fel kell töltenünk egy fotót magunkról, megadni a lokációnkat és a nevünket (én a Nikitarita user nevet választottam). A Facebook accountunkat összeköthetjük a fiókunkkal, valamint a best of képek nézegetésével lehet gyarapítani a követettjeink számát. A fénykép ikonnál lehet feltölteni az ételfotónkat, mellé megadhatom hol készült, én csináltam-e, valamint leírhatom a receptet vagy egy történetet hozzá. Én magam a két étel 3 fázisképét posztoltam, és csak az étel nevét írtam hozzá, a receptet nem.

piqniq screen 1.jpg

Az alapító Kiss Tamásnak egy párizsi utazása közben jött az ötlet, mikor késő este fáradtan és éhesen ment haza az apartmanjába. A szomszédból finom vacsora illata szállingózott ki, eszébe jutott, hogy milyen jó lenne becsengetni és kérni egy adagot. Az eredeti elképzelés egy foglalási rendszer volt, amiben a szakács felteszi, hogy hány adag van elvihető és miből, a felhasználó meg lefoglalja. Később a csapat inkább a barátibb megoldás felé fordult, nem akartak egy üzleti alapú magánkifőzdés alkalmazást fejleszteni. Hamarosan felkerül egy térkép is az alkalmazásba, és így láthatjuk, hogya közelünkben milyen "menü" van. Innentől kezdve a "want" gomb megnyomása már értelmet is nyer, mert tényleges termékátvétel és fizetés is lesz mögötte. A magánkonyhák, induló éttermek is használhatják az alkalmazást új vendégek elérésére, nekik egy külön prémium kategóriájú előfizetés lesz bevezetve.  

piqniq screen 2.jpg

A piqnik tavaly nyáron kezdett el foglalkozni az ötlet valósággá való megépítésében, létrejött egy négyfős csapat, és a KiBu-tól kaptak helyszínt ahol dolgozhattak, és pénzt is némi tulajdonrészért cserébe. Innentől teljes munkaidőben a startupjukra koncentrálhattak a fiúk. Idén egy magánbefektető is csatlakozott a csapathoz, valamint a jövőben szeretnének még további második körös befektetőket is bevonni. Még mindig beta verzióban működnek, tesztelik a közösségen mire van szükségük. Az applikáció legnagyobb előnye, hogyha egyedül készítek egy nagy adag csodálatos tiramisut (amiből szerintem Pesten én készítem a legjobbat), akkor nem kell két napig azt ennem, hanem mások elvihetik a feleslegessé váló porciómat, és a költségeimbe is beszállnak, ami talán nagyobb kedvet hoz ahhoz, hogy másnap ismét alkossak valamit a konyhában. 

piqniq screen 3.jpg

Jelenleg 3300 regisztrált felhasználója van a Piqniqnek, amiből kb 1000 aktív. A nővekedést erősen visszaszorítja, hogy jelenleg csak iPhone mobilra tölthető le az alkalmazás, nekem is kölcsön kellett kérnem egy ilyet telefont ahhoz, hogy kipróbálhassam. A fejlesztők terveiben szerepel, hogy még év vége előtt android készülékekre is elérhetőek legyenek. Az appnak honlap verziója sincsen, amit szintén hiányosságnak tartok. Az ételfotónk feltöltését, a közösség képeinek nézegetését honlapos verzióval is lehetne folytatni, ez nem egy olyan történet, amire kizárólag a mobil lehet a platform. 

Mindazonáltal a sharing economy kezdeményezés remek, ha bekerül a térkép, és a gasztrotündérek elkezdik kiposztolni a szabadon elvihető ételeket, akkor csodás dolog lesz a jövőben úgy vacsorázni, hogy hazafelé beugrok a környékemen található otthonokba, azaz megveszem a "szomszédaimtól", amit aznap főztek. Ehhez viszont minél nagyobb felhasználói létszám szükségeltetik, ezért arra kérlek titeket, hogyha van iPhone-otok, akkor regisztráljatok be ti is, posztoljátok az ételfotóitokat, és ösztökéljétek a főzni szerető ismerőseiteket a csatlakozáshoz. Épüljön kis hazánkban minnél erősebb és hatékonyabb Piqniq közösség

Kövess Facebookon és Instagramon is. Magáról a főzésről a következő posztban olvashattok. 

  

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr706711017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása