2014.06.23. 06:17

Amikor 35 év sem elég arra, hogy megtanuljunk angolul

Nem szeretek távol-keleti vendégeket hosztolni. Eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy nem lesz nekem jó velük. A kommunikációnk alatt úgy érzem egy jó nagy, és vastag fal áll közöttünk. Általában ugyanolyan arcot vágnak mindenre, nem mutatják ki az érzelmeiket, és nem őszinték. Rendkívül udvarias népség, a csodálkozás és az öröm érzékelhető rajtuk, de úgy hiszem, azt a gondolkodást, életstílust és felfogást, amit én képviselek, az tőlük nagyon idegen. Hosztoltam vendégeket Kínából és Tajvanból. Minden alkalommal, vagy gyakorlatilag nem töltöttünk el időt egymással, vagy unatkoztam velük, vagy csak semleges tapasztalatokat szereztem. A találkozásaink első percétől elképesztő gyorsan felépült közénk a Kínai Nagy Fal, ami nyílván a gyökeres kulturális különbözőségből adódott. Egyetlen pozitív tapasztalatom csak a japán hosztjaimmal voltak Canterburyban, de arra gondolok, hogy mivel egy ideje már Angliában éltek, a viselkedésük is adaptálódott Európához. 

A fenti tapasztalatok okán minden távol-keleti ország requestjeit decline-olom, őszintén legtöbbször el sem olvasom őket. A mostani kérés nem tért el a többitől, egy sima tucat copy/paste request küldött, de amiben mindenképp rendhagyó volt, az a surfer kora. Ugyanis 70 éves volt az illető hölgy Thaiföldről. Ráadásul innen még nem volt vendégem.

Egy éjszakára kért szállást. Megírta, hogy reggel 08.30-kor érkezik, és mivel neki nem akartam azt mondani, hogy zárja el a csomagját a megőrzőben, felajánlottam, hogy jöjjön egyenesen hozzám és tegye le a bőröndkét nálam. Azt is megírtam, hogy utána bemehet várost nézni, én csak este 20.00 után tudok hozzá csatlakozni. Ezután visszaírt egy érthetetlent, miszerint ha ő reggel érkezik, akkor minek jöjjön hozzám, ha úgy is a munkahelyemen vagyok, és csak este 20.00 után tudunk találkozni. Utána aggódott még egy sort a csomagjai miatt.

Egy csodálkozó szemöldökfelhúzás volt a reakcióm, de ugyanazt megírtam, miszerint jöjjön, mikor megérkezik. Kiegészítettem, hogy otthon leszek. (úgy éreztem az első levelemből, hogy a gyere hozzám reggelből lehet érteni, hogy otthon leszek), majd utána mehet várost nézni, mert én elfoglalt leszek napközben, de este találkozunk.

thaiflag.jpegNyolcvanegyedik vendégem, Supaporn Ross (70) megérkezett valamikor 10.00 körül. Drámai hangon közölte, hogy taxival kellett jönnie, mert a 11-es buszsofőr nem tudta hol van a Tömörkényi utcai megálló. Mondtam neki, hogy ez lehetetlen, és mesélje el mi történt. Miközben felcipeltem a lakásba a csomagjait, elpanaszolta, hogy megmutatta a vezetőnek az útbaigazítós szöveget, amit írtam neki, de a sofőr lerázta azzal, hogy nem tudja. Supaporn nekem is megmutatta a papírt, amin macskakaparásos kézírással volt egy cetlire felmásolva az útirányos levelem, a Tömörkényi utca is olvashatatlanul volt írva a szövegben, nem csoda, hogy a sofőr nem szánt arra időt, hogy kibogarássza a szöveget. Mondtam neki, hogyha utazik, akkor érdemes a címet és a buszmegállók szövegét nyomtatott betűvel leírni, hogy mások is el tudják olvasni rajta kívül. Közben egyre jobban csodálkoztam, hogy ezt valóban el kell magyarázni valakinek?

A vendégem lepakolt, közöltem vele, hogy én most nagyon dolgozom, de úgy alakult a napom, hogy 14.00-kor tudok hozzá csatlakozni egy két órás sétára, viszont 16.00 és 20.00 között nem érek rá. Szóval menjen el, és nézze meg Budapestet. Mondja, hogy de ő pihenni akar. Nyeltem egy nagyot, hogy oké, akkor pihenjen. Nem tudtam vele mit kezdeni vele, de mégse dobhatok ki egy 70 éves nénit. Igaz napokkal előre megírtam neki, hogy csak este leszek szabad, de úgy látszik ez az információ csak engem érdekelt. Supaporn kiült a teraszra internetezni. A baj csak az volt ezzel, hogy átlagosan 10 percenként volt egy kérdése hozzám a vonatjegy foglalásaival kapcsolatban, megzavarva a munkámban. 

14.00-kor elindultunk a városba. A buszmegálló felé kérdeztem egy-két ismerkedő kérdést, amiből kiderült, hogy a vendégem 35 évig élt Kaliforniában. Négy éve költözött vissza Thaiföldre, mert nem tudta a nyugdíjából fizetni a lakásbérlést Los Angeles mellett. Thaiföldön a nővérétől kapott egy házat ingyen, és az amerikai nyugdíjából módfelett kényelmesen megél, sőt utazgatni is tud. Most épp 3 hónapig kalandozik Európában. Eddig 15 országot látogatott meg. Otthon eddig kb. 30 vendéget hosztolt. Az ország közepén lakik, nagyon messze a tengerparttól.

ki20140617_155031.jpg

Mikor kimondta, hogy 35 évet élt az USA-ban, akkor kb. ez a dialógus zajlott le közöttünk:

- Micsoda? De hát alig beszélsz angolul!
- Tényleg? Szerinted gyenge az angolom?
- Ne mondd, hogy ezt magadtól nem tudtad!
- Eddig még soha senki nem mondta...

Nem tudom megsértődött e, mert nem tudtam leolvasni a reakcióját. Vélhetően igen. Nem sértésnek szántam, abból indultam ki, hogy mindenki tisztában van az angol tudása szintjével. Tévedtem.

Bebuszoztunk a Jászai Mari térre, és elsétáltunk a Parlamentig, majd onnan a Szent István térre. Ez pont 2 óráig tartott, mert Supaporn rendkívül lassan sétált. Valószínű én se leszek fürgébb az ő korában. Supaporn nem szeret kávézókba, éttermekbe, és múzeumba járni, ő csak sétálni és fényképezni szeret.

Volt néhány kérdésem az életéről, különben csendben baktattunk volna egymás mellett. Supaporn 1969-ben a vietnámi háború alatt megismert egy amerikai katonát, akivel néhány hónapot töltött együtt, majd a fickó visszament az Egyesült Államokba. A Facebook lapján találtam egy nyilvánosan megosztott 1969-es szerintem nagyon cool fényképét róluk. Helyes pasi volt a férje. 

10314666_10201880514840687_8939671208409766260_n.jpg

Egy évvel később kapott levelet a fenti motoros férfitől, hogy az épp Japánban dolgozik egy autó gyárban és látogassa meg ott. Supaporn utána ment, és ott összeházasodtak. Supaporn fél évvel később kiment Amerikába és ott letelepedett. Született egy lányuk, majd 6 évvel később elváltak. Majd egy másik amerikai férfivel házasodott meg, akitől szintén elvált 13 évvel később. Tőle is lett egy lánya. Megkérdeztem, hogy a férjek tudtak-e thájul, mondta, hogy angolul beszélgettek. A lányaival is angolul kommunikált. Nem tudtam hova pislogjak a csodálkozástól.

Supaporn csak a simple present igeidőt ismeri (vagy tudja a többit is, csak nem használja), a múlt időt elvétve használja, a szövegkörnyezetből kellett kisabilizálnom, mikor melyik időre érti a mondanivalóját. A present perfect és egyéb jóságokat persze már nem vártam el tőle. De mondjuk mikor megkérdeztem, hogy milyen országokban járt, és az volt a válasz (pontosan idézek), hogy "I go Roma, Italy, after I go Naples, still Italy, after I go Madrid." Nos… Arról mesélt, hogy merre járt eddig. A simple presentben formált mondatainál az egyes szám harmadik személynél SOHA nem tette ki az igék végére az s-t. It take too long. Stb stb.

Ezen nem tudok továbblendülni. Érteném, ha egy thai közösségben élt volna 35 évet Kaliforniában, és nem érdekelte a nyelvtanulás. No de két amerikai férj mellett ezt hogy? A lányok (gondolom) megtanultak normálisan angolul, mivel szerencsére nem az anyjuk volt az egyetlen kommunikációs forrásuk, hanem ott volt az apjuk és az iskola is..

Amit én mondtam neki, azt nagyrészt nem értette, ezért nagyon leegyszerűsítettem a mondataimat. De az is lehet, hogy már csak rossz a hallása, és ezért nem értette mit akartam mondani. 

Supaporn valamilyen művészeti képzésre járt, nem feszegettem, hogy ez college volt e, de nem tartom valószínűnek, mert ott könyveket is kell olvasni. Vélhetően valamilyen tanfolyamaszerű kurzusra járt. A 35 év alatt pedig különböző gyárakban dolgozott a futószalag mellett. Kérdeztem tőle, hogy a 35 év alatt utazott-e az Egyesült Államokon belül. Mondta, hogy nem, soha sehova. Miért? Kérdezem. Mert törődni kellett a gyerekekkel. 

A séta alatt beugrottunk a Kinoba és a CCC-be is nekem kávét venni, mindkét helyre bejött velem, és állt mögöttem a pultnál. Ritka pillanat, mikor a vendég nem akar ilyenkor meghívni, ez most ez épp ilyen volt. Egyébként nem is vártam mást, az elejétől tudtam, hogy ez egy ingyen szállás CS élmény lesz, nulla költséggel megúszva.

Az időnk lejárt, elbúcsúztam tőle, és siettem a dolgomra. Pontosan 20.00-kor ott voltam a megbeszélt találkozóhelyünkön a Moszkva téren. Supaporn ezalatt annyit tett, hogy vett egy vonatjegyet Bukarestbe, majd eljött a Moszkvára és leült rám várni. Mindketten egy szó nélkül jöttünk haza. Kiváncsi voltam, hogy neki lesz e bármilyen kérdése felém, de azt sem érdekelte, hogy mivel foglalkozom, én meg kérdés nélkül nem éreztem késztetést bármit elmondani magamról.

Hazaértünk, és bementem a konyhába valami vacsorát csinálni. Supaporn azonnal hálóingbe öltözött és leült számítógépezni. Mire bementem a szobába, már lefeküdt aludni. A vendégem az én szobámban aludt matracon a földön, mivel a vendégszoba foglalt volt.

Kiültem a teraszomra és éjfélig dolgoztam. Valamikor később kerültem ágyba. Hajnalban (04.45) arra ébredtem, hogy a vendégem csörög a zacskóival és pakol. Álmosan felemeltem a fejem és megkérdeztem, hogy távozni készül-e. Azt válaszolta, hogy csak egy óra múlva. Megpróbáltam visszaaludni, de lehetetlen feladat volt, mivel Supaporn nem hagyta abba a zörgést. Ekkor már kissé türelmetlenebben szóltam neki, hogy ha csak egy óra múlva akar menni, akkor jobb lenne, ha nem csinálna most zajt. Erre kivitte a csomagjait a folyosóra és ott folytatta a szöszmötölést, ez már engem se zavart.

5 perc múlva visszajött, hogy inkább mégis most megy. Na persze, ő 21.00-től már aludt, azóta eltelt 8 óra, kialudta magát, mi a francot is csinálhatna a sötét lakásban? Zombiként kikeltem az ágyból, megfogtam a csomagjait, levittem a ház elé, miközben tartottam a kaput, szép napot kívántam neki. Supaporn kiviharzott a kis kézitáskájával a kezében, és ő is szép napot kivánt, de közben nem nézett rám. Én meg becsuktam a kaput és visszafeküdtem aludni.

Supaporn számomra egy rejtély, mivel 30 vendégen van túl. Neki is tudnia kellene, hogy milyen a jó vendég. A thank you giftnek szimbolikus jelentése van, cserébe az ingyen szállásért. Ez amolyan íratlan szabály. Írtam erről már sokszor. Egyébként azt elfogadom, hogy nem volt egy kérdése sem hozzám, mert lehet, hogy nem tettem rá olyan benyomást rá az elején, ami után bármire is kiváncsi lett volna. Az is lehet, hogy minden más európai jól kijön a távol-keleti vendégekkel, csak számomra unalmasak és megközelíthetetlenek. De az is előfordulhat, hogy már az elején elcsesztem azzal, hogy megmondtam neki, hogy gyenge az angolja. És onnantól fogva szimplán csak utált. 

Másnap megtaláltam az óráját és a karkötőjét, írtam neki egy levelet, hogy mit csináljak vele. Visszaírt, hogy adjam fel az otthoni címére portósan. Utána még vagy három levélben riportolt nekem, hogy épp merre jár és milyen az idő. Megvallom meglepett a közléskényszere.

Kövess Facebookon és Instagramon is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr596403485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cavalcanti 2014.06.23. 07:52:55

Supaporn Ross naplója, részlet:

Nem szeretek európai embereknél vendégeskedni. Eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy nem lesz nekem jó velük. A kommunikációnk alatt úgy érzem egy jó nagy, és vastag fal áll közöttünk. Általában ugyanolyan arcot vágnak mindenre, nem mutatják ki az érzelmeiket, és nem őszinték. Rendkívül udvarias népség, a csodálkozás és az öröm érzékelhető rajtuk, de úgy hiszem, azt a gondolkodást, életstílust és felfogást, amit én képviselek, az tőlük nagyon idegen.
Kezdjük ott hogy a 11-es buszsofőr nem tudta hol van a Tömörkényi utcai megálló. Pedig olvashatóan leírtam!!! Erre azt mondja ez az egyébként szemrevaló magyar lány hogy ez Le-het-tet-len! Na itt fordulok sarkon és utazok haza gondoltam, pedig még el sem kezdődött az egész...! A lakásban lepakoltam, közölte velem, hogy elfoglalt, de úgy alakult a napja, hogy 14.00-kor hozzám tud csatlakozni egy két órás sétára, viszont 16.00 és 20.00 között nem ér rá.
Metsző hideget éreztem! És így pihenjen az ember...
Kettőkor végre elindultunk a városba, kérdezősködik, ridegen, én válaszolok. Amikor azt meséltem épp, hogy 35 évet éltem Kaliforniában, nem leplezve meglepetését ilyet kérdez:
- Micsoda? De hát alig beszélsz angolul!
- Mire én:
- Tényleg? Szerinted gyenge az angolom?
- Erre ő: - Ne mondd, hogy ezt magadtól nem tudtad!
Mereven néztem magam elé, a szívem a torkomban dobogott:
- Eddig még soha senki nem mondta...
Rémálom! Tudtam, éreztem! Még hogy alig 30 kilométerre van ide a szívcsakra!? Frászt!
(...)
Séta! Imádok sétálni! Amíg együtt voltam a férjemmel, folyton otthon voltam, ha kimozdultunk akkor pedig folyton kávéházba mentünk, vagy étterembe. Fúj! Persze vendéglátómnak ez a megközelítésem sem tetszett! Őszintén? Meg sem lepődtem!
(...)
Hajnalban, csomagolás közben egyszer csak rám hunyorog,majd megkérdezi hogy éppen távozóban vagyok e! Hm, naná, mondtam magamban, de még mennyire! A férjem meg sem értené, amit most kérdeztél! Kikísért a kapuig, majd rám sem nézve elköszönt. Jó a periferikus látásom! Több mint nyolcvan vendég után többe vártam tőle! Na majd csak jöjjön el hozzám egyszer, megmutatom neki, hogy mi a vendéglátás!

redsea 2014.06.23. 08:03:18

nem lehet, hogy az ember akkor vált át basic angolra, ha olyanokkal beszél, akikről nem feltételezi, hogy megértenék a helyes körmondatokat?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 09:10:33

@redsea: de basic angolul is lehet helyesen beszélni :-)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 09:33:56

@Cavalcanti: LOL :-))) a te verziód sokkal jobb, mint az enyém!

sellőlány 2014.06.23. 10:44:56

Rita, miért várod el a vendégeidtől, hogy "menjenek várost nézni"? Meg hogy éjszakázzanak? Tudom, hogy konkrét elképzeléseid vannak a CS élménnyel kapcsolatban, de ez sokszor már basztatásnak tűnhet. ;-) Ha nekem valaki egy 3 hónapos, folyamatos szállásváltoztatás és mozgás közben megmondaná, hogy mit csináljak, lehet, hogy én se lennék vele barátságosabb. Talán ezért is az airbnb-t használjuk CS helyett. Adott a lehetőség a kapcsolatra a hoszttal (mondjuk volt olyan is, hogy néhányat közülük egyáltalán nem is láttunk az ottlétünk alatt), de nem kötelező. A vietnámi szállásadónk meglepően tisztában volt az európaiak szokásaival. Mi jól kijöttünk egymással és az egyetlen konfliktust - egy általa ajánlott és rosszul elsült programot - is sikerült teljesen normálisan rendeznünk.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 10:52:06

@sellőlány: ha nekem előre megírják, hogy reggel csak csomagleadás miatt lehet a lakásra menni, és csak este 20.00 után lehet visszajönni, de én pihenni akarok, és nem várost nézni, akkor keresek egy másik hosztot vagy foglalok egy szállodai szobát. Ebben az esetben, mint host, én szabom a feltételeket, megmondhatom, hogy mikor alkalmas arra a lakás, hogy ott legyenek és mikor nem. Ha a vendég ezt másképp gondolja: lásd a korábbi mondatom: másik hoszt/szálloda.

Az éjszakázás részt nem értem, nem vártam el senkitől, hogy éjszakázzon. De ha az este 21.00 órás alvásra gondolsz, akkor ide szintén a fentiek a válaszom. Mivel a vendég előre tudta, hogy én csak este 20.00-tól leszek szabad, de ő 21.00-től már aludni akart: Választás ismét más hoszt/szálloda.

Az hogy neked milyen élményeid voltak a vietnami hosszttal, nincs összefüggésben a thai vendégemmel.

sellőlány 2014.06.23. 11:13:50

@nikita: A vietnámi példa csak arra válasz, hogy nem minden ázsiai tuskó vagy faragatlan. De tény, hogy sok mindennel nem tudnak mit kezdeni, de ha az ember már beleáll egy ilyen sztoriba, felesleges elvárásokat generálnia. Szerintem bármilyen pontos leírást ír az ember magáról, sosem tudhatja, kivel találkozik. Az is lehet, hogy ez a szerencsétlen néni már 10 másik embertől kapott egy decline-t és végül megpróbált téged is. Gondolom, ha valaki CS tag, elvből nem megy hotelbe, felvállalva ezzel az esetleges kellemetlenségeket is. Szerintem egy 70 éves néni esetében nagy szó, hogy még utazik, nyitott az emberekere, ráadásul ilyen körülményes szállásokat is bevállal. Nyilván kifárad ettől a sok élménytől, és pihennie kell. Ne legyél ennyire szigorú, vagy ha problémásnak tűnhet a CSer, küldj legközelebb egy decline-t.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 11:30:27

@sellőlány: Ő, rendszeresen foglal hosztelokban is szállást.
Nem olvastad el jól a posztot: nem pihent, kiült az erkélyre internetezni. Ha lefeküdt volna, azzal égvilágon semmi bajom nem lett volna, mert akkor csendben van. Ő ehelyett 10 percenként kérdezgetett valamit, leszarva azt, h én dolgozom. Ha én megkérném a hosztomat, h a kérése ellenére hagy maradjak, és tudnám, h neki dolgoznia kell, egész biztosan nem basztatnám a kérdéseimmel, miközben látom, hogy ő nem ér rá. És ennek semmi köze a korához.

Azért fogadtam, mert megsajnáltam. És biztos vagyok benne, h kapott vagy 10 decline-t korábban. Pont a kora miatt.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 11:31:44

@sellőlány: Még csak utalás sincs arra a poszt szövegében, h minden ázsiai tuskó és faragatlan. Ezt te mondtad, nem én. Olvasd el légyszives a posztot!

sellőlány 2014.06.23. 11:50:32

@nikita: Rita, kezdetek óta olvasak, és mondhatni "ismerjük" egymást, így nem érzem, hogy utasításokat adnod, hogy miként értelmezzem, amit írsz. Sokszor hivatkozol arra, másnak is, hogy te ilyet nem írtál le, mégis az ambernek van egy olyan érzése, hogy sokszor totál leírsz vagy lenézel valakit a tulajdonságai miatt. Úgy gondolom, hogy a CSer lét iszonyat nagy türelmet és nyitottságot kíván és valahogy úgy képzelem, hogy ennek a képviselői igazi békelovagok. Vagy hippik, ahogy tetszik. Éppen ezért nem értem a heves reakcióidat. Kedvellek téged és elismerem, hogy ezt az egészet ilyen szinten csinálod, éppen ezért nem bántásból írom, amit írok, hanem inkább észrevételként.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 11:58:50

@sellőlány: fejezeteken keresztul taglalom a poszt elejen, h mennyire nincs click kozottem es a tavol-keletiek kozott. Sosem irtam azsiait, mivel remekul kijovok izraeliekkel es iraniaiakkal is.
Az, h nem ertjuk meg egymast a tavol-keletiekkel, abbol semmikepp nem jar az a kovetkeztetes, h tuskoak lennenek.
Ja igen, ha valaki paraszt, azokat tenyleg nem sokba nezem, de ezt a privilegiumot megtartom magamnak. A belinkelt tavol-keleti vendegek sem voltak tuskok, csak kozombosek. De ezt mar leirtam egyszer. Ez a neni tusko volt, de semmi gond, mar elment.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.23. 21:49:34

@Cavalcanti: :-) de tényleg! nem akarsz vendégbloggerkedni? :-)

Altaïr 2014.06.24. 07:12:20

Csak kötekedésképp írom, hogy először akkor az volt a baj, hogy tízpercenként kérdezget, utána meg hogy nem kérdez semmit? Nem lehet, hogy "megunta", hogy nem akarsz neki válaszolni?

Javaslatként azt írnám, hogy több magyar szót használj. Sokan értik, ha azt mondom, hogy Egy P1-es tikett miat reszkedzsulálnom kellett a mítinget, de el lehet mondani "fülbarátabban" is.

Korábbi bejegyzéseket nem olvastam tőled, szóval csak ez az egy alapján írom, hogy tényleg az jön át, hogy nagyon kelletlenül, direkt hibákat keresve és előítéletesen állsz az egészhez. Ettől még lehet, hogy ez nem igaz, de ezt az összképet adja a cikked. Lehet, hogy ez olyan, mint a néni angolja - te nem is tudtál róla, hogy így van...

ParaZita2 2014.06.24. 08:29:13

Nikita, borzalom volt ezt a förmedvényt olvasni.
Egy jó volt benne: valószínűleg őszinte (bár nyegle, arrogáns és egocentrikus) személy húzódhat mögötte, aki farokhiányban és gyermektelenségben szenved - tehát valami másra kellene koncentrálni, nem vendégfogadásra.
Kérlek, sose feledd el a "Nikita"-t a főcímed környékén feltüntetni, nehogy ismét véletlenül is rákattintsak - if U know what I mean, my dear...)

ATS 2014.06.24. 09:09:27

Supaporn =D
Szerintem ezt a nevet még az amerikai érjének a haverjai ragasztották rá, mikor még jól nézett ki.

2014.06.24. 09:15:54

Ez a CS önmaga paródiája. Már sokszor leírtam, de minden ilyen poszt után újra megdöbbenek. Elképesztő sivárság jön át ezen, fel se tudom fogni, mi hajt embereket, hogy ezt csinálják. Inkább az utolsó filléremet szállodára költeném, csak ne kelljen kapcsolatba kerülni ilyen holdkórosokkal, mint ez a kőbuta thai néne. Azért esettanulmányként mindenképp jó poszt volt.

kultúrális > kulturális

Csii 2014.06.24. 09:27:52

Bocsanat, hogy kozbeszolok, van nemi tapasztalatom....
Na szoval... ha nekem kiderulne, hogy thai embert kell fogadnom az otthonomba, akkor azonnal kozolnem, hogy BOCS, de NEM.
Akarmi van, indiai es thai vendeg NEM.
Persze, leteznek a bangkoki elit tagjai es indiai jo fej, felsobb kaszt tagjai, de ezek 100%, hogy nem akarnanak nalam lakni. Es nalad se, kedves posztolo, nyugodt lehetsz :)
A thaiok a leglustabb, legsunyibb, legbutabb emberek egesz Azsiaban. Ezt ki merem jelenteni, barmikor barki elott, tapasztaltam annyit, hogy ezt bizony esku alatt is vallom.
Sunyik, mert ha valamit nem akarnak erteni, akkor azt nem ertik. Nem gond nekik, ha hulyenek nezik oket, kepesek bamban nezni, csak, hogy a szamukra kellemetlen dolgot ne kelljen megerteni es tudomasul venniuk. Lustak, soha eletemben nem lattam lustabb nepseget. Ahol laknak, az egesz regioban meleg es paras az ido, ugyhogy nehez lenne erre fogni a lustasagot, amit lehet tapasztalni naluk. Foleg, amikor egy 17 fokosra hutott plazaban vagy boltban talalkozik veluk az ember es latszik a hatalmas vilagfajdalom, amikor meg kell mozdulni es csinalni kell valamit. A hires thai mosoly (a legnagyobb atveres a vilagon a thai mosoly!) egybol eltunik, amikor valami kellemetlen dolog jon, pl dolgozni kell. Erdemes figyelni a hatalmas vilagfajdalmat az arcokon, amikor pl 100meternel tobbet kell gyalog megtenni. Csoda, hogy a vendeg hajlando volt setalni, nyilvan a 35 ev alatt hozzaszokott, hogy nincs folyamatosan a segge alatt a motor, a motorostaxi, a tuktuk, az auto, az akarmi. Az atlag thaihoz kepest szerintem a 70 eves korat tekintve kifejezetten csodalatos kepessegekkel birt, hogy ket ora alatt ugyan, de kepes volt elmaszni a Szt Istvan terig.
Butak, nem kepesek tanulni. Normalisan kiejteni az angol szavakat, meg pl a neveket. A magyarokra mondjak, hogy hunglisht beszelunk. Van ebben valami, de a thaiok THAIGLISH-e ezerszer rosszabb. Es persze az is nagyon jellemzo, hogy nem kepes tisztesseges karaktereket irni. Se az arab szamokat, se a latin betuket nem kepesek tisztessegesen leirni. A vilagtortenelemrol az altalanos iskolat, kozepiskolat vegzett thaioknak halvany fogalmuk sincs. Hallottak rola, hogy volt olyan, hogy Hitler, ennyi. Sztalin, meg Lenin, hat azt mar ne firtassuk... a gonosz szomszedokkal tortent parszaz eve lezajlott kardozasok meg nyilazasok, dardadobalasok persze elenken elnek a fejekben.
Na szoval, ezektol az emberektol nem szabad sokat varni. Ha nem akarja az ember a hajat tepni, akkor a thaiokat kerulni kell, mert az osszes azsiai kozul a legsunyibb, legbutabb, legidegesitobb fajta.
Ja es ami miatt ezt leirom, az az, hogy nem mellesleg a legrasszistabbak is. A legelvetemultebb jobbikos reszegen nincs akkora vad naci, mint egy atlagos thai. Es igazabol ez a szomoru.

Void Bunkoid 2014.06.24. 09:34:30

Nem kell ezen kiakadni.

Az angol egy teljesen kötött szórendű, hót moduláris nyelv, igazából ezért könnyű megtanulni és megérteni is, mert egy szó jelentését abból következteted ki, hogy hol áll a mondatban (és nem különféle toldalékokból-inflekciókból mint mondjuk nálunk, vagy - a legborzasztóbb - hangsúlyozásból, mint a legtöbb távol-keleti nyelvnél), így "tarzannyelven" is egész jól el lehet kommunikálni.

Angolul világszerte majdnem másfél milliárdan beszélnek, és ennek a másfél milliárdnak a harmada sem él natív angol nyelvterületen.

A maradék kétharmadnak meg jó 80 százaléka nem anyanyelvi angoltól tanult angolul, sőt, nem is olyan biztos, hogy angolul helyesen, jól beszélőtől. Így röhögni fogsz, de a nagy számok miatt a "tarzanul beszélők" lassan már többen vannak, mint a helyesen angolul tudók, és az internetnek meg a korlátlan információmegosztásnak köszönhetően aktív nyelvformálóvá is válnak - és sokszor bizony már a natív anyanyelvi angolok is átvesznek tarzanos kifejezéseket meg nyelvtani szerkezeteket. Példának okáért már a jelenlegi beszélt angolban is a hagyományosan tanult tizenkét igeidőből az élő beszéd során leginkább maximum NÉGYET használnak (a simple presentet, present continuoust meg simple pastot, a jövő időket simán kiváltják egyszerű jelennel (ha biztosan bekövetkező dologról van szó), vagy a "be+going to" formulával, ami igazából csak a present continuous egyik speciális esete, esetleg közelebbi időpontra értve present continuoussal.

A present perfectet még brit nyelvterületen esetleg használják, de már az is kopik ki, mert a mindenféle misztikus magyarázatok ellenére (szoktak ilyenekkel jönni hogy "olyan múltbeli cselekvés/történésre használjuk, ami kihatással van a jelenre" a present perfect valójában csak egy olyan múltbeli cselekményre utal, aminek az IDŐTARTAMA még mindig tart (pl "ma még nem mostam fogat, a ma még mindig van"), de mára már az angoloknak sincs kedve ezekkel szarakodni, ha a múltban történt akkor múltidő és kész :P

A múltbeli perfekt igeidők meg már rég eltűntek az élő nyelvből, kiváltják elő/utóidejűséget kifejező időhatározókkal és a cselekvések ennek megfelelő sorrendben emlegetésével, aztán simple past és csókolom.

Altaïr 2014.06.24. 09:40:12

@Void Bunkoid: Nincs igazad (igeidők stb.), de ne menjünk itt bele, mert off topic.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.24. 09:50:16

@Altaïr: azt hittem, hogy átjött a posztból, de segítenek neked: Jaja, általában mialatt dolgozom, nehezen tudok közben kérdésekre válaszolgatni. De amikor nem dolgozom, akkor egész jól megy oda-vissza :-)

az abádszalóki hős 2014.06.24. 10:36:17

Szerintem nem kellene erőltetned ezt a CS-t, illetve, csak akkor csináld, ha tényleg van rá időd és nem kell dolgoznod – különben csak frusztrál, ahogy azt a sorok között is olvasni lehet.
Ez a CS teljesen opcionális, hogy úgy mondjam, hobbitevékenység, nem kötelező csinálni.
Ami a thai nőt illeti: először is, 70 éves. Nyilván van egy elég nagy generációs szakadék és ez magyarokkal sem lenne másként. Nem lehet elvárni egy 70 éves embertől, hogy úgy viselkedjen, olyan igényei legyenek, mint neked (sacc/kb 28-32 éves). Főleg, hogy az illető távol-keleti. Nekem semmi bajom nincs a thai-okkal, szerintem egyáltalán nem buták, sőt. Lustának sem mondhatók. Iszonyat sokat dolgoznak és hát…ne mi, magyarok törjünk már pálcát a thai-ok felett, na. Sorolhatnám a példákat a ráérős pincérektől kezdve a 60+ napos hivatali várakozási időig… Az tény, hogy európai szemmel ’kétszínűek’ – de könyörgöm: más kultúra. Ott nem szokás az érzelmek kifejezése, sem pozitív, sem negatív irányban. Ha dühöngesz egy ázsiai előtt, ’elveszted az arcodat’. A szerelmesek esetleg fogják egymás kezét, de még egy puszit sem adnak a másiknak. Aztán: az ázsiai nyelvekben, ha jól tudom, nincs is jövő- ill. múlt idő, ennyi a könnyebbség, viszont ’cserébe’ tonális nyelvek, tehát a kiejtés sokat módosít a szavak/mondatok értelmén. Ezek a különbségek nagyon érdekesek, és kellő intelligenciával az ember elfogadja, hogy nem mindenki gondolkodik úgy, ahogy mondjuk én.
Ami a thai mosolyt illeti: azt csak a nagyon naiv tursita hiszi, hogy mindeki csak azért van ott, hogy az ő kénye-kedvét lesse. A thai-ok is pénzből élnek (a legtöbbjük elég szerény körülmények között) és ismerik azt a kínai mondást, miszerint ’aki nem tud mosolyogni, ne nyisson üzletet’ Persze, nyilván nem mindenkinek tetszik, ahogy hordákban odamennek a nyugati turisták, hangoskodnak, berúgnak, pökhendien, lenézően viselkednek, mert _van pénzük_ , de mosolyognak, mert tudják, hogy ebből van a megélhetésük.
Ami meg az angol nyelvtudást illeti: majd akkor kritizáld, ha te min. anyanyelvi szinten beszéled. De tudod mit, még akkor se. Nem mindenkinek adott a lehetőség, hogy gyakoroljon, ami nélkül nyelvet beszélni nem nagyon lehet.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.24. 10:44:18

@az abádszalóki hős: értem, szóval 24 órában rendelkezésre kell állnom a vendégeimnek, és nincs olyan, h valaki napközben dolgozik és csak este ér rá. Hát akkor a CS hostok 95 %-a jobb is ha törli magát a rendszerből.

A hölgy nem mosolygott.

És ha azt mondta volna, hogy 2 éve couchsurfingezik, és azóta tanul angolul, akkor arról szólt volna a poszt, h milyen ügyes. De ha valaki a fél életét egy angol anyanyelvű országban élte le, akkor van alapom meglepődni. Ezt komolyan irtad, hogy nem mindenkinek van lehetősége gyakorolni, miközben ott van a posztban, h volt 2 amerikai férje?

az abádszalóki hős 2014.06.24. 10:58:33

@nikita: „értem, szóval 24 órában rendelkezésre kell állnom a vendégeimnek” - nem ezt írtam, csak azt, hogy ha munkád van, akkor nem tudsz foglalkozni a vendégeiddel, ami a CS esetében valamilyen szinten elvárás. És a jelek szerint frusztrál, ha dolgoznod kell, miközben valaki segítséget kér.

„és nincs olyan, h valaki napközben dolgozik és csak este ér rá. Hát akkor a CS hostok 95 %-a jobb is ha törli magát a rendszerből.”
Nem néztem meg a reg.lapodat, de remélhetőleg szerepel rajta ez a kitétel – ti. hogy dolgozol és csak este érsz rá? Tudod, ha én CS-znék, lehet, hogy nem csak este szeretnék a host-ommal beszélgetni, amikor adott esetben már dögfáradt vagyok.
„A hölgy nem mosolygott”. – ezt nem neked írtam, hanem egy kommenternek, aki azt fejtegette, hogy a híres thai mosoly egy humbug.

„És ha azt mondta volna, hogy 2 éve couchsurfingezik, és azóta tanul angolul, akkor arról szólt volna a poszt, h milyen ügyes. De ha valaki a fél életét egy angol anyanyelvű országban élte le, akkor van alapom meglepődni. Ezt komolyan irtad, hogy nem mindenkinek van lehetősége gyakorolni, miközben ott van a posztban, h volt 2 amerikai férje?”

Olvastam a posztot.:) Igen, volt két amerikai férje, és? 4 éve nem Amerikában él. Találkoztam olyan magyarokkal (Amerikában) akik 40 év alatt nem tanultak meg angolul, Chicago kellős közepén, csak valami alap szinten, most akkor ezért nézzem le őket?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.24. 11:08:19

@az abádszalóki hős: Tényleg meglepő számodra, hogy valaki hétköznap délelőtt 10.00-kor dolgozik, munkája van? jaja, tényleg frusztrál, ha dolgoznom kell, és közben valaki ott áll felettem, éppen ezért javaslom a vendégeimnek előre, hogy találkozzunk este, amikor már nem frusztrál semmi. És milyen érdekes, hogy mindenki más ilyen, mint én! Mikor dolgoznak, nem töltenek el idt a vendégeikkel. és ezt előre meg is írják neki.

Bizony, bizony. Ott van a couch infómnál szépen leirva az első bekezdésben: " I'm very busy (working) weekdays and sometimes on weekends, too. But usually I'm free in the evenings. I go to bed late and I wake up late too."

Hát, akkor ha te CS-zni fogsz, akkor csak hétvégén csináld, mert a sok frusztrált hoszt többsége dolgozik hétköznap napközben.

Aha, és azoknak a magyaroknak is mindnek amerikai házastársuk volt?

az abádszalóki hős 2014.06.24. 11:31:21

@nikita: „Tényleg meglepő számodra, hogy valaki hétköznap délelőtt 10.00-kor dolgozik, munkája van? jaja, tényleg frusztrál, ha dolgoznom kell, és közben valaki ott áll felettem,”

Egyáltalán nem meglepő, én is dolgozom a fenti időpontban. Számomr ainkább az meglepő, ahogy pattogsz.

„ Bizony, bizony. Ott van a couch infómnál szépen leirva az első bekezdésben: " I'm very busy (working) weekdays and sometimes on weekends, too. But usually I'm free in the evenings. I go to bed late and I wake up late too."
Helyes.:)

„Hát, akkor ha te CS-zni fogsz, akkor csak hétvégén csináld, mert a sok frusztrált hoszt többsége dolgozik hétköznap napközben. „

Tag vagyok, de nem fogadok senkit és én sem megyek senkihez, mert nekem nehezemre esik alkalmazkodni és nem szeretem, ha ebből konfliktus van. De ha valahol vagyok, akkor szívesen találkozom emberekkel, meg jól jönnek a tippek, csak ne kelljen mást a saját lakásában kerülgetnem…

„Aha, és azoknak a magyaroknak is mindnek amerikai házastársuk volt?” – nem mindegyiknek, de volt, akinek igen, és képzeld: a nő iszonyatos akcentussal beszélt, pl sheet helyett shit-et mondott. Nem mindenki születik nyelvzseninek. De nem is ez a lényeg. A lényeg az, hogy megértsük a másikat, és szerintem ez neked ment is. És szerintem a thai nő is értett téged. Most az, hogy kiteszi E/3-ban az s-t, kit érdekel? Én is beleköthetnék sok anyanyelvi magyar _magyar_ szövegébe.
Ami engem zavar a hozzáállásodban, az az, hogy nem vagy türelmes, toleráns és elfogadó. Ezt nem csak a mostani poszt alapján mondom. Korábban is olvastalak már, de most akadtam ki annyira, hogy kommenteljek is. Nekem ganz egal, hogy bánsz a vendégeiddel, és valószínűleg a thai nő is túllendül ezen, de szerintem a CS műfajhoz pont ezek kellenek.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2014.06.24. 11:39:54

@az abádszalóki hős:
A posztban egyetlen enyhe utalást sem tettem az akcentusára. Volt neki, jó erős, de az egyáltalán nem érdekelt. Látszik, hogy egyetlen mondat nem jött át neked a szövegből, hiába erőlködök itt, hogy mondatról mondatra megmagyarázzam, egyszerűen nem érted. Folyamatosan teljesen másról írsz, mint amiről a poszt szól. De nem baj. Veled szemben toleranciát gyakorlok.

Zephyrous 2014.06.24. 11:52:24

@Void Bunkoid: Szerintem ez kifejezetten jó dolog, hogy az angol egyre jobban egyszerűsödik. Így tud még jobban elterjedni, ha még könnyebb! 12 igeidőt nem használ az echte brit, amerikai sem! Ami jobb is, mert én sem értek a mai napig csomó nyelvtani szabályt, hogy mikor mit kéne használni. Egyszerűen amiatt, mert a magyar angol nyelv oktatás egy hulladék, és a tanáraim sem értették a 12 igeidő összes szabályát, nem volt mit átadni a diáknak. Ellenben nagyszerűen megértetem magamat, inkább a szókincs számít, nem a nyelvtani szabályok ismerete.

Nilea 2014.06.24. 18:53:39

Miután így beszóltál a néninek a nyelvtudását illetően, nem csodálom hogy nem loptad magad a szívébe :) Nem voltál túl türelmes vele, amit azért nem értek, mert ha már egy 70 éves nénit fogadsz, gondolhatnál arra, hogy talán több türelem kell hozzá az átlagnál (azt hozzá se teszem, hogy ráadásul még távol-keleti is, akikkel nem annyira szimpatizálsz, szóval eléggé mellényúltál).
Gondolom a néni azért tudott csak ennyire angolul, mert ennyi nyelvtudás elég volt neki ahhoz, hogy elboldoguljon az életben.
Már egy ideje olvasgatom a blogodat, szerintem olvastam majd' minden bejegyzést. Kezdetben tetszettek az írásaid, de aztán rájöttem hogy meglehetősen sznob vagy és önző. Szerintem nem kéne olyan vendéget fogadnod, aki bármiféle általad felállított szempontnak nem felel meg, mert nem sok tolerancia van benned.

2014.06.25. 01:17:54

@Zephyrous: szóval a nyelv butuljon hozzád, mert te nem vagy képes megtanulni. Csodálatos megközelítés. Amúgy nem tudom, honnan szedted ezt az ordas hülyeséget, hogy az angolok nem használják az igeidőket. Az a gyanúm, hogy nem sokat olvasol angolul, és csak egyszerű tőmondatokból álló beszélgetésekbe mész bele, úgyhogy a véleményedet ebben a kérdésben legalábbis fenntartásokkal kell kezelni. Az angol anyanyelvűek igenis használják az igeidőket, az összeset, amikor éppen szükség van rá. És ez még csak a jéghegy csúcsa az angolban.

Void Bunkoid 2014.06.25. 08:54:39

@retrovírus: a legnagyobb baj az, hogy az angolul beszélők többsége már nem anyanyelvi angol, és ŐK butítják a nyelvet.

Mindig viccesnek szoktam találni az irdatlanul internacionalista erasmusos/ájszekes/akármilyen ilyen tipikus nesztek-sok-külföldi-gyűljetek egybe rendezvényeket, amikor ott lődörög harmincféle nációból ötszáz huszonéves (azaz felnőtt, értelmes) egyetemista egy ilyenen, és jobb híján angolul kommunikálnak egymással, de az elkapott beszélgetésfoszlányok 95 százaléka kb. öt-hat éves gyerekek színvonalán (és kb akkora mélységig terjedő témákban) zajlik.

Nem azért, mert buták lennének, hanem mert sajnálatos, de nagyrészt ennyire tudnak angolul. És nemcsak a magyarok, MINDENKI.

Csii 2014.06.25. 10:35:13

@az abádszalóki hős:

"semmi bajom nincs a thai-okkal, szerintem egyáltalán nem buták, sőt."

Latszik, hogy ha jartal Thaifoldon, akkor az ket hetig tartott maximum. Probaltal mar thaiokkal dolgozni? Mint kollegak, voltak mar az eletedben? Esetleg volt vallalkozasod, ahol dolgotattal volna thaiokat? Fogadjunk, hogy nem.
Kerdezz meg egy thai embert olyan dolgokrol, amik vilagtortenelmi temajuak. Amiket egy ausztral, egy angol, egy magyar, egy orosz is barmikor biztosan tud. Meg egy kinai is.

"Lustának sem mondhatók. Iszonyat sokat dolgoznak és hát…"

Aha! Es hogy? Mennyit is toltottel Thaifoldon? Mennyit is toltottel munkaval, thaiok kozott? Mennyi penzed is volt valaha vallalkozasban, ahol thaiokon mult a biznisz sikere? HE?

"ne mi, magyarok törjünk már pálcát a thai-ok felett, na."

Tudod, a magyarok eleg lustak, az teny, de minket alulmulni, meghozza ilyen durvan, az meg tenyleg teljesitmeny. Kar, hogy fingod nincs a thai viszonyokrol. Ordit a szavaidbol. Orulj is neki szerintem.

"Sorolhatnám a példákat a ráérős pincérektől kezdve a 60+ napos hivatali várakozási időig…"

Sorold.
Aztan ha eltoltottel egy kis idot Thaifoldon, akkor rajossz, hogy a magyar hivatalok malmai lassan orolnek, de LEGALABB OROLNEK BAZMEG.
Amikor lesz egy kis tapasztalatod vallalkozokent a thai majmokkal, akkor majd rajossz, mi a zord valosag. Hogy maradjunk a pincereknel: legyen egy ettermed es probald elkepzelni, milyen az, amikor sokadszor elmondod a sokadik kismajomnak, hogy NEM teszunk a sorbe jeget es nem tuszkolunk szivoszalat a viszkibe.
Aztan, amikor nagyon bamba arccal neznek vissza rad, akkor semmikepp se erezd azt, hogy felmegy az agyvized es ne akard kirugni a majmot, hogy felvehess egy tok ugyanolyan ostoba masik, harmadik, negyedik majmot. Tudod?

"Az tény, hogy európai szemmel ’kétszínűek’ – de könyörgöm: más kultúra."

Konyorgom: vagy tudsz valamit, vagy nem. Ha megkerdezik toled, hogy tudod-e, merre van a Bazilika, akkor mit mondasz?
- Nem tudom
- Tudom, ARRA VAN
- Nem vagyok benne biztos, de szerintem arra van, esetleg kerdezzen meg mast, mert nem tuti
Ugye?
Ez a harom verzio van. Na most, ez a normalis es ha neked nem, akkor nyugodtan menj Thaifoldre es elj ott, biztos nagyon fogod ertekelni azt, amikor a NEM TUDOM az nem letezik, a tudom, arra van, az letezik, de sokszor penzert (nem vicc!) a nem vagyok benne biztos meg ugy letezik, hogy nagyon buta fejet vagnak hozza. Konyorgom, mas kultura, konyorgom, koltozz oda, tolerald ott.

"Ott nem szokás az érzelmek kifejezése, sem pozitív, sem negatív irányban."

Ez egy akkora nagy kamu, amit mindenki elsut es tokre nem igaz. Igenis hangosan balheznak a thaiok, mint a ciganyok, kimondom, tok ugyanugy. Es orditanak, ha valami fajnekik, hisztiznek, ha orulnek, akkor se tudnak viselkedni.
Latszik, hogy csak a konyvekbol meg a neten a hozzad hasonlok barom hozzaszolasaibol probalsz okosodni.
Hat elarulom, semmit nem tudsz.

"Ha dühöngesz egy ázsiai előtt, ’elveszted az arcodat’."

Ja, de az azsiai siman duhong elotted.
Amugy a duhongesnek nem azert nincs ertelme, mert "arcvesztessel jar" hanem szimplan azert, mert pl a thaiok nem neznek minket embernek es akarmi van, neked soha semmikor nem lehet igazad semmiben. TAPASZTALAT!

"A szerelmesek esetleg fogják egymás kezét, de még egy puszit sem adnak a másiknak."

AHA :D
A szobadat el szoktad hagyni, ha mas kulturakat vizsgalsz? Ja, latom, nem.

"Aztán: az ázsiai nyelvekben, ha jól tudom, nincs is jövő- ill. múlt idő, ennyi a könnyebbség, viszont ’cserébe’ tonális nyelvek, tehát a kiejtés sokat módosít a szavak/mondatok értelmén. Ezek a különbségek nagyon érdekesek, és kellő intelligenciával az ember elfogadja, hogy nem mindenki gondolkodik úgy, ahogy mondjuk én."

Nem mindenki gondolkodik ugy, mint en. Sot, roviditsuk, nem mindenki gondolkodik.
Van, ahol csak a penz szamit. Ilyen hely Thaifold.
De ha majd neked lesz valami karod thai emberek miatt es vigyorognak neked az arcodba, akkor majd a kimutathato anyagi/erkolcsi karod kapcsan majd mi is csak hadd jegyezzuk meg azt, hogy "ugyan mar, csak a kulturak kulonbozosege"

"Ami a thai mosolyt illeti: azt csak a nagyon naiv tursita hiszi, hogy mindeki csak azért van ott, hogy az ő kénye-kedvét lesse."

Hat dehogynem, penzert.

"A thai-ok is pénzből élnek (a legtöbbjük elég szerény körülmények között)"

Hat, nem tudom, mi van a legtobbjukkel, ahogy en lattam, tapasztaltam, sokkal tobb a gazdag ember, mint Magyarorszagon. Egyre jobban elnek. Azok is, akikrol nem hinne az ember.

"és ismerik azt a kínai mondást, miszerint ’aki nem tud mosolyogni, ne nyisson üzletet’"

A thaioknal is sokszor nyitnak olyanok uzletet, akik csak karorvendeni tudnak.

Csii 2014.06.25. 10:36:59

@az abádszalóki hős:
"Persze, nyilván nem mindenkinek tetszik, ahogy hordákban odamennek a nyugati turisták, hangoskodnak, berúgnak, pökhendien, lenézően viselkednek, mert _van pénzük_ "

Azert a penzuk az tetszik a majmoknak.

"de mosolyognak, mert tudják, hogy ebből van a megélhetésük.
Ami meg az angol nyelvtudást illeti: majd akkor kritizáld, ha te min. anyanyelvi szinten beszéled. De tudod mit, még akkor se. Nem mindenkinek adott a lehetőség, hogy gyakoroljon, ami nélkül nyelvet beszélni nem nagyon lehet."

Nem az a gond, hogy valaki nem beszel angolul, hanem az, amikor valamit nem AKAR erteni.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.27. 05:33:53

a thaiok tényleg Ázsia cigányai
lusta banda, buták, totálisan nincs kultúrája a tanulásnak, tudásnak
a magyarokra mondják, hogy nacionalisták... a thaiok (meg még sok más mosolygósnak, vidámnak titulált környékbeli országnak a lakói) messze nácibbak, mint bármelyik nép a világon

a nyugati ember annyit lát, hogy mosolyognak, buddhisták, tehát csak jó emberek lehetnek

az is egy tévhit, hogy csórók
inkább totál igénytelenek a környezetükre
de közben a legújabb okostelefon mindenkinek megvan ott is
nem véletlen, hogy sok nyugati, fehér szeret ott élni, pénzért bármit és bárkit megvehet ott, de amint komolyabb tervei vannak, családot akar alapítani, komolyan vállalkozni, menekül Thaiföldről: minden nyugati dolog, ami élhetővé teszi a fehér ember életét, elérhetetlen, vagy rettenetesen drága ott (olyan alapvetőnek tekintett dolgokról van szó, mint normális általános iskolai oktatás, alapvető egészségügyi ellátások)

a nyugati férfiak amúgy nagyon szeretik a thai lányokat, buták, dugni tudnak nagyon, nincs önálló akaratuk, egyszerűen kényelmes, könnyű életet akarnak maguknak, a családjuk szarba se veszi őket, de korán megtanulják, hogy a testük kelendő árucikk
a Supaporn is egy ilyen csaj volt, aki összeállt egy amerikaival, behúzta az amerikai állampolgárságot
ha elmesélném, hogy hány igazi proli, fogatlan, white trash, pocakos, börtöntöltelék, alkoholista amerikait, kanadait, britet ismerek, akik filippínó vagy thai csajt vettek feleségül... ez egyszerűen így megy, ők így érvényesülnek
a nyugati férfiak kapnak egy gyereklány testű nőt, akivel kiélhetik a vágyaikat, az ázsiai nő meg kap egy jóléti társadalomban egy jó életet
ilyen egyszerűen mennek a dolgok, ezt nem kell túlgondolni

Kelet-Ázsiában élek, van itt sok csillogó szemű amerikai, kanadai, brit fiatal, akik ide jöttek nyelvet tanulni, meg még elhiszik azt a hippi dumát, hogy different culture és emiatt mindent el kell fogadni úgy, ahogy itt csinálják, ahogy gondolkoznak, ahogy élnek

én ezeken a más kultúrák iránt nagyon megértő nyugatiakon én csak röhögök

kezdjük ott, hogy az ázsiaiak 99%-ának nincs semmilyen kultúrája, egyszerűen semmit nem hoznak otthonról, hagyják felnőni őket a szüleik, de nem nevelik őket, nincsenek értelmes beszélgetések a családon beül, egymás mellett élnek, szellemileg lógnak bele a levegőbe, a tudásnak nincs semmi értéke
az udvariasságot meg az idősek iránti tiszteletet szokták fetisizálni még a nyugatiak, hogy az mennyire jó, hogy megvan az ázsiai kultúrákban
ez a dolgok totális nem értéséből eredő nyugati pozitív előítélet
az udvariasság itt álca és a mosoly inkább kényszeredett vicsorgás

az ázsiaiak nagy része totál üres fejű
egyszerűen semmi gondolatuk nincs, amikor ülnek és néznek maguk elé, akkor tényleg nem gondolnak semmire
nem elmerengenek vagy ábrándoznak, mint a nyugatiak, fehérek, hanem totál üresség van a fejükben
ez az alapállapotuk

az ázsiai nő semmi mást nem lát a fehér férfiban, mint a pénzt és az amerikai zöldkártyához vezető utat
ez a thai nő is eljátszotta ezt fiatalon, most meg learatja a gyümölcsét, utazgat
ettől még nem lesz kellemesebb társaság
sokan mondják, hogy minél többet látsz, tapasztalsz, annál több leszel... na ez a nő az élő bizonyítéka annak, hogy ez nem így van
utazik, de semmi hatással nincs rá a tapasztalás, az utazás neki annyit jelent, hogy a Lonely Planetben felsorolt helyeket végigjárja és ott fotókat csinál

az is egy magyar betegség, hogy ostorozzátok magatokat az angol nyelv nemtudása miatt
aki járt már pár helyen a világban, az tisztában van vele, hogy akik nem anyanyelvként beszélik az angolt, azoknak a nagy része borzalmasan fejezi ki magát
én orvossal is találkoztam itt Ázsiában, aki USA-ban PhD-zett és az angolja olyan, mint egy thai prostié
nem mondom, hogy a magyarok jól beszélnek angolul, de hogy van még pár százmillió ember a világon, akik szarabbul beszélnek angolul, mint egy magyar általános iskolás gyerek, az fix

ismerek angol nyelven napi szinten tárgyaló értékesítőt, ügyfélszolgálati dolgozókat, bankosokat, üzletembereket, mérnököket, orvosokat itt, akik angolul totál szarul beszélnek
érthetetlenül, pár tucat szavas szókinccsel, pár frázist puffogtatva
de megírtak egy tesztet (TOEIC), ami alapján felvették őket a munkahelyükre, mint angolul JÓL tudót
közben megszólalni se tudnak

Ázsiában különösen elterjedt az, hogy nem kell semmit tudni, csak a tesztre
itt nem az életnek, hanem az iskolának, a tesztnek tanulnak az emberek, a papírért
aztán majd beletanulnak a munkahelyen a primitív feladataikba
minden pozícióban totálisan le van egyszerűsítve minden feladat, bolondbiztossá vannak téve a munkahelyek, így gondolkodni nem kell
egy nyugati munkavállaló ezerszer kreatívabb, mint egy ázsiai
itt viszont pont a sok félművelt, vagy teljesen tájékozatlan munkavállaló miatt sokkal egyszerűbb részfeladatokra vannak osztva a folyamatok
a rendszer alkalmazkodott ehhez az emberanyaghoz és így is működik minden, amíg porszem nem kerül a gépezetbe, akkor aztán minden beszarik

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.27. 06:00:48

még annyit, hogy Ázsiában a nem tudás, a butaság, tájékozatlanság teljesen normális
egy ázsiai nekem szegezte a kérdést egyszer, mikor éppen magyaráztam valami bonyolult dolgot egy társaságban, hogy én ezzel miért foglalkozok? visszakérdeztem, hogy miért ne?
erre ő: mi hasznod van ebből? mondom: semmi, illetve, hogy érdekel a dolog, ettől többnek érzem magam, fejlődök...
nem értette, hogy miért ástam bele magamat olyan témába, amiből nincs közvetlen, anyagi hasznom

itt semmi rosszallást nem von maga után, ha valaki segg hülye
mindenki a magafajtával vegyül, a segghülye a segghülyével csinál segghülye gyerekeket és ez senkit nem zavar, ugyanis ilyen a társadalom nagy része

egyetlen követelmény a férfi felé, hogy keressen sok pénzt, de hogy ezt hogy éri el, az a nő szemében teljesen mellékes
az, hogy együtt érjenek el valamit az életben, az nem opció, itt a nő csak beleül a jóba, a készbe
a nővel szemben meg egyetlen követelmény van, hogy feleljen meg a férfi elvárásainak és ne zavarjon sok vizet
Supaporn ennek totálisan megfelelt
ő már attól boldog lett, hogy egy amerikai kihúzta őt a mocsokból és tovább nem kellett prostiként dolgoznia

ha egy ázsiai feleséget leteszel valahova, az ott lesz 5 év múlva is
amíg van pénzed, addig veled marad
ha jobb eltartót, biztosabb hátteret nyújtó férfit talál, akkor elválik és hozzámegy

szerintem Supeporn Kaliforniában a gyári melóiban kb. önmagához hasonló kvalitásokkal rendelkező mexikói, guatemalai stb. bevándorlókkal volt körülvéve, egymáshoz se szóltak évekig, a férjei mindent elintéztek helyette, minden papírmunkát, az amerikai közigazgatás is fel van készülve a sok angolul semennyit sem beszélő bevándorlóra
az USA tipikusan az a hely, ahol 30-40 évig is eléldegélhet valaki úgy, hogy nem tanul meg angolul (ismertem is ilyet ott, aki 40 éve vándorolt be legálisan, szobákat takarított hotelokban, délutánonként betépett, majd TV-t nézett, és ezt ismételte minden nap, százezrek élnek így ott)
van valami fizikai munkája, pár száz szóval eltéblábol az életben, nincs nagy bratyizás a munkahelyen, ahol úgyis mindenki filippínó, thai, mexikói, white trash
előrejutni nem fog, a státuszát a férje státusza határozza meg
Supaporn kimaxolta az életet :)
gyakorlatilag a képességeihez mérten arany életet él, nulla nyelvtudás, nulla szakma, diploma és utazgat a világban
a túlképzett magyar diplomások felsőfokú angol nyelvtudással nyugger korukban csirkefarhátért állnak sorban...

ha ezt a sztorit olvassa egy thai lány, csak arra fog gondolni, hogy megismételje a vénasszony sikerét: pinával fogott magának egy amerikai férjet, amerikai állampolgár lett házasság által, amerikai nyugdíjból élhet most Thaiföldön
ma is pont így csinálná Supaporn is és még sok tíz millió thai és filippínó nő

a teljesen elférfiasodott nyugati nők mellett pedig a nyugati férfiak minden korábbinál több dél-kelet ázsiai nőt vesznek el feleségül
kapnak egy gyerektestű, buta, de engedelmes nőt, aki leszül nekik pár gyereket
Svédországban, Dániában, Németországban, UK-ban, Kanadában, USA-ban, Szingapúrban, Japánban bizony évente sok tízezer nő telepszik le így
még egy kilyuggatott, kiégett thai prosti is elkel a dating site-okon, annyira magányosak a nyugati férfiak

2014.06.28. 02:08:22

nem benned van a hiba. Azsia by default (minusz japan) ilyen.

es persze mocskosul smucig nepseg, a hiresen smucig nemeteken is tultesznek. Kepesek atjonni europaba a zacskos leveseikkel (lehet az zorgott :D ) es vizforralot kerni a recepcion, hogy a szobaban elkeszitsek...Ha nem azert megy az ember, plane iylen tavoli orszagba, h belenezzen az etlapba (nyilvan Svajc nem olcso, de akkor is) akkor megis minek?A hegyek, sziklak, hegyi to mindenhol ugyanaz...

2014.06.28. 02:10:50

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

reszben igazad van. De, mivel a nyugati nok elkepeszto igenyekkel es elkenyeztetett habitussal rendelkeznek, a nyugati ferfiak tobbsege meg nem hulye, h ezt finanszirozza (mikozben lathato elonye nincs a dolognak) igy maradnak a szereny igenyu azsiaiak, akik a fel karjukat adjak a szarbol valo kiemelesre....A ferfinak jut egy formas, vekony, csendes es nem akadekoskodo tipus. A nok meg leakasztanak vmi bevandorlot (=vizumvadasz) aki szponzoralja oket vica versa...

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.06.28. 06:42:30

@zseketto: jo, azert en ismerek kinaiakat, akik rengeteget utaznak, tropusi szigetektol europai korutig, na ok tuti nem zacskos leveseznek, sot, ket kezzel szorjak a penzt
Pl. Egy ismeros par naszutra Svajc-Del-Nemetorszag korutat tett, mert a srac rajong a sorokert... 20-as eveik vegen vannak, lakas, kocsi kipipalva, also kozeposztaly, accounting meg international trade munkakorok, se angolul nem tudnak, se nemetul.
Kozepesen semmilyenek.

Ellenben en fiatalon sokat utaztam Europaban majkonzerven elve, hatizsakkal. Belefer ez is.
Itt Azsiaban a kaja filleres dolog, nem csodalkozom, hogy a nyugati turista nem zacskos levesezik itt. Es aki ilyen olcso ettermi arakhoz can szokva, azon se csodalkozok, ha Europaban meggondolja mire kolt kaja szinten.

Yumurdzsak 2014.07.02. 16:11:56

nem tudom, mér csesztetitek nikitát. a nő rossz benyomással indított, aztán nem is dolgozott rajta,h javítson. nem is értem,h az ilyen minek szörföl. vajon ebből semleges referencia lesz?

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.07.06. 10:07:41

@Yumurdzsak: mi a retkes faszert dolgozzon akarmin.
Mar megkapta, amit akart, ingyen.szallast.
Szerintem a posztolo se tett tul jo benyomast a surferre. Mas vilag.
Minek szorfol?
Mindenki masert. Van aki szet akarja bulizni magat, van aki az ingyen szexert, ingyen szallasert, mas meg mas miatt. Nem lehet mindenkinek ugyanaz a beallitottsaga.
Semmi extrem negativat nem tett a surfer, nem lopott, csak semmilyen volt.

Egy 70 eves oregasszony minimalis muveltseggel, haziasszony es gyari melos multtal, ha nyugati is, nem hiszem, hogy akkora fonyeremeny surfernek.
De en pl. egy drogos, iszakos angolt, akarmilyen moszlimot vagy egy koszos indiait sem fogadnek. Akarmilyen dipomajuk van es akarmilyen referenciajuk is van.

GrandMasterB 2014.07.11. 15:30:21

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
Erdekes es tanulsagos volt olvasni a thaiokrol az ertekezesed, en ugyan csak 2 hetet voltam Thaifoldon, de vegyesek a tapasztalataim, nem igazan voltam elajulva es a penzehseg nagyon atutott sok esetben.
Jo par eve kulfoldon elve pedig magam is latom a sok importalt feleseget. Es azt is, hogy a fiatal es sudar lanyokbol micsoda testes asszonysagok lesznek az evek alatt.
süti beállítások módosítása