2013.10.14. 18:52

Egy ausztrál pár másfél éves nászutazása

australia.gifHatvanhatodik és hatvanhetedik vendégeim ausztráliai nászutas pár Adelaide városból. Tim és Gabz pont egy éve utaznak a világ körül, tavasszal készülnek hazatérni. Otthon Gabz (24) egy egyetemen dolgozott adminisztrátorként, a férje (30) építkezési vállalkozó. Miután hazatérnek, búvároktatóként szeretnének dolgozni.  

Az utazásuk kezdetén Thaiföldön, Kambodzsában és Vietnámban töltöttek néhány hónapot. Onnan Japánba utaztak, ami az egyik kedvenc helyükké is vált. Onnan az Egyesült Államokba mentek. Las Vegasban 2 hónapot maradtak, ez volt a legtöbbet egy helyben töltött idejük az 1 év alatt. Új barátokat ismertek meg a városban, vigyáztak valaki házára (house sitting), így volt esélyük viszonylag alacsony költségen a városban maradni. Onnan Mexikóba, majd Európába utaztak, ahol egy hosszú hajótúrán vettek részt. Érintették Dániát, Finnországot, Észtországot és Oroszországot. Párizsban autót béreltek, innen jöttek hozzám, közben megálltak Hollandiában, Németországban és Lengyelországban. Auswitzból jöttek hozzám péntek este. Utazásukról blogot írnak. Én voltam a kilencedik hosztjuk, nem sok couchsurfing éjszakát használtak az egy év alatt. (Max 15 százalékban)

photo (33).JPG

Valamikor éjjel 01.00 után érkeztek meg, így már csak megmutattam hol a szobájuk és jó éjt kívántunk egymásnak. Érkezéskor adtak nekem egy üveg lengyel vodkát. Én nem iszom vodkát, de az egyik barátom örülni fog neki. Másnap délután találkoztam velük a Deák téren. Ettünk a Mannaturálban, kávéztunk a Szent István téri CCC-ben, fagyasztott joghurtot ettünk a Hajós utcában, onnan elbúcsúztam tőlük a kezdődő jóga órám miatt. (Jesszusom, mindenkit ugyanoda viszek??) Megbeszéltük, hogy este 21.30-kor találkozunk a Deák téren ismét és elmegyünk valahova szórakozni.

A jóga óráról kijövet pont felhívtak, hogy lelakatolták az autójukat tilosban parkolás miatt, amit nem értenek, mert egy csomó autó állt ott még ugyanott, 15 000 Ft-ba került a feloldás, ezzel azonban elszállt a büdzséjük, azaz ma este nem mennének sehova. Hol vagyok, felvesznek útközben. Nekem semmi kedvem nem volt hazamenni, és mondtam is nekik, hogy egy sör 400 Ft-ba kerül, nem hiszem, hogy ezzel bedölne a költségvetésük. A vége az lett, hogy mondtam nekik, hogy felőlem azt csinálnak amit akarnak, én már megbeszéltem a korábbi CS vendégemmel, az amerikai Tillmannal, hogy csatlakozom hozzájuk, de elküldöm nekik a címet, hogy hol leszek. A telefonbeszélgetés közben valami nagyon riasztó dolgot vettem észre magam körül.

Letettem a telefont és leálltam 5-6, kb. 16 éves jól öltözött fiúval és lánnyal kiabálni hangosan a Széna téri villamosmegállóban. Csak azt ismételgettem, hogy leírhatatlan seggfejek vagytok mindannyian, és mélységesen szégyelljétek magatokat. Az ország szégyene vagytok, meg hasonlóakat mondtam nekik. Egyébként hatott, abbahagyták, amit csináltak. És hogy mi volt az? Egy idős, szellemi fogyatékos hölgyet követtek, körbefogták őt és röhögve videózták. A néni kb 70 éves lehetett és teljes erőből üvöltött artikulálatlan hangon, egyrészt a rémülettől, másrészt mert beteg volt. Ez volt a "műsor". Két fiú videózott, a lányok görnyedve röhögtek. Mert mekkora poén ez! Majd a hölgy a sínek között a Moszkva tér felé gyalogolt. (egy darabig tanácstalanul néztem utána, hogy utánamenjek e, de a végén nem tettem.) A fiatalok jól öltözöttek voltak, vélhetően valamelyik budapesti gimnáium tanulói. Eszméletlen szomorú történet. (Es ha kiteszi a Facebook falára a videót, akkor remelem rajta hagyja a hangom a felvetelen, amiben a seggfej különböző fokozó mellékneveit használom rá.)

Két negyvenes nő csatlakozott hozzám, és ők is mondták a magukát. Ami még szomorúbb a történetben, hogy a közben elhaladó férfiak egyike sem avatkozott közbe. Egyik sem állította le a kölköket, adott egy kurva nagy pofont nekik, vagy vette el a kamerájukat. Sajnálom, hogy én nem tettem meg. 

Megérkeztem a nyolcadik kerületi kocsmába, ahol Tillman egy Las Vegasi dokumentumfilmessel, a spanyol hosztjával és egy magyar lánnyal iszogatott. Az asztalukhoz érve kitörő lelkesedéssel fogadott, ami megmelengette a szivem. Fél órán belül megérkeztek Timék is. Tim hozott az asztalunkhoz 8 üveg sört (mégsem olyan nagy az anyagi baj). Én ugyan nem iszom sört, de legalább a többiek örültek neki

Éjjel 01.00 körül hazamentünk. A szobájukban a térképen végigmutogatták merre jártak az egy év alatt. Másnap megkértem Timet, hogy az összegyűlt 3 zsáknyi palackot, és egyéb üvegeket vigyük el a szelektív hulladékgyüjtőbe. Végigautóztunk 5 környékbeli hulladéklerakót, de az összes helyen eltüntek a konténerek, amit nem tudtam hova tenni. A végén beugrottunk a Sparba, vettünk némi élelmiszert és nekem 4 palack 5 literes ásványvizet. Úgy éreztem ez a fuvar volt a leghasznosabb thank you gift tőlük :-)

Nyitott, vidám házaspár. Szeretnek magukról beszélni, hozzám nem volt kérdésük, de annyira ez nem is zavart. Én szivesen kérdeztem őket. Elmesélték, hogy kb. 200 barátuk jött el az eljegyzési bulijukba és 120-an voltak az esküvőjükön. 12 hónapja minden órát együtt töltöttek, de ez sohasem volt fárasztó, sosem volt olyan pillanat, amikor szivesen lettek volna külön-külön. 

Vasárnap reggel búcsúzóul készítettek a térkép előtt egy közös hármas fotót. Összepakoltak és együtt elindultunk. Mivel Bécsbe vezetett a következő utuk, ezért elvittek a nővéremhez Törökbálintra. Megálltunk takolni, mondtam nekik, hogy vegyenek autópálya matricát. Tim meglepődött, hogy fizetős az autópálya Magyarországon. Ettől én lepődtem meg, hogyy ő meg van lepődve. Mindenhol fizetős az autópálya Európában! Tim megkérdezte dühödten, hogy miért nem az állam finanszírozza az utakat. Ausztráliában ingyen van. Hát mondom ezt nem tőlem kéne számon kérni. Attól még jobban bepánikolt, hogy valószínű hamarosan kap büntető levelet az bérelt autó vállalatuk. Eldöntötték, hogy alternatív úton mennek Bécsbe, nem költenek matricára. Na itt búcsúztunk el. Jó utat kívántam nekik. 

Ha tetszett a poszt kövess minket a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr705568282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redsea 2013.10.15. 07:33:29

csak Te fogsz ki mindig ilyen sóher vendégeket??? Még jó, hogy nem hosztolok mert az ilyeneket biztos kidobnám vagy befizetném az 5 eurós hosztelek egyikébe... amúgy náluk is van fizetős autópálya, így még érthetelenebb, hogy miért fikázta az itteni rendszert...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 10:50:00

@redsea: nála voltak sokkal sóherebbek is és sokkal nagyvonalúbbak is. Egyébként tényleg nem ők a leggázabbak, hoztak vodkát, meghívták az asztaltársaságot sörre, stb. az nekem is fura, ha van pénzük autót bérelni, akkor autópálya-díjra miért nincs, de ők tudják min akarnak spórolni s mi nem számít.

euAgWzgmmtq7K 2013.10.15. 14:40:35

El kéne dönteni, hogy most van-e női egyenjogúság, vagy nem. Mert ha van, akkor nem kell elvárni, hogy pont a férfiak lépjenek közbe, ha bármi történik utcán, mert ez szexizmus. Egyébként te vidékről költöztél föl? Mert én született pestiként rég megtanultam, hogy ami az utcán történik, és nem velem, az nem az én dolgom. Egyébként ha a történet nem 3 éves, akkor Széll Kálmán a tér neve.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 15:10:17

@canahari: Ez az a szint, ami alá nem kell leereszkedni, de főleg nem energiát áldozni arra, hogy válaszolj neki.

tavolirokon 2013.10.15. 15:13:44

Kozteruleten barmit fel lehet venni. Ott figyel a biztonsagi kamera minden sarkon, es fel is vesz mindent.
Kozteruleten nevetni is legalis.
Most akkor mire fel is kellett volna lincselni?

Ellenben gyerekeket megpofozni garazdasag, konnyu testi sertes.
Tipikusan szabalysertesi hatar feletti aru telefont elvenni: lopas, eroszakkal elvenni: rablas, csoportosan: bunszovetkezetben elkovetett...

Soroljam meg?

Gazdaggyerek zsebpenzebol levonja az apukaja az ugyvedi dijjat aztan leirja koltsegkent. Ha nekem honapokon at birosagra kell jarnom, arra elmegy az osszes szabadsagom, es akkor is ugrott a nyaralas, ha valamilyen csoda tortenik es felmentenek.

Szoval marad az ordibalas, ami teljesen gender neutral.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 15:21:02

@tavolirokon: Nem gondolom, hogy a közterületi ipari kamera felvétele egyenértékű lenne azzal, ha mondjuk megyek az utcán és ötenvkörbevesznek és ketten az arcomba nyomak egy kamerát, mindezt kb 1 méterről. Te őszintén úgy érzed, hogy ez ugyanaz a kategória és ez is legális? De nem csak legális, hanem belefér? Lehet mentálisan sérült embereket röhögve megrémíszteni és levideózni?

Igen, azért nem pofoztam meg a srácot, mert nem lehet, de kamerát elvenni, felvételt törölni és visszaadni, azt lehet. nagyon kiváncsi lennék, hogy beperelne e emiatt utána.

Bár 2013.10.15. 15:24:08

A bérelt autókhoz szoktak adni autópályamatricát, lehet, hogy fölösleges volt pánikoltatni őket.

euAgWzgmmtq7K 2013.10.15. 15:29:42

@nikita: vicces, hogy te teszel megjegyzéseket szintre lesullyedésről, üvöltözés, meg kameraelvételről való fantáziálás után. mi közöd van ahhoz, hogy más mit csinál közterületen? milyen jogon akarsz beleszólni? honnan tudod, hogy előtte mi történt? ha majd egyszer tőled elveszi az utcán a kamerádat valaki, meg üvöltözik veled, akkor mit fogsz gondolni?
én tényleg a legjobb indulattal mondom azt, azt pedig tapasztalatból tudom, hogy a később, vidékről ideköltözötteknek szokott ilyen problémája lenni, hogy mi történik az utcán, meg jön a koldus, meg pénzt kér a kedves öreg néni, meg segíteni kell. ez egy nagyváros, két millió emberre. Mindig történik valami az utcán, ilyen alapon két méterenként beleköthetnél valakibe.

Füles [Göd.HU.EU] 2013.10.15. 15:30:01

@tavolirokon: Ezt most csak komolyan mondod, vagy úgy is gondolod?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 15:31:50

@Bár: hmm, Franciaországban olyan autópálya matricát adnak a kocsihoz, ami az összes európai országban érvényes?

gumirocker 2013.10.15. 15:41:00

Eszem megáll néhány kommentelőtől. Még tán megérteném az "elegáns kívülállásukat", ha nem egy önmagát megvédeni képtelen, mentálisan sérült emberről lenne szó. De arról van szó! Nem tudom hogy ezen hölgyek és urak az általános viselkedés kódexből kitépték-e a részvét és az irgalom nevű érzésekről szóló oldalakat, mert úgy tűnik, hogy ezt elfelejtették megtanulni. Ahogy gyereket és állatot nem bántok, úgy nem bántok és nem gúnyolok ki sem mentálisan sérült embert és mozgásában korlátozottat sem. Ha valaki ilyet tesz a jelenlétemben,az ellen meg minden lehetséges eszközzel teszek. Mert ezt diktálja az emberi mivoltom, már ha nem vagyok egy gyáva féreg. Gendertől függetlenül.

qwertzu 2013.10.15. 15:49:27

" Eldöntötték, hogy alternatív úton mennek Bécsbe, nem költenek matricára."

Lol. Ha beállnak egy kamion mögé, és konstans 90-el mennek Bécsig, akkor egyrészt sokkal hamarabb ott vannak, másrészt a benzinen megspórolják a matrica díját.

HomicideWatch (törölt) 2013.10.15. 15:52:14

A liberális nevelés hatása az idióta gimnazisták viselkedése.

tavolirokon 2013.10.15. 16:16:08

Nem mondtam, hogy jol van ez igy, csak azt mondtam, hogy a torveny betuje szerint ez igy van. Nem vagyok ugyved, es ez nem jogi tanacs.

Magyarorszagon a jogbiztonsag gazdagabb kutya baszik alapon nyugszik. Akinek nem tetszik, az irjon a parlamenti kepviselojenek.

Ha lesz ra torvenyes mod, hogy vadidegenek megpofozzanak gyerekeket, mert nem tetszik nekik amit csinalnak, akkor majd beszelhetunk arrol, hogy ez az igen tenyszegenyen felvazolt szituacioban eppen indokolt lett volna e. De addig marad az ordibalas, ami - megintcsak a cikk szerint - rendben meg is tortent.

Ki lehett volna hivni a rendorseget, akik vagy ki sem mentek volna, vagy nem csinaltak volna semmit, vagy megbirsagoljak a sinen setalokat, esetleg az ordibalokat, de a csoveseket es guberalokat bizonyosan.

fingerbangs 2013.10.15. 16:35:26

Canahari neked az anyad picsajat (hogy a sajat stilusodban szoljak, ezt bizos erted)
Nikita te meg a masik fele vagy hogy a sajat blogodon egy normalis hozzaszolasra meg ezt a sutyerakot batoritod

nlght84 2013.10.15. 16:35:48

@d.hardman: az egy dolog h férfi létedre egy kis punciként füled, farkad behúzva közlekedsz, az meg egy másik hogy egy védekezésre képtelen, mentálisan sérült emberről szóló blogbejegyzésben nyíltan nekiesel annak a nőnek, aki vette bátorságot, hogy ebben a morálisan hanyatló társadalomban verbálisan kiálljon egy idős, fogyatékos embertársáért... és a harmadik dolog, hogy ezek után mégegyszer beírsz és magyarázod a bizonyítványod... ez mind azt bizonyítja, hogy csak egy gerinctelen féreg vagy, remélem soha nem kell találkoznom veled ebben az életben. Még egy utolsó szívességre azért megkérnélek: NE SZAPORODJ !

euAgWzgmmtq7K 2013.10.15. 16:40:36

@nlght84: Egyelőre egy ember van, aki nyíltan nekiesett a másiknak, és az te vagy, nekem. Van személyeskedésen túl egyéb mondanivalód is? De nem akarok zavarni, éljen a frusztrált, egymással az utcán kötekedő, önjelölt, autoriter kispolgárok társadalma.

fingerbangs 2013.10.15. 16:43:25

@nlght84: te biztos canahari vagy mas neven

fingerbangs 2013.10.15. 16:49:05

@d.hardman: Vannak akik nem tudnak/mernek kiallni magukert es ez sok frusztraciot okoz az eletukben, ok egy ilyen feluleten (internet, komment) kompenzalni probalnak, ezt kaptad be te, hiszen egy masik (de teljesen mashogy kiallni keptelen) ember szerencsetlenseget nem vetted magadra es nem akartal masokat felpofozni az utcan
Plusz levideki-lanyoztal egy videki lanyt, ez lehetett a masik ami miatt kihuztad a gyufat
Legyel nagyvonalu es szard le

nlght84 2013.10.15. 16:49:05

@d.hardman: "én született pestiként rég megtanultam, hogy ami az utcán történik, és nem velem, az nem az én dolgom."

"mi közöd van ahhoz, hogy más mit csinál közterületen? milyen jogon akarsz beleszólni?"

Látszik anyád nem nevelt meg te született pesti...
Ezek alapján gondolom, h nekiestél és kérdőrevontad... vagy ezt már nem is te írtad te hulladék?

nlght84 2013.10.15. 16:55:29

@fingerbangs: mi rák az a canahari? remélem nem vmi reinkarnációs bullshitre akarsz megtéríteni...

nlght84 2013.10.15. 16:59:49

@fingerbangs: miért kérded, csak nem fel akarsz szedni? a te kommunikációd alapján úgy tűnik hogy hardman hű fegyverhordozója vagy, akinek minden nap tükörfényesre nyalod a hátsóját és várod érte a jutalomfalatot, amely után boldogan ugrándozol el széles vigyorral az arcodon a naplementébe...

Kakimaki0123456789 2013.10.15. 17:26:00

Az tenyleg jo lett volna ha egy ferfi leken nekik egy pofont (garazdasag, konnyu testi sertes) vagy elveszi a kamerajukat (rablas).

Nem kell mindig agressziv kismalacnak lenni, eroszak nelkul is helyre lehet tenni par gyereket.

röhögő 2013.10.15. 17:26:36

Én évekkel ezelőtt láttam hasonlót a metróban. Két cigány gyerek közül (16-18 évesek lehettek) az egyik szórakozott az utasokkal, a másik vigyorogva próbálta csitítani. Már én is készültem szólni neki, de egy drága öltönyös fazon megelőzött, odalépett és szó nélkül egy iszonyatos pofont lehúzott a gyereknek. Az megszeppent, mire az öltönyös odahajolt és a fülébe súgott valamit. Onnan kezdve csend volt. Az öltönyös, akinek igencsak csálé boxoló orra volt egyébként, kényelmesen leszállt a következőnél. A két cigány gyerek csak pislogott. Azt még láttam hogy a peronon többen az öltönyös kezét szorongatták. A következő megálló is döbbent csendben telt el, aztán én is leszálltam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.10.15. 18:26:14

"Egyik sem állította le a kölköket, adott egy kurva nagy pofont nekik, vagy vette el a kamerájukat."

Könnyű testi sértés, garázdaság, rablás.

"de kamerát elvenni, felvételt törölni és visszaadni, azt lehet."

Lehetni lehet, de nem törvényes. Ha a gyerek vagy az apja megtalál, beperelhet és fizethetsz, mint a katonatiszt. A felvétel ui. a gyerek tulajdona, nem semmisítheted meg. Most arról nem is beszélek, mi van, ha a kamera megsérül, miközben elveszed tőle. Vagy nem sérül meg, de utólag rád fognak egy korábbi vagy későbbi sérülést. A kamera nem fegyver, nem fenyegették vele senki testi épségét, nem lehet elvenni senkitől.

A gyerekek viselkedése undorító ízléstelenség volt, talán személyiségi jogot is sértettek (biztos nem kérték a néni beleegyezését a felvétel készítéséhez), de a tettük nem volt olyan súlyú, hogy az feljogosított volna bárkit is a tettlegességre (testi sértés, rablás). És végül a kiabálás elérte célját, minek kellett volna akkor verekedni meg elvenni más tulajdonát?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 19:26:51

@nlght84: figyi: fingerbangs és n.hartman ugyanaz a személy, gondold meg hányszor csekkolja előtte, mielőtt ki be lép az accountjai között, ráadásul már önmagával is beszélget. :-) és tényleg csak azt javaslom újra, hogy ne süllyedj le a szintjére. Ne reagálj.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 19:28:37

@Kakimaki0123456789: csak addig kell elvenni, amíg kitörli a felvételt. utána visszakaphatja.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.10.15. 19:30:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a rablás az, ha valamit elveszel és nem adod vissza a tulajdonosának. A pofon azért kell, h ne videózzon legközelebb hasonló körülmények között.

telkoe 2013.10.15. 20:01:30

@nikita: A garazdasagert meg azert szabnak ki buntetest hogy ne pofozkodjanak az utcan. Ez meg az onjelolt igazsagtevokre is vonatkozik.

Soher vendegeknek legkozelebb szolj hogy Ausztriaban se nagyon menjenek fel az autopalyara jegy nelkul, mert ha ott belefutnak egy ellenorzesbe a helyszini fizetes utan mehetnek csak tovabb.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.10.15. 21:40:15

Megint gyülekezik a billentyűzet mögött a sok Igazságos Izom Tibor, aki Bud Spencer módjára osztogatta volna a pofonokat, HA ott van. (De ugye ezt legfőképp másoknak kellett volna, mert különben gerinctelen férgek.)

Azért az is érdekes, hogy a szerző is nagyon sajnálja, hogy nem osztott ki egy-két pofont, de azért mégis inkább megmaradt az ordibálásnál a pofozkodás helyett. De természetesen szégyellje magát, aki nem osztott volna ki egy-két sallert az ő helyében.

Amekkora pofája van mindenkinek így az interneten keresztül, kész vadnyugat lehetne az országban, meglepő módon azonban valahogy az adott szituációban mindig elmúlik a pofozkodhatnék.

De akkor hogy én se maradjak ki a sorból, én odamentem volna, és jól lerúgtam volna a sok kis köcsög veséjét, aki pedig nem okozott volna nekik legalább 8 napon túl gyógyuló sérülést, az egy utolsó senki hozzám képest innentől kezdve.

adambrisbane (törölt) 2013.10.15. 21:44:41

@Füles [Göd.HU.EU]: de durva, en ausztraliaban elek, de Godon nottem fel. Bocs nem tartozik a temahoz...

adambrisbane (törölt) 2013.10.15. 21:46:42

@Kim Јong Un: azt ugye tudod, hogy itt ausztraliaban a libsi pont az ellenkezo oldalon van az otthonihoz kepest?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.10.15. 22:16:41

@d.hardman: Mert az emberben van gerinc, hogyha aljassagot lat, akkor megvedi a gyengebbet.

Mondjuk itt eleg csak szoban is.

euAgWzgmmtq7K 2013.10.15. 22:30:20

@nikita: Nincs másik nickem, most is csak azért jöttem vissza, mert @tildy:): emlegetett. Ez a kétnickes feltételezés honnan jött? Övön aluli lenne olyanokat írnom, hogy biztos magadból indulsz ki.

Látom, azért kommenteltek már mások is az ügyben, akik szintén úgy gondolják, hogy nem ősközösségben élünk, meg ősemberek között, hogy történik valami, és akkor közbe kell lépni, vagy, utólag felháborodni, hogy más jelenlévő miért nem lépett közbe. De majd legközelebb állj le verekedni és kötekedni ismeretlen emberekkel a Széll Kálmán tér közepén, az a videó tuti felkerül majd a YouTube-ra.

euAgWzgmmtq7K 2013.10.15. 22:42:01

@tildy:): Egyébként azt értsétek meg, hogy a felfogás más, és nem bántásból írtam, hogy vidékieknél figyeltem meg ezt, nyilván a kulturális háttérből fakad. Az hogy valaki, ezt rossz értelemben magáraveszi, az meg nem az én dolgom. Igen, meg kell védeni a gyengébbet, meg minden, de egy nagyvárosban körülbelül ötezer emberrel találkozunk naponta, akiket soha se látunk többé. Mi közöd van ahhoz, hogy mit csinál? Milyen jogon szólsz bele az életébe? Ha valaki explicit módon kiáltozik, hogy segítség, az más, de az hogy kameráznak valakit, aki szerinted fogyatékos? Ez van, és még hány undorító, gennyes dolog történik naponta a világban, ami ellen tehetetlenek vagyunk. A makarenkói pofonokat az utcán kiosztó, kéretlenül közbelépő férfi képe pedig valahogy nem a 21. századot idézi.

DeadBodiesEverywhere 2013.10.17. 18:04:48

De jó lenne ha én is egy évig utazgathatnék a világban!

Yumurdzsak 2013.10.22. 16:23:15

@d.hardman: nekem moszkva, tarlósnak széll kálmán

bambanő (törölt) 2013.10.23. 06:16:17

@DeadBodiesEverywhere: szuless jo helyre, joleti tarsadalomba, akkor siman megteheted :P
es remelem nem kezdi el senki hajtogatni, hogy ok tobbet es jobban dolgoznak... nem pont annyit, vagy kevesebbet, mint egy magyar, csak a szuletesi helyuk miatt ezert tobbet keresnek
ahol most elek, pont ugyanez a helyzet, egyszeruen magasabb a berszinvonal pont ugyanazert a munkaert is...

@danialves: pontosan
a posztolo elvarna masoktol, hogy testi sertest, netan rablast kovessenek el (telefon elvetele a gyerekektol), kozben meg o csak a sipitozasig jutott
a ferfiak ha beallnak visitozni, azzal mit ernek el, hany embernek kell ott sopankodnia, hogy elegedett legyen a posztolo?
sot ha verni is kezdik a gyerekeket (akiknek amugy az anyjuk picsaja, amiert ilyen idiotak), hirtelen par vermes noszemely a gyerekek vedelmere kelne es feljelentenek a ferfiakat

masik dolog: nem csak ferfi lephet kozbe ilyen esetben (mar ha tenyleg kozbe kell lepnie valakinek)
egyenjogusag van, egyenrangu felek a ferfiak es nok, a felelosseguknek is azonosnak kellene lenni
ez amolyan videki hozzaallas, hogy kell egy ferfi, aki a nehez, kellemetlen, mocskos feladatokat megoldja
nem feltetlenul kell...

a gyerekek buncselekmenyt nem kovettek el
de ahogy ok videoztak, oket is le lehetett volna filmezni es posztolni a ganesagukat

erdekes, az emberek sosem azt teszik, ami helyes, hanem ami kenyelmes
utolag meg mindenki hibas persze, csak ok nem

az ausztral parhoz: ennyire tenyleg nem lehetnek hulyek!
minden utikonyvben, utazos blogban tema, hogy autopalyat milyen feltetelekkel vehetsz igenybe

az, hogy Ausztraliaban nem kell fizetni erte, nem azt jelenti, hogy mashol sem
ennyit a nagy nyitottsagrol: amig nyaljak a vendeglatok a segguket, addig minden cool, amint valami nem ugy megy, mukodik, ahogy otthon megszoktak, rogton kikialtjak a vendeglato orszagot maradinak, rablonak, fasisztanak...
idiotak
es smucigok, szarevok
en sem vagyok felhaborodva, ha kulfoldon masok a szokasok, finanszirozas, netan meg kenopenzt is kell adni egyes orszagokban

luqe 2014.03.20. 00:19:49

Németországban nem fizetős az autópálya. Legalábbis én még sosem fizettem ott díjat. A környező országokban igen.
süti beállítások módosítása