2013.07.03. 10:26

Egy brazil könyv szerint Budapest sárga

Általában meg szoktam kérdezni a vendégeimtől, hogy miért jöttek Budapestre. Ha európaiak, a legtöbben közép-európai túrán vesznek részt, ha más kontinensről érkeznek, akkor értelemszerűen egész vagy rész Európát bejárják kisebb nagyobb alapossággal. Volt aki munka ügyben járt nálunk. A következő szörferem viszont egy könyv miatt érkezett a fővárosunkba.

Brazil-National-Flag.jpgÖtvenhatodik vendégem a brazil Laís Haanwinckel (26) AIESEC szakmai gyakorlaton van Isztambulban kb. 1 évig. Brazíliában, Salvador városban nőtt fel. A requestjében megírta, hogy pont nálam fogja a születésnapját ünnepelni. 30 refereciája van, CS tapasztalata nincs sok: 2 vendéglátótól és 4 vendégtől van refije. Vasárnap este érkezett, vártam rá a megbeszélt helyen, a buszmegállóban kb. 30 percet, de nem tűnt fel. Írtam neki egy sms-t, hogyan találja meg a lakást és hazajöttem. Mikor megérkezett hosszasan elnézést kért, de eltévedt egy kicsit és nem tudott jelezni nekem, mivel lefogyott a kreditje a török mobiljáról. Kaptam tőle egy zacskó török kekszes édességet. Túl cukros volt és nem volt sok íze. 

photo (19).jpg

Megbeszéltük az előző vendégeimmel, Garyékkel, hogy este 21.00 körül kimozdulunk valahova. Hívtam a majdani balatoni vendéglátójukat, Ádámot, de mire sikerült találkoznunk a nyugatinál 22.15 után, már a pár ment a következő hosztjához és Ádám is inkább hazasétált. Kettesben maradtunk. A Király utcán sétálva összefutottam Ferivel, az egyik gyógyszerészeti startupos ismerősömmel, aki csatlakozott hozzánk. Elmentünk a Szimpla kertbe töki pompost enni, majd a Gozsdu Pointerbe cidert inni. Épp Brazília-Spanyolország FIFA meccs ment, volt néhány brazil is a kocsmában. Könnyű volt felismerni őket a brazíliai pólójukkal együtt. Váltottak is néhány szót a vendégemmel, bár a srácok nem voltak túl nyitottak. 

Az est folyamán beszélgettünk a magyarországi cigányhelyzetről, a korrupcióról, a magyar Nobel-díjasokról, szóba került még néhány személyes kérdés is. Feri bemutatta mivel foglalkozik az amerikai startup cége, és Lais is mesélt magáról. Később, főleg én, elfáradtunk és az éjszakai busz felé vettük az irányt. Már a 931-es buszon ülve egy csapat fiú elkezdett ránk kurvaanyázni, hogy Magyarországon vagyunk, beszéljünk magyarul vagy takarodjunk innen. Nem reagáltam nekik vissza, úgy csináltam mintha én is külföldi lennék, és nem tudnám, hogy hozzánk beszélnek. Hamar abbahagyták, de pár perccel később valamivel megdobták a hátamat. Gondolkoztam, hogy szóljak e az ellenőröknek, akik velünk utaztak a buszon és nem kívántak beleavatkozni a történetbe, de aztán nem tettem. A csapat később leszállt. Szomorú ez az egész, hogy mért vált ki négy magyar huszonévesből ekkora fokú gyűlöletet két angolul beszélgető lány.

03.00 körül értünk haza. Brazília nyert, amiért gratuláltam, de elfelejtettem Laist felköszönteni a születésnapján.  

Másnap Lais egyedül meglátogatta az Andrássy utat, a Városligetet és a várat. Valamikor 20.00 körül ért haza, de sajnos csak 23.00 után tudtam a szobájában csatlakozni hozzá, mert addig lekötött a legelőnyösebb repülőjegy vásárlási opciók megtalálása Londonba. A lány kérdésemre elmesélte, hogy egy Budapest című brazíl könyv miatt van itt, ami a kedvenc olvasmánya. A regény egyik mondata szerint a magyar nyelv a világ egyetlen nyelve, amit az ördög is tisztel. A könyvből film is készült. A könyvet Chico Buarqueegy Brazíliában hatalmas népszerűségnek örvendő énekes, zeneszerző és zenész írta, aki a könyv megjelenése előtt sohasem járt Budapesten. 

Lais Isztambulból csak Budapestre jött 5 napra, hogy bejárja azokat a helyeket, amit a könyv említett és megismerje a budapesti hangulatot. A könyv szerint Budapest sárga színű. 

Photo1 (91).jpg

Éjjel 02.30-ig beszélgettünk. Lefordítottam neki a korábbi brazil vendégem Brazíliáról szóló posztját. Lais szerint a nők szexuális szabadosságáról írt részt nagy tévedés. Ugyanúgy, ahogy Európában, Brazíliában sem természetes és magától érthetődő a bárokban való ismerkedés utáni szexkaland, ahogy ezt Vinícius mesélte. Lais szóba hozta a salvadori karnevált, - amit a brazíl srác is említett - ahol az idegenekkel való csókolózás valóban a tradíció része, de nem több. Egyik barátnője 37 pasival csókolózott egy karneváli este alatt, nekem 4 a "rekordom" egy kb. 15 évvel ezelőtti házibuliban. Lais nem szereti a karneválokat. Egy ilyen karneválra 100-500 USA dollár a belépő, ez 3 napos jegy és jár érte egy sárga póló. Azt hiszem én elmennék egy ilyen karneváli buliba Salvadorban, de elképzelhetetlennek tartom, hogy kifizessek 500 dollárt a jegyért. 

 Lais reggel 8.00-kor távozott. Jó utat hazafelé. Budapest csak az éjszakai kivilágításkor sárga.

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr895388884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása