2013.03.04. 16:11

Education: Selling penguins on the black market

holland.gifHarminckilencedik és negyvenedik vendégeim Hollandiából érkeztek hozzám. Mindketten repülés mérnöknek készülnek és ugyanazon az egyetemen tanulnak. Fons Leeuw (21) Delftben lakik, Daan Gorter (30) Amsterdamban. Fons kap állami támogatást valamint diákhitelt is felvett, ebből fizeti a tandíját és a megélhetési költségeit. Az egyetem után repülőgépeket akar tervezni. A hazája szomszéd országaiba utazott eddig. Ez a budapesti út az első couchsurfing élménye. Daan autószerelőként dolgozik hétvégenként a családi műhelyben. Az egyetem után valamelyik légitársaságnál akar elhelyezkedni, és a vállalat menedzsment érdekli. Kb. ötven országban járt eddig. Nagyjából 80 vendéget hostolt a tavaly februári csatlakozása óta (Jézusom! És én még azt hittem, hogy az én eddigi 40 vendégem rengeteg!) és kb. 5 helyen volt surfer. 

Daan írta a requestet és egy héttel ezelőtt volt egy skype beszélgetésünk, kiváncsi volt, hogy mennyire nyerjük el egymás szimpátiáját. A levelezésünkben rákérdeztem a foglalkozására, mivel az adatlapján azt említette, hogy pingvineket ad el a fekete piacon. Visszaírta, hogy rocket scientisnek készül, de ezt nem tartotta annyira érdekes foglalkozásnak.  Válaszul elküldtem neki ezt a videót, amivel beloptam magamat a szivükbe:

Daan elmesélte a skype beszélgetés alatt, hogy Fons-val nemrég találkoztak, és a legjobb barátok lettek. Fons a CS adatlapján azt írja Daanról, hogy örömmel aludna minden nap Daan kanapéját, ha tehetné. Nagyon közeli kapcsolat az övék. Megvallom, azt hittem, hogy több is, mint barátság. Tévedtem.

A két fiú szőke és kék szemű, 193 és 196 cm magasak. Az első éjszaka után mondták, hogy a takaró sajnos túl rövid volt nekik. A 180 cm magas és 140 cm széles matracot leraktam nekik a földre és meghosszabbítottam két kanapé párnával. 

5 éjszakára jöttek Budapestre, az első három éjszakát egy észt lánynál töltötték. Fons az első éjjel összkavarodott egy angol lánnyal, és az éjszakáját a lány szállodájában töltötte. Másnap beszámolt erről a barátnőjének telefonon, válaszul a barátnője kirúgta. Mondtam neki, hogy vélhetően 5 év múlva már nem fog ilyet csinálni (mármint nem meséli el a félrelépéseit), ez a ballépés a korának tudható be. Fons péntek óta szingli. Daan két éve szingli, ezalatt volt több rövidebb-hosszabb kapcsolata, de mivel egyik nőröl sem tudta azt elképzelni, hogy a leendő gyermekei anyja lehetnek, ezért nem is tekinti igazi kapcsolatnak egyiket sem. 

IMG356.jpg

A Király utcában vacsoráztunk. Én pizzát ettem, ők húst krumlival és salátával. Közben kiderült, hogy mindketten paleo diétát követnek. Daan Fons hatására lett paleo követő, bár egész este sört ivott, ami ugye nem túl paleós étel. Fons ásványvizet ivott és nem dohányzik. Mondtam nekik, hogy  a vegetáriánizmusom nem összeegyeztethető a paleo diétával. Fons szerint lehetnék vegetáriánus paleo is, de nincs kedvem csak magokon, zöldségen és gyümölcsön élni. Ennek a diétának neve is van: vegan. A couchsurfingnek köszönhetően május óta 12 kg-ot híztam. Hetente egy ping pong órára redukálódott a korábbi heti 9 óra pingpong-spinning-hot iron-jóga edzésem száma. Valamint korábban nem ittam alkoholt, csak nagyon ritkán, a vendégeimmel azonban minden este lecsúszott 3-4 üveg cider. (Ami plusz 1200 kalória, valamint a nem sportolással el nem égetett kalóriák száma). Két hete mértem meg magamat május óta és akkor láttam a plusz 12 kg-ot, nem beszélve arról, hogy csak 3 nadrágom jön rám. Azóta ismét odafigyelek arra, hogy mit eszem, vettem fitness bérletet, és heti 4-5 óra edzés van jelenleg, pár hét múlva ismét elérhetem a heti 8-9 órát.

Az este alatt meséltek sokat nekem Amsterdamról. Mindenkinek, ahogy nekem is, a legális könnyű drog, a piros lámpás negyed (ahol csak hetero szexuális lányok táncolnak a kirakatokban), a kerékpározás jut eszébe a városról. A helyiek nem a piros lámpás negyedbe járnak szórakozni. A középiskolában három idegen nyelvet tanultak, az angol mellett még németül és franciául. Mondanom sem kell, hogy mindketten, kiválóan, gyakorlatilag akcentus nélkül beszélnek angolul. A televízió adás eredeti hanggal sugároz holland felirattal. Szerintük azért nem beszélnek a magyarok angolul, mert nálunk minden szinkronos. Válaszoltam nekik, hogy az egyik ok igen ez, a másik pedig, hogy a 35 évnél idősebb generáció oktatásában nem volt hangsúly az angol nyelvtanuláson és a régi rendszerben nem befolyásolta a munkahely megszerzését a nyelvtudás hiánya. Éppen ezért a szülők sem presszionálták a nyelvtudás fontosságát a gyerekeiknél. Tisztelet a kivételnek. 

A vacsora után beültünk sörözni a Pirítós bár mögötti helyre, aminek nem ugrik be a neve. Daan meghívott egy ciderre, gondolom ez egyben a thank you giftjük is. A fiúk fáradtak voltak, én meguntam a kérdések felvetését. Hallgattunk, aztán hazajöttünk. Ma elmentek a Lukács Fürdőbe ketten, este közösen elmegyünk a Budapest Jazz Club koncertjére. Utána elmennek a Morrison Pubba táncolni, de már csak ketten, mert az 5 nap alatt nem voltak kettesben bulizni. Az előző hostjuk nappal és este ment velük mindenhova.

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr535116248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása