2013.01.14. 15:25

Drága a közért Budapesten

german-flag.jpeg
new zealand flag.gifHarminchatodik és harminchetedik vendégeim a német Curley Sue Kempe (26) Berlinből érkezett hozzám a barátjával, a kiwi Matt-tel (24), aki Új-Zélandon született és nőtt fel. A srác szakácsként dolgozik. A pár Új-Zélandon találkozott, Curley angolt tanulni utazott Aucklandbe 3 évvel ezelőtt. Egy évet maradtak, majd közösen Sydney-be költöztek. Curley gyerekvigyázóként és különféle alkalmi munkákból élt, szakmáját tekintve építész asszisztens. Rajzokat készít az épülettervekhez. Nem akar a szakmájában elhelyezkedni, mert nem szeretne irodában napi 8 órát dolgozni. Fél éve Németországba költöztek. Curley jelenleg sales-ként melózik napi 4-6 órában, Matt pedig talált szakács állást Berlinben. Mindkettejüknek én vagyok az első couchsurfing élménye, Curleynak van 5 pozitív referenciája korábbi CS meetingekről. Matt nem tagja a CouchSurfingnek. 

5 estére kértek tőlem szállást, de 2 napra mondtam igent. Korábbi tapasztalataimból már megtanultam, hogy előre csak 2 éjszakára fogadok vendégeket, és ha megkedvelem őket, akkor maradhatnak. A pár eddig rendben van, olyan semleges benyomás, nem pont az a típus, amit én elsőre megkapónak találok, de sokat még nem beszélgettünk, a véleményem még simán változhat pozitívabb irányba. 

Tegnap este 20.00-kor találkoztam velük a Batthyány téren. Kérdeztem, hogy van e kedvük bemenni a városba, de fáradságra hivatkozva a hazamenést javasolták. Hazafelé Matt elmondta, hogy ez az első alkalom az életében, hogy havazást lát. Havat látott már otthon is a hegyekben, de havazást még sohasem. Megérkezésünkkor beszélgettünk egy keveset, majd Matt kérte, hogy nézzünk meg egy filmet. A The Cabin in the Woods című nagysikerű 2012-es vicces horror filmet tekintettük meg. A film után ők lefeküdtek aludni, én meg reggelig ébren maradtam a Golden Globe díjkiosztó gála miatt. 

Photo1 (15).jpg

Másnap reggel elmentek reggelit vásárolni a tőlem 500 méterre található Sparba. Készítettek tojást, a sajtot rásütötték a kenyérre. Nem készítettem fotót sajnos, de érdekesen nézett ki. Megettük, finom volt. Curley megemlítette, hogy a közeli Spar elég drága volt. Kérdeztem, hogy drágább, mint a berlini élelmiszerboltok? Azt válaszolta, hogy nem, sőt olcsóbb is. Visszakérdeztem, hogy drágának érzi a berlini élelmiszer árakat? Erre azt mondta, hogy nem. Erre lamentáltam egy sort, hogy akkor nem értem, hogy miért drága ez a budapesti Spar, ha a berlini közérteket nem érzi drágának. Erre annyi válasz volt, hogy Berlinben Aldiba jár, nem Sparba, és az Aldi olcsóbb, mint a Spar. Valamint ebben a Sparban a zöldség és a gyümölcs drágább volt, mint a berlini Aldiban, a többi termék nagyjából megegyezik. Erre mondtam neki, hogy itt is elmehet Aldiba, 35 perc tömegközlekedéssel elérheti a legközelebbi III. kerületit. Nyilván nincs tudomásom arról mekkora büdzsével utaztak Magyarországra, de ha a zöldség árak már most problémát jelentettek, akkor nem lesz könnyű nekik a következő 5 napjuk. Matt közben megjegyezte még, hogy az Új-Zélandi közértek sokkal drágábbak (kb. négyszer annyiba kerül), mint az itteniek.

Igazán én mindig akkor csodálkozom a legjobban, mikor olyan országból jönnek hozzánk, amik megélhetési költségei sokkal magasabbak, mint a magyarországiak, mégis minden árat drágának találnak Budapesten. A boltok, szórakozóhelyek, belépők áraira úgy reagálnak, hogy ohh, ez túl sok. Ha ez drága nekik, akkor hogyan élnek meg, mit csinálnak a saját hazájukban? Mindig megkeresik a legolcsóbb boltot a bevásárlásokhoz, és nem járnak el kulturálódni, szórakozni, kikapcsolódni sehova? Nem Matték az első ilyen vendégeim, az első alkalmakkor még felhúztam a szemöldökömet a csodálkozástól, most már eljutottam oda, hogy nem veszek róla tudomást.  

22 országban jártam az elmúlt 15 évben, de SOHA nem utaztam úgy el, ha nem volt elég kényelmes mennyiségű készpénz a zsebemben. Ha nem volt pénzem (és ez gyakran előfordult), akkor nem utaztam sehova. Nem akarok úgy nyaralni, ha nem tudom kifizetni a belépőket, ha nem tudok elmenni akár minden nap egy kifőzdébe-átlagos étterembe, kávéházba és este szórakozni. Ha szegény turistaként kell élnem egy hétig is külföldön, akkor nem tudom jól érezni magamat. Ugyanazt az életszinvonalat akarom magamnak megengedni külföldön is, amit Budapesten is megengedhetek. Emellett persze mindenki más szokásokkal utazik. Van aki akkor is boldog, ha az utazása alatt kiflin és parizeren él, nem megy be semmilyen múzeumba, csak sétál egész nap, este pedig marad a szállásán. Semmivel nem költ többet, mintha otthon lenne. Találkoztam ilyen utazókkal is bőven. Aki így érzi jól magát, mert  ilyen az életstílusa is, utazzon így. És persze ismerek olyan utazókat is, akik kizárólag mindig 5 csillagos szállodát foglalnak, személyzettel utaznak, és némi séta után elintézik a szokásos ruházati bevásárló körútjukat a Diorban és a Valentinoban. Ők az én utazási szokásaimat nem bírnák elviselni. 

Photo1 (16)_1.jpg

A Couchsurfing adatlapomra is kiírtam: "I would recommend you plan to have about $10 a day each for a budget for food etc (some days you will spend less or no money). If we go out to a nice restaurant the price usually works out around $20 at a middle class restaurant. We can go cheaper for about $10 each. On a night out I would recommend $40 for drinks which would see you nicely around town, something to eat and get you pleasantly drunk. I prefer my guests to be easy with money rather than stuck to a tight budget and unable to go out." Nem szeretem, ha olyan vendégem van több napig, aki nem akar sehova se menni, azért (is)  hostolok, hogy kikapcsolódjak a vendégeimmel. Ez pedig nem megy ingyen. 

Curley-éknek fogalmuk sem volt arról mit csinálhatnának Budapesten, javasoltam nekik, hogy menjenek el a budai várba. Mutattam nekik fotókat, kezükbe nyomtam a Budapest Guide könyvemet és elmagyaráztam az utat odafelé. A reakció semleges volt. Kiváncsi vagyok tényleg elmennek e. Ismét rácsodálkoztam arra a számomra érthetetlen jelenségre, hogy valaki külföldre utazik és nem csekkolja le előre a látnivalókat. Megkérdeztem tőlük, hogy miért jöttek Budapestre. A válasz: mert olcsó volt a repülőjegy. A távozásuk után vettem észre, hogy a Budapest Guide-ot nem vitték magukkal. 

Délutánra terveznek egy visszautat hozzám, hogy vacsorát főzzenek. De az is lehet, hogy maradnak. (A vár szerintem megéri maradni.) Mondtam nekik, hogy török étteremben 600 Ft-ért is megkajálhatnak, de ezt se reagálták le meggyőzően. Én soha nem főzök, biztos kettejükre olcsóbban kihozzák a vacsorát, mint 1200 Ft és a különbség megéri nekik a napjukból 3 órát erre áldozni. Nekem nem érné meg, de hát ők nem én vagyok.  

Este találkozom velük a városban és elmegyünk szórakozni. Remélem jó esténk lesz. Azzal fogom kezdeni, hogy Matt-et megdobálom hógolyóval.  

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr275017559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szb9 2013.01.14. 20:05:28

ha nem érdekli őket semmi se, akkor minek utaznak? vagy azóta kiderült hogy mégis volt valami érdekes számukra? :)

¿Qué tapas hay? 2013.01.14. 20:47:46

A poszt elejére tett belga zászló mennyiben kapcsolódik a témához?

KisMagyarFöldrajz 2013.01.15. 01:07:08

Na, az ilyenektől behalok. Engem mindig megesz a kíváncsiság, rengeteg olvasok előre az úti célomról, ott helyben is tájékozódom, stb.
Az ilyenek ne utazzanak, komolyan.

doncii · http://doncii.blogspot.com 2013.01.15. 01:58:08

(Sidney = Sydney?)

Ne itelj elsore. Amikor diak voltam en is utaztam Del Afrikaba bringaturara 16 db Globusz konzervvel, epp csak a repjegyre volt penzem es szuper volt. Vegul egy meregdraga Safari parkba is bejutottam, meghivtak ra varatlanul. Megtortenik, ha el se megyek? Nem.

Nem feltetlen ezt a ket flotast akarom vedeni, ok lehet tenyleg kicsit esetlenek. De talalkoztam mar a vilagban par utazoval, aki szinten nem sok idot toltott a nevezetessegek vagy a tortenelem kutatasaval kulfoldon. Nos en egy tortenelembuzi vagyok, szoval tavol all tolem, de azt latom, hogy mi Europaban de foleg keleten, ilyen magolosak vagyunk. Magolunk mindent, evszamokat, idegen szokincset, nyelvtani szerekezeteket - mig mas orszagokban arra serkentenek, hogy beszelj akar hibasan, csak menj, kommunikalj!

Nehany utazo baratom kulonosebb felkeszules nelkul csak azert indul el, hogy mashol legyen es mas embereket lasson, logjon veluk. Erre keves penzzel sokkal jobban ra leszel kenyszeritve. Tapasztalatainkat osszevetve arra jutottunk, hogy neha az idegen tortenelem tanulmanyozasa azt sugallja: mennyire masok vagyunk. Ha pedig minden elomunka nelkul csak elvegyulsz kulfoldon a fiatalokkal, az meg azt, hogy mennyire nem.

PS: Nyaron Moszkva setaloutcajaban fotoztam egy talan 14 eves szoszi orosz csajt, ahogy a Puskin szobor elott Jay Z-re breakdance-elt egy kazettasmagnoval, szakadt kapucnis pulcsiban, hatracsapott baseball sapkaval a fejen es egy rozsaszin Nike cipoben. Lehetett volna Manhattanben a Union Sq-en is :)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 02:15:26

@doncii: Melyik mondatomban ítéltem el őket? Külön kifejtettem, h mindenki úgy utazik, ahogy akar. De egyet vegyél észre kérlek: ez egy couchsurfing és nem egy utazásos blog. Az adatlapomon kint van a posztban is idézett rész, preferálom azokat az utazókat, akik nem kis pénzzel utaznak, azaz aki veszi a fáradságot és elolvassa a couch infómat, mielőtt szállást kérne nálam, és nincs pénze, annak nem én vagyok az ideális host. Ennyi. Te afrikában couchsurfing hostnál laktál, akinek szintén ki volt irva ugyanez az adatlapjára? Nem. akkor meg nem illik ide a példád. Én kifejezettem unom azokat a vendégeket, akik sörözés közben azon problémáznak, h 3 euróba került a cider. És unom azokat a vendégeket, akik leledezve ugrálnak, mikor meglátnak egy 2 eurós kebabos helyet. És közben belegondolok, h tényleg milyen szar élete lehet a sjaát országában. nem irom le ujra, a posztban kifejtettem részletesebben is. Pont az ilyen tipusú vendégek miatt irtam ki az adatlapomra a fenn idézet mondatokat.

Én nem a magyar történelem tudását hiányoltam. Annyit irtam le, hogy nem nézett utána Budapestnek, kész, pont. A londoni utak előtt Zurichben voltam legutoljára, én se csekkoltam le a svájci történelmet előtte, de azt megnéztem, hogy mit érdemes megnézni a városban, ahova megyek és vettem egy utikönyvet is.

Nuuk 2013.01.15. 08:34:54

Lehet hogy azt gondolták, hogy ez Káeurópa, egy ötcentesből már hotelt lehet nyitni (lásd a vonatkozó filmet).

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.15. 08:58:19

:0
külföldön is vannak szegény emberek?
lehetne a poszt címe, hogy ezért is orbán a hibás

Reggie 2013.01.15. 09:14:08

Lehet azert nezte az arakat, mert Couch Surfingre azok mennek, akiknek nem nagyon van penzuk. Kulonben futna szallodara is.

Virt02 2013.01.15. 09:15:31

Pedig csinos lány ez a Curley...

De mondjuk te is szép vagy, Nikita.

cnt 2013.01.15. 09:34:11

A közömbösség fura tényleg, de én is szoktam hasonlóan utazni - benyomásokat gyűjteni, emberekkel találkozni.

Az meg miért lenne érdekes, hogy figyelnek a költéseikre?

És miért is magasabbak a megélhetés költségei Németországban, mint Magyarországon? Csak attól függ, mit teszel a "kosaradba", amivel számolsz. Az élelmiszerek, takarítószerek pl. pont olcsóbbak. Sőt, a brémai 2.30-as tömegközlekedési jegy is olcsóbb, ha megnézed, mennyit tudsz vele utazni (pl. oda-vissza egy órán át - elviszed a gyereket iskolába, és hazajössz - egy jeggyel).

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 09:38:29

Ki kell, hogy ábrándítsak sokakat, a couchsurfing nem csak arról szól, hogy más embereknél alszunk, mert az olyan hatalmas fun, meg megismerünk új embereket, de a megspórolt pénzt szállás helyett a hely megismerésére fordítjuk, hanem arról, hogy fillérbaszó arcok ingyen akarnak megszállni más országokban. Pont az ilyenekről van szó, akik azért utaznak el valahova, mert olcsó a repülőjegy, de egy 700 forintos kebabra már húzzák a szájukat.
Sok ilyennel találkoztam: amerikai egyetemisták, angolok, franciák, németek (akik basznak borravalót adni mindenhol), hollandok, akik alacsony iskolázottságúak, otthon az alsóbb osztályokba tartoznának, de pont van annyi pénzük, hogy Európa sötét felébe utazhassanak. A Szigetre eljönnek, ott költenek ész nélkül, de mást mindent drágának találnak. Közben az ország legdrágább helyén, fesztiválján töltenek egy hetet. Érdekesek.

Furcsa, hogy a német liba képes volt Új-Zélandra utazni angolt tanulni. Ami gondolom nem két forintba került. De minden más neki drága.
Emellett egyik sem egyetemet végzett emberke, tudom, hogy ezt nem illik ma már emlegetni, de azért lássuk be, hogy aki 16-17 éves korában megáll a szocializációban, az kevésbé lesz érdeklődő, befogadó, jó társaság.
Attól, hogy valaki gazdag országból jön, nem biztos, hogy ott is szuper jól élt, meg értelmes, igényes, nyitott, érdeklődő.
Pl. norvégokról van tapasztalatom, hiába gazdagok világszinten is, ott is van sok tuskó, meg olyan, aki még azt se tudja, hogy mit nézzen meg külföldön.

A srác szakács, ami valljuk be nem egy nagy agymunka. A csaj meg egy asszisztens. Lehet találgatni, hogy miként élnek, miről beszélgetnek ők ketten. Elvannak, mint a befőtt, jóléti társadalomból származnak, ezért ilyen alacsony képzettséggel is elboldogulnak az életben. Azért mert jó helyre születtek, egymásra találtak, nem kell tőlük igényességet várni minden téren. Igen, nyugaton is vannak igénytelen emberek. Unalmasak, fillérbaszók, árakra rácsodálkozók, egy kedvezményért az anyjukat megbaszók, siránkozók, a világról semmit nem tudók.
Új-Zélandon pedig tudtommal nem sok kulturális inger éri az embert, tehát aki olyan helyen nő fel, attól nem várható, hogy ő most külföldön is rohanjon kiállításokra, múzeumokba, történelmi épületeken merengeni.
Pláne ha szakácsként mást sem lát a világból, mint konyhákat... ez neki a normális.
Otthon elmondhatja, hogy járt Magyarországon és fintoroghat, hogy milyen drága. Neki ennyi elég. Valószínűleg nincsenek barátai, akikkel amúgy építészetről, kultúráról beszélget, így nem alakult ki benne az igény, hogy ha hazaér, akkor legyen mit mesélni.
Sokaknak az jelenti az utazást, hogy csak sétálnak idegen városokban, de semmit nem csinálnak. Nekünk ez értelmetlennek tűnik, másoknak meg ennyi elég. Én sajnálnám az ilyen utazásra a pénzt.

Azért azt is látni kell, hogy a csaj az Aldi-hoz szokott, ami a legalja Németországban... Az árakon nem tudom mit lepődnek meg, ezek a külföldiek tényleg azt hiszik, hogy itt Kelet-Európában elég villantani egy 5 eurós bankjegyet vagy színes gyöngyüket és topmodellek szolgálnak fel nekik kulináris gyönyört jelentő menüsort. Kicsit el vannak tévedve, de ez betudható a negatív országimázsnak is, amit az itt piáló idegenek alakítanak ki otthon: Magyarország hihetetlenül olcsó, a nők ingyen lefekszenek a külföldiekkel, gyakorlatilag mindent szabad és zacskóba tölti a tejet...

Jó, nyugaton sok helyen (Aldi, Lidl, Spar, Tesco) az élelmiszer pont annyi, mint itt, de a szórakozás, kocsma, pia, koncert, utazás szállás (pláne ha couchsurfer az ember) olcsóbb.

Azt olyanokat sem értem, akik 2-3 napig vannak valahol és egy rohanás az egész ott tartózkodásuk, mert mindent látni akarnak, amit a guide-ok írnak, ajánlanak, mert képtelenek megszűrni az információkat, választani köztük, de azt sem értem, aki képes punnyadni egy olyan helyen, ahova valószínűleg mások bulizni, vagy a látnivalókért mennek.

christophe 2013.01.15. 09:41:26

èlelmiszer àrak,alapvetoen Magyarorszàgon dràgàbbak,mint Belgiumban.A kifozdèk,ès a nem tul felkapott èttermek olcsobbak,tomegkozlekedès dràgàbb,ès kritikàn aluli.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 09:47:07

@cnt: németeknél élelmiszert olcsón tudsz venni, de egy németnek azért a magyar árak sem lenne szabadna, hogy gondot okozzanak

pláne, ha utazol, akkor nem a szálláson főzéssel, takarítással akarod tölteni az idődet, hanem mondjuk egy olcsóbb helyi étterembe is beülsz, hogy azt is megtapasztald

ráadásul nem kell minden belépős helyre bemenni, de aki a guide-ot sem viszi magával, az valószínűleg az ingyenes helyekre se megy el

minden esetre aki couchsurfing hostolásra adja a fejét, az sok ilyen low budget utazóval fog találkozni, aki meg hotelt nyit, az igényesebb vendégekkel
csak azt nem értem, hogy aki surferként megspórolja a szállás árát, az miért nem költi legalább ennek egy részét arra, hogy jól érezze magát:

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 09:48:51

@christophe: na pont ezért nem kellene Spar-ban élelmiszert vásárolni a külföldinek, hanem azt élvezni, ami itt olcsóbb, otthon meg nem engedhetné meg magának: étterem, romkocsmák, szórakozóhelyek

Reggie 2013.01.15. 09:49:19

@Ancsa nem nyelte le: Mert lehet, hogy a szallas resz eleve nem volt meg, de utazni akart.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 09:58:50

@Reggie: na ez pont olyan, mint a Balatont régen elözönlő Trabanton közlekedő, campingező NDK turisták, akik a szálláson spóroltak, de másra ehelyett nem költöttek

az ingyen szállás valóban megnyitja a kapukat a low budget (néha műveletlen, igénytelen) turistáknak
persze mindenki úgy él, ahogy akar, csak akit gyerekkorától múzeumba, koncertre, kiállításra, szép épületek megcsodálására, netán túrákra vonszoltak a szülei a családi nyaralásokon, az hozzászokik, hogy nem a Spar a lényeg egy idegen helyen

kotyomfitty 2013.01.15. 10:06:53

jaj, mar megint ez a hol olcsobb egykilo kenyer...

Kezdjuk ott, hogy kulturankent valtozo, hogy mi a "kenyer", mi a szerepe az etkezesben, mennyit es milyet vesznek belole.

Nemetorszagban a legolcsobb kenyer dragabb mint Magyarorszagon a legolcsobb kenyer? dragabb, mert ha szaz forintnal dragabb lenne a fureszporbol keszult feherkenyer, kitorne a parasztlazadas.

Nemetorszagban a legolcsobb kenyer dragabb mint Magyarorszagon ugyan az a minosegi szint? Nem, az itt luxuskategoria, ertheto modon dragabb is mint kint.

csőcsere 2013.01.15. 10:19:20

Meg tudom érteni a srácokat és a posztolót is. A mai énemmel egyetértek doncii-vel ebben a k-európai és poroszos magolós dologgal, utaztam úgy is, ahogy a posztoló írja. Mi magyarok utazni is úgy utazunk, mint valami katonai, poroszos előkészület, mintha dolgozatra tanulnánk.

Rengeteget utaztam, már gyerekként is, a szotyolaizmusban is, és mindig az volt, hogy anyám elolvastatta velem, hová megyünk és mit látunk. Felnőttként, magamtól, erről teljesen leszoktam.

Most már úgy utazom, hogy elmegyek valahová és majd lesz ami lesz, jó, a szállást előre lefoglalom, de ezen túla semmilyen más előkészületet nem teszek. Benyomások, tapasztalatok érnek és majd meglátjuk. Kevésbé stresszes és teljesítménykényszeres így az utazás.

Kevesebb emlékművet és múzeumot látok, mintha előre készítenék egy listát és felkészülnék, de többet tapasztalok, jobban megérzem egy adott hely hangulatát, amióta spontánabbul vetem bele magam az utazásba,

SZDSZPistike 2013.01.15. 10:23:32

Szerintem csak hármasszexzre gyúrtak.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 10:31:59

@Reggie: tévedés. a couchsurfinget azok hazsnálják, akik a helyiekkel szeretnének jobban megismerni. Kulturacsere. Barátkozós oldal. azok a rossz CS tagok, akik ingyen szállásra használják.

KenSentMe 2013.01.15. 10:33:05

IQ fighterek, istenem.. mar a leirasukbol latszik, hogy mennyire proszto arcok. Ezeknek tenyleg magas minden ar, a sajat orszagukban is csak tengodnek, de egyszer azert jol elutaznak Azsiaba (a magyar ugye felazsiai szarmazek), remenykedve, hogy majd ok lesznek a kiralyok, de aztan raeszmelnek, hogy mar ez is europa.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 10:35:57

@cnt: az élelmiszerek kb 15-20 százalékkal drágábbak ha ugyanazokat a szolgáltatásokat nézed, mint itthon. Azaz itteni Spart hasonlítasz össze az ottanival. A lakhatás kb kétszer-háromszor olyan drága. Tömegközlekedés is drágább. Hasonló szinvonalú szórakozóhelyek is dárábbak Berlinben, mint itt. A fizetés viszont jobb.

Silent Bob 2013.01.15. 10:52:20

Nyilván azt hitték, hogy idejönnek és gyöngyöt dobnak a négereknek. De valljuk be valahol ez érthető. Ha te elmész egy olyan országba, ami a tiédnél százszor csóróbb, akkor meglepődsz, hogy a közértben drágább a kaja, mint otthon.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 10:57:34

@Silent Bob: de ez az, h nem drágább. Sőt, az alkohol is olcsóbb, mint otthon. csak nem tudták magukat elengedni és élvezni az estét, mert nem 1 Euróba került a sör, hanem 2,5-be.

Silent Bob 2013.01.15. 11:00:16

@nikita: Akkor maradjunk annyiban, hogy hasonló az árszint, ők meg sokkal alacsonyabbra számítottak, ami országaink közti különbségeket tekintve érthető. :)

Vittore. 2013.01.15. 11:04:36

Most jöttem a Sparból, nagyon elkurvult mostanában. Tökfőzelékhez vettem két csomag gyalult tököt, és nem értettem meg, miért csak Iglo volt, 400 forintért/csomag. Múltkor ugyanígy járta a spenóttal, az is 500-600 forint volt. Nem a pénzért, de a tök és a spenót is gyakorlatilag gaz, vagy takarmánynövény, és nincs rá semmi ok, hogy 500 forintért adjuk őket. (Néztem később a Tesco-ban, a sima spenót valami 130 forint volt, de emlékeim szerint a tök sem drágább.) Most akkor mit várunk?

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 11:09:06

@Vittore.: ez a kapitalizmus, szét kell nézni, aztán megvenni, ami tetszik és olcsóbb

hatalmas különbség van ám a saját márkás és az Iglo közt például, utóbbi kissé túlárazott
nem kell megvenni, ennyi

az meg, hogy szerinted a tök és a spenót gaz, nem teljesen igaz
ha gaz, akkor szedd le az árokparton, edd azt

ha meg nem gaz, akkor termék, áru, aminek ára van

kérdésem: ha gaznak minősíted, akkor 130 forint is sok érte, nem?
igazad van, ingyen kellene adni

sőt, mivel a hús meg gyakorlatilag döglött állat, ezért azt sem illene pénzért adni

Zabaalint (törölt) 2013.01.15. 11:09:37

@Ancsa nem nyelte le:
Én azért sokkal inkább meg tudom érteni a "fillérbaszó" németeket, mint a sznob, rongyrázó, hitelből fogyasztó embereket, amiből Magyarországon vagy éppen Angliában elég sok van. Sok magyarnak már a kicsit tudatos pénzügyi gondolkodás is fillérbaszás.

Persze nem a postban szereplőket szeretném védeni, mert egyszerűek, mint a faék, egy séta a budai várban nem kerülne semmibe. Szóval itt más problémák is vannak.

Zabaalint (törölt) 2013.01.15. 11:11:40

@Ancsa nem nyelte le:
Speciel Kaufland gyakran olcsóbb mint az Aldi Németországban.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 11:13:52

@Silent Bob: igen, kb hasonló árszint van Németországban, de ők német fizetést kapnak, tehát 4-5-ször annyit, mint Magyarországon
magyarul pont olyan szinten élhetnének
szállás ingyen van, lehetne kicsit lazítani

@csőcsere: szerintem meg pont az a nyögvenyelős utazás, amit ez a két fiatal csinál, hogy mindennek az árát nézik és szörnyülködnek, a nagy spontaneitásban semmire nem költenek, semmit nem látnak, semmit nem tapasztalnak

gyakorlatilag erősítik a couchsurfingesekről kialakult azon sztereotípiát, hogy ingyen szállásért mennek külföldre, ahol aztán semmit nem csinálnak
szomorú

Liping 2013.01.15. 11:14:17

@nikita: nem vagy egy kicsit sznob?:) Az adatlapod idézett részének olvasása után én biztos nem kérnék tőled szállást, nagyon nem szimpi.

Silent Bob 2013.01.15. 11:15:50

@Ancsa nem nyelte le: Én is így gondolom, ha csóróskodni kell, akkor inkább nem utazom.

Vittore. 2013.01.15. 11:16:54

@Ancsa nem nyelte le: nem érted a lényeget, itt a Spar nem ötcsillagos bolthálózatként határozza meg magát a piacon, hanem mindenki számára elérhetőként. Az oké, hogy van Iglo a nem túlárazott mirelit mellett is, de hogy csak az legyen, az túlzás. Ennyi erővel a 800 forintos asztali borok helyett is lehetne csak több ezer forintos Bock, mert az milyen jó.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 11:17:41

@Zabaalint: erről beszéltem, hogy a kultúra, városnézés, élmények nem feltétlenül kerülnek pénzbe, csak hat oldalt kellene elolvasni egy kurva guide-ban és lenne egy jó napjuk
ráadásul pont arra költhetnének itt, ami otthon drágább, ezért nem engedhetnék meg maguknak

étterem, alkohol, cigi, biztos van olyan, amiért érdemes ide jönni, nem csak az olcsó repülőjegy vagy az ingyen szállás

igen, aki egyszerű, mint a faék, az ingyen és sok pénzből is elbaszhatja a nyaralását, kirándulását
viszont az ilyen egyszerű ember szerencsére erre sose jön majd rá, pont azért, mert egyszerű

Zabaalint (törölt) 2013.01.15. 11:20:27

@Ancsa nem nyelte le:
Szerintem szét kellene választani 2 dolgot:

1. Érdeklődés teljes hiánya (bár ezt nem vélem bizonyítottnak, a két fiatal lehet hogy totál más jellegű látnivalókra vágyott, mint a budai vár).

2. Erőltetett spórolás.

A kettő nem függ össze, és a látnivalóhoz sem feltétlenül költekezés kell.

Zabaalint (törölt) 2013.01.15. 11:22:01

@Ancsa nem nyelte le:
Persze, így van. De az olcsóbb kocsmázás, éttermezés miatt szintén nem érdemes utazni szerintem.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 11:26:12

@Vittore.: van választék, te is láttad, csak pont belefutottál egy olyanba, ahol csak a drága termék volt
nem köll megvenni... szerencsére nincs hiánygazdaság, van húszféle bolt, piac, találtál olcsót is

más: amit ebből a blogból leszűrtem, hogy Nikita elég jó host, tájékoztat, nem csak szállást nyújt, hanem ismerkedik, próbál a vendég kedvére tenni, tanácsot ad, az más kérdés, hogy aki igénytelen, annak hiába ad tanácsot

@Liping: mondjuk szerintem elég jó, hogy leírja, hogy milyen költségekre számíthat a turista, ha ezt vagy azt akarja csinálni
és hogy ő maga mit szeretne, milyen elképzelése van a hostolásról
elvégre kultúracsere, ismerkedés, szórakozás is része ennek a műfajnak

itt a hostnak is lehetnek elvárásai, elvégre ingyen nyújt szállást

pappito · http://pappito.com 2013.01.15. 11:26:17

@Ancsa nem nyelte le: "Új-Zélandon pedig tudtommal nem sok kulturális inger éri az embert"

ha valmiről nincsenek ismereteid, ne beszélj róla, mert ostobának tűnsz

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 11:29:45

@Zabaalint: egyesek olcsóbb kurvák miatt (Thaiföld), drogokért (Hollandia), ruhákért (londoni bolhapiacok), túrázásért, mások ivászatért utaznak (romkocsmázás)

meg vannak olyan hülyék, akik képesek focimeccsre kibuszozni Hollandiába is, hogy lássák, hogy kap ki a csapatuk

sokfélék vagyunk

Reggie 2013.01.15. 11:31:03

@nikita: Persze, en nem tagadom, hogy van ilyen resze is, viszont a szegenyebbek fele is kiterjeszti a lehetosegeket, igy nyilvan ezekbol az emberekbol is nagyobb szelet kerul ide.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 11:32:45

@pappito: ismereteim vannak, ugyanis beszéltem onnan származókkal és ott élő magyarokat is ismerek

preddy 2013.01.15. 11:41:43

A termékek ára a vásárlás nagyságától függ: nagy ország - nagy megrendelés - alacsony ár, míg kis ország - kis megrendelés - magas ár!
Ezen csak beszerzési társulással lehetne változtatni, de a magyar embernek a magyar az igazi ellensége, így nem társul...

Loran13 · http://londonlondon.blog.hu/ 2013.01.15. 11:44:39

Nagyon klassz a blog! Izgalmasnak találom a témát is. :)
Első CS élményem LosAngeles-ben lett volna, ha az a rengeteg ember, akinek írtam, válaszolt volna :(
De a barátommal elhatároztuk, ha legközelebb utazunk valahová, próbát teszünk újra! :)

Zabaalint (törölt) 2013.01.15. 11:51:38

@Ancsa nem nyelte le:
Az olcsó kurvázást sosem értettem, Amszterdamban kb. 50 euró a legális kurvázás, és a legtöbb Ny-Európainak közel van és olcsón eljut oda, ehhez képest ennek sokszorosát kifizetik, hogy Thaiföldön kurvázzanak, sokkal kevésbé ellenőrzött körülmények között, ami veszélyesebb. Én inkább, bárhogy is takargatják a dolgot, arra tippelnék, hogy a kiskorú kurvák miatt olyan népszerű az az ország.

ThePriest 2013.01.15. 11:52:42

Mi az a "közért"? Persze tudom, hogy ez Budapestország...

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 11:54:10

@Liping: a couchsurfing hostolás egyik lényege, hogy mivel én vagyok a vendéglátó és ingyen adok szállást, ezért a saját magam ize és szabályai szerint alakíthatom a vendéglátást. Ha én olyan vendégekkel érzem magamat jól, akikkel lazán el lehet menni bulizni, vacsorázni stb, akkor azt érdemes kiírnom az adatlapomra, h senkit ne érjen meglepetés. Ha nem írom ki, akkor nincs miért csodálkoznom, ha olyan vendégek írnak nekem, akik szeretnek inkább a boltban vásárolt sörrel otthon maradni. Nagyon sok CS tag adatlapján van fenn hasonló szöveg, pont emiatt, mert így korrekt. Londoni surferek meséltek nekem hasonló sztorikat: megérkezett a vendég és konkrétan semmire nem volt pénze, a hostjuk finanszírozott mindent. Ezt egy idő után megunták és kiírták a lapjukra: hozz magaddal elég pénzt a szórakozásra is.

Liping 2013.01.15. 11:59:41

@nikita: 6-7 éve couchsurfölök, ismerem a rendszert. Voltam fogadó és vendég is. S természetesen lehetnek igényeid, azt írsz a lapodra, amit akarsz, de tartom a véleményem, hogy inkább mást választanék hostnak.

Ancsa nem nyelte le (törölt) 2013.01.15. 12:03:16

@Zabaalint: majd egyszer mesélek arról, hogy miért jó Thaiföldön kurvázni, de ez nem a blog témájához kapcsolódik

míg ha fél vagy egy évet akarnál Amsterdamban zülleni, akkor az megfizethetetlen, ezért sokan inkább Thaiföldre költöznek (magyarok is)
igen, egy-két menetért nem érdemes elutazni, de sokaknak ez életforma (midlife crisisbe belecsúszó nyugati pasiknak nem elég egy hét Amsterdam, nekik évek thaiföldi örömködése dukál)

gregibroki 2013.01.15. 12:08:36

nekem is volt ilyen élményem egy nagyon jó fej portugál sráccal, aki már Londonban él. 5 napot töltött nálunk, bulizni is elmentünk, hengeltünk,stb. Ő is drágállta egy kicsit Bp-et, habár London ezerszer drágább, Portugália elmondásai szerint (főleg az ő lakóhelye, Faro környéke) olcsóbb. Nem garasoskodott, de szerintem olcsóbbra számított. Általában az ember idegen helyre elég erős és nem biztosan megalapozott prekoncepcióval utazik. Ezért volt nekem anyagi szempontból nagy csalódás Erdélyben Kolozsvár, ahol pesti árak vannak, vagy pl Montenegroban is Budvában laktunk, ami az ország legdrágább városa (persze egész héten mászkáltunk az országban ide-oda és minden hely olcsóbb volt:))
Meg persze az élelmiszerárak egyáltalán nem olcsóbbak nálunk a tőkehúsoktól eltekintve, mint mondjuk Németországban egy olcsóbb áruházláncban.
Itt a külföldiek a legtöbbet talán a sörön és a boron tudnak spórolni...ezért iszom én is Csehorszában raklapszámra sört, mert úgy spórolok vele :)

Csipyke 2013.01.15. 12:10:16

Mondjuk Zürichben, ami köztudottan buzi drága, olcsóbb egy liter tej, mint otthon, de sok más is. a bérszínvonalhoz képest meg ne is beszéljünk róla.

pappito · http://pappito.com 2013.01.15. 12:12:29

@Ancsa nem nyelte le: nyilván, nekem is mesélték, hogy Magyarországon csak bőgatya van meg fütyülős barack. Idióta.

Csipyke 2013.01.15. 12:21:08

@Csipyke: ja, és nem az egyötös pancs, de még csak nem is a 2,8%-os, hanem a Vollmilch.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 12:22:07

@Loran13: köszi a szavaidat és semmiképpen ne add fel a szállás keresést!

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 12:24:46

@Liping: Igen, eléggé valószínű, h a kb 4 millió CS tagból nem mindenki engem akar vendéglátónak! :-) És ez így van jól.

roze 2013.01.15. 12:35:02

Csatlakozom az egyik előttem szólóhoz,nekem se szimpatikus ez a leírás hogy ki jöjjön...Attól hogy nem romkocsmákban és éttermekben tölti egy utazó az idejét Pesten még a szállásadó felől oldalról ugyanúgy meglehet(ne) ismerni.Ez nem pénz kérdése.
Mo meg persze olcsóbb,de arányaiban jelentősen nem olcsóbb étel ügyben. Stockholmban pl. 100 korona(3300 Ft)6 fagyasztott kész étel akciósan vagy kb.700 Ft egy fél grillcsirke.Aki pl.ott is Lidl-ben vásárol és akciókra vadászik annak igazából a Mo árak jelentősen nem olcsóbbak. Gondolom ez kb az összes Nyugat Eu-s országra igaz lassan.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 12:48:12

@roze: neked is leírom, hogy nem kapok pénz a szállás adásért. Ingyen csinálom. Ezért "megengedhetem magamnak", hogy olyan szabályokkal fogadjam a vendégeimet, ami nekem jól esik, amitől ÉN jól érzem magamat. Ezt előre kiírom a lapomra, hogy ne érjen senkit meglepetés. Akinek ez nem tetszik, az keres más szállásadót. De visszakérdezek: miért lenne az jó nekem, hogy olyan venédgekkel töltsem az időmet, akik nem az "én fajtám"? A Couchsurfing nem menhely szolgáltatás. Magunk választjuk ki a vendégeinket.

Plumper_ 2013.01.15. 13:02:22

csak a Váci utcát ne ajánljátok a külföldieknek!

roze 2013.01.15. 13:15:53

@nikita: Persze,azzal semmi baj nincsen,hogy olyan tipusú vendégeket látsz szívesen akiket magadénak érzel.
Én csak arra utaltam hogy még ezernyi paraméter lehet ami adott esetben jobban befolyásolja azt hogyan érezd magad valakikkel,valakivel,mint hogy van-e pénze minden este bulizni. Ezért találtam furcsának ezt a pénzes kikötést,de nyilván ha számodra ez a meghatározó,akkor ez.

cnt 2013.01.15. 13:19:06

@nikita: Brémában élek, három gyerekkel. Van rálátásom :) a szórakozóhelyekre nincs (amit tudok, hogy étteremben fáj 2.5 eurót adni egy kóláért, de én már csak ilyen vagyok ;)

cnt 2013.01.15. 13:20:48

@Ancsa nem nyelte le: nos abban, hogy kérdés, hogy a különbséget miért nem költi el, egyetértek veled.

Szerintem azért nem költi el, mert csak virtuálisan létezik (nincs a zsebében, vagy csak egy része).

átlátó 2013.01.15. 13:25:26

Olga kérem... küldje utánam most Bécsbe ezt az asszonyt. Diktálok neki valami olcsót.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 13:33:30

@roze:elég egyértelműen benne van, h mit szeretnék, preferálom azokat a vendégeket, akik nem akarnak otthon maradni esténként. Maradhatunk otthon is, ha olyan hangulatunk van mindkettőnknek, volt erre is ezer példa, remek estéim voltak így is. Ha megnézed a blog többi posztját, találsz rá ezer példát. De ha kimozdulunk, akkor senki se sírjon nekem a sör árakon. Ne történjen az meg, h rendel magának valamit, és látszik, h nem érzi magát jól, mert jajj istenem, költeni kellett. Magára! nem rám. Ennyi.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 13:34:53

@cnt: a vendégeim Berlinben laknak, nem Brémában. Elképhelhetőnek tartom, h Berlin drágább város.

frsh 2013.01.15. 13:52:04

Azt érdemes hozzáfűzni, hogy Németországban csak 7% az ÁFA az élelmiszereken.

fasznyak 2013.01.15. 14:07:20

ujabb post ami mehetne a modoros blogra

madandcrazybird (törölt) 2013.01.15. 20:11:35

@Ancsa nem nyelte le:
O te agyoniskolázott, nagyon igényes.
Te vagy az értelmiségi???

Naaaa! 2013.01.15. 20:31:14

@nikita:
A tömegközlekedés ITT drágább. Igaz, hogy Berlinben 2,5 euró a buszjegy, de kb. körbejárhatod vele a várost, nálunk meg 1,2 euró, és ha átszállsz, vehetsz másikat.

A kaja sem drágább a németeknél, mint itt.

A coach surfinget pedig bizony azok használják, akik ezen is spórolni akarnak. Ez a más emberekkel meg kultúrákkal megismerkedés szép szöveg, de sajnos csak üres duma (ma népszerű szóval bullshit).

A 2,5 eurós sör (730 Ft) Budapesten kurva drága, vidd őket olyan helyekre, ahol 1,5 euróért (450 Ft) ihatnak. Egy csomó romkocsma ilyen.

Azt meg nem tudom, mi közöd van ahhoz, hogy mit csinálnak napközben vagy hova mennek szórakozni - te szállást adsz nekik ingyen, ezt vállaltad, a többi meg rajtuk áll.

Szóval idióta elvárásaid vannak.
És eléggé antipatikus vendéglátónak tűnsz a leírásod alapján.

@Zabaalint:
Ne bassz.
Thaiföldön 50 euróért olyan csajt kapsz, aki egy héten át főz, mos és takarít is rád amellett, hogy annyiszor dugod meg ennyi idő alatt, ahányszor akarod.

Naaaa! 2013.01.15. 20:38:07

@Ancsa nem nyelte le:
Van olyan ismerősöm, aki már vagy 15 éve minden októberben kimegy Thaiföldre, és márciusig ott van (olyan a munkája, hogy megteheti, csak internetkapcsolatra van szüksége).
Azt mondja, olcsóbban jön ki (még repülőjeggyel együtt is), mint ha Magyarországon maradna, és még az idő is jó, a csajok a fenti árakon, de egyben házvezetőnők is. Kaja-pia-szállás (pláne ha több hónapra veszi ki) olcsó, a külföldinek a seggét is kinyalják.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 21:04:16

@Naaaa!: csak kizárólag a homoszexualis pasikkal térítés céljából. Ha tiltakoztak, akkor erőszakkal.

Globetrotter2014 2013.01.15. 21:13:47

Magyarország elég drága, de soka szémít ha van az embernek helyismerete.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 21:16:54

@Naaaa!: romkocsmaba mentünk. A sör 450 Ft volt. A cider drágább. Ők választottak, nem én. Es szerencsére nincs meg bennem az a kényszeres vágy, h megfelelnek neked.

Naaaa! 2013.01.15. 21:25:25

@nikita:
Mikor lehet nálad legközelebb kócsszörfingezni? :-)

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.15. 21:34:33

@Naaaa!: Találd meg az adatlapomat, írj egy requestet. Ha szimpatikus vagy, fogadlak. fizethetsz szexel is a szállásért, de csak akkor, ha hozod a pasidat, aki előtte jól megdug téged és én végignézhetem. Ha jelenleg single vagy, akkor szerzek neked aznap estére egy kedves és rendes meleg bikát. meglátod, jó lesz.

Mefi · http://mefi.be/ 2013.01.16. 00:52:00

Az Új-Zélandról író kolléga gondolom nem olvasta még pappito blogját. :D

Nekem ez inkább azért furcsa, mert én pont, hogy külföldön látom azt (Olaszország, Németország, Ausztria, Egyesült Királyság stb.), hogy még a LIDL-féle olcsókenyér is drágább, mint itthon.

Yumurdzsak 2013.01.16. 12:48:55

@Naaaa!: "bullshit" aki azt gondolja az nem CS-zik vagy hamar kipörög a rendszerből.

@nikita: mi alapján válogatod a vendégeidet? mert a lány profilja alapján elég rizikós volt,h jó élmény lesz-e.

sztem nem baj, ha odaírod, milyen embereket fogadsz, mert így nem kell nekik feleslegesen requestet írniuk. akinek meg emiatt nem vagy szimpi, azzal élőben sem jönnél ki

redsea 2013.01.16. 18:28:56

Még a request elfogadása előtt kérdezz rá, hogy miért pont Budapestre jönnek. Ha sablon válasz érkezik vagy az olcsó repjegy miatt, akkor nagyobb eséllyel kapsz ilyen filléreskedő, érdektelen vendégeket. Ennyiből -szerintem- már jól lehet szűrni.
Tavaly március óta sokkal olcsóbban érhető el Budapest repülővel, ez is hatással van a surferek összetételére.
Ha amúgy jófejek, megteheted, hogy meghívod őket. Lehet, hogy megéri az a párezer amit rájuk fordítasz. De az is igaz, hogy egy ilyen kezdet meg tud mételyezni egy barátságot.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.16. 18:54:00

@Yumurdzsak: egyik berlini ismerősöm megkért privátban rá, h fogadjam őket (az ő ismerősei). Neki is mondtam, h ez az adatlapjuktól függ. Aztán tovább adta nekik az én adatlapomat, ők meg irtak a közös ismerősre hivatkozva.. új zélandit meg még nem fogadtam. gondoltam üsse kő..

minden pontosan kinn van az adatlapomon, h kiket várok. igen, a magam öröméért csinálom, az életben is szűröm az embereket, h kikkel barátkozom és kikkel nem.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.16. 19:20:49

@redsea: köszi, ez a miért jössz Bp-re kérdés, nagyon jó ötlet!

igen, NAGYON sokszor hívtam már meg a surfereimet italra, kávéra stb, amellett, h reggelit is kaptak. És mindig vissza is hívtak, nem az volt, h én finanszíroztam az esténket is! Vagy olyan is volt, h előtte bevásároltam italokkal és azt ittuk a teraszomon és nem mentünk sehova. De akkor megvolt a klikk is, megkedveltem őket az első pillantásra. Velük meg nem volt ez meg...

És olyan is ezerszer volt, h a surferem nem csak egy italra hívott meg, hanem az egész estém fogyasztását fizette. Sőt, olyan is volt, h a surfereim a 3 nap alatt MINDENT fizettek: couchsurfing.blog.hu/2012/09/02/egy_interkulturalis_couchsurfing_elmeny

DeadBodiesEverywhere 2013.01.17. 17:22:07

@nikita: kész, egyik legjobb vàlasz a blogon ;)

redsea 2013.01.19. 14:49:16

@nikita:

Nincs olyan értékelés, hogy "ingyen szállásnak használt"? A CS-t mintha egyre inkább ennek használnák, ahol a vendéglátó a szükséges rossz, akit el kell viselni.
Míg Párizsban vagy Londonban logikus, Pesten érthetetlen, mert itt a hostelek sem drágák, akár 5EUR-ért is találni ágyat. Annak nem mindegy, hogy egy ezresért eszik a kifőzdében vagy ötszázért az ALDI-ból, akinek az 5EUR is sok.
Úgy látom, hogy önmagukban a referenciák alapján nehéz szelektálni, mert mint ahogy Te is próbálsz jófej lenni, mások is inkább a jó dolgokat írják le értékelésben, még az antiszociális alakoknak sem adnak könnyen rosszat.
Mindezek ellenére jónak tartom a CS-et, de az érdeklődési kör alapján szerveződő kanapé megosztók jobb társasággal kecsegtetnek, hiszen ott legalább a közös téma adott.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.01.20. 01:25:41

@redsea: egyrészt ezek az emberek saját szobát akarnak, és az Pesten sincs meg 5 EUR-ból.

de lehet semleges referenciát adni, és leirni, h ingyen szállásnak használt. Ez talán még nem negatív kritika. Az lenne a legjobb, ha lenne erre egy külön gomb. Vagy 5 pontos lenne a rendszer: very negative, negative, neutral, positive, very positive. Az ingyen szallasnak hazsnalt lehetne akkor sima negative vélemény.

Én nem szoktam irni referenciát előre, csak azután, h a vendégem hagyott rólam. Az elején még irtam, mert akkor még nagyon lelkes voltam és szükségem volt a refikre, ma már nem. Az összes rossz, vagy unalmas vagy nem lelkes tapasztalatom nem hagyott nekem referenciát, így ők sem kaptak.

aquamarineblue 2013.01.23. 00:58:49

Ez nekem is fura.
Egyrészt nem drága Mo. Már annak aki eleget keres. Nekem az, de ez legyen az én bajom. Mondjuk az 500-as sör sem vág földhöz, és mellé a panyolai sem. Csak a sokadik. :D
Lipcse és Brema nem drága. Étterem is közepes, mindkét helyen valahol a belvárosban ettünk, igaz vendégként de az árak publikusak voltak. Itt is ha jót akarsz enni nem feltétlenül a Robinson a cél. (egyáltalán működik még? 20 éve nem jártam arra)
Ha meg már elmegyek BÁRHOVÁ ebben a széttojt világban, nézzek már meg pár dolgot. Szerintem. Az legyen extra, hogy a vendéglátóm esetleg még elkísér és beszélgetünk. Biztos lehet pénz nélkül is, de szerintem arra nem a CS való. Ha a CS már CSAK erről szól valakinek akkor az paripapéniszpempő. Amúgy semmi közöm a CS-hez és nem is nagyon lesz. Egyszerűen érdekesnek találom és nagyon szimpatikus az egész elv. A gyakorlat meg ... na azt a tagoknak kell kialakítani.
süti beállítások módosítása