2012.06.25. 15:23

American Dream

FlagUSA.jpegKilencedik vendégem Lori Lewis, 44 éves, az Egyesült Államokban, Floridában, Orlando városában él, nonprofit macskamentő vállalkozást vezet. Korábban informatikusként dolgozott, de tönkrement a szeme, ezért szakmát váltott. Gyerekkorában állatorvos akart lenni, de mivel kiváló volt matematikából, az IT karrier felé sodródott az élete. A jelenlegi munkáját imádja, bár hiányzik neki a régi informatikusi nagyon magas fizetése. Republikánus szavazó, Barack Obamát nem kedveli. 

Jelenleg egy 100 napos kelet-európai utazáson vesz részt. Az utat lelki rehabilitációként tekinti, idén tavasszal az élete egyik legfontosabb kapcsolatát zárta le. Budapestre ötödik célpontként érkezett, innen Zágrábba utazott tovább vonattal. Lori még új a Couchsurfing site-on, én voltam az első couchsurfing hostja. Eddig 32 országban járt életében. 

DSCN0461_1.JPG

Öt napot töltött Budapesten, ebből az utolsó három napján hostoltam őt. Az első napján részt vett egy dunai hajózási túrán és látott egy halott férfit sodródni a vízben. Hál-istennek fejjel lefelé.. A kapitány hívta is a rendőrséget. Mondtam neki, hogy a víz tetején lebegő hullák nem egy megszokott jelenség Budapesten. First experience-ként eléggé sokkoló élmény lehetett neki. 

"A dead guy floated by the little boat I was on this morning touring the Danube River. At first no one realized it was a dude, but yes, it was DEAD MAN FLOATING!!!! That woke us all up." via Lori Lewis FB oldaláról. 

 

A Batthyány téren találkoztunk pénteken, udvarias kézfogás után beugrottunk a Sparba bevásárolni. Első látásra szimpatikus és kedves volt, némi zavartság volt mindkettőnkben, talán én már kissé rutinosabban viselkedtem. Este elmentünk a havi CS Partyra a 50Bárba. Most jóval kevesebben voltak, mint múlt hónapban, amikor az argentín vendégemet vittem oda. Mindenki a saját fogyasztását fizette természetesen, de az érkezéskor Lori leadta a bankkártyáját a pultban, amin én teljesen elképedtem. Kiderült, hogy az Egyesült Államokban így szokás. Megérkezel, a pultnál beveszik a kártyádat, és mindig a nevedre felütik a fogyasztásodat. Ez a rendszer garantálja, hogy a vendég nem tűnik el fizetés nélkül, viszont nem kell minden ital után külön fizetni. Számomra viszont elképzelhetetlen lenne, hogy a bankkártyámat a pultosnál hagyjam.

A bulin megismerkedtem egy ausztrál sráccal, aki 4 napja költözött Budapestre, itt keres lakást és munkát, mint mérnök és a letelepedést fontolgatja. Megegyeztünk, hogy én magyarul fogom tanítani, ő pedig angolul engem. Lorit is megkértem az érkezésekor, hogy javítsa ki a hibáimat. Örömmel realizáltam a harmadik nap végén, hogy nem kellett állandóan korrektúráznia :-) Ez az egyik áldásos hatása a sok hostolásnak egy hónap alatt. Jó érzés volt, hogy megérkezése után végig együtt voltunk a 3 nap alatt, mindent értettem, amit mondott, és ő is mindent megértett, amit én mondtam neki. Csak egyetlen alkalom volt, amikor meg kellett kérnem, hogy ezt mondja el máshogy, mert nem értem..És ő is ugyanezt csak egyszer kérte tőlem :-)

Másnap sétáltunk egyet a belvárosban, közben gyakran kérdezte, hogy melyik oldal Buda és melyik Pest. Azt hitte, hogy Buda és Pest két híres férfi volt Magyarországon, akikről elneveztük a fővárosunkat. Mondtam neki, hogy nem így van, de Buda valóban egy férfinév.

A Garibaldi utcában ebédeltünk a Mannaturál vegán étteremben. Lori állta a számlánkat, mint thank you gift, el volt ájulva az ételek finomságán. Utána már csak mászkáltunk az ötödik kerületben, majd kimentünk a Déli pályaudvarra, és felszálltunk a Balatonboglár felé tartó vonatra. Egy barátom a hétvégi házában bulit szervezett, mivel mindenki informatikus volt a társaságban, gondoltam jó program lesz ez neki is. Lori jól érezte magát velünk, tetszett neki a Balaton, bár velem ellentétben nem fürdött meg benne. A sajtos-tejfölös lángos és a pálinka nagyon ízlett neki, a pöttyös Túró Rudi már kevésbé. 

Vasárnap kora este visszaérkeztünk Budapestre és a Batthyány téren felszedtük a két tajvani surferemet. Négyen már kicsit zsúfolt volt a lakásom, főleg a fürdőszoba foglaltságán volt ez érezhető. Ma kávéztunk egyet a környékemen, majd kikísértem a pályaudvarra. Have a nice trip, Lory. I am sure we'll meet again some time soon! 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr894610091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elkoltozott. 2012.07.16. 11:33:40

Tudtad hogy a ferfi hullak a hasukon mig a nöi hullák a hátukon lebegnek?
Mielőtt valami beteg embernek néznél...ezt Leonardo da Vinci figyelte meg és írta le a naplójában:))

Takito 2012.10.15. 00:04:20

Ma találtam a blogra, nagyon jó! :D

Szerintem ez zavarhatta meg Budapest jelentését illetően:

www.youtube.com/watch?v=gpOp022QRhc

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.10.15. 00:15:04

@Takito: Köszi, olvasd továbbra is!

The Expendables - Budapest: haha :-)

Takito 2012.10.15. 11:19:50

@nikita: Hajnali kettőre el is olvastam. :D
Lenne még egy kérdésem. Látom, hogy sok cidert fogyasztasz, én csak most kezdek ismerkedni ezzel az italfajtával. Mit ajánlanál egy kezdőnek, mi az amit feltétlenül ki kell próbálnia?

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2012.10.15. 11:28:41

@Takito: LOL :-) hát sok választék nincsen Pesten. Szórakozóhelyen a csapolt cidert preferálom, de az nagyon kevés helyen van és általában egyfajta. Venni a Somersby-t szoktam, ez nem a legjobb, de majdnem mindenhol lehet kapni. itt van egy nem teljes lista a ciderekről: en.wikipedia.org/wiki/List_of_cider_brands

Takito 2012.10.15. 11:42:12

@nikita: Köszi szépen, azt hiszem ez a "rövid" lista kezdetnek jó lesz. :-)

FlashFWD 2013.08.21. 12:49:47

@Takito:
Nem értem, miért isszátok ezt a szemetet.
Kóstoltál (kóstoltatok) már egy jó kis fröccsöt Irsaiból? Vagy egy rozéból?

Ez az angolszász nyomulás, amit tapasztalok az élet számtalan területén, nagyon gáz.

nikita · http://couchsurfing.blog.hu 2013.08.21. 13:19:30

@FlashFWD: én azért iszom Cidert, mert szeretem. Borból az édes Tokaji fehérborokat szeretem, de a legtöbb szórakozóhelyen az nincs. Száraz borokat nem szeretem.

FlashFWD 2013.08.23. 14:29:20

@nikita:

Pedig érdemes megkóstolni. Nem a reklám helye, de számtalan pincészet Irsaiját megkóstoltam már és a Nyakasé a legfinomabb.
Száraz, de ez ne riasszon el, mert az Irsai Olivér szőlő egy igen gyümölcsös, szinte muskotályos fajta, ígérem, nem csalódsz benne.
süti beállítások módosítása