2012.06.16. 12:52

Dá a mão à noite escura

pt.gifHatodik vendégem Henrique Gomes Portugáliából, Porto városából. 34 éves bank manager. Bécsből érkezett bérelt autóval az egyik barátjától és 2 éjszakát lakott nálam. Két hetes európai utazáson vesz részt, aminek egyik fő állomása a Kievi UEFA EURO 2012-es futballmeccse volt. Természetesen portugál meccset ment nézni. Henry korábban professzionális focista volt, de a sérülései miatt abbahagyta hivatásos karrierjét. Meséltem neki arról, hogy a magyar foci rossz, mert nincs pénz a játékra. Szerinte nem a pénzen múlik a jó labdarúgás. Otthon, Portugáliában minden kiskölyök focizik. Akár szegény, akár gazdag, az utcákon mindig és mindenhol focizó gyerekeket lehet látni.

Mikor sétáltunk át a Lánchídon, eszébe jutott a portugál 19 éves fiú, aki májusban leugrott a Margit hídról és belehalt a sérüléseibe. Mondta, hogy otthon hetekig téma volt a médiában ez az eset. Hazafelé a Margit hídon sétáltunk vissza, megállt, lenézett és kicsit viccelődött azon, nem is olyan magas ez. Mondtam neki, hogy inkább maradjon a hídon, mert nem biztos, hogy jót tesz az országimázsunknak, ha elterjed rólunk, hogy a portugál fiatalok ide járnak a Dunába ugrálni. :-) Photo1 (9).jpg

 

Henrique másodjára van Magyarországon. Első este elmentünk a DiVino-ba, hazai Tokaji bort kóstoltunk, majd utána kiszúrta a táblán a Portugieser borfajtát, és abból is kért. Ízlett neki. Én Demeter Endre Élvezetét ittam. Btw, Henry thank you giftje: Photo1 (7).jpg

Második este néhány sör és cider elfogyasztása után próbáltuk kimondani egymás nevét helyes portugál és magyar akcentussal, de végtelen számú kísérlet után sem sikerült egyikőnknek se. Henry nem tudta tökéletesen ejteni az R és az 'a' hangot a nevemben. Én gyakorlatilag az egész Henrique nevet rosszul mondtam. Mutattunk egymásnak magyar és portugál zenét. Én Csík zenekar és Quimby felvételeket játszottam le neki, ő helyi (porto-i) fado zenét mutatott. Egyik kedvenc énekesnőm Mariza, kb 6-7 évvel ezelőtt voltam is egy Millenáris Parkban adott koncertén.

Meséltünk egymásnak a családunkról, a helyi tradíciókról. Mikor megérkezett hozzám, én nyújtottam a kezem, ő meg megpuszilt. Észrevette rajtam azonnal, hogy ettől idegenkedtem. Mondtam neki, hogy a magyar ember nem egy puszilkodós fajta, kivéve a közeli barátaival és a családjával. Náluk ha üdvözléskor nem puszilod meg a másikat, akkor te leszel a furcsa. Kiderült az is, hogy a portugál családokban általában a matriárkális családmodellekhez hasonlóan az anya a családfő. Nem csak a családi kasszát kezeli, hanem minden lényeges és lényegtelen kérdésben az anya szava a döntő. 

Henrique szerint Budapest sokkal szebb, mint Porto. Ezen nem tudtam magam túltenni. Nézzétek meg ezt a videót a városáról, és ti is megértitek miért. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://couchsurfing.blog.hu/api/trackback/id/tr824591827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása